Voiko mukavasta työpaikasta kieltäytyä?

näkökulmia kaipaava

Heippa!

Ja apua.. Olen juurikin vastavalmistunut sosiaalialan töihin. Viimeisen harjoitteluni tein yhdessä taatusti paikkakuntani mukavimmista paikoista, ja todella nautin työstä. Ainoa huono puoli on sen sijainti, jonne minun on hankala päästä talvisin. Ja niin, kyseisestä työpaikasta vapautuukin paikka ja minulle tarjotaan tätä - olenko innoissani?
Ongelma: Olen opiskellut ja asunut tällä paikkakunnalla koko elämäni ajan. Kyseessä on pikkuinen kunta, jossa ei käytännössä ole enää ikäisiäni (parikymppisiä) juuri lainkaan - kuka nyt tänne haluaisi jäädä. Ystäväni ovat kaikki muualla, mutta muutamia mukavia ihmissuhteita on täälläkin. Tekemistä ja mukavaa sellaista kyllä riittäisi.. Kuitenkin kaipaan todella paljon muunlaista ympäristöä ja uusia ihmissuhteita, omanikäistä seuraa, sekä kaipaan aikaa panostaa itseeni ja harrastuksiini....
Minulla on käytännössä kaksi vaihtoehtoa: töihin ihanaan paikkaan, jossa ainakin talouteni olisi taattu, vai menenkö opiskelemaan harrastustani (musiikkia) erääseen kansanopistoon, jossa saisin ainakin itselleni aikaa ja mieluista tekemistä. En vain voi olla varma pidänkö uudesta paikasta..
Mainittakoon vielä, että tulen opiskelemaan ensi tammikuussa toisen tutkinnon tämän päälle, joten en voi tehdä ensin töitä ja sitten hakea kansanopistoon. ..huoh, anteeksi pitkä teksti! Mutta mitä sinä tekisit?! Mukavia työpaikkoja sosiaalialalla tuntuu olevan vain niin harvassa, ja tapauksessani asiakkaiden kannalta olisi parasta että minä tulisin täyttämään tyhjän paikan...

3

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi voi tokkiisa

      Älä valita. Maahanmuuttajan työaika oli 22-3. Sitten se seisoi linja-autopysäkillä pakkasessa kuuteen asti, että bussit alkoivat kulkemaan ja pääsi kotiin. Suomalaisille ei tämä työ kelvannut.

      Mukavaa työpaikkaa ei olekaan. Ei kenenkään päivä paista aina risukasaan. Paskoina päivinä purraan hammasta ja mukavina ihmetellään että onkos nyt jotain vikaa kun ei ole mitään vikaa. Teillä pissiksillä pitäisi vaan olla kivaa ja päivänpaistetta joka päivä ja aikaa panostaa itseensä. Ne on eri tyypit kun töitä tekee.

    • selvä.

      Totta kai otat mukavan työn!

    • mene minne haluat.

      Tee mitä haluat, älä välitä kateellisista.

      Missään tapauksessa älä katkeroidu ja ala vanhana miettimään valintojasi: "Mikä meni vikaan"

      Jos haluat mennä opiskelemaan, mene. Kyllä sinne töihin ehtii myöhemminkin :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      107
      7381
    2. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      65
      6946
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      58
      3482
    4. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      58
      1262
    5. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1243
    6. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      14
      1113
    7. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      218
      1066
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      933
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      881
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      853
    Aihe