Pesutuolissa istumisesta ärsyyntynyt asiakas

Uskollinen asiakas

Hei kampaajat!

Voisiko joku kertoa, millaiset pesutuolisysteemit teillä yleensä on. Minulla on joka kerta tietyllä kampaajalla (ei siis kaikilla) käydessä ongelma, tai kampaajalla on ongelma, kun en saa päätäni ylettymään tarpeeksi kauas altaan päälle. Vaikka miten venyttäisin ja taivuttaisin. No, on se joskus onnistunutkin jotenkuten, mutta vaatii ankaran yrityksen. Olen 162 cm pitkä, kaulani ei mikään joutsenkaula, aika normaali siis olen.

Kun viimeksi ehdotin, että eikö pitäisi tuolia nostaa korkeammalle, väitti kampaaja, ettei sitä voi nostaa!!! Että säätöä voisi tehdä vain muuttamalla tuolin etäisyyttä pesualtaasta. Joka oli sitten kuulemma jäänyt ehkä tekemättä. Kun asiakkaita on kuitenkin monen mittaisia, niin eihän kaikille mitenkään voi sopia sama systeemi. Ja muutenkin asiakkaan oloa voisi helpottaa laittamalla joku pehmuste niskan alle. Silloin kun joutuu olemaan kauan pesutuolissa, (permiksen yhteydessä esim.) niskassa tuntuu kurjalta se kova altaan reuna. Miksi ei edes niin yksinkertainen ja helppo asia ole tullut tavaksi?

Ensi kerralla katson vähän tarkemmin tuota pesutuolia, kai se onkin vain tavallinen erillinen tuoli ilman mitään säätömahdollisuuksia. Ja pyydän varmasti hakemaan tyynyn alleni, niin että istun sitten korkeammalla, ja pääni ylettyy altaan päälle. Aivan järkeenkäypää. Joka kerta tunnen melkein häpeää sitä että kaulani on liian lyhyt!

Ja olen kyllä tosiaan ollut sellaisissakin kampaamoissa, joissa mitään ongelmia ei ole ollut, joten ei tämä tietysti kaikkia koske.

4

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakas valittaja

Hyvä rouva/neiti/herra Uskollinen asiakas

Olet aivan oikeassa todetessasi, että asiakkaita löytyy monen mittaisia. Eikä ainoastaan mittaisia! Maailma on ihmetyksiä täynnä, mutta jokaiselle haluaisin tarjota parasta mahdollista palvelua..

Mutta miten meidän kampaajien sitten tulisi varautua erilaisiin asiakkaisiin? Joskushan uskollinen asiakas voi olla vaikkapa kääpiö. Pitäisikö häntä varten olla takahuoneessa varalla minipesupaikka? Entäpä jos asiakas on ylipainoinen, eikä mahdu tuoliin? Toki takahuoneeseen minin viereen voisi mahtua extraleveäkin paikka (toivottavasti on iso takahuone, minulle on alle 2 neliötä).

Tai todellakin, ehdottomasi säädettävä tuoli! Se voisi kutistua, nousta ja leventyä aina tarvittaessa. Tällöin vältyttäisiin myös epämukavilta tilanteilta. Kerrankin kävi niin, että eräs ihana rouva ei mahtunutkaan pesutuoliin. Siinä häpeästä punastuneena jouduin pyytämään häntä seisten roikottamaan päätään altaassa, kun pesin pois väriä. Ei näkynyt rouvan kasvoilla minulle suunnattua hymyä tämän jälkeen.

Säädettävät tuolit ovat kuitenkin melko hintavia, erityisesti, jos haluaisi kaikki nämä säätömahdollisuudet siihen sisällyttää (kutistuvasta tuolista en ole kuullut, mutta uskon kovasti kehitykseen). Kuitenkin niinhän sen reiluuden nimissä tulisi kaiketi olla.

Olisiko sinusta tai kenties jostakusta tutustasi kehittelemään meille tällainen näppärä tuoli, jonka jokainen voisi sitten huokeaan hintaan putiikkiinsa ostaa? Toivottavasti, sillä siitä olisi suurta iloa monille näiden ongelmien kanssa painiville asiakkaille ja toki myös kampaajille! Jos tuolia saisi kovasti säädettyä, siinä voisi ottaa vaikka päivätorkut! :)

Hyvää syksyä sinulle!

Kaisa, (super)kampaaja palveluksessasi

PS. Kannattaa aina rohkeasti kysyä sitä tyynyä, minä ainakin pidä takahuoneessa paria varalla (ja ne mahtuvat pieneen tilaan, onneksi)!

• ap. kirjoittaja

Hyvä Kaisa!

Jaa, ettäkö jotain uutta tekniikan ihmettä tässä pitäisi ruveta suunnittelemaan! Niin ihmeellistä keksintöä kuin säädettävä tuoli:) Se kun on jo keksitty, ja kuten tuossa joku toinen kirjoittaja totesi, niitä toki monessa kampaamossa on. Ja varmaan on ollut niissä monissa paikoissa, missä olen vuosien varrella käynyt ja missä minulla ei ole ongelmia ollut. Kuitenkin nyt olen mieltynyt muuten jus tähän kampaamoon, vain tämä yksi seikka vähän ärsyttää.

Ei tässä nyt tarvitse ruveta viisastelemaan kääpiöistä tai ylipainoisista. Tuo liian matalalla istuminen nyt kuitenkin on uskoakseni se tavallisin ongelma, ja helposti korjattavissa. Jos säädettävä tuoli on liian hintava, miksi sitten ei tarjota niitä tyynyjä ilman muuta, kampaajan asiahan se on sellainen kiikuttaa paikalle, kun huomaa, ettei asiakkaan pää nyt oikein ylety. Itse en ole keksinyt tyynyjä edes kysyä koskaan, minun kampaajani tuskin myöskään on tullut ajatelleeksi korjata asiaa niin, eikä pidä tyynyjä varalla. Mutta ehkä tästä lähtien sitten!

Ja sinähän oletkin jo kiitettävästi ottanut asian huomioon, kun pidät niitä tyynyjä varalla:)

Ja hyvää syksyä myös sinulle!

• ....................

Täälläkin on tullut törmättyä tuohon, että osassa kampaamoista on hyvinkin säädettäviä nuo pesutuolit (nostettava istuin ja säädettävä selkänorja), kun taas osassa ei ole tähän mitään mahdollisuuksia.

Itselleni tämä on siinä mielessä ikävää, että niskaani sattuu aivan älyttömästi, jos tuoli on liian matalalla ja selkänorja liian suora. Olen myös lyhyt (163cm) ja kampaaja saa aina pyytää minua rusentamaan niskaani syvemmälle pesualtaaseen samalla kun yritän jotenkin vielä istua kiinni tuolissa :D. Yleensä pesutoimitus onkin sitä, että puren hampaitani kivusta ja toivon sen olevan mahdollisimman nopeasti ohitse.

• kampaaja 160cm

Pesualtaiden/tuolien säädöt ovat valitettavasti rajallisia, vanhemmissa malleissa eritoten. 160cm henkilö ei kuitenkaan mielestäni ole niin lyhyt, että altaalla tulisi ongelmia, jos on edes joku säätö olemassa? Joko nostettava tuoli, tai laskettava allas. Tuolilla voi myös valuttaa takamustaan vähän eteenpäin (jos tuoli itsessään ei kallistu) jolloin selkä saadaan niskan kanssa suorempaan linjaan. Se ei tietenkään onnistu, ellei allasta saa laskettua riittävän alas. Ja vaikka pesuallas harvoin on supermukava, tulisi siinä kuitenkin yrittää "maata rennosti" jännittämättä itse niskaansa.
      Itselläni melko hyvin säädettävä allas (tuoli ei liiku) toistaiseksi on ollut liian korkea vain yhdelle vakituiselle aikuisasiakkaalleni, joka luullakseni on n. 140cm pitkä. Samainen ongelma toki on tullut eteen muutaman lapsiasiakkaan kanssa (joiden hiuksia myös joskus pestään kampaamossa) Ongelma on ratkennut hyvin laittamalla tuolille kaksi tyynyä, eikä asiakas ole tästä millään lailla vaivautunut, päinvastoin. On tyytyväinen, kun ei puoli selkää ole märkänä. Lyhyempien lasten kanssa on tuolille jo laitettu ns. lastenistuin, eli napakka siirrettävä koroke.

Tyynyjä voi kyllä kysyä, jos kokee olevansa liian lyhyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      200
      4403
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      45
      2051
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      63
      1723
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1373
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1347
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      969
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      933
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      899
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      828
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      706
    Aihe