Sitä on vietetyty maanlaajuisesti jo vuodesta 1907, joten päivällä onkin vhvat perinteet.
Kuka tietää miksi juuri 06.11. on valittu ruotsalaisuuden päiväksi?
Ja entä miksi tätä päivää vietetään?
Mitenkä Kempassa vietetään tätä hienoa päivää?
Tänään onkin ruotsalaisuuden päivä
15
195
Vastaukset
- ufve
Ja minä kun luulin, että ruotalaisuuven päivä olis 2.2
- öklöllöö
Heipå dej, alla människörna SETA's, Tavja, Silvia och Pekka!!!!
- Anonyymi
Toinen toista 🤣
- hookkis
En kyllä tiedä.
Toivottavasti tälle on joku hyvä suomalaista identiteettiä vahvistava perustelu.
Muuten tämän liputus päivän varmaan voisi poistaa. - hookkis
Höh. vois korvata vaikka suomalaisten yhdyssanojen päivällä.
- soon matti
No niinkuin näet, meillä täällä Kempassa on yleissivistys tosi heikolla tasolla.
oppivelvollisuus on rimaa hipoen saatu suoritettua.
Noin vaikeita ei kannata meiltä kysyä, tämä kylä kun pitää peräpäätä, jos katsotaan asukkaiden koulutustasoa. - piller- ville
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=ruotsalaisuuden päivä&source=web&cd=1&ved=0CCQQFjAA&url=http://fi.wikipedia.org/wiki/Ruotsalaisuuden_päivä&ei=FoG2TtCeJOfa4QTF8Pi4DQ&usg=AFQjCNFZz6xMlp30rAQI91ATsj5kxNwebw&cad=rja
Kaksikielisyys on rikkaus.Nuoruudessani vanhempi väki Kemijärvellä käytti paljon ruotsin kielestä mukailtuja sanoja esim. hantuuki, nestuuki, reta,pesu kooli jne.- va heter dy
Missä se sitten mättää kun pakolla tarvii lukea vaan kukaan ei osaa eikä tarvi? Onko ruottinkielisillä pakkosuomia?
- piller- ville
Kyllä ruotsinkielisillä on pakkosuomea koulussa, olis kannattanut olla sinullakin.
- Anonyymi
Kaikki kouluaineet ovat pakollisia, paitsi ne muutamat vapaahetoiset.
- Anonyymi
Netti osaa kertoa näin:
"Päivää vietetään Ruotsin kuninkaan Kustaa II Aadolfin juliaanisen kalenterin mukaisena kuolinpäivänä, joka on ollut merkittynä almanakkaan Kustaa Aadolfin nimipäiväksi jo 1600-luvulta lähtien."- Anonyymi
Jonka sotiin vietiin suomesta pakolla sotilaita sotimaan tai muuten koko perhe olis teloittu.Miksi pitäis tuollaista juhlistaa???
- Anonyymi
Meidän valloittajien ja alistajien päivä 🤮 eihän Venäläisten päivääkään vietetä suomessa
- Anonyymi
Huh huh ja voi nenä. Hän on viettänyt ruotsalaisuuden päivää täysin palkein ja se oli hirveää. Mies oli niin itsekäs. Ainoa, mitä minä sain siitä, oli se, että mies oli tunnettu dj Tukholmassa. Olin tästä niin ylpeä. Mutta se oli niin kivulias kokemus. Paikat olivat kipeinä, aijaijai! Mutta jotain siitä kokemuksesta kai sitten piti maksaa.Kiitos kiitos 🇸🇪
- Anonyymi
Hejsan allihopa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3815360Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit151122- 102875
- 78801
- 41783
Haikeaa miten kaikki meni
Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.56757Kuinka monesti olet itkenyt?
Kuinka monesti olet itkenyt kuluneen viikon aikana toisen ihmisen takia? Itse itken joka kerta, kun joku sanoo jotain i132753- 56734
Asentajako putosi radiomastosta
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss43719- 46718