Ärsyttääkö ihmisten tyhmyys?

vcxvcxfdsfdsvcxxcv

Minua on alkanut nyppimään se, että jatkuvasti tulee vastaan (eritoten netissä, mutta myös livenä) ihmisiä, jotka eivät yksinkertaisesti tunnu ajattelevan mitään. Täysin yksinkertaiset asiat eivät millään mene perille ja toista ei viitsitä huomioida lainkaan tai miettiä omien tekojen seurauksia.

Sitten on näitä "älykkäitä" ihmisiä, jotka kyllä tietävät faktat, mutta tuijottavat niitä liian tarkasti, eivätkä osaa soveltaa tietojaan lainkaan järkevästi. Ei osata yksinkertaisesti valita sitä kultaista keskitietä ja toimia maalaisjärjen mukaisesti.

Entä sitten tämä palstoilla provoaminen? En ymmärrä millaiset ihmiset jaksavat tehdä tätä päivästä toiseen. Kirjoittavat ainoastaan haastaakseen riitaa. Toki itsekin kirjoitan joskus kärkkäästi, mutta tarkoitus on ainoastaan synnyttää keskustelua. Kun keskustelu on synnytetty, voi alkaa keskustelemaan asiallisesti.

Jos minulta kysytään mikä minua ärsyttää, vastaan aina: "Tyhmät ihmiset."

114

5397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tjtjty

      Kun kuunteleen radiosta jotain akupallista kanavaa rupeaa verenpaine nousemaan ja tuntuu että laatikko hajoaa jo parin minuutin jälkeen.

    • iufh4yilfj

      Ei ärsytä onneksi, joskus harmittaa ehkä.
      Oma tyhmyys kyllä ärsyttää joskus.

      • Vanhapoikamies75v

        Mitä enemmän tunnen ihmisiä, sitä enemmän pidän eläimistä.


      • Vanhapoikamies75v kirjoitti:

        Mitä enemmän tunnen ihmisiä, sitä enemmän pidän eläimistä.

        .. Hyvin Sanottu.. Siinä Edessä.. ;D


      • Vanhapoikamies75v kirjoitti:

        Mitä enemmän tunnen ihmisiä, sitä enemmän pidän eläimistä.

        Mitä enemmän tunnen ihmisiä ja eläimiä, sitä enemmän pidän itsestäni.


    • Idiotismista sakot

      Mulla oli vielä noin vuosi sitten megalomaanisia vitutuksia ihmisten typeryydestä. Etenkin netin kautta. Nyt kun ikää tullut ja alkanut hyväksymään omia heikkouksia ja muidenkin niin vitutus on laantunut. Ei oikein hätkäytä enää mikään ihmisten typeryys.

      Tää palsta on esimerkki ihmisten typeryydestä. Fiksujakin täällä on, sitä en kiellä.

    • 319

      Tyhmää= "alkaa tekemään" ("alkanut nyppimään")

      Viisasta= alkaa tehdä (alkanut nyppiä)

      • cxzczxsddas

        Onneksi viisaudella eikä varsinkaan kieliopilla ole juurikaan mitään tekemistä älykkyyden kanssa.


      • 77788899999999999999
        cxzczxsddas kirjoitti:

        Onneksi viisaudella eikä varsinkaan kieliopilla ole juurikaan mitään tekemistä älykkyyden kanssa.

        Niin se on. Älykäs ei tosiaankaan ole välttämättä viisas ollenkaan vaikka se sitäkin voi olla ja todennäköisesti onkin ainakin vanhemmiten ja kokemusta hankittuaan.
        Mitä tulee sitten näihin lauserakenteisiin ja kieliin ja kielioppeihin niin ne ovat vähän kinkkisiä juttuja siksi kun myös niiden vietäväksi helposti ajautuu. Todellisuus kun kuitenkin on ainakin pääsääntöisesti paljon monisyisempi asia keskenäisine vuorovaikutussuhteineen kuin mitä lauserakenteilla asiasta voidaan tulkita. Tämän asian voi huomata niinkin jos yrittää asiasta mitään ymmärtämättömälle lauseilla selittää jotain vielä suht. yksinkertaistakin teknistä työsuoritusta. Myös soveltavien matemaattisten yhtälöiden kanssa pelaillen ja niitä ratkaisten huomaa sen miten jo yhden näennäisesti merkityksettömänkin tekijän pois jääminen voi johtaa tosipahasti harhaan.


    • people=shit

      Mua ärsyttää ihmiset ylipäätään, rehellisesti tyhmät huomattavasti vähemmän kuin itseään älykkäänä pitävät. Esimerkkejä jälkimmäisestä ryhmästä on palsta täynnä, esim. nää kaksi at-intromiesidioottia.

      Alkaa tekemään ärsyttää myös.

    • Huoh...

      Tunnistan oireet...sellainen "vain omat mielipiteet on oikeita" -ajattelu kyllästyttää. Ajattelu on kapea-alaista ja kiistellään makuasioista, joilla ei ole mitään maan merkitystä.

      Ja ihan kuin tätä tiettyä itsekeskeistä ajattelua olisi ihan joka puolella. Tässä on suurpiirteinen esimerkki: Vanhempi nainen teki tänään risteyksessä "virheen", ja kääntyi tien yli, kun etuajo-oikeutettu ei uskaltanut mennä. Tämän etuajo-oikeutetun takaa tuli auto, joka suuttui tälle rouvalle ja ajaa rouvan ohi keskisormi pystyssä. Aivan sama, oliko tämä ajaja oikeassa vai ei, mutta typerän itsestään teki. Ja tämä vanhempi rouva oli hirvittävän pahoillaan tuosta mielenilmauksesta.

      Joskus loppuu usko ihmisiin, mutta onneksi mukana on järkeviäkin tapauksia.

    • trolli-hannele

      Tyhmyys ei juurikaan ärsytä yksinään, mutta tyhmyys yhdistettynä pahansuopuuteen tai häpeämättömään itsekkyyteen kylläkin.

    • hanukka-aho

      Ihmiset jotka paukuttavat omaa aivotonta totuuttaan ilman mitään perusteluja ja itsekritiikkiä ovat ärsyttävimmästä päästä.

    • xyzintegraali

      Jaahas. Turhautunut nainen joka ei ole löytänyt mieleistä miestä.

      Itselläni on kaveri, joka osaa olla kännipäisenä todella ärsyttävä. Ei ajattele, roiskii kaljaa päälle, eikä siinä tilassa tajua mistään mitään ja puhe sammaltaa.

      Täytyy repästä vitsi ja nauraa juttu pois. Ei viiti lyödäkää, vaikka välillä mielis kouluttaa.

    • ärsytää

      siis ku Mä oon täydellinen ja six te vittu tyhmät kuspäät jne...

    • Ei.

      Lähinnä huvittaa. Joskus kymmenen vuotta sitten saattoi ärsyttääkin, mutta ei enää.

      • Anonyymi

        Sen verran jaksaa vituttaa, notta

        Jos itse tekee ratkaisevan liikkeen!


    • Tyhmät

      Ihmisten tyhmyys ärsyttää minua, näin on rehellisesti sanottava. En voi kuin ihmetellä miten ihmiset ylipäänsä voivat olla niin tyhmiä kuin ovat.
      Mutta haluan tässä nyt kertoa kuinka paljon ihmiset tekevät virheitä joista on monelle haittaa. Nykyään pitäisi kait ensimmäiseksi alkaa etsiä virhettä jokaisesta asiasta.
      Esim. operaattori lähettää minulle laskun minkä tiedot ja laskutussumma eivät pidä alkuunkaan paikkaansa, siinä minä sitten roikun linjoilla ja aikaani palaa tähän selvitykseen mikä on kokonaan toisen ihmisen syytä.
      Kaupan kassa on velottanut kahteen kertaan saman tuotteen, jaksanko lähteä sitä selvimään, postinjakaja jakaa naapurini kirjeet minulle, taas käytän omaa aikaani korjatakseni asian.
      Näistä muiden tekemistä virheistä koituu minulle harmia jatkuvasti, miltei päivittäin. Varmasti inhimillisiä erehdyksiä kaikki tyynni....mutta en vain jaksaisi koko ajan olla selvimässä muiden tekemiä virheitä.
      Muistelepa sinäkin omalla kohdallasi milloin viimeksi kärsit jonkun toisen tekemistä virheistä, aika ei liene kaukanakaan.
      Kuinka paljon tyhmyydellä on osaa kaikkiin näihin virheisiin jää selvittämättä, luultavasti hyvin paljon.

    • mies32

      Aika usein ihminen, joka sanoo ärsyyntyvänsä tyhmistä ihmisistä, on itse melko tyhmä tai ainakin tyhmempi kuin uskoo olevansa.

      Tosin itsekin ärsyynnyn tyhmistä ihmisistä, joten samassa veneessä ollaan.

      • Eri mieltä

        Mitä älykkäämpi, sen suurempi on älykkyysero typerykseen. Älykäs kohtaa vähän väliä tilanteita jossa vastapuoli on hämmästyttävän tyhmä eikä mikään järkevä perustelu mene läpi. Jos on erittäin älykäs on myös tavallisten ihmisten mielipiteet ja perustelut niille monista asioista typeränpuoleisia. Sanoisin että henkinen tuska toisten tyhmyydestä on älykkäille vielä suurempi kuin keskiverrolle.

        Se on totta että melkein kaikki meistä luulevat olevansa vähintään keskivertoälykkäitä. Kai se olisi liian kova pala myöntää olevansa oikeasti tyhmä.


      • mies32
        Eri mieltä kirjoitti:

        Mitä älykkäämpi, sen suurempi on älykkyysero typerykseen. Älykäs kohtaa vähän väliä tilanteita jossa vastapuoli on hämmästyttävän tyhmä eikä mikään järkevä perustelu mene läpi. Jos on erittäin älykäs on myös tavallisten ihmisten mielipiteet ja perustelut niille monista asioista typeränpuoleisia. Sanoisin että henkinen tuska toisten tyhmyydestä on älykkäille vielä suurempi kuin keskiverrolle.

        Se on totta että melkein kaikki meistä luulevat olevansa vähintään keskivertoälykkäitä. Kai se olisi liian kova pala myöntää olevansa oikeasti tyhmä.

        Missä kohtaa erimielisyytesi tuli ilmi?

        Voisiko myös ajatella, että älykäs oppii sietämään muiden tyhmyyttä? Ehkä jopa näkee itsessäänkin joitain ärsyttäviä piirteitä, joten hyväksyäkseen itsensä olisi varmaan paras hyväksyä muidenkin puutteita edes auttavasti?


      • Ns. älykäs
        mies32 kirjoitti:

        Missä kohtaa erimielisyytesi tuli ilmi?

        Voisiko myös ajatella, että älykäs oppii sietämään muiden tyhmyyttä? Ehkä jopa näkee itsessäänkin joitain ärsyttäviä piirteitä, joten hyväksyäkseen itsensä olisi varmaan paras hyväksyä muidenkin puutteita edes auttavasti?

        "Voisiko myös ajatella, että älykäs oppii sietämään muiden tyhmyyttä?"

        No riippuu nyt vähän onko siitä tyhmyydestä jotain haittaa?

        Sinunko mielestäsi ei vai saisi mitään kritiikkiä esittää ihmisten teoista taikka käytöksistä? Sinulleko on kaikki ihan hällä väliä? Hyväksytään ihmisten tyhmyys, vaikka tuhoaisi kuinka pahasti ympäristöä? Hyväksytään ihmisten tyhmyys vaikka miten rappioittaisi meidän kulttuuria sairailla ideologioilla?

        Meidänkö pitäisi vai ajatella kun jotkut aivokuolleet vai?


      • mies32
        Ns. älykäs kirjoitti:

        "Voisiko myös ajatella, että älykäs oppii sietämään muiden tyhmyyttä?"

        No riippuu nyt vähän onko siitä tyhmyydestä jotain haittaa?

        Sinunko mielestäsi ei vai saisi mitään kritiikkiä esittää ihmisten teoista taikka käytöksistä? Sinulleko on kaikki ihan hällä väliä? Hyväksytään ihmisten tyhmyys, vaikka tuhoaisi kuinka pahasti ympäristöä? Hyväksytään ihmisten tyhmyys vaikka miten rappioittaisi meidän kulttuuria sairailla ideologioilla?

        Meidänkö pitäisi vai ajatella kun jotkut aivokuolleet vai?

        Kritiikkiä voi esittää eri tavoin.

        Tässä ketjun aloituksessa puhuttiin ärsytyksestä. Eli että alkaako itse ihan käydä kierroksilla, kun tapaa tyhmyyttä. Asiallista kritiikkiä voi esittää vaikka ei itse hermostuisi lainkaan. Lisäksi mitäpä sitä toisaalta edes kritisoimaan, jos toinen nyt vaan on tyhmä? Miten se kritiikki tilannetta parantaa? Vähän sama kuin tekisin muuttoa vaimon kanssa, eikä 50kg neito jaksaisi nostaa antiikkisohvan toista päätä. Alanko sitten kritisoimaan häntä siitä? Ärsyyntyisinkö, kun ei ole tajunnut bodata tai ole syntynyt vahvemmaksi?

        Olen tässä pari kommenttia aiemmin esittänyt kritiikkiä sinunlaistesi käytöksestä. Äly auttaisi myös kritiikin vastaanottamisessa.


      • Anonyymi
        Eri mieltä kirjoitti:

        Mitä älykkäämpi, sen suurempi on älykkyysero typerykseen. Älykäs kohtaa vähän väliä tilanteita jossa vastapuoli on hämmästyttävän tyhmä eikä mikään järkevä perustelu mene läpi. Jos on erittäin älykäs on myös tavallisten ihmisten mielipiteet ja perustelut niille monista asioista typeränpuoleisia. Sanoisin että henkinen tuska toisten tyhmyydestä on älykkäille vielä suurempi kuin keskiverrolle.

        Se on totta että melkein kaikki meistä luulevat olevansa vähintään keskivertoälykkäitä. Kai se olisi liian kova pala myöntää olevansa oikeasti tyhmä.

        Minä pidän tyhmänä sellaista joka ei opi virheistä. Tai mistään muustakaan. Täysin kehityskelvoton ihmisoletettu siis, ei toivoa menestyksestä (mitä menestys kellekin tarkoittaa). Onhan meillä havaintoja. Samat kämmit yhä uudelleen ja uudelleen. Autuaaksi tekevä, elämää keventävä ja helpottava teknologia ja työ on tuottanut lisää vapaa-aikaa ja ylitsepursuava liki vastikkeeton sosiaaliturva päälle pitäisi yhdessä taata sen, että olisi aikaa sivistää ja huolehtia asioistaan ja itsestään. Käyttävätkö ihmiset todella vapaa-aikansa hyödyllisellä tavalla ja niin että maan sivistystaso ja elämänlaatu nettomääräisesti kohenee? Tällä en tarkoita sitä pleikkarin plätkytystä yöt läpeensä, ostareilla räkimistä ja Suomen parhaus-uskonnon käännytystyötä. Jostain syystä täällä rehottaa ammottava mt-pommi vaikka vaaleilla piti voida vaikuttaa. Onko vaalit siis edes rehelliset? Onko lotto tottakaan vai nauhoitettu. Usko mitä haluat.


      • Anonyymi
        Ns. älykäs kirjoitti:

        "Voisiko myös ajatella, että älykäs oppii sietämään muiden tyhmyyttä?"

        No riippuu nyt vähän onko siitä tyhmyydestä jotain haittaa?

        Sinunko mielestäsi ei vai saisi mitään kritiikkiä esittää ihmisten teoista taikka käytöksistä? Sinulleko on kaikki ihan hällä väliä? Hyväksytään ihmisten tyhmyys, vaikka tuhoaisi kuinka pahasti ympäristöä? Hyväksytään ihmisten tyhmyys vaikka miten rappioittaisi meidän kulttuuria sairailla ideologioilla?

        Meidänkö pitäisi vai ajatella kun jotkut aivokuolleet vai?

        Olen mielestäni sujut itseni kanssa, ilmeisesti enemmän kuin moni muu. Silti ärsyttää kaikenlainen tarpeeton, kohtuuton ja lyhytnäköinen urpous ja urpojen urpot periaatepäätökset ja peukalosäännöt joten tämä lässytys ei toimi. Jos Mensan testi yhtään mitään merkitsee tai korreloi mihinkään niin demokratiassa on vakava valuvika. Testin kun läpäisee se 2% populaatiosta, onnea vaan lopuille 98%:lle kun eivät edes tajua omaa parastaan. Joku kohta siis ruikuttaa ettei testi korreloi mihinkään (tai sumuttaa jollain tunneälyllä ja sosiaalisilla taidoilla jne) jotta olisi turvassa ja se se on hyvä eikö totta.


    • ...........

      Tämä ongelma säilyy niin kauan kuin uskoo itse olevansa helvetin älykäs ja aina oikeassa. Sitten kun ymmärtää, ettei itsekään ole aina oikeassa, niin ei muidenkaan väärässäolo ärsytä.

      • Anonyymi

        Tuo logiikka tarkoittaa että kun on riittävän tyhmä niin toisen tyhmyys ei ärsytä ollenkaan? Ja kääntäen jos ärsyttää, niin....?


    • Mami989

      Niin metsä huutaa,kun sinne vastaa.

    • Omnoommmmn

      Eikö se ole trendi vai sairaus että ihmisillä on monta persoonaa?

      Yksi ihminen voi olla " kolme persoonaa"
      Aika naurettavaa ja sairasta.
      Mutta sitten kalikka kalahtaa kun jäädään kiinni, omasta kirjoittelusta monella persoonalla, kyllä ihminen joka on sairas niin pystyy esiintymään kolmella nimellä itsestään,mutta ei pysty myöntämään omaa katkeruutta asiaan, vaan yhtäkkiä syyttää muita ihmisiä. Jos ihminen on sinkku, joka ajaa omaa "pahaa oloa täällä" Niin osaa myös maalautua seläntakana puukottajaksi,mutta ei halua tulla ilmi.

    • pohti

      Minua ärsytää enemmän ilkeät ja ällöt ihmiset kuin tyhmät

    • -OTK-

      Reaalissa esiintyvä "tyhmyys" ei ärsytä, koska tajuan sen, että se voi johtua ihan muista asioista kuin tyhmyydestä, esim joku voi jännittää tietyn henkilön läsnäollessa ja "tyhmyys" voi johtua siitä. Olen itsekin huomannut, että jos kaunis nainen tulee näkyviin niin muutun vieläkin tyhmemmäksi mitä olen.

      Senat menee sakaisin ja en tajua mitään mitä nainen sanoo :) Joku voi ajatella, että voinko muuttua tästä enää tyhmemmäksi, mutta nähtävästi voin ;) Jälkeepäin tulee poskille puna kun ajattelen, että nainen luulee minun olevan joku ameeba :) Kannattaa tosiaan löysätä pipoa jos tuntuu, että ei kestä ihmisten "tyhmyyttä".

      Netissä oleva "tyhmyys" taas voi johtua siitä, että joku haluaa tietoisesti esiintyä tyhmänä ärsyttääkseen ihmisiä.

    • Ihminen joka sanoo

      toista tyhmäksi on itse tyhmä!

      • Oletko itse?

        Ei vältämättä.

        Maailma on tyhmiä ihmisiä pullollaan.

        Vitun pinnallisia, turhamaisia, itksekkäitä ja kaiken maailman pönötysten perässä juoksevia ihmisiä jotka yleensä lampaina seuraavat muita sekä pitävät sitä oikeana tapana elää.

        Mennään massan mukana ja jos kriittisyyttä löytyy niin se on lähinnä niitä kohtaan jotka poikkeavat tuosta "totuudesta" tai sitten sillä tavoin että se kriittisyys on lähinnä trendikästä ilman mitään oikeita perusteluja (esimerkkinä vihervasemmistolaisuus)

        Pahinta ei ole edes yksinkertaisuus ja esimerkiksi jos joku oikeasti on pikkaisen hidas vaan se että esitetään älykästä tai ollaan olevinaan niin älykkäitä vaikka kaikki on ulko-opittua liirumlaarumia jotta voi patsastella että on joku papru hankittu että "tietää" jotain tai on "älykäs".


      • Oletko itse? kirjoitti:

        Ei vältämättä.

        Maailma on tyhmiä ihmisiä pullollaan.

        Vitun pinnallisia, turhamaisia, itksekkäitä ja kaiken maailman pönötysten perässä juoksevia ihmisiä jotka yleensä lampaina seuraavat muita sekä pitävät sitä oikeana tapana elää.

        Mennään massan mukana ja jos kriittisyyttä löytyy niin se on lähinnä niitä kohtaan jotka poikkeavat tuosta "totuudesta" tai sitten sillä tavoin että se kriittisyys on lähinnä trendikästä ilman mitään oikeita perusteluja (esimerkkinä vihervasemmistolaisuus)

        Pahinta ei ole edes yksinkertaisuus ja esimerkiksi jos joku oikeasti on pikkaisen hidas vaan se että esitetään älykästä tai ollaan olevinaan niin älykkäitä vaikka kaikki on ulko-opittua liirumlaarumia jotta voi patsastella että on joku papru hankittu että "tietää" jotain tai on "älykäs".

        Samaa mieltä,toinen mikä ärsyttää on jatkuva "laita linkki! todista! " hitto..jokaisella pitäis olla älliä sen verran että voi itse hakea ne tarvittavat tiedot netistä. Mä en ainakaan linkkaile yhtään mitään,jokaisella on google käytössä. Nykypäivänä tämä uusien "älyköiden" nousu,fanitetaan jotain hörhöä youtubessa ja pidetään kaikkea totuutena niinkuin vaikka tämä lättänä maa pelleily.


      • Anonyymi
        peppupupu kirjoitti:

        Samaa mieltä,toinen mikä ärsyttää on jatkuva "laita linkki! todista! " hitto..jokaisella pitäis olla älliä sen verran että voi itse hakea ne tarvittavat tiedot netistä. Mä en ainakaan linkkaile yhtään mitään,jokaisella on google käytössä. Nykypäivänä tämä uusien "älyköiden" nousu,fanitetaan jotain hörhöä youtubessa ja pidetään kaikkea totuutena niinkuin vaikka tämä lättänä maa pelleily.

        Tuo linkkivaatimus paljastaa kortit väittelyssä. Paljastaa myös ettei usko puhetta joka uhkaisi maailmankäsitystä, sen verran vallankumouksellista väitettä pukkaa. Ikäänkuin linkki toisi esitettyä väitettä enemmän lisäarvoa. Siis jossain suomi24:n nettiväittelyssä, jossa joku dosentti pitää karonkkaansa.


    • m35----

      Ärsyttää se ettei nykyisin ole vaikituisia töitä, eikä parisuhteet kestä. Nuo on kuitenkin ihmisen onnellisuuden perusteet. Ja tietenkin se ärsyttää ettei tunne kuuluvansa mihinkään ryhmään, ei ole mitään yhteisöllisyyttä.

      Kadehdin menneitä sukupolvia, ennen nettiaikaa. Silloin tärkeimmät asiat keskusteltiin kahvipöydissä ja ystävien kesken. Nykyisin on todella vaikeata löytää kanavaa jossa olisi samanhenkistä porukkaa. Tällaista provopassskaa sinkut palstakin täynnä. Ja lisäksi nämä atm yms jutut, ei hyvää päivää.

      Eniten ärsyttää se että tähänkään viestiin ei kukaan kommentoi mitään, ellei hauku vastakkaista sukupuolta.

      • -OTK-

        "Eniten ärsyttää se että tähänkään viestiin ei kukaan kommentoi mitään, ellei hauku vastakkaista sukupuolta."

        Äläpäs vielä heitä kirvestä kaivoon. Ennen oli kaikki "paremmin", vai oliko sittenkään? En tiedä, mutta itse ainakin viihdyin, koska sai olla ihmisten kanssa ihan kasvotusten ja edelleen on mukava muistella niitä "kultaisia" aikoja kun ihmiset vielä näkivät toisensa kasvotusten. Tässähän tulee ihan kyynel silmään kun ajattellee niitä "kultaisia" aikoja ilman nettiä! Harmittaa nykyisten sukupolvien takia se, että he eivät saa kokea sitä mitä me vanhemmat sukupolvet saimme kokea!


      • mies32

        Nykyisinhän se samanhenkisen kanavan löytäminen on paljon helpompaa, kun netin kautta löytää ihan minkälaista sakkia tahansa. Jopa kouluampujilla on omat tukiryhmänsä netissä. Ja Breivikillä jne..
        Ennenmuinoin oli se kahvipöytä ja siinä sitten pakkosopeuduit porukan mielipiteisiin tai erakoiduit. Ahdistava ajatus nykyisin: koko elämä voisi mennä niin, ettei pääsisi aidosti keskustelemaan itseä kiinnostavista aiheista, itseä kiinnostavasta näkökulmasta.

        Miksei muuten nykyisin kahvipöydissä keskusteltaisi samoin kuin ennenmuinoin? Vai eikö sinulla ole livetuttavia? No tämäkään ei ole ajasta riippuvaista, olisit ollut yksinäinen erakko yhtälailla ennenkin.


    • Kyllä ärsyttää, mutt

      Kun astut ulkomaailmaan ja keskustelet ihmisten kanssa, saatat ällistyä siitä, ettei tyhmiä ihmisiä olekaan siinä määrin mitä tämä palsta antaa ymmärtää.

    • Tolvanat vituttaa

      Kyllä se ärsyttää. Minun älykkyysosamääräni kun on Mensan testin mukaan 155, niin siitä nyt väistämättä seuraa, että melkein jokainen vastaantulija on meikäläiseen verrattuna umpiluupää tomppeli. Vituttaa ankarasti, kun joutuu sietämään näiden tollojen edesottamuksia.

      Ja vittuahan en tietenkään saa lainkaan, muuten kuin ammattihuoralle maksamalla. Amatöörit eivät vittuaan anna muille kuin heikkolahjaisille pillunvonkaajajunteille. Miehen ÄO kun on alle 90, niin johan haarat aukeaa ja Ääliö Vähä-Äly alkaa ähkiä karvaperse tutisten.

      • ÄO 152 hih :)

        Ai nytkö se nousi taas 3 pistettä...


      • kjhkhjkhjkhjk
        ÄO 152 hih :) kirjoitti:

        Ai nytkö se nousi taas 3 pistettä...

        up..


      • Ylang Ylang

        Minäpä kerron sinulle miksi sinulle eivät ne naisten haarat aukea, vaan valinnan voittaa jopa ne paljon tyhmemmät vähä-älyiset. Syy on persoonallisuushäiriösi.


    • kyllä ärsyttää

      Lisäksi että moni ajattelee turhan yksinkertaisesti, moni on kamalan kova ja ilkeämielinen!

      Kamalaa sanoa, mutta melkeen jokaisessa mättää joku juttu! Harvoin näkee kaikin puolin kyllin fiksua ja ymmärtäväistä henkilöä.

      ok, kaikki on vaan ihmisiä, mutta itse vaadin aina parhaaseen mahdolliseen ja fiksuimpaan ratkaisuun pyrkimistä! Tiettyyn ikään mennessä sitä kuuluu odottaakin ihmisiltä,KYPSYYTTÄ, mutta valitettavasti jos on "lusikalla annettu, ei voi vaatia kauhalla!"

      Mitä tapahtuu jos vajaat laitetaan asumaan samaan valtioon/ kaupunkiin? No täysi kaaos tietenkin. Sitä tämä maailman meno lähinnä muistuttaa!

    • Et silleen

      Minua ärsyttää toisten kateus.
      Jännä miten leikitään toisen edessä onnellista,vaikka ei kestä toisen raskautta!!!
      Täällä voidaan anonyymina sitten tuomita raskaana olevat ihmiset!
      Ymmärrän jos on sinkku, niin mies hävisi muualle, mutta Miksei" livenä" voida TULLA SANOMAAN NAAMAN ETEEN; ETTÄ TOIVOIN ETTÄ ET TEKISI VIELÄ LASTA!
      Vaan vihjaillaan asioista.....!!!!!!!!!

    • Ikisinkku M

      Normaalikanssakäymisessä ei hirveästi ärsytä, siinä tapauksessa tietysti vähän jos jotain yrität selittää eikä mene jakeluun millään mutta muuten minun puolesta ihmiset saavat olla ihan niin tyhmiä kuin tahtovat, joskushan sitä tyhmän argumentointia on huvittavaakin seurata. Joskus työasioissa v...taa jos ei se oikea siis minun kanta mene perille miten asiat tulee tehdä mutta voihan ne asiat sitten myöhemmin korjata jos tehtiin toisin ensin.

      Poliitikkojen ja muiden päättäjien tyhmyys toisinaan ärsyttää kun ei voi ymmärtää miten voivat olla niiin tyhmiä kuin ovat, siksi en juurikaan seuraa politiikkaa tai halua siitä hirveästi keskustella kenenkään kanssa kun poikkeuksetta vastapelurit paljastuvat tyhmiksi mielipiteiltään.

      Keskustelupalstoilla ym. on oikeastaan hyvä että siellä typeryksiä seassa, erottuu sitten ne helmet paremmin joilla jotain ajatustoimintaa on. Provoilut on oikeastaan ihan hauskoja ja toisinaan synnyttävät keskustelua, itsekin sorrun joskus hieman provoilemaan.

      Stoalaisen tyynesti kannattaa yrittää aina suhtautua ihmisiin ja heidän puutteisiinsa, tyhmää kun harvemmin pystyy viisaaksi muuttamaan niin on parempi vaan sitten hyväksyä ja parhaansa mukaan sopeutua tilanteeseen.

    • ghjuytghjuytghjuyytg

      Ei niinkään tyhmyys vaan se ettei mikään kiinnosta, eikä edes viitsitä yrittää. Jos hölmö ihminen on positiivisella tavalla aktiivinen niin kyllä se aina tylsän viisaan voittaa.

    • niittykatu77

      Kyllä, tietämättömyys etenkin. Näin kai se on. Jolle on paljon annettu siltä paljon vaaditaan.

      Entäs sitten kaiken maailman sekopäät, on vaikka minkälaisia. Huh huh.

    • lähesherkulepoirot

      Tavallinen tyhmyys ei ärsytä, kaikki vaan ei hoksaa/opi eikä opiskele.
      Eniten ärsyttää kaveri/ystävä joka ei tajua valehdellessaan että tajuan jo miten asia oikeasti on. Päättelykyky ja tarkkaavaisuus kun paljastaa paljon. Toisten tyhmänä pito on ärsyttävää. Harrastan usein sitä että en oikaise valhetta vaan anna toisen olla se tyhmä kun luulee että meni täydestä. Saa huomata vaan tulevaisuudessa että en halua olla tekemisissä jollei aivan pakko. Ja se on harvoin ;) Mitä sitä tyhmälle selittelemään, ei se tajua!

    • hjfhgfhjgfjhgfgjfj

      Kuka näitä ikivanhoja ketjuja nostaa?

      Tämäkin on vuodelta 2013. Mistä joku edes löytää näitä..

      • Teknodonna

        Varmaan on jollain tavalla älykästä nostaa pohjasta sinne uponnutta roinaa, tai sitten on vain yksinkertaisesti liian vähän ruudussa matskua.

        (Reps)

        (Hihitystä)

        👍😁


      • Anonyymi

        Google tunkee vanhoja ketjuja hakutuloksiin


      • Anonyymi

        No netistä näitä löytää googlettamalla asioita. En tiedä miten sinä pääsit ällistelemään v. 2017 että kuka nostaa vanhoja v. 2013 aloituksia. Toki voit olla riitaa haastava trolli, tai sitten meni huumori tästä paradoksista ohi. Joku tarkkailee näitä aloitusten ikiä ja sehän on tärkeämpää kuin kerrassaan konteksti.


    • Luola-Sabrina

      Luola-Sabrina ajattelee... ja "ajattelee"...

      (älyllistä huokailua)

      😎

    • juulimuulisuulihuuli

      No ärsyttäähän se, itse ylioppilas eli älykkyysosamäärä on minimissään se sata.

      Juu...

    • lukekaa

      "Idiootit ympärilläni" ? Hmmm.

    • hienoahienoa

      Tyhmät ihmiset toki ärsyttävät, mutta varsinkin töissä ärsyttää laiskat ihmiset. Varsinkin ne, jotka itse valittavat muista, mutteivät itse tee juuri mitään. Ja just ne laiskurit, joiden vuoksi muiden täytyy tehdä enemmän töitä. Jotenkin tuntuu, että moneen työpaikkaan on pesiytynyt sellaisia henkisesti köyhiä laiskureita, jotka vaan lipovat kieli ruskeana esimiehiä ja joiden laiskuutta sitten esimiehet katsovat läpi sormien. Suomessa jos on ahkera ja tunnollinen, niin elämä on täyttä helvettiä.

      • ahkera--

        Juuri viime viikolla hoksasin, työpaikallani on kuusi työntekijää joista neljä on saanut potkut edellisestä työpaikastaan laiskuuden takia. En ihmettele yhtään nyt kun tiedän millaisia ovat.
        Ikävä juttu on se että firma on menossa konkurssiin, nämä laiskimukset ovat osasyynä siihenkin.


      • Anonyymi

        Vituttaa raskaasti kun on tyhmä ja Toisaalta kun on vielä veteläkin ei muutosta näköpiirissä ja Tämäkin vituttaa


    • No joo, täytyy myöntää, ärsyttää joskus ja myös ihmisten hitaus, tietyissä tilanteissa.

      • Anaali.Paskalla

        Kaikiltahan ei tule ihan helpolla.


    • Dark.Fear

      Tänään en nai.
      Tänään syön lusikalla paskaani.

      • Anaali.Paskalla

        Jälkiruokalusikalla?


    • Mark Twain 'Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.' Tämä sopii erittäin hyvin nykypäivän menoon varsinkin netissä :)

      • Anaali.Paskalla

        Pidän nimerkistäsi, siinä on sielua ja älyä.


      • Anaali.Paskalla kirjoitti:

        Pidän nimerkistäsi, siinä on sielua ja älyä.

        kyllä näin o, joillakin on sitä älykkyyttä myös perspuolella,niinkuin tupla-aivot : p tuhannen kerran,kun mä en voi vaihtaa mun nimimerkkiä enää ^_^


      • Anaali.Paskalla
        peppupupu kirjoitti:

        kyllä näin o, joillakin on sitä älykkyyttä myös perspuolella,niinkuin tupla-aivot : p tuhannen kerran,kun mä en voi vaihtaa mun nimimerkkiä enää ^_^

        Sinulla on myös melkolailla hanurista revitty musiikkimaku, joten olet tämän palstan mieltäkiihottavin peppu. Ja koska kuvakin on varmasti itse otettu. Ja pupuilukin avaa ihmeellisiä mielleyhtymiä joita ei saa heti pois;)


      • Anaali.Paskalla kirjoitti:

        Sinulla on myös melkolailla hanurista revitty musiikkimaku, joten olet tämän palstan mieltäkiihottavin peppu. Ja koska kuvakin on varmasti itse otettu. Ja pupuilukin avaa ihmeellisiä mielleyhtymiä joita ei saa heti pois;)

        jaahas,taas musan vihaaja?:) mä en ymmärrä,mulla on aika laaja musamaku,ihan kaikkea löytyy niin aika ihme ettei yksikään biisi/bändi nappaa : p tajusin just että tämä ketju ON vanha,olis pitäny kattoa päivämäärä vähän tarkemmin haha niin,olen palstan perseilevä peppupupu,hauska tavata anaali.paskalla ;D


      • peris345

      • Anaali.Paskalla
        peppupupu kirjoitti:

        jaahas,taas musan vihaaja?:) mä en ymmärrä,mulla on aika laaja musamaku,ihan kaikkea löytyy niin aika ihme ettei yksikään biisi/bändi nappaa : p tajusin just että tämä ketju ON vanha,olis pitäny kattoa päivämäärä vähän tarkemmin haha niin,olen palstan perseilevä peppupupu,hauska tavata anaali.paskalla ;D

        Jostain syystä tunnemme heti vetoa toistemme gluteuksiin, mistäköhän tämä saattaa johtua;) Ehkä meillä on sittenkin hieman samanlainen musiikkimakukin.


    • pitkätukka-68

      Tyhmää naista en huolisi, niin puutteessa en sentään ole.

    • kanipanisani7

      Oisko se niin että tyhmät ihmiset tekee tyhmiä lapsia. Viisaat ihmiset tekee viisaita ihmsiä.

      Vieläkö oppisi kirjoittamaa oikein, kai se ois hienoo.

    • OlkoonSittenNiin

      Maailmanloppu ei tule yhtään liian aikaisin. Koiransielut ovat valloittaneet maailman, ja kaikki pyörii pystykorvien, ajokoirien ja paimenkoirien parittelun ympärillä.

    • Anonyymi

      Ei ärsytä.

      Kaikki muu ihmeellinen kyllä.

    • Anonyymi

      Ihan se ja sama, koska älykkyys ei vetoa naisiin.

      • Kylläpäs vetoaa, minä tiedän sen.


      • Anonyymi

        Pitää olla niin älykäs että osaa jopa puhua sulavasti, eikä vaan raksuttaa numeroita ja järkeillä


    • Anonyymi

      Tyhmä ja ilkeä on vaarallinen yhdistelmä.

      • Anonyymi

        Jep. Kollektiivina varsinkin.


      • Anonyymi

        Ikävä kyllä niitä turtiaisia riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kyllä niitä turtiaisia riittää.

        Se on sano , kun riittää, sano, Tota Noi, sillee toppiin, vänketen


      • Anonyymi

        Tyhmä ostaa aina ikeasta, kun saa halvalla ja pääsee itse kokoamaan

        😁


    • Anonyymi

      Ihmistyössä tällainen Älykääpiö erittäin vaarallinen.
      Mitä rauhoittavia lääkkeitä käytätte?

      • Anonyymi

        Protoxia, 17 mg, menee kourallinen iltaisin, aamuisin tiukkoo ku pukkaa aatoksen sillee nuppihin


    • Anonyymi

      Onko psykiatria auttanut ongelmiin. Mikä on diagnoosi?

      • Anonyymi

        Alas ajettu hulluus oli,

        Nyt ajetaan älykkyyttä sisään,

        Sama lääkitys


    • Anonyymi

      Kyllä se välillä ärsyttää. Vaikka sellaisesta ärsyyntyminenkin on tyhmää. Pitäis puuttua napakasti tai ohittaa, koska tietynlainen tyhmyys on ominaisuus joille ei voi yhtään mitään.

      xL

      • Anonyymi

        Sitten voi miettiä sitäkin onko itse tyhmä, jos ei ymmärrä toisen erilaisia motiiveja.

        xL


    • Anonyymi

      Tyhmyyden ikävin piirre on se, että tyhmyydestä voi olla myös vaaraa. Lisäksi tyhmyys koituu useimmiten ympäristön ja muiden ihmisten ongelmaksi kuin itse tyhmän omaksi ongelmaksi. Ei ole kysymys pelkästään ärsyttävyydestä vaan myös konkreettisista idiootin teoista.

    • Anonyymi

      Kyllä ne ärsyttää. Etenkin tyhmät ihmiset, jotka lisäksi luulevat olevansa fiksuja, esim. palstalla genio, joka tyhmä kuin saapas, mutta luulee olevansa sitä fiksumpi.

      • Anonyymi

        Lausutaan zieeniou, Älä yhtään yritä


    • Anonyymi

      Aloittajan tyhmyys ja omahyväisyys ärsyttää suunnattomasti.

      >simiti<

      • Anonyymi

        Mutta entäs jos simiti ei aloita, vaan jakelee viisauksiaan kesken keskustelun?


    • Anonyymi

      He ovat junttipersuja.

      >simiti<

    • Sillei selvii ärsystä kaiken paremmin, et jos se kehuu maaläisjärkee, nii lopettaa lukemisen kesken. Ja jos soon rekattu, niei si alotakaa lukee mitään sil nikil kirjotettuu. 🌹👀

    • Anonyymi

      Kyllä se usein ärsyttää. Mutta siihen auttaa kun juo olutta ja kuuntelee Juha Vainion lauluja. Maailma ruuvautuu taas jengoilleen hetkeksi.

    • Anonyymi

      Mjoo

      Kielessämme on upea lause, jonka kuulin pohdiskellessani ’turhia’.

      ”Anna hevosen ajatella, koska sillä on iso pää”.

      (hirn)

    • Anonyymi

      Ihmiskunta vituttaa edelleen v. 2024. Luinpa jonkun tutkimuksen jonka tekijä esipuheessa totesi ettei ole välttämättä oikeassa aina, ja jos ilmaantuu joku joka on eri mieltä vahvistaa se hänen olleen oikeassa. Lisäksi jompikumpi on silloin kenties LÄHEMPÄNÄ totuutta mikä on tietenkin lohdullista. Mutta tämmöistä ajattelua piti hakea 70-luvulta. Luulen että sen jälkeen on ollu vähän hiljaisempaa.

    • Anonyymi

      Enimmäkseen kyllä

    • Anonyymi

      Ihan kaikkea urpoutta harrastetaan että "halutaan synnyttää keskustelua". Halutaan kuulostaa kait älykkäältä? Kaikki oleellinen on jo sanottu. Aika paljon voi jättää myös sanomatta. Lätistä voi loputtomiin, jos sen tarkoitus on viivyttää tekemistä.

    • Anonyymi

      Internet on tyhmyyttä pullollaan ja sitä suodattamatonta syrjäytyneisyyttä turvaa laki jonka mukaan joka hullun ja mulkvistin on päästävä nettiin. Internetin alku oli tulkinnasta riippuen oletettavasti vähän keskivertojunttia fiksumman väen viestintäkanava. Nimittäin CERN tai Amerikan armeijan sisäinen tiedonsiirto oletettavasti sisälsi pyytämättäkin ja ihan ilman lakejakin jotain tapoja, protokollaa ja koodistoa. Oletan ettei jengin tarvinnut hikoilla sensuroidessaan itseään vaan se tuli kuin luonnostaan. Muu osa ihmiskuntaa on osoittanut mitä vapaudella saa aikaan ilman huolen häivää huomisesta vailla vastuuta sanoistaan ja teoistaan. On vaan niin helvetin helppoa ja mukavaa.

    • Anonyymi

      Aloittajaa nyppii oma tyhjäkäynti viisauden radalla.
      Et voi viallesi mitään, mutta HÄPE Ä E DES!

    • Anonyymi

      inab tyhmyyden tajuaminen on viisauden alku.

    • Anonyymi

      jyb inab tyhnyyden käsittää on jo melkoisen viisas, siis mitä tyhmempi sitä viisaampi.

    • Anonyymi

      Jos ihmisten tyhmyys saa kiukun aikaan kovin yleisluontoisesti, löytyy todennäköisesti läheltä omaa napaa. Yksittäinen ihminen on kiukun aiheuttajana eri asia kuin jos suurin osa aiheuttaa kiukkua.Tyypillinen kiukkua kollektivisesti kokeva on teini… eikä siihen ilmiöön auta kuin teinin kasvaminen aikuiseksi.

      Tyhmä ja jääräpäinen hömppään uskova yksittäinen ihminen voi olla rasittava. Näitä näki täällä varsinkin koronaleskusteluissa, mielipide ja yksittäinen kokemus näissä tapauksissa vahvempi kuin vaikka aiheen tueteellinen asiantuntija. Silti, raivo ei johdu tyhmyydestä vaan raivon kokeneesta ihmisestä.

    • Anonyymi

      vähän kluin splrateem pååoöas platon.

    • Anonyymi

      jaisla kirrilom kpp kpa åOMe
      r joowwöö' vaom kptraom mååoa livatta m'utt'' to

    • Anonyymi

      hauska jurru kunjeuo oeeaa s''lico k taööemrtaa ka ö',ååroöpkalom

    • Anonyymi

      Olisitpa kiltti ja katsoisit PEILIIN ! Näkisit pissipään livenä .

    • Anonyymi

      uollainen coi saaqdsa kucan aalaman iskustakin
      17 ja 14 nytr lämmör

    • Anonyymi

      Kyllä ärsyttää. Viimeksi ärsytti eräs lihafani, joka leimasi ravitsemussuositukset ruokateollisuuden propagandaksi.

      Tyhmyyttä enemmän ärsyttää piittaamattomuus, kuten roskat luonnossa.

    • Vanha aloitus, mutta tavallaan osuva.

      Mutta tyhmyys on liian vahva sana ja ei se tyhmyyttä ole minusta, vaan keskittymättömyyttä, näköalattomuutta ehkä?

      Ihminen vissiin tuppaa katsomaan asioita vain lähelle ja ilmeisimpää mahdollisuutta syyttää tms.

      Otetaanpa esimerkki: torin laitaan rakennetaan pikkukivilinko... se viskoo sellaisia pikkukiviä keskelle toria, ihan pieniä,.. 95 % ihmisistä, ketkä siihen pikkukivisateeseen osuu, syyttää kivien lentämisestä vierellä olevia. Vaikka he eivät ole syyllisiä. Ehkä 5 % siirtyy sivuun ja näkee, että kiviä lentää, mutta kukaan ei niitä visko. Jopa saattaa löytää kivilingonkin.

      Maailmassa tuppaa tapahtumaan asioita, mitkä ei ole kenenkään syytä, tai sitten se on jonkun kollektiivin syytä/tapa toimia. Ei Venäjän toimetkaan ole vain Putinin keksintöä, vaan sen maan toimiin liittyy useampi rikollinen ja taustat käyttäytymiseen juontaa juurenss syvältä maan historiasta.

      Toki muuten olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että on ärsyttää nähdä, miten ihmiset käyttäytyy...ne 95 %. Mutta sekin on kai yksi vaihe...

    • Anonyymi

      Heh
      Kuinka tyhmä ja yksinkertainen pitää olla että onnistuu jätski paperin kanssa viiltämään silmään
      Niinkuin päivän uutisessa kerrottiin. Miten näin urpo
      on ylipäänsä selvinnyt hengissä aikuiseksi.

    • Anonyymi

      Silloin kun itsellä jotenkin paha olla. Niin kyllä se ärsyttää mut muuten siihen suhtautuu aika huumorilla. Välillä sitten iskee pieni pirulainen ja tekee mieli sohasta ns. " muurahaispesään ". Jos toinen on oikein ylimielinen. Mutta yleensä silloinkin itsellä jotenkin v* tutus päällä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      59
      4444
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      48
      2982
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      137
      2263
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1926
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      71
      1479
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1187
    7. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      1090
    8. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1076
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      87
      1068
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1052
    Aihe