Alueen halvinta bensaa/dieseliä Kemissä!

2000km viikossa

Oletteko huomanneet auto-patun pihalla olevan Neste Expressin automaatti-aseman?

Pari viikkoa auki ollut asema tarjoaa esim Dieseliä hintaan 1,329 eli halvemmalla kuin shell Express torniossa (1,334). 95E hinta oli 1,526 äsken kun tankkasin. Eli ei kannata ajaa enää Tornioon tankille.

24

4548

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hirveä Hospodar

Eli 0,5senttiä halvempaa??? Onpa melokonen hintaero?HUH HUH!

• kakarat pois netistä

Viesti oli tarkoitettu niille, jotka lähtisivät muuten tankkaamaan tornioon, nyt on halvempaa tankata Kemissä. Mutta eihän Hospodaria kosketa, jalkamies kun on. Oliko tuon kommentin takana taas ajattelemattomuuden suuri pimeä alue, kirjoitat mitä mieleen juolahtaa?

• Hirveä Hospodar
        kakarat pois netistä kirjoitti:

Viesti oli tarkoitettu niille, jotka lähtisivät muuten tankkaamaan tornioon, nyt on halvempaa tankata Kemissä. Mutta eihän Hospodaria kosketa, jalkamies kun on. Oliko tuon kommentin takana taas ajattelemattomuuden suuri pimeä alue, kirjoitat mitä mieleen juolahtaa?

Bensan / dieselin hinnalla ei väliä, mä ajelen taksilla ja en kysele missäs se suhari tankkailee.
        Enkä usko kenenkään muun kuin sinun olevan niin nuija että Tornioon Kemistä lähtee tankkaamaan jos siellä olisi vaikkapa kolme senttiä halvenpaa kui täällä (esimerkki tapauksessa puoli senttiä). Sairautta tommonen sentin venytys, mee hoitoo. Taiat olla ainoo joka siellä Torniossa on "halvan" bensan tai dieselin perässä ajellu ja polttoainetta kuluttanu? "Jalkamiehenä" mutten aisankannattajana omasta vapaasta tahdosta. Autoa en omaksi laittaisi, koska takseilla vielä pääsee ja ne on aina käytettävissä vaikka itse olisi niin sanotusti ajokunnoton. Eipähän ole huolia ja murheita sekä vakuutusmaksuja omalla kontolla.
        Nykyään kun miltei kaikki kuskit jo tuntee, nii ei tarvi ku soittaa ja ilmoittaa että toisivat kaupasta sitä ja tätä. Maksu käteen ja sillä selvä, tais olla jopa Lounaislapin ilmoituspalstallakin vastaavaa tarjolla. Hyvää palvelua ja luotettavia kuskeja on ollu missä ikinä olen liikkunutkin, könttäsummalla nytkin Oulun Stockmannin hulluilla-päivillä tuli käytyä. Saipahan itse nauttia välillä hyvän lounaan viinin kera eikä tarvinnu laskea tunteja millos kestää taas rattiin.
        Noin yleisesti, kuin sinä raskit edes ajaa sitä autoos kun hintakin saattaa jopa yhden (1) sentin nousta?

• Hapis

Kuis paljon 95E maksaa Haaparannalla? Ainakin pohjoisempana Ruotsin puolella on halvempi hinta, ja kaiken lisäksi kyseinen bensiini ei ole etanolilla sotkettua kuin Suomessa.

• opeli

Viimeksi kun Haaparannalla Statoililla tankkailin niin 95:sen hinta oli 13.88 kruunua litralta..

• mc aatu

Hospodarille! Ei kait työttömällä ole varaa ajella taksilla. Ei ne soskun taksisetelit kata ouluun asti. Elikkä olet tainut nautiskella sitä pikku vinettoa taksin penkillä kemissä??

• Hirveä Hospodar

Rahalla lapsonen rahalla ne kyytit maksetaan. Sulle näkyy olevan soskun käytäntö tuttua, joten asioi sinä siellä vaan kun kerta oot nii köyhä.

• omatoiminen eläjä
        Hirveä Hospodar kirjoitti:

Rahalla lapsonen rahalla ne kyytit maksetaan. Sulle näkyy olevan soskun käytäntö tuttua, joten asioi sinä siellä vaan kun kerta oot nii köyhä.

Ilmeisesti mami tai isi maksaa sun taxiajelusi kun noin keuhkoat,täytyy ajatella nomaaleja itsensä elättäviä sekä vuokransa maksavia ihmisiä eikä leveillä turhaa.

• Hirveä Hospodar
        omatoiminen eläjä kirjoitti:

Ilmeisesti mami tai isi maksaa sun taxiajelusi kun noin keuhkoat,täytyy ajatella nomaaleja itsensä elättäviä sekä vuokransa maksavia ihmisiä eikä leveillä turhaa.

Omat on rahat eikä edes perintösellaisia, vaikka vanhemmat kuolleet vuosia sitten ja itekki oon jo virallisella eläkkeellä (69v). Enkä minä rahoilla leveile, se on vaan mun valinta etten autoa laita, kun taksilla pääsee sinne minne on tarvis. Monasti on käyny mielessä jotta uuden auton laittas ja mitäkö se maksas. Suhtkoht tilavakin pitäs olla jotta apuvälineet (inva, ei vielä pyörätuolia mutta muut) ja mielellään uusi ettei tarvi heti kohta vaihtoon mennä.
        25 000€ - 40 000€ menis rahhaa, sit vielä vakuutukset, huollot, verot ja polttoainekulut, arvokasta on.
        Taksikulut ollu n.3000€/vuosi. Eli 30 000€ auton hinnalla ajelisin taksilla kymmenisen vuotta ja tämä on vain auton hinta, siihenhän tulisi viellä ne yllä mainitut kulut.
        Se on vaan niin yksinkertaisen helppoa, kun ei ole omaa autoa rasitteena. Olenpahan senkin rahan sijoittanu loma-asuntoon Kanarian saarille jonne voi aina mennä kun alkaa niveliä kolottaan, tarkoituksena taas joulukuussa lähtä ja paluusta en ole varma kait sitä kesäksi taas tänne itikoiden purtavaksi jotta totuus ei unohtuisi.
        Toivottavasti ymmärsit vaikkakin oli turhan pitkä vuodatus moisesta auton käytöstä, kukin elää tyylilään ja kuluttaa ansaitsemansa rahat omien tarpeidensa mukaan.

• selkostako

Omat on rahat eikä edes perintösellaisia, vaikka vanhemmat kuolleet vuosia sitten ja itekki oon jo virallisella eläkkeellä (69v). Enkä minä rahoilla leveile, se on vaan mun valinta etten autoa laita, kun taksilla pääsee sinne minne on tarvis. Monasti on käyny mielessä jotta uuden auton laittas ja mitäkö se maksas. Suhtkoht tilavakin pitäs olla jotta apuvälineet (inva, ei vielä pyörätuolia mutta muut) ja mielellään uusi ettei tarvi heti kohta vaihtoon mennä.
        25 000€ - 40 000€ menis rahhaa, sit vielä vakuutukset, huollot, verot ja polttoainekulut, arvokasta on.
        Taksikulut ollu n.3000€/vuosi. Eli 30 000€ auton hinnalla ajelisin taksilla kymmenisen vuotta ja tämä on vain auton hinta, siihenhän tulisi viellä ne yllä mainitut kulut.
        Se on vaan niin yksinkertaisen helppoa, kun ei ole omaa autoa rasitteena. Olenpahan senkin rahan sijoittanu loma-asuntoon Kanarian saarille jonne voi aina mennä kun alkaa niveliä kolottaan, tarkoituksena taas joulukuussa lähtä ja paluusta en ole varma kait sitä kesäksi taas tänne itikoiden purtavaksi jotta totuus ei unohtuisi.
        Toivottavasti ymmärsit vaikkakin oli turhan pitkä vuodatus moisesta auton käytöstä, kukin elää tyylilään ja kuluttaa ansaitsemansa rahat omien tarpeidensa mukaan.

eikö se olekkin invakuljetuksissa taxilla että invalidi maksaa vaan omavastuun oliko se jotain 9e,reissu,niin kyllä sillä kelpaa ajella,mutta kyllä se tuntuu sellaisen kukkarossa 5c.litrahinnassa joka joutuu ajamaan tuhansa kilometrejä.

• Hirveä Hospodar
        selkostako kirjoitti:

eikö se olekkin invakuljetuksissa taxilla että invalidi maksaa vaan omavastuun oliko se jotain 9e,reissu,niin kyllä sillä kelpaa ajella,mutta kyllä se tuntuu sellaisen kukkarossa 5c.litrahinnassa joka joutuu ajamaan tuhansa kilometrejä.

Mulla ei oo kelan myöntämää invalupaa koska en ole invalidi ja pystyn liikkumaan itse, lisäksi eläkkeeni on liian suuri.
        Viimeksi kun Oulussa Stokmannin hulluillapäivillä kävin, niin ei ainakaan kuski (taksi) valittanu polttoaineen hinnasta. Se on aivan sama mitä se maksaa koska asiakashan sen loppupeleissä maksaa. Työssä käyvä vähentää matkakuluina verotuksessa ja ammattiautoilija nostaa hintoja.
        Miksi joutuu ajamaan tuhansia kilometrejä, onko pakko? Jos ammatikseen ajaa, nii asiakas maksaa. Muu ajelu onkin sitten huviajelua joten kulut omaan piikkiin.
        Jos on varaa omistaa auto, niin pitäis olla varaa polttoaineeseenkin. Joten älä narise niistä senteistä ja sentin sadasosista, vaan nauti ajeluistasi.

• ajan taas

Mulla ei oo kelan myöntämää invalupaa koska en ole invalidi ja pystyn liikkumaan itse, lisäksi eläkkeeni on liian suuri.
        Viimeksi kun Oulussa Stokmannin hulluillapäivillä kävin, niin ei ainakaan kuski (taksi) valittanu polttoaineen hinnasta. Se on aivan sama mitä se maksaa koska asiakashan sen loppupeleissä maksaa. Työssä käyvä vähentää matkakuluina verotuksessa ja ammattiautoilija nostaa hintoja.
        Miksi joutuu ajamaan tuhansia kilometrejä, onko pakko? Jos ammatikseen ajaa, nii asiakas maksaa. Muu ajelu onkin sitten huviajelua joten kulut omaan piikkiin.
        Jos on varaa omistaa auto, niin pitäis olla varaa polttoaineeseenkin. Joten älä narise niistä senteistä ja sentin sadasosista, vaan nauti ajeluistasi.

Kyllähän sinä tuossa aiemmin itsesi invaliidiksi sanoit jotta tarvis olla isompi auto jotta sopisi invavarustuskin autoon,kyllähän sellainen saa kelalta täyden korvauksen taximatkoista ei sinun eläke sitä estä,terveiden on pakko ostaa sitä kallista bensaa ja maksaa kaiken-näköiset vakuutukset ja verot sekä ostella renkaita huoltaa auto ja katsastaa,ei se ole halpaa kyllä se panee laskemaan joka sentin.

• Hirveä Hospodar
        ajan taas kirjoitti:

Kyllähän sinä tuossa aiemmin itsesi invaliidiksi sanoit jotta tarvis olla isompi auto jotta sopisi invavarustuskin autoon,kyllähän sellainen saa kelalta täyden korvauksen taximatkoista ei sinun eläke sitä estä,terveiden on pakko ostaa sitä kallista bensaa ja maksaa kaiken-näköiset vakuutukset ja verot sekä ostella renkaita huoltaa auto ja katsastaa,ei se ole halpaa kyllä se panee laskemaan joka sentin.

Sanoin invavarustukset, muttei pyörätuolia. Eli liikun itse tosin hiukan rajoittuneesti ja en tarvi saattajaa. Niin pitäisikö minun omia huviajelujani maksattaa Kelalla (esim: Alko ja Stokmannin hullutpäivät)?
        Koska en muutoinkaan asu Suomessa kuin puolisen vuotta kerrallaan, niin säästäköön Kela ja yhteiskunta moisilta kuluilta.
        Mutta miksi on pakko omistaa auto ja kärsiä siitä johtuvia kuluja, kun kerta taksikin on olemassa, toki juna-bussikyytiä halveksimatta? Lentokoneella sitten kauemmas jos mieli tekee?
        Mitä siinä voittaa jos omistaa auton? Työmatkat voi kulkea yleiselläkin, tai taksilla.

• ghrhrwjhwjw

Sanoin invavarustukset, muttei pyörätuolia. Eli liikun itse tosin hiukan rajoittuneesti ja en tarvi saattajaa. Niin pitäisikö minun omia huviajelujani maksattaa Kelalla (esim: Alko ja Stokmannin hullutpäivät)?
        Koska en muutoinkaan asu Suomessa kuin puolisen vuotta kerrallaan, niin säästäköön Kela ja yhteiskunta moisilta kuluilta.
        Mutta miksi on pakko omistaa auto ja kärsiä siitä johtuvia kuluja, kun kerta taksikin on olemassa, toki juna-bussikyytiä halveksimatta? Lentokoneella sitten kauemmas jos mieli tekee?
        Mitä siinä voittaa jos omistaa auton? Työmatkat voi kulkea yleiselläkin, tai taksilla.

V.ittu, tuon ikäinen ukko ja tommonen nimimerkki.Keksitkö ihan ite????hehe.

• Hirveä Hospodar
        ghrhrwjhwjw kirjoitti:

V.ittu, tuon ikäinen ukko ja tommonen nimimerkki.Keksitkö ihan ite????hehe.

Sitä pähkäilessäsi, elä menetä yö-uniasi.
        Takaan että olen nimeni veroinen. ///-_-\\\

• Mitä ihmettä!

Miksikö joillakin on "pakko" omistaa auto, oletkos koskaan kuullut sellaisesta asiasta että täällä Lapissa on erittäin huonot julkiset kulkuyhteydet, pitkät työmatkat, epäsäännöllinen työaika, jne jne...
        Sitten on ne huonokuntoiset vanhemmat tuossa parin kymmenen kilometrin päässä joita täytyy käydä säännöllisesti tapaamassa, muut sukulaiset, ystävät, harrastukset esim. hirvenmetsästys jne jne...

Tietysti voi tehdä niinkuin sinä eli lopettaa kaiken sosiaalisen elämän, tehdä vain ne pakolliset liikut taxilla ja odotella sitä noutajaa neljän seinän sisällä...

• ghrhrwjhwjw

Sitä pähkäilessäsi, elä menetä yö-uniasi.
        Takaan että olen nimeni veroinen. ///-_-\\\

Niin???Olet hyvä runoilija vai taidekriitikko???????

• 2000km viikossa

No, minä ajan työkseni, kerroin vain havaintoni, näyttää olevan niin, että autottomat paskanjauhajat löysivät tuostakin herneen ja imaisivat sen nenäänsä.

Ne, jotka omistavat auton, viesti oli tarkoitettu heille, Kemissäkin on nyt halpaa menovettä, ei tarvitse joka tornion-keikalla ajaa tankille, varmuuden vuoksi. Annetaan kitisijöiden kitistä ja viilata pilkkuaan...

• asiat erillään

ei se tämä hospottaja ymmärrä näistä asioista mitään kun ei itsellä ole jatkuvaa välttämätöntä matkustustarvetta ei ne yleiset kulkuneuvot vie oikeaan aikaan aina työpaikalle ja kotiin ja jos ei asu reitin varrella niin täytyisi ensin mennä taxsilla asemalle, taas perillä asemalta tilata txi viemään työpaikalle,se tulisi kalliimaksi ja aikaavieväksi toimeksi,kyllähän invalidi saa kelalta myös 1-2kertaa kuukaudessa pidemmälle matkallekin korvauksen ja asioiden hoitomatkat korvataan,tiedän koska suvussani on tällaisia tapauksia,mutta eihän tämä liity mitenkään aloittajan avaamaan keskusteluun bensan hinnasta koska hän joutuu käyttämään omaa autoansa työmatkoilla.

• Hirveä Hospodar

No sama se teidän polttoainekuluine, ajelen taksilla Suomessa noin, 3000€/v kuten jo mainitsin. Kyllä siinä kilometrejä tulee, kun miettii etten asu täällä kuin korkeintaan puolivuotta ja toiset puoli Kanarialla.
      Kukin eläköön tavallaan, ainahan kannattaa laskea kumpi edullisempaa omistaa auto tai ei. Minun kohdalla valinta on yksinkertainen, eipähän ole autonromua riesanani, kun etelästä palaan.

• Jokainen tavallaan..

Eipä tuohon hintaan taxi kauas kuskaa, jos yhtä soittoa posotellaan niin korkeintaan parisen tuhatta kilometriä mennään, ja sen jälkeen täytyy taas syöttää kolikoita automaattiin...
        Mutta kun matkoja on paljon ja jokaisesta otetaan lähtömaksut, ja osa matkoista tapahtuu kalliimmalla ilta- ja yötaxalla, niin kilometrit jää kokonaisuudessaan hyvin vaatimattomaksi.

Mitähän muuta tuolla 3000€ sitten saisi kuin jonku taximatkan? No sillä ostaisi jo hyväkuntoisen oman auton. Ja seuraavina vuosina kun laitat sen 3000€ auton polttoaineeseen, huoltoon vakuutuksiin yms. niin puhutaankin jo täysin eri pitkistä kilometreistä...

• Unnah Anumemah

No etpä sinä Hospodaari mittää autoa tarvikkaan, jos taksikulut kolmetonnia vuodessa. Ei nii pienillä ajoilla omaa kannata laittaakkaan, meikäläisellä menee kurkusta alas moinen summa ja vähän ylittekkin.
        Jos itekki ajaisin noin vähän en autoa laittaisi, mut nykyään käyttöä on paljoltikkin. Eipä nuo taksit taitas jäädä kairan reunaan ootteleen koska palaan metsästysretkeltäni, puhumatta rouvan sieni ja marjareissut? Veneily vie vielä paljon löpöä, mut kukapa niitä kuluja tarkoin laskee. Ite ostan polttoaineeni mistä milloinkin, ennen suosin nykyistä Teboilia kun sain jäsenkortilla 10penniä myöhemmin 2senttiä alennusta litralta nykyään aivan sama.
        Oon muuten lukenu kirjan Hirveä Hospodar (suosittelen). Taiat olla melkoinen velmu?

• ajan taas

niin ja kun olet "niitä kanarialintuja"katselemassa auton voi laittaa liikennekäytöstä poistoon jolloin ei mene veroa eikä liikennevakuutusmaksua,oli se kuulemma jotain 18-19e.omavastuu invalideillä taxissa,eikä siinä ole vaatimuksena jotta täytyisi olla pyörätuolissa.

• Ylpeä Kemiläinen

Suosi SUOMALAISTA Tankkaa Kemissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3382
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3202
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2738
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      44
      2553
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1505
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1330
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82