Miehet, vastatakaa (kysymyksiä ikäerosta)!

Ei vielä kovin vanha

Eli sinä mies siellä ruudun takana, voisitko ikinä kuvitella tapailevasi tai seurustelevasi itseäsi reilusti nuorempaa naisihmistä? Esim jos olisit 35 ja tuo nainen 25 tai jos olisit 40 ja nainen 20, eli kuinka paljon ikäeroa on yksinkertaisesti liikaa?

Luulisin ainakin, että erilaiset elämäntilanteet voisi olla esteenä. Miehellä enemmän ikää, enemmän myöskin kokemusta, saattaa olla ero takana tai lapsiakin jo. Ja nuorempi nainen saattaa olla huomattavastikin kokemattomampi. Ja muutkin elämäntilanteen eroavaisuudet, onhan siinä nyt vähän eroa että onko vakituisessa palkkatöissä vaiko vasta opintojensa alussa, vasta lopullista uraansa miettien.

Minun on vaikea kuvitella miksi kukaan itseäni vanhempi mies voisi kiinnostua minusta näiden asioiden vuoksi ja nyt olen ihastunut itseäni reilusti vanhempaan :( Kyllä timmi kroppa yms varmaan jonkin aikaa jaksaisi kiinnostaa mutta siihen se varmaan jäisikin.

30

445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllähän niinku ikä ei ole sellainen asia jolle kannattaa ajatustakaan uhrata. Iän, tai pikemmin eri kokemuspohjan ja tarpeiden vuoksi voi tulla ero, mutta ei välttämättä joten ei paljo kannata asiaa ihastumisvaiheessa vielä miettiä.

    • Eiköhän se ikä ole toissijainen seikka.

    • jos epäröit - jatka matkaa

    • En minä sano, etteikö suhde voisi onnistua suurestakin ikäerosta huolimatta. Etenkin jos osaa elää hetkessä murehtimatta tulevaisuutta. Minä vain muistan isovanhempani, joilla oli ikäeroa 17 vuotta. Mummo oli vielä virkeä keski-ikäinen ja ukki dementoitunut vanhus. Ei se mielstäni mikään ideaali tilanne ole.

      • Rypsisikakuski

        Ratikan isoisässä siis jo näkyi suvun rappeutueisuus.
        Onneksi Ratikka on sammuvan suvun viimeinen yksilö


    • Rakkaus on AjaO

      Jollet rakasta tai toinen ei rakasta , on suuri mahdollisuus että suhde ei kestä

    • Ei vielä kovin vanha

      Kiitos kaikille vastauksista. En siis ole millään tavoin edes vihjannut tuolle ihastukseni kohteelle näistä tunteista, enkä näiden kommenttien perusteella aiokaan. Minun on vaikea uskoa että hän voisi minusta oikeasti kiinnostua :/

      • Dr.Peterson

        Usko, Toivo, Rakkaus ! : )

        Jos löydät uskovan miehen siis kristityn (vain uskova on kristitty), ja ilmassa on rakkautta ja kemiat toimivat, niin mikä ettei ! : )

        Sama uskonto tai ideologia ja elämänkatsomus on todella tärkeä. Niitä ei tiedä ennenkuin rohkeesti keskustelee ihastuksen kanssa.

        Pelkästään fyysisen ulkonäön varaan ei kummankaa kannata parisuhdetta rakentaa.


      • Ei vielä kovin vanha
        Dr.Peterson kirjoitti:

        Usko, Toivo, Rakkaus ! : )

        Jos löydät uskovan miehen siis kristityn (vain uskova on kristitty), ja ilmassa on rakkautta ja kemiat toimivat, niin mikä ettei ! : )

        Sama uskonto tai ideologia ja elämänkatsomus on todella tärkeä. Niitä ei tiedä ennenkuin rohkeesti keskustelee ihastuksen kanssa.

        Pelkästään fyysisen ulkonäön varaan ei kummankaa kannata parisuhdetta rakentaa.

        En ole kristitty enkä lainkaan uskossa, tuosta ihastukseni kohteesta en tiedä mutta minulle on ylipäätään melko yhdentekevää toisen usko, kunhan ei käytä uskoansa muiden riistämiseen tai tuomitsemiseen. Minulle on tärkeää suvaitsevaisuus, ehkä voisin tästä asiasta udella tältä henkilöltä lisää.

        Sen tiedon perusteella mitä kyseisestä henkilöstä tiedän niin hän lienee melko humaani ja herkkä ihminen. Harrastuksista en tiedä mitään mutta samalla alalla ollaan.


    • niin...

      Noh ikä on este, jos sen antaa olla. :-) Täysikäiset ihmiset kuitenkin kai kyseessä?

      • .

        juu ei varmaan niin ikä ole joillekin este koska tänäänkin eräs 54v mies sai tuomion kun oli 10vuotiasta käyttänyt hyväkseen Tuomio on kunnianloukkaus kakki lapsia kohtaan kerrasaan julma.
        Elinkautinen .


    • +60 ja soiva peli...

      No, kaikkea ne ihmiset kysyvätkin? Kyllä nuoret naiset ovat kauniita katsella,... mutta, mutta seurustelu, tai tapailu itseäni huomattavasti nuoremman kanssa ei varmasti toimi!!! Suunnilleen itseni ikäinen on sopiva, voi olla muutama vuosi, jompaan, kumpaan suuntaan, ei suurta väliä minulle.

    • :DDD

      Onko sulla montakin miestä siellä ruudun takana??Istut koneellasi 24h/vrk.
      Ethän sä ehdi muuta kuin töllöttämään sitä "ruutuasi".

    • Muuten ei iällä väliä, mutta alle 25v naisen kanssa en voisi harkita vakavaa parisuhdetta.

    • Ei vielä kovin vanha

      Eipä tässä muu auta kuin yrittää vähentää näitä tunteita ja jos eivät parissa kuukaudessa lopu niin sitten on kokeiltava kepillä jäätä ja katsottava mitä tapahtuu.

    • 34 v mies

      Omasta mielestäni ei tuohon ikään kannattaisi takertua, itse voisin kyllä kuvitella seurustelevani parikymppisen kanssa, enkä näe siinä mitään ihmeellistä jos vaan kemiat kohtaa.

      Tiedän myös suvusta/tuttavapiiristä muutaman hyvin onnistuneen parisuhteen joissa ikäeroa oli lähes 20 v, toisaalta taas niitä epäonnistumisia on nähty ihan samanikäistenkin kumppanien keskuudessa. Sukulaistyttö, koulutettu ja fiksu ihminen, on taas elänyt parisuhteessa jo vuosia 25v vanhemman miehen kanssa ja tyytyväisen oloisia ovat.

      Ehkäpä se on enempi kiinni ihmisistä kuin pelkästään iästä.

    • nuorempi nainen

      Minulla on mieheni kanssa 20 vuotta ikäeroa. (Itse olen 24v ja hän on 44v). Miehelläni ei ole lapsia, eikä hän välttämättä niitä haluakaan. Minulle se sopii oikein hyvin. Toki mieli voi muuttua, mutta epäilen suuresti etten ikinä tule haluamaan lapsia. Me emme ole samalla alalla ja meillä on ikäerosta huolimatta samanlainen elämäntyyli. Toki joskus joissain asioissa voi huomata, että miehelläni on enemmän elämänkokemusta mutta mielestäni se ei haittaa parisuhdettamme millään tapaa.

      Tuttavissani on samalla alalla oleva pariskunta, jotka tapasivat kun nuorempi nainen oli gradun tekovaiheessa. Nyt he ovat olleet onnellisesti yhdessä pitkään.

      Toisaalta olen myös kuullut juttuja, että vanhemmat miehet kiinnostuvat opiskelijoista seksimielessä. Opiskelijat taas nostattavat näillä suhteilla uraansa tai maksattavat opiskeluaikansa.

      Meitä on moneen junaan :)

    • Periaatteessa kyllä, käytännössä ehkä ei. Ehkä siksi, että todennäköisesti saattaisin antaa "pirulle pikkurillin "ja katsoa minne "tie vie".

      Sanotaan, ettei iällä ole merkistystä.

      Tämänastisen kokemuksen perusteella sanoisin, että kyllä sillä kuitenkin on.

    • Mitä suurempi ikäero, sitä helpompi on vanhemman puoliskon, jolla narsistisia piirteitä, ohjailla nuorempaa kuin pässiä narussa.

    • M35v

      Tietysti voisin. Kuvittelen kuitenkin noin kymmenen vuoden ikäeron olevan maksimi.

    • Kyllä voisin olla huomattavasti nuoremman kanssa, kunhan vaan täysi-ikäinen on. Itse kun en ole asunut kenenkään kanssa yhdessä tähän ikään kohta 28 mennessä taikka ole tapaillut vakavammin ketään, niin varmaan on samanlaisia tilanteita itseäni nuorempien kanssa... Itteasiassa aika moni nuorempi on varmaan huomattavasti kokeneempi kuin itte oon.

    • ~cissi~

      Olipa hyvä että saatiin selvyys tähänkin asiaan kun olen kans aina kipuillut tän kysymyksen kanssa, että voikohan mies mitenkään harkita seurustelevansa itseään huomattavasti nuoremman naisen kanssa. Ihana tietää että kyllä, noin 99,99 % voi.

    • Mun yks mies kaveri deittailee just ihan onskuna itteensä 25v nuorempaa mimmiä. Ja on ihan rakastunut siihen. Eikä mimmin ulkonäkökään pahaks kuulemma oo.

      Itte deittailen 10 vuotta vanhempaa miestä, tosin ollaan molemmat reilusti yli 25v. :DD

    • * n*37 *

      Entäs naiset? Mikä on naisilla se kynnys nuorempaan mieheen? 6-7 v nuorempi olisi jo aika nuoren oloinen ...

      n37

      • mies hätyyttää

        Tämä ei nyt ole tuo keskustelu. Hus takaisin keittiöön tai naisten logiikkaa linjalle.


    • oon sitä mieltä et tuskin tuun enää ikinää seurustelemaan minkään ikäisen kanssa

    • Mies 43

      Ihan hyvin voisin.
      Riipu täysin henkilöistä onko ikäero ongelma. Ei sitä voi kukaan ulkopuolinen kertoa kenellekään. Eikä sitä välttämättä itsekään pysty etukäteen tietämään. Aika näyttää.

      Hassua kuinka aloittajan kuvaus omasta tilanteestaan sopii minun tilanteeseen. Tosin toisen osapuolen näkövinkkelistä katsoen. Olen siis 43 vuotias mies. Minulla on pitkäaikainen tyttöystävä mutta ei lapsia (ei johdu minusta). Elämme eri puolilla maata ja tapaamme harvoin. Suhde on ok, mutta ei ole viime vuosina ollut enää sitä mitä se oli alussa ja mitä toivoisin.

      Viime kuun lopulla minua noin 20 v nuorempi nainen lumosi minut ihan yllättäen. En ole edes puhunut hänen kanssaan vaan muutama katsekontakti riitti sekoittamaan pasmani täysin. Noloa myöntää, mutta retkahdin oikein kunnolla enkä saa häntä millään pois ajatuksistani.

      En edes tiedä onko kiinnostus molemminpuolista. Vaikka olen kohtuu hyvin säilynyt ikäisekseni niin en ymmärrä miksi hyvännäköinen nuori nainen kiinnostuisi minusta. Kuitenkin vaikutti siltä että hän on muutaman kerran yrittänyt vaivihkaan vihjata olevansa kiinnostunut. Toiveajattelua?

      Päätin hillitä itseni ja koettaa rauhoittua. 20 vuotta ikäeroa on paljon vaikka ei tee suhteesta mahdotonta. Ulkopuolisten reaktioitakin tulee mietittyä. Itse en niistä tällä iällä välitä, mutta hänelle nuorempana ne voivat olla iso asia.

      Ajattelin siis odottaa tapahtuuko mitään tai saisinko tämän ihastukseni pois päästäni mikä sekin olisi jonkinlainen ratkaisu. Asiat etenevät tai selviävät parhaiten puhumalla, joten olisi kai hyvä päästä puheväleihin. Silloin näkisi onko mahdollisuuksia mennä pitemmälle ja onko kiinnostus molemminpuolista vai ei. Suosittelen tätä myös aloittajalle.

      Ja mitä minä teen nykyisen tyttöystäväni kanssa? Ja kannattaako monen vuode suhdetta edes päättää tällaisen takia? Vaikeita kysymyksiä.

    • Dorian Grey

      Voisin helposti kuvitella seurustelevani vaikka 16 ikäisen neidin kanssa. Omaa ikää 33 vuotta. Olen kyllä nyt onnellisesti naimisissa, mutta jos vaikka vaimoni olisi kuollut tai ottanut eron minusta.
      Tuskin 16 vuotiaan kanssa mitään kovin syvällistä suhdetta olisi, tai no mistä sen tietää. Eivät kaikki 30 ikäiset naisetkaan mitään syvällisiä ole :D

    • raja-aita

      No minä olen 36 v mies ja sanoisin et sellanen 8-10 vuoden ikä ero olis raja mulla. Se riippuu kyllä siitä naisestakin et mitä mieltä se on ja et sopiiko yhteen. J
      Et jos olisin 40 vee niin en kyllä 20 vuotiaan kanssa alkaisi seurustelee. 20 vuotta on jo liikaa eroo. Olen minä harrastanut seksiä 14 vuotta nuoremman kanssa koska se alkoi vonkaamaan, mut en kyllä seurustelmaaan alkaisi.

    • Teini + vanhus

      Eräs pressa ehdokkaistamme löysi "elämänsä rakkauden" baarista, kun hän itse oli lähes 40-vuotias ja nuorukainen vasta 18-vuotias.

      Tämä jos mikä kertoo että IKÄERO ON SALLITTUA JA HYVÄKSYTTÄVÄÄ!!!

      Jos kerran Suomen presidentti pariskunnaksi voi tulla yli 20 vuoden ikäeron omaava pari, niin mikä oikeus muilla on haukkua taviskansalaisia joilla on ikäeroa???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1725
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1342
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      284
      1250
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      66
      1169
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      113
      1092
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      969
    7. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      947
    8. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      24
      923
    9. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      838
    10. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      809
    Aihe