Suuri Pyhiinvaellus

Yli kaksi miljoona ihmistä on kokoontumassa Mekan Arafat-vuorelle, jonne Aatamin ja Eevan uskotaan päätyneen Edenin jälkeen ja profeetta Muhammad piti siellä viimeisen saarnansa.
Raamatussa paikka on mainittu psalmien kirjan 84. luvussa.

Pyhiinvaellusta voi seurata suorana lähetyksenä alla olevasta youtube-linkistä:
http://www.youtube.com/hajjlive

Kristityillä ei ole lähellekään vastaavan kokoisia pyhiinvaelluksia, puhumattakaan tilaisuuksien ekumeenisesta yhteis-hengestä.
Raamatun Jeesus ja useimmat Vanhantestamentin henkilöt, paikat, tapahtumat ja Jumalakin (Allah) ovat Koraanissa yhteneväisiä.

35

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niko.

Allah ei ole se Raamatun Jumala, allah ei ole Hän kenestä Raamattu puhuu.

• Arabian kielen sana "allah" on suomenkielelle käännettynä "jumala".

Jumalaa ei ole muussa kuin suomen kielessä.

• Niko.

Allahilla ei ole Poikaa, Jumalalla on.

• to..
        Niko. kirjoitti:

Allahilla ei ole Poikaa, Jumalalla on.

Ei Jahvellakaan ole poikaa, poika on vain kristinuskossa, ei missään muussa uskonnossa.

• Niko.
        to.. kirjoitti:

Ei Jahvellakaan ole poikaa, poika on vain kristinuskossa, ei missään muussa uskonnossa.

Väärin.
        Jahvella on Poika, Jeesus.

Se, että juutalaiset eivät sitä usko tahi tiedä ei tietenkään muuta tosiasiaa.

Ei myöskään ole olemassa "eriuskontojen jumalia", sillä koko maailmankaikkeudessa ei ole kuin yksi ainoa Jumala, Hän kenestä Raamattu puhuu.

Mitään muuta jumalaa ei ole olemassakaan, oli niiden ympärille rakennettu sitten kuinka suuria uskonnollisia liikkeitä tahansa.

• to..
        Niko. kirjoitti:

Väärin.
        Jahvella on Poika, Jeesus.

Se, että juutalaiset eivät sitä usko tahi tiedä ei tietenkään muuta tosiasiaa.

Ei myöskään ole olemassa "eriuskontojen jumalia", sillä koko maailmankaikkeudessa ei ole kuin yksi ainoa Jumala, Hän kenestä Raamattu puhuu.

Mitään muuta jumalaa ei ole olemassakaan, oli niiden ympärille rakennettu sitten kuinka suuria uskonnollisia liikkeitä tahansa.

"Se, että juutalaiset eivät sitä usko tahi tiedä ei tietenkään muuta tosiasiaa" ei näytä sekään muuttavan että Jahve itse kieltää että olisi poika
        "Minun todistajani, sanoo Herra, olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni -- ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun, ymmärtää, kuka minä olen. Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule."

Minä olen Jahve. Ei ole ketään toista, ei ole muuta jumalaa kuin minä."

• Niko.
        to.. kirjoitti:

"Se, että juutalaiset eivät sitä usko tahi tiedä ei tietenkään muuta tosiasiaa" ei näytä sekään muuttavan että Jahve itse kieltää että olisi poika
        "Minun todistajani, sanoo Herra, olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni -- ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun, ymmärtää, kuka minä olen. Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule."

Ei todellakaan ole ketään muuta Jumalaa kuin Hän kenestä Raamattu puhuu.
        Siksi monen palstalaisen taistelu Jeesuksen jumaluutta vastaan on tuuleen huutamista!

Jumala on Yksi, Isä, Poika ja Pyhä Henki, Hän kenestä Raamattu puhuu.

• to..
        Niko. kirjoitti:

Ei todellakaan ole ketään muuta Jumalaa kuin Hän kenestä Raamattu puhuu.
        Siksi monen palstalaisen taistelu Jeesuksen jumaluutta vastaan on tuuleen huutamista!

Jumala on Yksi, Isä, Poika ja Pyhä Henki, Hän kenestä Raamattu puhuu.

VT puhuu Jahvesta joka on yksi ja ainoa Jumala jonka rinnalla ei ole ketään, ei ollut eikä tule olemaan. Kristinusko yksin puhuu kolmiyhteisestä jumalasta.

• Rivka
        to.. kirjoitti:

1 Moos1:26 TehkääMME ihminen kuvakseMME, kaltaisekseMME.
        1 Moos 3:22 ja Herra Jumala sanoi" Katso ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku MEISTÄ... (Kirjoittaja lisännyt itse isot kirjaimet!)

Siispä KEILLE Jumala näissä kohdin puhui MONIKKOMUODOSSA?
        Minäpä vastaan: ITSELLENSÄ!!!

Isä Jumala puhui tässä Pojalle ja Pyhälle Hengelle =Jumalan kahdelle muulle Persoonalle.

• Jeesus on Herra

Kun muslimi rukoilee jumalaansa Allahia, hän sanoo 5 kertaa päivässä: Allah U Akbar.

Se on arabiaa ja tarkoittaa: Allah on suurin.

Mutta sama hepreankielellä tarkoittaa: Allah on HIIRI.

Ja tulkoot tuntemaan, että Sinun ainoan nimi on JHVH, joka olet Korkein kaikessa maassa (Ps. 83:18,19).

• to..
        Jeesus on Herra kirjoitti:

Kun muslimi rukoilee jumalaansa Allahia, hän sanoo 5 kertaa päivässä: Allah U Akbar.

Se on arabiaa ja tarkoittaa: Allah on suurin.

Mutta sama hepreankielellä tarkoittaa: Allah on HIIRI.

Ja tulkoot tuntemaan, että Sinun ainoan nimi on JHVH, joka olet Korkein kaikessa maassa (Ps. 83:18,19).

Ei tarkoita. Suuri on akbar, hiiri hepreaksi 'achbar .

• to..
        Rivka kirjoitti:

1 Moos1:26 TehkääMME ihminen kuvakseMME, kaltaisekseMME.
        1 Moos 3:22 ja Herra Jumala sanoi" Katso ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku MEISTÄ... (Kirjoittaja lisännyt itse isot kirjaimet!)

Siispä KEILLE Jumala näissä kohdin puhui MONIKKOMUODOSSA?
        Minäpä vastaan: ITSELLENSÄ!!!

Isä Jumala puhui tässä Pojalle ja Pyhälle Hengelle =Jumalan kahdelle muulle Persoonalle.

"Näin sanoo Jahve , sinun lunastajasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta: Minä olen Jahve , joka teen kaiken, joka YKSINÄNI jännitin taivaan, joka levitin maan - kuka oli minun kanssani? " Jes 44:24

"Kuule Israel Jahve meidän Jumalamme on yksi "

• Olet väärällä palstalla.
      Tällä palstalla keskustellaan helluntailaisuudesta.

• edom,,

Pe.kun pitäisi heittää säkki selkään ja tyhmä eloton ilme kasvoille...jaa sehän jo onkin valmiina.
        Sitten aatamin ja eevan perään allahisi kanssa.

• ristityt ei lähe

polkemaan toisiaan kuoliaaksi epäjumalanpalvontamenoihin. siitä tuntee ristityt

• 12845

Armolahjoilla hurskastelevat kielilläpuhujat,mikä on kristittyjen Jumala arabiaksi?

Juutalaiset puolestaan väittävät ettei heidän Jumalallaan ole poikaa.
        Onko juutalaisillakin epäjumala?

• 12845 kirjoitti:

Armolahjoilla hurskastelevat kielilläpuhujat,mikä on kristittyjen Jumala arabiaksi?

Vastaan vaikka et minulta kysynytkään.

Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala on myös meidän kristittyjen Jumala.
        Tämä Jumala ilmestyi aikanaan Aabrahamille:
        "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan,
        jonka Minä sinulle osoitan. Niin minä teen sinusta suuren kansan,
        siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.".

Aabraham lähti maastaan, suvustaan ja isänsä kodista. Kuun jumalan palvonnan keskeltä. Ja Jumala teki niinkuin oli luvannut. Aabrahamin pojanpoika Jaakob kohtasi saman Herran, ja sai nimen Israel. Ja tämä on se kansa, jonka Jumala oli Aabrahamille luvannut. Israelin Jumala on Kristittyjen Jumala.

• to..
        12845 kirjoitti:

"Onko juutalaisillakin epäjumala?"
        on koska kristityt vaativat juutalaisia kääntymään kristityiksi ja alkamaan palvoa Jeesusta, eihän Jahveen uskovan muuten tarvitsisi vaihtaa uskontoa, ottaa kastetta ja alkaa rukoilla Jeesusta.
        Juutalaiset joutuvat helvettiin jos uskovat Jahveen ja ottavat todesta sen mitä tämä on sanonut, niin suuri rike on heidän harjoittamansa epäjumalanpalvelus.

• * Ei uskoisi, että koknaiset kansat vaeltaa tyhjän perässä, kulkiessaan tallaavat toisaan kuliaaksi, polttavat kokonaisia leirejään? Miksi heidän jumalansa tuollaista teettää ta vaatii? Siksi, kun se ei ole minkään jumalan eikä oikeankaan Jumalan vaikustuksesta lähtenyt tyhmä liikehdintä. Eihän siinä onn mitään järkeä -"Saunalahdessa on , ihan pikkuisen , ei mulla oo saunalahden tikkua eikä simkorttia, mutta kuitenkin, jos verrataan näihin turhaan vaeltajiin ! Ja miksi ylipäätään pitää vaeltaa jostakin jonnekkin?

• Mitähän leirejä ne polttavat?
        Tuo tulee sinun mielikuvituksesta.

• waset

Samanlaista "polkemista" on VT:ssa, "Herra" johdattaa ja samalla laittaa mukamas
      viholliset hyökkäämään kansansa kimppuun,uskomatonta vatkutusta.

Kehtasivat uhrata "Herralle" viallisia eläimiäkin,no sellaista se taikausko teettää.

Paavalikin "polki" aikoinaan vääräuskoisia,ei mitään uutta auringonalla.

Erämaassa vaeltelu lienee kuitenkin ollut "Herralle" mieluista katseltavaa, olisihan
      kaikkivaltias kenties halutessaan voinut lentoteitse kuljettaa kansansa luvattuun
      maahan.

• Mölyapinat!

No kummassahan on enemmän järkeä; hellareitten suurkokouksissa kaadetaan kansaa, kieriskellään ja mölistään hurmiossa, kuin muslimien rauhallisissa ja seesteisissä pyhiinvaelluksissa joissa ihan oikeasti hiljennytään rukoilemaan Jumalaa.

• allah=hiiri

Eivät mulimit palvo Jumalaa, vaan saa.tanaa.

Eikä hellareissa, ainakaan meillä kukaan kaadu tai "mölise".
        Rauhallista on ja seesteistä, toisin kun muslimien kovaääniset joikumiset ja irstaat pyllistelyt palvoessaan kuu-ukkoaan.

• sivistäjä
        allah=hiiri kirjoitti:

Eivät mulimit palvo Jumalaa, vaan saa.tanaa.

Eikä hellareissa, ainakaan meillä kukaan kaadu tai "mölise".
        Rauhallista on ja seesteistä, toisin kun muslimien kovaääniset joikumiset ja irstaat pyllistelyt palvoessaan kuu-ukkoaan.

mulimit voivat palvoakkin saa.tanaa. Heitä en tunne. Mutta muslimit palvovat ainoaa tosi Jumalaa Jahvea=Allahia.

• o tempores o mores

Ja mitä puuhailee kristityt tänään? Vaeltavat hautausmaalle palvomaan vainajia. Bensa palaa ja kynttilät palaa. Minkä hyväksi?

• Mölyapinat!

Tuo on kyllä totta että muslimien pyhiinvaelluksissa tallautuu ihmisiä kuoliaaksi. Nykyisin kuitenkin vähemmän koska sinne on lisätty vesipisteitä ja sairaanhoito pisteitä joissa voidaan auttaa vanhuksia ja sairaita etteivät he tuupertuisi maahan.
      Kaikki eivät kuitenkaan halua juoda tai syödä mitään näiden vaelluksien aikana ja silloin voi käydä huonosti. Ihmisiä kuolee kuitenkin eniten juuri vanhuuden heikkouksiin. Halutaan tehdä se viimeinen pyhiinvaellus matka ja kuolla pyhällä maalla. Tahallaan siellä ei kukaan mitään telttoja polta, puhumattakaan mistään tappamisesta. Mohikaani näytti taas mustaakin mustemman sisuksensa kirjoittaessaan niin.

• Mölyapinat!

Tuosta halusta kuolla pyhällä maalla, tuli mieleeni sellainen asia että, satutteko tietämään että Jerusalemin hautausmaalla asuu ihmisiä. He haluavat olla siellä valmiina kun Jeesus tulee. Heitä ei ole enään viime vuosina yritetty saada sieltä pois väkisin vaan on annettu olla ja odotettu että kun ihminen menee siihen pisteeseen että hän tarvitsee psyykkistä hoitoa laitoksessa, niin sitten viedään pois.
        Säälittäviä ihmisparkoja. Turistiporukka tapasi siellä muutamia Tuomaita, Luukaksia, Matteuksia, Markuksia ym ym.

• Otto-boy

Sinä Mölyapina.

Ei ole totta. Olen kuullut uutisista kymmeniä kertoja, miten taas jälleen kerran tuhansia "pyhiinvaeltajia" Mekassa tallautui kuoliaaksi kun alkoi tuo muslimien rituaali, jossa he muka kivittävät saa.tanaa.

Juuri tuossa hetkessä tulee tuo valtavan suuri pelko, hämmennys ja paniikkki kansanjoukkoon ja se alkaa hädissään paeta pois, jolloin tuhansia muslimeja jää tämän valtavan hysteerisesti ryntäävän joukon jalkoihin ja tallautuu kuoliaaksi.

• 27. Puolipäivän aika

...Itsellä tulee aina mieleen näistä äänekkäistä pakanauskontojen tapahtumista, se kun Elia otti mittaa yli neljästä sadasta Baalin profeetasta....

" Puolipäivän aikana Elia pilkkasi heitä ja sanoi: "Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää". "

..uskoakseni jotain tälläistä tulee taas tapahtumaan kun säkkipukuiset todistajat alkavat vaikuttaa maan päällä...

• allah kadottaa

Voisitko pistää sen kuu-demoni allahin hanuriisi!!!

• sivistäjä

Ettekö tiedä että pilkkaatte omaakin Jumalaanne samalla kun pilkkaatte Allahia?

• to..

Mitähän tarkoitat ekumeenisella hengellä? Islamin pyhiin kaupunkeihin Mekkaan ja Medinaan on pääsy kaikilta ei-muslimeilta kielletty. Jos sinne menee ja jää kiinni ,seurauksena on kuolemanrangaistus.

Vaikka juutalaisuutta myöhemmät uskonnot ovat omineet nk patriarkat itselleen kumpikin uskonto kristinusko ja islam vaativat muita kääntymään omaansa, ne rajaavat "pelastuksen" yksin omilleen.

• Tarkoitin muslimien keskinäistä ekumeniaa.
        Sitä ei kristittyjen mielestä ole, jonka vuoksi he eivät sitä ole antaneet sitä muslimeille sanana käyttöön, mutta sallittakoon ekumenia heillekin.

Kristityillähän on kaksi eriä käsitettä ekumeniasta.
        1.Kristittyjen keskinäinen
        2.Kristittyjen ekumenia muiden uskontojen kanssa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      290
      11362
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      133
      7030
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      100
      5771
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      41
      5141
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4301
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4009
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3544
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3521
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3055
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      79
      3030
    Aihe