Oletteko samaa mieltä kanssani,

ekivaari

kun päättelen että Jumalan poika on yhtä kuin Jumalan sana, joka ilmaisee Jumalan tahdon, jota Vanhan liiton pyhät palvelivat? Uskon, että kysymys on siitä Jumalan voitelemasta Kristuksen hengestä, joka heissä jo ennen Aabrahamia oli, eli ja vaikutti. [1.Piet.1:11]

Apostolien teot 13
36 "Sillä kun Daavid oli aikanansa - J u m a l a n - t a h t o a -
p a l v e l l u t, - nukkui hän ja tuli otetuksi isiensä tykö ja näki katoavaisuuden."

169

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • * En missään nimessä ole samaa mieltä, olet harhassa, sinun oppisi ei kuulu helluntailaisuuteen, josta palstalla on tarkoitus keskustella. Helluntailaisuuteen kuuluu Raamatun evankeliumi, ei sinun "mielenneitsyestä" syntnyt evankeliumi, sinun tulisi mennä omalle palstallesi, mikä se sitten onkin, miksi yrität kääntää helluntailaisia omaan Joosefin pojan , mielikuvitus jeesuksesi valhe-evankeliumiisi? Ei se onnistu koskaan.

• tuli ihan ihmiseksi

No en oo, Hän oli ihminen, eli ihmisen elämää,ihmisten rinnalla ja kuoli meidän syntiemme puolesta ristillä. Ei mennä muuttelemaan Raamatunsanaa omaan korvasyyhyyn ja omaan oppiin.

• Niinpä niin. Lihansa puolesta hän oli ihmisen poika, ihminen, joka kärsi ja kuoli puolestamme, näin "tyhjentäen itsensä" omasta tahdostaan ja lihallisuudestaan, tullakseen täyteen Jumalan tahtoa.

1.Pietarin kirje 3
        18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin - e l ä v ä k s i - h e n g e s s ä,
        19 - j o s s a - h ä n - m y ö s - m e n i - p o i s - ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,"

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Niinpä niin. Lihansa puolesta hän oli ihmisen poika, ihminen, joka kärsi ja kuoli puolestamme, näin "tyhjentäen itsensä" omasta tahdostaan ja lihallisuudestaan, tullakseen täyteen Jumalan tahtoa.

1.Pietarin kirje 3
        18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin - e l ä v ä k s i - h e n g e s s ä,
        19 - j o s s a - h ä n - m y ö s - m e n i - p o i s - ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,"

"ekivaarille"

Eihän sanassa noin sanota, mitä esität:

" näin "tyhjentäen itsensä" omasta tahdostaan ja lihallisuudestaan, "

Vaan :

6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        Fil. 2.

Jeesus tyhjensi itsensä Jumalan muodosta ja Jumalan kaltaisuudesta tulessaan ihmisen kaltaiseksi.

9. Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.
        2. Kor. 8.

• Usko Toivonen kirjoitti:

"ekivaarille"

Vaan :

6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        Fil. 2.

Jeesus tyhjensi itsensä Jumalan muodosta ja Jumalan kaltaisuudesta tulessaan ihmisen kaltaiseksi.

9. Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.
        2. Kor. 8.

Eihän siinä olen mitään erikoista. Ihminen on myös Jumalan kuva ja Jumalan kaltainen tyhjentämättä yhtään mitään. Uskonnollisuus elää omissa harhakuvitelmissaan.

• Usko Toivonen
        lappix kirjoitti:

Eihän siinä olen mitään erikoista. Ihminen on myös Jumalan kuva ja Jumalan kaltainen tyhjentämättä yhtään mitään. Uskonnollisuus elää omissa harhakuvitelmissaan.

No "lappix", minä ainakin uskon enemmän Raamatun ilmoitukseen.

Tuskinpa Raamatun ilmoitus oikein erikseen ilmoittaa tämän asian:

Fil. 2.

Jos muoto ja kaltaisuus olisivat samat, niin ei olisi ollut tarvetta tyhjentäytyä ja
        ottaa toista muotoa ja kaltaisuutta.

Fil. 2.

Jos muoto ja kaltaisuus olisivat samat, niin ei olisi ollut tarvetta tyhjentäytyä ja

Ethän sinä usko Raamattuun, koska muoto ja kaltaisuus eivät tee kenestäkään Jumalaa.

Olla Jumalan muotoinen ja kaltainen ei tarkoita, että olio itse on Jumala.

• phaipola (ei kirj.)
        Usko Toivonen kirjoitti:

"ekivaarille"

Vaan :

Fil. 2.

2. Kor. 8.

Paavali ei viittaa Jeesuksen pre-eksitenssiin jaksossa Fil 2:5-8. Hän sanoo, että Jeesuksella on Jumalan muoto sillä hetkellä, kun hän kirjoitti kirjeensä. Sitten hän ottaa Jeesuksen esikuvaksi ihmisestä, joka palvelee muita. Jeesus ei etsinyt omaa kunniaansa (made himsef on no reputation) vaan Jumalan kunniaa. Hän alentui orjan eli palvelijan asemaan ja pesi jopa opetuslasten jalat, mikä oli toiseksi halvimman orjan tehtävä juutalaisessa taloudessa. Sellainen esikuva kelpaa meille nöyryydestä ja lähimmäistä kunnioittavasta palvelemisesta. Siitähän koko asiayhteys puhuu: ei mitään viittausta oletettuun pre-eksistenssiin siis.

Olkoon teillä se mieli, joka oli Kristuksella Jeesuksella, jolla on Jumalan muoto, mutta joka pidättäytyi johtamasta niin kuin Jumala eikä vaatinut itselleen arvonantoa, vaan omaksui palvelijan aseman ja tuli meille esikuvaksi ihmisestä, kun nörtyi ja oli kuuliainen aina ristin kuolemaan asti. (Fil. 2:5-8.)

• ml213.
        Usko Toivonen kirjoitti:

Fil. 2.

VT puolelta ilmenee Jumalan kaltaisuus. Vaikka Jeesus Kristus sai ...k-a-i-k-e-n... vallan Jumalalta,- niin todella Jeesus ei ollut VT ilmenevän JUMALAN kaltainen. Jeesuksellahan olisi ollut kaikki valta ja voima olla VT Jumalan kaltainen. Mutta,- tästä vallasta ja voimasta huolimatta hän otti orjan muodon.

Huomaappa kun luet edemmäksi, niin tuohon orjan muodon ottamiseen liittyen JUMALA ..........sen tähden on korkealle kotoittanut ja antanut kaikkia muita nimiä korkeamman.
        Huomaa. JUMALA koroitti ja JUMALA antoi sen korkean nimen.

• Usko Toivonen
        lappix kirjoitti:

Ethän sinä usko Raamattuun, koska muoto ja kaltaisuus eivät tee kenestäkään Jumalaa.

Olla Jumalan muotoinen ja kaltainen ei tarkoita, että olio itse on Jumala.

" lappixelle"

Kuka ... ?

7 Kuka on minun kaltaiseni? Hän julistakoon ja ilmoittakoon ja osoittakoon sen minulle, siitä alkaen kuin minä perustin ikiaikojen kansan. He ilmoittakoot tulevaiset, ja mitä tapahtuva on. ( Jes. 44. )

• Usko Toivonen
        phaipola (ei kirj.) kirjoitti:

Paavali ei viittaa Jeesuksen pre-eksitenssiin jaksossa Fil 2:5-8. Hän sanoo, että Jeesuksella on Jumalan muoto sillä hetkellä, kun hän kirjoitti kirjeensä. Sitten hän ottaa Jeesuksen esikuvaksi ihmisestä, joka palvelee muita. Jeesus ei etsinyt omaa kunniaansa (made himsef on no reputation) vaan Jumalan kunniaa. Hän alentui orjan eli palvelijan asemaan ja pesi jopa opetuslasten jalat, mikä oli toiseksi halvimman orjan tehtävä juutalaisessa taloudessa. Sellainen esikuva kelpaa meille nöyryydestä ja lähimmäistä kunnioittavasta palvelemisesta. Siitähän koko asiayhteys puhuu: ei mitään viittausta oletettuun pre-eksistenssiin siis.

Olkoon teillä se mieli, joka oli Kristuksella Jeesuksella, jolla on Jumalan muoto, mutta joka pidättäytyi johtamasta niin kuin Jumala eikä vaatinut itselleen arvonantoa, vaan omaksui palvelijan aseman ja tuli meille esikuvaksi ihmisestä, kun nörtyi ja oli kuuliainen aina ristin kuolemaan asti. (Fil. 2:5-8.)

"phaipolalle"

Mihin Raamatunkäännäkseen tekstilainauksesi (Fil. 2:5-8) pohjautuu?

" lappixelle"

Kuka ... ?

7 Kuka on minun kaltaiseni? Hän julistakoon ja ilmoittakoon ja osoittakoon sen minulle, siitä alkaen kuin minä perustin ikiaikojen kansan. He ilmoittakoot tulevaiset, ja mitä tapahtuva on. ( Jes. 44. )

Kaltainen tarkoittaa verrata jotakin johonkin.
        Jer. 48:40
        Sillä näin sanoo Herra: Katso, kotkan kaltainen liitää siivet levällään Mooabia kohti.

Vaikka kääntäisit Raamatun nurinniskoin, niin et UT saa Jeesuksesta tekemälläkään jumalaa. Jumalan KALTAINEN on moni, mutta silsti on vain yksi ainoa Jumala.

• ml213.
        lappix kirjoitti:

Sillä näin sanoo Herra: Katso, kotkan kaltainen liitää siivet levällään Mooabia kohti.

Vaikka kääntäisit Raamatun nurinniskoin, niin et UT saa Jeesuksesta tekemälläkään jumalaa. Jumalan KALTAINEN on moni, mutta silsti on vain yksi ainoa Jumala.

Näin on lappix sinä ymmärrät ihan oikein!

Huomaappa kun luet edemmäksi, niin tuohon orjan muodon ottamiseen liittyen JUMALA ..........sen tähden on korkealle kotoittanut ja antanut kaikkia muita nimiä korkeamman.

• Usko Toivonen
        lappix kirjoitti:

Kertoisitko "lappix" mitä tämä Raamatun ilmoitus tarkoittaa, sinun ymmärryksesi
        mukaan:

Fil. 2.

Ja tämä:

2. Kor. 8.

Kertoisitko "lappix" mitä tämä Raamatun ilmoitus tarkoittaa, sinun ymmärryksesi
        mukaan:

Fil. 2.

Ja tämä:

2. Kor. 8.

Oli Jumalan Poika taivaassa, luomakunnan esikoiseksi luotu, teki Isänsä tahdon ja tuli ihmiseksi maan päälle tehdäkseen Isän Hänelle antaman tehtävän.

Mikä se tehtävä oli? Julistaa se SANA ihmiskunnalle, jonka Isä käski Hänen julistaa, jotta siihen SANAAN uskovat tekisivät parannuksen syntisestä elämästään, saisivat Pyhän Hengen.

Mikä on Jumalan muoto? Se on Jumalasta lähtöisin oleva hengellinen, ihmistä korkeampi oleva hengellinen muoto, koska Jeesus ei ollut taivaassa lihallisessa ruumiissa.
        Sen saman ruumiin kaltaiseksi tulevat ne, joilla on ylösnousemusruumis, josta sanotaan, että he ovat kuin enkelit taivaassa.
        Siksi he kaikki ovat YHTÄ Isän ja Pojan kanssa, joissa vaikuttaa sama Jumalan Henki. Ja se Henki on lähtöisin ainoasta Jumalasta, jota Jeesus ja me kutsumme Isäksemme ja Jumalaksemme.
        Jeesus oli Isänsä orja, suoritti kuuliaisesti kaiken mitä Isä antoi Hänelle tehtäväksi meidän kaikkien edestä.
        Mutta - kaikki valta, sana ja Henki mikä Hänessä vaikutti, oli Jumalasta, Jumalalta saatua.

• ml213. kirjoitti:

Näin on lappix sinä ymmärrät ihan oikein!

Jollekkin on tullut ilta pitkäksi ja siten on mieltynyt kirjoittamaan,- melkein ajattelutapani mukaisesti.

• lappix kirjoitti:

Oli Jumalan Poika taivaassa, luomakunnan esikoiseksi luotu, teki Isänsä tahdon ja tuli ihmiseksi maan päälle tehdäkseen Isän Hänelle antaman tehtävän.

Mikä se tehtävä oli? Julistaa se SANA ihmiskunnalle, jonka Isä käski Hänen julistaa, jotta siihen SANAAN uskovat tekisivät parannuksen syntisestä elämästään, saisivat Pyhän Hengen.

Mikä on Jumalan muoto? Se on Jumalasta lähtöisin oleva hengellinen, ihmistä korkeampi oleva hengellinen muoto, koska Jeesus ei ollut taivaassa lihallisessa ruumiissa.
        Sen saman ruumiin kaltaiseksi tulevat ne, joilla on ylösnousemusruumis, josta sanotaan, että he ovat kuin enkelit taivaassa.
        Siksi he kaikki ovat YHTÄ Isän ja Pojan kanssa, joissa vaikuttaa sama Jumalan Henki. Ja se Henki on lähtöisin ainoasta Jumalasta, jota Jeesus ja me kutsumme Isäksemme ja Jumalaksemme.
        Jeesus oli Isänsä orja, suoritti kuuliaisesti kaiken mitä Isä antoi Hänelle tehtäväksi meidän kaikkien edestä.
        Mutta - kaikki valta, sana ja Henki mikä Hänessä vaikutti, oli Jumalasta, Jumalalta saatua.

* Väärin lappix. Jeesus on Luoja, ei luotu.
        * " Hänen kauttansa on luotu kaikki, mitä luotu on." Ei kaiketi Hän luonut itseään itsensä kautta?
        * Hän on koko luomakunnan ALKU, siis Hänestä on kaikki mitä on, Hän itse ei ole luotu, koska on Poika, ja Poika on ollut Isässä i,man alkua ja loppua.

* Jumala kyllä valmisti Pojalleen ruumiin, tarkoin määrättyä tehtävää varten. Eikä Poika katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen ruumiissa ollessaan, van alistui Isän tahtoon, ja suoritti Hänelle annetun tehtävän hamaan ristin kuolemaan asti Isälle kuuliaisena Poikana.
        * MIkä merkillinen antikristillinen henki sinussakin on, kun väenväkisin pitää inttää Jeesusta luoduksi, tavalliseksi Joosefin pojaksi, lukisit kuule Raamattusi oikein, mutta et ymmärrä lukemaasi tuossa epäuskon ja halveksumisen hengessä, kuntarvittaisiin Pyhä Henki, ja Häntä sinulla ei ole !

" lappixelle"

Kuka ... ?

Jesaja 44:7 jakeessa puhuu Isä poikansa kautta, [Hepr.1:2]
        Usko Toivonen, älä yritä eksyttää niitä, jotka eivät kirjoituksia tunne!

Matteus 10
        20 "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä."

Johanneksen evankeliumi 5
        30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

Johanneksen evankeliumi 14
        10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Jesaja 44:7 jakeessa puhuu Isä poikansa kautta, [Hepr.1:2]
        Usko Toivonen, älä yritä eksyttää niitä, jotka eivät kirjoituksia tunne!

Matteus 10
        20 "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä."

Johanneksen evankeliumi 5
        30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

Johanneksen evankeliumi 14
        10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."

Aivan ..

2. Kor. 8.

6. Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
        7. Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä.
        8. Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
        9. ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
        Ilm. 5.

2. Kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt,
        Ps. 103.

• ml213.
        ml213 kirjoitti:

Jollekkin on tullut ilta pitkäksi ja siten on mieltynyt kirjoittamaan,- melkein ajattelutapani mukaisesti.

Ei tässä mitenkään saa unta kun vihdoin on kunnon aloitus palstalla kun ekivaari kirjoittaa. Oikein naurattaa kun on niin samankaltainen kirjoitus jonka itsekkin olisin tehnyt jos olisin tehnyt. Jumalan aivoituksia kun ei muut tiedä kuin me. Me olemme me ja te olette te. Siinä se ero on. Me ollaan hyviä ihmisiä ja kaikki muut on huonoja sekä ymmärtämättömiä pakanoita. Me tiedämme kaikki, toiset eivät tiedä mitään. Huomaatteko en änkytä enää yhtään?

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Väärin lappix. Jeesus on Luoja, ei luotu.
        * " Hänen kauttansa on luotu kaikki, mitä luotu on." Ei kaiketi Hän luonut itseään itsensä kautta?
        * Hän on koko luomakunnan ALKU, siis Hänestä on kaikki mitä on, Hän itse ei ole luotu, koska on Poika, ja Poika on ollut Isässä i,man alkua ja loppua.

* Jumala kyllä valmisti Pojalleen ruumiin, tarkoin määrättyä tehtävää varten. Eikä Poika katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen ruumiissa ollessaan, van alistui Isän tahtoon, ja suoritti Hänelle annetun tehtävän hamaan ristin kuolemaan asti Isälle kuuliaisena Poikana.
        * MIkä merkillinen antikristillinen henki sinussakin on, kun väenväkisin pitää inttää Jeesusta luoduksi, tavalliseksi Joosefin pojaksi, lukisit kuule Raamattusi oikein, mutta et ymmärrä lukemaasi tuossa epäuskon ja halveksumisen hengessä, kuntarvittaisiin Pyhä Henki, ja Häntä sinulla ei ole !

Jeesus on nimenomaan luotu luomakunnan esikoiseksi. Jos täällä jossakin on antikrituksen henki, niin se on helluntailaisissa.

• Niko.
        lappix kirjoitti:

Jeesus on nimenomaan luotu luomakunnan esikoiseksi. Jos täällä jossakin on antikrituksen henki, niin se on helluntailaisissa.

Elä laita uskoasi luotuun, vaan laita uskosi Luojaan, sillä Jumala on ainoa pelastaja!

Uskomalla Herraan Jeesukseen, pelastuu!

• Niko. kirjoitti:

Elä laita uskoasi luotuun, vaan laita uskosi Luojaan, sillä Jumala on ainoa pelastaja!

Uskomalla Herraan Jeesukseen, pelastuu!

Jeesus on nimenomaan luotu, Jumalan luoma Poika. Vai tarkoitatko että Jeesus loi itse itsensä luomakunnan esikoiseksi, eikä Jumalaa ollut olemassakaan.

• Niko.
        lappix kirjoitti:

Jeesus on nimenomaan luotu, Jumalan luoma Poika. Vai tarkoitatko että Jeesus loi itse itsensä luomakunnan esikoiseksi, eikä Jumalaa ollut olemassakaan.

Lappix, olet väärässä.

"Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on."

Biblia: "Kaikki ovat sen kautta tehdyt, ja ilman sitä ei ole mitään tehty, joka tehty on."

Ei taivaissa eikä maanpäällä, ei missään ole ainoatakaan asiaa joka olisi syntynyt, tehty tai luotu ilman Häntä, Jeesusta, sillä Hän on kaiken luonut Isän kanssa!

Koska mitään ei ole luotu ilman Häntä, silloin Hän itse ei voi olla luotu, vaan Luoja, Herra!

Jumala on lappix ainoa Pelastaja, ihminen turvaa tuleen jos laittaan uskonsa keneenkään muuhun.

• Niko. kirjoitti:

Lappix, olet väärässä.

"Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on."

Biblia: "Kaikki ovat sen kautta tehdyt, ja ilman sitä ei ole mitään tehty, joka tehty on."

Ei taivaissa eikä maanpäällä, ei missään ole ainoatakaan asiaa joka olisi syntynyt, tehty tai luotu ilman Häntä, Jeesusta, sillä Hän on kaiken luonut Isän kanssa!

Koska mitään ei ole luotu ilman Häntä, silloin Hän itse ei voi olla luotu, vaan Luoja, Herra!

Jumala on lappix ainoa Pelastaja, ihminen turvaa tuleen jos laittaan uskonsa keneenkään muuhun.

Isä onkin ainoa pelastaja, koska ei Poika sellaista suunnitelmaa saanut tehdä. Miksei? Siksi koska Isä on kaikkivaltias ja päättää mitä tehdään. Jollei Isäpappa olisi tehnyt pelastussuunnitelmaa, niin Poika olisi saanut lomailla taivaassa kaikessa rauhassa ilman visiittiä maan.

Selitäppäs Niko, miksi Jeesuksen toimista Raamattu ilmoittaa, että Hänen KAUTTAAN tehtiin sitä tai tätä. Kuka oli se, jonka välimiehenä Jeesus toimi?

• Niko.
        lappix kirjoitti:

Isä onkin ainoa pelastaja, koska ei Poika sellaista suunnitelmaa saanut tehdä. Miksei? Siksi koska Isä on kaikkivaltias ja päättää mitä tehdään. Jollei Isäpappa olisi tehnyt pelastussuunnitelmaa, niin Poika olisi saanut lomailla taivaassa kaikessa rauhassa ilman visiittiä maan.

Selitäppäs Niko, miksi Jeesuksen toimista Raamattu ilmoittaa, että Hänen KAUTTAAN tehtiin sitä tai tätä. Kuka oli se, jonka välimiehenä Jeesus toimi?

Selitäppäs lappix sinä kuinka sinun Jumalallasi on Poika jos Hän on luotu?

• Niko.
        lappix kirjoitti:

Lappix kirjoitti:
        "Isä onkin ainoa pelastaja, koska ei Poika sellaista suunnitelmaa saanut tehdä"

Voi lappix, antaisit pelastaa itsesi ja kääntyisit Herran Jeesuksen puoleen!
        Hän voi avata silmasi näkemään ja korvasi kuulemaan, mutta sinä vain jatkat kiivailuasi Häntä vastaan...

"Hän on se kivi, joka ei teille rakentajille kelvannut mutta josta on tullut kulmakivi. Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla." ( Apostolien teot )

"ekivaarille"

Vaan :

Fil. 2.

2. Kor. 8.

* Ekivaari tekeekin tässä hahojensa levitystyön lomassa ihan omaa raamattuaan, sen aivoissa kääntyy monet Raamatun totuudet käänteisiksi. Hän hengellistää lähes koko Raamatun, siellä ei ekivaarin mielestä ole mitään kongrettista, kaikki on perustuu "mielenneitsyyesseen", ja sehän on jostain sadusta kopsattu ajatus, ekivaari ei elä uskostaan, vaan satuilee ja viisastelee tehden järjenpäätelmiä.

* Ihme, että ekivaari sai näin paljon kommentteja, vaikka ainakin uskovat tietää ekivaarin hahaoppiseksi, ja avus oli jo sellainen. Vaikka tiedän kyllä, miksi , ihmettelen sittenkin ! En tietenkään ekivaarin oppia, siinä ei ole mitään ihmeellistä eikä tuukaan, valhe-evankeliumia koko höpötys!

• Kiitos, Mohikaani_27, vastauksestasi. Usko sinä, Mohis, lihan mukaan. Minulla on vapaus uskoa hengen mukaan Kristus Jumalan tahdoksi, jota 'syömällä', toisin sanoen tekkemällä, [Joh.4:34] meidän pitäisi täyttyä. [Ef.3:19; Kol.1:9]

• ml213.

Kyllä me ekivaari sentään ymmärrämme miten tulee uskoa ja me uskomme oikein.

Juuri noinhan se on. Koko UT on syntynyt tuolle perustukselle, miten Jeesus Kristus toi ihmiskunnan tietoisuuteen lähettäjänsä Jumalan tahdon. Nyt ihmiskunta tuli tietämään pelastuksen ja sen tärkeyden.

• ml213. kirjoitti:

Kyllä me ekivaari sentään ymmärrämme miten tulee uskoa ja me uskomme oikein.

Juuri noinhan se on. Koko UT on syntynyt tuolle perustukselle, miten Jeesus Kristus toi ihmiskunnan tietoisuuteen lähettäjänsä Jumalan tahdon. Nyt ihmiskunta tuli tietämään pelastuksen ja sen tärkeyden.

Samoin tässä jokin turhautunut ihminen on kopioinut,- melkein ajatuksiani. No, hyvä näin , että reagoittavat ihmistä näinkin pitkälle. Toiset eivät lue ollenkaan ja toiset oikein kopioivat.

• >kun päättelen että Jumalan poika on yhtä kuin Jumalan sana, joka ilmaisee Jumalan tahdon,<

Melkolailla ymmärrystä vailla ihminen on,- jos ei ymmärrä, mitä tarkoittaa JUMALAN ilmoitus Heb 1, jossa JUMALA ilmoitaa puhuneensa VT aikana profeettojen kautta ja UT aikana Pojan kautta. Eli Ekivaari pohdintasi on just eikä melkein Raamatun ilmoitusten mukainen.

• Pakis.

Sama asia, Alussa oli sana. "Sana" erilaisessa merkityksessä on vain sana, mutta jo alussa oli Sana ja Jeesus myös Sana. tästähän on puhuttu ennekin, että Sana on Jumala ja Jeesus on Jumalan Poika ja Sana, ei näitä voi erottaa toistaan. Kaikki täytyy käydä yhdessä.

"Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. [1. Moos. 1:3 | Joh. 17:5 | Joh. 10:30; Room. 9:5; Fil. 2:6; Ilm. 19:13]

Joh. 1:2

Jo alussa Sana oli Jumalan luona. "

• Pakis, älä tykkää pahaa kun huomautan, että Jeesuksen opetus ei käy yksiin sinun päättelysi kanssa. Jos sana olisi Jumala, se todistaisi lähteneensä itsestänsä, mutta Raamattu sanoo Jumalasta että "hän lähetti sanansa" jne. "Minä panen sanani hänen suuhunsa". [Ps.107:20; Joh.7:28; 12:49; 5.Moos.18:18]

• Pakis.
        ekivaari kirjoitti:

Pakis, älä tykkää pahaa kun huomautan, että Jeesuksen opetus ei käy yksiin sinun päättelysi kanssa. Jos sana olisi Jumala, se todistaisi lähteneensä itsestänsä, mutta Raamattu sanoo Jumalasta että "hän lähetti sanansa" jne. "Minä panen sanani hänen suuhunsa". [Ps.107:20; Joh.7:28; 12:49; 5.Moos.18:18]

Ekivaarille, enhän minä huonona pidä, että oikaistaan minun hyvin, hyvin vajavaisia käsityksiä näistä uskon asioista.

"Jos sana olisi Jumala, se todistaisi lähteneensä itsestänsä, mutta Raamattu sanoo Jumalasta että "hän lähetti sanansa"

Raamattu sanoo Jumalasta "hän lähetti sanansa"?

kuka "hän"? Eikös kaikki ole alunperin Jumalasta lähtöisin. Muistan täällä olleen ketjun, jossa sanottiin jotain että "Sana" olisi Hän Itse eli Jumala....?

Mitä tämä sitten tarkoittaa?

""Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala"

"Sana oli Jumala"??

• Pakis.
        Pakis. kirjoitti:

Ekivaarille, enhän minä huonona pidä, että oikaistaan minun hyvin, hyvin vajavaisia käsityksiä näistä uskon asioista.

"Jos sana olisi Jumala, se todistaisi lähteneensä itsestänsä, mutta Raamattu sanoo Jumalasta että "hän lähetti sanansa"

kuka "hän"? Eikös kaikki ole alunperin Jumalasta lähtöisin. Muistan täällä olleen ketjun, jossa sanottiin jotain että "Sana" olisi Hän Itse eli Jumala....?

"Sana oli Jumala"??

"Sana oli Jumala"??

• Pakis.
        Pakis. kirjoitti:

"Sana oli Jumala"??

ohoh tuli tuplat :)

• Pakis. kirjoitti:

ohoh tuli tuplat :)

Virheitä on tullut ja tulee niin alkuperäisten käsikirjoitusten kirjoittajille kuin kopioijille ja kääntäjillekin. "Sana oli Jumala"-virke on paremmin ymmärrettävässä muodossa näin: Sana on Jumalan. Siis yhtä kuin paljon puhuttu Jumalan sana!

• Jumalan SANA=evankeliumi ei kuulu lainkaan helluntailaisuuteen. Sen oppi perustuu täysin ihmisten luuloihin. Karttakaa sellaisia.

• Niko.

Jumalan Sana on Jeesus.

• ml213.
        Niko. kirjoitti:

Jumalan Sana on Jeesus.

Ei kai tuota kukaan epäilekkään, jos vielä ymmärtää ja erikoisesti uskoo, miten Jumala UT puolella puhuu Pojan kautta. Jumalan sanojahan Jeesus/Poika puhui oli tietenkin Sana. Heb 1

Jos Jeesuksen kautta JUMALA ei olisi puhunut, niin koko UT olisi jäänyt kirjoittamatta.

Mutta, jos laajennetaan mielikuvaa, niin koko pelastuksen Jumala aivoitti Poikaan. Pelastukseenhan liittyy usko miten JUMALA herääti kuolleista tämän Jeesuksen/Jumalan Pojan jne.... eli kaikki asiat on uskon asioita.

Toisaalta mitä olisi tapahtunut, jos Jeesus ei olisi ollut Sana. Pakanoilla ei olisi mitään mahdollista pelastua,- koska ei olisi mitään harmainta aavistustakaan pelastumisesta ja erikoisesti koko JUMALAN tahdosta. Koko Jumalan tiedostaminen olisi ihmiseltä kadoksissa.

• ml213. kirjoitti:

Ei kai tuota kukaan epäilekkään, jos vielä ymmärtää ja erikoisesti uskoo, miten Jumala UT puolella puhuu Pojan kautta. Jumalan sanojahan Jeesus/Poika puhui oli tietenkin Sana. Heb 1

Jos Jeesuksen kautta JUMALA ei olisi puhunut, niin koko UT olisi jäänyt kirjoittamatta.

Mutta, jos laajennetaan mielikuvaa, niin koko pelastuksen Jumala aivoitti Poikaan. Pelastukseenhan liittyy usko miten JUMALA herääti kuolleista tämän Jeesuksen/Jumalan Pojan jne.... eli kaikki asiat on uskon asioita.

Toisaalta mitä olisi tapahtunut, jos Jeesus ei olisi ollut Sana. Pakanoilla ei olisi mitään mahdollista pelastua,- koska ei olisi mitään harmainta aavistustakaan pelastumisesta ja erikoisesti koko JUMALAN tahdosta. Koko Jumalan tiedostaminen olisi ihmiseltä kadoksissa.

Se on näiden hihhuliuskovien luulo-oppia. Sana on puhuttua tai kirjoitettua sanaa eikä se on mikään persoona. Se nyt on täyspäisille aivan selvä asia.

• ml213.
        lappix kirjoitti:

Se on näiden hihhuliuskovien luulo-oppia. Sana on puhuttua tai kirjoitettua sanaa eikä se on mikään persoona. Se nyt on täyspäisille aivan selvä asia.

Asian viereen. Aikoinaan kun Suomeen tuli TV ja joskus 60- luvulta tiedän tapauksen kun vanha ihminen uskoi miten TV:ssä oleva ihminen näki hänetkin. Paperilappusten kanssa kokeili seurasiko TV kuuluttaja lappusen putoamisia jne... ja joskus kun TV kuuluttaja sattui yht aikaa laskemaan katsettaan tekstiinsä,- jota luki, niin tämä vanha ihminen ymmärsi miten lappusen putoamisen huomasi TV:ssä kuuluttaja.
        .
        Niin, hän ei todella ymmärtänyt, miten Pasilasta tullut ohjelma tuli ulos TV:stä

Sama tilanne taitaa olla nällä "tovereilla" kun eivät ymmärrä ja usko, miten Jumala puhui Pojan kautta ja tuo Sana on kuin tuo TV: lähetys,- "Jumala meidän kanssamme".
        Jeesus on vastaanotin ja Jumala lähettää "ohjelmaansa".

• Niko.
        ml213. kirjoitti:

ml213 kirjoitti: "Ei kai tuota kukaan epäilekkään,"

Eikö?

Luepas lappixen kirjoitus tuosta vierestä....

• Niko. kirjoitti:

ml213 kirjoitti: "Ei kai tuota kukaan epäilekkään,"

Eikö?

Luepas lappixen kirjoitus tuosta vierestä....

Niko, et näytä ymmärtävän, että Joosefista ja Mariasta syntynyt Jeesus oli kyllä persoona, mutta se sana, jonka Isä pani Jeesuksen suuhun, se sana on Jumalan tahdon ilmaisu, Kristus, joka ei ole persoona. Lappix näyttää tämän ymmärtäneen.

• Niko.
        ekivaari kirjoitti:

Niko, et näytä ymmärtävän, että Joosefista ja Mariasta syntynyt Jeesus oli kyllä persoona, mutta se sana, jonka Isä pani Jeesuksen suuhun, se sana on Jumalan tahdon ilmaisu, Kristus, joka ei ole persoona. Lappix näyttää tämän ymmärtäneen.

Etkö tiedä, että Jumalan Sana on lihaan tullut?

• lappix kirjoitti:

Kehottaisin tutustumaan "Sanan"- kreikannokseen joksi valittiin kaikkien kreikan kielen "sanaa"-tarkoittavien sanojen joukosta juurikin "Logos"-sana. Sillä on hyvinkin persoonaa tarkoittava merkitys.

• "Jumalan SANA=evankeliumi"

Onko Sana merkitys evankeliumi? Miten niin se ei kuulu helluntailaisuuteen? Raamattuahan eli Sanaa helluntailaisetkin lukevat.

• juhani1965 kirjoitti:

Kehottaisin tutustumaan "Sanan"- kreikannokseen joksi valittiin kaikkien kreikan kielen "sanaa"-tarkoittavien sanojen joukosta juurikin "Logos"-sana. Sillä on hyvinkin persoonaa tarkoittava merkitys.

Juhani 1965. Puhuiko Jeesus SANAA? Kenen SANAA Jeesus puhui? Vai puhuiko Jeesus yhtikäs mitään SANAA?

• Niko. kirjoitti:

Etkö tiedä, että Jumalan Sana on lihaan tullut?

Juu, kun Niko ei ymmärrä niin ei ymmärrä. Jeesus itse ilmaisi mitä tarkoittaa SANA.

Joh. 6:63
        Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne SANAT, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.

Joka uskoo Jeesuksen PUHUMAAN SANAAN, siinä on henki ja elämä. Ihminen joka uskoo kuulemaansa SANAAN, tekee parannuksen, saa Pyhän Hengen ja saa iankaikkisen ELÄMÄN.
        Sen jälkeen toteutuvat myös nämä Jeesuksen SANAT:

Joh.17.
        17 Pyhitä heidät totuudessa; SINUN SANASI on totuus.
        18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
        19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
        20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän SANANSA kautta uskovat minuun,
        21 että he kaikki olisivat YHTÄ, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat YHTÄ, niinkuin me olemme YHTÄ-
        23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti YHTÄ, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

Niko, siinä on totuus.

• pakis__ kirjoitti:

"Jumalan SANA=evankeliumi"

Onko Sana merkitys evankeliumi? Miten niin se ei kuulu helluntailaisuuteen? Raamattuahan eli Sanaa helluntailaisetkin lukevat.

Koska he eivät usko siihen kuten Jeesus opetti, ja tekevät Pojasta Jumalan.

• lappix kirjoitti:

Koska he eivät usko siihen kuten Jeesus opetti, ja tekevät Pojasta Jumalan.

Lappix.

"päämäärä pyhittää keinot"
        suom.sanalasku.

Ilman Poikaa ei ole Jumalaa, ilman Jumalaa ei ole Poikaa ja ilman em ei ole Pyhää Henkeä. Eikös noita voisi niputtaa yhteen, kun niitä kaikkia kuitenkin tarvitaan? Noihan kirkonisät niputtivat Nikeissakin, kun eivät jaksaneet enää saivarella Raamatun teksteillä, ja Euroopan piti eli oli välttämättä saatava uskonrauha, jotta maanosa alkaisi kehittymään.

• Niko.
        lappix kirjoitti:

Juu, kun Niko ei ymmärrä niin ei ymmärrä. Jeesus itse ilmaisi mitä tarkoittaa SANA.

Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne SANAT, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.

Joka uskoo Jeesuksen PUHUMAAN SANAAN, siinä on henki ja elämä. Ihminen joka uskoo kuulemaansa SANAAN, tekee parannuksen, saa Pyhän Hengen ja saa iankaikkisen ELÄMÄN.

Joh.17.
        18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
        19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
        20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän SANANSA kautta uskovat minuun,
        21 että he kaikki olisivat YHTÄ, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat YHTÄ, niinkuin me olemme YHTÄ-
        23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti YHTÄ, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

Niko, siinä on totuus.

”Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa” (1. Joh. 4:2-3).

Kuka tuli lihaan? Sana, Jumalan Sana.

• Niko.
        lappix kirjoitti:

Joh.17.

Niko, siinä on totuus.

Lappix, voi lappix, etkö ne, etkö ymmärrä?

Joh. 6:63 Jeesus sanoo todellakin Hänen SANOJEN olevan Henki ja ELÄMÄ.
        Etkö näe, etkö ymmärrä?
        Jeesus on ELÄMÄ, sillä Hän on Jumalan SANA.

Joh. 17 lainauksessasi Jeesus sanoi nimenomaan, SINUN SANASI on TOTUUS!
        Juuri näin on, sillä Jeesus on se SANA. Siksi Jeesus sanoi olevansa sekä Elämä, että Totuus!

Kristus on Tie, Totuus ja Elämä!

Siksi Hänen Sanat ovat Jumalan Sanat, elämäksi jokaiselle joka ottaa niistä vaarin. Hän, Jeesus on Jumalan Poika, lihaan tullut Sana joka oli Jumala!

• pakis__ kirjoitti:

Lappix.

"päämäärä pyhittää keinot"
        suom.sanalasku.

Ilman Poikaa ei ole Jumalaa, ilman Jumalaa ei ole Poikaa ja ilman em ei ole Pyhää Henkeä. Eikös noita voisi niputtaa yhteen, kun niitä kaikkia kuitenkin tarvitaan? Noihan kirkonisät niputtivat Nikeissakin, kun eivät jaksaneet enää saivarella Raamatun teksteillä, ja Euroopan piti eli oli välttämättä saatava uskonrauha, jotta maanosa alkaisi kehittymään.

Päinvastoin, sittenhän Euroopassa alkoivat roviot roihuta, joka ei uskonut sillä tavalla kun nämä kirkkoisät olivat päätelleet.

• Niko. kirjoitti:

Lappix, voi lappix, etkö ne, etkö ymmärrä?

Joh. 6:63 Jeesus sanoo todellakin Hänen SANOJEN olevan Henki ja ELÄMÄ.
        Etkö näe, etkö ymmärrä?
        Jeesus on ELÄMÄ, sillä Hän on Jumalan SANA.

Joh. 17 lainauksessasi Jeesus sanoi nimenomaan, SINUN SANASI on TOTUUS!
        Juuri näin on, sillä Jeesus on se SANA. Siksi Jeesus sanoi olevansa sekä Elämä, että Totuus!

Kristus on Tie, Totuus ja Elämä!

Siksi Hänen Sanat ovat Jumalan Sanat, elämäksi jokaiselle joka ottaa niistä vaarin. Hän, Jeesus on Jumalan Poika, lihaan tullut Sana joka oli Jumala!

No sinä et usko Jeesusta, olet pakana.

• Pakis.
        lappix kirjoitti:

Päinvastoin, sittenhän Euroopassa alkoivat roviot roihuta, joka ei uskonut sillä tavalla kun nämä kirkkoisät olivat päätelleet.

no juu, mutta ajanlaskuna ajasta lähtien vuoteen 300 piti saada jonkinlainen päätös siitä oliko Jeesus Jumalan poika vai ei. Tuolloin katsoivat, että oli.

todella sota syttyi vasta keski-ajalla jolloin itä ja länsi tappelivat oikeasta uskosta, ja siitä sitten jonkin lauseen tai tavun vuoksi ei päästy yksimielisyyteen jolloin katsoivat, että parempi erkaantua kokonaan.

• Pakis. kirjoitti:

no juu, mutta ajanlaskuna ajasta lähtien vuoteen 300 piti saada jonkinlainen päätös siitä oliko Jeesus Jumalan poika vai ei. Tuolloin katsoivat, että oli.

todella sota syttyi vasta keski-ajalla jolloin itä ja länsi tappelivat oikeasta uskosta, ja siitä sitten jonkin lauseen tai tavun vuoksi ei päästy yksimielisyyteen jolloin katsoivat, että parempi erkaantua kokonaan.

Samaa se on vieläkin, ja jos pilkku on jaettu kahdeksaan osaan, mutta se ei kelpaa joillekin, niin silloin perustetaan uusi "Jeesuksen seurakunta", joka opettaa taas eri tavalla kuin ne muut.
        Ulkoseinään naulataan kyltti XXX-seurakunta ja taas julistetaan, että ME olemme Jeesuksen seurakunta.
        Sitä se lahkolaisuus ja uskonnollisuus teettää - koko ajan.

• Paksis.
        lappix kirjoitti:

Samaa se on vieläkin, ja jos pilkku on jaettu kahdeksaan osaan, mutta se ei kelpaa joillekin, niin silloin perustetaan uusi "Jeesuksen seurakunta", joka opettaa taas eri tavalla kuin ne muut.
        Ulkoseinään naulataan kyltti XXX-seurakunta ja taas julistetaan, että ME olemme Jeesuksen seurakunta.
        Sitä se lahkolaisuus ja uskonnollisuus teettää - koko ajan.

lappix

samaa mieltä, yksi uskova sanoi kerran kun tiedustelin tuota samaa asiaa, että miksi aina perustetaan uusi seurakunta, joka ei eroa opillisesti muista seurakunnista, niin hän sanoi, että nuorilla miehille on nykyisin sellainen trendi että pitää olla oma seurakunta, tuo ko. seurakunta toimii hänen omistamassaan omakotitalossa. tämä uskovakaan ei oikein jaksanut ymmärtää tätä uusien seurakuntien perustamisvimmaa.

perustaja oli käynyt erään vapaiden seurakuntien omistamaa "pappiskoulua".

• lappix kirjoitti:

Juhani 1965. Puhuiko Jeesus SANAA? Kenen SANAA Jeesus puhui? Vai puhuiko Jeesus yhtikäs mitään SANAA?

Tottahan toki Jeesus puhui sanaa, sanoja. Nyt onkin kyse alkutekstissä esiintyvän "Sana"=Logos-sanan merkityksestä sen aikaisessa maailmassa. Juuri siksi Johannes valitsi kyseisen sanan koska sen ajan ihmiset ymmärsivät sen tarkoittavan myös persoonaa. Heille asia oli juuri valitun kreikankielisen sanan vuoksi selevä.

• juhani1965 kirjoitti:

Tottahan toki Jeesus puhui sanaa, sanoja. Nyt onkin kyse alkutekstissä esiintyvän "Sana"=Logos-sanan merkityksestä sen aikaisessa maailmassa. Juuri siksi Johannes valitsi kyseisen sanan koska sen ajan ihmiset ymmärsivät sen tarkoittavan myös persoonaa. Heille asia oli juuri valitun kreikankielisen sanan vuoksi selevä.

Nyt oli kyse, kenen sanaa Jeesus puhui? Siis oliko Jeesuksen julistama SANA Hänen omaa sanaansa?

• lappix kirjoitti:

Nyt oli kyse, kenen sanaa Jeesus puhui? Siis oliko Jeesuksen julistama SANA Hänen omaa sanaansa?

"Se on näiden hihhuliuskovien luulo-oppia. Sana on puhuttua tai kirjoitettua sanaa eikä se on mikään persoona. Se nyt on täyspäisille aivan selvä asia."

Vastasin ensisijaisesti tähän vaittämääsi. Ja toin esille "Sana"(=Logos) merkityksen sen alueen ihmisille. He ymmärsivät sen kyllä persoonaksi.
        Jeesuksella oli tietty tehtävä hänen ollessaan maan päällä, Hän totetutti Isältä saamaansa tehtävää ja julisti Jumalan sanoja meille. Näitä kahta ei kuitenkaan pidä sekoittaa keskenään samaksi asiaksi.

• juhani1965 kirjoitti:

"Se on näiden hihhuliuskovien luulo-oppia. Sana on puhuttua tai kirjoitettua sanaa eikä se on mikään persoona. Se nyt on täyspäisille aivan selvä asia."

Vastasin ensisijaisesti tähän vaittämääsi. Ja toin esille "Sana"(=Logos) merkityksen sen alueen ihmisille. He ymmärsivät sen kyllä persoonaksi.
        Jeesuksella oli tietty tehtävä hänen ollessaan maan päällä, Hän totetutti Isältä saamaansa tehtävää ja julisti Jumalan sanoja meille. Näitä kahta ei kuitenkaan pidä sekoittaa keskenään samaksi asiaksi.

Juhani 1965. Kun Paavali julisti SANAA, niin oliko kuultava SANA persoona? Jos sinä puhut sanoja, niin onko puhumasi sana henkilö?

• lappix kirjoitti:

Juhani 1965. Kun Paavali julisti SANAA, niin oliko kuultava SANA persoona? Jos sinä puhut sanoja, niin onko puhumasi sana henkilö?

Juurikin tätä yritän sinulle selittää. Meidän suomen kieli on verraten köyhä verrattuna kreikan kieleen joka oli alkuseurakunnan kieli. Johannes valitsi "Sana"-tarkoittavaksi sanaksi juuri kreikan kielen "Logos" ilmauksen, jonka sen ajan ihmiset ymmärsivät oitis tarkoittavan myös persoonaa, henkilöä. Johanneksella oli muitakin vaihtoehtoja kuten esim."mythos"=sana tai "reema"= joka tarkoittaa lausuttua sanaa. Kumpakaan Johannes ei valinnut ja hyvästä syystä.
        Esim.juutalaiset käyttivät targumenteissaan (=jotka ovat selittävästi käännettyjä Raamatun tekstejä) Jumalasta ilmaisua "Memra", joka on käännettynä "Sana".

• juhani1965 kirjoitti:

Juurikin tätä yritän sinulle selittää. Meidän suomen kieli on verraten köyhä verrattuna kreikan kieleen joka oli alkuseurakunnan kieli. Johannes valitsi "Sana"-tarkoittavaksi sanaksi juuri kreikan kielen "Logos" ilmauksen, jonka sen ajan ihmiset ymmärsivät oitis tarkoittavan myös persoonaa, henkilöä. Johanneksella oli muitakin vaihtoehtoja kuten esim."mythos"=sana tai "reema"= joka tarkoittaa lausuttua sanaa. Kumpakaan Johannes ei valinnut ja hyvästä syystä.
        Esim.juutalaiset käyttivät targumenteissaan (=jotka ovat selittävästi käännettyjä Raamatun tekstejä) Jumalasta ilmaisua "Memra", joka on käännettynä "Sana".

Se oli Johanneksen oma valinta, jos oli ? Mutta, jos Jeesus ei olisi puhunut Isänsä käskystä yhtään SANAA, niin mitä meillä olisi. Ei mitään.
        Siis julistettu SANA tarkoitti todellakin Jeesuksen KAUTTA puhuttua Jumalan viestiä ihmiskunnalle.
        Jollei tätä SANAA olisi julistettu, niin mikä merkitys pelkällä Jeesus persoonalla olisi ollut. Ei mikään, eikä meillä olisi Jumalan SANAA lainkaan. Hän olisi ollut ihminen muiden joukossa ilman SANAA ja Jumalalta saatua valtaa.

SANA ei ole persoona eikä Jeesus vaan pelastukseksi tarkoitettu SANA, johon uskomalla ihminen saa toivon pelastuksesta. Siitä SANASTAhan me päivittäin keskustelemme.

• 2. Tess. 3:1
      Sitten vielä, veljet, rukoilkaa meidän edestämme, että Herran sana nopeasti leviäisi ja tulisi kirkastetuksi muuallakin niinkuin teidän keskuudessanne,

• eklvaari

No voihan ruman akan pissaliha sentään, kun pappa kirjottelee täyttä skeidaa ja kysyy vielä mielipidettäni.
      Olen jyrkästi erimieltä teidän änkyttävien, suvaitsemattomien, itseänne täynnä olevien, yksinkertaisten eläkeläisukkojen, änkyttäjien ja lässyttäjien kanssa.

Oletko samaa mieltä kanssani siitä, että palstan sisältö vastaa kuta kuinkin vetämättömän p a s k a pytyn sisältöä?

• Totuutta vain

Kristuksen Henki vaikutti jo vanhan liiton ja patriarkkojen elämässä, mutta uskoakseni vasta uudessa liitossa tämä pyhä henki alkoi asua uskovien sydämissä. Jeesushan ennusti, että hän ei jätä opetuslapsia yksin vaan tulee asumaan heissä totuuden hengen muodossa tai henkenä. Pyhässä hengessä Kristukseen kastetuissa asuu siis Jumalan Henki, jota Kristuksen hengeksi myös kutsutaan.

Jeesus on lihaksi tullut Jumalan sanan lupauksen täyttyminen eli se ihminen, jonka Jumala on luvannut alussa jo Eevan ja Adamin kuullen ja uudistanut tämän lupauksen vuosisatojen saatossa patriarkoille ja profeettojen kautta. He odottivat syntyväksi ihmistä, miestä, joka voittaisi kuoleman ja toisi valoon elämän. Jeesus on tämä mies, vaimosta syntynyt, jonka isä Jumala on, ja jonka valtaan kaikki vallat ja voimat ja luodut ovat alistetut (näemme kaiken alistettuna hänen alleen vasta hänen tulemuksessaan).

Eli en ole ihan samaa mieltä kanssasi. Suorien Raamatun lainauksien yli menevät pohdinnat ja opilliset määritelmät menevät todella helposti harhaan siitä, mitä Jumala on todella tarkoittanut sanoillaan Raamatussa. Tästä on hyvänä esimerkkinä kolminaisuus- ja kaksiluonto-oppi, joita kenenkään ei tarvitse todeksi tunnustaa - eikä niitä tarvitse välttämättä edes vääriksi tunnustaa.

Miten oppimaton voisi tietää, mikä on varma totuus, kun oppineetkaan eivät sitä tiedä? On kohtuutonta vaatia jonkin yli kirjoitusten menevän uskontunnustuksen tai jumaluusopillisen määritelmän tunnustamista, kun sitä eivät oppineet itsekään osaa ristiriidattomasti selittää; "se pitää vain uskoa". Jep jep.

• Kuka loi dinosauruksen?

• Pakis.
        lappix kirjoitti:

Kuka loi dinosauruksen?

"Kuka loi dinosauruksen? "

Mielestäni dinosaurus ja muut sukupuuttoon kuolleet ovat evoluution tulosta.

Miksi kuollaan sukupuuttoon? onko se ihmisen, luonnonvalinnan , meteoriitin vai Jumalan tuotosta?

Ihme kyllä, ihminen ei ole vielä kuollut sukupuuttoon vaikka ehkä joitain populaatioita onkin menehtynyt syystä tai toisesta.

• Pietari tiesi profeetoissa asuneen Kristuksen hengen. Henkilökohtaisesti uskon tuon mainitun hengen olevan sama kuin Jumalan tahto, jota Daavidin sanataan palvelleen, [Apt.13:36; 20:27] ja jota Paavali sanoi julistavansa, Jumalan tahto näyttää siis olevan identtinen synonyymi sanalle Kristus;

Apostolien teot 20
        27 "Sillä minä en ole vetäytynyt pois julistamasta teille - k a i k k e a
        J u m a l a n - t a h t o a."

1.Pietarin kirje:-
        1:11 ovat tutkineet, mihin tai millaiseen aikaan h e i s s ä - o l e v a
        K r i s t u k s e n - H e n k i - viittasi, edeltäpäin todistaessaan Kristusta kohtaavista kärsimyksistä ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta

Apostolien teot 8
        5 "Ja Filippus meni Samarian kaupunkiin ja saarnasi heille Kristusta."

Room. 14
        18 "Joka tässä kohden palvelee Kristusta, se on Jumalalle otollinen ja ihmisille kelvollinen."

1.Korinttolaiskirje:
        1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,

2.Korinttolaiskirje:
        4:5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.

• Pakis. kirjoitti:

"Kuka loi dinosauruksen? "

Mielestäni dinosaurus ja muut sukupuuttoon kuolleet ovat evoluution tulosta.

Miksi kuollaan sukupuuttoon? onko se ihmisen, luonnonvalinnan , meteoriitin vai Jumalan tuotosta?

Ihme kyllä, ihminen ei ole vielä kuollut sukupuuttoon vaikka ehkä joitain populaatioita onkin menehtynyt syystä tai toisesta.

Raamattuhan kiistää evoluution?

• lappix kirjoitti:

Raamattuhan kiistää evoluution?

"Raamattuhan kiistää evoluution? "

Ei Raamatusta löydy sanaa evoluutio joten sitä ei voi kieltääkään.

Tokkopa tuohon aikaan edes älyttiin koko asiaa, miten lajit kehittyivät.

• pakis__ kirjoitti:

"Raamattuhan kiistää evoluution? "

Ei Raamatusta löydy sanaa evoluutio joten sitä ei voi kieltääkään.

Tokkopa tuohon aikaan edes älyttiin koko asiaa, miten lajit kehittyivät.

Melkoinen aikahaarukka Luojalla on ollut luomisessa, jos Aatami luotiin 4028 vuotta ennen Kristuksen syntymää ja dinosaurus kuoli sukupuuttoon noin 65 miljoonaa vuotta sitten.

Juutalaisten kirjoitukset ovat perimätietoon perustuvia tarinoita.

• Me kaikki voimme siis sanoa itsestämme, että olemme Jumalan kaltaisia.
      1. Moos. 5:1
      Tämä on Aadamin sukuluettelo. Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi.

Siis mitä jumalankaltaiset veljet ja sisaret tuumivat ?

• "Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi. "

-näköisensä-? vai kaltainsensa? ero näköisellä ja kaltaisella on suuri. Jumalan näköinen, Jumalan kaltainen on suuri ero.

Noh, eikö tuolla raamatullisella sanonnalla tai Naisen logiikalla: me olemme itse jumalia, mutta missä hengessä?

Meissä saattaa itää uskon siemen eli aihio, se pulphataa esille, kun ihminen sen tajuaa, älyää. Aihio on kaikissa maailman ihmisissä kuten esim. joissakin kukkaruukun pohjassa on sellainen pyöreä aihio, jos kastellessa ruukussa olevaa sinapin siementä voidaan aihio lyödä rikki, jotta siemen ei tukehtuisi liialliseen veteen, aihion kautta jota ei enää ole liikavesi juoksee pois. Voi se aihio käyttäytyä niinkin, että ei ravistuneessa ruukussa vesi pysy vrt. Jumalan Sana.

En tiedä ymmärtääkö miehet tätä aihioita joten otan miesmäisen esimerkin (täytyy ensin kuuklata)

"Aihio on sahattu esivalmistuskappale, josta valmistetaan jonkin tuotteen (esimerkiksi ikkunan) osia."

joo, esivalmistettu esine, josta voidaan muokata aihio pois ja näin saadaan se mitä halutaan.

• pakis__ kirjoitti:

"Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi. "

-näköisensä-? vai kaltainsensa? ero näköisellä ja kaltaisella on suuri. Jumalan näköinen, Jumalan kaltainen on suuri ero.

Noh, eikö tuolla raamatullisella sanonnalla tai Naisen logiikalla: me olemme itse jumalia, mutta missä hengessä?

Meissä saattaa itää uskon siemen eli aihio, se pulphataa esille, kun ihminen sen tajuaa, älyää. Aihio on kaikissa maailman ihmisissä kuten esim. joissakin kukkaruukun pohjassa on sellainen pyöreä aihio, jos kastellessa ruukussa olevaa sinapin siementä voidaan aihio lyödä rikki, jotta siemen ei tukehtuisi liialliseen veteen, aihion kautta jota ei enää ole liikavesi juoksee pois. Voi se aihio käyttäytyä niinkin, että ei ravistuneessa ruukussa vesi pysy vrt. Jumalan Sana.

En tiedä ymmärtääkö miehet tätä aihioita joten otan miesmäisen esimerkin (täytyy ensin kuuklata)

"Aihio on sahattu esivalmistuskappale, josta valmistetaan jonkin tuotteen (esimerkiksi ikkunan) osia."

joo, esivalmistettu esine, josta voidaan muokata aihio pois ja näin saadaan se mitä halutaan.

Eihän tuossa ole mitään epäselvää, Jumala loi ihmisen kaltaiseksensa, siis Jumalaan itseensä verrattavissa oleva.

• Tuo oli hyvä huomio sinulta, veli Lappix. Monet täällä ovat perustelleet ja vaatineet Jeesuksen nimeämistä Jumalaksi kuvan kaltaisuuden perusteella. Nyt he joutuvat soveltamaan sitä kaikkiin Jumalan tekemiin ihmisiin.

1.Mooseksen kirja 1
      26 'Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen - k u v a k s e m m e,
      k a l t a i s e k s e m m e; - ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."

1.Mooseksen kirja 5
      1 "Tämä on Aadamin sukuluettelo. Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet
      J u m a l a n - k a l t a i s e k s i."

• Niinpä veli-Ekivaari. Jos he sanovat uskovansa Jumalan sanaan, niin silloin heidän on tunnustettava tämäkin totuudeksi.

1.Mooseksen kirja 5
      1 "Tämä on Aadamin sukuluettelo. Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet
      J u m a l a n k a l t a i s e k si

Kukaan ei tietääkseni keskustelijoista ole kuitenkaan tuolla perusteella ilmoittanut olevansa Jumala, ja enkelin todistuksen perustella on Jeesusta kutsuttava Jumalan Pojaksi, ei Jumalaksi.
      Jos joku vastoin tuota ilmoitusta kutsuu Jeesusta Jumalaksi, niin silloin hän on katsonut ylen Jumalan ilmoituksen. Siitä varoitti myös Jeesus sanoen:

Joh. 12:48
      Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

• ekivaari: "......päättelen että Jumalan poika on yhtä kuin Jumalan sana, joka ilmaisee Jumalan tahdon..".
      >>>>>>>>>><
      Tarkoitatko, että Joh. 1:1, päättelyäsi mukaellen pitää ymmärtää näin:
      "Alussa oli Jumalan poika ja Jumalan poika oli Jumalan tykönä ja Jumalan poika oli Jumala".
      (siis Jumalan poika=sana)

(Joh. 1:1 kuuluu näin "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala".)

• Ensin pitäisi meidän palstalla päästä yksimielisyyteen siitä, - m i n k ä
        a l u s t a - on kysymys, - Jumalan vai Jumalan luomakunnan? [Ilm.3:14]

Ymmärrän asian niin, jotta Isällä Luojalla ei ole alkua, mutta pojalla, joka on luomakunnan alku, on alku, koska Isä sanoo synnyttäneensä hänet, Ps.2:7. Älkää vaan erehtykö väittämään, että sana oli ennen Isää!

1.Korinttolaiskirja 8
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, - I s ä, - j o s t a
        k a i k k i - o n - ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Sanakin on Isästä, eikä Isä sanasta.

Efesolaiskirje 4:
        6 "yksi Jumala ja kaikkien - I s ä, - j o k a - o n - y l i
        k a i k k i e n - ja kaikkien kautta ja - k a i k i s s a."

• Kuulostaisiko tämä kovin luontevalta ? Olen korvannut sanan "SANA" Jumalalla.

Hepr. 4:12
        Sillä Jumalan JUMALA on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

2. Tess. 3:1
        Sitten vielä, veljet, rukoilkaa meidän edestämme, että Herran JUMALA nopeasti leviäisi ja tulisi kirkastetuksi muuallakin niinkuin teidän keskuudessanne,

Hepr. 2:2
        Sillä jos enkelien kautta puhuttu JUMALA pysyi lujana, ja jokainen rikkomus ja tottelemattomuus sai oikeudenmukaisen palkkansa,

Hepr. 4:2
        Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa JUMALA ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.

Joh. 10:35
        Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan JUMALA tuli, ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin,

Joh. 12:48
        Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun JUMALIANI, hänellä on tuomitsijansa: se JUMALA, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

• Sana on lähtöisin Isästä kuten Poikakin, joka luotiin luomakunnan esikoiseksi. Pitää ymmärtää että kaikki on lähtöisin Isästä, Pojasta ei ole lähtöisin mitään omaa, ei edes sanaa, joka sekin tuli Isältä.

• Olen sitä mieltä että sua pyörittää samanlainen henki kuin Teuvo Raamatunpalstalla.. Ja sen takia on sun valheet ja vääristellyyt bannattu !!

• Usko Toivonen kysyi Lappix'ilta 8.11.2011 klo 21:46

>"Kertoisitko "lappix" mitä tämä Raamatun ilmoitus tarkoittaa, sinun ymmärryksesi mukaan:"<

Fil. 2.

Ja tämä:

2. Kor. 8.

Vaikka et minulta nyt kysynytkään, joku kysyi sitä minulta aikaisemmin, mutta silloin minua ei se 'sytyttänyt' vastaamaan, koska tahdon vastata kaikkeen vain Jumalan sanan mukaan, ja nyt minulla on kysymykseesi sellainen vastaus:

Johanneksen evankeliumi 17
      8 "Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja
      h e - o v a t - o t t a n e e t - n e - v a s t a a n - ja - t i e t ä v ä t - totisesti m i n u n - l ä h t e n e e n - s i n u n - t y k ö ä s i - ja - u s k o v a t, - että s i n ä - o l e t - m i n u t - l ä h e t t ä n y t."

14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.

22 Ja - s e n - k i r k k a u d e n, - jonka - s i n ä - m i n u l l e
      a n n o i t, - m i n ä - o l e n - a n t a n u t - h e i l l e, - että he olisivat
      y h t ä, - n i i n - k u i n - m e - o l e m m e - y h t ä -"

Kristus jakoi Isältä saamansa sanansa kirkkauden meille, - j o t k a -
      o t i m m e - s e n - (että he kaikki yhtä olisivat) - o p i n - v a s t a a n.

Kolminaisuusoppi kieltää Jeesuksen opettaman "että hekin meissä täydellisesti yhtä olisivat opin", (Joh.17:21,23) ja te trinityt olette niin täynnä Jeesuksen opin kieltävää omaa oppianne, jotta ettehän te voi Kristuksen meille antamaa sanaa ja kirkkautta millään ottaa vastaan, koska se on päinvastainen kolminaisuusopin opetuksen kanssa.

• olisi ehdotus

ettei kukaan vastaisi mitään ekivaarin silkasta riidanhalusta tekemiin aloituksiin, kuten tämäkin.
      Kävisi vain laittamassa pelkästään miinuksen ketjuun.

Kuinkahan kauan silloin ekivaari jaksaisi suoltaa tuota harhaoppista sontaa ja valheitaan? Mahtaisikö silloin lappix ja ml213 kovin kauan väsätä aivottomia möläyksiään, kun kukaan ei alentuisi typerään jankkaamiseen heidän kanssaan?

• Huomaan, että sinua, "olisi ehdotus", harmittaa hirveästi edellä oleva, tänään klo 6:00 lähettämäni vastaus, kun tiedät sen monien lukevan ja uskovan niin kuin selitin. Pelkäät juuri tuollaisia vastauksia!

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Huomaan, että sinua, "olisi ehdotus", harmittaa hirveästi edellä oleva, tänään klo 6:00 lähettämäni vastaus, kun tiedät sen monien lukevan ja uskovan niin kuin selitin. Pelkäät juuri tuollaisia vastauksia!

Ilmeisesti "ekivaari" olet itsetyytyvänen kommenttiisi.

Mutta ethän sinä käytännössä vastaa itse kysymykseen kuin korkeintaan pintapuolisena raapaisuna.

Jumalan muoto ja kaltaisuus selviää Joh 12:40-41 / Jes. 6. ilmoitusten kautta.

Samalla avautuu ymmärrys myös tähän 2. Kor 8:9 jakeeseen.

Tätähän et kommentoinut millään muotoa.

Ilmeisesti "ekivaari" olet itsetyytyvänen kommenttiisi.

Mutta ethän sinä käytännössä vastaa itse kysymykseen kuin korkeintaan pintapuolisena raapaisuna.

Jumalan muoto ja kaltaisuus selviää Joh 12:40-41 / Jes. 6. ilmoitusten kautta.

Samalla avautuu ymmärrys myös tähän 2. Kor 8:9 jakeeseen.

Tätähän et kommentoinut millään muotoa.

Kyllä minä kommentoin, ja tässä on syy, miksi Jeesus tyhjensi itsensä:

h e - o v a t - o t t a n e e t - n e - v a s t a a n - ja - t i e t ä v ä t - totisesti m i n u n - l ä h t e n e e n - s i n u n - t y k ö ä s i - ja
        u s k o v a t, - että s i n ä - o l e t - m i n u t - l ä h e t t ä n y t."

14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.

a n n o i t, - m i n ä - o l e n - a n t a n u t - h e i l l e, - että he olisivat

Kolminaisuusoppi kieltää Jeesuksen opettaman "että hekin meissä täydellisesti yhtä olisivat opin", (Joh.17:21,23) ja te trinityt olette niin täynnä Jeesuksen opin kieltävää omaa oppianne, jotta ettehän te voi Kristuksen meille antamaa sanaa ja kirkkautta millään ottaa vastaan, koska se on päinvastainen kolminaisuusopin opetuksen kanssa.

Pystytkö myöntämään, Usko Toivonen, jotta ekivaari on täydellisesti yhtä Isässä niin kuin Jeesus opetti: "että hekin meissä olisivat, - Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat - t ä y d e l l i s e s t i - y h t ä",

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Kyllä minä kommentoin, ja tässä on syy, miksi Jeesus tyhjensi itsensä:

h e - o v a t - o t t a n e e t - n e - v a s t a a n - ja - t i e t ä v ä t - totisesti m i n u n - l ä h t e n e e n - s i n u n - t y k ö ä s i - ja
        u s k o v a t, - että s i n ä - o l e t - m i n u t - l ä h e t t ä n y t."

Pystytkö myöntämään, Usko Toivonen, jotta ekivaari on täydellisesti yhtä Isässä niin kuin Jeesus opetti: "että hekin meissä olisivat, - Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat - t ä y d e l l i s e s t i - y h t ä",

"ekivaarille"

Lienee turhaa jatkaa tästä aiheesta enempää, koskapa pysyt "ekivaarin" opissa.

Kun kysyt :

"Pystytkö myöntämään, Usko Toivonen, jotta ekivaari on täydellisesti yhtä Isässä .."

Jos olet Jeesuksessa Kristuksessa, jos hänen Henkensä on sinussa, niin sinulla
        on yhteys Isään Jeesuksessa, ei hänen ohitseen.

6. Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
        Gal. 4.

9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
        Room. 8.

18. En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
        19. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
        20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
        Joh. 14.

Sinä päivänä te ymmärrätte ?

• eki123

Kerros ekivaari miten uskot Jeesuksen ihmiseksi syntymisen tapahtuneen, tuliko neityt-Maria raskaaksi Jumaln Hengestä vai sittenkin normaalin yhtymisen kautta miehensä kanssa tai miehen kanssa?

Jos uskot neitseestä syntymisen, miten ymmärrät Isän ja Pojan tätä taustaa vasten?

Mielestäni väite että Jeesus olisi luotu romuttaa evankeliumin, sillä ei meitä pelasta vain se sana minkä Jeesus opetti ja puhui ikäänkuin elämänviisaudeksemme vaan ensiarvoisen tärkeää on Jeesuksen suorittama sovitustyö ristillä, kuolema ja ylösnousemus. Jotta tämä olisi Jumalaa tyydyttävä täytyi Jeesukse Persoonan olla aivan erityinen muihin Aadamin jälkeläisiin verrattuna. Marian puolelta Jeesus oli tosi ihminen, Jumalan puolelta tosi Jumala.

• Olen tämänkertonut varmaan kymmeniä tai jjopa satoja kertoja, että uskon niin kuin Jeesus ja apostolit opettivat, että "Jumala on Henki" ja:

Johanneksen evankeliumi 3
        6 "Mikä lihasta on syntynyt, on lihaa; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henkeä."

Paavali opetti Jeesuksen lihan puolesta syntymisen tässä näin:

Roomalaiskirje 1
        3 "hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä "

ja pyhyyden Hengen puolesta syntymisen tässä näin, (joka on sama kuin Jeesuksen opetus, että "jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini)." [Matt.12:50]

Roomalaiskirje 1
        4 "ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,"

Ettekö lue vastauksiani, vai miksi samaa asiaa toistuvasti kyselette?

• eki123
        ekivaari kirjoitti:

Olen tämänkertonut varmaan kymmeniä tai jjopa satoja kertoja, että uskon niin kuin Jeesus ja apostolit opettivat, että "Jumala on Henki" ja:

6 "Mikä lihasta on syntynyt, on lihaa; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henkeä."

Roomalaiskirje 1

ja pyhyyden Hengen puolesta syntymisen tässä näin, (joka on sama kuin Jeesuksen opetus, että "jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini)." [Matt.12:50]

Roomalaiskirje 1
        4 "ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,"

En ole tyytyväinen vastaukseesi.

Tuliko neitsyt-Maria raskaaksi Pyhän Hengen vaikutuksesta vai jonkun miehen siittämänä luonnollisella tavalla?

A) Jumalan Hengen eli Pyhän Hengen vaikutuksesta

B) Yhdynnän kautta miehen kanssa

Vastaa siis A tai B

• eki123 kirjoitti:

Tuliko neitsyt-Maria raskaaksi Pyhän Hengen vaikutuksesta vai jonkun miehen siittämänä luonnollisella tavalla?

Vastaa siis A tai B

Se voi olla kumpaakin, koska kukaan ei ole ollut näkemässä Jumala tekoja. Mutta eipä se kiinnosta, koska se on epäolennainen asia.

• ekivaari kirjoitti:

Olen tämänkertonut varmaan kymmeniä tai jjopa satoja kertoja, että uskon niin kuin Jeesus ja apostolit opettivat, että "Jumala on Henki" ja:

Roomalaiskirje 1

Roomalaiskirje 1

Olepa tyytymätön tai mitä tahansa, en vastaa sinun mieliksi, vaan Jumalan tahdon mukaan, joka varoittaa kiinnittämästä huomiota lihallisiin sukuluetteloihin, jotka ovat turhia ja hyödyttömiä:

1.Timoteuksen kirje 1
        4 "eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin." [Tiit.3:9]

Johanneksen evankeliumi 6
        63 "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."

Vietä sinä aikaasi lihamarkkinoilla. Minä olen valinnut hengellisen vaihtoehdon.

• eki123 kirjoitti:

Vastaa siis A tai B

Jos ajattelet ihmisen pelastusta, niin pelastukseen ei vaikuta, miten lihallinen Jeesus sai alkunsa. Ihmiselle riittää tieto, että tämä Nasaretin Jeesus polveutui Daavidin siemenestä.
        Mutta,- pelastusta ajatellen ihmisen on kirjaimellisesti uskottava,- miten tämä Nasaretin Jeesus,- joka siis lihallisuudeltaan on Daavidin siemenestä, niin on Kristus ja JUMALAN tekemä Herra ja Jumalan Poika,- jonka JUMALA kuolleista herätti.
        Tuossa on mielikuva,- joka uskonkautta pelastaa ihmisen. Ei se, miten Daavidin suvusta oleva siemen joutui Marian kohtuun,- josta syntyi Jeesuksen Kristuksen lihallisuus.

PS.
        Tärkeintä sinunkin kohdallasi on ymmärtää ja uskoa Jeesus Kristus Jumalan Pojaksi,.- eikä miettiä turhuuksia Jeesuksen lihallisuudesta.

• ml213 kirjoitti:

Jos ajattelet ihmisen pelastusta, niin pelastukseen ei vaikuta, miten lihallinen Jeesus sai alkunsa. Ihmiselle riittää tieto, että tämä Nasaretin Jeesus polveutui Daavidin siemenestä.
        Mutta,- pelastusta ajatellen ihmisen on kirjaimellisesti uskottava,- miten tämä Nasaretin Jeesus,- joka siis lihallisuudeltaan on Daavidin siemenestä, niin on Kristus ja JUMALAN tekemä Herra ja Jumalan Poika,- jonka JUMALA kuolleista herätti.
        Tuossa on mielikuva,- joka uskonkautta pelastaa ihmisen. Ei se, miten Daavidin suvusta oleva siemen joutui Marian kohtuun,- josta syntyi Jeesuksen Kristuksen lihallisuus.

PS.
        Tärkeintä sinunkin kohdallasi on ymmärtää ja uskoa Jeesus Kristus Jumalan Pojaksi,.- eikä miettiä turhuuksia Jeesuksen lihallisuudesta.

Tuossahan siitä siittämisestä on virallinen ilmoitus taivaasta:
        Luuk. 1:35
        Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

Se mitä siinä käytännössä tapahtui, sitä ei eritellä - ymmärrettävistä syistä.

• Niko.
        ml213 kirjoitti:

PS.

Höpsis ml213, se on todella tärkeässä roolissa kun puhutaan pelastuksesta!

Ei nimittäin ihminen pelastu uskomalla Joosefin poikaan, vaan ainoastaan Jeesukseen, Jumalan Poikaan, Häneen kenestä Raamattu puhuu ja ilmoittaa!

Väittämällä ja tyhjäksi selittämällä Kristuksen neitseestä syntymisen astutaan nimenomaan alueelle, että ei uskota Jeesusta siksi, joka Hän on.
        Mitä Jeesus siitä sanoikaan??

• Niko. kirjoitti:

Ei nimittäin ihminen pelastu uskomalla Joosefin poikaan, vaan ainoastaan Jeesukseen, Jumalan Poikaan, Häneen kenestä Raamattu puhuu ja ilmoittaa!

Väittämällä ja tyhjäksi selittämällä Kristuksen neitseestä syntymisen astutaan nimenomaan alueelle, että ei uskota Jeesusta siksi, joka Hän on.

Niko. Etkö sinä todella ymärrä,- vaiko pilan päiten kinastelet ja olet eri mieltä. Raamatussahan on selkeästi ilmitettu, miten Nasaretin Jeesus,- jonka lihallisuus on siis Daavidin siemenestä, niin tämä Jeesus tulee uskoa Kristukseksi ja Herraksi ja kuten sanoitkin,- niin Jumalan Pojaksi. Siis uskoa koko pakettiin, mitä on ilmoitettu.

"mutta nämä ovat kirjoitetut, että te ....u-s-k-o-i-s-i-t-t-e...., että Jeesus on Kristus. Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä". Joh 20:31

Koita ymmärtää,- ettei uskominen siihen, miten Nasaretin Jeesus on lihan puolesta Daavidin siemenestä,- niin tuohon selkeään ilmoitukseen uskominen ei horjuta piirunkaan vertaa, että hän pn Jumalan Poika. Jumalan Pojan Isä on siis Jumala,- kuten Jeesus itse opetti. Ymmärrätkö vai et?

Sen ajan ihmisille oli erittäin vaikea uskoa,- että tämä Nasaretin Jeesus on Kristus Jumalan Poika. No, sama ongelma on myös uskonnollisuuden ihmisillä. Mutta,- koita edes sinä uskoa, miten Daavidin siemenestä lihallisesti polveutuva Nasarein Jeesus on Kristus Jumalan Poika. Minä uskon.

• Niko. kirjoitti:

Niko. Onko sinulla dementia vai ovatko Mohikaanin opit juurtuneet niin syvälle kalloosi, että jauhat täsmälleen samoja asioita kuin hän.
        Jeesus oli MYÖS Joosefin poika, asui samassa perheessä, kävi raksalla ja hänellä oli sisaria veljiä perheessä.
        Mitä keksit seuraavaksi Niko?

• Niko.
        ml213 kirjoitti:

Niko. Etkö sinä todella ymärrä,- vaiko pilan päiten kinastelet ja olet eri mieltä. Raamatussahan on selkeästi ilmitettu, miten Nasaretin Jeesus,- jonka lihallisuus on siis Daavidin siemenestä, niin tämä Jeesus tulee uskoa Kristukseksi ja Herraksi ja kuten sanoitkin,- niin Jumalan Pojaksi. Siis uskoa koko pakettiin, mitä on ilmoitettu.

"mutta nämä ovat kirjoitetut, että te ....u-s-k-o-i-s-i-t-t-e...., että Jeesus on Kristus. Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä". Joh 20:31

Koita ymmärtää,- ettei uskominen siihen, miten Nasaretin Jeesus on lihan puolesta Daavidin siemenestä,- niin tuohon selkeään ilmoitukseen uskominen ei horjuta piirunkaan vertaa, että hän pn Jumalan Poika. Jumalan Pojan Isä on siis Jumala,- kuten Jeesus itse opetti. Ymmärrätkö vai et?

Sen ajan ihmisille oli erittäin vaikea uskoa,- että tämä Nasaretin Jeesus on Kristus Jumalan Poika. No, sama ongelma on myös uskonnollisuuden ihmisillä. Mutta,- koita edes sinä uskoa, miten Daavidin siemenestä lihallisesti polveutuva Nasarein Jeesus on Kristus Jumalan Poika. Minä uskon.

Joh. 38. Joka uskoo minun päälleni, niinkuin Raamattu sanoo, hänen kohdustansa pitää vuotaman elämän veden virrat.

• Niko. kirjoitti:

Jeesus Kristus opetti että mikä ihmisestä syntyy, siis "lihasta, on lihaa", ja "mikä Jumalasta (Hengestä) syntyy, on henkeä." [Room.1:3,4]

Lihan mukaan Jeesus syntyi äidistään Mariasta ja oli lihaa ja verta niin kuin mekin. Raamattu sanoo hänen lihan puolelta syntyneen "yhtäläisellä tavalla kuin mekin ja tulleen lihasta ja verestä
        y h t ä l ä i s e l l ä - t a va l l a - o s a l l i s e k s i - kuin mekin." [Hepr.2:14]

Pyhyyden Hengen puolelta Kristus on Jumalasta syntynyt, ja hänen äitinsä on: "jokainen, joka tekee Jumalan tahdon, on minun äitini ja veljeni ja sisareni - - - "

• Niko.
        ekivaari kirjoitti:

Jeesus Kristus opetti että mikä ihmisestä syntyy, siis "lihasta, on lihaa", ja "mikä Jumalasta (Hengestä) syntyy, on henkeä." [Room.1:3,4]

Lihan mukaan Jeesus syntyi äidistään Mariasta ja oli lihaa ja verta niin kuin mekin. Raamattu sanoo hänen lihan puolelta syntyneen "yhtäläisellä tavalla kuin mekin ja tulleen lihasta ja verestä
        y h t ä l ä i s e l l ä - t a va l l a - o s a l l i s e k s i - kuin mekin." [Hepr.2:14]

Pyhyyden Hengen puolelta Kristus on Jumalasta syntynyt, ja hänen äitinsä on: "jokainen, joka tekee Jumalan tahdon, on minun äitini ja veljeni ja sisareni - - - "

Kyllä vain, Jeesus on lihansa puolesta Daavidin juurivesa lupauksen mukaan sillä Hän on Marian biologinen lapsi.

Mutta Hän on paljon muutakin, Hengen voimasta Marian kohtuun siinnyt Jumalan Poika, Pyhä, lihaan tullut Sana, Herra!

Siksi Hän ei ole kuten sinä tahi minä, Hän todellakin on Jumalan Poika.

Taivasten valtakuntaan päästäkseen on ihmisen SYNNYTTÄVÄ uudesti ylhäältä!

Tästä Jeesus Nikodemukselle kertoi.
        Siksi jokainen joka on uudesti syntynyt ylhäältä, heidän sisimmässää on Kristuksen Henki ja he todella ovat Hänen veljiään ja Hänen sisariaan.

• Niko. kirjoitti:

Kyllä vain, Jeesus on lihansa puolesta Daavidin juurivesa lupauksen mukaan sillä Hän on Marian biologinen lapsi.

Mutta Hän on paljon muutakin, Hengen voimasta Marian kohtuun siinnyt Jumalan Poika, Pyhä, lihaan tullut Sana, Herra!

Siksi Hän ei ole kuten sinä tahi minä, Hän todellakin on Jumalan Poika.

Taivasten valtakuntaan päästäkseen on ihmisen SYNNYTTÄVÄ uudesti ylhäältä!

Tästä Jeesus Nikodemukselle kertoi.
        Siksi jokainen joka on uudesti syntynyt ylhäältä, heidän sisimmässää on Kristuksen Henki ja he todella ovat Hänen veljiään ja Hänen sisariaan.

21 "että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa,- e t t ä - h e k i n - m e i s s ä - o l i s i v a t, - niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, - e t t ä - h e - o l i s i v a t - y h t ä, - n i i n - k u i n -
        m e - o l e m m e - yhtä -
        17:23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat
        t ä y d e l l i s e s t i - y h t ä,"

En vaan jaksa ymmärtää, mitä vajavaisuutta yrität Jumalan ja meidän väliin tyrkyttää, kun Jeesus puhui Jumalan ja meidän samanlaisesta ja täydellisestä yhtä olemisesta "niin kuin me olemme yhtä:"

" - e t t ä - h e - o l i s i v a t - y h t ä, - n i i n - k u i n -
        m e - o l e m m e - yhtä - minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat - t ä y d e l l i s e s t i - y h t ä,"

Jeesus ja apostolit eivät kertaakaan viitanneet Jeesuksen neitseestä syntymistä Jeesuksen Kristuksi ja Jumalan pojaksi nimeämisen ansioksi, vaan Jeesuksen oikean mielenlaadun, kuuliaisuuden, kärsimysten, kuoleman ja ylösnousemuksen tähden Isä korotti hänet Jumalan pojaksi ja Herraksi Kristukseksi:

Filippiläiskirje 2
        5 "Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        9 - S e n - t ä h d e n - o n k i n - J u m a l a - h ä n e t
        k o r k e a l l e - k o r o t t a n u t - ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."

Roomalaiskirje 1
        4 "ja - p y h y y d e n - h e n g e n - p u o l e s t a
        k u o l l e i s t a n o u s e m i s e n - k a u t t a - asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,"

Jumala ei nimittänyt Jeesusta neitsyestä syntymisen tähden, vaan edellä kerrotuissa jakeissa mainittujen asioiden tähden Jumalan pojaksi ja Herraksi Kristukseksi. Tämä on Jumalan totuus. Väittäkää vastaan, jos pätevämpää todistusta Uudesta testamentista löydätte.

• Niko.
        ekivaari kirjoitti:

21 "että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa,- e t t ä - h e k i n - m e i s s ä - o l i s i v a t, - niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, - e t t ä - h e - o l i s i v a t - y h t ä, - n i i n - k u i n -
        m e - o l e m m e - yhtä -
        17:23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat
        t ä y d e l l i s e s t i - y h t ä,"

En vaan jaksa ymmärtää, mitä vajavaisuutta yrität Jumalan ja meidän väliin tyrkyttää, kun Jeesus puhui Jumalan ja meidän samanlaisesta ja täydellisestä yhtä olemisesta "niin kuin me olemme yhtä:"

" - e t t ä - h e - o l i s i v a t - y h t ä, - n i i n - k u i n -
        m e - o l e m m e - yhtä - minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat - t ä y d e l l i s e s t i - y h t ä,"

Jeesus ja apostolit eivät kertaakaan viitanneet Jeesuksen neitseestä syntymistä Jeesuksen Kristuksi ja Jumalan pojaksi nimeämisen ansioksi, vaan Jeesuksen oikean mielenlaadun, kuuliaisuuden, kärsimysten, kuoleman ja ylösnousemuksen tähden Isä korotti hänet Jumalan pojaksi ja Herraksi Kristukseksi:

Filippiläiskirje 2
        5 "Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        k o r k e a l l e - k o r o t t a n u t - ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."

Roomalaiskirje 1
        4 "ja - p y h y y d e n - h e n g e n - p u o l e s t a
        k u o l l e i s t a n o u s e m i s e n - k a u t t a - asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,"

Jumala ei nimittänyt Jeesusta neitsyestä syntymisen tähden, vaan edellä kerrotuissa jakeissa mainittujen asioiden tähden Jumalan pojaksi ja Herraksi Kristukseksi. Tämä on Jumalan totuus. Väittäkää vastaan, jos pätevämpää todistusta Uudesta testamentista löydätte.

Mistä vajavaisuudesta puhut, mitä olen tyrkyttänyt?
        Etkö ymmärrä, että taivastenvaltakuntaan ei pääse ilman uudesti syntymistä?
        Jolla ei ole Hänen Henkeään ei ole Hänen omansa eikä voi olla Hänen kanssaan yhtä!

Jumalan Poikana oleminen ei ekivaari ole nimitys, se on jotain jota Hän on aina ollut.

• Niko. kirjoitti:

Mistä vajavaisuudesta puhut, mitä olen tyrkyttänyt?
        Etkö ymmärrä, että taivastenvaltakuntaan ei pääse ilman uudesti syntymistä?
        Jolla ei ole Hänen Henkeään ei ole Hänen omansa eikä voi olla Hänen kanssaan yhtä!

Jumalan Poikana oleminen ei ekivaari ole nimitys, se on jotain jota Hän on aina ollut.

Niko kuule, "Jumalan poika" on nimenomaan Isän antama nimitys omalle pojalleen:

2.Samuelin kirja 7
        14 "Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;"

Psalmit 2
        7 'Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.'

Luukkaan evankeliumi 1
        35 'Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sen tähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.'

Roomalaiskirje 1
        4 "ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,'

Ei lihallisesta neitsyestä syntymisen kautta ja tähden, vaan kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,

• eki123
        ekivaari kirjoitti:

Olepa tyytymätön tai mitä tahansa, en vastaa sinun mieliksi, vaan Jumalan tahdon mukaan, joka varoittaa kiinnittämästä huomiota lihallisiin sukuluetteloihin, jotka ovat turhia ja hyödyttömiä:

1.Timoteuksen kirje 1
        4 "eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin." [Tiit.3:9]

63 "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."

Vietä sinä aikaasi lihamarkkinoilla. Minä olen valinnut hengellisen vaihtoehdon.

Kysy itseltäsi miksi et uskalla vastata suoraan ja selvästi.

• KTS (Ei kirj.)

Samaa mieltä ollaan.

• Jeesus itse, apostoli Paavali ja muutkin apostolit jo edeltä kertoivat tulevaisuudessa tapahtuvasta Jeesuksen Kristuksen terveestä opista luopumisesta, [Joh.5:43; 2.Kor.11:4; 1.Joh.2:18,22; 2.Joh.1:7] ja meille annetuista jakeista selvimmän antikristukseksi eli vastustajaksi tunnistettavan tiedon antaa 2.Tess.2:3,4 jakeet, jotka otan tähän:

2.Tessalonikalaiskirje 2
      3 "Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, - k a d o t u k s e n - l a p s i,
      4 tuo - v a s t u s t a j a, - j o k a - k o r o t t a a i t s e n s ä
      y l i - k a i k e n, - m i t ä - j u m a l a k s i - tai -
      j u m a l o i t a v a k s i - k u t s u t a a n, - niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa - J u m a l a.

Tehkööt muut miten haluavat, mutta minä ainakin pelkään palvella Jumalaksi itsensä julistavaa tai sellaiseksi suostuvaa Kristusta, sillä Paavali nimesi sellaisen "l a i t t o m u u d e n - i h m i s e k s i
      ja - k a d o t u k s e n - l a p s e k s i.

Minulle riittää kun palvelen Jeesusta Kristusta, joka suostuu olemaan siinä asemassa, mihin Isä Jumala on hänet määrännyt; Jumalan poikana, välimiehenä ja ylipappina.

Oletteko samaa mieltä kanssani?

• juuri näin

on tapahtunut mm. ekivaarin kohdalla. Mies on luopunut treveestä opista ajat sitten ja vaikuttaa vinksahtaneelta jankuttajalta.

>>Jeesus itse, apostoli Paavali ja muutkin apostolit jo edeltä kertoivat tulevaisuudessa tapahtuvasta Jeesuksen Kristuksen terveestä opista luopumisesta, [Joh.5:43; 2.Kor.11:4; 1.Joh.2:18,22; 2.Joh.1:7] ja meille annetuista jakeista selvimmän antikristukseksi eli vastustajaksi tunnistettavan tiedon antaa 2.Tess.2:3,4 jakeet, jotka otan tähän:

• Isä määrää ja Poika-orja häärää, sellainen työnjako Jumalalla on. Sen todistaa Raamattu.

• Niko.

Minä en koskaan rohkenisi puhua Herrasta "poika-orjana".

• Se on raamatullinen puhuttelutapa, minä käytän sitä.
      Fil. 2:7
      vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;

• Ei voi puhua noin !! Kaltainen on ihan eri juttu kun olla orja johon sinä viittaat. senkin harhaopettaja... Muuten ekivaarin kanssa ei kukaan järkevä voi olla sama mieltä !!!!

• savonarola kirjoitti:

Ei voi puhua noin !! Kaltainen on ihan eri juttu kun olla orja johon sinä viittaat. senkin harhaopettaja... Muuten ekivaarin kanssa ei kukaan järkevä voi olla sama mieltä !!!!

Savonarola ei ymmärrä edes jakeen merkitystä.

Fil. 2:7
        vaan tyhjensi itsensä ja OTTI ORJAN MUODON, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;

Jeesus nimenomaan OTTI orjan muodon, toimi kuten orja toimii, eli teki täsmälleen aina Herransa tahdon. Luehan poika Raamattua ja mieti mitä höpiset.

• Usko Toivonen kirjoitti 9.11.2011 klo 13:42 mm. näin:

>"Samalla avautuu ymmärrys myös tähän 2.Kor 8:9 jakeeseen."<

Minähän selostin tämän asian edellä juuri tältä perustalta, että Kristus tuli köyhäksi meidän tähtemme, kun antoi Isältä saamansa rikkauden meille, jotka otimme sen vastaan, mutta trinitaarit eivät voi sitä ottaa vastaan, koska Kristuksen terve opetus on päinvastaista kolminaisuusopin kanssa, joka ei hyväksy Kristuksen opettamaa "että he - k a i k k i - yhtä olisivat"-oppia, vaan ainoastaan kolmen koplan jumalayhteyden.

2.Korinttolaiskirje 8
      9 "Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte."

• Turha tuollaisille uskotoivosille ja nikoille on vääntää rautalangasta mitään, koska uskonnollisuus on tappanut heissä uskon totuuteen.

• Usko Toivonen

Missä on sinun aarteesi, rikkaus "ekivaari"?

Sanot:

"" Minähän selostin tämän asian edellä juuri tältä perustalta, että Kristus tuli köyhäksi meidän tähtemme, kun antoi Isältä saamansa rikkauden meille, jotka otimme sen vastaan, mutta ... ""

Viitasit perustelussasi Joh. 17. Jeesuksen rukoukseen, missä Hän rukoilee opetuslapsien puolesta, että hekin olisivat yhtä ( hyvin ajankohtainen rukous edelleen ), samassa luvussa Jeesus sanoo antaneensa evankeliumin sanan,
        kirkkauden evankeliumin, opetuslapsille, mutta tässä vaiheessa Kristuksen
        kirkkauden evankeliumi on vielä kokonaisuudessaan toteutumatta.

38. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        39. Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.
        Joh. 7.

Jeesus sanoo myähemmin :

7. Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
        Joh. 16.

Ja Pyhä Henki saapui sitten helluntaina.

Kristuksen kirkkauden evankeliumi täyttyi sitten Golgatalla, kun köyhäksi, ihmiseksi, tulleen Jumalan ainokaisen Pojan sovitusveri virtasi, tehden mahdolliseksi taivaallisen perintöosan rikkauden kaikille, jotka uskovat.

32. Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni."
        33. Mutta sen hän sanoi antaen tietää, minkäkaltaisella kuolemalla hän oli kuoleva.
        Joh. 12.

Jeesuksen täydellisen sovitustyön, Kristuksen armon, vuoksi meillä on mahdollisuus tulla upporikkaiksi, saada perintöosa Testamentin lainvoimaisuuden täyttäneen ja verellänsä voimaan vihkineen Jeesuksen vuoksi.

9. Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte. ( 2Kor 8.)

Sana, Joka oli Jumala, tuli lihaksi, köyhäksi, että meillä olisi elämä.

7. Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä. ( 2Kor 4.)

• Niin näyttää toivotonta olevan puhua heille Kristuksen vilpittömän neitseellisestä mielestä, vaikka sellaisen toivoi Paavali olevan jokaisella Kristuksen todistajalla:

Jeesus ja apostolit eivät kertaakaan viitanneet Jeesuksen lihallisesta neitseestä syntymistä Jeesuksen Kristuksi ja Jumalan pojaksi nimeämisen ansioksi, vaan Jeesuksen oikean mielenlaadun, kuuliaisuuden, kärsimysten, kuoleman ja ylösnousemuksen tähden Isä korotti hänet Jumalan pojaksi ja Herraksi Kristukseksi:

Filippiläiskirje 2
      5 "O l k o o n - t e i l l ä - s e - m i e l i, - joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,

Olen ajatellut että meidätkin joskus korotetaan tai tuomitaan juuri tuossa mainitun m i e l e n l a a t u m m e - mukaan, eikä sen mukaan, olemmeko olleet lihallisessa sukupuoliyhteydessä naisten kanssa tai ilman sitä. [Ilm.14:4,5] Vaikka trinityt meitä mielenlaadustamme pilkkaavatkin ja keksivät herjauksia sitä vastaan, se näyttää olleen tärkein kriteeri Jeesuksen korottamisessa.

• KRISTUKSEN NÖYRYYS
        Filipp. 2:1-11
        -->>>>>>>>>>>
        Sama rakkaus ja usko yhdistivät Filippin uskovat toisiinsa (1). Paavali toivoo hartaasti, että filippiläisten keskuudessa säilyisi edelleenkin rakkaus, sopu ja yksimielisyys vastustajia missään kohden pelkäämättä (1:28).
        Tästä meidänkin tulisi ottaa vaarin!

On kartettava itsekkyyttä ja oman kunnian tavoittelua (3). On pidettävä toista parempana kuin itseään (3). On katsottava-ei ainoastaan vain omaa- vaan toistenkin parasta (4). Tämä on täysin tavallisen ihmisluonnon vastaista.

Paavali ei tarkoitakkaan, että kuka tahansa kykenee näitä ohjeita noudattamaan. Tämä on mahdollista vain Kristuksen armon varassa. Siksi Paavali viittaa Kristuksen meille antamaan esimerkkiin.
        Hän suostui ”tyhjentämään itsensä”.Hän otti ”orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi”, yhdeksi meistä (7).

Kristus nöyrytti itsensä ja oli kuuliainen aina ristin kuolemaan asti (8). Siksi Jumala onkin koroittanut Hänet ja ”antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman” (9). Se nimi on Jumalan oma nimi JHWH. Kerran siihen nimeen pitää kaikkien polvien notkistuman (10).

• http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/ut/ut3g.html
        Lainaus rov. Olavi Peltolan kotisivuilta:

”Kristus Jeesus on kaiken yläpuolella, ikuisesti ylistetty Jumala (Room 9:5). Hän oli olemassa ennen ihmiseksi tuloa (Kol 1:17). Hänellä oli Jumalan muoto ja hän oli Jumalan vertainen (Fil 2:6). Hän on Jumalan olemuksen kuva (Hepr 1:3). Hän on Sana ja Sana oli Jumala ja oli Jumalan luona (Joh 1:1-2).

Kristus ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan kanssa tasa-arvoinen (Fil 2:6; Room 1:4; 8:3).
        Hän luopui kaikesta, rikas tuli köyhäksi (2 Kor 8:9; Matt 8:20).
        Hän tuli ihmiseksi (Hepr 2:14; Joh 1:14; 1 Joh 1:2-3). Se merkitsi alentumista ja orjan muodon ottamista (Hepr 2:17,18; 4:15; Jes 53:2-3). Jumalan Poika tuli nyt ihmisen pojaksi (Gal 4:4).
        Hän luopui omasta tahdostaan (Matt 26:39; Hepr 10:9) ja oli kuuliainen Isälle. Se merkitsi heikkoutta (2 Kor 13:4) ja ristinkuolemaa (Hepr 12:2). Kuolema on täysin vastakkaista iankaikkiselle Jumalalle (Room 6:23; Hepr 2:9; 5:7).

Kristus ei kuollut omien syntiensä tähden, vaan Isän tahdosta meidän syntiemme tähden (1 Kor 15:3; Jes 53:5).
        Jeesus Kristus nousi kuolleista. Siinä riemullinen pääuutinen, jota julistetaan kaikkialla UT:ssa.

Nyt Jumala on hänet korottanut yli kaiken (Fil 2:9). Emme vielä näe jokaisen notkistavan polviaan kunnioittamaan hänen nimeään. Kerran tulee se hetki. Silloin jokainen kieli tunnustaa, että Jeesus Kristus on Herra (Jahve) ja Isä Jumala saa kaikessa kunnian ja ylistyksen (2:10-11).
        Tässä on suurin ja väkevin voima maailmassa, rakkauden voima. Tämän Jumala on tehnyt rakkaudesta tätä maailmaa kohtaan (Joh 3:16). Siinä on seurakunnan täysin riittävä ja alati tyydyttävä voiman lähde”.

• Tapio522 kirjoitti:

http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/ut/ut3g.html

”Kristus Jeesus on kaiken yläpuolella, ikuisesti ylistetty Jumala (Room 9:5). Hän oli olemassa ennen ihmiseksi tuloa (Kol 1:17). Hänellä oli Jumalan muoto ja hän oli Jumalan vertainen (Fil 2:6). Hän on Jumalan olemuksen kuva (Hepr 1:3). Hän on Sana ja Sana oli Jumala ja oli Jumalan luona (Joh 1:1-2).

Kristus ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan kanssa tasa-arvoinen (Fil 2:6; Room 1:4; 8:3).
        Hän tuli ihmiseksi (Hepr 2:14; Joh 1:14; 1 Joh 1:2-3). Se merkitsi alentumista ja orjan muodon ottamista (Hepr 2:17,18; 4:15; Jes 53:2-3). Jumalan Poika tuli nyt ihmisen pojaksi (Gal 4:4).
        Hän luopui omasta tahdostaan (Matt 26:39; Hepr 10:9) ja oli kuuliainen Isälle. Se merkitsi heikkoutta (2 Kor 13:4) ja ristinkuolemaa (Hepr 12:2). Kuolema on täysin vastakkaista iankaikkiselle Jumalalle (Room 6:23; Hepr 2:9; 5:7).

Kristus ei kuollut omien syntiensä tähden, vaan Isän tahdosta meidän syntiemme tähden (1 Kor 15:3; Jes 53:5).
        Jeesus Kristus nousi kuolleista. Siinä riemullinen pääuutinen, jota julistetaan kaikkialla UT:ssa.

Nyt Jumala on hänet korottanut yli kaiken (Fil 2:9). Emme vielä näe jokaisen notkistavan polviaan kunnioittamaan hänen nimeään. Kerran tulee se hetki. Silloin jokainen kieli tunnustaa, että Jeesus Kristus on Herra (Jahve) ja Isä Jumala saa kaikessa kunnian ja ylistyksen (2:10-11).
        Tässä on suurin ja väkevin voima maailmassa, rakkauden voima. Tämän Jumala on tehnyt rakkaudesta tätä maailmaa kohtaan (Joh 3:16). Siinä on seurakunnan täysin riittävä ja alati tyydyttävä voiman lähde”.

>Nyt Jumala on hänet korottanut yli kaiken (Fil 2:9). Emme vielä näe jokaisen notkistavan polviaan kunnioittamaan hänen nimeään. Kerran tulee se hetki. Silloin jokainen kieli tunnustaa, että Jeesus Kristus on Herra (Jahve) ja Isä Jumala saa kaikessa kunnian ja ylistyksen (2:10-11). <

Ei millään pahalla, mutta ihan huvittaa miten uskonnolisuus on saanut Tapionkin ymmärryksen aivan mielettömään tilaan ja ristiriitaiseksi.
        JUMALA on hänet korkealle koroittanut ja JUMALA on antanut hänelle muita nimiä korkeamman nimien ja JUMALA saa kunnian,- kaikki tämä on tietenkin totta.

Mutta, ihan huvittaa ymmärryksesi, kun kohde Jeesus onkin Jumala ymmärryksesi mukaan. Ei mitään tolkkua. U-s-k-o-i-s-i-t sinäkin Tapio siten,- miten tuo Fil 2 on ....t-o-d-e-l-l-a... ilmoitettu. Mikä ihmeen neuroosi on ihmisellä muuttaa Jumalan ilmoitusta.

Sanojen sisällön ymmärtävä lapsikin uskoo ja ymmärtää, miten JUMALA koroittaa Jeesuksen ja miten JUMALA anataa sen korkean nimen ja miten JUMALA saa tästä kunnian. Missään ei edes viitata, että Herra on Jumala. JUMALAHAN juuri teki Jeesuksen Herraksi. Miksi et usko tätä todellisuutta Jeesuksesta,- vaan uskot kuvitelmiiisi.
        KERRO Tapio,- missä kohtaa Raamattua on ilmoitus,- miten JUMALA tekisi Jeesuksesta toisen Jumalan.Jotain tolkkua tulisi olla kun omin sanoin kuvaa ilmoituksia.

• Tapio522 kirjoitti:

http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/ut/ut3g.html

Filippiläiskirjeen 2:6 jakeessa ei sanota että Jeesus oli Jumalan vertainen. Jumalaa ei kukaan voi verrata mihinkään, eikä mitään inhimillistä voi verrata Jumalaan, [Jes.40:18,25; 46:5; Apt.17:29]

2:5 "Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        2:6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,"

Filippiläiskirjeen 2:5,6 jakeissa mainittu Jumalan muoto ja Jumalan kaltaisuus tarkoittaa Jumalan luonteen muotoa ja Jumalan luonteen kaltaisuutta, jonka kaltaiseksi Isä tarkoitti ihmisetkin luoda, mutta ihmisen lihallinen mielenlaatu on turmellut tämän jumalakuvan; [1.Ms.1:26]

Jumalakuvaa koordinoidessa pitää kaiken nollapisteeksi eli lähtökohdaksi ja perustaksi ottaa Jumala eikä ihminen.

Oikea jumalakuva on tämä, jota ei voida veistää, valaa, maalata tai piirtää, vaan ainoastaan - e l ä ä - :'

2.Mooseksen kirja 34
        6 'Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra Jumala on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa,"'

Luukkaan evankeliumi 6
        36 "Olkaa armahtavaiset, niin kuin teidän Isänne on armahtavainen."

• ml213 kirjoitti:

>Nyt Jumala on hänet korottanut yli kaiken (Fil 2:9). Emme vielä näe jokaisen notkistavan polviaan kunnioittamaan hänen nimeään. Kerran tulee se hetki. Silloin jokainen kieli tunnustaa, että Jeesus Kristus on Herra (Jahve) ja Isä Jumala saa kaikessa kunnian ja ylistyksen (2:10-11). <

Ei millään pahalla, mutta ihan huvittaa miten uskonnolisuus on saanut Tapionkin ymmärryksen aivan mielettömään tilaan ja ristiriitaiseksi.
        JUMALA on hänet korkealle koroittanut ja JUMALA on antanut hänelle muita nimiä korkeamman nimien ja JUMALA saa kunnian,- kaikki tämä on tietenkin totta.

Mutta, ihan huvittaa ymmärryksesi, kun kohde Jeesus onkin Jumala ymmärryksesi mukaan. Ei mitään tolkkua. U-s-k-o-i-s-i-t sinäkin Tapio siten,- miten tuo Fil 2 on ....t-o-d-e-l-l-a... ilmoitettu. Mikä ihmeen neuroosi on ihmisellä muuttaa Jumalan ilmoitusta.

Sanojen sisällön ymmärtävä lapsikin uskoo ja ymmärtää, miten JUMALA koroittaa Jeesuksen ja miten JUMALA anataa sen korkean nimen ja miten JUMALA saa tästä kunnian. Missään ei edes viitata, että Herra on Jumala. JUMALAHAN juuri teki Jeesuksen Herraksi. Miksi et usko tätä todellisuutta Jeesuksesta,- vaan uskot kuvitelmiiisi.
        KERRO Tapio,- missä kohtaa Raamattua on ilmoitus,- miten JUMALA tekisi Jeesuksesta toisen Jumalan.Jotain tolkkua tulisi olla kun omin sanoin kuvaa ilmoituksia.

Jeesus on sataprosenttisesti riippuvainen Jumalasta. Jos Isä ei olisi antanut Pojalle valtaa, niin Hän olisi ollut vallaton Poika.

• Jortikan Kimmo vaan
        ml213 kirjoitti:

Sinullekkin ml213 on monet kerrat Raamatulla todistettu Jeesus Jumalaksi ja sinä olet hävinnytkin repullisen euroja siitä mutta epärehellisenä et ole sitä maksanut kenellekkään. Raamattu on totuus ja totuus on että Jeesus on Jumala. Ilmeisestikkään et lue Raamatusta kuin muutamaa jaetta kun et tätä vielä tiedä, vaikka sinulle on luettavasi jakeet monia kertoja laitettu joista tämäkin asia selviäisi jos vain lukisit ja oikein ymmärtäisit. Tai haluaisit ymmärtää oikein ne jakeet. Mutta ylpeytesikö sen estää että haluat ymmärtää ne väärin?

Maksa velkasi jonka olet hävinnyt, siitä sinun on hyvä jatkaa uskon tiellä.

>Mutta, ihan huvittaa ymmärryksesi, kun kohde Jeesus onkin Jumala ymmärryksesi mukaan. Ei mitään tolkkua. U-s-k-o-i-s-i-t sinäkin Tapio siten,- miten tuo Fil 2 on ....t-o-d-e-l-l-a... ilmoitettu. Mikä ihmeen neuroosi on ihmisellä muuttaa Jumalan ilmoitusta.

• Huomenta ekivaari.

Näille, jotka esikoisina korotetaan, voidaan otsiin kirjoittaa kaksi nimeä. Jumalan nimi JHWH ja Karitsan nimi Jumalan Poika, niinkuin kertoo Ilm.14:1:

Rev 14:1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.

Siis kaksi nimeä, ei yksi nimi tai kolme nimeä, eikä 1 1 1=1.

Rev 14:4 Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle.

Puhutaan hengellisistä asioista kuvakielellä. Naiset ovat seurakunnat. Näiden kanssa ja näiden eksytysoppiin eivät 144 000 esikoista ole sekaantuneet. Heidät on ostettu Jumalalle ja hänen Pojallensa ja siksi heidän otsiinsa on voitu kirjoittaa em. nimet.

He ovat mieleltään, ajatuksiltaan ja sisimmässään puhtaita, ainakin tuossa asiassa mihin jakeessa 1 viitataan. He uskovat Jumalan sanaan, eivätkä naisten (seurakuntien) harhaiseen kolminaisuusoppiin. He eivät usko monijumaluuteen, eivätkä Jumalan moneksi hajaantuneeseen persoonaan.

Heille Jumala on yksi ainoa, Kaikkivaltias. Ja Poikansa Jeesuksen Kristuksen on Isä Jumala lähettänyt heidän pelastuksekseen.
      He ovat ottaneet tämän perustotuuden vastaan ja siksi heidän otsissaan lukee mitä lukee.

• Juuri noin Jonah. Naisilla tarkoitetaan kirkkoja, seurakuntia ja uskonnollisia liikkeitä, joiden kanssa ihmiskunta on harjoittanut haureutta ja hylännyt Jumalan.

Ilm.17.
        1 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,
        2 hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet".
        3 Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin NAISEN istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
        4 Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
        5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

Myös helluntailaisuus kuuluu Suureen Babyloniin, koska se harjoittaa haureutta porton kanssa.

• lappix kirjoitti:

Juuri noin Jonah. Naisilla tarkoitetaan kirkkoja, seurakuntia ja uskonnollisia liikkeitä, joiden kanssa ihmiskunta on harjoittanut haureutta ja hylännyt Jumalan.

Ilm.17.
        1 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,
        2 hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet".
        3 Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin NAISEN istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
        4 Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
        5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

Myös helluntailaisuus kuuluu Suureen Babyloniin, koska se harjoittaa haureutta porton kanssa.

Lappix:
        ”Myös helluntailaisuus kuuluu Suureen Babyloniin, koska se harjoittaa haureutta porton kanssa.”

Niin kuuluu ja niin kuuluvat muutkin kirkkokunnat Ja siksi kehoitetaan tosiuskovia lähtemään siitä ulos.

Vasta lopunajalla, joka pian alkaa, niiden lankeemus huipentuu kuten kertoo Ilm.18:2:
        Rev 18:2 Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Langennut, langennut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.
        Rev 18:3 Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."

Ei tuossa mitään pakanakansoja tarkoiteta. Vaan kaikki Jumalan kansat ovat juoneet väärää haureuden viiniä, oikean pelastavan viinin sijaan, joka on Kristuksen veri.
        Lankeemuksen huipennus lopunajalla on, se, että nuo kirkkokunnat tunnustavat maan päälle tulleen laittomuuden ihmisen, antikristuksen olevan Kristus. Ja silloin koskee Jumalan kansaa seuraava jae.
        Rev 18:4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.

Mutta eiväthän kirkkokunnat usko lankeavansa. Heitä koskevat vain ne sanat raamatussa, jotka ovat positiivisia heidän kannaltaan. Negatiiviset koskevat muita kuin heitä.

Totuus on kuitenkin toinen.
        1Pe 4:17 Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta (oikos)....

Alkukielen oikos on koti, huone, temppeli. Mitkäs muut tänä päivänä kuuluisivat Jumalan kotiin tai huoneeseen kuin kirkkokunnat.

Ehkäpä olisi syytä perehtä Ilmestyskirjan sanomaan hiukan syvällisemmin, näin lopunajan kynnyksellä.

• KUKA NYT HALUAIS OLLA SAMA MIELTÄ SUN KANSSA JA KUOLLA IANKAIKKISESTI ???

• Lihani on kuollut ja pysyy kuolleena. Sieluni elää Jumalassa hänen sanansa ja henkensä, Jeesuksen Kristuksen kautta iankaikkisesti. Liha ja veri ei voi uskoa hengellisiä asioita, sen tähden lihan on kuoltava.

Johanneksen evankeliumi 11
        26 "Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

1.Johanneksen kirje 4
        15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

1.Johanneksen kirje 5
        5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

1.Johanneksen kirje 5
        10 "Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valehtelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa."

• ”SANA TULI LIHAKSI”
      Joh.1:13,14
      --
      1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
      1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
      >>>>>>>>>>>>
      Tässä tapahtui maailmankaikkeuden suurin ihme;
      ”Sana tuli lihaksi”.
      Sana, jonka kautta kaikki on luotu (Joh.1:3), tuli osaksi luomakuntaa. Se, mikä ei ollut ennen aistiemme ulottuvissa, tuli ihmisille tajuttavaksi todellisuudeksi menettämättä kuitenkaan jumaluuttansa.

Jeesuksessa oli siis kaksi ”luontoa”; jumalallinen ja inhimillinen, jotka muodostivat hänessä yhden persoonan.
      Kun Sana (Jumalan Poika) tuli ”lihaksi” (lat. inkarnaatio), hän tuli nimenomaan ihmiseksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta (Matt.1:20, Luuk.1:35).
      Tämä tosiasia on kristinuskon perusta.

• Jumalan sana on hengellinen, ei lihaa ja verta, [Room.7:17] Sana tuli lihaan, ei lihaksi:

1.Johanneksen kirje 4
        2 "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;"

2.Johanneksen kirje 1
        7 "Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus."

1.Timoteuksen kirje 3
        16 Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen."

1.Pietarin kirje:4
        1 "Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä -"

2.Korinttolaiskirje 3
        17 "Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus" uskoa että Kristus kärsi ja kuoli lihassa, mutta nousi elävänä hengessä, sillä "ei liha mitään hyödytä".

• Ekivaari.ei-kirj.

Näyte Enirolle, etten ole roskapostirobotti

• mutta mikä on

sellainen ihminen, jolla on narsistisuutensa lisäksi pakkomielle tai riivaajahengen ohjauksen mantraaminen ainakin kymmenen vuoden ajan ja aihepiirinä on sepittää valheita Jeesuksen syntyperästä.

Ei vaikuta kovin tervepäisen hommalta

• Jos ihmisen takapuoleen pistää tikku, niin jostakin muualta se on siihen lihaan tullut. Sama se on Jumalan SANALLAKIN, jostakin muualta se Jeesukseen tuli. Se ei alunperin kuulunut Pojan ominaisuuksiin, vaan se tuli Isältä.

Mutta nämä harhaoppiset eksytetyt jauhavat samaa levyä koska heidän aivonsa on kyllästetty uskonnollisella pas-kalla. Sellaisiin sopii tämä Raamatun todistus:

1.Tim.6.
      3 Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
      4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
      5 alituisia kinastuksia niiden

Tuohon joukkioon kuuluvat mm. Tapio522, Usko Toivonen, Juhani 1965, Niko, Mohikaani, Savonarola ja monet muut jehoviankin pahemmat vääristelijät.

• eki123

Kaikki luettelemasi nimimerkit ovat havaintojeni mukaan uskomassa alkuperäiseen vääristelemättömään evankeliumin totuuteen. He uskovat aivan oikein Jeesuksen Jumaluuden, Sanan lihaksitulleena Jeesuksessa Kristuksessa.

Tuomitessasi heidät lausuit tuomion itsellesi ja osoitit olevasi harhaoppinen, herää ja tee parannus pilkastasi!

• eki123 kirjoitti:

Kaikki luettelemasi nimimerkit ovat havaintojeni mukaan uskomassa alkuperäiseen vääristelemättömään evankeliumin totuuteen. He uskovat aivan oikein Jeesuksen Jumaluuden, Sanan lihaksitulleena Jeesuksessa Kristuksessa.

Tuomitessasi heidät lausuit tuomion itsellesi ja osoitit olevasi harhaoppinen, herää ja tee parannus pilkastasi!

Se siinä on parasta, että nämä nimimerkit tunnustavat olevansa uskonnollispoliittisen mössön kyllästämiä pakanoita.

• Meillä on aivan sama jumaluus kuin Jeesuksella Kristuksella, sillä me rikaastuimme hänen köyhyydetään, kun hän antoi Isältä saamansa sanan ja kirkkauden meille.

14 "Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole."

22 "Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -"

2.Korinttolaiskirje 8
      9 "Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte."
      [Fil.2:5-9]

• Usko Toivonen

Kristuksen kirkkauden evankeliumi tuli valmiiksi Golgatan tapahtumien ja
        kuolleista nousemisen ja taivaaseen astumisen myötä.

38. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        39. Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.
        Joh. 7.

Jeesus sanoo myähemmin :

7. Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
        Joh. 16.

Ja Pyhä Henki saapui sitten helluntaina.

Kristuksen kirkkauden evankeliumi täyttyi sitten Golgatalla, kun köyhäksi, ihmiseksi, tulleen Jumalan ainokaisen Pojan sovitusveri virtasi, tehden mahdolliseksi taivaallisen perintöosan rikkauden kaikille, jotka uskovat.

32. Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni."
        33. Mutta sen hän sanoi antaen tietää, minkäkaltaisella kuolemalla hän oli kuoleva.
        Joh. 12.

Jeesuksen täydellisen sovitustyön, Kristuksen armon, vuoksi meillä on mahdollisuus tulla upporikkaiksi, saada perintöosa Testamentin lainvoimaisuuden täyttäneen ja verellänsä voimaan vihkineen Jeesuksen vuoksi.

9. Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte. ( 2Kor 8.)

Sillä armosta ... ( Ef. 2. )

Sana, Joka oli Jumala, tuli lihaksi, köyhäksi, että meillä olisi elämä.

• Liha on Jumalan vastustaja, ja sellaisena Jeesus ja apostolit Jeesuksenkin lihan käsittivät olevan:

63 "Henki on se, joka eläväksi tekee; - e i - l i h a - m i t ä ä n - h y ö d y t ä. - Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."

Roomalaiskirje 8
      7 "sen tähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan."

Galatalaiskirje 3
      13 'Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" '-

Kolossalaiskirje 2
      14 "ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän
      v a s t u s t a j a m m e; - sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin."

Kun Jeesuksen liha naulittiin ristiin, siihen naulittiin meidän vastustajamme, ei puolustajaamme, Jumalan Henkeä!

• Usko Toivonen

"ekivaarille"

Jeesuksen lihan verellä uusi liitto astui voimaan, sinetöitiin.

On suorastaan pöyristyttävää sanoa " ei liha mitään hyödytä " , kun puhutaan
        Jeesuksesta itsestään.

Jeesus puhuu nuo paljon käyttämäsi sanat opetuslapsille (" teidän täytyy "):

6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        Joh. 3.

Hän ei puhunut itselleen noita sanoja, vaan ne sanat jotka häntä itseään koskivat tässä luvussa ovat:

13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. ( Joh. 3. )

Jeesuksen liha ja lihan veri merkitsee todella, todella paljon.

19. Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
        20. ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
        21. Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
        22. Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
        23. jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.
        Kol. 1.

" se on täytetty " sinunkin edestäsi.

http://www.youtube.com/watch?v=pmc6kx7FJAQ

• Ja lihan mukana kuoli Jeesus, mutta kuinkas ollakaan? Jumalan eläväksi tekevä SANA jäi ihmiskunnalle. Se ei kuollut, koska se oli lähtöisin kuolemattomasta Isä Jumalasta. Se SANA on kuultavissa vielä tänääkin, sillä se ei ollut Jeesus eikä Jumala. Se oli ja on Jumalan SANA.

• dfgdsfgsdfgdsfgsdfgd

ekivaari: jokainen viestisi henkii yhtä asiaa: Jeesuksen Jumaluuden kieltämistä....

Miksi asia on näin??? tee parannus, vielä kun kerkeät vanha mies.

• Raamatun teksi ei yhdelläkään lauseella - v a a d i - k e t ä ä n - uskomaan Jeesusta Kristusta Jumalakssi, vaan ainoastaan Jumalan pojaksi, ja se todistus riittää Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumalalle ja Isälle, joka varoittaa menemästä sen yli, mitä Kristus opetti:

1.Johanneksen kirje 4
        15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

1.Johanneksen kirje 5
        5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

10 "Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa."

Tämä on Kristuksen tervettä oppia, ja apostoli Johannes varoitti menemästä sitä edemmäksi, ettei menettäisi ainoata Jumalaa, Isää:

2.Johanneksen kirje 1
        9 "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika."

• Sinun pitää oppia ymmärtämään, että jumaluus on ominaisuus, ei persoona. Siis Jeesuksessa asui jumaluus Isältä saamansa Hengen, voiman ja vallan KAUTTA.
      Samoin jumaluus asuu heissä, joille Jumala on antanut lahjana Pyhän Henkensä - siis Jumalan Hengen.

• dfgdsfgsdfgdsfgsdfgd

puhutko mulle vai ekivaarille?

• dfgdsfgsdfgdsfgsdfgd

Kuules... Jeesus on Jumala. Millä perustelen? no Johannes Kastajalla, joka on Enkeli, mutta sanoi olevansa arvoton jälkeensä tulevaan verrattuna, eli Jeesukseen.

amen.

• dfgdsfgsdfgdsfgsdfgd kirjoitti:

Kuules... Jeesus on Jumala. Millä perustelen? no Johannes Kastajalla, joka on Enkeli, mutta sanoi olevansa arvoton jälkeensä tulevaan verrattuna, eli Jeesukseen.

amen.

Sinulle. Mihin jätit nyt sen ominaisuuden jumaluus, johon minä uskon. Se asui Jumalan Pojassa Jeesuksessa, ja oli lähtöisin Isästä.

Luuk. 4:1
        Sitten Jeesus täynnä Pyhää Henkeä palasi Jordanilta; ja Henki kuljetti häntä erämaassa,

Sama jumaluus asuu myös niissä ihmisissä, joille on lahjana annettu Pyhä Henki.
        Mark. 13:11
        Ja kun he vievät teitä ja vetävät oikeuteen, älkää edeltäpäin huolehtiko siitä, mitä puhuisitte; vaan mitä teille sillä hetkellä annetaan, se puhukaa. Sillä ette te ole puhumassa, vaan Pyhä Henki.

Niin toimii Isä Jumala. Hän antoi Pojalle ne SANAT, mitkä Hänen piti puhua ihmisille. Saman Hengen kautta annettiin opetuslapsille Jumalan Pyhä Henki, joka puhui heidän KAUTTAAN:
        Mutta yksikään, ei Jeesus eikä opetuslapset olleet Isä Jumala JHWH. Heissä vaikutti ja asui Jumalan Henki.

• dfgdsfgsdfgdsfgsdfgd

Etkö osaa lukea?

Uskot Johannes Kastajan olleen enkeli????

Johannes sanoi olevansa jälkeensä tulleen palvelija... kuka tuli jälkeen? Jeesus Kristus, lihaksi tullut Jumala.

• Siis kenelle sinä puhut? Käsittäkseni Johannes Kastaja oli ihminen ja Jumalan palvelija, Jeesuksen edelläkävijä.
      Mutta Johannes ei sanonut, että hänen jälkeensä tulee Jumala.

• dfgdsfgsdfgdsfgsdfgd

Markuksen Evankeliumi:

1. Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku.
        2. Niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan kirjassa: "Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava sinun tiesi".
        3. "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
        4. niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.

Eli Johannes oli (on) ihan 100% enkeli, lihaksi syntynyt enkeli... niinkuin Jeesus on lihaksi syntynyt Jumala.

• Raamatun teksti on ihan OK, mutta prosenteista se ei puhu mitän, eikä kenenkään sanan selittäjän pidä lisäillä omia ajatuksiaan Raamatun tekstiin.

Raamattu opettaa selvästi että Johannes Kastaja oli lihansa puolesta Marian sisaren Elisabetin poika, mutta sisimmältä hengeltään hän oli sama kuin aikoinaan profeetta Elian henki:

Luukkaan evankeliumi 1
      17 "Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan."

Matteuksen evankeliumi 11
      11 "Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja; mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän.
      12 Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.
      13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;
      14 ja - j o s - t a h d o t t e - o t t a a - v a s t a a n:
      h ä n - o n - E l i a s, - j o k a - o l i - t u l e v a"

Vain kaikki ne, jotka sanovat Isälle: "Tapahtukoon sinun tahtosi", vain nämä voivat ottaa vastaan tämän asian, niin kuin Jeesus sen opetti, muut ovat mieleltään paatuneet. Tahdotko sinä - o t t a a - v a s t a a n ?

• Kaikki te, jotka olitte eri mieltä kanssani siitä, että Jumalan tahdon julistaminen on sama asia kuin Kristuksen julistaminen, niin mikä ero on esimerkiksi Apt.13:36 ja 20:26 jakeilla verrattuna Apt.8:5, ja 1.Kor.1:23 jakeisiin? Jos niillä on joku ero, pitäisihän teidän pystyä se ero selittämään!

Apostolien teot 13
      p a l v e l l u t, - nukkui hän ja tuli otetuksi isiensä tykö ja näki katoavaisuuden."

Apostolien teot 20

1.Pietarin kirje:-
      1:11 ovat tutkineet, mihin tai millaiseen aikaan h e i s s ä - o l e v a
      K r i s t u k s e n - H e n k i - viittasi, edeltäpäin todistaessaan Kristusta kohtaavista kärsimyksistä ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta

Apostolien teot 8
      5 "Ja Filippus meni Samarian kaupunkiin ja saarnasi heille Kristusta."

• "Hiljaisuus on myöntyväisyyden merkki", näin sanotaan jos ei vastata kysymykseen, joten toistan kysymyksen esimerkkeinä, joita Raamatusta löytyy paljon. - M i t ä - e r o a - on sillä, jos palvelee Jumalan tahtoa, tai jos palvelee Kristusta?

Kirjoitin viimeisessä aloituksessani niiden tarkoittavan yhtä ja samaa, että Jumalan tahto on täysin sama kuin Kristus. Il-Mari teki oman avauksensa, jossa hän soimasi minua tekemästäni avauksesta ja nimitteli minua harhaoppiseksi

Apostolien teot 13

Apostolien teot 20

Apostolien teot 8
      5 "Ja Filippus meni Samarian kaupunkiin ja saarnasi heille
      K r i s t u s t a."

Roomalaiskirje 1
      1 "Paavali, Jeesuksen - K r i s t u k s e n - p a l v e l i j a, - kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia," [1.Kor.1:23]

2.Pietarin kirje 1
      1 "Simeon Pietari, Jeesuksen - K r i s t u k s e n - p a l v e l i j a - ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa."
      [Jaak.1:1; Juud.1:1]

• Uudestisyntynyt.

Il-Mari teki aivan oikein, sillä harhaoppinen sinä ja kumppanisi olette. Eilenkin lappalaisen jukan avauksessa sinäkin yhdyit jukan kirjoitukseen että verellä ei puhdisteta syntejä pois vaikka Raamattu nimenomaan sanoo että Jeesuksen veri puhdistaa kaikki synnit.

Eli sinä käännät koko Raamatun ilmoituksen päälaelleen mitä se Raamatussa sanotaan. Jos ekivaari ihan rehellinen olet, kai sinä nyt myönnät itsekkin että oppisi on mitä suurinta harhaa?

Sinähän sanot lappixstkin veljeksesi ja yhdyt hänekin kirjoituksiin, vaikka lappix ei muuta tee kuin pilkkaa ja irvailee joka viestissään Il-Marin avauksessa. Sellainen oppi teillä on, ekivaarin irvailu oppi. Toivon ekivaari sydämeni pohjasta että rauhoitut ja mietit oikein ajan kanssa mikä on saanut sinun "opetus lapsesikin" käyttäytymään niin kuin lappixkin käyttäytyy? Uskon että tulet järkevänä ja viisaana miehenä siihen tulokseen että ei ainakaan Pyhä Henki johdata sellaiseen kirjoittelun.

Joten mieti ja pohdi mikä henki teissä vaikuttaa. Pilkkaaminen ei varmaankaan ole Jumalasta, sen minä uskovaisena tiedän.

• Uudestisyntynyt. kirjoitti:

Il-Mari teki aivan oikein, sillä harhaoppinen sinä ja kumppanisi olette. Eilenkin lappalaisen jukan avauksessa sinäkin yhdyit jukan kirjoitukseen että verellä ei puhdisteta syntejä pois vaikka Raamattu nimenomaan sanoo että Jeesuksen veri puhdistaa kaikki synnit.

Eli sinä käännät koko Raamatun ilmoituksen päälaelleen mitä se Raamatussa sanotaan. Jos ekivaari ihan rehellinen olet, kai sinä nyt myönnät itsekkin että oppisi on mitä suurinta harhaa?

Sinähän sanot lappixstkin veljeksesi ja yhdyt hänekin kirjoituksiin, vaikka lappix ei muuta tee kuin pilkkaa ja irvailee joka viestissään Il-Marin avauksessa. Sellainen oppi teillä on, ekivaarin irvailu oppi. Toivon ekivaari sydämeni pohjasta että rauhoitut ja mietit oikein ajan kanssa mikä on saanut sinun "opetus lapsesikin" käyttäytymään niin kuin lappixkin käyttäytyy? Uskon että tulet järkevänä ja viisaana miehenä siihen tulokseen että ei ainakaan Pyhä Henki johdata sellaiseen kirjoittelun.

Joten mieti ja pohdi mikä henki teissä vaikuttaa. Pilkkaaminen ei varmaankaan ole Jumalasta, sen minä uskovaisena tiedän.

Sanon veljiksi jokaista, joka Jumalan totuutta etsii ja tahtoo sen löytää, olkoon hän miten alkumatkalla tahansa;

Psalmit 9
        11 "Ja sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä
        s i n ä - e t - h y l k ä ä - n i i t ä, - j o t k a - s i n u a - e t s i v ä t, - Herra." [Ps.22:27]

Minä teen niin kuin omatuntoni vaatii, enkä niin kuin Vanhan liiton
        e s i k u v i s s a - kiinni riippuvat "uskovaiset" tekevät.

Heprealaiskirje 8
        8 'Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa - u u d e n - liiton,
        8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton
        v a n h e n t u n e e k s i; - mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.,

Liha- ja veriuhritkin Raamattu julistaa vanhentuneiksi, koska maailmaan tullessaan Kristus todisti tekevänsä "Jumalani, sinun tahtosi minä teen mielläni," kun sitä ennen oli selvinnyt, ettei liha- ja veriuhreja Isä tahtonut.
        [Hepr.10:1-10]

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Sanon veljiksi jokaista, joka Jumalan totuutta etsii ja tahtoo sen löytää, olkoon hän miten alkumatkalla tahansa;

Psalmit 9
        11 "Ja sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä
        s i n ä - e t - h y l k ä ä - n i i t ä, - j o t k a - s i n u a - e t s i v ä t, - Herra." [Ps.22:27]

Minä teen niin kuin omatuntoni vaatii, enkä niin kuin Vanhan liiton
        e s i k u v i s s a - kiinni riippuvat "uskovaiset" tekevät.

Heprealaiskirje 8
        8 'Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa - u u d e n - liiton,
        8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton
        v a n h e n t u n e e k s i; - mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.,

Liha- ja veriuhritkin Raamattu julistaa vanhentuneiksi, koska maailmaan tullessaan Kristus todisti tekevänsä "Jumalani, sinun tahtosi minä teen mielläni," kun sitä ennen oli selvinnyt, ettei liha- ja veriuhreja Isä tahtonut.
        [Hepr.10:1-10]

Kyllähän se "ekivaari" niin, jotta vihollinenkin haluaa unohdettavan uudenlliton voimaan omalla verellänsä vihkineen Jeesuksen Kristuksen uhrin.

Hepr. 9:14

kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

Miten luet "ekivaari" Raamattua, vuosiko Jeesuksen veri kaikkien ihmisten
        edestä?

Koetko itse olevasi osallinen Jeesuksen vereen?

Pilatus totesi:

"Viaton olen minä tämän miehen vereen. Katsokaa itse eteenne."
        Matt. 27:24

Mutta ei ollut Pilatuksella ymmärrystä, että myös hänenkin, syntisen ihmisen, vuoksi Jeesus antoi itsensä kaikkien, aivan kaikkien ihmisten syntisyyden sovittamiseksi.

• Kyllä minä olen siihen osallinen sillä tavalla, että Jeesuksen katoavaisen lihan ja veren tilalle Isä lupasi pysyvämmän ja paremman — iankaikkisen ja pysyvän, eläväksi tekevän hengen, Jumalan tahdon — joka tekee eläväksi koko Jumalan seurakunnan, niin kuin viinipuun mahla elävoittää puun rungon, oksat, lehdet, silmut ja hedelmät. Jumala tahto puhdistaa ja pyhittää meidät. [Hepr.10:10]

• Niko.

Tästä on kysymys!

Ekivaari, Jeesus oli jo ennen Aabrahamia, Hän on ollut aina!
      Hän se oli joka kansansa kanssa vaelsi autiomaassa, Hän se oli joka lain Moosekselle antoi. Hän se on joka Aabrahamin tunsi, piti häntä ystävänään.
      Jeesus, ikiainainen, Jumalan Poika, Hän kenet Isä maailmaan lähetti syntisiä pelastamaan!
      Hän, ikiaikainen, Sana, tuli lihaksi, syntyi neistyt Mariasta Pyhän Hengen voimasta. Siinä on se jumalisuuden salaisuus, lihassa ilmoitettu, lihaan tullut Herra joka tekee uudeksi kaiken!

1.Tim. 3:16 Ja se on julkisesti suuri jumalisuuden salaisuus, että Jumala on ilmoitettu lihassa, vanhurskautettu hengessä, nähty enkeleiltä, saarnattu pakanoille, uskottu maailmassa ja otettu ylös kunniaan.

1.Kor.15:47 Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta.

1.Joh.4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
      4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
      4:4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
      4:5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
      4:6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.

1.Joh.2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
      2:23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
      2:24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.

2.Joh.1:7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

Me tiedämme, jotka Herraan uskomme, että on monia jotka eivät usko lihaan tulleeseen ja näin ollen kieltävät Pojan ja Isän. Se ei ole yllätys, sillä ennalta Johannes sen meille kertoi ja Jeesus ennalta varoitti lopunaikojen eksytyksistä.
      Sanoipa Hän, että on monia jotka eksyvät ja harhaan joutuvat... monia...

Sen vuoksi evankeliumi on pidettävä kirkkaana! Katse suunnattuna yksin Jeesukseen Kristukseen!
      Jumalan Sana on oltava majakkana elämän myrksyissä ja se Sana pitää meidät tiellä!

• Sinä Niko kiellät Isän ja Pojan. Miksi?

Sinä kiellät Jeesuksen olevan Isän voitelema ja hänen lähettämänsä Vapahtaja meidän pelastukseksemme, välimies meidän ja Jumalan välillä. Sinä väität,että Jeesus-Jumala on itse lähettänyt itsensä. Sinä väität, että Jeesus, Poika on itse Isä Jumala.

1Jn 2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        1Jn 2:23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.

Kiellät Isän ja Pojan, sinulla on vain Isä, joka on yksi ja sama Jumala ja Jumalan Poika, ja sen lisäksi vielä Pyhä Henkikin on Jumala ja ilmeisesti oppisi mukaan myös Jumalan Poika.

Eli yhteenvetona Jeesus on:
        Jeesus = Isä = Poika = Pyhä Henki= Jumala= Jumalan lähettämä Poika= Sana = ikuinen ylimmäinen pappi= Jumalan voitelema= Kaikkivaltias= Taivaan ja maan Luoja= Jumalan kuva= Ihminen= Korkein= ainokainen Poika Isän helmassa= välimies ihmisen ja Jumalan välillä= yksi ainoa Jumala= yksi ainoa totinen, Jeesuksen lähettänyt= Jumalan pää= Jumalan luomakunnan alku=
        tasavertainen Isän kanssa= Korkeimman Poika.

Raamattu sanoo näin:

Joh 17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Mitäs Niko ja muut nikolaiitat tuohon sanovat?

• Niko.
        Jonah kirjoitti:

Sinä Niko kiellät Isän ja Pojan. Miksi?

Sinä kiellät Jeesuksen olevan Isän voitelema ja hänen lähettämänsä Vapahtaja meidän pelastukseksemme, välimies meidän ja Jumalan välillä. Sinä väität,että Jeesus-Jumala on itse lähettänyt itsensä. Sinä väität, että Jeesus, Poika on itse Isä Jumala.

1Jn 2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        1Jn 2:23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.

Kiellät Isän ja Pojan, sinulla on vain Isä, joka on yksi ja sama Jumala ja Jumalan Poika, ja sen lisäksi vielä Pyhä Henkikin on Jumala ja ilmeisesti oppisi mukaan myös Jumalan Poika.

Jeesus = Isä = Poika = Pyhä Henki= Jumala= Jumalan lähettämä Poika= Sana = ikuinen ylimmäinen pappi= Jumalan voitelema= Kaikkivaltias= Taivaan ja maan Luoja= Jumalan kuva= Ihminen= Korkein= ainokainen Poika Isän helmassa= välimies ihmisen ja Jumalan välillä= yksi ainoa Jumala= yksi ainoa totinen, Jeesuksen lähettänyt= Jumalan pää= Jumalan luomakunnan alku=

Raamattu sanoo näin:

Joh 17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Johan kirjoitti:

"Sinä Niko kiellät Isän ja Pojan. Miksi?
        Sinä kiellät Jeesuksen olevan Isän voitelema ja hänen lähettämänsä Vapahtaja meidän pelastukseksemme, välimies meidän ja Jumalan välillä. Sinä väität,että Jeesus-Jumala on itse lähettänyt itsensä. Sinä väität, että Jeesus, Poika on itse Isä Jumala."

Johan miksi valehtelet ja annat väärän todistuksen minusta ja kaikenlisäksi nimeäni pilkaten vertaat minua epäjumalan-palvelijoihin?

Jumala on sanonut:
        " Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi”

• Niko.
        Jonah kirjoitti:

Sinä Niko kiellät Isän ja Pojan. Miksi?

Raamattu sanoo näin:

Toivon sinun pääsevän synnintuntoon ja löytävän Totuuden, tässä sinulle puhdasta Sanan opetusta:

http://mikaeltorppa.puheenvuoro.uusisuomi.fi/76807-koko-raamattu-on-herran-jeesuksen-ilmoitus

• Ekivaari.ei-kirj.
        Niko. kirjoitti:

Toivon sinun pääsevän synnintuntoon ja löytävän Totuuden, tässä sinulle puhdasta Sanan opetusta:

http://mikaeltorppa.puheenvuoro.uusisuomi.fi/76807-koko-raamattu-on-herran-jeesuksen-ilmoitus

Ei kovinkaan puhdasta Jumalan sanaa tuo mikael torpan päättelyt kun sanaliiton "Minä olen" käytön perusteella väittää Jeesusta Jumalaksi. Pienellä vilkaisulla UT;sta löytyy paljon ihan tavallisten ihmisten "minä olen" lausuntoja:

Luukas 1
        18 "Niin Sakarias sanoi enkelille: "Kuinka minä tämän käsittäisin? Sillä
        m i n ä - o l e n - vanha, ja minun vaimoni on iälliseksi tullut."

Luukas 1
        38 "Silloin Maria sanoi: "Katso,m i n ä - o l e n - Herran palvelijatar; tapahtukoon minulle sinun sanasi mukaan."

Luukas 5
        8 "Kun Simon Pietari sen näki, lankesi hän Jeesuksen polvien eteen ja sanoi: "Mene pois minun tyköäni, Herra, sillä - m i n ä - o l e n - syntinen ihminen."

Luukas 9
        9 "Ja Herodes sanoi: "Johanneksen - m i n ä - o l e n - mestauttanut; mutta kuka tämä on, josta minä tuollaista kuulen?" Ja hän etsi tilaisuutta saadakseen nähdä hänet."

Apostoli Paavali käytti "minä olen" sanontoja satoja kertoja, joten älkää uskoko kaikkia "minä olen" selittäjiä Jumalaksi!

Se Jumala, joka puhui Moosekselle "Minä olen"-muodossa, oli Isä, joka puhui joko pojan tai enkelin kautta, eikä itsekään voinut, tai ei tahtonut antaa itsestään mitään määritettä, mikä hän on.

Jumalan poikaa voi ja saa verrata Moosekseen ja profeettoihin, mutta Isää ei voi eikä saa mihinkään inhimilliseen verrata; [Jes.40:18,25; 46:5]

• Ekivaari.ei-kirj. kirjoitti:

Ei kovinkaan puhdasta Jumalan sanaa tuo mikael torpan päättelyt kun sanaliiton "Minä olen" käytön perusteella väittää Jeesusta Jumalaksi. Pienellä vilkaisulla UT;sta löytyy paljon ihan tavallisten ihmisten "minä olen" lausuntoja:

Luukas 1

Luukas 1
        38 "Silloin Maria sanoi: "Katso,m i n ä - o l e n - Herran palvelijatar; tapahtukoon minulle sinun sanasi mukaan."

Luukas 5
        8 "Kun Simon Pietari sen näki, lankesi hän Jeesuksen polvien eteen ja sanoi: "Mene pois minun tyköäni, Herra, sillä - m i n ä - o l e n - syntinen ihminen."

Luukas 9
        9 "Ja Herodes sanoi: "Johanneksen - m i n ä - o l e n - mestauttanut; mutta kuka tämä on, josta minä tuollaista kuulen?" Ja hän etsi tilaisuutta saadakseen nähdä hänet."

Apostoli Paavali käytti "minä olen" sanontoja satoja kertoja, joten älkää uskoko kaikkia "minä olen" selittäjiä Jumalaksi!

Se Jumala, joka puhui Moosekselle "Minä olen"-muodossa, oli Isä, joka puhui joko pojan tai enkelin kautta, eikä itsekään voinut, tai ei tahtonut antaa itsestään mitään määritettä, mikä hän on.

Jumalan poikaa voi ja saa verrata Moosekseen ja profeettoihin, mutta Isää ei voi eikä saa mihinkään inhimilliseen verrata; [Jes.40:18,25; 46:5]

Ensinnä sanon sinulle ”ei kirj. ekivaari”, että ekivaari aina kirjoittaa rekisteröidyllä nimimerkillään.
        Olet tyypillinen helluntailainen, valehtelija ja harhaanjohtaja.

Lopunaikoja kuvatessaan Jeesus kertoo seuraavaa.
        Biblia 1776:
        Mark 13:5 Niin Jesus, vastaten heitä, rupesi sanomaan: katsokaat, ettei joku teitä petä.
        Mark 13:6 Sillä monta tulevat minun nimeeni, sanoen: MINÄ OLEN (ego eimi), ja pettävät monta.

Mark.13:6 alkukielellä:
        Polloi gar eleusontai epi to onomati mu legontes hoti ego eimi kai pollus planesusin.

Sillä monet menevät yli (päälle, ”epi”) minun nimeni sanoen että: ”minä olen”, ja monia eksyttävät.

Ketkä tällä palstalla ovat menneet yli Jeesuksen nimen (=Jumalan Poika) ja eksyttävät monia sanoessaan, että Jeesus käyttäessään sanoja ”minä olen” (ego eimi) tarkoittaa olevansa Jumala.

Mat 24:4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        Mat 24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'MINÄ OLEN ( ego eimi) Kristus', ja he eksyttävät monta.

Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: ”JUMALA KRISTUS” ja e-k-s-y-t-t-ä-v-ä-t monia.

Kuka siis on eksyttäjä?

• Niko. kirjoitti:

Johan kirjoitti:

"Sinä Niko kiellät Isän ja Pojan. Miksi?
        Sinä kiellät Jeesuksen olevan Isän voitelema ja hänen lähettämänsä Vapahtaja meidän pelastukseksemme, välimies meidän ja Jumalan välillä. Sinä väität,että Jeesus-Jumala on itse lähettänyt itsensä. Sinä väität, että Jeesus, Poika on itse Isä Jumala."

Johan miksi valehtelet ja annat väärän todistuksen minusta ja kaikenlisäksi nimeäni pilkaten vertaat minua epäjumalan-palvelijoihin?

Jumala on sanonut:
        " Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi”

Niko, en vertaa sinua epäjumalan palvelijoihin. Uskon sinun olevan Jeesuksen opetuslapsi.

Kerro, mikä sanomisistani oli väärin. Etkö uskokaan niinkuin sanoin, näin olen kuitenkin ymmärtänyt. Etkö uskokaan, että Jeesus on Jumala?

Mikä sanomisissani oli vastoin sinun uskonkäsitystäsi?

Jos olen ymmärtänyt väärin, niin pyydän anteeksi.

• Niko.
        Ekivaari.ei-kirj. kirjoitti:

Luukas 1

Luukas 1

Luukas 5

Luukas 9

Et näe totuutta, koska et usko Häntä siksi joka Hän on.

Saa-tana kiusasi Jeesusta erämaassa:

Matt. 4:8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
        4:9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua."
        4:10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman.'"
        4:11 Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta.

Kuten tiedämme, saa-tana on "tämän maailman" hallitsija.
        Mitään valtaa hänellä ei kuitenkaan ole ainoaan todelliseen hallitsijaan ja Herraan, Jumalaan!

Jeesuksen Sana on voimallinen Sana, siinä on Jumalan voima sillä Hänen Sanansa on Jumalan Sana!
        Hän itse on Jumalan Sana.

Jopa per-kele vapisee Jumalan edessä ja tottelee, siksi saa-tanan on pakko totella myös Jeesuksen Sanaa erämaassa:
        "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman."

vihollinen totteli Jeesusta vain ja ainoastaan siksi, että Jeesus on Herra, myös vihollisen Herra ja Jumala!
        Kaikkivaltias.

Näen, että palstalla monet eivät usko, eivät ymmärrä Jumala olevan Yksi, Isän ja Pojan olevan yhtä, Yksi Jumala; Isä, Poika ja Pyhä Henki!
        Se tuntuu aiheuttavan monelle väärinymmärryksiä, eksymystä ja harhaan joutumista.

• Jonah kirjoitti:

Ensinnä sanon sinulle ”ei kirj. ekivaari”, että ekivaari aina kirjoittaa rekisteröidyllä nimimerkillään.
        Olet tyypillinen helluntailainen, valehtelija ja harhaanjohtaja.

Lopunaikoja kuvatessaan Jeesus kertoo seuraavaa.
        Biblia 1776:
        Mark 13:5 Niin Jesus, vastaten heitä, rupesi sanomaan: katsokaat, ettei joku teitä petä.
        Mark 13:6 Sillä monta tulevat minun nimeeni, sanoen: MINÄ OLEN (ego eimi), ja pettävät monta.

Mark.13:6 alkukielellä:
        Polloi gar eleusontai epi to onomati mu legontes hoti ego eimi kai pollus planesusin.

Sillä monet menevät yli (päälle, ”epi”) minun nimeni sanoen että: ”minä olen”, ja monia eksyttävät.

Ketkä tällä palstalla ovat menneet yli Jeesuksen nimen (=Jumalan Poika) ja eksyttävät monia sanoessaan, että Jeesus käyttäessään sanoja ”minä olen” (ego eimi) tarkoittaa olevansa Jumala.

Mat 24:4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        Mat 24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'MINÄ OLEN ( ego eimi) Kristus', ja he eksyttävät monta.

Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: ”JUMALA KRISTUS” ja e-k-s-y-t-t-ä-v-ä-t monia.

Kuka siis on eksyttäjä?

Rehellisyyden nimissä minun nyt täytyy sanoa, että valitettavasti Eniro pakotti minut vastaamaan tuon yhden kirjoitukseni ei rekisteröidyllä nimimerkillä, kun tuli se "ei roskapostirobotti"-varmistus juuri tuohon saumaan, eikä rekisteröity nikkini siihen kelvannut, ennen kuin vastasin heidän vaatimuksensa mukaan.

Mitä Jeesus tuosta "monta tulee minun nimessäni sanoen: 'MINÄ OLEN ( ego eimi) Kristus', ja he eksyttävät monta", lauseesta sanoi, pitää varmasti paikkansa, sillä Johannes todisti jo apostolien aikaan monta antikristusta ilmaantuneen, [1.Joh.2:18]

Oikean ja väärän "Minä olen"-muodon ymmärtää siitä, että Isä, puhuessaan kenen kautta tahansa, ei anna määritettä noille "Minä olen" sanoille, mutta ihmiset keksivät siihen jotakin täytettä, "persoona", tai jotakin inhimilliseen viittaavaa!

Se Jumala, joka puhui Moosekselle "Minä olen"-muodossa, oli Isä, joka puhui joko pojan tai enkelin kautta, eikä itsekään voinut — tai ei tahtonut — antaa itsestään mitään määritettä, mikä hän on, totesi vain olevansa "Minä Olen."

• ekivaari kirjoitti:

Rehellisyyden nimissä minun nyt täytyy sanoa, että valitettavasti Eniro pakotti minut vastaamaan tuon yhden kirjoitukseni ei rekisteröidyllä nimimerkillä, kun tuli se "ei roskapostirobotti"-varmistus juuri tuohon saumaan, eikä rekisteröity nikkini siihen kelvannut, ennen kuin vastasin heidän vaatimuksensa mukaan.

Mitä Jeesus tuosta "monta tulee minun nimessäni sanoen: 'MINÄ OLEN ( ego eimi) Kristus', ja he eksyttävät monta", lauseesta sanoi, pitää varmasti paikkansa, sillä Johannes todisti jo apostolien aikaan monta antikristusta ilmaantuneen, [1.Joh.2:18]

Oikean ja väärän "Minä olen"-muodon ymmärtää siitä, että Isä, puhuessaan kenen kautta tahansa, ei anna määritettä noille "Minä olen" sanoille, mutta ihmiset keksivät siihen jotakin täytettä, "persoona", tai jotakin inhimilliseen viittaavaa!

Se Jumala, joka puhui Moosekselle "Minä olen"-muodossa, oli Isä, joka puhui joko pojan tai enkelin kautta, eikä itsekään voinut — tai ei tahtonut — antaa itsestään mitään määritettä, mikä hän on, totesi vain olevansa "Minä Olen."

Jäi poista tuosta edellisestä vielä viimeinen lause, joka minnun kirjoittaa:

Isän ja pojan ero on se, että Isä on Lepo, "Olen", mutta poika on "liike", joka menee ja tulee." Meillekin on luvattu saavuttaa sama olotila kuin Isällä on, "varma pääsy Jumalan lepoon":

Hebrealaiskirje:
        4:9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva. [Hepr.3:9-19, 4:1-9]

• Kyllä kyllä. Sitähän minä olen tolkuttanut, että "Herra on henki", [2.Kor.3:17] joka tuli - l i h a a n - ei lihaksi, niin kuin yhteen jakeeseen väärin on käännetty; [Joh.1:14] Jopa Athanioksen kolminaisuusoppikin myöntää, että "poika on Isästä, jumala Jumalasta", vertaa Joh.10:34-36,!

Isä on ollut joka tapauksessa ennen poikaa, sillä poika on Isästä eikä Isä pojasta. Totinen Jumala on se, - j o s t a - k a i k k i - o n, ja se on Isä :

1.Korinttolaiskirje 8
      6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan - y k s i - J u m a l a, - I s ä,
      j o s t a - k a i k k i - o n - ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Efesolaiskirje 4
      6 "y k s i - J u m a l a - j a - k a i k k i e n - I s ä, - joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja - k a i k i s s a." (Eikä vain kolmessa)!

Niko, eikö se tunnu melko turhauttavalta taistella näin selvää Raamatun ilmoitusta vastaan, että "Isä yksin on ainoa ja totinen Jumala." ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      226
      6092
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3864
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2637
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      41
      2177
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1952
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      46
      1906
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1800
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1676
    9. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      37
      1567
    10. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1522
    Aihe