Helsinki - Porvoo?

Pyöräpirre

Mahtaisiko kellään ollan tietoa minkälaiset pyörätiet vievät Helsingistä Porvooseen vai vievätkö minkäänlaiset? Onko motarin keskialueella fillarointi ainoa vaihtoehto? =)

7

3507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dekker

Helsingistä Porvooseen päin on aika pikälle pyörätiet, jonnekin Sipooseen, muistaakseni Söderkullaan, ainakin melkein. Siitä Porvooseen päin ei ole pyöräteitä ennenkuin n. 5 km ennen Porvoota. Eli n. 20 km on ilman pyörätietä. Muuten se tie on aika hyvä pyöräilyyn.

• Pyöräpirre

...pyöräteille helppo hurauttaa esim. Kehä I:n ja 7-tien tienoilta? Sielläkö ne menee vaiko jossain rannassa?

Kiitos jelpistä.

• dekker
        Pyöräpirre kirjoitti:

...pyöräteille helppo hurauttaa esim. Kehä I:n ja 7-tien tienoilta? Sielläkö ne menee vaiko jossain rannassa?

Kiitos jelpistä.

En tunne Helsingin alueen pyöräteitä niin hyvin että voisin antaa ohjeita. Luen mielelläni kun joku kertoo.

• roope
        dekker kirjoitti:

En tunne Helsingin alueen pyöräteitä niin hyvin että voisin antaa ohjeita. Luen mielelläni kun joku kertoo.

Pyörätie Helsingistä Porvoon suuntaan kulkee Itäväylän sivussa. Helsingin pyöräilyteistä on olemassa ilmaisjakelukartta "Ulkoilukartta Pääkaupunkiseutu 2002". Kartta on ollut jakelussa mm. Helsingin kaupungin ulkoilumajoissa. Kartta päättyy Hgin ja Sipoon rajalle ja ainakin siihen saakka pyörätietä riittää.

Laajempaa kokonaisuutta varten kannattaa hankkia "Genimapin FILLARI GT" sarjan kartta.
        Nettimyymälä http://www.genimap.fi/kuluttajatuotteet/alue2.asp?folder=20&subfolder=16646

• SheDevil
        roope kirjoitti:

Pyörätie Helsingistä Porvoon suuntaan kulkee Itäväylän sivussa. Helsingin pyöräilyteistä on olemassa ilmaisjakelukartta "Ulkoilukartta Pääkaupunkiseutu 2002". Kartta on ollut jakelussa mm. Helsingin kaupungin ulkoilumajoissa. Kartta päättyy Hgin ja Sipoon rajalle ja ainakin siihen saakka pyörätietä riittää.

Laajempaa kokonaisuutta varten kannattaa hankkia "Genimapin FILLARI GT" sarjan kartta.
        Nettimyymälä http://www.genimap.fi/kuluttajatuotteet/alue2.asp?folder=20&subfolder=16646

Helsingistä lähdet polkemaan Itäväylää, joka jatkuu numerolla 140 ohi Porvoon. Pyörätietä on Sipoon Söderkullaan asti, kuten jo mainittiinkin. Pientareet ovat kapeat. Minä ajan Porvooseen Nikkilän kautta pienempiä teitä pitkin.

Kannattaa todellakin hankkia FillariGT, hätätilassa pärjäät autoilijan GT-kartalallakin. Viime mainittuja olen käyttänyt paljon pitkillä matkoilla, koska FillariGT on aika uusi juttu. Autoilijan GT:ssä on tienumerot, jotka helpottavat tilannetta silloin, kun käännyt jonnekin sivutielle etkä tiedä, mitä siinä viitassa pitäisi lukea.

Tien numerosta voit esim. päätella aika pitkälle tien kunnon, koska joku nelinumeroinen tie on jo kapea ja mutkainen soratie jne...

• Pyöräpirre
        SheDevil kirjoitti:

Helsingistä lähdet polkemaan Itäväylää, joka jatkuu numerolla 140 ohi Porvoon. Pyörätietä on Sipoon Söderkullaan asti, kuten jo mainittiinkin. Pientareet ovat kapeat. Minä ajan Porvooseen Nikkilän kautta pienempiä teitä pitkin.

Kannattaa todellakin hankkia FillariGT, hätätilassa pärjäät autoilijan GT-kartalallakin. Viime mainittuja olen käyttänyt paljon pitkillä matkoilla, koska FillariGT on aika uusi juttu. Autoilijan GT:ssä on tienumerot, jotka helpottavat tilannetta silloin, kun käännyt jonnekin sivutielle etkä tiedä, mitä siinä viitassa pitäisi lukea.

Tien numerosta voit esim. päätella aika pitkälle tien kunnon, koska joku nelinumeroinen tie on jo kapea ja mutkainen soratie jne...

Kiitos kovasti vinkeistä! Mukavaa pyöräilykesää kaikille!

• Pyöräilijä
        Pyöräpirre kirjoitti:

Kiitos kovasti vinkeistä! Mukavaa pyöräilykesää kaikille!

SheDevil on oikeassa, kiva reitti kulkee Nikkilän kautta. Sieltä pienet sivutiet vievät vanhaa rautatiereittiä seuraillen kohti Porvoota.
        Hauska kylännimi on Hinthaara. Sen ruotsinkielinen nimi on Hindhår ja se kyllä tarkoittaa naaraspuolisen peuran karvaa. Surkea, mutta ehkä huvittava suomennos kylän nimessä. Tie seurailee myös välillä kivaa jokivartta, uimapaikkaa en ole vielä keksinyt.
        Olen pohtinut, missä pyöräileviä misuja on ja nythän tässä on suorastaan kaksi minun lempireittiäni ajamassa. Pitää vain yrittää tavata Pyöräpirre tai Shedevil:-) Jälkimmäinen on ehkä liian raju misu minulle.
        Ethän Pirre vain aja Hansun kanssa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5376
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3711
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3273
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2525
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2112
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2047
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163