Mistä musasta pidätte

Mitä musiikkia tällä palstalla kirjoittajat kuuntelevat? Mitä musalajeja ja mitä suosikkibändejä ja heidän levyjään teiltä löytyy?

Itse diggaan eniten rockia ja metallia.

Itselläni suosikkibändejä on niin lukematon määrä, etten jaksa kaikkia niitä tässä nyt luetella, mutta tässä muutamia suosikkibändien ja artistien julkaisua.

Metallica - Ride The Lightning
Pearl Jam - Ten
AC/DC - Highway To Hell
Gary Moore - Wild Frontier
Rolling Stones - It`s Only Rock`n Roll
Iron Maiden - Brave New World
Airbourne - Runnin` Wild
Guns n` Roses - Appetite For Destruction
Hanoi Rocks - Two Steps On The Move
Mötley Crue - Too Fast For Love
Bullet For My Valentine - The Poison
In Flames - Clayman

36

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..

      Popedasta.

    • Mä laitan kanssa lemppari pändi/artisti albumilistan aikani kuluksi.
      Listailen tähän Zeppeliinien ja Purplejen lisäksi vähän uudempia mitä olen kuunnellut.

      Allen & Lande - Revenge (2007)
      Circus Maximus - Isolate (2007)
      Coldspell - Infinite Stargaze (2009)
      Damn Yankees - The Essentials (2002)
      Danger Danger - Revolve (2009)
      Dokken - Lightning Strikes Again (2008)
      Dream Theater - Images And Words (1992)
      Europe - Last Look At Eden (2009)
      Eyewitness - Eyewitness (1995)
      Firehouse - Category 5 (1998)
      Hardline - Leaving The End Open (2009)
      H.E.A.T - Freedom Rock (2010)
      House Of Lords - Big Money (2011)
      Human Zoo - Eyes Of The Stranger (2011)
      Ignition - Ignition (2003)
      Marcello & Vestry - Marcello Vestry (2008)
      Mr.Big - What If (2011)
      Nightingale - White Darkness (2007)
      On The Rise - On The Rise (2003)
      Pink Cream 69 - Thunderdome (2004)
      Place Vendome - Place Vendome (2005)
      Pretty Maids - Wake Up To The Real World (2006)
      Redrum - No turning Back (2007)
      Seventh Key - The Raging Fire (2004)
      Slamer - Nowhere Land (2006)
      Solna - Eurameric (2009)
      The Trophy - The Gift Of Life (2009)
      Threshold - Dead Reckoning (2007)
      TNT - My Religion (2004)
      Treat - Coup The Grace (2010)
      W.E.T - W.E.T (2009)

      Ei yhtä ilman muita ....jäi niitä paljon vielä poiskin:)

    • Lempiaiheeni :). Makuni on kylläkin linjaton ja rajoittunut. Tuossa muutama viimeaikoina soitossa ollut levy:

      Bill Laswell & Pete Namlook - Outland 5
      Bandulu - Guidance
      Clatterbox - Quality Time
      Slam - Alien Radio
      Susumu Yokota - Sakura
      Heaven & Earth - Refuge
      Woob - 1194
      Biosphere - N-Plants
      Klute - The Emperor's New Clothes
      System 7 - UP
      Funkstörung - Disconnected
      Carl Craig - Landcruising

    • ATMaster

      Pop, rock, metal, classic, instrumental siinähän noita tuli lajiteltua muutamia suosikkilajeja. Ei löydy suosikkiartisteja tai bändejä eikä kenenkään levyjä löydy.

    • ForgetMeNot77

      Aika monenlaisesta tykkään, parhaiten kolahtaa rock ja pop...
      Tän hetken lempparibiisit on Guns'n Roses: Don't Cry ja Juha Tapion Sitkeä sydän.

    • western66
    • Punkkia, HC:tä, metallia, hip hoppia, räppiä, cabareeta, klassista, alternativea, noh oikeastaan lähes kaikkea paitsi dancea, purkkapoppia ja heaviä.

      http://youtu.be/2jCd-KTTR_I

    • ...

      En käytä.

    • mssawo

      Musiikki=Apulanta.

    • Orkesterimusiikki (etenkin elokuvamusiikki), heavy metal monessa muodossa, klassinen, ambient. Kevyempi rock, teknojumputus ja etenkään rap ei iske pätkääkään. Musiikilta haen enimmäkseen kertovuutta ja vahvaa, sävellyksellisesti täyteläistä tunnelmanluontia. Tällainen musiikki ei tarvitse sanoja, ts. ketään jokeltamaan päälle sitä, mitä kuulijan tulisi teoksessa kuulla. Orkesterin esittämä, ei-moderni klassinen elokuvamusiikki kolahtaa kaikkein kovimmin. Soitin joskus vähemmän kiireisinä päivinä itsekin orkesterissa ja se oli kyllä aivan mielettömän mahtavaa. =)

      Lempiartisteista nyt voisi ainakin mainita ainakin seuraavat:

      Elokuva-/pelimusiikki
      - John Williams: Star Wars, Jurassic Park, E.T., Harry Potter, Jaws, Indiana Jones, Schindler's List...
      - Basil Poledouris: Conan the Barbarian, Robocop, The Hunt for Red October, Starship Troopers, The Blue Lagoon, Farewell to the King, Les Misérables, White Fang, Kimberly...
      - Jerry Goldsmith: Chinatown, The Wind and the Lion, The Omen, The Alien, The Final Conflict, Rambot, Poltergeist, Gremlins, Mulan, The Secret of NIMH, Twilight Zone, King Salomon's Mines, The Legend, Star Trek: The Final Frontier, The First Contact & Insurrection, Total Recall, Medicine Man, Rudy, The Shadow, Powder, First Knight, 13th Warrior, Small Soldiers, Deep Rising, The Mummy, Timeline...
      - James Horner: The Krull, A Beautiful Mind, Braveheart, Star Trek III: The Search for Spock, Glory, The Mask of Zorro, The Legend of Zorro, Flightplan, Troy ja Jumanji...
      - John Debney: Lair (videopeli), Sea Quest, Doctor Who, Deep Space Nine, Pony Express, Passion of the Christ...
      - James Newton-Howard: Defiance, Atlantis, Treasure Planet, Lady in the Water, Flatliners, Waterworld, I Am Legend, ...
      - Patrick Doyle: Frankenstein, Needful Things, Indochine, uudemmat HP:t...
      - Alan Menken: lukuisat Disney-soundtrackit
      - Lennie Moore: Outcast (paras VG-score ikinä missään koskaan, haastajia ei ole)

      Metallimusiikki:
      - Insomnium
      - Ensiferum
      - Wintersun
      - Swallow the Sun
      - Dark Traquility
      - Ghost Brigade
      - Mors Principium Est
      - Stratovarius
      - Stormlord
      - Dimmu Borgir
      - Unexpect
      - Turisas

      Klassiselta puolelta nyt ainakin:
      - Chopinin koko pianotuotanto... kertakaikkiaan tajutonta!
      - Gustav Holst: The Planets
      - Sibeliuksen tunnetuimmat
      - Handelin oboekonsertot
      - Lukuisat oopperat, etenkin Carmen ja Don Giovanni

      Sävellän myös itse hyvin pienessä mittakaavassa ja satunnaisesti, mutta mikään varteenotettava säveltäjä en ole, vaan teen tätä ihan vain omaksi huvikseni. Jos kiinnostaa, niin meikäläisen ropelluksia voi kuunnella Youtuben puolella:
      http://www.youtube.com/user/GrandElemental
      Varoitan jo etukäteen: suurimmaksi osaksi soundtrack/metal -tyylilajeja erikseen ja vähän sekoitattunakin. =P

      • Tässä jotain hyviä raskaamman metallin bändejä:

        Dark Tranquillity
        Soilwork
        Lake Of Tears
        Sepultura
        Machine Head
        Mastodon

        Jotain hyvää rockia:

        Rory Gallagher - Blueprint
        Rory Gallagher - Tattoo
        Whitesnake - Slide It On
        Def Leppard - High `n` Dry
        Aerosmith - Rocks
        George Thorogood - Bad To The Bone


      • DarkFear kirjoitti:

        Tässä jotain hyviä raskaamman metallin bändejä:

        Dark Tranquillity
        Soilwork
        Lake Of Tears
        Sepultura
        Machine Head
        Mastodon

        Jotain hyvää rockia:

        Rory Gallagher - Blueprint
        Rory Gallagher - Tattoo
        Whitesnake - Slide It On
        Def Leppard - High `n` Dry
        Aerosmith - Rocks
        George Thorogood - Bad To The Bone

        Jeps, Dark Tranquility löytyikin jo listalta ja Soilwork on tuttu nimi entuudestaan, mutta muut ovat tuntemattomia. Pitääpä katsastaa, kunhan juuri postiluukusta kilahtanut Insomnium - One for Sorrow suostuu lainaamaan levyasemaan muillekin. =D


      • 30+ heppu
        DarkFear kirjoitti:

        Tässä jotain hyviä raskaamman metallin bändejä:

        Dark Tranquillity
        Soilwork
        Lake Of Tears
        Sepultura
        Machine Head
        Mastodon

        Jotain hyvää rockia:

        Rory Gallagher - Blueprint
        Rory Gallagher - Tattoo
        Whitesnake - Slide It On
        Def Leppard - High `n` Dry
        Aerosmith - Rocks
        George Thorogood - Bad To The Bone

        DF:llähän on mielenkiintoinen musiikkimaku! Kyllä näistä (ja aloitusviestin) bändeistä puhumalla pitäisi saada seuraa ainakin 3-kymppisistä, jos unohtaa kotiseudun ja militaristit vähäksi aikaa.


    • mievaanx)
      • mievaanx)

        Je me lève et je prends des pilules pour dormir.
        je prends le métro dans la meute je rêve de partir dans des pays où il fait chaud à l'autre bout du monde, loin de ce boulot qui me tue et qui creuse ma tombe.


    • eräs mies

      Minä olen aika kaikkiruokainen. Eniten pidän 70-luvun progesta ja myös suoraviivaisemmasta rockista, mutta jazzia kuuntelen aika paljon (lähinnä klassikkokamaa, en niinkään modernia). Hyvät pop-biisit menee myös. Ennen sanoin että kuuntelen mitä vaan paitsi räppiä, mutta sittemmin olen tutustunut ihan hyvään rap-musiikkiinkin, palstan teemaan sopiva esimerkki:

      http://www.youtube.com/watch?v=8bojL3-u_s4

    • tsöge.

      Lady gaga
      Rihanna
      Petri nygord
      Danza kuduro
      Jare & villegalle

    • Erilainen.

      Jos olette kuulleet jonkin biisin niin se on liian mainstreamiä mulle.

    • Reipas Mies

      Metallia ja punkkia, etenkin saksalaista, esim Wizo ja Untergangskommando. Saksalaista industriaalia.
      Laibachia en voi korostaa tarpeeksi, enkä Acceptia. Myös Lady Gagakin menee ravoista uusista. Ehkä kuulen jotain poikkeuksellista hänessä pintapopin sijaan. Ac/Dc:ta olen koko ikäni kuunnellut myöskin, kun jotain radion tapaista olen vain saanut jossain kuulla. Minun nuoruudessani joka tenavalla ei ollut iskän ostamaa Ipohone johon downloudattiin biisit netistä, ei ollut nettiäkään. Joten musa mitä kuunneltiin tuli radiosta. Jota nauhoitettiin kaseteille. Katso wikipediasta mikä c-kasetti oli.

      Rammstain on mielestäni todella hyvä kun ne miehet ovat muuta kuin hunkseja ja ääneltään sellaisia että se orkesterin "karkeus" tuntuu palleissa aina. Friikkejäkin tavallaan.

      Ääninäyte: Hearse- Kambodia, etsi tuubista itse.

      Minusta tämä muusiikki on niin alleviivattua ihmisten sopivuuden arvioinnissa?

      Ei minua kiinnosta pätkääkään mitä muut kuuntelee, ei tällä minun iällä niitä sopivuuksia etsitä kuten yläasteella toisista.

      Ehkä niilla heikkoitsetuntoisilla minäkuva muotoutuu musiikkinsa näköiseksi jolloin on hyvä löytää edes se yksi sama komponentti sosiaalisesti.

    • amusikaalinen-79

      Mä en kuuntele musiikkia juuri ollenkaan. Senkin mitä kuuntelen, niin yleensä klassista. Tuntuu, että se vähän hankaloittaa tuota sosiaalista kanssakäyntiä. Ei tiedä mitään mistään bändeistä, eikä toisaalta edes kiinnosta. Juuri mikään musiikki ei aiheuta (kuunneltuna) mitään tunnetiloja tai muita reaktioita.

      Jonkun Beethovenin sinfonian jaksaa silloin tällöin kuunnella, mutta yleensä ei niitäkään, yleensä ei ole kertakaikkiaan yhtään biisiä maailmassa, mitä haluaisi tai jaksaisi kuunnella.

      Vähän arveluttaa tämä musiikittomuus seuranhaun näkövinkkelistäkin. Ikäryhmässäni (n.30v) klassista kuuntelee varmaan yksi sadasta, ja kun ei sekään siis läheskään aina uppoa. Ei olisi varaa olla niin kovin monella osa-alueella outo.

      Monesti olen miettinyt, että mitähän sellaista ihmiset musiikkia kuunnellessa "kuulee", mitä itsellä jää havaitsematta. Olen kyllä vähän kade.

      • On kyllä jännää, miten eri tavalla musikaaliset elementit ihmisiin kolahtavat. Minulle sävellyksissä on tärkeintä äänimaailma ja harmonia, melodinen osuus tulee vasta toisena ja sanoja en mielellään halua mukaan ollenkaan. Äänimaailma voi ilman perinteisiä skaalojakin säväyttää oikein huolella, vaikkapa ihan ambientin tai avantgarden muodossa.

        Ja vielä nimimerkille amusikaalinen-79:
        Me klassisen kuuntelijat ollaan kyllä harvassa... välillä ihan tosissaan tuntuu, ettei muun maailman kanssa ole musiikin osalta oikein mitään keskusteltavaa, kun genret on toisiinsa nähden niin eri aaltopituuksilla. =/ Mutta ei kannata antaa sen häiritä, ihmisen tulee kuunnella sellaista musiikkia josta pitää. Ja mikäli mikään ei oikein tahdo napata, niin suosittelen jotain hyvin randomia nettiradiota, josta saattaa löytyä uusia helmiä.


    • The 69 Eyes on ehdoton ykkösbändi mulle. Muutenkin tykkään goottisuudesta se viehättää hirmu paljon.

      http://www.youtube.com/watch?v=TRUYs2cKcX0

      Sit kyllä menee myös tanssimusiikki kuten trance, dance, electroa, jne. Mut ooppera on sellanen jota inhoan.

      • Hienoa musiikkia molemmissa... joo tykkään.


    • Tässä myös muutamia tosi hyviä julkaisuja:

      Alice In Chains - The Black Gives Way to Blue
      Alice In Chains - Facelift
      Pearl Jam - Vs
      Soundgarden - Superunknown
      Stone Temple Pilots - Purple
      The Smashing Pumpkins - Zeitgeist

    • Reipas Mies

      Jos olisin Jumala puolilta öin seksiparnerinarvonta mestoissa tämä perjantaina alkaisi soida repeatilla tämä kehäkolmosen eteläpuolella.

      http://youtu.be/aM4molPZDOs

    • fgjfghgfnbvngh

      Ihan asiallinen musamaku sulla, arvoisa DarkFear. Vaikka toi lista näyttää vähän liian mainstreamilta mun makuun.

      Omia suuria suosikkejani musalistalla on ollut tällä hetkellä Dead Kennedys, Joy Division, Front 242, Grand Funk Railroad, Acid Witch, Kyuss, Nitzer Ebb, Sisters of Mercy, Bauhaus, Killing joke, Death, GG Allin, Kreator, Ghost Brigade, Impaled Nazarene, Misfits, (vanha) Ministry, Jefferson Airplane. Discharge, Alice Cooper..... Listaa vois jatkaa loputtomiin jos jaksaisin

    • Sotaista soitantaa

      Marssit ja isänmaallishenkinen torvimusiikki, sellainen joka rohkaisee ja innostaa nuoria miehiä silloin kun tulee aika antaa äärimmäinen uhri isänmaan hyväksi.

    • jpxxx

      Kuuntelen rokkia, sen tarkemmin lajittelu on ihan turhaa. Humppa voi olla Elvistä, Sepulturaa tai Coldplayta. Fiilis ratkaisee. Poppispaskaa en tietenkään kuuntele. Paitsi Pendulumia ja muuta skeidaa.

    • Denon87

      Musiikin kohdalla olen melkein kaikkiruokainen, eli rock,heavy, rap/hiphop, techno,trance...

      bändeistä parasta ei ole mutta siinä jonkin verran epäjärjestyksessä:
      birdman, billie piper, rammstein, finger eleven, the faint, my darkest days, xzibit, eminem, es posthumus, three days grace, seether, prodigy, kmfdm, outkast, wutang, madonna, korn, johnny cash, chamillionaire, dope,disturbed, disarmonia mundi, depeche mode, d12, eiffel65, metaform, metallica.


      Kotimaalaisista: darude, eppu normaali, timo rautiainen, tarot, fintelligens, paleface, bomfunk mc´s, anssi kela, kolmas nainen, seremoniamestari, the 69 eyes.

      Kyllähän noita hyviä bändejä on enemmänkin kuin mitä listasin, kaikkien nimiä en kuitenkaan muista ulkoa. Sanoisin että niitä on muutamia kymmeniä enemmän...

    • trolli-harri
    • Cityboi

      Tunnustan että olen kirjoittanut sarkastisia viestejä DarkFear -aloituksiin ja ignoroinut ne sen jälkeen, mutta tämän jälkeen lupaan lukea kunnioittavasti kaikki DF-aloitukset, joissa puhutaan musiikista tai vaikka urheilusta. Eikä otsikossa saa mainita sanaa laiva.

      • Risteilyisäntä

        Saatatpa jopa lähteä DarkFearin kanssa laivalle!


      • Cityboi
        Risteilyisäntä kirjoitti:

        Saatatpa jopa lähteä DarkFearin kanssa laivalle!

        Saatan jopa läpsäyttää DarkFearia toverillisesti pepulle!


      • Risteilyisäntä
        Cityboi kirjoitti:

        Saatan jopa läpsäyttää DarkFearia toverillisesti pepulle!

        Yhteisessä hytissä!


    • fghfghfgh

      Radio rock musasta. Esim alice in chains on hyvä.

    • 30v

      ennen 90-luvun puoliväliä tehdystä

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      103
      2840
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      251
      1993
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      120
      1942
    4. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      136
      1668
    5. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      93
      1420
    6. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      25
      1014
    7. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      37
      974
    8. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      96
      968
    9. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      46
      828
    10. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      43
      804
    Aihe