käykö ihan viileä ulkorakennus, vai sisällekkö sähkövatkain on raahattava ?
Sähköpyörän säilytys talvella
7
3566
Vastaukset
- Pedelecci
Itse olen säilyttänyt perheemme kaksi sähköpyörää ihan lämmittämättömässä varastokopissa kesät talvet. Mitään ongelmia ei ole esiintynyt. Akut olen niistä aina ottanut sisätiloihin, missä niitä myös säilytän.
Jos pyörässä on lyijyakku, kannattaa ainakin akut tuoda sisälle. Lyijyakku voi nimittäin jäätyä kovassa pakkasessa, mikä ei ole kovin hyvä juttu. Tyhjä lyijyakku jäätyy helpommin kuin ladattu.
- pppppppppp
ei muuta kuin sänkyyn vaan,jos muuta ole
- 123=67
Spessun käyttäjänä itse laitan ne lukkikset yöpöydän laatikkoon talveksi. Ei uskalla lumella käyttää. Vaimo tosin hieman nalkuttaa noista mukamas 'likaisista' esineistä.
- puustipyörä
Säilytän pyörää,laturia ja akkuja lämpimässä ja kuivassa.Pyörä kuivuu kivasti aina käytön jälkeen.Sähköpyörää voi käyttää talvellakin.
Huonoin mahdollinen säilytyspaikka on pressutalli.Kosteampaa ja kurjempaa säilytyspaikkaa ei ole.Ennen sitten jo taivasalla.Eka sähköpyöräni ruostui pressutallissa pahasti. - talvipyöräilijä
miten on asian laita oikeasti? minulla on Tunturi-sähköpyörä ja olin ajatellut ajella sillä töihin myös talvella. Vaan enpä sitä siellä työpaikalla mihinkään sisätiloihin päiväksi saa. Enkö siis voi pitää sitä ulkosalla esim. 10-15 asteen pakkasessa työpäivän ajan? Onnistuuko jos irrotan akun? Sekin askarruttaa että miten nastoitus renkaaseen? Tyhmiä tässä varmaan kyselen, mutta auttakaa nyt kommenteilla avutonta, pyöräänsä melkein rakastunutta immeistä. En hevin helposta tavasta liikkua, luopuisi talvellakaan, on se niin kätevä peli, tämä pyöräni.
- talvipolkija
Itselläni ei ole kokemusta sähköpyöristä, mutta polkupyöristä ja muista kulkupeleistä kylläkin. Kylmän ja lämpimän vuorottelu aiheuttaa kosteuden kondensoitumista, mikä aiheuttaa ongelmia jarruissa, vaihteissa ja laakereissa.
Varsinkin jos lämpimässä säilytysaika ei riitä kunnolliseen kuivumiseen asti näkisin että lämminsäilytyksestä on enemmän haittaa.
Mielestäni pyörälle hyvä säilytyspaikka on lämmittämätön hyvin tuulettuva tila, esim katos.
Renkaita ei nastoiteta vaan ostetaan nastarengas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462751Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481360Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15954Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27924Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149888- 80878
En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm66862Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829