Olen nyt huomannut ja hokassut että seurakunnissakin voi ruokailla. Hinta- laatusuhde on erittäin hyvä, välillä jopa ilmainen. Siellä vanhemmat mummelit hyörii keittiössä puna poskilla ja taatusti ruoka maistuu siltä miltä pitää. Tänään listalla oli possun uunipaistia, tehty kunnon lihasta pitkällä haudutuksella. Keitetyt kuoritut perunat, syys- salaattia puolukalla ja aivan ihanaa itsetehtyä porkkanaleipää, sekä piirakoita. Oikeaa kotikaljaa ! Jälkkärinä karvi ja tuore marjapiirakka.
Jo aamulla kun kuljeskelin vielä pimeän aikaan ohi, siellä oltiin täydessä vauhdissa kokkaamassa niin heti tuli nälkä.
Melko useasti saa keittoa / pataa, joka kyllä riittää kevyen työn tekijälle. Lisäksi torstaisin voi tilata uunilämpimät piirakat mukaan.
Mäkkärit ja pizzeriat on jääneet kakkoseksi, nämä ihmiset osaa. Innolla jo ootan jouluateriaa, kotitekoisia laatikoita, kinkkua, luumukiisseliä ....
Äitienpäivänä käydään syömässä Valamon Trapesassa; on tosiaan ajomatkan arvoinen kokemus ihanine kalaruokineen.
Varsinaisia
perinneruokia
0
102
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663422Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463242Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1423048- 502663
- 311983
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271870- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871545Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391421- 391350