Tänään onkin ruotsalaisuuden päivä

Karl johan

Sitä on vietetyty maanlaajuisesti jo vuodesta 1907, joten päivällä onkin vhvat perinteet.
Kuka tietää miksi juuri 06.11. on valittu ruotsalaisuuden päiväksi?
Ja entä miksi tätä päivää vietetään?

Mitenkä Kempassa vietetään tätä hienoa päivää?

15

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ufve

Ja minä kun luulin, että ruotalaisuuven päivä olis 2.2

• öklöllöö

Heipå dej, alla människörna SETA's, Tavja, Silvia och Pekka!!!!

• Anonyymi

Toinen toista 🤣

• hookkis

En kyllä tiedä.
      Toivottavasti tälle on joku hyvä suomalaista identiteettiä vahvistava perustelu.
      Muuten tämän liputus päivän varmaan voisi poistaa.

• hookkis

Höh. vois korvata vaikka suomalaisten yhdyssanojen päivällä.

• soon matti

No niinkuin näet, meillä täällä Kempassa on yleissivistys tosi heikolla tasolla.
      oppivelvollisuus on rimaa hipoen saatu suoritettua.
      Noin vaikeita ei kannata meiltä kysyä, tämä kylä kun pitää peräpäätä, jos katsotaan asukkaiden koulutustasoa.

• piller- ville
      • va heter dy

Missä se sitten mättää kun pakolla tarvii lukea vaan kukaan ei osaa eikä tarvi? Onko ruottinkielisillä pakkosuomia?

• piller- ville

Kyllä ruotsinkielisillä on pakkosuomea koulussa, olis kannattanut olla sinullakin.

• Anonyymi

Kaikki kouluaineet ovat pakollisia, paitsi ne muutamat vapaahetoiset.

• Anonyymi

Netti osaa kertoa näin:

"Päivää vietetään Ruotsin kuninkaan Kustaa II Aadolfin juliaanisen kalenterin mukaisena kuolinpäivänä, joka on ollut merkittynä almanakkaan Kustaa Aadolfin nimipäiväksi jo 1600-luvulta lähtien."

• Anonyymi

Jonka sotiin vietiin suomesta pakolla sotilaita sotimaan tai muuten koko perhe olis teloittu.Miksi pitäis tuollaista juhlistaa???

• Anonyymi

Meidän valloittajien ja alistajien päivä 🤮 eihän Venäläisten päivääkään vietetä suomessa

• Anonyymi

Huh huh ja voi nenä. Hän on viettänyt ruotsalaisuuden päivää täysin palkein ja se oli hirveää. Mies oli niin itsekäs. Ainoa, mitä minä sain siitä, oli se, että mies oli tunnettu dj Tukholmassa. Olin tästä niin ylpeä. Mutta se oli niin kivulias kokemus. Paikat olivat kipeinä, aijaijai! Mutta jotain siitä kokemuksesta kai sitten piti maksaa.Kiitos kiitos 🇸🇪

• Anonyymi

Hejsan allihopa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      381
      5360
    2. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      15
      1122
    3. Onko kaivatullasi ruuvit löysällä

eli himmeä pääkoppa? 🪚
      Ikävä
      102
      875
    4. Miltä se tuntui

Miltä se tuntui, kun ymmärsit minun ikävöineen sinua?
      Ikävä
      78
      801
    5. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      41
      783
    6. Haikeaa miten kaikki meni

Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.
      Ikävä
      56
      757
    7. Kuinka monesti olet itkenyt?

Kuinka monesti olet itkenyt kuluneen viikon aikana toisen ihmisen takia? Itse itken joka kerta, kun joku sanoo jotain i
      Sinkut
      132
      753
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      56
      734
    9. Asentajako putosi radiomastosta

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss
      Tampere
      43
      719
    10. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      46
      718
    Aihe