Jumalan lain: kymmen käskyn muuttaminen antikristuksen toimesta

Baltasar ei kirj.

Ensimmäinen käsky, - antikristuksen kirkkojen mukaan kuuluu näin:

- Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita Jumalia.

Tämä ei ele suinkaan Raamatussa itsensä ilmoittavan Jumalan antama ensimmäinen käsky, Hänen sanojensa mukaisena, jotka kuuluvat aidossa laissa tähän tapaan, vuoden -38 käännöksen mukaan; 2 Moos.20:1-3:

- Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat, ja sanoi: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita jumalia Minun rinnallani.

Jokainen lukija voi itse omin silmin havaita kuinka suuri ja oleellinen ero näiden kahden ensimmäisen käskyn välillä on. Luterilainen kirkko on muuttanut Lutherin opetustoimen eli katekismusopetuksen seurauksena: ensimäisen käskyn sanoja ja sisältöjä oleellisesti, noudattaen tässä katolista antikristillistä perinnettä, sillä katolinen kirkko muutti Jumalan lait ensimmäisenä - ja Luther siirsi tämän perinteen jatkumona myös eteenpäin.

Oleellista on että, kirkon opettamassa Jumalan ensimmäisessä käskyssä, itse lain antaja on sanoineen poistettu käskystä, samoin kuin lain vastaanottaja: "sinä" joka on "viety ulos Egyptin maasta, orjuuden pesästä", eli myös alkuperäinen lain vastaanottaja on tekstistä poistettu.

Tämä siksi että tämän väärennetyn lain esiintuojat, eli sitä opettava antikristillinen papisto, korvaa lain antajana käytännössä itsellään, anastaen itselleen Jumalan aseman lain antajana, istutuen myös ikäänkuin "välimiehen" asemassaan eli: "Mooseksen istuimelle", anstaen senkin itselleen. Tästä väärennetystä laista on poistettu tarkoitusthakuisesti: Jumalan sanat, jotka osoittavat Hänen olevan lain antaja, sekä lain vastaanottaja eli nimenomaisesti: "Egyptin orjuudesta vapautetu Israelin kansa: Jumala antoi lain vain Israelin kansalle, ja se on oleelista, että tämä on väärennöksessä häivytetty.

Koska laista on poistetttu sekä lain antaja, että sen vastaanottaja, voidaan väärennöksen avulla tehdä laki ikäänkuin "universaaliksi" eli yleismaailmalliseksi. Lain antajan korvaavat kirkon papistot, ja sen vastaanottajaksi asetetaan vain: "sinä yleisesti", eikä kuten alkuperäinen pyhä laki teki: se osoitti lain vain Israelin kansalle.

Väärennöksen perusteella asettuu antikristillinen papisto, siten ikäänkuin itse Jumalan paikalla, istuen myös välimiehen asemassa Moosekseksi Mooseksen paikalle. Tämä johtaa Juudan kirjeen mainitsemaa "Koorahin kapinaa": Juuda 11. Näin menetellen antikristillinen papisto korvaa ikäänkuin Mooseksen lain opettajana, ja Jumalan lain antajana asettuu niiden kansojen silmissä, koska he opettavat yleismaailmalleseksi muutetun lain väärennöstä, ja saavat myös sen perusteella ikäänkuin hallintavalla näihin pettyihin ihmisiin. Näin toimiin antikristillinen pappisvalta, pettäen näin jopa nuorisoamme rippikuoluissa, opettaen näille pienimmille, jotka eivät vielä kirjoistuksia tunne, voidakseen niiden avulla välttyä petokseta - antikristillistä väärennettyä lakia, saaden heidän elämässään valheen ja petoksen avulla, ikäänkuin jumalallisen ja papillisen arvovallan - Raamatunväärennöksen avulla.

37

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+4

On varsin ymmärrettävää että: antikristillistä papistoa ei kiinnosta keskustelu aiheesta, eli sen petoksen opettamisesta, josta he palkkansa ansaitsevat, ja tulevat ansaitsemaan.

Ison petoksen paljastuessa, "virkamiehet" pyrkivät aina vaikenemaan asiat kuoliaaksi, kuten sanotaan niin osuvasti - vai mitä?

• Vaikkut korvissa

Totuudesta eksyminen on vielä ymmärrettävissä, mutta korviensa tukkiminen siltä on vaarallista paatumusta.

• Arvo Suur

Hei, väitätkö sinä että kirkon papit opettavat väärennettyä lakia, ja tekevät sen vielä esiintyen itse asetettuna papistona, asettuen virkaansa hoitamaan ikäänkuin Jumalan puhemiehinä, ja äänenä? Onko asiat todella näin ? Onko se valkeus mitä papit ovat edustavinaan, sittenkin täyttä pimeyttä ja petosta ?

• Arvo Suur sanoi :
        kirkon papit opettavat väärennettyä lakia,

Katolinen kirkko poisti toisen käskyn (kuvainpalvelukielto) katekismuksesta ja jotta käskyjen lukumäärä olisi pysynyt samana , jaettiin kymmenes käsky "puoliksi" kahteen suurinpiirtein samamerkityksisiin osiin , ja muita käskyjä siirrettiin pykälän verran ensimmäisen käskyn suuntaan - kas
        simsalabim - kuvainpalvelukielto hävisi,mutta käskyt ensimmäisen ja 10:nnen välissä ovat luterilaisilla ja katolisilla eri järjestyksessä kuin muilla kirkkokunnilla.Tämä tuottaa luonnollisesti hankaluuksia , kysyttäessä
        katolilaiselta , luterilaiselta , ortodoxilta tai anglikaanilta esim. toista käskyä.Luterilainen kirkko sanoo toisen käskyn sisältyvän ensimmäiseen käskyyn - tosin Jumala sanoi toisin.
        Luther ei uskaltanut mennä lisäämään kuvainpalvontakieltoa - paavi
        olisi todennäköisesti heti ruvennut keräämään rovioaineksia.Käskyt ovat periytyneet ev.lut.tytärkirkolle , joka on "lahkoutunut " katolisesta kirkosta ja jatkaa täten katolisten väärän evankeliumin julistamista.

Älä tee huorin on nykyään --> Älä tee aviorikosta - huorata saa siis niin paljon kuin sielu sietää , kunhan sitä ei tee avioliitossa.Käskyn muuttaminen tuohon toiseen merkitykseen oli suuri synti!!
        Naimattomia ja avoliittolaisia ei siis koske enää tuo seitsemäs käsky!!!

Katekismuksen ensimmäinen käsky on myös sisällöllisesti muutettu mooseksen lakiin verrattuna.

• Baltasar ei kirj.

Miltä sinusta itsestäsi asia näyttää, esitetyn valossa ?

• oikea lutsku

No, ei me ihanuskota et palturi-Balttis oisit juutalainen ja Egyptin orjuudesta päässyt :P

• oikea lutsku sanoi :
        No, ei me ihanuskota et palturi-Balttis oisit juutalainen ja Egyptin orjuudesta päässyt :P

5. MOOSEKSEN KIRJA
        1. Käsky
        5:6 'Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        5:7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        5:9 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        5:10 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        5:11 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        5:12 Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.
        5:13 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
        5:14 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.
        5:15 Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
        5:16 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        5:17 Älä tapa.
        5:18 Älä tee huorin.
        5:19 Älä varasta.
        5:20 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        5:21 Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa. Älä halaja lähimmäisesi huonetta, älä hänen peltoansa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartansa, härkäänsä, aasiansa, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa.

• dikduk
        pertsa2012 kirjoitti:

oikea lutsku sanoi :

5. MOOSEKSEN KIRJA
        1. Käsky
        5:6 'Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        5:9 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        5:10 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        5:11 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        5:12 Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.
        5:14 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.
        5:15 Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
        5:16 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        5:21 Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa. Älä halaja lähimmäisesi huonetta, älä hänen peltoansa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartansa, härkäänsä, aasiansa, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa.

Heprealaisessa raamatussa nk kymmenen käskyä ovat kahdessa eri kohtaa hiukan toisistaan poikkeavassa muodossa . Nuo käskyt eivät ole mitenkään erityisryhmä toran määräysten joukossa, joka lain käsky on yhtä arvokas .Syytä siihen miksi kristityt ovat ottaneet ne erikseen en tiedä.

Juutalaisittain ne menevät näin
        1.Minä olen Herra sinun jumalasi
        2.älä pidä muita jumalia
        3.älä turhaan lausu
        4.pyhitä sabatti
        5.kunnioita isääsi ja äitiäsi
        6.älä murhaa
        7.älä te huorin
        8. älä varasta
        9.älä anna väärää todistusta
        10.älä himoitse lähimmäisesi...

• dikduk kirjoitti:

Heprealaisessa raamatussa nk kymmenen käskyä ovat kahdessa eri kohtaa hiukan toisistaan poikkeavassa muodossa . Nuo käskyt eivät ole mitenkään erityisryhmä toran määräysten joukossa, joka lain käsky on yhtä arvokas .Syytä siihen miksi kristityt ovat ottaneet ne erikseen en tiedä.

2.älä pidä muita jumalia
        3.älä turhaan lausu
        4.pyhitä sabatti
        6.älä murhaa
        7.älä te huorin
        8. älä varasta

dikduk
        ______
        Juutalaisilla kuvinpalvelukielto sisältyy toiseen käskyyn.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kymmenen_käskyä

Luterilaiset väittävät sen omalla kohdallaan sen sisältyvän ekaan käskyyn.
        En kuitenkaan ole löytänyt sitä katekismuksen 1. käskystä.

• Ben Aabraham/Balt.

Ei vaan olen juutalainen, Aabrahamin lapseuden perusteella, uskoessani hänen siemeneensä, eli Jeesukseen Kristukseen. Kristustuksessa minut on myös ympärilaikattu, ei kuitenkaan millään käsin tehdyllä ympärileikkauksen merkillä lihaan, vaan koko "lihan hallitseman rumiin" poisriisumisella, Kristuksen ymärileikkauksella, kastessa, jossa minut tehtiin Kristukseen uskovana yhdeksi, Hänen kuolemansa, ja ylösnousemuksensa kanssa, - eli koko "vanhan ihmisen kuolema" merkitsee myös tätä, kuten kirjoitettu on: Kolossaliskirje 2:8-15.

• Gentile sinulle
        dikduk kirjoitti:

2.älä pidä muita jumalia
        3.älä turhaan lausu
        4.pyhitä sabatti
        6.älä murhaa
        7.älä te huorin
        8. älä varasta

Kyllä ne menevät juuri kuten kirjoitettu on eikä tässä Raamattu puhu omiaan, vaikka pieniä käännöeroja onkin olemassa, joten talmudistin litaniaan ei kannata kiinnittää kirjoitusen ulkopuolisena "katekismuksena mitään totuusavoja".

• Balttis oikaisee
        dikduk kirjoitti:

2.älä pidä muita jumalia
        3.älä turhaan lausu
        4.pyhitä sabatti
        6.älä murhaa
        7.älä te huorin
        8. älä varasta

Katilinen kirkko on tehnyt sen, ja heitä seuraten luteilaiset ja koko protestanttinen maailma, itseasetettuine papistoineen, päästäkseen ikäänkuin Mooseksen istuinta väärennöksillään halliten kansoja herroina hallitsemaan, täysin vastoin kristinuskon opetuksia.

Nämä lainoppettajat, eivät ole kristittyjä, vaan antikristittyjä, jotka vain napsivat kirjoituksista itseleen "rusinoita pullasta".

• Balttis
        pertsa2012 kirjoitti:

dikduk
        ______

Nämä tahot väärentävät ja opettavat väärennettyjä käskyjä - omavaltaisen: antikristillisen pappeutensa puitteissa.

Näinhän se piru Raamattua lukee, eivätkö siis myös hänen palvelijansa, vai kuinka on ?

• Balttis
        pertsa2012 kirjoitti:

oikea lutsku sanoi :

5. MOOSEKSEN KIRJA
        1. Käsky

Hienoa että laitoit esiin Perta2012:sta, pyhistä kirjoituksista löytyvät, Jumalan Israelin kansalle antaman lain ensimmäiset kymmenen käskyä.

Mooseksen laki on kuitenkin tätä paljon laajempi kokonaisuus, sisältäen myös ne juutalaisten usein mainitsemat 613:sta Mitzvaa.

Laista ei voi irroittaa mitään, vaikka viitaisikin yksittäisiin lain kohtiin opetuksessa, ja lain mukaan koko laki on pidettävä, jos mielii sen avulla Jumalan edessä vanhurskaana pysyä elossa: 5 Moos.27:26; 32:46,47. ja kuinkas kävikään.

Ihmien joka menee lain alle, ja pyrkii noudattaan sen kirjainta, jouttuu tämän: sisältämän: "kuoleman viran kohteeksi": 2 Kor.3-luku ja tämän eteen:

Jaak.2:10; >> Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin. >>

Eli laki osoittaa näin ihmisen "syntiseksi lihaksi", ja vahvistaa sen että: synnin palkka on kuolema. Yksikään liha eli ihminen myytynä synnin alaisuuteen, ja vain ensimmäisen Aadamin kuvuuden itsessään omaten ei voi tulla vanhurskaaksi, - hyväksytyksi Jumalan edessä lain kautta: Room.3:20.

• Balttis täsmentää
        pertsa2012 kirjoitti:

dikduk
        ______

Ei dikduk ole mikään "juutalnen" tai todellisesti juutalaisuuden edustaja, Jumalan edessä, vaan hän on ateisti tarmudisti, jolle tähän ihmiskäskyihin perustuvaa Babylonialaisperäisen uususkonnon ohjeet, ovat lähinnä jonkilaisia kultuurin liikennesääntöjä. dikduk on talmudistina, kytköksissä siihen Baabelin huonojen viikunoiden koriin, josta ei koskaan rakenneta todellisesti: profeettain lupaamaa uutta ja yhdentynyttä Israelia, koostuen kaikista maailman tuuliin hajoitetuista Jaakobin lapsista.

Hän on talmudisti, mutta talmudismi ei ole onneksi synonyymi sanalle juutalaisuus - joka sisältää jopa alati kasvavan messiaanisuuden, Jeesuksen Kristuksen - tunemisessa.

• Balttis
        pertsa2012 kirjoitti:

oikea lutsku sanoi :

5. MOOSEKSEN KIRJA
        1. Käsky

Näistä pyhissä kirjoituksissa olevista käskyistä, joikainen voi itse nähdä ja päätellä, kenelle ne ovat annetut, ja ketä en antaa.

Tämän lain antamisen ja sen viran ainoa välimies oli yksi ainoa ihminen, Mooses; eikä suinkaan hänen paikkansa anastameet kirkkojen pakanapapit- tai Baabeliin karkoitetut ja tuomitut talmudistit, jotka loivat uususkontonsa siellä, ja tappivat Jumlaan Pojan, anastaakseen itselleen.ihmisten edessä hänen paikkansa, ja virkansa, kuten Jeesus itse opettti näistä fariseuksista ja kirjanoppineista:

Matt.21:33-41; >> Kuulkaa toinen vertaus: Oli perheenisäntä, joka istutti viinitarhan ja teki aidan sen ympärille ja kaivoi siihen viinikuurnan ja rakensi tornin; ja hän vuokrasi sen viinitarhureille ja matkusti muille maille. Ja kun hedelmäin aika lähestyi, lähetti hän palvelijoitansa viinitarhurien luokse perimään hänelle tulevat hedelmät. Mutta viinitarhurit ottivat kiinni hänen palvelijansa; minkä pieksivät, minkä tappoivat, minkä kivittivät. Vielä hän lähetti toisia palvelijoita, useampia kuin ensimmäiset; ja näille he tekivät samoin.

Mutta viimein hän lähetti heidän luokseen poikansa sanoen: "Minun poikaani he kavahtavat." Mutta kun viinitarhurit näkivät pojan, sanoivat he keskenänsä: "Tämä on perillinen: tulkaa tappakaamme hänet, niin me saamme hänen perintönsä". Ja he ottivat hänet kiinni ja heittivät ulos viinitarhasta ja tappoivat. Kun viinitarhan herra tulee, mitä hän tekee noille viinitarhureille ?"

He sanoivat hänelle: "Nuo pahat han pahoin tuhoaa ja vuokraa viinitarhan toiselle viinitarhurille, jotka antavat hänelle hedelmät ajallansa." Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole lukeneet kirjoituksista: "se kivi, jonka rakentajat hylkävivät on tullut kulmakiveksi (päätöskiveksi); Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme.? Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee myös sen hedelmiä. Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa.

• Balttis kirjoitti:

Hienoa että laitoit esiin Perta2012:sta, pyhistä kirjoituksista löytyvät, Jumalan Israelin kansalle antaman lain ensimmäiset kymmenen käskyä.

Mooseksen laki on kuitenkin tätä paljon laajempi kokonaisuus, sisältäen myös ne juutalaisten usein mainitsemat 613:sta Mitzvaa.

Laista ei voi irroittaa mitään, vaikka viitaisikin yksittäisiin lain kohtiin opetuksessa, ja lain mukaan koko laki on pidettävä, jos mielii sen avulla Jumalan edessä vanhurskaana pysyä elossa: 5 Moos.27:26; 32:46,47. ja kuinkas kävikään.

Ihmien joka menee lain alle, ja pyrkii noudattaan sen kirjainta, jouttuu tämän: sisältämän: "kuoleman viran kohteeksi": 2 Kor.3-luku ja tämän eteen:

Jaak.2:10; >> Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin. >>

Eli laki osoittaa näin ihmisen "syntiseksi lihaksi", ja vahvistaa sen että: synnin palkka on kuolema. Yksikään liha eli ihminen myytynä synnin alaisuuteen, ja vain ensimmäisen Aadamin kuvuuden itsessään omaten ei voi tulla vanhurskaaksi, - hyväksytyksi Jumalan edessä lain kautta: Room.3:20.

Balttis
        _____
        Käsitetään tuo laki voimassaolevaksi tai ei niin minä tuon jatkossakin sitä esiin
        koska lain muuttaminen on joka tapauksessa ankarasti kiellettyä ja luterilainen
        kirkko on yhtä syyllinen kuinkatolinenkin kirkko noista muutoshommista.
        Luterilaisilla olisi joka hetki mahdollisuus palauttaa katekismuksensa
        oikeaan muotoon.

• Balttis kirjoitti:

Nämä tahot väärentävät ja opettavat väärennettyjä käskyjä - omavaltaisen: antikristillisen pappeutensa puitteissa.

Näinhän se piru Raamattua lukee, eivätkö siis myös hänen palvelijansa, vai kuinka on ?

Balttis sanoi :
        ________
        Siltä näyttäisi.
        Vai odotatko jotakuta pappia tunnustamaan kirkkonsa synnin :-)

• Balttis
        pertsa2012 kirjoitti:

Balttis
        _____
        Käsitetään tuo laki voimassaolevaksi tai ei niin minä tuon jatkossakin sitä esiin
        oikeaan muotoon.

Lakia ei ole "kumottu" eikä sitä saa muuttaa, kuten Jeesus opetti: ei sen pienintä kirjainta- eli pienintä piirtoakaan siitä, - viaikka laki onkin Jeesukseen uskovan kohdalta jo kaikkine vaatimuksineen täytetty: Matt.5:17,18; ristille naulitusssa Kristuksessa:Gal.3:12-14; jossa kirjoitusta voi katsella myös jo ristiinaulittuna: Kol.2:14:sta.

On myös muistettava että, Jeesus puhui sanansa juutalaisten keskuudessa juulaisille, eli israelilaisille: joille Jumala oli lain antanut, toisin kuin niille pakanoille, joilla Jumalan vanhurkaus ilmestyi, ja annettii ilman lakia: Room.3:20; suoraan uskonkautta Jeesukseen Kristuksen, ja ilosanomaan Hänestä: Apt.15:8.9. - joka ilmeni Jumalan Pyhän Hengen vuodatuksen antamalla todistuksella.

• Balttis
        pertsa2012 kirjoitti:

dikduk
        ______

Ei antikristillisellä pakanapapistolla ole varaa lähteä vastailemaan tai keskustelemaa näistä petoksista, sillä he tietävät että siten heidän petolliset väärennöksensä ja sen mukaiset virat, tulisivat ilmeiseksi kaikille.

Siksi nämä virka- ja palkkapapit loistavat poissaolollaan kun heidän opettamiaan petoksia paljastetaan.

Vaikenevat ja toivovat asioden jäävän vain pienien piirien keskuuteen, että voivat itse jatkaa rauhassa hommiaan monopoliasemassa, verovaroin turvattuna.

• Balttis kirjoitti:

Lakia ei ole "kumottu" eikä sitä saa muuttaa, kuten Jeesus opetti: ei sen pienintä kirjainta- eli pienintä piirtoakaan siitä, - viaikka laki onkin Jeesukseen uskovan kohdalta jo kaikkine vaatimuksineen täytetty: Matt.5:17,18; ristille naulitusssa Kristuksessa:Gal.3:12-14; jossa kirjoitusta voi katsella myös jo ristiinaulittuna: Kol.2:14:sta.

On myös muistettava että, Jeesus puhui sanansa juutalaisten keskuudessa juulaisille, eli israelilaisille: joille Jumala oli lain antanut, toisin kuin niille pakanoille, joilla Jumalan vanhurkaus ilmestyi, ja annettii ilman lakia: Room.3:20; suoraan uskonkautta Jeesukseen Kristuksen, ja ilosanomaan Hänestä: Apt.15:8.9. - joka ilmeni Jumalan Pyhän Hengen vuodatuksen antamalla todistuksella.

Balttis sanoi :
        Lakia ei ole "kumottu" eikä sitä saa muuttaa, kuten Jeesus opetti: ei sen pienintä kirjainta- eli pienintä piirtoakaan siitä, - viaikka laki onkin Jeesukseen uskovan kohdalta jo kaikkine vaatimuksineen täytetty

• Aivanturhaa touhua
        pertsa2012 kirjoitti:

Balttis sanoi :
        Lakia ei ole "kumottu" eikä sitä saa muuttaa, kuten Jeesus opetti: ei sen pienintä kirjainta- eli pienintä piirtoakaan siitä, - viaikka laki onkin Jeesukseen uskovan kohdalta jo kaikkine vaatimuksineen täytetty

Sillloinhan kissa vain nostelee omaa häntäänsä, odottaen silittäjää luokseen.

• Pirullista valtaa
        pertsa2012 kirjoitti:

Balttis
        _____
        oikeaan muotoon.

Eivät he voi tehdä sitä, ilman että koko keskiaikennen saksalaista alkuperää oleva lahko kaatuisi, omaan mahdottumuuteensa, sillä heille Luther on tosialsislllisesti, tämän kirkon nimen mukaisesti, ainoa todellinen välimies muka Jumalan ja näiden ihmisten välilä, ja hänen näkemyksilleen vannotaan siksi myös Raamatun vastaiseksi pappisvaloja.

• Aivanturhaa touhua kirjoitti:

Aivanturhaa touhua sanoi :
        ________
        Me teemme näitä hommia niitten eteen jotka seuraavat keskusteluita sivulta
        ja ovat ehkä harhaan johdettavissa valepappien taholta.

Te ateistit olette mitä olette ja teidän eteenne ei ole mitään tehtävissä ellei
        Jumala teitä kutsu parannukseen.

• dikduk
        Gentile sinulle kirjoitti:

Kyllä ne menevät juuri kuten kirjoitettu on eikä tässä Raamattu puhu omiaan, vaikka pieniä käännöeroja onkin olemassa, joten talmudistin litaniaan ei kannata kiinnittää kirjoitusen ulkopuolisena "katekismuksena mitään totuusavoja".

Sen kun hyppäät kirjoitusteni, käytät usein muuta nikkiä kuin omaasi kun vastaat kirjoituksiini, se on hölmöä, ei minua ole talmudistiksi kukaan muu nimitellyt joten turha keksiä uusia nikkejä jos käyttää vanhaa haukkua .Tosin vastaat itse itsellesikin eri nikeillä , terveisiä vaan 15 4:lle ja Arvo Suurille.
        Näin asettuen sinua vastustamaan saan kohta monelta eri nikiltä satikutia, vai mitä?

• Balttis
        pertsa2012 kirjoitti:

Balttis sanoi :
        ________
        Siltä näyttäisi.
        Vai odotatko jotakuta pappia tunnustamaan kirkkonsa synnin :-)

En itselleni, vaan Jumalle kyllä.

Ei heitetä kirvestä kaivoon, sillä pappikin voi tulla uskoon.

• Onhan se selvää, että nuo käskyt kuten kaikki muukin Mooseksen jutut ovat israelilaisille. Mutta onhan niissä ihan hyviäkin juttuja, joita suomalaistenkin on hyvä noudattaa.

Järkikin sanoo, ja Suomen laissakin kielletään varastamasta ja tappamasta. Mutta esim. toisen palvelijan ja härän halajaminen ovat asioita, jotka kuuluvat enemmänkin muinaiseen aikaan.

Historiassa on ollut paljon kirjoituksia, joita on muunneltu Raamatussa. Onhan Paavalinkin nimiin väärennetty kirjoituksia, jotka on joku muu kirjoittanut. Ei ole mikään ihme, että asiat muuttuvat ja Raamatun asiat hämärtyvät. "Herran siunauskin" oli tarkoitettu vain ja ainoastaan Israelin kansalle. Turha sitä meidän kirkoissa on kuuluttaa.

• Balttis

Asia ei ole suinkaan niin yksinketinen, että kunhan ollaan muka "noudattelevinaan lakia" todellakin sitä myös noudatettaisiin, ja asia on yksiselitteiseti niin että laki on annettu vain israelilaisille/ joihin juutalaisetkin kuuluvat. Katso Apt.:15:5,10,19:sta, josko aukeaisi.

• dikduk

Helsinkijokkerille:Noihin kymmeneen käskyyn sisältyvätkin peruskäskyt joita ilman ihmiset eivät voi elää yhteisöissä , kunkin henki ja omaisuus pitää olla suojattu jotta yhteisöjä voi rakentaa.Nuo määräykset olivat jo kaikissa Israelin yhteisöä varhemmissa lähi-idän lakikokoelmissa miinus sabattikäsky ja muiden jumalienpitokielto. Jälkimmäinen käsky koskee Jahvea , ei siis saa olla muita jumalia joten kristityillä on siinä ollut ongelmia, Jahven rinnallehan on siinä ilmaantunut Jeesus, runsaan kuvaston kera.

Raamattu, jolla tässä takoitan nk. Vanhaa testamenttia, on moneen kertaan editoitu, muunneltu on väärä ilmaus, koska ei ole ollut mitään oikeaa alkutekstiä joka olisi pitänyt säilyttää.Tekstit ovat olleet eläviä siihen asti kun ne tietyssä muodossa määriteltiin pyhiksi, sen jälkeen niitä ei ole muutettu .

• Ben Aavraham
        dikduk kirjoitti:

Helsinkijokkerille:Noihin kymmeneen käskyyn sisältyvätkin peruskäskyt joita ilman ihmiset eivät voi elää yhteisöissä , kunkin henki ja omaisuus pitää olla suojattu jotta yhteisöjä voi rakentaa.Nuo määräykset olivat jo kaikissa Israelin yhteisöä varhemmissa lähi-idän lakikokoelmissa miinus sabattikäsky ja muiden jumalienpitokielto. Jälkimmäinen käsky koskee Jahvea , ei siis saa olla muita jumalia joten kristityillä on siinä ollut ongelmia, Jahven rinnallehan on siinä ilmaantunut Jeesus, runsaan kuvaston kera.

Raamattu, jolla tässä takoitan nk. Vanhaa testamenttia, on moneen kertaan editoitu, muunneltu on väärä ilmaus, koska ei ole ollut mitään oikeaa alkutekstiä joka olisi pitänyt säilyttää.Tekstit ovat olleet eläviä siihen asti kun ne tietyssä muodossa määriteltiin pyhiksi, sen jälkeen niitä ei ole muutettu .

Jahve asettaa itse Messiaskunikaan istumaan rinnalleen, eikä tämä ole mikään "kristillinen keksintö", vaan perua ajalta jolloin Daavid näki Herransa, asetettuna istumaan katoamattomana valtaistuimelle: Voiman = Eloah eli Majesteetin oikealle puolella: äitä kuningaspappina Melkisedekin järjsetyksen mukaan: Vanhurskauden Kuninkaana.

Sinä olet atesiti sisäisesti, ja sinä olet sisäisesti sitä, mitä kerrot ihmisestä jäävän kuoleman jälkeen jäljelle: "kasa kuolleita luita".

Hyi helkkari, hengellisesti kuoleeseen koskeminen saastutaa uskoa.

• Ben Aavraham
        Ben Aavraham kirjoitti:

Jahve asettaa itse Messiaskunikaan istumaan rinnalleen, eikä tämä ole mikään "kristillinen keksintö", vaan perua ajalta jolloin Daavid näki Herransa, asetettuna istumaan katoamattomana valtaistuimelle: Voiman = Eloah eli Majesteetin oikealle puolella: äitä kuningaspappina Melkisedekin järjsetyksen mukaan: Vanhurskauden Kuninkaana.

Sinä olet atesiti sisäisesti, ja sinä olet sisäisesti sitä, mitä kerrot ihmisestä jäävän kuoleman jälkeen jäljelle: "kasa kuolleita luita".

Kyseessä on tietysti Psalmi 110; jonka sanoman Sakja 6:12,13; vahvistaa.

• dikduk
        Ben Aavraham kirjoitti:

Kaikki kuninkaat olivat Jahven voideltuja ,kirjaimellisesti, siitähän on lähtöisin sana masiach. Daavid ei ole kirjoittanut mitään ainakaan meille jäänyttä.

• EL.a . k:IM

Baltasar ei kirj.

Sä olet ihan fiksu.

Mutta en tajua tota vauhkoomista jostain laeista.

Mä en ainakaan ole yhdenkään lain alla, vaikka moni on yrittänyt mua sellaiseen tilanteeseen laittaa.

• Balttis

Ei se että ihminen ei ole Mooseksen lain alla, tarkita suinkaan sitä että hänen elämänsä ei olisi, - tai että sen ei tulisi olla Jumalan Hengen ohjauksessa, johdatuksessa ja hallintavallassa: Room.8:14; kun sensijaan: "lihassa olevat eivät voi miellytää Jumalaa".

Lain alaisuus on lihan vallassa olemista: ja juuri tähän viittaa Paavali sanoissaan niille, jotka palasivat lain kirjaimen orjuuteen ulkokultailemaan petollisesti:

"Oi te älyttömät galatalaiset ! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus oli kuvattu ristiinaulittuna ? Tämän vain tahdon saada tietää: lain teostko saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta ? Niinkö älyttömiä olette ? Te aloitatte Hengessä, LIHASSAKO NYT LOPETATTE ?

• 1 Kor.1:27,28.

Missä ovat nyt tämän maailman viisaat teolofit ja eksegeetit selityksineen, ja miksi he nyt kaikki vaikenevat.

• 1 Kor.1:27,28. sanoi :

Lisäksi eivät tunne Raamattua tarpeeksi syvällisesti voidakseen keskustella esimerkiksi Balttiksen kanssa.

• Balttis ihmetttelee

Vähän heikonlaisesti miinusmerkkejä kerää tämäkin avaus. Jehovan todistajien sivustolla eräs avaukseni keräsi hetkessä 23 kpl. miinuksia, kun se osoitti heidät harhaoppisiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4418
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3261
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2544
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      53
      2524
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      110
      2235
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1662
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1626
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      169
      1530
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1265
    Aihe