Hei, tarvitsen apua, kun 3 vaihteisen tunturi pyörästä on katkennut vaihe vaijeri.Haluaisin vaihteen pienemmälle mutta miten onnistun siinä?
3 vaihteisen pyörän vaiheteet rikki
6
997
Vastaukset
- jjjjätkä
Mikä vaihdelaatikko, Inter vai Nexus?
- Pedelecci
Jos vain vaihdevaijeri on poikki, niin ei kun uuden ostoon. Selvitä kuitenkin ensiksi mikä vaihdekappa fillarissasi on. Tunturissa se voi olla jokin Shimano (Inter, Nexus) tai Sachs (Fichtel-Sachs, Torpedo, SRAM) tai Sturmey Archer.
Vaihdevaijerin vaihto on varsin yksinkertainen toimenpide. - banaanipossu
Se on vanha tunturin pyörä ja vaihdelaatikkoa ei enää ole :S
- :-o
Tämän on ihan pakko olla provo.
Vaihteet toimivat niin, että vaihteenvalitsimen ja vaihtimen välillä on vaijeri välittämässä toiveita. Jos se on poikki, vaihteen ei kuulukaan vaihtua.
Vaihda vaijeri (~3€) tai vaihdata se huollossa (~30€) jos et itse osaa. Ei se ole juurikaan vaikeampaa kuin kirjoittaa nettiin tuo kysymys. - banaanipossu
Niin mutta kun vaihdelaatikkoa ei enää ole niin ei ole mitään mihin laittaa vaijeri?
Minne sinä sen vaihdelaatikon olet kadottanut?
Mikäli tarkoitat ohjaustangossa olevaa, niitä saa kaupasta missä myydään urheiluvälineitä. Mikäli taas takapyörässä ei ole vaihdelootaa, et tarvitse vaihdevaijeria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691227- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855