Sähköpyörän säilytys talvella

sähkövatkain

käykö ihan viileä ulkorakennus, vai sisällekkö sähkövatkain on raahattava ?

7

3748

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pedelecci

Itse olen säilyttänyt perheemme kaksi sähköpyörää ihan lämmittämättömässä varastokopissa kesät talvet. Mitään ongelmia ei ole esiintynyt. Akut olen niistä aina ottanut sisätiloihin, missä niitä myös säilytän.

• Jos pyörässä on lyijyakku, kannattaa ainakin akut tuoda sisälle. Lyijyakku voi nimittäin jäätyä kovassa pakkasessa, mikä ei ole kovin hyvä juttu. Tyhjä lyijyakku jäätyy helpommin kuin ladattu.

• pppppppppp

ei muuta kuin sänkyyn vaan,jos muuta ole

• 123=67

Spessun käyttäjänä itse laitan ne lukkikset yöpöydän laatikkoon talveksi. Ei uskalla lumella käyttää. Vaimo tosin hieman nalkuttaa noista mukamas 'likaisista' esineistä.

• puustipyörä

Säilytän pyörää,laturia ja akkuja lämpimässä ja kuivassa.Pyörä kuivuu kivasti aina käytön jälkeen.Sähköpyörää voi käyttää talvellakin.

Huonoin mahdollinen säilytyspaikka on pressutalli.Kosteampaa ja kurjempaa säilytyspaikkaa ei ole.Ennen sitten jo taivasalla.Eka sähköpyöräni ruostui pressutallissa pahasti.

• talvipyöräilijä

miten on asian laita oikeasti? minulla on Tunturi-sähköpyörä ja olin ajatellut ajella sillä töihin myös talvella. Vaan enpä sitä siellä työpaikalla mihinkään sisätiloihin päiväksi saa. Enkö siis voi pitää sitä ulkosalla esim. 10-15 asteen pakkasessa työpäivän ajan? Onnistuuko jos irrotan akun? Sekin askarruttaa että miten nastoitus renkaaseen? Tyhmiä tässä varmaan kyselen, mutta auttakaa nyt kommenteilla avutonta, pyöräänsä melkein rakastunutta immeistä. En hevin helposta tavasta liikkua, luopuisi talvellakaan, on se niin kätevä peli, tämä pyöräni.

• talvipolkija

Itselläni ei ole kokemusta sähköpyöristä, mutta polkupyöristä ja muista kulkupeleistä kylläkin. Kylmän ja lämpimän vuorottelu aiheuttaa kosteuden kondensoitumista, mikä aiheuttaa ongelmia jarruissa, vaihteissa ja laakereissa.

Varsinkin jos lämpimässä säilytysaika ei riitä kunnolliseen kuivumiseen asti näkisin että lämminsäilytyksestä on enemmän haittaa.

Mielestäni pyörälle hyvä säilytyspaikka on lämmittämätön hyvin tuulettuva tila, esim katos.

Renkaita ei nastoiteta vaan ostetaan nastarengas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      156
      1441
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      128
      1160
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      859
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      64
      782
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      58
      668
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      41
      617
    7. 48
      613
    8. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      572
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      558
    10. En osaa kirjoittaa sulle edes anteeksipyyntöä

Koska en tiedä miten voit. Olen hieman kauhuissani ja järkyttynyt, jos olen sinua ahdistanut. Tunteiden prosessointi o
      Ikävä
      29
      552
    Aihe