Voiko päätyönantaja puuttua sivutyöhön, jos työnsä kaikesta huolimatta hoitaa hyvin ja ajallaan? Itse olen tilanteessa, etten velkaisena yksinhuoltajana elätä porukkaani kertakaikkiaan ilman useampaa työtä. Työni teen kotoa käsin ja pystynyt organisoimaan hyvin. Alkanut vaan mietityttää mitä päätyönantaja mahtaisi tästä olla mieltä, vaikka työni olenkin aina hoitanut tunnollisesti? Sivutyönantajat tietävät tilanteeni, siksihän sivutyönantajia ovatkin.
Niin, päätyötä teen kuukausipalkalla -sivutyöt tunti ja provikka
Sivutyöt
Oikeus toimeentuloon
3
365
Vastaukset
- maccara111
Eipä siinä työnantajalla ole nokan kopauttamista, jos työt voit hoitaa ajallaan ja siinä ei ole eturistiriitaa mitä teet sivutyöksesi (eli olet kilpailijalla töissä, sama asiakaskunta jne.)
- oikeus toimeentuloon
Joo, sivutyöni ei liity päätyöhön millään tavoin, mutta molempia teen päivätyönä.
- 23
Virkamiehiltä voidaan edellyttää ilmoitusta sivutoimimesta. Työnantajan lupaa ei yleensä edellytetä, paitsi jos sivutoimea hoidetaan työaikana tai se vaatii esim. poissaoloja tai on muuten ristiriidassa viranhoidon kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....638778Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.3076611Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?995917- 1523820
Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.293221Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja
Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.623129- 1541944
On asioita joita kadun
Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä171766- 321458
Mitä sä pelkäät?
Että paljastan sut ja touhusi? Elät jotain ihan omaa fantasiaasi ja ainoa virhees oli sekoittaa mut näihin sairaisiin le191216