Eräät nimimerkit, palstan jyrkintä siipeä edustavat sellaiset tuovat esiin ajatusta ettei "oikean" uskovan tarvitse noudattaa aina kaikkia lakeja jos ne eivät satu miellyttämään vaan lakeja voidaan tulkita Raamatun tavoin oman oppinäkemyksen mukaisesti.
Samaan hengenvetoon kuitenkin suoranaisesti vaaditaan kaikkia muita noudattamaan esimerkiksi uskonnonvapauteen liittyviä lakeja pilkuntarkasti, avuliaasti mutta usein virheellisesti kertoen vieläpä se miten näitä lakeja tulee oikein tulkita.
Usein tuodaan ilmi ajatusta, että kritiikki ja eri mieltä oleminen olisi jonkinlainen rikos, sillä kritiikin esittäjää usein syytetään perustuslain rikkomisesta.
Usein uskonnonvapauden turvaavia lakeja siis venytetään varsin huoletta käyttäen niitä itseasiassa itselle epämieluisten mielipiteiden vaientamiseksi lain hengen vastaisesti, ei niinkään uskonnonvapauden suojaamiseksi.
Lakia tulkitaan ikään kuin sen tarkoitus olisi suojata vain ja ainoastaan kristinuskoisten uskonnonvapaus ja estää kaikenlainen kritiikki tai eriävät mielipiteet ja kaventaa toisin uskovien ja uskonnottomien oikeuksia kristinuskon "eduksi".
Tätähän lainsäätäjä ei ole tietenkään tarkoittanut ja on useasti myös tuonut ilmi sen, että uskonnonvapauslaki suojaa myös toisin uskovia ja uskonnottomia antaen heille täysin samat oikeudet kuin kristinuskoisille.
Samaan aikaan siis tulkitaan ja venytetään lain rajoja sellaisten lakien osalta joiden katsotaan rikkovan omaa uskonnonvapautta (siitäkin huolimatta, että laintulkintaa valvovat viranomaiset ovat selkeästi ilmoittaneet, ettei uskonnonvapaus anna oikeutta rikkoa muiden oikeuksia tai lakeja) siihen suuntaa etteivät nämä lait itseä koske ja toisaalla lakeja tulkitaan siihen suuntaan, että niiden avulla voitaisiin rajoittaa muiden mielipiteitä ja niiden julkituomista.
Toisilta vaaditaan siis ehdotonta lain noudattamista ja vieläpä oman, ei lainsäätäjän tulkinnan mukaan ja itse taas katsotaan lakia voitavan venyttää aina haluttuun suuntaan.
Eihän tällaisia kirjoittajia palstalla useita ole mutta mahtavatko he edes itse huomata tätä kaksijakoista suhtautumistaan lain määräyksiin?
Outoa toimintaa
6
<50
Vastaukset
Tuo on hienoa, että uskonvapaus, joka alunperin tehtiin kristittyjen tekemää vainoa vastaaan on nyt heidän pelastusrenkaana :D ...Niin se maailma muuttuu..Ensin tapetaan "Vääräuskoisia" ja kun sivistys ajaa mielikuvituskavereiden ohitse, niin sitten vedotaan oikeuteen uskoa...Ensin hankitaan monopoli länsimaissa "oikeaan" uskoon ja sitten vetäydytään siilipuolustukseen, että ihmisellä on oikeus uskoa vaikka hevonvitunperseehin, jos näin haluaa...Voipi olla, mutta sellaiselle ei saa antaa valtion tukeja, eikä antaa minkäänlaisia etuja, kuten kristittyjen harhoilla nyt annetaan..Mikäli saa yhteiskunnan tukea, niin sellaista uskontoa saa potkia perseellee sen minkä kerkeää..Heitä voi kohdella kuin itse julkisuuteen hakeutuneita BB-idiootteja, jotka suoltaa käsittämättömiä aivopieruja..
Mulla on facebook auki, niin en ole yksin :D ja se ettet ymmärtänyt, niin ei hämmästytä minua..Jos olisit ymmärtänyt, niin se olisi hämmästyttäny. Tämä nyt on ihan samanlainen viikonloppu mulle kuin muutkin. Ihmisten keksimä ja hyvä syy juhlia, kun ihmisiä kerääntyy suurempi määrä kapakoihin riekkumaan..
- kasvattaja
Facebook auki -> ei ole yksin. Tämä on todella monen lapsen ja nuoren harha. Todellinen sosiaalinen elämä on monelle niin vaikeaa, koska ei ole oppinut elämään ihmisyhteisössä ihan aikuisen oikeesti. Netistä tulee ystävyyden ja elämän korvike, jolla ei ole juurikaan kosketuspintaa todelliseen elämään. Sen seurauksena päässä rupeaa elämään rinnakkaiselämä, mikä on kaukana todellisuudesta.
Ohjeeksi annan usein sen, minkä sinullekin sopii tässä vaiheessa. Sulje koneesi, laita vaikka se surullisen kuuluisa tuulipuku päällesi ja mene lenkkipoluille, kartsalle kävelemään, katsele ihmisiä ja opi heistä. He jopa juttelevat ystävällisesti toisille tietämättä, ovatko sitten ateisteja tai uskovaisia, koska heille tärkeintä elämässä on kohdata IHMISIÄ.Olen tehnyt sen jo ja nähnyt sen elämän..En tiedä onko se niin herkkua kuin miksi sitä väitetään..ja käytän muuten nahkatakkia..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510392
- 816933
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445074- 614597
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella724336Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme333913- 472908
- 362695
- 402330
- 2161932