Olen reippaasti yli treffi sivustojen tulorajojen tienaava korkeasti koulutettu mies. Lyhyenä ja tiivistettynä kuvauksena sanoisin olevani urheilullinen kotona viihtyvä nikkaroiva 29vuotias mies ja haen mukavaa naista jonka seurassa viihtyisi. Liian menevä ei ehkä ole minulle sopivin ja ulkoisesti ihastun hoikkiin naisiin, mutta muuten ihan tavanomaista pidän.
Se millaista naista treffeille saan niin riippuu siitä että kerronko sosiaalisesta asemastani vaiko en. Eniten sitä mitä olen hakenut niin saanut pimittämällä osan taustani. Nyt sitten hänelle alkanut selviämään todellista taustaa ja musta tuntuu että hänen kiinnostus laskee. Hän myös selvästi epäillyt minun kiinnostustani kun ei muka tarpeeksi hyvä minulle vaikka hän on ollut juuri sellaista seuraa mitä olen halunnut eikä tähän todellakaan auta mitkään sanat. On sekin toki mahdollista että hän ei vain pidä minusta ja tämä taustojemme erillaisuus tekosyy.
Olisiko jotenkin väärin että pimittää varallisuuden mahdollisimman pitkään ja onko tämä nyt laajemmaltikkin niin että hyvät tulot ja asema karsii hyviä vaihtoehtoja?
Koulutus ja suuret tulot etu vai haitta?
39
485
Vastaukset
- ATMaster
Itse sanoisin, että nykypäivänä mitä korkeampi koulutustaso ja suuri tuloisuus ovat niin aina vaan paranee, mutta näissä on haittapuolena juurikin se, että tulet näkemään moninkertaisesti enemmän onnenonkijoita, kuin me muut perustason koulutuksen ja kohtalaisen tai jopa huonotuloisuuden omaavat janterit.
Mitä tuossa tekstissä itsestäsi annoit, niin tunnut olevan naisille melkoinen saalis jo valmiiksi, ilman tuota ns "statustasi", joten se saattaa myös karkottaa naisia jo vain sen takia. Toisin sanoen kuulostat liian hyvältä pakkaukselta ollaksesi totta, eli en yhtään ihmettele, että sinusta halutaan löytää edes jotain paskaa, jolla voidaan edes hieman tiputtaa sinua alemmas meidän taviksien joukkoon.
Niin vastauksena kysymykseesi sanoisin, että kyllä... Se on väärin pimittää tietoja toiselta, jos olet tositarkoituksella etsimässä naista. Se on taitolaji osata kertoa itsestään toiselle ja he jotka tämän edes jotenkin osaavat, löytävät naisen vierelleen ennemmin tai myöhemmin. - roopeankka81
Äläs nyt. Ei sitä halutuksi tulla asemalla ja rahalla. Minun kohdalla tökkii aika paljon se, että olen kait liian tylsä koti-ihminen. Huumorintajuinen toki, mutta eihän se riiitä vaan pitäisi olla seikkailunhaluinen jännittävä tapaus. Ja jos nyt vaikka ihan lähtee tuosta matkustamisesta ja reissaamisesta niin naisten profiileja katsoeassa vähässä on ne joissa ei oltaisi innokkaita matkustajia. Sellaisen minunlaiseni koti-ihmiset ovat pariutuneet jo aika päiviä sitten ja jäljelle jäänyt pelkkiä seikkailijoita ilman selvää päämäärää. Seksiseuraa kyllä löytyy urheilullisella olemuksella ja siihen rahakin auttaa. Mutta jos haluaa pysyvämpää seuraa naisesta kenelle riittäisi vaikka pieni eväsretki maailmanympärusmatkan sijaan niin ei kyllä seura on aika vähissä. Yleensä sitten viimeistään se että haluaa mieluummin hoikan kuin pyöreän niin vie loputkin vaihtoehdot. Ei ole tullut vastaan kuin yksi yksinhuoltja johon sitten olen ihastunutkin ja josta tuossa alussa kerroin.
". Ja jos nyt vaikka ihan lähtee tuosta matkustamisesta ja reissaamisesta niin naisten profiileja katsoeassa vähässä on ne joissa ei oltaisi innokkaita matkustajia."
Ikävä juttuhan tuo on, taidan olla ainoa lisäksesi tällä palstalla, joka on tuosta ongelmasta huomauttanut.
Jos haluaa tiivistää ongelman: suurin osa nykyajan pääkaupunkiseudun sinkkunaisista ovat huolettomia, leveästi eläviä tuhlareita, jotka elävät vain tässä päivässä, eli päivä kerrallaan. He matkustelevat, käyvät ravintoloissa, ja asuvat vuokralla. Heidän elämäntyylinsä perusteella voisi sanoa että itsekkäiltä vaikuttavat. Eivät he ikinä mitään pysyvää saa aikaiseksi, kunhan hakevat jotakin tilapäistä seuraa, ja taas mennään. Sen vuoksi he ovatkin tuolla nettideittipalstalla, kun eivät saa mitään pysyvää aikaiseksi. Kyllähän sen huomaa, että eivät mitään vakavaa seuraa myöskään etsi, kun vastaukset ovat mitä ovat, eli useinkaan eivät ole kiinnostuneita edes kenestäkään. Enemmistö nettideittinaisista ovat valitettavasti tällaisia.
Samaten itselleni ovat tulleet vastaan vain yksinhuoltajat, joilla on pakostakin erilainen asenne elämään.- ¤¤¤¤
m36-intj kirjoitti:
". Ja jos nyt vaikka ihan lähtee tuosta matkustamisesta ja reissaamisesta niin naisten profiileja katsoeassa vähässä on ne joissa ei oltaisi innokkaita matkustajia."
Ikävä juttuhan tuo on, taidan olla ainoa lisäksesi tällä palstalla, joka on tuosta ongelmasta huomauttanut.
Jos haluaa tiivistää ongelman: suurin osa nykyajan pääkaupunkiseudun sinkkunaisista ovat huolettomia, leveästi eläviä tuhlareita, jotka elävät vain tässä päivässä, eli päivä kerrallaan. He matkustelevat, käyvät ravintoloissa, ja asuvat vuokralla. Heidän elämäntyylinsä perusteella voisi sanoa että itsekkäiltä vaikuttavat. Eivät he ikinä mitään pysyvää saa aikaiseksi, kunhan hakevat jotakin tilapäistä seuraa, ja taas mennään. Sen vuoksi he ovatkin tuolla nettideittipalstalla, kun eivät saa mitään pysyvää aikaiseksi. Kyllähän sen huomaa, että eivät mitään vakavaa seuraa myöskään etsi, kun vastaukset ovat mitä ovat, eli useinkaan eivät ole kiinnostuneita edes kenestäkään. Enemmistö nettideittinaisista ovat valitettavasti tällaisia.
Samaten itselleni ovat tulleet vastaan vain yksinhuoltajat, joilla on pakostakin erilainen asenne elämään.Yksinhuoltajilla on luonnollisesti erilainen asenne elämään, koska heillä on lapsi/lapsia. Mutta jos nimenomaan vierastat itsekkäitä ja huolettomasti eläviä naisia, niin joku yh-äiti voisi olla sinulle aivan loistava vaihtoehto. Siinä elämäntilanteessa kun on pakko miettiä vähän omaa nenäänsä ja huomista päivää pidemmälle.
Sitä paitsi mitä pahaa on siinä, että haluaa nauttia elämästä? Tai siinä että asuu vuokralla? Itse en ole koskaan ymmärtänyt tätä vouhotusta omistusasunnoista. Enkä näe siinäkään mitään ihailtavaa, että joku vetää itsensä ihan piippuun työelämässä vain saadakseen jonkun tolkuttoman asuntolainan maksettua. Ja usein siitä sitten kärsii se perhe, jota varten se asunto on alunperin hankittu. Ei kiehdo edes ajatuksen tasolla. ¤¤¤¤ kirjoitti:
Yksinhuoltajilla on luonnollisesti erilainen asenne elämään, koska heillä on lapsi/lapsia. Mutta jos nimenomaan vierastat itsekkäitä ja huolettomasti eläviä naisia, niin joku yh-äiti voisi olla sinulle aivan loistava vaihtoehto. Siinä elämäntilanteessa kun on pakko miettiä vähän omaa nenäänsä ja huomista päivää pidemmälle.
Sitä paitsi mitä pahaa on siinä, että haluaa nauttia elämästä? Tai siinä että asuu vuokralla? Itse en ole koskaan ymmärtänyt tätä vouhotusta omistusasunnoista. Enkä näe siinäkään mitään ihailtavaa, että joku vetää itsensä ihan piippuun työelämässä vain saadakseen jonkun tolkuttoman asuntolainan maksettua. Ja usein siitä sitten kärsii se perhe, jota varten se asunto on alunperin hankittu. Ei kiehdo edes ajatuksen tasolla."Sitä paitsi mitä pahaa on siinä, että haluaa nauttia elämästä? Tai siinä että asuu vuokralla? Itse en ole koskaan ymmärtänyt tätä vouhotusta omistusasunnoista."
Tulee tietenkin paljon halvemmaksi asua noin tulevaisuuden kannalta. Itse olen perinyt asuntoni, joten en ole vetänyt itseäni piippuun, eikä lainoja ole koskaan ollut. Ei tulisi mieleenkään tuhlata saamani noin 250 000 € matkusteluun, ja sitten asua vuokralla loput elämääni, vaikka olenkin sinkku.- ei-vuokralla
m36-intj kirjoitti:
Samaten itselleni ovat tulleet vastaan vain yksinhuoltajat, joilla on pakostakin erilainen asenne elämään.eikös sinkkunaiset omista asuntonsa paljon useammin kuin sinkkumiehet? Jotain tällaista tilastoa muistelen nähneeni...
- ¤¤¤¤
m36-intj kirjoitti:
"Sitä paitsi mitä pahaa on siinä, että haluaa nauttia elämästä? Tai siinä että asuu vuokralla? Itse en ole koskaan ymmärtänyt tätä vouhotusta omistusasunnoista."
Tulee tietenkin paljon halvemmaksi asua noin tulevaisuuden kannalta. Itse olen perinyt asuntoni, joten en ole vetänyt itseäni piippuun, eikä lainoja ole koskaan ollut. Ei tulisi mieleenkään tuhlata saamani noin 250 000 € matkusteluun, ja sitten asua vuokralla loput elämääni, vaikka olenkin sinkku.Jos olet perinyt asuntosi ja olet täysin velaton, kuulut harvoihin etuoikeutettuihin siinä mielessä, joten siitä ei kannata alkaa yleistämään mitään.
En itsekään laittaisi tuollaista summaa matkusteluun, mutta saattaisin siitä kymppitonnin laittaa. Suuren osan käyttäisin varmaan oman yrityksen perustamiseen ja itseni kouluttamiseen. Osa menisi itseni ja läheisteni hemmotteluun eri tavoin. :)
- miesvaillarahaa
Naisella korkeakoulu ja hyvä't tulot on este monesti. miehet ei halua 6000eur/kk tienaavaa naista jos itse tienaavat 2000eur/kk silloin nainen lähtee vaan usein "sidulle ja bailaamaan" jonnekin maan ääriin.. "hei..sä et kyllä voi lähtee mukaan koska sulla ei ole rahaa.." siihen se mennee
- jep jep jep
"miehet ei halua 6000eur/kk tienaavaa naista jos itse tienaavat 2000eur/kk silloin nainen lähtee vaan usein "sidulle ja bailaamaan" jonnekin maan ääriin.. "hei..sä et kyllä voi lähtee mukaan koska sulla ei ole rahaa.." siihen se mennee"
Totta, plus 6000 euron palkkan edestö pitää yleensä tehdä töitäkin ja siinä sivussa huushollaaminen taitaa jäädä sivummalle.
Ei miehet halua mitään uraohjusta.
- Daddy Cool
Ainakin koulutustaso tuo miehellä lisää vaihtoehtoja, koska korkeasti koulutettuja sinkkunaisia on niin paljon. Tulotasolla ja varallisuudella rehvastelu herättää mielestäni vääränlaisten naisten mielenkiinnon.
- money money.
Itse kartan korkeasti koulutettuja miehiä koska itsekään en ole akateeminen, ei siitä mitään tulisi sellaisen kanssa, puheetkin eri planeetalta.
Mutta ei korkeakoulutus ainoastaan takaa suuria tuloja, moni duunari tienaa enemmän kuin akateeminen. Tapailin erästä tavallista duunarimiestä jolla mahtavat tulot ja rahaa laittaa vaikka mihin. Mutta ei ne tulot vaan että on yleensä töissä, työtöntä tai muuten persaukista en lähtisi deittailemaan. - 11+15
Ei koulutuksesta ja hyvistä tuloista ole todellakaan haittaa, jos vastapuolella on itsetunto kunnossa.
- qwertyuiopölkjhgfds
Varallisuudesta kannattaa olla pitkään hiljaa, jos taviksia naisia lähestyy, koska monet vertailee itseesä ja alkavat kärsimään helposti alemmuuden tunteista, sekä suoranaisesta kateudesta, toiset näkevät asian positiivisena. Siitä kannattaa ottaa selvää ensin, kumpaan ryhmään toinen kuuluu.
Varakkuus ja hyvät ansiot on suhteellinen käsite, voi sanoa, että palkkatyössä ei ole mahdollisuutta juuri kenelläkään huipputuloihin, ei edes pitkään kouluja käynyt tienaa niin paljoa, että voi sanoa varakkaaksi. Hyvää tulosta tekevän yrityksen omistaja voi taas tienata helposti 8 000 - 30 000 kk ja nostaa rahaa pienemmällä verotuksella, kuin palkkatyöntekijä. - minimerkki2
Jos tapailemasi hoikka nainen on yksinhuoltaja, niin en ihmettele hänen epäröintiään. Arvatenkin takana jo yksi suhde, josta on jäänyt kaikenlaista ikävää kummittelemaan. Ehkä hän ei jaksa uskoa, että kaikki kolme, sinä, lapsi ja hän itse olisivat tyytyväisiä uusiin kuvioihin (hän puunaamassa sinun 300 neliön ökytaloasi, siellä enemmän tai vähemmän "siivellä" asuen), ehkä arki on rasittavaa, väsyttävää ja stressaavaa jo nytkin. Ehkä luotat liikaa materian onnea tuottavaan voimaan, jos hän epäröi.
Nyt jätäppä vähemmälle huomiolle se puoli, jonka jo hyvin osaat (rahan tekeminen ja urheilu) ja kehitä niitä heikoimpia osaamisalueitasi. Mitähän tämä tarkoittaa? Haluatko arvuutella? Vai onko sinulla mielestäsi puutteita ensinkään, muuta kuin puute vaimosta? - Penkki-Pena
"urheilullinen kotona viihtyvä"
Penkkiurheileva? - aloittaja-ankka
Penkkiurheilua en kiirrellisenä ehdi katsoa. Muutenkaan toisten tai ainakaan tuntemattomien urhielu ei kiinnosta. Heikkouksia tietenkin on kuten kiireellisyys ja en pidä sitä hyvänä. Mutta olen kokenut että sitä pidetään jotenkin masentavana jos heikkouksia alkaa netissä ekaksi kertomaan. Minusta se olisi piristävä poikkeus jos joku antaisi objektiivisen analyysin itsestään.
On totta että odotan että yh-äippä näkisi plussana sen että pätäkkää löytyy ja siksi sen haluaa sitten tuoda esille jollain tavalla vaikka ei ihan alussa. Ei siitä itse rahasta nyt haittaakaan luulisi veloissaan painivalle yh-äidille olevan. En silti odota mitään epätasa-arvoista suhdetta varallisuuden takia. Tai no ehkä kivitalossani herkemmin määrään sen kaapin paikan kun koen talon omaksi saavutuksekseni. voihan siitä tietenkin ongelmia tulla jos eo olekaan itsestään selvyys että saa laittaa haluamaansa taulua seinälle. Kotityöt kyllä hoidan ja kaikin keinoin haluan huolehtia naisesta. Mutta sehän se on sitä tylsyyttä...- :-kkkkkkkkk-:
ok, nyt mä ymmärrän... Tuo asenne, et sun rahoilla sä pelastat köyhän tyttörukan... En ainakaa ite tykkäis. Olen itse rahasta/varakkuudesta yms totaalisen kiinnostumaton, säästeliäs ja omillani toimeentuleva kyllä. Olen ollut suhteessa miehen kanssa, joka tienasi 5 krt enemmän kuin minä. Koskaan en tuntenut,että rahalla ois yritetty mua ostaa tai sillä rahalla ois ylipäätään ollut mitään merkitystä. En sellaisen miehen kans edes alkais mihinkään, jonka itsetunto on varallisuudessa/tuloissa. Tasavertaista kumppanuutta kai nykynaiset hakee.
- ihminen mieluummin
:-kkkkkkkkk-: kirjoitti:
ok, nyt mä ymmärrän... Tuo asenne, et sun rahoilla sä pelastat köyhän tyttörukan... En ainakaa ite tykkäis. Olen itse rahasta/varakkuudesta yms totaalisen kiinnostumaton, säästeliäs ja omillani toimeentuleva kyllä. Olen ollut suhteessa miehen kanssa, joka tienasi 5 krt enemmän kuin minä. Koskaan en tuntenut,että rahalla ois yritetty mua ostaa tai sillä rahalla ois ylipäätään ollut mitään merkitystä. En sellaisen miehen kans edes alkais mihinkään, jonka itsetunto on varallisuudessa/tuloissa. Tasavertaista kumppanuutta kai nykynaiset hakee.
"...eo olekaan itsestään selvyys että saa laittaa haluamaansa taulua seinälle..."
Mahtavaa varmaan olisi naisena, ja vielä äitinä, asustella jonkun pellen näyttelyasunnossa, jossa ei saa olla kuin kotonaan. Mitä hän ylipäänsä 'saisi' siellä tehdä? Pyyhiskellä pölyjä ja laittaa ruokaa? Aloittaja ei etsi ihmistä tasaveroiseen suhteeseen, vaan ulkonaisen idyllinsä täydentäjää. Ihmisenä aloittaja taitaa olla aika heppoinen. Ei kelpaisi minulle ainakaan. Vastaisin vain: "En ole tarpeeksi hyvä sinulle", koska se imartelisi toisen egoa ja ehkä varmistaisi sen, ettei hän tee mitäöän ilkeää. Tosiasia on, ettei hän ole tarpeeksi ihminen minulle. Raha on kivaa, mutta ihminen on tärkeämpi. - ds g dfg
ihminen mieluummin kirjoitti:
"...eo olekaan itsestään selvyys että saa laittaa haluamaansa taulua seinälle..."
Mahtavaa varmaan olisi naisena, ja vielä äitinä, asustella jonkun pellen näyttelyasunnossa, jossa ei saa olla kuin kotonaan. Mitä hän ylipäänsä 'saisi' siellä tehdä? Pyyhiskellä pölyjä ja laittaa ruokaa? Aloittaja ei etsi ihmistä tasaveroiseen suhteeseen, vaan ulkonaisen idyllinsä täydentäjää. Ihmisenä aloittaja taitaa olla aika heppoinen. Ei kelpaisi minulle ainakaan. Vastaisin vain: "En ole tarpeeksi hyvä sinulle", koska se imartelisi toisen egoa ja ehkä varmistaisi sen, ettei hän tee mitäöän ilkeää. Tosiasia on, ettei hän ole tarpeeksi ihminen minulle. Raha on kivaa, mutta ihminen on tärkeämpi.Raha on kivaa, jos sitä saa itse kuluttaa. Millaista olisi katsella vierestä, kun toinen pröystäilee rahoillaan ja itse varmaan joutuisi pyytämään rahaa joka pikku asiaan? Tuskinpa aloittaja tarjoaa kumppanilleen mitään yhteistä pankkitiliä tai muuta, vielä vähemmän kysyy, haluaako nainen asua kyseisessä talossa vai etsitäänkö yhdessä asunto, joka miellyttää molempia.
Ainut tapa, jolla aloittaja voi hyödyttää naisehdokasta on, jos hänellä (aloittajalla) on kuolemanvakava sairaus ja lupaa testamentata omaisuutensa naiselle. Mukavahan se olisi lesken jäädä isoon taloon sitten ja etsiä ihminen puolisokseen.
- miessdgjigfjigjilgdf
Varsinkin nettitreffimaailmassa painotetaan liikaa koulutusta ja pudotetaan "ehdokkaiden" profiileja pois pelkästään tämän perusteella vaivautumatta edes hiukan tutustumaan itse ihmiseen.
Yliopistokoulutus/vast. itsessään ei takaa kenellekään automaattisesti hyvää toimeentuloa tai avaimia hyvään elämään. Näitä työttömiä/kelkasta pudonneita/velaksi eläviä tyhjätaskuhaaveilijamaistereita on yllättävän paljon.
Itse olen opistotason koulutuksen saanut, ja kun katson millaista menoa ympärilläni on, niin voin todeta, että elän varsin mukavasti. - afhkbfd
naisena käytän tuota "en oo tarpeeks hyvä sulle, sä saat mua paremman", kun haluan eroon jostain miehestä, enkä halua hänen egolleen kolhua. Egokolhuiset miehet ovat vaikeita, eikä siitä draamasta pääse koskaan eroon. itsensä suojaamisestakin tässä tekniikassa kyse, koska itsetunnolleen saaneet miehet pyrkivät aina löytämään keinon "tasata tilit".
- poksuko
Vaikka olen mies, vastaan silti.
Kun puhutaan ihmissuhteista, itse ainakin arvostan ihmisessä enemmän muita seikkoja kun sitä, millainen tutkinto ihmisellä on takataskussaan. Korkea koulutus ei ole aina edes suoraan verrannollinen palkkaukseen. Mulla on myöskin se periaate, että pidetäään työasiat työasioina, ja parisuhdeasioista erillään.
Suuret tulot ovat periaatteessa hyvä asia, mutta monesti suurituloinen ihminen ei osaa asettua vähemmän tienaavan ihmisen asemaan, ja muutenkin raha ja varallisuus voivat olla ihmisellä etusijalla ja kaikki kaikessa.
Toinen juttu, mitä en ole näissä treffikuvioissa oikein ymmärtänyt, miksi sitä omaa koulutusta ja varallisuutta pitää joka tilanteessa korostaa ? Herää kysymys, yritetäänkö noilla asioille peitellä jotakin sellaista mitä ei ole, tai jopa selviä puutteita ? - ..
Rahasta ja asemasta kertominen antaa leuhkan, pinnallisen ja narsistisen kuvan.
- kateelliset kyykkyyn
Köyhän ja kateellisen mielestä kaikkien pitäisi olla samantasoisia varakkuudeltaan, tai jos jollakin on jotakin enemmän, se pitäisi piilottaa, kun sinun itsetuntosi on niin heikko.
Onhan raha ja asema enemmän konkreettisia, kuin koulutus, erikoista jos joistakin oleellisista asioista ei saa puhua. Itseäni kiinnostaa ja useita muitakin, miten ihminen on pärjännyt elämässä, taloudellinen hyvinvointi on yksi mittari sekin. - J.P. Morgan
kateelliset kyykkyyn kirjoitti:
Köyhän ja kateellisen mielestä kaikkien pitäisi olla samantasoisia varakkuudeltaan, tai jos jollakin on jotakin enemmän, se pitäisi piilottaa, kun sinun itsetuntosi on niin heikko.
Onhan raha ja asema enemmän konkreettisia, kuin koulutus, erikoista jos joistakin oleellisista asioista ei saa puhua. Itseäni kiinnostaa ja useita muitakin, miten ihminen on pärjännyt elämässä, taloudellinen hyvinvointi on yksi mittari sekin.Koulutus/sivistys/oppi on pysyvää, raha/varallisuus ei. Jos itsensä esittely menee omaisuuden esittelyksi, tuskin se kauaa kiinnostaa ketään. Jos ihmisellä ainoa tarjottava asia parisuhteeseen on raha/tulot/varallisuus, kenen kanssa ollaan suhteessa, kun/jos se katoaa? Rahalla vaikutuksen tekemisen yrittäminen on yhtä naurettavaa, kuin orava yrittäis päästä parittelemaan pähkinäkätköjensä määrällä. Ei se vaan toimi,sori.
- ei orava
J.P. Morgan kirjoitti:
Koulutus/sivistys/oppi on pysyvää, raha/varallisuus ei. Jos itsensä esittely menee omaisuuden esittelyksi, tuskin se kauaa kiinnostaa ketään. Jos ihmisellä ainoa tarjottava asia parisuhteeseen on raha/tulot/varallisuus, kenen kanssa ollaan suhteessa, kun/jos se katoaa? Rahalla vaikutuksen tekemisen yrittäminen on yhtä naurettavaa, kuin orava yrittäis päästä parittelemaan pähkinäkätköjensä määrällä. Ei se vaan toimi,sori.
Oravalla se voi toimiakin. Mutta mikä toimii oravalla, ei ehkä sovi ihmisten suhteissa. Olemme hiukan korkeammalla tasolla, ainakin teoriassa.
- #######
kateelliset kyykkyyn kirjoitti:
Onhan raha ja asema enemmän konkreettisia, kuin koulutus, erikoista jos joistakin oleellisista asioista ei saa puhua. Itseäni kiinnostaa ja useita muitakin, miten ihminen on pärjännyt elämässä, taloudellinen hyvinvointi on yksi mittari sekin.Sehän siinä juuri on, että sitä menetystä ja pärjäämistä voidaan mitata
niin monilla eri mittareilla, sekä sisäisillä että ulkoisilla. Ja kaikki on lisäksi suhteellista.
Omassa arvoasteikossani taloudellinen menestys on ihan häntäpäässä. Koulutus hieman korkeammalla, mutta ei sekään hirveästi merkitse - jos siis puhutaan muodollisesta koulutuksesta.
Haluan kumppanin, jonka arvomaailma on suurinpiirtein samanlainen, joten rahalla leveilevät ja sitä liikaa korostavat kierrän kaukaa. - 12 000e / kk
J.P. Morgan kirjoitti:
Koulutus/sivistys/oppi on pysyvää, raha/varallisuus ei. Jos itsensä esittely menee omaisuuden esittelyksi, tuskin se kauaa kiinnostaa ketään. Jos ihmisellä ainoa tarjottava asia parisuhteeseen on raha/tulot/varallisuus, kenen kanssa ollaan suhteessa, kun/jos se katoaa? Rahalla vaikutuksen tekemisen yrittäminen on yhtä naurettavaa, kuin orava yrittäis päästä parittelemaan pähkinäkätköjensä määrällä. Ei se vaan toimi,sori.
Koulutus ei ole pysyvää, se päättyy, kun koulu loppuu, opit unohtuu ja vanhenee, todistuskin kellastuu, eikä opiskelu takaa sivistystä. Omaisuus karttuu ja kasvaa korkoa, sekä periytyy.
Jos ihmisellä ei ole muuta, kuin kehua opiskeluillaan, se on kuin tarjoasi paperinpalaa, eli koulutodistusta nussittavaksi. Ei tee todellakaan vaikutusta, vaan toimii varoittavana singnaalina, että toinen on köyhä ja kateellinen. - gfd hdjg jgj
12 000e / kk kirjoitti:
Koulutus ei ole pysyvää, se päättyy, kun koulu loppuu, opit unohtuu ja vanhenee, todistuskin kellastuu, eikä opiskelu takaa sivistystä. Omaisuus karttuu ja kasvaa korkoa, sekä periytyy.
Jos ihmisellä ei ole muuta, kuin kehua opiskeluillaan, se on kuin tarjoasi paperinpalaa, eli koulutodistusta nussittavaksi. Ei tee todellakaan vaikutusta, vaan toimii varoittavana singnaalina, että toinen on köyhä ja kateellinen.Luuletko, että ihmisessä voi olla vain omaisuus ja/tai koulutus, joilla kumppani löytyy ja pidetään? Entä luonne? Älykkyys? Ystävällisyys, avarakatseisuus, joustavuus, sanavalmius, avuliaisuus, ahkeruus, päättäväisyys, käytännöllisyys?
Kouluopeilla on pieni merkityksensä, mutta ne ovat vain lisä noihin luonteen ominaisuuksiin. Ilman luonnetta ei kirjoista opituilla jutuilla pitkälle pötkitä ihmissuhteissa. Sama juttu omaisuuden kanssa. Ihan kiva, jos on omaisuutta, mutta mitä iloa siitä on sitten, kun olet kuolemassa? Kuvitteletko, että siinä vaiheessa tunnet tyytyväisyyttä, kun tuli sekin kivilinna hankittua, ennen kuin siitä joutuu luopumaan? Entä tieto siitä, että on saanut osakseen paljon rakkautta ja on itse rakastanut? Kummalla on todella merkitystä? - PA Morgan
12 000e / kk kirjoitti:
Jos ihmisellä ei ole muuta, kuin kehua opiskeluillaan, se on kuin tarjoasi paperinpalaa, eli koulutodistusta nussittavaksi. Ei tee todellakaan vaikutusta, vaan toimii varoittavana singnaalina, että toinen on köyhä ja kateellinen.Tumpeloimmallakin idiootilla voi tänään olla suursijoitukset ja huomenna pa. Mitä sellainen sitten tekee, jos ei ole mitään kykyä (koulutusta, oppia etc) pärjätä elämässä? Varallisuus ei välttämättä kerro yritteliäisyydestä, jota itse ainakin arvostan. Yritteliäisyys pelkästään varallisuuden saavuttamiseksi tuntuu myös vieraalta. Luulen, että se on aika yleistä meille Y-sukupolven kasvateille. Asenteet on epäonnistumisen päivän manifestin mukaisia: pitää uskaltaa ottaa riskejä pelkäämättä epäonnistumisia, joita saa tulla! Noh, mutta nyt alkaa mennä offtopiciksi oikein kunnolla :b
- .
PA Morgan kirjoitti:
Tumpeloimmallakin idiootilla voi tänään olla suursijoitukset ja huomenna pa. Mitä sellainen sitten tekee, jos ei ole mitään kykyä (koulutusta, oppia etc) pärjätä elämässä? Varallisuus ei välttämättä kerro yritteliäisyydestä, jota itse ainakin arvostan. Yritteliäisyys pelkästään varallisuuden saavuttamiseksi tuntuu myös vieraalta. Luulen, että se on aika yleistä meille Y-sukupolven kasvateille. Asenteet on epäonnistumisen päivän manifestin mukaisia: pitää uskaltaa ottaa riskejä pelkäämättä epäonnistumisia, joita saa tulla! Noh, mutta nyt alkaa mennä offtopiciksi oikein kunnolla :b
Tumpeloilla idiooteilla suursijoituksia? Silloinhan sinullakin voisi olla, onko? heh heh.
Sijoitukset pidetään sijoitusasunnoissa tuottamassa, ne ei haihdu mihinkään.
Koulussa ei opi sijoittamisesta mitään ratkaisevaa, siellä tehdään nöyriä veronmaksajia ja yhteiskunnan työläisiä, ei itsenäisiä ajattelijoita.
Varallisuus ei kerro tosiaan välttämättä mitään, ehkä kuitenkin jotakin isäpapan tekemisistä, enkä tarkoita opiskelua, se kun ei periydy, kuten omaisuus.
Tietenkin sellainen, joka omilla kyvyillään raivaa tien, on kaikkein arvostetuin.
Varakas voi olla luonteeltaan mitä hienoin ihminen ;) - ........
. kirjoitti:
Tumpeloilla idiooteilla suursijoituksia? Silloinhan sinullakin voisi olla, onko? heh heh.
Sijoitukset pidetään sijoitusasunnoissa tuottamassa, ne ei haihdu mihinkään.
Koulussa ei opi sijoittamisesta mitään ratkaisevaa, siellä tehdään nöyriä veronmaksajia ja yhteiskunnan työläisiä, ei itsenäisiä ajattelijoita.
Varallisuus ei kerro tosiaan välttämättä mitään, ehkä kuitenkin jotakin isäpapan tekemisistä, enkä tarkoita opiskelua, se kun ei periydy, kuten omaisuus.
Tietenkin sellainen, joka omilla kyvyillään raivaa tien, on kaikkein arvostetuin.
Varakas voi olla luonteeltaan mitä hienoin ihminen ;)En ole täällä kommentoimassa sijoituksiani, ainoastaan sitä, ettei itseeni (ja useimpiin ikäisiini naisiin) tee vaikutusta miehen tulot ja/tai varallisuus.
- _pipo_
Kun löytäisikin itselleen tuollaisen miehen :)
Minusta taas tuntuu että kaikki miehet haluavat juoksennella ympäri maailmaa kaiken maailman kinkereissä yms. Itse viettäisin mieluummin aikaa kotona.
Raha ei ole itselleni ainakaan se pääasia, tulen kuitenkin toimeen omillani enkä etsi elättäjää. Tosin saattaisi sitä ruveta hieman ahdistamaan, jos mies heti aluski rupeaa kehuskelemaan autoillaan, taloillaan ja veneillään. Jos kuitenkin kemiat kohtaa, eikä mies todellisuudessa ole mikään rahoillaan leuhkiva tyyppi niin en näe mitään syytä miksi en olisi hänelle tarpeeksi hyvä :) - 16
Itse karsin usein liian hyvätuloiset miehet pois. Jotenkin ajattelen niin että etsikööt he itsellensä tulotasoltaan samanlaisen naisen... kai se juontaa jonkin verran juurensa siitä, että usein isotuloisia mihiä deittailevia naisia leimataan onnenonkijoiksi jne jne. Itse en halua leimaantua sellaiseksi, koska en sellainen ole.
Minusta on parempi kun miehellä ei ole tulotasoaan profiilissa "houkuttimena".- herää todellisuuteen
Vai että ihan karsit, oletko oikeasti edes hyvännäköinen, etkä yksinhuoltaja, vieläpä tervepäinen? Sellaisia täältä ei löydy, ainakaan yli 30v.
Nämä nettideitit saavat naiset uskomaan olevansa ylijumalia, jotka "karsivat" ja sillä leuhkivat. Suurin osa on kuitekin sitä tasoa, ettei oikeassa elämässä ole mitään saumaa tasokkaaseen mieheen, korkeintaan kännisen panopuuksi, saati että sellaisen miehen pystyisi pitämään.
Tulotaso ei ole houkutin, se on konkreettinen fakta, yksi niistä harvoita näillä markkinoilla. - _mr_niceguy_
herää todellisuuteen kirjoitti:
Vai että ihan karsit, oletko oikeasti edes hyvännäköinen, etkä yksinhuoltaja, vieläpä tervepäinen? Sellaisia täältä ei löydy, ainakaan yli 30v.
Nämä nettideitit saavat naiset uskomaan olevansa ylijumalia, jotka "karsivat" ja sillä leuhkivat. Suurin osa on kuitekin sitä tasoa, ettei oikeassa elämässä ole mitään saumaa tasokkaaseen mieheen, korkeintaan kännisen panopuuksi, saati että sellaisen miehen pystyisi pitämään.
Tulotaso ei ole houkutin, se on konkreettinen fakta, yksi niistä harvoita näillä markkinoilla.just... Ja yksi fakta on tapa, jolla KOHTELEE MUITA, miten puhuu naisille. taitaa olla se painavampi fakta näillä markkinoilla.
Tuolla puhetyylillä ja rahan painottamisella kannattaa siirtyä deittailusta suosiolla maksullisiin naisiin. Ne ovat markkinat, joissa noilla voi pärjätäkin. - rwerewrw
Tulotaso ei ole houkutin, se on konkreettinen fakta, yksi niistä harvoita näillä markkinoilla.Varallisuudessa ei sinänsä ole vikaa, mutta esim. yrittäjillä on tutkimusten mukaan usein sama luonne kuin huippu-urheilijoilla, eli tulosta kyllä syntyy, mutta uhraukset työn puolesta ovat melkoiset. Joku tavallinen ihminen ei sellaisen kanssa viihtyisi. Mielestäni jo tavallinen työ 8-16 voi olla liikaa, eli haittaa liikaa yhdessäoloa.
- 16
Tulotaso ei ole houkutin, se on konkreettinen fakta, yksi niistä harvoita näillä markkinoilla.Ymmärsit viestin väärin ja aloit heti kyseenalaistamaan minua. Luepa teksi uudestaan ja mieti mitä siinä sanottiin.
Olet vastenmielinen kirjoituksesi perusteella.
No etuahan siitä varmaa. Matala koulutus- ja tulotaso kun tapaa yhden naisryhmän karsia mahdollisuuksien listalta pois.
Korkean koulutustason omaava nainen ei kyllä paljoa vilkuile jotai tämmöstä matalapalkka-amista. Näin se vaan on.
Eli koulutus ja tulot antavat laajemmat markkinat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575860
- 1145525
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465197Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323165- 552729
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252581- 432260
- 232040
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131830On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151761