Huvittaa kun jopa adventistit lankesivat näin halpaan:
Tarkoitan kun he opettavat: " ryöväri ei voinut mennä paratiisiin Jeesuksen kanssa, koska he kuolivat eri päivinä"
Tämä oivallushan on totta, mutta kaikkea muuta kuin totta on se ajatus, että ihmisen pitäisi ensin kuolla, että pääsisi paratiisiin!
Jos siis ryöväri ja Jeesus olisivatkin kuolleet samana päivänä, niin, adventistienkin selitys keinuu kuin lastu laineilla.
Miksi? No, siksi, etteivät kuolleet koskaan paratiisiin mene, vaan elävät, elävinä!!
Ja näin adventtikirkko opettaakin: kts 1 Kor 15: 51- 54....tässä kerrotaan, selkeästi että vasta pasuunan soidessa kuolleet heräjävät ja nousevat katoamattomina. Kuoli ryöväri milloin kuoli, niin hän oli katoavaa, maata , multaa..eivät kuolleet voi ojentaa kättään ja syödä elämän puusta.
Ryövärin täytyy odottaa Kristuksen toista tulemusta, herätäkseen ensin eloon kts 1 Tess 4: 17..Kaikki kuolleet nukkuvat kuolon unta, mutta Kristuksen tullessa sekä kuolleet että elävät muuttuvat..ja tulevat katoamattomiksi, eli kuolemattomiksi! todiste 1 kor 15: 51- 54...Vitsi näissä opetuksissanne on se, että ihmisen pitäis kuolla, että pääsis jonnekin...kuka helvetiaan, kuka paratisiaan!! Voi teidän kanssanne!
Ihmettelyä tämäkin
86
186
Vastaukset
- benedi
Meadventistit opetamme, etteivät kuolleet peri Jumalan valtakuntaa, vaan elävät. Eiväthän kuolleet istu Karitsan hääaterialla taivaassa, naan elävät siellä istuvat, ja juovat rypälemehua siellä. Ei Jeesuskaan kuolleena Isänsä tykö voinut mennä, hänhän nousi sinne elävänä, josta enkelitkin todistivat,
ja Apostolit..pilvi vei hänet. Miksi siis monet opettavat että ryövärin piti kuolla, päästäkseen paratiisiin, joka on siellä missä Jumalan valtaistuinkin on? Ilm 2: 7..ja Ilm 22: 1, 2
Paavali temmattiin kolmanteen taivaaseen, Paratiisi on siellä missä Jumalakin on 2 Kor 12: 1-4
Ensimmäisessä taivaassa, raamatun mukaan lentelevät haikara, ja kotka taivaalla, ja pääskyset tietenkin, puhumattakaan kaarneesta...toinen taiva, on tähti taivas, ja kolmas taivas Jumalan taivas, josta Isä lähetti Poikansa, ottamaan orjanmuodon!! - valitse tulkinta
Joo, kysymys onkin raamatun tulkitsemis virheestä. Jeesus sanoi ryövärille:
"MINÄ SANON SINULLE TÄNÄPÄIVÄNÄ SINÄ TULET OLEMAAN MINUN KANSSANI PARATIISISSA."
Koska kaikki kirjaimet olivat samankokoisia ja pisteet ja pilkut tulivat paljon myöhemmin raamattuun, niin onkin selvää että tästäkin lauseesta voi vääntää kaksi tulkintaa.
"Minä sanon sinulle tänäpäivänä:"Sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa:"
"Minä sanon sinulle: "Tänäpäivänä sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa:"
Huomaa, lause itse on juuri sama, vaikka tuntuu erilaiselta!
Jeesus myöskin sanoi opetuslapsilleen, ettei hän ollut vielä mennyt Isänsä tykö, mutta hän tulisi menemään.
Ja kaikkihan me tiedämme sen, että Jeesus nousi ylös taivaaseen helatorstaina, helatorstaita vietetään Jeesuksen taivaaseen astumisen muistoksi.
Ja että Jeesus lähetti lupaamansa Pyhän Hengen helatorstaita seuraavana juhlapyhänä; helluntaina.- äimänkäkenäihmettele
Raamatussa tuo kohta kirjoitetaan näin:
Luukas 23
43 Jeesus vastasi: "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa." [1. Moos. 2:9; 2. Kor. 12:4; Ilm. 2:7]
Miksi adventistit ovat ottaneet niin suuren vallan että väittävät tuota raamatun kohtaa virheeksi? - benkku aika kenkku
äimänkäkenäihmettele kirjoitti:
Raamatussa tuo kohta kirjoitetaan näin:
Luukas 23
43 Jeesus vastasi: "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa." [1. Moos. 2:9; 2. Kor. 12:4; Ilm. 2:7]
Miksi adventistit ovat ottaneet niin suuren vallan että väittävät tuota raamatun kohtaa virheeksi?Se, ottaa vallan jolla viisaus ja ymmärrys on!! Valtaapitäväthän ovat yleensä kansaa viisaampia!
Muista eräs tärkeä seikka kun luet Luuk 23: 39_ 45
Mikä? No, se että kyseinen teksti on Pyhäst' Hengestä, mutta pisteet ja pilkut ja välimerkit yleensä eivät ole Hengen inspiroimia!....Siksi jo ensi jakeissa, ajatusrakennelmanne ovat hiekalle rakennettuja!
Raamatussa on kirjoitettu: " Kellä ymmärrys, on , se laskekoon pedon nimen luvun"...vaikka tämä ei suoraan tähän liity, niin liittyy se siten, että ilman ymmärrystä ja johtopäätösten tekoa...metsä ryskää, kun puuta kaatuu..ja kun ajoneuvo viimein pysähtyy on aika tarkastella tyhmyyden vauriot!
Tuohon aikaan oli tavallista käyttää sanontaa : " Tänään" ja tänäpäivänä"..Jeesuksen käyttämä sanamuoto ryövärille on harmoniassa muitten kirjoitusten kanssa: Katso käytettyä sanaa " tänään" Sakaria 9: 12. Heb 3: 7, 15 ja 4: 7...5:5
Huomaa: Jeesus ei ollut Paratiisissa tuona päivänä, koska elämän puu on keskellä paratiisia!! Ilm 2: 7
Elämän puu, on Jumalan valtaistuimen vieressä, luona Ilm 22: 1 , 2
Paratiisihan sijaitsee kolmannessa taivaassa, siellä missä Jeesuksen Jumala on!! 2 Kor 12: 1- 4.
kolme päivää myöhemmin, Jeesus joka oli taas vapaalla jalalla, vaikka oli kuolleena 3 päivää, sanoi: " Minä en ole vielä mennyt ylös Isäni tykö" Joh 20: 17..edellä selvitin, että paratiisi on Jumalan tykönä 3;ssa taivaassa!
Johtopäätös: Jeesus ei vielä 3 nakaan päivänä ollut mennyt ylös Isänsä tykö, Jumalan paratiisiin! Jos ryöväri oli elossa, niin ei hän katkenneilla säärillä minnekään paratiisiin voinut mennä,..ja Jumala ei ota kuolleita Jumalan paratiisiin, ei Paratiisi ole tuonela, eikä helvetti....ne ovat maanpäällä ajallaan! Tuonela nyt,..ja helvetti sitten kun tuomiopäivä tulee.
Eihän ryöväri tiennyt tietä paratiisiinkaan, sillä Jeesus sanoi: " Minä olen TIE, totuus ja elämä"!! Ryövärin tie paratiisiin oli tukossa, kun Jeesus makasi haudassaan..enkelitkin todistivat siitä...Vasta 3: na päivänä Jeesus herätettiin kuolleista..ja silloinkaan, hän ei ollut vielä mennyt ylös Isänsä tykö!! omiensa sanojen mukaan,..ja Jeesus on totuus!!, terv. benedi - äimänkäkenäihmettele
benkku aika kenkku kirjoitti:
Se, ottaa vallan jolla viisaus ja ymmärrys on!! Valtaapitäväthän ovat yleensä kansaa viisaampia!
Mikä? No, se että kyseinen teksti on Pyhäst' Hengestä, mutta pisteet ja pilkut ja välimerkit yleensä eivät ole Hengen inspiroimia!....Siksi jo ensi jakeissa, ajatusrakennelmanne ovat hiekalle rakennettuja!
Raamatussa on kirjoitettu: " Kellä ymmärrys, on , se laskekoon pedon nimen luvun"...vaikka tämä ei suoraan tähän liity, niin liittyy se siten, että ilman ymmärrystä ja johtopäätösten tekoa...metsä ryskää, kun puuta kaatuu..ja kun ajoneuvo viimein pysähtyy on aika tarkastella tyhmyyden vauriot!
Tuohon aikaan oli tavallista käyttää sanontaa : " Tänään" ja tänäpäivänä"..Jeesuksen käyttämä sanamuoto ryövärille on harmoniassa muitten kirjoitusten kanssa: Katso käytettyä sanaa " tänään" Sakaria 9: 12. Heb 3: 7, 15 ja 4: 7...5:5
Huomaa: Jeesus ei ollut Paratiisissa tuona päivänä, koska elämän puu on keskellä paratiisia!! Ilm 2: 7
Paratiisihan sijaitsee kolmannessa taivaassa, siellä missä Jeesuksen Jumala on!! 2 Kor 12: 1- 4.
kolme päivää myöhemmin, Jeesus joka oli taas vapaalla jalalla, vaikka oli kuolleena 3 päivää, sanoi: " Minä en ole vielä mennyt ylös Isäni tykö" Joh 20: 17..edellä selvitin, että paratiisi on Jumalan tykönä 3;ssa taivaassa!
Johtopäätös: Jeesus ei vielä 3 nakaan päivänä ollut mennyt ylös Isänsä tykö, Jumalan paratiisiin! Jos ryöväri oli elossa, niin ei hän katkenneilla säärillä minnekään paratiisiin voinut mennä,..ja Jumala ei ota kuolleita Jumalan paratiisiin, ei Paratiisi ole tuonela, eikä helvetti....ne ovat maanpäällä ajallaan! Tuonela nyt,..ja helvetti sitten kun tuomiopäivä tulee.
Eihän ryöväri tiennyt tietä paratiisiinkaan, sillä Jeesus sanoi: " Minä olen TIE, totuus ja elämä"!! Ryövärin tie paratiisiin oli tukossa, kun Jeesus makasi haudassaan..enkelitkin todistivat siitä...Vasta 3: na päivänä Jeesus herätettiin kuolleista..ja silloinkaan, hän ei ollut vielä mennyt ylös Isänsä tykö!! omiensa sanojen mukaan,..ja Jeesus on totuus!!, terv. benediEli sinä olet sitä mieltä että adventistit voivat ottaa vallan ja muunnella raamattua, omien oppien tukemisesksi?
Muuten tuo teksitisi oli sellaista tajunnan virtaa ettei siitä ota erkkikään selvää.
Ryöväri saadaan paratiisiiin aika helposti, kun Jumalat ovat asialla. Heille ei ole este katkenneet jalat tai muutkaan maalliset esteet. - äimänkäkenäihmettele
Se, ottaa vallan jolla viisaus ja ymmärrys on!! Valtaapitäväthän ovat yleensä kansaa viisaampia!
Eihän ryöväri tiennyt tietä paratiisiinkaan, sillä Jeesus sanoi: " Minä olen TIE, totuus ja elämä"!! Ryövärin tie paratiisiin oli tukossa, kun Jeesus makasi haudassaan..enkelitkin todistivat siitä...Vasta 3: na päivänä Jeesus herätettiin kuolleista..ja silloinkaan, hän ei ollut vielä mennyt ylös Isänsä tykö!! omiensa sanojen mukaan,..ja Jeesus on totuus!!, terv. benediVoisitko kopioida nuo viittaamasi raamatun kohdat. Hankala seurata ajatuksesi juoksua kun pitää koko ajan raamattua selata. Täältä voit kopsata jakeet http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
- äimänkäkenäihmettele
Eihän ryöväri tiennyt tietä paratiisiinkaan, sillä Jeesus sanoi: " Minä olen TIE, totuus ja elämä"!! Ryövärin tie paratiisiin oli tukossa, kun Jeesus makasi haudassaan..enkelitkin todistivat siitä...Vasta 3: na päivänä Jeesus herätettiin kuolleista..ja silloinkaan, hän ei ollut vielä mennyt ylös Isänsä tykö!! omiensa sanojen mukaan,..ja Jeesus on totuus!!, terv. benediHeprealaiskirje 5
5Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin
Otin yhden kohdan mihin viittaat, että olisi samanlainen kuin tuo ryöväri kohta.
Eli Jumala sanoi, tänä päivänä(siis tänään) minä sinut synnytin. - benedi
Eli sinä olet sitä mieltä että adventistit voivat ottaa vallan ja muunnella raamattua, omien oppien tukemisesksi?
Muuten tuo teksitisi oli sellaista tajunnan virtaa ettei siitä ota erkkikään selvää.
Ryöväri saadaan paratiisiiin aika helposti, kun Jumalat ovat asialla. Heille ei ole este katkenneet jalat tai muutkaan maalliset esteet.Eivät katkenneet jalat ole Jumalalle esteenä...mutta ennustukset ja profetiat ovat!!
Jeesuksen tuli olla haudassa kolme päivää ja kolme yötä, eikä
hän niinä päivinä voinut parantaa ryövärin katkenneita sääriä, kun " kuolleet eivät tiedä mitään""
Jeesus ei tiennyt, että ryöväreiltä oli jalat katkaistu, koska hän oli kuollut!!..Ja kun hän heräsi haudastaan, hän kertoi Marialle, ettei hän ollut vielä mennyt ylös Isänsä tykö..ja siellähän se paratiisi on Raamatun mukaan! Ilm. 2: 7 Jumalan valtaistuimen luona paratiisi on! Ilm 22: 1, 2 kts. 2 Kor. 12: 1-4 :) - benedi
Heprealaiskirje 5
5Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin
Otin yhden kohdan mihin viittaat, että olisi samanlainen kuin tuo ryöväri kohta.
Eli Jumala sanoi, tänä päivänä(siis tänään) minä sinut synnytin.Totta, totta " tänä päivänä minä sinut synnytin"..se oli muinaisuudessa iankaikkista ajoista...jolloin Jeesus syntyi Taivaassa...aivan, tiettynä päivänä....." Minä sanon sinulle tänä päivänä: " Sinä olet OLEVA , minun kanssani paratiisissa! Jeesus
"Olet oleva" siitä on kyse! Eivät kuolleet tiedä mitään, joten mites meet, kun et tiedä tietä sinne,..sillä kuolleet eivät tiedä mitään!! - äimänkäkenäihmettele
benedi kirjoitti:
Eivät katkenneet jalat ole Jumalalle esteenä...mutta ennustukset ja profetiat ovat!!
Jeesuksen tuli olla haudassa kolme päivää ja kolme yötä, eikä
hän niinä päivinä voinut parantaa ryövärin katkenneita sääriä, kun " kuolleet eivät tiedä mitään""
Jeesus ei tiennyt, että ryöväreiltä oli jalat katkaistu, koska hän oli kuollut!!..Ja kun hän heräsi haudastaan, hän kertoi Marialle, ettei hän ollut vielä mennyt ylös Isänsä tykö..ja siellähän se paratiisi on Raamatun mukaan! Ilm. 2: 7 Jumalan valtaistuimen luona paratiisi on! Ilm 22: 1, 2 kts. 2 Kor. 12: 1-4 :)Mitäs Isä tässä tapuksessa teki? Pyöritteli sormiaan ja katsoi kun Jeesus oli hautaholvissa. Teidän selitykset alkavat olemaan aika koomisia kun yritätte pitää opinkappaleenne hinnalla millä hyvänsä.
Jumala voi tehdä ihan mitä se haluaa ja katsoo parhaaksi. Siinä ei paljon paina adventistien opit tai raamatun sanomiset. Jumala on täydellinen ja hänen tekonsa ovat täydellisiä. Jeesus sanoi ryövärille että hän pääsisi paratiisin tänäpäivänä ja niin tapahtui. - benedi
Mitäs Isä tässä tapuksessa teki? Pyöritteli sormiaan ja katsoi kun Jeesus oli hautaholvissa. Teidän selitykset alkavat olemaan aika koomisia kun yritätte pitää opinkappaleenne hinnalla millä hyvänsä.
Jumala voi tehdä ihan mitä se haluaa ja katsoo parhaaksi. Siinä ei paljon paina adventistien opit tai raamatun sanomiset. Jumala on täydellinen ja hänen tekonsa ovat täydellisiä. Jeesus sanoi ryövärille että hän pääsisi paratiisin tänäpäivänä ja niin tapahtui." Jeesuksen teot ovat täydellisiä" Äimänkäen selitys alkaa olla todella koominen: " Jeesus sanoi (Marialle)" Älä minuun koske, sillä EN MINÄ OLE VIELÄ MENNYT YLÖS ISÄNI TYKÖ"; mutta mene minun veljieni tykö ja SANO HEILLE, että MINÄ MENEN ylös, minun Isäni tykö.....Joh 20: 17
Eihän tuollainen puhe ole täydellistä, että ensin sanoo kuolemansa jälkeen menevänsä Isän tykö, paratiisiin, ja sitten kun nousee ylös kuolleista, kertookin ettei ole vielä mennytkään paratiisiin!!!
Äimänkäki on todellakin äimänkäkenä. Paratiisi on Isän tykönä Ilm. 2: 7, Isä istuu valtaistuimellaan, jonka vieressä on elämän puu! Ilm 22: 1, 2..Paratiisi on kolmannessa taivaassa, siellä missä Jumala on 2 Kor 12: 1-4...Jeesus puhui täydellisesti, mutta äimänkäki, ei ymmärrä Jumalöan puhetta, koska se on Raamatun mukaan " Uusi kieli" uskoontulleelle " He puhuvat uusilla kielillä, ja nostavat käsin käärmeitä...Jumalan sanan kieltä ymmärtää vain harva, siksi on kerrottu: " Älkööt monet ryhtykö opettajiksi...jos opettaa väärin, siitä ei hyvä seuraa!! benedi kirjoitti:
Totta, totta " tänä päivänä minä sinut synnytin"..se oli muinaisuudessa iankaikkista ajoista...jolloin Jeesus syntyi Taivaassa...aivan, tiettynä päivänä....." Minä sanon sinulle tänä päivänä: " Sinä olet OLEVA , minun kanssani paratiisissa! Jeesus
"Olet oleva" siitä on kyse! Eivät kuolleet tiedä mitään, joten mites meet, kun et tiedä tietä sinne,..sillä kuolleet eivät tiedä mitään!!Mikkäs sinua Benedi oikein vaivaa? Haluatko todella >tietää< mitä Raamattu sanoo? Vai haluatko vain kinata ?
Jos haluat tietää mitä Raamattu sanoo niin tutki asiaa ja hyväksy tosiasia että siihen aikaan kun Raamatun alkutekstit kirjoitettiin ei ollut ns. isoja kirjaimnia tai pisteitä tai pilkkuja - oli vain kirjainmia - ja että se että ihmiset tukeakseen omia ajatuksiaan ja oppiaan ovat luonnollisesti jaotelleet lauseet itselleen sopiviksi, Mikä ei tarkoita että se olisi välttämättä totta.- että jälkeenpäin tekstiin laitetut pilkut olisivat aina oikeassa oikeassa paikassa. Minä olen omalte kohdaltani - tutkittuani asian rehellisesti (JA MIKSI EN OLISI ITSELLENI REHELLINEN) - tullut siihen tulokseen että Jeesus lupasi pahan tekijälle että tämä pääsisi Jumalan valtakuntaan - ei mitään muuta. Ei että se tulisi tapahtumaan "tänä päivänä" - tämän käsitykseni minä perustan Raamatun muun tekstiin opetuksiin..
alex- et silviisii
alex.kasi kirjoitti:
Mikkäs sinua Benedi oikein vaivaa? Haluatko todella >tietää< mitä Raamattu sanoo? Vai haluatko vain kinata ?
Jos haluat tietää mitä Raamattu sanoo niin tutki asiaa ja hyväksy tosiasia että siihen aikaan kun Raamatun alkutekstit kirjoitettiin ei ollut ns. isoja kirjaimnia tai pisteitä tai pilkkuja - oli vain kirjainmia - ja että se että ihmiset tukeakseen omia ajatuksiaan ja oppiaan ovat luonnollisesti jaotelleet lauseet itselleen sopiviksi, Mikä ei tarkoita että se olisi välttämättä totta.- että jälkeenpäin tekstiin laitetut pilkut olisivat aina oikeassa oikeassa paikassa. Minä olen omalte kohdaltani - tutkittuani asian rehellisesti (JA MIKSI EN OLISI ITSELLENI REHELLINEN) - tullut siihen tulokseen että Jeesus lupasi pahan tekijälle että tämä pääsisi Jumalan valtakuntaan - ei mitään muuta. Ei että se tulisi tapahtumaan "tänä päivänä" - tämän käsitykseni minä perustan Raamatun muun tekstiin opetuksiin..
alexHyvä Alex, niinhän minä juuri opetan, että Jumalan sana on Hengen antama ilmoitus, mutta välimerkit eivät ole
terveisin benkku - minä se olen
alex.kasi kirjoitti:
Mikkäs sinua Benedi oikein vaivaa? Haluatko todella >tietää< mitä Raamattu sanoo? Vai haluatko vain kinata ?
alexJuuri samalla tavallahan minä opetan kuin sinä Alex,mitä tulee välimerkkeihin, isoihin ja pieniin kirjaimiin.Ja juuri samalla tavallahan minä opetan myös siitä, että Jeesus antoi ryövärille lupauksen, että tämä tulisi olemaan kerran paratiisissa Jumalan tykönä, elävänä siellä...ryövärihän kuoli ristillä, emme tiedä montako päivää tai viikkkoa tuomionsa täytäntöönpanon jälkeen.
Ja nimenomaan opetin etteivät kuolleet peri Jumalan valtakuntaa ja paratiisia, vaan elävät!! Joku bannasi nimimerkkini benedin, joten minä se olen silti. Ryövärin sielu kuoli,henki kuoli, ja ruumiskin kuoli ja ...poltettiin gehennassa??..eli Ben Hinnomin laaksossa varmaan, jossa helvetti sijaitsi. - minä se olen
alex.kasi kirjoitti:
alexNytkö sinä Alex monien vuosien jälkeen ryhdyt kysymään, minulta , benediltä, että: " Haluatko todella tietää, mitä raamattu sanoo"
Raamattuhan ei sano yhtään mitään, se joka lukee ja tutkii raamattua, niin hän sanoo, tahi kirjoittaa Raamatusta sen minkä oikeaksi ymmärtää! Raamatulle täytyy olla selittäjä, ja hän on yleensä ihminen...mutta selitykset, silloin kun ne ovat totta, tulevat Jumalalta, koska Hän on totuus!!
siksihän olemme eläviä kirjeitä..joka puhuu ja kirjoittaa sitä mikä on totuus, hän saa elää,...hän saa elää paratiisissa, mutta kuolleita kirjeitä ei siellä ole. :)..a vot eta R benedi
- kverty
Te adventistit opetatte ja myös Raamattu opettaa.
Kumpaa luulet meidän kuuluvan kuunnella?
Adventistit opettavat niinkuin he ovat asiat väärinkäsittäneet ja Raamattu kertoo meille alkuperäisen opetuksen virheettömänä.
Teillä ei ole mitään opetusarvoa, ei kakkipökäleen vertaa.- benedi
Enkö minä juuri opettanut kvertyä Raamatulla? Laitoin esiin ne Raamatun paikat, jotka osoittavat etteivät kuolleet voi mennä paratiisiin. Eläväksi tekemiseen tarvitaan hän, jolla on kuoleman ja tuonelan avaimet!!...Ja ryövärillä ei niitä ollut! Kuolleet kun eivät tiedä paraatiisista mitään!
Elävät sinne pääsevät, ja joka viikko sapattina käyvät uuteen Jerusalemiin...ja sieltä ulos tullessaan käyvät katselemaan niitten miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta, sanoo Herra!
Kverty, lupasi kuunnella Raamattua, ja me nyt kuuntelemme Kvertyä, joka kertoo lojuuko uuden Jerusalemin edustalla todella ruumiita?? Opeta sinä meitä Kverty...jos sinulla kerran on Raamatullista viisautta!!?? - kverty
benedi kirjoitti:
Enkö minä juuri opettanut kvertyä Raamatulla? Laitoin esiin ne Raamatun paikat, jotka osoittavat etteivät kuolleet voi mennä paratiisiin. Eläväksi tekemiseen tarvitaan hän, jolla on kuoleman ja tuonelan avaimet!!...Ja ryövärillä ei niitä ollut! Kuolleet kun eivät tiedä paraatiisista mitään!
Elävät sinne pääsevät, ja joka viikko sapattina käyvät uuteen Jerusalemiin...ja sieltä ulos tullessaan käyvät katselemaan niitten miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta, sanoo Herra!
Kverty, lupasi kuunnella Raamattua, ja me nyt kuuntelemme Kvertyä, joka kertoo lojuuko uuden Jerusalemin edustalla todella ruumiita?? Opeta sinä meitä Kverty...jos sinulla kerran on Raamatullista viisautta!!??Sinun ajaatukseis ei ole Raamatusta!
Ne ovat sinun pääsi tuotoksia.
Raamattuhan kertoi jo ilman sinun sepitystäsi toden. Miksi se piti muuttaa muuksi?
Mihin me adventismin tulkintoja tarvitsemme? Eikö niin, että ne kumotaan yksi kerrallaan Pyhällä Raamatun Sanalla?
Me suorastaan Rakastamme Raamattua, sillä se on paras kilpi adventismin saastutusta vastaan. - äimänkäkenäihmettele
benedi kirjoitti:
Kverty, lupasi kuunnella Raamattua, ja me nyt kuuntelemme Kvertyä, joka kertoo lojuuko uuden Jerusalemin edustalla todella ruumiita?? Opeta sinä meitä Kverty...jos sinulla kerran on Raamatullista viisautta!!??Jeesus on Jumala ja hänelle kaikki on mahdollista. Ryövärin saaminen paratiisiin on Jeesukselle pikkujuttu.
- benedi
Jeesus on Jumala ja hänelle kaikki on mahdollista. Ryövärin saaminen paratiisiin on Jeesukselle pikkujuttu.
Pikku juttuhan ryövärin saaminen paratiisiin kait on, tosin se vaati Jumalan hengen!!
Onnekseen toinen Jumala herätti Jeesus Jumalan..joka ei tosin Jumalalta ennen kuolemaansa näyttänyt, eikä herrain Herralta ja kuninkaitten Kuninkaalta!!
"Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja iankaikkinen elämä Jeesuksessa Kristuksessa...niinpä ryövärikin on armosta pelastettu uskon kautta ristiinnaulittuun Jeesukseen!
Hän pääsee ja on eleva paratiisissa, sen Jeesus sanoi ryövärille tuona päivänä!! - benedi
kverty kirjoitti:
Sinun ajaatukseis ei ole Raamatusta!
Raamattuhan kertoi jo ilman sinun sepitystäsi toden. Miksi se piti muuttaa muuksi?
Mihin me adventismin tulkintoja tarvitsemme? Eikö niin, että ne kumotaan yksi kerrallaan Pyhällä Raamatun Sanalla?
Me suorastaan Rakastamme Raamattua, sillä se on paras kilpi adventismin saastutusta vastaan.On siinä naurussaan pidättelemistä, kun minun sepitykset ovat yli 2000 v vanhoja jopa 5000 vuotta, ja sepustuksissani on luvut ja jakeet!!
Mihinkä lienee viisaus ja ymmärrys kadonnut, kun Kvertykin rakastaa kirjoituksiani, joissa on jakeet.
Mitenkähän monta tuhatta vuotta pitänee odotella ,että Kverty ryhtyisi kumoamaan raamatun kirjoituksia Raamatun sanalla??...Mitä ajattelit ensimmäiseksi kumota? - äimänkäkenäihmettele
benedi kirjoitti:
Pikku juttuhan ryövärin saaminen paratiisiin kait on, tosin se vaati Jumalan hengen!!
Onnekseen toinen Jumala herätti Jeesus Jumalan..joka ei tosin Jumalalta ennen kuolemaansa näyttänyt, eikä herrain Herralta ja kuninkaitten Kuninkaalta!!
"Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja iankaikkinen elämä Jeesuksessa Kristuksessa...niinpä ryövärikin on armosta pelastettu uskon kautta ristiinnaulittuun Jeesukseen!
Hän pääsee ja on eleva paratiisissa, sen Jeesus sanoi ryövärille tuona päivänä!!Raamattu sanoo:
Luukas 23
Tuo on täysin yksiselitteinen lause. Ryöväri oli tuona päivänä Jeesuksen kanssa paratiisissa. Eikä tuossa lue että: totisesti minä sanon tänäpäivänä, ...
Raamatun tulkitsemisessa mene raamatun uskottavuus jos sitä aletaan tutlkitsemaan siten miten adventistit tuossa kohtaa tulkitsevat(pilkkua viilaamalla). Eli aika suuren vallan otatte itsellenne.
Jeesus kuoli ja meni henkenä taivaaseen ja otti ryövärihengen mukaansa. - benedi
Raamattu sanoo:
Luukas 23
Tuo on täysin yksiselitteinen lause. Ryöväri oli tuona päivänä Jeesuksen kanssa paratiisissa. Eikä tuossa lue että: totisesti minä sanon tänäpäivänä, ...
Raamatun tulkitsemisessa mene raamatun uskottavuus jos sitä aletaan tutlkitsemaan siten miten adventistit tuossa kohtaa tulkitsevat(pilkkua viilaamalla). Eli aika suuren vallan otatte itsellenne.
Jeesus kuoli ja meni henkenä taivaaseen ja otti ryövärihengen mukaansa.Ahaa, nyt Äimänkäeltä on tukittava kuolleen henki, sillä kuollutta sielua ei voi viedä taivaaseen: " Tämä veri ja liha ei peri Jumalan valtakuntaa. Ja elävän olennon sielu on veressä!!! 3 Moos 17: 11, joten äimänkäki yrittää karata sinne henkenä!!
Nyt pitää Raamatulla todistaa että henki kuolee, niin äimänkäen kuollut sielu on pakko jäädä maanpäälle!!..Ja Jeesushan käski uskomaan Moosesta ja profeettoja..tehdään siis niin!!
" Sillä katso, minä annan vedenpaisumuksen tulla yli maan hävittämään taivaan alta kaiken LIHAN, kaiken jossa on elämän henki...1 Moos 6: 17 Eli elämän henki voidaan hävittää!!
Saarnaaja 3: 19...Tässä kerrotaan että ihmisen henki kuolee ja lehmän henki myös!! Yhtälainen henki on hevosella, hiirellä, rotalla, sialla, ja härällä ja ihmisellä!!..Henki kuolee!!
Vaikka Jeesus syntyi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, niin silti Jeesuksen henki kuoli!
" Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan HENKEÄ ELOON" 5 Moos 20: 16...Näitä tekstejä on kymmenittäin Raamatussa joissa kerrotaan selkeääkiin selkeämmin, että sielu kuolee, henki kuolee, veri pysähtyy, tahi vuotaa maahan, jolloin sielukin kuolee...Ja " Henki on se, joka eläväksi tekee, ei liha mitään hyödytä"
Haudoille on turha viedä mitään, niin kauan kuin henki on kuollut!! Ymmärsittekös?? - benedi
kverty kirjoitti:
Sinun ajaatukseis ei ole Raamatusta!
Me suorastaan Rakastamme Raamattua, sillä se on paras kilpi adventismin saastutusta vastaan.Eihän Jeesuksen sanoja miksikään muuteta,..joku on muuttanut välimerkkejä, eli lisännyt Jumalan sanaan jotain LISÄÄ!!
Jos enkeli todistaa: " Tulkaa ja katsokaa, tässä hän on maannut"..niin eihän hän silloin ole maannut paratiisissa, elämänpuun alla!! - benedi
Raamattu sanoo:
Luukas 23
Jeesus kuoli ja meni henkenä taivaaseen ja otti ryövärihengen mukaansa."Jeesus kuoli ja meni henkenä taivaaseen,ja otti ryöväri hengen mukaansa" Nyt minäkin olen äimänkäkenä!
Siis, Jeesus, joka tuli lihaksi, jättikin lihan, ja meni henkenä taivaaseen? Liha siis kuoli, sielu kuoli..3 Moos 17: 11...mutta henki ei siis kuollut.
Kuka sinulle kertoi että Jeesus meni henkenä taivaaseen, ja samoin ryöväri. Itsestäsikö niin sanoit, vai sanoiko joku muu Jeesuksesta ja ryöväristä niin" esim Raamattu. " Minä ja ryöväri menemme tänäpäivänä henkenä paratiisiin"??..Ruumis, veri, luut ja lihakset, sydän jne..jäivät siis maanpäälle? Tarkoitatko, että kun Jeesus sanoi: " Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni", ja hän kallisti päänsä ja antoi henkensä"...niin, että Jeesuksen Isä piti Jeesuksen henkeä siis käsissään, ja sitten..viuuh yhdessä mentiin Jumalan paratiisiin.
Mitenkäs se Jeesus pystyi ottamaan ryövärin hengen mukaansa, kun hän omankin henkensä antoi Isälleen????..Tli Jeesus lomaili 3 päivää paratiisissa ryövärin kanssa, ja Isä toi Jeesuksen hengen takaisin sunnuntai aamuksi, että tämä heräsi henkiin??? Ryövärinkö henken hän siis unohti paratiisiin???..Oliko ideana se, että kun Jeesus kohta kuitenkin tulisi takaisin taivaaseen, niin ryöväri jäi taivaaseen, sillä eihän hän , vaikka olisikin jatkanut ryövärin uraa taivaassa, ei olisi voinut, kultaa, rubiineja, ja muita jalokiviä tuoda maahan..kun Jeesus ei ollut neuvomassa tietä takaisin pilven lonkien, läpi??
Hmmm, aika viksu veto!! - äimänkäkenäihmettele
benedi kirjoitti:
Eihän Jeesuksen sanoja miksikään muuteta,..joku on muuttanut välimerkkejä, eli lisännyt Jumalan sanaan jotain LISÄÄ!!
Jos enkeli todistaa: " Tulkaa ja katsokaa, tässä hän on maannut"..niin eihän hän silloin ole maannut paratiisissa, elämänpuun alla!!Sinä siis uskot että raamttua on manipuloitu. Tästä kommentistasi voin sinut ohjata lukemaan tuolla alempana olevaa viestiketjua. http://keskustelu.suomi24.fi/node/10205381
Kun miettii tätä taustaa vasten, niin tämä pilkunviilailu on pientä mitä raamatulle on aikoinaan tehty. Kirjoja poistettu, valittu kirjoja jotka miellytti pakana konstantinusta ym ym. Miten joku ylipäätään voi pitää raamattua opinkappaleidensa tuekena. Nehän voivat olla päin seiniä, koska raamattu on pakanan ja katolilaisten kokoama. - äimänkäkenäihmettele
benedi kirjoitti:
"Jeesus kuoli ja meni henkenä taivaaseen,ja otti ryöväri hengen mukaansa" Nyt minäkin olen äimänkäkenä!
Siis, Jeesus, joka tuli lihaksi, jättikin lihan, ja meni henkenä taivaaseen? Liha siis kuoli, sielu kuoli..3 Moos 17: 11...mutta henki ei siis kuollut.
Kuka sinulle kertoi että Jeesus meni henkenä taivaaseen, ja samoin ryöväri. Itsestäsikö niin sanoit, vai sanoiko joku muu Jeesuksesta ja ryöväristä niin" esim Raamattu. " Minä ja ryöväri menemme tänäpäivänä henkenä paratiisiin"??..Ruumis, veri, luut ja lihakset, sydän jne..jäivät siis maanpäälle? Tarkoitatko, että kun Jeesus sanoi: " Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni", ja hän kallisti päänsä ja antoi henkensä"...niin, että Jeesuksen Isä piti Jeesuksen henkeä siis käsissään, ja sitten..viuuh yhdessä mentiin Jumalan paratiisiin.
Mitenkäs se Jeesus pystyi ottamaan ryövärin hengen mukaansa, kun hän omankin henkensä antoi Isälleen????..Tli Jeesus lomaili 3 päivää paratiisissa ryövärin kanssa, ja Isä toi Jeesuksen hengen takaisin sunnuntai aamuksi, että tämä heräsi henkiin??? Ryövärinkö henken hän siis unohti paratiisiin???..Oliko ideana se, että kun Jeesus kohta kuitenkin tulisi takaisin taivaaseen, niin ryöväri jäi taivaaseen, sillä eihän hän , vaikka olisikin jatkanut ryövärin uraa taivaassa, ei olisi voinut, kultaa, rubiineja, ja muita jalokiviä tuoda maahan..kun Jeesus ei ollut neuvomassa tietä takaisin pilven lonkien, läpi??
Hmmm, aika viksu veto!!Aika hyvin osasit kuvailla miten asia on mahdollisesti mennyt. Villimpi asia voisi olla että Jeesus oli yhtäaikaa maassa ja taivaassa. Sekin on Jumalalle mahdollista.
Mikäli et vielä tiedä niin ihminen on erikseen sielu ja ruumis. Sielu lähtee ruumiista kuollessa ja ruumis mätänee ja maatuu eikä tiedä mitään. Tämä sielun olemassaolo pystytään osoittamaan raamatulla. Itse en tunne raamattua niin hyvin, mutta joku viisaampi varmaan linkittää muutaman jakeen tämän tueksi.
Tähän on pakko vielä mainita sekin vaihtoehto että raamattua on viilattu niin paljon että todellisuus kuolemasta on haluttu häivyttää. Olisihan se mahdoton ajatus että ihmiset eivät pelkäisi kuolemaa tai tutkivaa tuomiota. :-) Äläkä ala väittämään ettei raamattua ole viilattu. Itse vetosit viilaukseen tuolla ylempänä. - benedi
Sinä siis uskot että raamttua on manipuloitu. Tästä kommentistasi voin sinut ohjata lukemaan tuolla alempana olevaa viestiketjua. http://keskustelu.suomi24.fi/node/10205381
Kun miettii tätä taustaa vasten, niin tämä pilkunviilailu on pientä mitä raamatulle on aikoinaan tehty. Kirjoja poistettu, valittu kirjoja jotka miellytti pakana konstantinusta ym ym. Miten joku ylipäätään voi pitää raamattua opinkappaleidensa tuekena. Nehän voivat olla päin seiniä, koska raamattu on pakanan ja katolilaisten kokoama.En minä tiedä onko Raamattua manipuloitu, tässä asiassa ei ole kyse manipulaatiosta, vaan siitä, että Raamattuun on LISÄTTY, jotakin lisää. Päädyimme kaikki samalla kannalle, että se mitä on lisää lisätty, ovat, ainakin välimerkit!! :)
Raamatun luotettavuus tarkentuu tutkimalla ja vertaamalla eri tekstejä toisiinsa, sekä tekemällä johtopäätöksiä, ja jos on oikein hankala kohta, niin luemme Mooseksesta ja profeetoista, miten joki epäselvä asia on!
Esin,. Onko helvetti nyt olemassa? Vastaus: Ei ole!..Mutta profeetta Malakia kertoo: " Sillä katso: se helvetin päivä on TULEVA, joka palaa kuin pätsi...Mal 4: 1, ja jae 3..Näin helppoa on Raamattun tunteminen. Kysy minulta jotakin todella vaikeata, jota kukaan ei tiedä? Mutta Älä kysy Jumalan nimeä, puhun Jeesuksen Isästä:) :)
- benedi
Jeesushan korostikin kyseistä päivää, eikä paratiisiin menoa! Oikein , juuri niin.
Opetusarvo onkin Raamatussa, ja Jumalan sanassa..eikä seurakuntien sanassa. Mutta asia onkin niin, että on oltava joku viisas, joka selittää sanan, että se ymmärretään.
Raamatun ymmärrys onkin, siinä, että elävät näkevät Jumalan valtakunnan, ja paratiisin ei vät kuolleet ryövärit!!- kverty
Jeesushan vastasi ryövärille!
Ja hänelle se vastaus oli tärkeä.
Kaikki mitä hän tarvitsikin!
Ja se mitä sinä siitä räävit, on kaikkea muuta kuin tärkeää. - benkku ei kenkku
kverty kirjoitti:
Jeesushan vastasi ryövärille!
Ja hänelle se vastaus oli tärkeä.
Kaikki mitä hän tarvitsikin!
Ja se mitä sinä siitä räävit, on kaikkea muuta kuin tärkeää.Ja Mooses ja profeetat vastaavat kvertylle!
" Mutta ihminen mahtavinkaan ei ole pysyväinen:
hän on verrattava eläimiin jotka hukkuvat"
" Näin käy niiden, jotka itseensä luottavat,
ja heidän perässään niiden, jotka mielistyvät heidän puheisiinsa" Ps 49: 13, 14
Kun nyt on ollut tulvia monin paikoin, niin koirat ja lehmät hukkuvat, samoin hukkuvat lehmän lypsäjät, ja koirien taluttajat, ei vät he ole pysyviä...ja ryöväri ei ollut kovin mahtava ryöväri!!
" Sillä ihmislasten käy niinkuin eläintenkin; sama on kumpienkin kohtalo....ryöväri joka oli ihminen, hänellä ei ole mitään etua eläimiin nähden! Saarnaaja 3: 19
"Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki( ryövärit) palajaa tomuun"..jae 20...tom ei mene paratiisiin, se palajaa maahan, viimeistään silloin kun sataa rankemmin! Ihanaa kun Mooses ja profeetat rääpivät suutaan!
"Elleivät he usko Moosesta ja profeettoja, ei se auta vaikka joku (Jeesus) nousisi ylös, ja puhuisi teille ja meille :) - uskovaine ihmine
benkku ei kenkku kirjoitti:
Ja Mooses ja profeetat vastaavat kvertylle!
" Mutta ihminen mahtavinkaan ei ole pysyväinen:
hän on verrattava eläimiin jotka hukkuvat"
" Näin käy niiden, jotka itseensä luottavat,
ja heidän perässään niiden, jotka mielistyvät heidän puheisiinsa" Ps 49: 13, 14
Kun nyt on ollut tulvia monin paikoin, niin koirat ja lehmät hukkuvat, samoin hukkuvat lehmän lypsäjät, ja koirien taluttajat, ei vät he ole pysyviä...ja ryöväri ei ollut kovin mahtava ryöväri!!
" Sillä ihmislasten käy niinkuin eläintenkin; sama on kumpienkin kohtalo....ryöväri joka oli ihminen, hänellä ei ole mitään etua eläimiin nähden! Saarnaaja 3: 19
"Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki( ryövärit) palajaa tomuun"..jae 20...tom ei mene paratiisiin, se palajaa maahan, viimeistään silloin kun sataa rankemmin! Ihanaa kun Mooses ja profeetat rääpivät suutaan!
"Elleivät he usko Moosesta ja profeettoja, ei se auta vaikka joku (Jeesus) nousisi ylös, ja puhuisi teille ja meille :)Niin moni kohta osoittaa sinut erehtyneeksi;Silti et usko yhteenkään.
Tämän me olemme havainneet teissä adventisteissa. Mikään Raamatun kohta ei ole teille totta sellaisenaan.
Filippiläiskirje:
1:23 Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi - benedi
uskovaine ihmine kirjoitti:
Niin moni kohta osoittaa sinut erehtyneeksi;Silti et usko yhteenkään.
Tämän me olemme havainneet teissä adventisteissa. Mikään Raamatun kohta ei ole teille totta sellaisenaan.
Filippiläiskirje:
1:23 Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempiFil, 1: 23..ja 2 Kor. 5: 8 " Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiistamme ja päästä kotiin Herran tykö"
Tarkoititko siis että, uskova ei kuolekaan vaan muuttaa kotiin Herran tykö? Ruumis siis jää tänne, ja Paavali lensi Herran tykö Jumalan luo paratiisiin? Sitäkö asiaa yrität minulle selvittää??
- Valon Viesti
Jeesus sanoi hänelle:
"Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
"(Joh.11:26)
Ei sitä paremmin voisi enää kirjoittaa Raamattuun!
Raamatun mukaan ihminen ei ole ihminen, ei tässä eikä tulevassa elämässä, ilman ruumiillisuutta. Miten niin? Raamatussa on lukuisia viittauksia elämään ilman ruumista, esim. "te olette käyneet... täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö."(Hepr.12:22-23), "Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö"(2Kor.5:8), "Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden.."(Ilm.6:9) Ruumis ilman henkeä on kuollut (Jaak.2:26) Oikein ja ei voi olla mitään sielunelämää ilman ruumista ja henkeä. Ei se ihan näin mene! Edelläolevat Raamatun jakeet kertovat toista!- sideperson
Adventistit eivät usko edes Jeesuksen opetuksiin.
Ota se täällä huomioon!
Adventisti uskoo vain kirkkonsa tulkintoihin eikä heihin päde että joku osoittaa Raamatun sanalla heidän toistuvat erheensä. Muutenhan he olisivat jo aikoja sitten päätyneet eroamaan kirkostaan. - älä irrottele jakeit
Eipä irtojakeissa kompuroida.
Otetaan pakkia, mitä tuossa lukee Joh 11:
23. Jeesus sanoi: "Veljesi nousee kuolleista." 24. Martta vastasi: "Tiedän kyllä, että hän nousee viimeisenä päivänä, ylösnousemuksessa."
Tuossa samaisessa luvussa, Jeesus ei kiellä Martan raamatullista näkemystä.
viimeisenä päivänä. Jeesus osoitti sitten ylösnousemusvoimansa.
Jeesus sanoi hänelle:
"Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
33. Kun Jeesus näki itkevän Marian ja hänen kanssaan tulleet juutalaiset, jotka hekin itkivät, syvä liikutus valtasi hänet, 34. ja hän kysyi: "Missä hänen hautansa on?" "Herra, tule katsomaan", he vastasivat. 35. Jeesus itki. 36. Juutalaiset sanoivat: "Katsokaa, kuinka rakas Lasarus hänelle oli." 37. Mutta jotkut heistä sanoivat: "Kun hän pystyi avaamaan sokean silmät, eikö hän myös olisi voinut estää Lasaruksen kuoleman?"
38. Järkyttyneenä Jeesus tuli haudalle. Se oli luola, jonka suulla oli kivi. 39. "Ottakaa kivi pois", käski Jeesus, mutta Martta, vainajan sisar, sanoi hänelle: "Herra, hän haisee jo. Hän on siellä nyt neljättä päivää." 40. Jeesus vastasi: "Enkö sanonut sinulle, että jos uskot, saat nähdä Jumalan kirkkauden?"
41. Kivi otettiin pois. Jeesus kohotti katseensa ja sanoi: "Isä, minä kiitän sinua siitä, että olet kuullut minua. 42. Minä kyllä tiedän, että sinä kuulet minua aina, mutta minä sanon tämän näiden ympärilläni seisovien ihmisten tähden, jotta he uskoisivat sinun lähettäneen minut." 43. Tämän sanottuaan Jeesus huusi kovalla äänellä: "Lasarus, tule ulos!"
Opetuksen sisältö lukee tuossa luvussa, jos uskot, saat nähdä Jumalan kirkkauden.
Mutta koska ME pääsemme osaamme?
1. Tess. 4:13-18 opettaa, kuinka meidän kuuluu lohduttaa toisiamme, kuoleman edessä.
Myös Jeesus kertoi, koska nousemme osaamme. Viimeisenä päivänä.
Joh. 5:24. "Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään. 25. Totisesti, totisesti: tulee aika - ja se on jo nyt - jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen. Ne, jotka sen kuulevat, saavat elää, 26. sillä Isä, elämän lähde, on tehnyt myös Pojasta elämän lähteen. 27. Isä on myös antanut hänelle tuomiovallan, koska hän on Ihmisen Poika. 28. Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen äänensä. 29. He nousevat haudoistaan - hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen.
lukekaa tulee aika, jolloin KAIKKI, jotka lepäävät haudoissaan kuulevat hänen äänensä. Niin luittehan tuon Tess. luvun, se on sopusointuinen tämän kanssa.
Joh 6:39. Ja lähettäjäni tahto on, etten minä anna yhdenkään niistä, jotka hän on uskonut haltuuni, joutua hukkaan, vaan viimeisenä päivänä herätän heidät kaikki. 40. Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on ikuinen elämä. Viimeisenä päivänä minä herätän hänet."
Kuolleet nousevat osaansa viimeisenä päivänä, ei ennen, eikä jälkeen.
Uskotteko te ollenkaan raamattua, ette ilmeisesti? - benedi
älä irrottele jakeit kirjoitti:
Eipä irtojakeissa kompuroida.
Otetaan pakkia, mitä tuossa lukee Joh 11:
23. Jeesus sanoi: "Veljesi nousee kuolleista." 24. Martta vastasi: "Tiedän kyllä, että hän nousee viimeisenä päivänä, ylösnousemuksessa."
Tuossa samaisessa luvussa, Jeesus ei kiellä Martan raamatullista näkemystä.
viimeisenä päivänä. Jeesus osoitti sitten ylösnousemusvoimansa.
Jeesus sanoi hänelle:
33. Kun Jeesus näki itkevän Marian ja hänen kanssaan tulleet juutalaiset, jotka hekin itkivät, syvä liikutus valtasi hänet, 34. ja hän kysyi: "Missä hänen hautansa on?" "Herra, tule katsomaan", he vastasivat. 35. Jeesus itki. 36. Juutalaiset sanoivat: "Katsokaa, kuinka rakas Lasarus hänelle oli." 37. Mutta jotkut heistä sanoivat: "Kun hän pystyi avaamaan sokean silmät, eikö hän myös olisi voinut estää Lasaruksen kuoleman?"
38. Järkyttyneenä Jeesus tuli haudalle. Se oli luola, jonka suulla oli kivi. 39. "Ottakaa kivi pois", käski Jeesus, mutta Martta, vainajan sisar, sanoi hänelle: "Herra, hän haisee jo. Hän on siellä nyt neljättä päivää." 40. Jeesus vastasi: "Enkö sanonut sinulle, että jos uskot, saat nähdä Jumalan kirkkauden?"
41. Kivi otettiin pois. Jeesus kohotti katseensa ja sanoi: "Isä, minä kiitän sinua siitä, että olet kuullut minua. 42. Minä kyllä tiedän, että sinä kuulet minua aina, mutta minä sanon tämän näiden ympärilläni seisovien ihmisten tähden, jotta he uskoisivat sinun lähettäneen minut." 43. Tämän sanottuaan Jeesus huusi kovalla äänellä: "Lasarus, tule ulos!"
Opetuksen sisältö lukee tuossa luvussa, jos uskot, saat nähdä Jumalan kirkkauden.
Mutta koska ME pääsemme osaamme?
1. Tess. 4:13-18 opettaa, kuinka meidän kuuluu lohduttaa toisiamme, kuoleman edessä.
Myös Jeesus kertoi, koska nousemme osaamme. Viimeisenä päivänä.
Joh. 5:24. "Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään. 25. Totisesti, totisesti: tulee aika - ja se on jo nyt - jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen. Ne, jotka sen kuulevat, saavat elää, 26. sillä Isä, elämän lähde, on tehnyt myös Pojasta elämän lähteen. 27. Isä on myös antanut hänelle tuomiovallan, koska hän on Ihmisen Poika. 28. Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen äänensä. 29. He nousevat haudoistaan - hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen.
lukekaa tulee aika, jolloin KAIKKI, jotka lepäävät haudoissaan kuulevat hänen äänensä. Niin luittehan tuon Tess. luvun, se on sopusointuinen tämän kanssa.
Joh 6:39. Ja lähettäjäni tahto on, etten minä anna yhdenkään niistä, jotka hän on uskonut haltuuni, joutua hukkaan, vaan viimeisenä päivänä herätän heidät kaikki. 40. Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on ikuinen elämä. Viimeisenä päivänä minä herätän hänet."
Kuolleet nousevat osaansa viimeisenä päivänä, ei ennen, eikä jälkeen.
Uskotteko te ollenkaan raamattua, ette ilmeisesti?Olenko sanonut itsestäni, etten usko raamatun kirjoitusten olevan totta? Mutta me uskomme Jeesukseen...mutta myös hänen sanaansa
- kohde valonviesti.
benedi kirjoitti:
Olenko sanonut itsestäni, etten usko raamatun kirjoitusten olevan totta? Mutta me uskomme Jeesukseen...mutta myös hänen sanaansa
Viesti oli Valon viestille.
- benedi
Eipä tuossa tekstissä kerrota, mitä ne alttarin alla olevat sielut tekivät? Kynsivätkö he peltoa hevosilla, ja pyykkäsivätkö naiset , tai keittelivät lihakaupasta ostamaansa lihaa ?
Raamattu kertoo kuolleista " Eikä heillä ole paikkaa Saarnaaja 9: 5...mistä alttarista tässä on kyse?
Meillähän on ruumiilliset isät kurittajina, ja myös hengellinen Isä Heb 12: 9...Kun tulemme uskoon uudessa liitossa, niin emme mene enää käsinkosketeltavan vuoren tykö, kuten israel ennen kts Heb 12:20, 21..vaan me menemme " taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala ja täydelliseksi tulleiden vanhurskasten henkien tykö....Heb 12: 23,
Jumalan vallassahan kaiken lihan henki on 4 Moos. 16: 22...jakeessa 27 Koorahin, Daatanin, ja Abiramin perheen henki, suistui elävänä tuonelaan"..ja 31 " maa halkesi heidän jalkainsa alta"!..4 Moos 27: 16
Tulevassa elämässä rakennetaan taloja, istutetaan puutarhoja,..eikä synnytetä lapsia äkkikuoleman omaksi, kuten nykyään..n. 14.000 lasta/ v. saa äkkilopun abortin päivänä!
- älkää vääristelkö
" totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
" totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä; pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
" totisesti minä sanon sinulle;tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
Huomaa, lause itse on juuri sama, vaikka tuntuu erilaiselta!
Alku raamatuissa ei käytetty mitään välimerkkejä, ne tulivat paljon myöhemmin.
Jeesus myöskin sanoi opetuslapsilleen, ettei hän ollut vielä mennyt Isänsä tykö, mutta hän tulisi menemään.
Ja kaikkihan me tiedämme sen, että Jeesus nousi ylös taivaaseen helatorstaina, helatorstaita vietetään Jeesuksen taivaaseen astumisen muistoksi.
Ja että Jeesus lähetti lupaamansa Pyhän Hengen helatorstaita seuraavana juhlapyhänä; helluntaina.
Kun ajatellaan asiat kokonaisuutena, ei luulisi enää kenellekään olevan mitään epäselvyyttä asian suhteen.
-92 raamatussa on taas monia asioita muutettu niinpaljon että on kysymys aivan eri asiasta, kuin mitä alkuperäinen tarkoitus oli, joten sitä voikin täydellä syyllä sanoa viralliseksi raamatun väärennyksi. - benedi
Huomatkaa: " Raamatun kirjoitukset ovat inspiroituja, mutta välimerkit ei!!! :)
- Valvova
Joka LISÄÄ tai ottaa pois Raamatusta yhdenkään merkin(pienimmänkään piirron) tai kirjaimen, hän on sanan väärentäjä, Jumalan vihollinen ja pilkkaaja.
Siinä teille Jumalan pilkkaajat, pilkunsiirtelijät ja sananvääristelijä adventistit.- mitä?
Valvova ketä syytät: Tarkoitatko, että pilkkuja ei saa käyttää, jos niitä ei ole alunperin ollut raamatussa?
- benedi on siunattu
Rakas Valvoja!! Juuri oivalsit oikein, siitähän tässä onkin kyse,JOKU, emme tiedä kuka LISÄSI väimerkit (kaksoispisteet) , raamattuun, tuossa ryöväri ristillä asiassa.
Tässä just päivitellään tätä samaa asiaa, jonka sinä toit esille!!
Raamattuun ei pitäisi mennä lisäilemään mitään, kuten on tehty.
Tästä on nyt se seuraus, että ne , ketkä eivät ole adventisteja eksyvät pahan kerran, kun uskovat että uskovat kuolleina kävelisivät, tai lentäisivät? paratiisiin!!...terv benedi
- benedi
Se, että adventistit eivät eksy, ja ei adventistit eksyvät luulemaan välimerkkien lisäämisen vuoksi, että uskovat kuolleina, olisivat niin virkeitä ja hyväkuntoisia, että voivat mennä paratiisiin, niin se johtuu pelkästään siitä että adventistit ovat ottaneet Jeesuksen sanoista vaarin, niinkuin loistavasta lampusta, nimittääin tästä:
"Elleivät he usko Moosesta ja profeettoja, siitä, mikä on kuolleitten tila, niin ei se auta että JOKU Jeesuskin kuolleista heräisi, sen kertomaan !!
Koska adventistit uskovat Moosesta, että elävät henget syövät vihreitä ruohoja ravintonaan, salaatiksi sitä nykyään kutsutaan 1 Moos 1: 30, ..." Ja Herra sanoi Moosekselle Midianissa, " Menen takaisin Egybtiin, sillä kaikki ne ovat KUOLLEET, jotka väijyivät sinun henkeäsi" 2 Moos 4: 19
Missä siis on ihmisen sielu eli elämä???? Ai, ei mukamas ole veressä? Hä? " Sillä lihan sielu on veressä, ...sillä veri tuottaa sovituksen, koska sielu on siinä"!! 3 Moos. 17: 11
Mutta Valvojan sielu, ei voi erimielisyyttäämme sovittaa, mutta Jeesuksen sielu voi, sillä Hän antoi sielunsa lunnaiksi tähtemme, että me tulisimme hänen verensä kautta oikeinajattelijoiksi, eli vanhurskaiksi!!
Ja kun veri joko vuotaa ulos, tahi jämähtää laskimoihin, ja sydänlihakseen, ja valtimoihin, niin sielu on kuollut, eikä paratiisiin oteta kuolleita sieluja!!!!
" Se, sieli, joka syntiä tekee, sen on kuoltava"" Miksi? no, siksi kun veri pysähtyy kierrossaan! ..Ja sielu on kuollut!
" Älkää ottako lunastusmaksua sellaisen tappajan hengestä,, joka on tehnyt hengenrikoksen, vaan rangaistakoon hänet kuolemalla" 4 Moos 35: 31
Sielu on siis kuolevainen Ps 49: 14, 15..ja kukas se lunastaa sielun tuonelasta, muu kuin Jeesus! Jes 38: 17..Eläväthän ne paratiisissa kerran kiittävät Jeesusta, kun hän antoi sielunsa, eli verensä meidän tähtemme. kuoli ja ylösnousi!..
" Elävät, elävät sinua kiittävät, niinkuin minä tänäpäivänä!.
Jes 38: 19
Ihmiset , myös ryöväri on luotu katoavaisiksi!! Ps 89: 48, 49
Ryöväri katosi maanpäältä sen jälkeen kun kuoli,,..ja hänet kai haudattiin tai vietiin Gehennaan, eli kaatopaikalla, jossa paloi iankaikkinen tuli!!
Tulihan on iankaikkinen, niinkuin elämän vesikin, sillä luodut olennot tarvitsevat " iankaikkista tulta"..ja vettä!!Tulihan on ollut olemassa jo Aadamista, ja vieläkin tuli on olemassa, samoin vesi!!- äimänkäkenäihmettele
3. Mooseksen kirja 17
11 Veressä on elävän olennon elämänvoima. Minä itse olen määrännyt, että veri on tuotava alttarille teidän puolestanne tapahtuvaa sovitusta varten, sillä veressä oleva elämänvoima tuottaa sovituksen. [Hepr. 9:22]
Vetosit tuolla tähän jakeseen että sielu kuolee koska se on veressä. Ei tuossa puhuta sielusta vaan elmänvoimasta. Kaikki tietää että ruumis kuolee kun verenkierto ehtyy. Kun ruumis kuolee niin sielu poistuu siitä. Sielu on meidän todellinen olemuksemme joka on käymässä täällä maanpäällä. Sielun koti on tämä materiaalinen ruumis. Sielu ei ole materiaa. - benedi, genedi
3. Mooseksen kirja 17
11 Veressä on elävän olennon elämänvoima. Minä itse olen määrännyt, että veri on tuotava alttarille teidän puolestanne tapahtuvaa sovitusta varten, sillä veressä oleva elämänvoima tuottaa sovituksen. [Hepr. 9:22]
Vetosit tuolla tähän jakeseen että sielu kuolee koska se on veressä. Ei tuossa puhuta sielusta vaan elmänvoimasta. Kaikki tietää että ruumis kuolee kun verenkierto ehtyy. Kun ruumis kuolee niin sielu poistuu siitä. Sielu on meidän todellinen olemuksemme joka on käymässä täällä maanpäällä. Sielun koti on tämä materiaalinen ruumis. Sielu ei ole materiaa."Sillä lihan sielu on veressä" 3Moos 17: 11..minulla on vuoden -33 painos.. XI yleisen kirkolliskokouksen -33 käyttöön ottama suomennos
"Sillä lihan sielu on veressä....sillä sovituksen tuottaa veri, siinä olevan sielun perusteella" Uuden maailman käännös
"For the life of the flesh is in the blood:.......for itis the blood that maketh an atonement for the soul" Kuningas Jaakon käännös, England..." Se, sielu, joka syntiä tekee , sen on kuoltava"!!! Sielu kuolee!!! terv. benedi - benedi
3. Mooseksen kirja 17
Vetosit tuolla tähän jakeseen että sielu kuolee koska se on veressä. Ei tuossa puhuta sielusta vaan elmänvoimasta. Kaikki tietää että ruumis kuolee kun verenkierto ehtyy. Kun ruumis kuolee niin sielu poistuu siitä. Sielu on meidän todellinen olemuksemme joka on käymässä täällä maanpäällä. Sielun koti on tämä materiaalinen ruumis. Sielu ei ole materiaa.Missään kohden Raamattua ei anneta lausuntoa että sielu olisi
kuolematon, tai että sitä kutsuttaisiin : " kuolematon sielu"!!
"Sielu ja ruumis hukutetaan helvetissä Matt 10: 28...sielulle voi tulla vahinko myös!! Mark 8: 36
...mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?? Ei mitään, joten " Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava"
Jeesus taas puolestamme voi antaa sielunsa lunnaiksi...ihminen ei voi!, vaikka hänen sielunsa on myös veressä!
Sielu voi järkkyä! Joh 12: 27...Jumala ei hylkää sieluamme tuonelaan...Apost 2: 27 Sielu voidaan tappaa!! 1 Moos 17: 14
2 Moos 31: 14, Joosua 10: 30 Joosua tappoi Libnasta kaikki sielut!! eli kaikki ihmiset,.." ja niin ihmisestä tuli elävä sielu"
" Sielu voi kärsiä tuskaa ja ahdistusta" Room 2: 9..."Uskon päämäärä on sielujen pelastus" 1 Piet. 1: 9...epäuskon päämäärä on sielun kuolema, kadotus!!
Sielun olisi tarkoitus menestyä!! 3 Joh 2...Tässäkin lukee että sielut olivat surmatut!! Ilm 6: 9 " Sielut oli surmatut Jumalan sanan tähden"!!...vieläkö lisää löylyä kiukaaseen? - äimänkäkenäihmettele
benedi, genedi kirjoitti:
"Sillä lihan sielu on veressä" 3Moos 17: 11..minulla on vuoden -33 painos.. XI yleisen kirkolliskokouksen -33 käyttöön ottama suomennos
"Sillä lihan sielu on veressä....sillä sovituksen tuottaa veri, siinä olevan sielun perusteella" Uuden maailman käännös
"For the life of the flesh is in the blood:.......for itis the blood that maketh an atonement for the soul" Kuningas Jaakon käännös, England..." Se, sielu, joka syntiä tekee , sen on kuoltava"!!! Sielu kuolee!!! terv. benediMItä tähänkin pitäisi vastata. Siteeraat jotain vanhaa painosta, joka on aivan eritavalla kirjoitettu uudessa painoksessa. Tämän raamattusekamelsan pitäsi sitten olla ohjenuorana oppirakennelmille. Ei oikein onnistu ja ihmettelen vain kuka oikeasti uskoo raamatun totuuksiin, kun ottaa huomioon sen että se on täysin ihmisten kokoama kirjakyhäelmä. Tämän kyhäelmän varaaan on sitten syntynyt kymmeniätuhansia erilaisia uskontoja. Kaikki nämä uskonnot on kehittäjiensä mukaan perusteltavissa raamatunlla. Todella yksiselitteinen kirja tuo raamattu.
Tässä tuo hesekielin kohta uudessa raamatussa
Hesekiel 18
4 Kaikki ihmiset, niin isät kuin pojat, ovat minun vallassani, minun määrättävissäni, ja kuolema on vain sen osana, joka on syntiä tehnyt. [1. Moos. 18:25]
Siinä ei puhuta mitään sielusta. - äimänkäkenihmettele
Tarkistin noita sinun viitteitäsi raamatusta ja niissä ei puhuttu mitään sieluista ym sinun esittämiäsi asioita.
Missä siis on ihmisen sielu eli elämä???? Ai, ei mukamas ole veressä? Hä? " Sillä lihan sielu on veressä, ...sillä veri tuottaa sovituksen, koska sielu on siinä"!! 3 Moos. 17: 11
3. Mooseksen kirja 17
Ei sanaakaan sielusta - benedi
äimänkäkenihmettele kirjoitti:
Tarkistin noita sinun viitteitäsi raamatusta ja niissä ei puhuttu mitään sieluista ym sinun esittämiäsi asioita.
3. Mooseksen kirja 17
Ei sanaakaan sielusta:)..ei mukamas sanaakaan sielusta? " Ole vain luja siinä,
ettet syö verta; sillä veri on sielu, ja sielua sinun ei pidä syömän lihan kanssa" 5 Moos 12: 23
. Noh, nyt ei muuta kuin vääntämään vääräksi Jumalan sanaa!!
Joosua 22: 5......riippukaa hänessä kiinni ja palvelkaa häntä kaikesta sydämestänne ja kaikesta SIELUSTANNE"
Joonatan rakasti Daavidia kuin omaa sieluaan" 1 Sam. 18: 1...Joona ei silti ollut homo!!
Herran tykö kehoitetaan palamaan kaikesta SIELUSTAAN I 1 Kuning. 8: 48
elävät ihmiset, eli sielut odottavat kuolemaa Job 3: 21
Herran kädessä on kaiken elävän sielu ja henki" Job 12: 10
Ne, jotka panevat toivonsa Jumalaan, hän elättää heidän sielunsa, ja elättää heitä nälän aikana!" Ps 33: 19
Afrikassa sielut kuolevat ruuan puutteeseen!
Pahuus tappaa jumalattoman sielun, ja ne jotka vanhurskasta vihaavat...mutta Herra lunastaa palvelijoidensa sielun Ps 34: 22, 23 - äimänkäkenäihmettele
benedi kirjoitti:
:)..ei mukamas sanaakaan sielusta? " Ole vain luja siinä,
ettet syö verta; sillä veri on sielu, ja sielua sinun ei pidä syömän lihan kanssa" 5 Moos 12: 23
. Noh, nyt ei muuta kuin vääntämään vääräksi Jumalan sanaa!!
Joosua 22: 5......riippukaa hänessä kiinni ja palvelkaa häntä kaikesta sydämestänne ja kaikesta SIELUSTANNE"
Joonatan rakasti Daavidia kuin omaa sieluaan" 1 Sam. 18: 1...Joona ei silti ollut homo!!
Herran tykö kehoitetaan palamaan kaikesta SIELUSTAAN I 1 Kuning. 8: 48
elävät ihmiset, eli sielut odottavat kuolemaa Job 3: 21
Herran kädessä on kaiken elävän sielu ja henki" Job 12: 10
Ne, jotka panevat toivonsa Jumalaan, hän elättää heidän sielunsa, ja elättää heitä nälän aikana!" Ps 33: 19
Afrikassa sielut kuolevat ruuan puutteeseen!
Pahuus tappaa jumalattoman sielun, ja ne jotka vanhurskasta vihaavat...mutta Herra lunastaa palvelijoidensa sielun Ps 34: 22, 235. Mooseksen kirja 12
23 Mutta teidän tulee tarkoin pitää huoli siitä, ettette nauti verta, sillä veressä on elämänvoima, jota ei saa syödä lihan mukana.
Ei sanaakaan sielusta
Joosua 22
5 Mutta huolehtikaa aina siitä, että tarkoin noudatatte niitä käskyjä ja ohjeita, jotka Mooses, Herran palvelija, antoi teille. Rakastakaa Herraa, Jumalaanne, kulkekaa aina hänen teitään, noudattakaa hänen käskyjään, pysykää hänelle uskollisina ja palvelkaa häntä koko sydämestänne ja sielustanne." [5. Moos. 10:12, 5. Moos. 13:5]
Tässä mainitaan sielu, mutta ei mainita sen kuolevaisuudesta.
1 Daavidin ja Saulin keskustelun jälkeen Jonatan kiintyi Daavidiin ja rakasti häntä tästä lähtien kuin omaa henkeään. [1. Sam. 19:1, 1. Sam. 20:17; 2. Sam. 1:26, 2. Sam. 9:1]
Ei sanaa sielu. Puhuttaessa hyvistä ystävistä, niin heitä voidaan sanoa sielunkumppneiksi. Hieno ilmaisu eikö vain. Heidän kuolemattomat sielut rakastavat toisiaan iankaikkisesti.
Job 3
21 He odottavat kuolemaa, mutta se ei tule, he etsivät sitä enemmän kuin aarretta.
Ei sanaakaan sielusta
Job 12
10hän, jonka kädessä on kaikki mikä elää, jokaisen ihmisen henki
Ei sielua
Ps 34: 22, 23 ei tässäkään sanaakaan sielusta.
- Valon Viesti
Ei helmiä kannata sikojen eteen heittää.
Ei "Benedi" ymmärrä Jumalan olemusta, eikä hän halukakaan ymmärtää. Hän vain myötäilee oppimaansa ja opettajiaan, sokeita adventistipastoreita ja kulttinsa kehittelemiä oppeja.- benedi
Helmiä ei todellakaan kannata sioille heittää..niillehän heitetään jauhoja, perunaa ja vihanneksia..ja joka sikaa syö se sielu kuolee Jes 66: 17..se, taas joka sian ruokaa syö, saa elää!!
Tämä sielu kysymys on yksinkertainen...Ihminen tuli eläväksi sieluksi tässä! 1 Moos 2: 7...Ihminen menetti kuolemattoman sielunsa, kun söi kielletystä puusta! .." Te tulette kuolemalla kuolemaan"!! 1 Moos 2: 17...Käärme, ja hänen vallassaan olevat ihmiset yrittävät eksyttä minua ja muita, kertomalla näin: " Niin käärme sanoi vaimolle ( eli seurakunnalle) .." ette suinkaan kuole! Elävä sielu ei siis kuole!!.
Meidän Herramme sanoi: Perrr...ke..on valehtelija ja murhaaja alusta asti"..Ja te kehtaatte vahvistaa tuon pahantekijän käsiä!..ja olla osallinen valhettelusta ja toisten kuolemasta!
Kun sielun kuolemaa ei kerran ole, parannusta ei tarvitse tehdä " tänäpäivänä"..vaan vaikka tuonelassa...ja näin te petätte ihmistä!! - äimänkäkenäihmettele
benedi kirjoitti:
Helmiä ei todellakaan kannata sioille heittää..niillehän heitetään jauhoja, perunaa ja vihanneksia..ja joka sikaa syö se sielu kuolee Jes 66: 17..se, taas joka sian ruokaa syö, saa elää!!
Tämä sielu kysymys on yksinkertainen...Ihminen tuli eläväksi sieluksi tässä! 1 Moos 2: 7...Ihminen menetti kuolemattoman sielunsa, kun söi kielletystä puusta! .." Te tulette kuolemalla kuolemaan"!! 1 Moos 2: 17...Käärme, ja hänen vallassaan olevat ihmiset yrittävät eksyttä minua ja muita, kertomalla näin: " Niin käärme sanoi vaimolle ( eli seurakunnalle) .." ette suinkaan kuole! Elävä sielu ei siis kuole!!.
Meidän Herramme sanoi: Perrr...ke..on valehtelija ja murhaaja alusta asti"..Ja te kehtaatte vahvistaa tuon pahantekijän käsiä!..ja olla osallinen valhettelusta ja toisten kuolemasta!
Kun sielun kuolemaa ei kerran ole, parannusta ei tarvitse tehdä " tänäpäivänä"..vaan vaikka tuonelassa...ja näin te petätte ihmistä!!Jesaja 66
Edellinen jae17 nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra. [Jes. 65:3]
Ei sanaakaan sielusta
1. Mooseksen kirja 2
Edellinen jae7 Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli elävä olento.*
Ei sanaakaan sielusta
1. Mooseksen kirja 2
Edellinen jae17 Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma.
Ei sanaakaan sielusta.
Tuo viimeinen kohta on mielenkiintoinen, kunhan hiukan pohtii sitä.
Täydellinen Jumala luo ihmisen ja asettaa sille ansan, hyvän ja pahantiedonpuun. Miksi näin. Jumala tiesi jo ansaa tehdessä että ihminen tulee lankeamaan. Kummallista touhua täydelliseltä rakkaudelta.
Vai eivät kuolleet tiedä herätä kuolon unestaan tahi peräti olemattomuudestaan?
Mutta on sitä ennenkin vaan herätty, ennen sitä viimeistä ja varsinaista ylösnousemukseen heräämisen päivää ! . . .
MATT. 27.
52 ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
53 Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
54 Mutta kun sadanpäämies ja ne, jotka hänen kanssaan vartioitsivat Jeesusta, näkivät maanjäristyksen ja mitä muuta tapahtui, peljästyivät he suuresti ja sanoivat: "Totisesti tämä oli Jumalan Poika".
Se on uskonasia; eivät kaikki luota Raamatun sanomaan.
Mutta eikös olisi outoa rakas pikku benedi kullannuppu, jos Jeesus kykenee herättämään kuolinhetkellään monta poisnukkunutta pyhää ja ei sitten pystyisi pitämään lupaustaan ristillä parannusta tehneelle ryövärille?
Tänä päivänä, sinä päivänä, niinä päivinä tai miten vaan- benkku ei kenkku
Eihän siinä mitään outoa , ole anttiseni, jos Jeesus herättää kuolleita, Isänsä kautta.
Ryövärille antama Jeesuksen lupaus on voimassa edelleen, jahka
ryöväri ensin herätetään kuoleman unesta....vai ajatteleeko Antii, että kun ryöväri tuomittiin kuolemaan ristiinnaulitsemalla, niin sen toimeen paneminen jäi kesken, kun ryöväri ja Jeesus menivät samana ristiinnaulitsemispäivänä paratiisiin, joka sijaitsee 3 ssa taivaassa, siellä missä Jumalan valtaistuin on?
Ovathan ne siinä tapauksessa Pilatus ja sotamiehet ihmetelleet, että mihin se toinen ryöväri hävisi, kun molemmilla oli sama tuomio, ja itse Jeesus on viranomaiset aikojen alussa asettanut.
Jättikö ryöväri kenties kirjelapun..että sorry..käväisen paratiisissa ja tuun takas jos tuun....ja mistä se ryöväri Jeesuksen kaverikseen paratiisiin matkalle olisi löytänyt, kun sääriluut oli poikki, eikä voinut kyselemälläkään Jeesuksen kallio hautaa löytää..ja jos ja kun ryöväri oli elossa, niin ryövärinhän se olisi pitänyt haudan löydettyyään huutta Jeesukselle: " Jeesus, tule ulos, ryöväri käskee!...sinähän lupasit mennä kanssani tänään paratiisiin..tosin aurinko on jo laskenut, joten pidätkös lupaukseni tänäpäivänä?
Miten niin tänäpäivänää, Antti kysyy? , no, valmistuspäivä, perjantai on sapatin aattopäivä,..ja Jeeus kuoli perjantaina...ryöväriltä katkaistiin vain sääriluut, siihen ei kukaan pujottelija tai mäkihyppääjä kuole..ja kipua hoidetaan Puranalla..sitä en tiedä, annettiinko ryövärille kipulääkettä. Ja elävät, elävät ne paratiisiin menevät, eivät kuolleett..Kuolleethan eivät voi syödä elämänpuusta, joka on Jumalan paratiisissa! terv. Benkku- äimänkäkenäihmettele
Eiköhän tuo ryövärin vieminen paratiisin ole aika helppo homma Jumalalle joka loi kaiken tämän kuudessa päivässä.
Jos ajatellaan kuten adventistit, niin Jumala loi toisen kropan ryövärille paratiisiin. Jos ajatellaan kuten suuri osa kristinusovista, niin Jumala vei ryövärin sielun taivaaseen ja kroppa jäi tänne maahan. Taivaassahan ei ole materiaalisia kehoja.
Tässä todistus mieheltä joka on ollut taivaassa yli 80 kertaa
http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=4524 - benedi= benedi
Eiköhän tuo ryövärin vieminen paratiisin ole aika helppo homma Jumalalle joka loi kaiken tämän kuudessa päivässä.
Jos ajatellaan kuten adventistit, niin Jumala loi toisen kropan ryövärille paratiisiin. Jos ajatellaan kuten suuri osa kristinusovista, niin Jumala vei ryövärin sielun taivaaseen ja kroppa jäi tänne maahan. Taivaassahan ei ole materiaalisia kehoja.
http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=4524Miten se Jumala vei ryövärin sielun taivaaseen, kun ryövärin sielu oli hänen veressään?
Ja kun äimänkäki opettaa, ettei tämä liha ja veri peri Jumalan valtakuntaa..ja siellähän se paratiisi on Ilm. Ilm. 2: 7
Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä missä elämän veden virta ja elämänpuu...Ja elämänpuustahan ne pelastetut syövät, eivät henget tarvitse hedelmiä syödä! - äimänkäkenäihmettele
benedi= benedi kirjoitti:
Miten se Jumala vei ryövärin sielun taivaaseen, kun ryövärin sielu oli hänen veressään?
Ja kun äimänkäki opettaa, ettei tämä liha ja veri peri Jumalan valtakuntaa..ja siellähän se paratiisi on Ilm. Ilm. 2: 7
Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä missä elämän veden virta ja elämänpuu...Ja elämänpuustahan ne pelastetut syövät, eivät henget tarvitse hedelmiä syödä!Miten se Jumala vei ryövärin sielun taivaaseen, kun ryövärin sielu oli hänen veressään?
- benedi vaan
Miten se Jumala vei ryövärin sielun taivaaseen, kun ryövärin sielu oli hänen veressään?
Kuolemassa ruumis kuolee ja sielu jatkaa elämää"..Heh, ..sieluhan vuodatetaan aina maahan, olen sen nähnyt, kun on kuka sikoja, tai lampaita teurastanut..jotkut tekevät sielusta verilettuja, mutta..yök..itse en sielua syö.
Ja sitäpaitsi sä puhut kuin belsebuup kts. 1 Moos 2: 4..." Niin käärme ( perrrk..le), sanoi vaimolle ( eli seurakunnalle) ette suinkaan kuole"
Hyvin yksinkertaista, äimänkäki puhuu kuin itse perrrk..ele..ja Jumala taas puhuu näin: " ..sinun pitää kuolemalla kuoleman" 1 Moos 2: 17
Kuollut sielu ei voi mennä maapallolta mihinkään .." Se sielu, joka syntiä tekee, sen on kuoltava"
Eli valehtelijat puhuvat että kuolleet sielut pääsevät taivaaseen,..elävät sielut sinne aikanaan menevät...." Mutta ihminen mahtavinkaan ei ole pysyväinen; hän on verratta
eläimiin , jotka hukkuvat Ps 49:13...kuolleet ihmiset menevät tuonelaan, jossa tuonela kalvaa heidän hahmoaa, eikä heillä ole asuntoa jae 15
Jumalan totuutta on turha kuolleille puhua Jes. 38:18
Raamatussa ei ole ainuttakaan tekstiä, joka kertoisi että sielu on kuolematon...no, tosen itse kele väitti niin, Eevalle..ja kelen apuri äimänkäki myös - 1234567...
äimänkäkenäihmettele.
Ei sinne taivaaseen niin vain mennä, ensin pitää saada voitto pedosta, sen kuvasta ja sen nimen luvusta.
Jotka saavat voiton pedosta he veisaavat Mooseksen Jumalan palvelijan ja Karitsan virttä.
Pedonmerkki on sunnuntai ja Jumalan merkki on sapatti. Valitse äimänkäki oikein niin pääset tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran hakemaan omiansa taivaaseen. - äimänkäkenäihmettele
1234567... kirjoitti:
äimänkäkenäihmettele.
Ei sinne taivaaseen niin vain mennä, ensin pitää saada voitto pedosta, sen kuvasta ja sen nimen luvusta.
Jotka saavat voiton pedosta he veisaavat Mooseksen Jumalan palvelijan ja Karitsan virttä.
Pedonmerkki on sunnuntai ja Jumalan merkki on sapatti. Valitse äimänkäki oikein niin pääset tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran hakemaan omiansa taivaaseen.Miten se pedonmerkki sunnuntai laitetaan kateen tai otsaan?
- 1234567...
Miten se pedonmerkki sunnuntai laitetaan kateen tai otsaan?
äimänkäkenä... Sunnuntai on laitettu otsaan monelle jo pienestä pitäen opettamalla isien perinnäis-sääntöä sunnuntain pyhänäpitämistä. Saa kaikki suuret ja pienet jne... Suurin osa ympärilläni olevista ihmisistä käyttää sunnuntaista sanaa pyhä, vaikka eivät kovin uskonnollisia olisikaan. Esim. sanovat olin pyhänä tansseissa jne...
Sapatti luetaan arkipäivien joukkoon kuuluvaksi tietoa löytyy wikibediasta. - benkku
Miten se pedonmerkki sunnuntai laitetaan kateen tai otsaan?
Samalla tavalla tavalla kuin Jumalan lakikin on kirjoitettu otsaan ja käteen
- benkku
http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=4524Vai ei taivaassa ole materialistia kehoja..siis kehoja joissa on lihakset, jänteet, luut, keuhkot, sydän, maksa ja munuaiset, valtimot ja laskimot ja imunestekierto jne?
Äläpäs äimänkäki huijaa!! Jeesushan sanoi: " Ei hengellä ole lihaa ja luita, niinkuin minulla näette olevan"
Ylösnousemusruumiilla ovat kaikki jäsenet tallella..älkää siis peljätkö! - äimänkäkenäihmettele
1234567... kirjoitti:
äimänkäkenä... Sunnuntai on laitettu otsaan monelle jo pienestä pitäen opettamalla isien perinnäis-sääntöä sunnuntain pyhänäpitämistä. Saa kaikki suuret ja pienet jne... Suurin osa ympärilläni olevista ihmisistä käyttää sunnuntaista sanaa pyhä, vaikka eivät kovin uskonnollisia olisikaan. Esim. sanovat olin pyhänä tansseissa jne...
Sapatti luetaan arkipäivien joukkoon kuuluvaksi tietoa löytyy wikibediasta.Sunnutai sitten on ainut päivä milloin tehdään kauppaa?
- äimänkäkenäihmettele
benkku kirjoitti:
Samalla tavalla tavalla kuin Jumalan lakikin on kirjoitettu otsaan ja käteen
Ei minun käteen tai otsaan ole mitään kirjoitettu. Jeesuksen olen ottanut sydämmeeni ja uskon Jumalaan. Tuo on se kaava joka riittää.
Keskittyminen kaiken maailman pedonmerkkien käsitteisiin johtaa vain uskovaiset harhaan. - 1234567...
Sunnutai sitten on ainut päivä milloin tehdään kauppaa?
äimänkäkenä.. Ei ole sapatinpyhittäjät saaneet vuosisatoihin pitää kauppojansa sunnuntaisin auki lainlaatijat ovat pitäneet siitä huolta.
Nyt on muutaman vuoden ollut toisin sunnuntaina on saanut kauppaa käydä.
Peto parhaillaan parantelee kuolinhaavaansa, jonka sai Ranskan vallakumouksessa.
Ilmestyskirjan mukaan peto saa vallan ja voiman, ennen Jeesuksen toista tulemista. Silloin kun valta saadaan niin sitä myös käytetään.
Ilm.12:17. Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus. - benkku
Ei minun käteen tai otsaan ole mitään kirjoitettu. Jeesuksen olen ottanut sydämmeeni ja uskon Jumalaan. Tuo on se kaava joka riittää.
Keskittyminen kaiken maailman pedonmerkkien käsitteisiin johtaa vain uskovaiset harhaan.Sinä et koskaan uskovaisena voi sanoa: " Jo riittää"..jos sanot niin, et ole enää Jeesuksen seuraaja!
Otsaan kirjoitettu tarkoitaa että päätät ja tahdot seurata Jeesusta minne ikinä Hän menee, olipa vaikka sapattina synagookaan.
Oikea käsi puolestaan toteuttaa sen, minkä ostalohko Jumalan tahdon ja lain alaisena päättää kauttasi tehdä!
Ruumiisi on Pyhän Hengen temppeli, ja siellä temppelissä asuu Jumala Hengensä kautta et sinä!!
Ja sinä et sano!! " Jo riittää"!! - äimänkäkenäihmettele
benkku kirjoitti:
Sinä et koskaan uskovaisena voi sanoa: " Jo riittää"..jos sanot niin, et ole enää Jeesuksen seuraaja!
Otsaan kirjoitettu tarkoitaa että päätät ja tahdot seurata Jeesusta minne ikinä Hän menee, olipa vaikka sapattina synagookaan.
Oikea käsi puolestaan toteuttaa sen, minkä ostalohko Jumalan tahdon ja lain alaisena päättää kauttasi tehdä!
Ruumiisi on Pyhän Hengen temppeli, ja siellä temppelissä asuu Jumala Hengensä kautta et sinä!!
Ja sinä et sano!! " Jo riittää"!!Mitä sinä höpiset "jo riittää". En ole noin sanonut. Sanoin vain mikä on riittävä kaava uskoon tulemiseksi. Ottaa Jeesuksen vastaan herrana. Tarkkuutta luetun ymmärtämisessä.
Sitten nuo sinun kielikuvat kirjoituksista otsassa ja kädessä, sotkevat vain tavallista uskovaista tai uskoon tulevaa. - benkku
Mitä sinä höpiset "jo riittää". En ole noin sanonut. Sanoin vain mikä on riittävä kaava uskoon tulemiseksi. Ottaa Jeesuksen vastaan herrana. Tarkkuutta luetun ymmärtämisessä.
Sitten nuo sinun kielikuvat kirjoituksista otsassa ja kädessä, sotkevat vain tavallista uskovaista tai uskoon tulevaa.Heh, Eli kun joku viranomainen laittaa otsaasi ja käteesi , sirun tai leiman, niin sekö ei sotke sinun taivasmatkaasi???
Koetahan ottaa järki mukaan tähän opetustilanteeseen.
Eikös Jeesus sano?: " Sydämestä , eli otsasta lähtevät pahat ajatukset, jotka saastuttavat ihmisen"?? - äimänkäkenäihmettele
benkku kirjoitti:
Heh, Eli kun joku viranomainen laittaa otsaasi ja käteesi , sirun tai leiman, niin sekö ei sotke sinun taivasmatkaasi???
Koetahan ottaa järki mukaan tähän opetustilanteeseen.
Eikös Jeesus sano?: " Sydämestä , eli otsasta lähtevät pahat ajatukset, jotka saastuttavat ihmisen"??Kun keskustellaan, niin on kohteliasta vastata toisen esittämiin kysymyksiin ja kommentoida kritiikkiä. Sinä vaihdat puheenaihetta eli suljet silmäsi ja korvasi siltä mikä ei vastaa sinun käsityksiäsi. Samoin usean huutomerkin ja kysymysmerkin käyttö kertoo kirjoittajan kiihtyneestä mielentilasta. Eli koitappa rauhoittua ja lukea viestini niinkuin ne ovat kirjoitettu eikä miten sinä kiihdyksissä luet ne.
Sirun asettaminen kaikkiin ihmisiin on todennäköisesti työn alla. Jotkut ovat jo ottaneet sellaisen. http://www.kolumbus.fi/~w462389/pedonmerkki.shtml
Minä menen taivaaseen kun minusta aika jättää. Sirut sun muut merkit jäävät fyysiseen ruumiiseni.
Minulla on aika vähän pahoja ajatuksia ja jos niitä joskus tulee, niin ihmettelen että mistähän tuokin ajatus minulle tuli. Ihminen on toisaalta telepaattinen eli hän voi kuulla myös muiden ajatuksia haluamatta sitä. Sitten joku voi ajatella sinusta pahaa ja saat nämä ajatukset telepaattisesti itsellesi. Sitten vain ihmettelet näitä ajatuksia omiksesi. - entäs käytännössä
Kun keskustellaan, niin on kohteliasta vastata toisen esittämiin kysymyksiin ja kommentoida kritiikkiä. Sinä vaihdat puheenaihetta eli suljet silmäsi ja korvasi siltä mikä ei vastaa sinun käsityksiäsi. Samoin usean huutomerkin ja kysymysmerkin käyttö kertoo kirjoittajan kiihtyneestä mielentilasta. Eli koitappa rauhoittua ja lukea viestini niinkuin ne ovat kirjoitettu eikä miten sinä kiihdyksissä luet ne.
Sirun asettaminen kaikkiin ihmisiin on todennäköisesti työn alla. Jotkut ovat jo ottaneet sellaisen. http://www.kolumbus.fi/~w462389/pedonmerkki.shtml
Minä menen taivaaseen kun minusta aika jättää. Sirut sun muut merkit jäävät fyysiseen ruumiiseni.
Minulla on aika vähän pahoja ajatuksia ja jos niitä joskus tulee, niin ihmettelen että mistähän tuokin ajatus minulle tuli. Ihminen on toisaalta telepaattinen eli hän voi kuulla myös muiden ajatuksia haluamatta sitä. Sitten joku voi ajatella sinusta pahaa ja saat nämä ajatukset telepaattisesti itsellesi. Sitten vain ihmettelet näitä ajatuksia omiksesi.Hyvä, että tiedät mitä kohteliaisuus on, ainakin noin teoriassa.
- benkku
Kun keskustellaan, niin on kohteliasta vastata toisen esittämiin kysymyksiin ja kommentoida kritiikkiä. Sinä vaihdat puheenaihetta eli suljet silmäsi ja korvasi siltä mikä ei vastaa sinun käsityksiäsi. Samoin usean huutomerkin ja kysymysmerkin käyttö kertoo kirjoittajan kiihtyneestä mielentilasta. Eli koitappa rauhoittua ja lukea viestini niinkuin ne ovat kirjoitettu eikä miten sinä kiihdyksissä luet ne.
Minulla on aika vähän pahoja ajatuksia ja jos niitä joskus tulee, niin ihmettelen että mistähän tuokin ajatus minulle tuli. Ihminen on toisaalta telepaattinen eli hän voi kuulla myös muiden ajatuksia haluamatta sitä. Sitten joku voi ajatella sinusta pahaa ja saat nämä ajatukset telepaattisesti itsellesi. Sitten vain ihmettelet näitä ajatuksia omiksesi.Ei minulle huutomerkki ole huutamista, vaan asian vahvisrtamista.
Sirut ja korut jäävät ruumiiseen, sillä " Kasikki on tomusta tullut, ja kaikkki palajaa tomuun" Saarnaaja 3: 20
"Sillä ihmislasten käy niinkuin eläintenkin; sama on kumpienkin kohtalo...jae 19..eli kun lehmä kuolee, niin emäntäkin kuolee, ja kaikilla kehmillä, hevosilla ja koirilla sekäihmisillä on yhtälainen henki, ...Ihmisillä ei ole mitään etua eläinten edellä.
Joten se teoriastasi..tässä oli asialla maailman viisain mies, Salomo, jota uskon enemmän kuin käkeä, joka on äimänä - äimänkäkenäihmettele
benkku kirjoitti:
Ei minulle huutomerkki ole huutamista, vaan asian vahvisrtamista.
Sirut ja korut jäävät ruumiiseen, sillä " Kasikki on tomusta tullut, ja kaikkki palajaa tomuun" Saarnaaja 3: 20
"Sillä ihmislasten käy niinkuin eläintenkin; sama on kumpienkin kohtalo...jae 19..eli kun lehmä kuolee, niin emäntäkin kuolee, ja kaikilla kehmillä, hevosilla ja koirilla sekäihmisillä on yhtälainen henki, ...Ihmisillä ei ole mitään etua eläinten edellä.
Joten se teoriastasi..tässä oli asialla maailman viisain mies, Salomo, jota uskon enemmän kuin käkeä, joka on äimänäEn minä tomusta ole tullut vaan äidistäni. Sitten kun kuolen niin minä maadun tomuksi. Sielu taas menee takaisin kotiin Isän luo.
Kuten tuossa alla tottelemattomat ihmiset joutuivat henkinä tuonelaan. Tottelevat ihmiset menevät henkenä taivaaseen.
1. Pietarin kirje 3
1ristuksen kärsimys ja korotus
18 Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Hänen ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi. [Room. 5:6; Hepr. 9:24 | Room. 1:4; 2. Kor. 13:4]
19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, [1. Piet. 4:6]
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana. [1. Moos. 6:5-8,17-22] - benkkusesi
En minä tomusta ole tullut vaan äidistäni. Sitten kun kuolen niin minä maadun tomuksi. Sielu taas menee takaisin kotiin Isän luo.
Kuten tuossa alla tottelemattomat ihmiset joutuivat henkinä tuonelaan. Tottelevat ihmiset menevät henkenä taivaaseen.
1. Pietarin kirje 3
18 Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Hänen ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi. [Room. 5:6; Hepr. 9:24 | Room. 1:4; 2. Kor. 13:4]
19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, [1. Piet. 4:6]
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana. [1. Moos. 6:5-8,17-22]Oikaisen sinua vielä tässäkin asiassa, jos pääsisit totuuden tuntoon. 1 Piet 3: 18..Aivan Jeesus kuoli ristillä, kukaan ei häntä surmannut, sillä hän sanoi: " Kukaan ei minulta . minun henekeäni ota, vaan minä annan sen itsestäni"
Ja niin kävi, Jeesus sanoi ristillä: " Isä sinun käsiisi minä annan henkeni"..ja hän antoi henkensä, kukaan ei häneltä sitä ottanut.
Jeesus tehtiin eläväksi hengessä sunnuntai aamuna, kun Isä herätti Poikansa, antamalla hänen henkensä takaisin " Isä sinun käsiisi minä annan henkeni"
"Henki on se, joka eläväksi tekee, ei liha mitään hyödytä....lihakset, luut, sisäelimet ovat ilman henkeä kuolleita.
Jeesuksen sydän, lihakset, maksa, munuaiset jne.jne. alkoivat taas toimia ,kun hänet tehtiin eläväksi hengessä...ja siinä samassa hengessä Jeesus meni pois ..jae 19..Mistä pois?
No, haudastaan tietenkin. Enkelihän sanoi: " Tulkaa ja katsokaa tässä hän on maannut"..."Miksi te etsitte elävää kuolleitten joukosta"? Ei hän ole täällä hän on noussut ylös" Luuk 24: 5, 6
Miten Jeesus sitten pystyi menemään haudastaan pois?
Tietenkin siksi, että Isä Jumala antoi hänelle ,hänen henkensä takaisin..ja siinä hengessä hän meni haudasta pois,..ilman henkeä lihakset eivät olisi näes liikkuneet..eikä hän olisi voinut mennä haudastaan lihastensa ja käsiensä avulla sieltä pois..ei kait se kalliohauta niin korkea ollut., joten nelinkontin hän sieltä ulos tuli.
Ja kun hän oli saanut henkensä takaisin, ja tullut ulos haudastaan, koska henki teki lihakset eläviksi..niin hän meni tässä hengessä ja saarnasi henkille.
Keille hengille Jeesus saarnasi? Vankeudessa oleville hengille.
Ketkä henget ovat maanpäällä vankeudessa?
Lankenneet enkelit tietenkin kts Juuda 6 ja 2 Piet. 2: 4
Se, että enkelit ovat henkiä, sen kertoo taas puolestaan Heb 1: 14..."eivätkö he (enkelit) ole henkiä"? Aivan, ovat kyllä.
Jeesus siis saatuaan henkensä takaisin, meni haudastaan pois ja saarnasi lankenneille enkeleille, jotka oli aiemmin heitetty maan päälle vankeuteen!!
"Jolla on korvat, niin hän kuulkoon ,mitä Jumalan Henki sanoo"
kuolleilla ihmisillä ei ole enää korvia, koska ne ovat mädäntyneet pääkallosta haudassa pois, ei niillä voi kuulla!
Mutta lusiferilla ja enkeleillä on korvat! Jeesushan Matt 8: 29-32
keskusteli enkeleiden, eli " riivaaja henkien" kanssa, ja ne kuulivat korvillaan Jeesuksen äänen, ja menivät sikalaumaan!
" Henki on se joka eläväksi tekee Luulk 6: 63..mutta teissä on muutamia jotka eivät usko jae 64, kuten esim. äimänkäki
Taas jäit Kakkoseksi..joten kerropas lahjusjutuistas lisää! terv. Benedi - äimänkäkenäihmettele
benkkusesi kirjoitti:
Oikaisen sinua vielä tässäkin asiassa, jos pääsisit totuuden tuntoon. 1 Piet 3: 18..Aivan Jeesus kuoli ristillä, kukaan ei häntä surmannut, sillä hän sanoi: " Kukaan ei minulta . minun henekeäni ota, vaan minä annan sen itsestäni"
Ja niin kävi, Jeesus sanoi ristillä: " Isä sinun käsiisi minä annan henkeni"..ja hän antoi henkensä, kukaan ei häneltä sitä ottanut.
Jeesus tehtiin eläväksi hengessä sunnuntai aamuna, kun Isä herätti Poikansa, antamalla hänen henkensä takaisin " Isä sinun käsiisi minä annan henkeni"
"Henki on se, joka eläväksi tekee, ei liha mitään hyödytä....lihakset, luut, sisäelimet ovat ilman henkeä kuolleita.
Jeesuksen sydän, lihakset, maksa, munuaiset jne.jne. alkoivat taas toimia ,kun hänet tehtiin eläväksi hengessä...ja siinä samassa hengessä Jeesus meni pois ..jae 19..Mistä pois?
No, haudastaan tietenkin. Enkelihän sanoi: " Tulkaa ja katsokaa tässä hän on maannut"..."Miksi te etsitte elävää kuolleitten joukosta"? Ei hän ole täällä hän on noussut ylös" Luuk 24: 5, 6
Miten Jeesus sitten pystyi menemään haudastaan pois?
Tietenkin siksi, että Isä Jumala antoi hänelle ,hänen henkensä takaisin..ja siinä hengessä hän meni haudasta pois,..ilman henkeä lihakset eivät olisi näes liikkuneet..eikä hän olisi voinut mennä haudastaan lihastensa ja käsiensä avulla sieltä pois..ei kait se kalliohauta niin korkea ollut., joten nelinkontin hän sieltä ulos tuli.
Ja kun hän oli saanut henkensä takaisin, ja tullut ulos haudastaan, koska henki teki lihakset eläviksi..niin hän meni tässä hengessä ja saarnasi henkille.
Keille hengille Jeesus saarnasi? Vankeudessa oleville hengille.
Ketkä henget ovat maanpäällä vankeudessa?
Lankenneet enkelit tietenkin kts Juuda 6 ja 2 Piet. 2: 4
Se, että enkelit ovat henkiä, sen kertoo taas puolestaan Heb 1: 14..."eivätkö he (enkelit) ole henkiä"? Aivan, ovat kyllä.
Jeesus siis saatuaan henkensä takaisin, meni haudastaan pois ja saarnasi lankenneille enkeleille, jotka oli aiemmin heitetty maan päälle vankeuteen!!
"Jolla on korvat, niin hän kuulkoon ,mitä Jumalan Henki sanoo"
kuolleilla ihmisillä ei ole enää korvia, koska ne ovat mädäntyneet pääkallosta haudassa pois, ei niillä voi kuulla!
Mutta lusiferilla ja enkeleillä on korvat! Jeesushan Matt 8: 29-32
keskusteli enkeleiden, eli " riivaaja henkien" kanssa, ja ne kuulivat korvillaan Jeesuksen äänen, ja menivät sikalaumaan!
" Henki on se joka eläväksi tekee Luulk 6: 63..mutta teissä on muutamia jotka eivät usko jae 64, kuten esim. äimänkäki
Taas jäit Kakkoseksi..joten kerropas lahjusjutuistas lisää! terv. BenediSatuile ja keksi sinä noita ihme selityksiäsi. Luetaampa uudestaan tuo lainaamani kohta
1. Pietarin kirje 3
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana. [1. Moos. 6:5-8,17-22]
Hänen ruumiinsa surmattiin ja hänet tehtiin hengessä eläväksi. Siis hänen heniki/sielu jäi elämään.
Sitten hän meni saarnaamaan hengille(kuolleille ihmisille kuten tuo seuraava jae osoittaa)
Viimeisessä jakeessa sanotaan suoraaan että vain kahdeksan ihmistä jäi henkiin, muut kuolivat ja joutuivat (tuonelaan) vangiksi henkinä. Ja Jeesus saarnasi näille kuolleille nooan aikalaisille.
Turha sinun on jotain enkeleitä tähän sotkea. Ei niistä puhtuta sanaakaan koko kohdassa. Hyvin yksinkertainen koko kohta.
Ymmärrän kyllä että tuo on teille vaikea hyväksyä koska olette sitä mieltä ettei ihmisellä ole sielua joka ei kuole.
Nämä keskustelut muuten ei ole mitään kisoja niinkuin sinä tuossa viimeisessä kommentissa annat ymmärtää.
- Benkku ei kenkku
No, kun kerran sinun kaveri on ollut taivaassa 80 kertaa, niin mitä vääryyttä hän taivaasta löysi, kun piti takaisin tulla.
Ja millähän kulkuneuvolla hän sinne meni ja millä takasin tuli?
Kertoiko sanoneeensa käsipäivää Jumalalle ja kättelikö pois lähtiessään? Sanoiko Jumala kertaakaan etä " Tervetuloa uudelleen", kun kerran 80 kertaa taivaassa kävi ja takasi tuli?
Mites, kun Raamattu kertoo että: " Astu harvoin lähimmäisesi kotiin, ettei hän sinuun kyllästyisi" Jumalahan on meidän kaikkein suurin lähimmäisemme, kumpi se oli joka ensin kyllästyi lähimmäiseensä, Jumalako tähän mieheen vai mies Jumalaan, kun kerran 80 kertaa taivaassa kävi..ja kuka se esitti kutsun takasin?- äimänkäkenäihmetelen
Kaveri oli hengissä ja hänen sielunsa pääsi vierailemaan taivaassa. Taivaassa ei ollut mitään vääryyttä, mutta kaveri oli ilmeisesti Jumalan suosiossa ja pääsi tutustumaan taivaaseen monta kertaa ja pääsi kertomaan siitä meille.
Katso video ja saat vastauksia noihin sinun kysymyksiisi. - Benkku
Mooses ja Elia menivät taivaaseen, ja kävivät täällä kerran uudelleen, kun oli Jeesuksen hetkellinen kirkastumispäivä...mutta jos 80 kertaa ees taa ramppaa, niin kyläluuta sellainen ihminen on.
- benkku
äimänkäkenäihmetelen kirjoitti:
Kaveri oli hengissä ja hänen sielunsa pääsi vierailemaan taivaassa. Taivaassa ei ollut mitään vääryyttä, mutta kaveri oli ilmeisesti Jumalan suosiossa ja pääsi tutustumaan taivaaseen monta kertaa ja pääsi kertomaan siitä meille.
Katso video ja saat vastauksia noihin sinun kysymyksiisi.Ei ihme että olet aina äimänkäkenä...Jos kaveri , oli hengissä ja hänen sielunsa pääsi vierailemaan taivaassa, niin silloinhan
kaveri viimeistään kuoli, kun sielu, joka veressä on irtaantui kaverin ruumiista.
Ja Jeesus sanoi: "Kaikki on isä antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa" Matt 11: 27
"Tulkaa minun tyköni , kaikki työtätekevät ja raskautetut, niin minä annan teille levon" jae 28
Kumman paljon kiirettä Jeesus tälle taivaassa rampanneelle miehelle antoi, kun piti ees taas maan ja taivaan väli 80 kertaa juosta...mitä lepoa , se tuo tuollainen on.?
Ja jos sielu meni taivaaseen ja mies kuoli sen syyn takia, niin kuolleenako mies Taivaaseen meni? Jos hän olisi elävänä mennyt, niin olisihan hän voinut vaikka Moosekselta ja Eliaalta terveisiä meille tuoda!! Lähettihän Paavalikin kirjeissään aina tervehdyksen , kirjeissään seurakunniille, miksei sitten miehen mukana Mooses ja Elia, tahi joku muu 24 vanhimmasta , jotka olivat ostettu maasta. - äimänkäkenäihmettele
benkku kirjoitti:
Ei ihme että olet aina äimänkäkenä...Jos kaveri , oli hengissä ja hänen sielunsa pääsi vierailemaan taivaassa, niin silloinhan
kaveri viimeistään kuoli, kun sielu, joka veressä on irtaantui kaverin ruumiista.
Ja Jeesus sanoi: "Kaikki on isä antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa" Matt 11: 27
"Tulkaa minun tyköni , kaikki työtätekevät ja raskautetut, niin minä annan teille levon" jae 28
Kumman paljon kiirettä Jeesus tälle taivaassa rampanneelle miehelle antoi, kun piti ees taas maan ja taivaan väli 80 kertaa juosta...mitä lepoa , se tuo tuollainen on.?
Ja jos sielu meni taivaaseen ja mies kuoli sen syyn takia, niin kuolleenako mies Taivaaseen meni? Jos hän olisi elävänä mennyt, niin olisihan hän voinut vaikka Moosekselta ja Eliaalta terveisiä meille tuoda!! Lähettihän Paavalikin kirjeissään aina tervehdyksen , kirjeissään seurakunniille, miksei sitten miehen mukana Mooses ja Elia, tahi joku muu 24 vanhimmasta , jotka olivat ostettu maasta.Katso se video äläkä ihmettele omiasi ennen sitä. Sielu voi poistua ruumiista, eikä siinä tarvitse kuolla. Eikö se olisi hienoa että Jumala kutsuu sinut vieraaksi taivaaseen ja vieläpä kymmeniä kertoja.
- benkku
Katso se video äläkä ihmettele omiasi ennen sitä. Sielu voi poistua ruumiista, eikä siinä tarvitse kuolla. Eikö se olisi hienoa että Jumala kutsuu sinut vieraaksi taivaaseen ja vieläpä kymmeniä kertoja.
Tarkoitatko tätä kutsua: " Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut" ?
Oletko työtön?..terv. benedi - äimänkäkenäihmettele
benkku kirjoitti:
Tarkoitatko tätä kutsua: " Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut" ?
Oletko työtön?..terv. benediEn tarkoittanut. Videossa haastateltu pastori sai Jumalalta kutsun tulla taivaaseen ja näitä kutsuja tuli sitten vähän usempi.
En ole työtön, miten niin?
- benkku vaan
kaveri lienee ollut hengissä, mutta on kirjoitettu: " Eikä sinne ( taivaaseen)ole pääsevää ketään valhettelijaa, vaan ainoastaan ne
, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämän kirjaan" Ilm 21: 27
Milläs sinä nyt todistat ettei tämä 80 kertaa taivaassa käynyt mies ole valhettelija?
Jos kaveri kävi taivaassa, niin kertoiko hän mitä tämän taivaassa käynnin jälkeen on tapahtuva?
Taivaaseen kutsutaan , sinne ei mennä! kts. " Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle mitä tämän jälkeen on tapahtuva Ilm 4: 1
En ole videota kuunnellut, mutta jos hän kerran pääsi taivaaseen tutustumaan, niin kait hän kertoi ketä muita ihmisiä siellä oli, kui hän. Ja mitä Jumala hänen verellää siellä taivaassa olisi tehnyt...?
" Sillä lihan sielu on veressä....koska sielu on siinä 3 Moos 17: 11
Tuskinpa Jumala oli kiinnostunut tämän miehen verestä eli sielusta..koska taivaassa on jo Jeesuksen veri..koska se kiertää Jeesuksen sydämen ja keuhkojen kautta isossa ja pienessä verenkierrossa! Joten eiköhän sovita että joku on järjiltään!!?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5171580- 641176
- 61862
- 62861
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18837Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101766- 76751
- 30707
- 63695
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49691