Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni,
2:35 kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.
'
2:36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
2:37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Apostolienteot. 2: 34-39
Jeesus Kristus Jumalan Poika = meidän Herramme:
28
88
Vastaukset
Lisäystä edelliseen avaukseeni:
"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että JUMALA on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;"
Room. 10: 9
Herättikö Jeesus itse itsensä kuolleista?Koska ihminen on Jumalan kuva,
niin me voimme ymmärtää yhdistelmän Isä ja Poika.
Ja yhtä luonnollista kuin on se,
että jos poika nukkuu niin isä herättää hänet,
on se, että jos Poika nukkuu niin Isä herättää Hänet.- Jumalan...
kalamos kirjoitti:
Koska ihminen on Jumalan kuva,
niin me voimme ymmärtää yhdistelmän Isä ja Poika.
Ja yhtä luonnollista kuin on se,
että jos poika nukkuu niin isä herättää hänet,
on se, että jos Poika nukkuu niin Isä herättää Hänet.Kalamos.
-Kuka on Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan Isä??
- Kuka on uudestisyntyneen ihmisen Hengellinen Isä?? Jumalan... kirjoitti:
Kalamos.
- Kuka on uudestisyntyneen ihmisen Hengellinen Isä??Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan Isä on Jumala! Sehän selvisi jo kysymyksestä.
Aivan sama kun leikillisesti kysytään, että; "mikä oli Jaakopin poikain isän nimi?"
"Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
2:36
Siis Jeesuksen herruus ei ole hänestä itsestään, vaan Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt.
Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika, meidän Herramme ja Vapahtajamme.Jumalan... kirjoitti:
Kalamos.
- Kuka on uudestisyntyneen ihmisen Hengellinen Isä??Jeesuksen isä on Jumala.
Kalamoksen isä on ihminen.
Jeesus on Isän ainosyntyinen Poika.
Tuohon perheväkeen on kyllä sitten liitetty ne ihmiset,
jotka ovat tulleet Jeesuksen omiksi. Siis ne ihmiset,
jotka ovat ottaneet Jeesuksen vastaan ja saaneet lapsioikeuden.- Jumalan...
kalamos kirjoitti:
Jeesuksen isä on Jumala.
jotka ovat ottaneet Jeesuksen vastaan ja saaneet lapsioikeuden.>>Jeesuksen isä on Jumala.
Kalamoksen isä on ihminen Jumalan... kirjoitti:
>>Jeesuksen isä on Jumala.
Kalamoksen isä on ihminenPäästäänkö yhteisymmärrykseen alkuperäisestä kysymykestäsi,
jos kirjoitan:
Jeesuksen isä on Isä Jumala.
Kalamoksen isä on toinen persoona.
Mutta sitten tähän jälkimmäiseen.
Kyllä Raamatussa käytetään sanaa JUMALA myös predikatiivina,
jolloin se vastaa kysymykseen, mikä jokin on.
Esimerkiksi Joh 1:1 sisältää tällaisen predikatiivin.- Jumalan....
kalamos kirjoitti:
Päästäänkö yhteisymmärrykseen alkuperäisestä kysymykestäsi,
jos kirjoitan:
Jeesuksen isä on Isä Jumala.
Kalamoksen isä on toinen persoona.
Mutta sitten tähän jälkimmäiseen.
Kyllä Raamatussa käytetään sanaa JUMALA myös predikatiivina,
jolloin se vastaa kysymykseen, mikä jokin on.
Esimerkiksi Joh 1:1 sisältää tällaisen predikatiivin.>>Jeesuksen isä on Isä JumalaJeesus sanoi hänelle: Älä minuun koske, sillä en minä vielä ole mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö< Johannes 20 jae 17
kalamos kirjoitti:
Jeesuksen isä on Jumala.
jotka ovat ottaneet Jeesuksen vastaan ja saaneet lapsioikeuden.Sanon näin että tuohon perheväkeen on kyllä päässeet ne ihmiset,
jotka ovat syntyneet uudesti ylhäältä Jumalasta. Siis ne ihmiset,
jotka Jumala on kutsunut ja valinnut. [Room.8:28-30; Ef.2:19] Hän valitsee jokaisen, joka rakastaa Jumalaa ja pyrkii totuuteen. Liha ei rakasta Jumalaa, vaan on vihamielinen Jumalalle.- Lukija..
Jumalan... kirjoitti:
>>Jeesuksen isä on Jumala.
Kalamoksen isä on ihminenSiis Jeesus ei ole Jumala. Edustatko tätä uskoa?
- ei nimmaria
Sirkka-Iita kirjoitti:
Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan Isä on Jumala! Sehän selvisi jo kysymyksestä.
Aivan sama kun leikillisesti kysytään, että; "mikä oli Jaakopin poikain isän nimi?"
"Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
2:36
Siis Jeesuksen herruus ei ole hänestä itsestään, vaan Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt.
Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika, meidän Herramme ja Vapahtajamme.Kenet Jumala teki Herraksi? Kun tuo kysymys ratkeaa ja saa vastauksen, niin ymmärrät kuka Jeesus on.
Jumala teki oman Sanansa meidän ihmisten Herraksi. Jumalan suuruus tulee siinä ilmi, että Hän kykeni tulemaan alas ja jäämään samaan aikaan taivaaseen.
Koska ihminen lanksesi syntiin, tuli Jumala toisena ihmisenä sovittamaan synnin. - ei nimmaria
ei nimmaria kirjoitti:
Kenet Jumala teki Herraksi? Kun tuo kysymys ratkeaa ja saa vastauksen, niin ymmärrät kuka Jeesus on.
Jumala teki oman Sanansa meidän ihmisten Herraksi. Jumalan suuruus tulee siinä ilmi, että Hän kykeni tulemaan alas ja jäämään samaan aikaan taivaaseen.
Koska ihminen lanksesi syntiin, tuli Jumala toisena ihmisenä sovittamaan synnin.Johannes 3
13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
Varmasti tuo edellinen jae tuo hämmästystä ja hämminkiä heidän keskuudessaan, jotka eivät tiedä kuka Jeesus on. Jeesus on Jumalan Sana, joka tuli taivaasta valmistettuun ruumiiseen, täytti pelastustyön ja palasi taivaaseen. On tänään vielä Isän vierellä siinä muodossa, jossa Hän pelastustyön teki. Niin kauan, kuin Jeesuksen pelastustyö vielä pelastaa täällä ja on kutsuttuja, jotka ottavat kutsun vastaan, on Jeesus siinä muodossa, jossa Hänet tehtiin uhriksi ihmisten synnin takia. Jumalan.... kirjoitti:
>>Jeesuksen isä on Isä JumalaJeesus sanoi hänelle: Älä minuun koske, sillä en minä vielä ole mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö< Johannes 20 jae 17
No aika vaikea sinulle "Jumalan ..."
on ilmaista tuo asia niin, että olisit tyytyväinen.
Jeesuksen isä on Jumala.
Eli Jumalalla on Poika. Ainokainen.
Jumala on saanut Pojan. Synnyttänyt Pojan.
Ainokaisensa. Esikoisensa.
Ja koska Hän on Isän ainosyntyinen Poika,
niin tuo Isä/Poika-suhde on erilainen kuin meidän suhteemme Isään.
Siksi Jeesus aina tekee tuon pesäeron,
joka lainaamassasi Raamatunkohdassakin on.
Hän ei koskaan sano "meidän Jumalamme"
sulkien itsensä samaan joukkoon,
vaan erottaa aina itsensä tuosta joukosta sanoen:
Minun Isäni ja teidän Isänne.
Minä olen ihminen ja minun isäni on ihminen.
Jeesus on Jumala ja Hänen Isänsä on Jumala.
Ja nyt käytin predikatiivia. Vastasin kysymykseen,
mikä Jeesuksen Isä on.
Myös Raamatussa sana "Jumala" esiintyy predikatiivina.
Esimerkiksi: "Minä olen Jumala enkä ihminen".ekivaari kirjoitti:
Sanon näin että tuohon perheväkeen on kyllä päässeet ne ihmiset,
jotka ovat syntyneet uudesti ylhäältä Jumalasta. Siis ne ihmiset,
jotka Jumala on kutsunut ja valinnut. [Room.8:28-30; Ef.2:19] Hän valitsee jokaisen, joka rakastaa Jumalaa ja pyrkii totuuteen. Liha ei rakasta Jumalaa, vaan on vihamielinen Jumalalle.Jumalan ainosyntyisen Pojan täytyi syntyä uudelleen lihasta
tullakseen Ihmisen Pojaksi.
Meidän täytyy syntyä uudesti Hengestä tullaksemme Jumalan lapsiksi.
Raamattu käyttää meistä kuitenkin sellaista ilmaisua,
että meidät on otettu Jumalan lapsiksi, adoptoitu.
Mutta Jumalan ainosyntyinen Poika on ainoa Isästä syntynyt.
- Jeesus..
"Herättikö Jeesus itse itsensä kuolleista?"
Joh. 5:19-32: – sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee, Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi.
Jeesus jopa otti hengen itseltään (vrt. Jes. 42:5; Sak12:1)
Joh. 10:17, 18: – Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin. (18) Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen.
Luuk. 23:46: – Ja Jeesus huusi suurella äänellä ja sanoi: 'Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni.' Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä. (Samoin Matt. 27:50 vrt Apt. 7:59).Keneltä Jeesus oli sen vallan, jolla hän antoi ja otti henkenkensä?
Luukas 10
19 "Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava."
Luukas 22:
29 "ja minä säädän teille, niin - m i n u n - I s ä n i - o n -
m i n u l l e - s ä ä t ä n y t, - kuninkaallisen vallan",
Kristus sääti saman vallan meille, minkä oli Isltä saanut, eikä se valta tee meistä Jumalaa, eikä lahjaksi saatu valta tehnyt Jeesuksestakaan Jumalaa;
1.Korinttolaiskirje 4
7 "Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikään kuin se ei olisi saatua?"
Lahjaksi saatu valta ei oikeuta esimerkiksi tietämään aikoja eikä hetkiä, ei myöskään oikeuta jakamaan etusijoja eikä taivaallisia hallituspaikkoja:
[Matt.20;23; 24:36]
Yritätte tehdä Jeesuksesta Jumalaa kestämättömillä perusteilla.
Jeesus ei olisi ollut Poika, jollei Hänellä olisi ollut Isää. Eikös se näin isänpäivänä ole aivan selvää, että pojalla kuin pojalla on olemassa isä. Eikä poika ole isä, eikä isä ole poika.
Täysin selvä asia. Kiitos.
Mutta nyt on kyllä tapana käyttää isoa alkukirjainta,
kun puhutaan Jeesuksen Isästä.5:5 "Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan HÄN, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
Jeesus on siis syntynyt Isästä.
5:6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan."
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
5:8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,'
5:9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,
5:10 hän, jota Jumala nimittää "ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan."
5:11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan. Hebr. 5: 5-11
Siksipä Poikaa kutsuttiin luomakunnan esikoiseksi.
Ilm. 3:14
Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:Onkohan täälläkin monelle oman päänsä viisauteen luottavalle käynyt Paavalin kirjoituksen mukaan:
1:22 "Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen."Esikoinen ja alku ovat aivan eri asioita.
Poikaa ei missään kohden Raamattua sanota luomakunnan esikoiseksi.
Mutta katsotaan sitten hiukan, mitä Jeesus sanoo itsestään esille ottamassasi Ilmestyskirjan jakeessa.
Jeesus esittäytyy kullekin seurakunnalle hiukan eri tavalla. Smyrnan seurakunnan enkelille Jeesus kertoo olevansa "Ensimmäinen ja Viimeinen", Laodikean seurakunnan enkelille Hän sanoo olevansa "Aamen ja Alku".
"Näin sanoo … Amen"
Tällainen esittäytyminen nostaa Laodikean lähettilään mieleen profeetta Jesajan käyttämän ilmaisun: "Amenen Jumala". Jeesus ei vanhan liiton profeettojen tapaan vahvista Jumalansa Sanaa Aamenella. Vaan hän sanoo itse olevansa Amen. Hän itse on se Sana.
Profeetat julisitivat:
”Amen. Näin sanoo Herra”.
Mutta Jeesus taas:
”Amen. Minä sanon teille”.
"Näin sanoo … Jumalan luomakunnan alku"
(arkhe = alku/kantavuus/hallitus)
Hän on Jumalan luomakunnan alku sillä "kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on".
Mutta luomakunta ei ole pelkästään saanut alkuansa Jeesuksessa. Se myöskin pysyy voimassa Hänessä. Hän on sen kantava voima. "Kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa." Tuo alkutekstin ilmaisu "arkhe" sisältää tämän kannattelevan merkityksen. Luukas käyttää juuri tätä sanaa kertoessaan hyvin raskaassa lastissa olleesta liinasta, jota neljästä kulmasta kannatellen laskettiin näyssä Pietarin eteen.
Mutta ennen kaikkea ja suurimmassa määrin "arkhe" tarkoittaa hallintavaltaa.
Jeesus on asetettu korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.
Hän on se Aamenen Jumala, joka joka loi taivaat ja maan, Hän on luomakunnan arkhe eli alkaja/ylläpitäjä/hallitsija.
Kyllä tuokin pitää paikkansa, sillä siinä puhutaan nykyisestä luomakunnasta. Totta on, että Isä oli ennen Poikaa, jonka Isä synnytti / loi esikoiseksi ennen muuta luomakuntaa. Nykyinen luomakunta on luotu Jeesuksen kautta, mutta sen luomistyön suunnittelija oli Isä, ei Poika.
Samalla tavalla kun Isä antoi Pojalle tehtävän maan päällä, samalla tavalla Poika käytti Isän valtaa luodessaan luomakunnan. Siis kaiken takana oli ja on jatkossakin Isä, ei Poika. Isä siis käytti valtaansa Poikansa KAUTTA.
Jeesus on nykyisen luomakunnan alku ja myös loppu, sillä suoritettuaan kaiken Isän antaman tehtävän, Hänetkin alistetaan Isän alaiseksi. Kun kaikki entinen on mennyt, Jeesuksen rooli nykyisen luomakunnan kadottua on päättynyt, ja Hän ei ole enää Jeesus - Jumalan Poika kylläkin.
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja OMAN UUDEN NIMENI.kalamos kirjoitti 13.11.2011 klo 17:15 mm. näin:
>"Esikoinen ja alku ovat aivan eri asioita.
Poikaa ei missään kohden Raamattua sanota luomakunnan esikoiseksi."<
Jeesus ei siis ollut ainoa Jumalan poika, vaikka olikin ainoa esikoispoika, joka sai olla Jumalan sylissä.
Kolossalaiskirje 1
15 "ja hän on näkymättömän Jumalan - k u v a, - e s i k o i n e n - ennen kaikkea luomakuntaa."
Poika ei ole näkymätön eikä näkyvä Jumala, vaan "näkymättömän Jumalan - k u v a, - e s i k o i n e n - ennen kaikkea luomakuntaa."Olitko eri mieltä vai samaa mieltä kanssani siitä,
että Raamattu ei missään kohden sano Poikaa "luomakunnan esikoiseksi".
- ...
...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943732
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453114Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.972719Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572410- 612388
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172357- 1252335
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212264Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212203- 642070