Olen viralliselta titteliltäni lakto-ovovegetaristi. Tämän ruokavalion aloitin vähän yli puoli vuotta sitten.
Käytän paljon soijatuotteita, tofua, valmiita hälsan kök soija tuotteita, soijarouhetta jne. Olen kärsinyt kohta kuukauden löysästä vatsasta ja ilmavaivoista. Vaiva oli jo parantumaan päin kunnes eilen söin hälsans kök soijamurekkeesta valmistettua kastiketta lounaaksi, ja illalla kaksi soijanakkia.
Johan piti juosta aamyöstä taas vessaan. Kysymys siis kuuluu voisivatko mainitut vatsavaivani johtua soijasta? Pitäisikö sitä syödä sitten harvemmin? Iho-oireita tai mitään muita oireita ei ole ja labrat ja ulostenäytteet normaalit.
Millä tuon soijan korvaisi?
Vatsanväänteitä soijasta?
5
102
Vastaukset
- mssawo
Tuleeko oireita pelkästä soijajogurtistakin? Epäilen että vaivasi aiheuttaa jokin lisäaine noissa pitkälle jalostetuissa soijavalmisteissa. Jos soija ei sovi niin varmasti oireita tulee silloin aivan kaikista soijaa sisältävistä tuotteista. Lihaa jäljitteleviin soijatuotteisiin laitetaan usein gluteenia parantamaan niiden rakennetta ja jos on vähänkään keliakiaan taipumusta, gluteeni on täysin sopimaton aine.
- -omg-
"virallinen titteli"
ei siis voi kun nauraa ääneen ja kovaa näille itsensä ylentäjille ja päivän tärkein puheenaihe se että' tuliko se kakka, monenko aikaan, ja mimmosta oli.
ja vielä laittaa se tieto nettiin.... - Keliakia
Oireet voivat johtua gluteenin sopimattomuudesta.
- lkkfdgk
Aloittajan virallinen titteli on kylläkin p:n tärkeä sekasyöjä.
- soijan ystävä
Soijalle voi olla myös allerginen, jolloin yksi oire voi olla se että vatsa menee sekaisin. Joka tapauksessa soijavalmisteet aiheuttavat myös minulle oireita esim. kaasun muodostusta. Minä olen saanut apua tähän entsyymikapseleista joita ostin luontaistuotekaupasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931422
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138913- 85872
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52811- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253667Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,9646Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä330639Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk57629- 53594