Voiko mukavasta työpaikasta kieltäytyä?

näkökulmia kaipaava

Heippa!

Ja apua.. Olen juurikin vastavalmistunut sosiaalialan töihin. Viimeisen harjoitteluni tein yhdessä taatusti paikkakuntani mukavimmista paikoista, ja todella nautin työstä. Ainoa huono puoli on sen sijainti, jonne minun on hankala päästä talvisin. Ja niin, kyseisestä työpaikasta vapautuukin paikka ja minulle tarjotaan tätä - olenko innoissani?
Ongelma: Olen opiskellut ja asunut tällä paikkakunnalla koko elämäni ajan. Kyseessä on pikkuinen kunta, jossa ei käytännössä ole enää ikäisiäni (parikymppisiä) juuri lainkaan - kuka nyt tänne haluaisi jäädä. Ystäväni ovat kaikki muualla, mutta muutamia mukavia ihmissuhteita on täälläkin. Tekemistä ja mukavaa sellaista kyllä riittäisi.. Kuitenkin kaipaan todella paljon muunlaista ympäristöä ja uusia ihmissuhteita, omanikäistä seuraa, sekä kaipaan aikaa panostaa itseeni ja harrastuksiini....
Minulla on käytännössä kaksi vaihtoehtoa: töihin ihanaan paikkaan, jossa ainakin talouteni olisi taattu, vai menenkö opiskelemaan harrastustani (musiikkia) erääseen kansanopistoon, jossa saisin ainakin itselleni aikaa ja mieluista tekemistä. En vain voi olla varma pidänkö uudesta paikasta..
Mainittakoon vielä, että tulen opiskelemaan ensi tammikuussa toisen tutkinnon tämän päälle, joten en voi tehdä ensin töitä ja sitten hakea kansanopistoon. ..huoh, anteeksi pitkä teksti! Mutta mitä sinä tekisit?! Mukavia työpaikkoja sosiaalialalla tuntuu olevan vain niin harvassa, ja tapauksessani asiakkaiden kannalta olisi parasta että minä tulisin täyttämään tyhjän paikan...

3

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi voi tokkiisa

Älä valita. Maahanmuuttajan työaika oli 22-3. Sitten se seisoi linja-autopysäkillä pakkasessa kuuteen asti, että bussit alkoivat kulkemaan ja pääsi kotiin. Suomalaisille ei tämä työ kelvannut.

Mukavaa työpaikkaa ei olekaan. Ei kenenkään päivä paista aina risukasaan. Paskoina päivinä purraan hammasta ja mukavina ihmetellään että onkos nyt jotain vikaa kun ei ole mitään vikaa. Teillä pissiksillä pitäisi vaan olla kivaa ja päivänpaistetta joka päivä ja aikaa panostaa itseensä. Ne on eri tyypit kun töitä tekee.

• selvä.

Totta kai otat mukavan työn!

• mene minne haluat.

Tee mitä haluat, älä välitä kateellisista.

Missään tapauksessa älä katkeroidu ja ala vanhana miettimään valintojasi: "Mikä meni vikaan"

Jos haluat mennä opiskelemaan, mene. Kyllä sinne töihin ehtii myöhemminkin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      56
      1968
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1678
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1357
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      228
      1295
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      339
      1169
    7. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      316
      1080
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      336
      1070
    Aihe