O- veriryhmän mukainen ruokavalio; apua kaivataan

pömpelö

Minua kiinnostaisi tuo veriryhmän mukainen ruokavalio.
Onko täällä joku 0 veriryhmän omaava, joka noudattaa tätä ruokavaliota.
Kaipaisin apua ruoka-aineiden valinnassa. Mitä on hyväksi, mikä pahaksi.
Varmaan hiukan yksilöllistäkin, mutta noin suunnilleen?
Löysin lyhyen luettelon netista, mutta ei ole kovin kattava: http://www.eu.gw.com/laihis/vryhma.html
Vhh on jo ennestään tuttu.

26

6154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ooo-ho sano eemeli

      Saa syödä vaan o-kirjaimella alkavia tuotteita siis
      omenaa
      omeletteja
      orvokinkukkia
      ostereita
      ohrapuuroa
      ohukaisia
      oliiveja
      jne
      jne

    • pömpelö

      Eemelille halaus ja paljon orvokinkukkia ♥

      Mutta kysymykseeni... Löysinkin jo itse ko. ruokavalion ja ohjeet. Nyt en enää ihmettele niin montaa asiaa ruokailumieltymyksistäni kuin ennen:)

    • o-

      kerro toki minullekin mitä löysit? kiinnostaisi itseänikin :)

    • Njamnjam

      Entäs jos ei tiedä veriryhmäänsä, saa syödä ihan kaikkea...

    • SamaaABOsuolta

      Luulin veriryhmädieettien olevan jo vanhanaikaisia. Nyt karpataan tai eletään tuoreravinnolla.

      Henkilökohtaisesti uskon, että ihminen sopeutuu monenlaisiin dieetteihin. Ja mahdollinen positiivinen vaikutus voi johtua aivan muusta kuin mistä sen olettaa johtuvan. Esim. henkilö hyötyy raakaravinnosta, mutta todellisuudessa oireita onkin aiheuttaneet jotkin lisäaineet. Tai ylistää karppausta, mutta todellisuudessa vika on vain ollut siinä, että ruokavalio on ollut lähes yksinomaan valkoista viljaa ja sokeria ilman vitamiineja, ja pelkällä pienellä ruokavaliosiivouksella lopputulos olisi ollut sama.

      Ja miksi näin väitän? Elän lähes ilman rahaa ja leipäjonojen avulla. Syön siis aivan liian viljapainotteisesti. Olo on kuitenkin fyysisesti varsin hyvä. Mietin miksi, sillä ruokavalioni on liian yksipuolinen. Olen päätynyt siihen johtopäätökseen, että ravinnostani on karsiutuneet pois ne lisäaineet, joille ehkä ennen reagoin. Aiemmin yritin vältellä viljoja. Ihan turhaan. Valitsen mahdollisen tumman leivän, ja siinä lisäaineita on vähän. Muun ruuan teen perusraaka-aineista, jolloin lopputulos on sama. Ei lisäaineita.

    • hiilihytraatiton

      mä jätin hiilihytraatit pois ruokavaliosta sen seurauksena verenpaine laski ylä 23 ja ala 15. Melkomoinen vaikutus kun olen rasvattomasta maidosta siirtynyt kevytmaitoon, lihaa voita ja kasviksia alkanut syödä hiilihytraatteja vältellen.

      LEIVÄNSYÖNTI ON JÄÄNYT POIS

      • lsjfg

        Jos verenpaineesi on 23/15, et pysyisi edes pystyssä, kos pysyt niin vaikutus on tosiaan melkoinen. Voi hyvä sylvi!


      • mirkku
        lsjfg kirjoitti:

        Jos verenpaineesi on 23/15, et pysyisi edes pystyssä, kos pysyt niin vaikutus on tosiaan melkoinen. Voi hyvä sylvi!

        ei se veren paine ollut tuo luku, vaan sen verran tippu! :)


      • Suomenmieli
        lsjfg kirjoitti:

        Jos verenpaineesi on 23/15, et pysyisi edes pystyssä, kos pysyt niin vaikutus on tosiaan melkoinen. Voi hyvä sylvi!

        Sylvin LUKUTAITO ja luetun YMMÄRTÄMINEN???


      • ysvaan

        Kannattaa kurkata leipien suolaprosentteja, voit kokea melkoisen yllätyksen...Epäilen, että ruokavaliossasi suolan osuus on tippunut ja verenpaineen lasku johtuu tuosta. Jos vielä olet sivussa laihtunut muutamankin kilon, asia on täysin selvä. ja jso vielä vahingossa jäänyt pois huonoja hiilareita ja esim. irtokarkkeja ja etenkin salmiakkia tai lakritsia...


    • huuhaan tunnistaja

      Veriryhmäruokavaliot ovat täyttä huuhaata! Tarkoitettu hölmöjen ja tietämättömien rahastamiseen,

      Kerropa, mikä biologinen mekanismi muka toimii siinä ruokavaliossa! Miksi ryhmä A johtaa tiettyihin ruoka-aineksiin, miksi B johonkin toisiin! Ja kysy sitä myös tuota ruokavaliota markkinoivilta!

    • hiusten väri

      Kannattaa ennemmin noudattaa hiustenvärin mukaista ruokavaliota: mustatukkaisten ruoat, ruskeatukkaisten ruoat, blondien ruoat, punatukkaisten ruoat.

      Ja kaljujen ruokavalio erikoinen onkin!

      • iso Kenkäinen

        Mitä mieltä olet kengännumeroruokavaliosta?


      • kfhgghfg

        Mustatukkaisten ja mustasukkaisten dieetit. Kannattaa kokeilla. Niillä olo paranee.


      • kdhfgfg
        iso Kenkäinen kirjoitti:

        Mitä mieltä olet kengännumeroruokavaliosta?

        Jos jalka on iso, se on vaatinut varmasti paljon kalkkia ja siis maitotuoteita:)


    • onpas älykästä
      • huuhaanbongaaja

        Kyllähän noita huuhaa-sivustoja riittää. Ja kaikkea myydään, mitä typerykset suostuvat ostamaan.

        Edelleenkään veriryhmä ei vaikuta millään tavoin elimistön aineenvaihduntaan. Sellaisesta ei ole yhtäkään tieteellisin menetelmin todettua näyttöä - sen sijaan veriryhmähypetykseen perustuvaa bisnestä (suom. välistävetoa/huijausta).


      • HB 175
        huuhaanbongaaja kirjoitti:

        Kyllähän noita huuhaa-sivustoja riittää. Ja kaikkea myydään, mitä typerykset suostuvat ostamaan.

        Edelleenkään veriryhmä ei vaikuta millään tavoin elimistön aineenvaihduntaan. Sellaisesta ei ole yhtäkään tieteellisin menetelmin todettua näyttöä - sen sijaan veriryhmähypetykseen perustuvaa bisnestä (suom. välistävetoa/huijausta).

        Kyllä siinä perää on, veriryhmäruokavaliossa.
        Mulla on harvinainen O rh miinus ja tulee säännölliset kutsut luovutuksiin.
        Siinä kun puristelee sitä vanutuppoa ja on aikaa taratella tippatätien kanssa niin joskus
        tästä asiasta kysyin sitten. Neuvot oli punaista lihaa, maksaa, parsaa (ja ylipäätään tummanvihreitä vihanneksia), ruisleipää, pinaattia. Koska oon säännöllinen luovuttaja
        niin veriarvojen pitää olla kohdillaan. Pullamössöt- eli ranskanleivät sun muut tekee muutenkin tahmean olon, samoin liika sokeri ja rasva. Voi olla yleispäteviä ohjeita mutta esimerkisi kana / kala ei tee O-ryhmäläiselle hyvää, paitsi lohi, joka on punaisin kaloista. Salaa joku hoitsu kuiskasi että lasi-pari punaviiniä vahvistaa verta, kunhan ei luovutusta edeltävänä päivänä. Verihän pilkotaan seerumeiksi ja punasoluiksi, testataan maksa- yms sairauksien varalta joka kerta.
        Toivon että joku saa uuden elämän näillä, noin 30 luovutuskertaa takana,eli muutama sankollinen vähintään, hyötykäyttöön vaan :o)
        Ai niin ja paljon pitää juoda, ennen ja jälkeen, ei sitä punaviiniä mutta tyrnimehu on ollut hyödyksi


      • ysvaan
        HB 175 kirjoitti:

        Kyllä siinä perää on, veriryhmäruokavaliossa.
        Mulla on harvinainen O rh miinus ja tulee säännölliset kutsut luovutuksiin.
        Siinä kun puristelee sitä vanutuppoa ja on aikaa taratella tippatätien kanssa niin joskus
        tästä asiasta kysyin sitten. Neuvot oli punaista lihaa, maksaa, parsaa (ja ylipäätään tummanvihreitä vihanneksia), ruisleipää, pinaattia. Koska oon säännöllinen luovuttaja
        niin veriarvojen pitää olla kohdillaan. Pullamössöt- eli ranskanleivät sun muut tekee muutenkin tahmean olon, samoin liika sokeri ja rasva. Voi olla yleispäteviä ohjeita mutta esimerkisi kana / kala ei tee O-ryhmäläiselle hyvää, paitsi lohi, joka on punaisin kaloista. Salaa joku hoitsu kuiskasi että lasi-pari punaviiniä vahvistaa verta, kunhan ei luovutusta edeltävänä päivänä. Verihän pilkotaan seerumeiksi ja punasoluiksi, testataan maksa- yms sairauksien varalta joka kerta.
        Toivon että joku saa uuden elämän näillä, noin 30 luovutuskertaa takana,eli muutama sankollinen vähintään, hyötykäyttöön vaan :o)
        Ai niin ja paljon pitää juoda, ennen ja jälkeen, ei sitä punaviiniä mutta tyrnimehu on ollut hyödyksi

        Ja nuo kaikki vaikuttavat mm. hemoglobiinitasoihin....


    • nojaaha

      Japanissahan ainakin veriryhmä kertoo jo paljon hlön persoonasta.

      Nojaa, omasta mielestäni dieettejä voi olla hauskaa kokeilla, mutta uskon enemmänkin siihen, minkä joku jo sanoikin, että ihmiskeho on kaikkiruokainen ja mukautuva. Dieettien kokeilemisen sijaan minusta onkin hauskempaa kokeilla erilaisia ruokia, siismitätahansa! :o

      Ja "HB 175": sinulle listatut ruoathan parantavat rauta-arvoja, ja luulen että ne sinulle listattiin juuri sen takia, että luovutat verta eikä sen, että niillä olisi jokin yhteys nimenomaiseen veriryhmääsi...

      • Tuulia

        Oma veriryhmäni on B. En tiedä paljoa B - kirjaimella alkavia ruoka.aineita. Banaani taitaa olla ainoa. Jos noin mennään tässä eteenpäin, minulla ei ole paljoa syötävää. En oikein usko tähän juttuun. Tiedän, että tälläinen kirja on olemassa, jossa on veriryhmät ja ruokavalio. Itse en ole ostanyt kyseistä kirjaa.


      • o+
        Tuulia kirjoitti:

        Oma veriryhmäni on B. En tiedä paljoa B - kirjaimella alkavia ruoka.aineita. Banaani taitaa olla ainoa. Jos noin mennään tässä eteenpäin, minulla ei ole paljoa syötävää. En oikein usko tähän juttuun. Tiedän, että tälläinen kirja on olemassa, jossa on veriryhmät ja ruokavalio. Itse en ole ostanyt kyseistä kirjaa.

        Lainaa kirja kirjastosta ja karsi ruokavaliostasi ainakin haitallisimmat niin olo paranee huomattavasti!! Itse olen O ja kärsinyt aina kaikenlaisista mahavaivoista ja pahimmaksi aineeksi luokiteltiin vehnä! Vehnää vain olen alkanut karttamaan nii parissa päivässä jo huomaa olon muuttuneen paljon virkeämmäksi. :)

        ps.Vois ilmanaikuset huuteliat siel miettiä asioita kun itse allergisoituu esim.maitoon et missä vika! nykyään maailma täynnä erinäisiä pillereitä vaikka vika on niin arkipäivässä läsnä koko ajan jos syö päivittäin ´väärää ruokaa´.


      • A rh+
        o+ kirjoitti:

        Lainaa kirja kirjastosta ja karsi ruokavaliostasi ainakin haitallisimmat niin olo paranee huomattavasti!! Itse olen O ja kärsinyt aina kaikenlaisista mahavaivoista ja pahimmaksi aineeksi luokiteltiin vehnä! Vehnää vain olen alkanut karttamaan nii parissa päivässä jo huomaa olon muuttuneen paljon virkeämmäksi. :)

        ps.Vois ilmanaikuset huuteliat siel miettiä asioita kun itse allergisoituu esim.maitoon et missä vika! nykyään maailma täynnä erinäisiä pillereitä vaikka vika on niin arkipäivässä läsnä koko ajan jos syö päivittäin ´väärää ruokaa´.

        Joo ihmiset vetää ihan turhaan kaikkia lääkkeitä sisäisesti ja myös ulkoisesti (voiteet ym) ja lääke kaappi on täynnä lääkkeitä ja jääkaapissa on sitten ehkä yks kurkku ja loput jotain teollista paskaa ,valmisruokaa.
        Ite oon sitä mieltä että luomuruokaa ja mahollisimman paljon d adamon kirjasta suositellut neutraalit ja hyödylliset ruokaaineet vaan käyttöön.
        Kyllähän d adamokin sanoi että ei kannata äärimmäisyyksiin viedä tuotakaan ohjeistusta ,että voi käyttää myös haitallisia aineita mutta hallaahan ne tekee.
        Ite oon vähentänyt treenausta tämän ohjeitten mukaan ja kehitystä on tullut .testosteroiini tasot noussu ,kun olivat alle 10 . A ryhmä kun ei voi yhtä paljon treenata kun o ryhmä.a ryhmällä on jo luonnostaan korkeammat kortisoli tasot.
        Tol ruokavaliol oon saanu hormoni tasapainon kehoon ,kun on kaikki vitamiinit,kivennäis ja hivenaineet balanssissa.
        noitahan on 2 kirjaaa syö oikein oman tyyppisi mukaan ja elä oikein oman tyyppisi mukaan .
        http://www.minaolen.com/lehti/art1_202.html


    • valikoivasyöjä

      Olen lukenut kirjan Syö oman tyyppisi mukaan. Vanhimpaan verityyppi O-ryhmään kuuluvana pidän useista sen ohjeista järkevinä. Eläinproteiinista vähärasvainen naudanliha,kanakin käy parhaiten minulle kypsennettyjen juuresten ja vihannesten kanssa. Marjat ja hedelmät sopii. Käytän myös maitotuotteita voirypsiseosta,juustoa,jugurttia.Viljoista syön kauraa ja ruista mutta vehnää ja sokeria yritän välttää kaikessa. Pelkkä kasvisruoka raakana ei sovi minulle.

    • Sini Silmäinen

      Millainen ruokavalio sopii sinisilmäisille?

    • kiinnostava aihe

      Tuntuu siltä kun lukee näitä veriryhmä juttuja niin 0 veriryhmäläisillä kaikki menee niin kuin sanotaan, itse olen 0 ja kaikki jutut täsmäävät täysin :D. Mutta muilla veri tyypeillä nuo jutut eivät täysin tunnu täsmäävän? o:

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2253
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      161
      1468
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1310
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1039
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      943
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      670
    Aihe