Onko "vastamaa" olemassa?

En tarkoita nyt edes eri tähtijärjestelmän tai eri Galaksin planeettaa, vaan omassa tähtijärjestelmässämme?
Se olisi ollut vain aina _TARKALLEEN_ toisella puolella aurinkoa ja emme ole sitä nähneet? Silloin olisi kaiken aikaa kaksi rinnakkaistodellituutta? Joista toinen on lähelle sama kuin omamme, että se olisi vain eri vuodenaikana olemassa kaiken aikaa?

Toinen mahdollisuus vastamaahan on Venus ja Merkurius! Merkurius siirtyisi kuuksi Venukselle ja koko kombinaatio hieman kauemmaksi.

Silloin olisi Maakin jo muuttunut Marsiksi, mahdollisesti jonkun kuun kokoisen keinokuun ansiosta. Sellainen ei kuitenkaan ole mahdollista, muutakuin tietokonevektorigrafiikoin toteutettuna, massaa en vielä uskoisi sellaisenkaan "trikin" saavan - oikeaa massaa....

8

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luyfutkydt

Ei ole. Sen vaikutus näkyisi muiden planeettojen radoissa.

• Aukino

Jaa, ja mitenköhän senkin voisi todistaa? No, jos olet ITSE sen laskenut, täi näytät linkin siihen tekstiin, niin uskon, muuten on kyse normaalista tieteestä:"Sitä ei vain vielä tiedetä."

• 0hi8å9uhpåubo

Kyllä se tiedetään. Maan kokoinen kappale vaikuttaisi oleellisesti ainakin Merkuriuksen ja Venuksen ratoihin.

Tämä on tähtitiedepalsta. Hömpät saisi siivota muualle.

• Auringon "takana" oleva Lagrangen piste L3 ei ole vakaa, eli siellä oleva kappale ei pysy radallaan piilossa Maapallolta, vaan melko pian vääjäämättä valuu näkyville, irroten Lagrangen pisteestään.

En nyt alkanut etsiä avaruustutkimuksen historiasta, mikä olisi ollut ensimmäinen luotain, joka irtaantui niin kauas Maasta, että pystyi itse omin okulaarein todentamaan, ettei siellä ainakaan mitään planeetan kokoista ole.

• City-Kani

Stereo luotaimmilla se tulisi nähdä, jos siellä jotain on.

• Lie kö lie

Kolli ja kani?
        mikä väittää että siellä olsi jotain?

Stereo näkee aurinkon taakse, puhtaasti, Valehtelisiko sitten nasa?
        http://stereo.gsfc.nasa.gov/

• ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1147
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      561
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      217
      503
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      494
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe