Väittelin jokin aika sitten Jeesuksen jumaluudesta tällä palstalla joidenkin nimimerkkien kanssa. Jeesuksen jumaluus on kiistaton tosiasia Uuden testamentin valossa eikä mikään ihmisten järkeilemä asia. Se perustuu ensimmäisten kristittyjen todistukseen Uuden testamentin sivuilla. Se perustuu siihen Jumalan ilmoitukseen, jossa Jumala kertoo ihmisille, kuka Hän on.
Laitan tähän listan näistä Uuden testamentin kohdista, jotka todistavat tämän tosiasian puolesta. Olkoon siitä iloa puolin ja toisin kristillisen uskomme yhteiseksi rakentamiseksi.
Todistus Kristuksen, Jumalan Pojan, jumaluudesta on kirjoitettu selkeästi Uuden testamentin sivuille. Kokoan tässä pääkohtia, jotka puhuvat tämän selvän asian puolesta. Liittyen pyhän piispa Ignatios Antiokialaisen sanoihin:
”Tietämättömyys poistui ja vanha valtakunta kukistui, kun Jumala ilmaantui ihmishahmossa saaden aikaan uuden, iankaikkisen elämän.” Piispa Ignatios Antiokialainen, n. 110 jKr., Kirje efesolaisille 19:3
---
1) Jeesus sanotaan suoraan Jumalaksi. Esim. Joh. 20:28, Tit. 2:13, 2. Piet. 1:1 ja Hepr. 1:8.
2) Jeesus on ollut olemassa ennen aikojen alkua. Tämä tarkoittaa myös sitä, ettei Jeesusta ole luotu. Tästä selkein on Joh. 1:1, jonka mukaan Sana eli Kristus on Jumala. Johannes antaa Jeesukselle samanlaisen ominaisuuden kuin on yksin Jumalalla: Luomaton olemassaolo ennen aikojen alkua. Myös Sananl. 8:27-31, Kol. 1:15, 17.
3) Kristuksella on Jumalan muoto. Jumalan muoto on yksistään Jumalalle eikä kenelläkään muulla. Tästä todistaa kuuluisa hymni Fil. 2:6-7, myös Joh. 17:5.
4) Jumala tulee lihaksi. Tämäkin asia on kirjoitettu UT:ssa, ei se perustu vain Matteuksen tai Luukkaan joulukertomuksiin. Inkarnaatiosta kirjoittavat myös Joh. 1:14 ja Fil. 2:6-7.
5) Jeesuksessa on jumaluus ruumiillistunut. Tästä Kol. 1:19, 2:9.
6) Isä ja Poika ovat yhtä. Nämä ovat Jeesuksen omat sanat, hän samastaa itsensä ja Isänsä yhdeksi Joh. 10:30, ja siitä reaktiona juutalaiset meinaavat kivittää Jeesuksen, sillä he huutavat: ”Sinä teet itsesi Jumalaksi… (Joh. 10:33).” Eikä Jeesus kiellä heidän väitettään.
7) Jeesus on Luoja. Ei vain Isä, vaan myös Poika on kaiken luoja. Jälleen nimitys, joka annetaan vain Jumalalle. Tästä mm. Joh. 1:3, Kol.1:15-16, 1. Kor. 8:6, Hepr. 1:2, Ilm. 3:14.
8) Jeesuksella on valta antaa synnit anteeksi. Valta antaa synnit anteeksi on vain Jumalalla, tästä Luuk. 5:17-26, Luuk. 7:48-49, Mark. 2:5-7.
9) Jeesuksella on valta yli luonnonvoimien ja luonnonlakien. En tiedä ketään muuta, jolla tämä valta on kuin vain Jumalalla, joka on kaiken luonut. Jumalan kykenee toimimaan luomakunnassaan miten tahtoo, vaikka kumoamaan luonnonlait. Jeesuksen vallasta luonnonvoimiin ja jopa fysikaalisiin lakeihin puhuvat Luuk. 8:22-25, Matt. 21:18-19, Matt. 14:22-33.
10) Jeesuksella on valta. Valta tarkoittaa tässä jumalallista valtaa, ei valtaa johonkin yksittäiseen asiaan. Tästä profetiana on Dan. 7:13-14, ja edelleen sen toteutumisesta kirjoitetaan mm. Luuk. 1:32-33, Matt.7:29.
11) Jeesus palvotaan. Juutalaisilla oli lupa palvoa ja kumartaa yksistään vain Jumalaa, enkeli käski Johanneksen heittäytymään polvilleen ja palvomaan vain Jumalaa Ilm. 19:10. Silti Jeesusta kumarrettiin niin kuin Jumalaa, eikä Jeesus tätä estänyt. Tästä mm. Matt. 2:11, Matt. 14:33, Matt. 28:9,17, Luuk. 24:52, Joh. 9:38.
12) Jeesusta puhutellaan Herrana. Arvonimi Herra kuuluu Jumalalle 2. Moos. 20:2-3. Jeesusta puhutellaan Herraksi mm. Joh. 20:28, Fil.2:9-11. Jeesus vielä vahvistaa asian olevan oikein Joh. 13:13.
13) Jeesus puhuu itsestään sanoilla Minä olen. Jumalan sanoi Moosekselle olevansa Minä olen, Jumalan nimi, 2. Moos. 3:14. Jeesus käyttää itsestään tätä Jumalan nimeä useasti, mm. Joh. 6:35, 8:12, 8:24, 8:28, 13:19.
14) Jeesus on pelastaja. Jesajan todistuksen mukaan vain Jumala yksin on pelastaja, Jes. 43:3, 12; 45:15, 21-22, ja Jeesusta kutsutaan pelastajaksi mm. Apt. 13:23, Fil. 3:20, 1. Tim. 1:1.
15) Jeesuksella on Jumalan vanhurskaus. Kristitty ei omista itsessään omaa vanhurskautta, vaan Jumalan vanhurskauden, joka on Jeesuksella 2 Kor. 5:21. Myös Room. 1:17.
16) Jeesuksella on Jumalan luonto. Uskon kautta kristitty on osallinen jumalallisesta luonnosta, joka on Kristuksella 2. Piet. 1:2-4.
---
Asiasta ei enää tämän enempää minun taholtani. Take care brothers and sisters in Christ! With many blessings from our heavenly Father Almighty!
Jeesus on Jumala
29
94
Vastaukset
Kiitos tästä avauksesta.
Siunausta sinulle ja kaikille "niille,
jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin
meidän Jumalamme ja Vapahtajamme
Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa".- Jumalan lapsi
Jeesuksen jumaluus on tosiasia. Sen sijaan Jeesus on Jumala on valtava saa.ta.n.an eksytys johon monet ovat langenneet. Saa.ta.n.a tekee kaikkensa että kukaan ei oppisi tuntemaan Jumalaa.
- Jumalan lapsi
Sinä joka mun nimimerkillä kirjoitat. Miksi et voi uskoa Jeesusta Jumalaksi. Koska Jeesus on täydellinen ihminen ja Totinen Jumala. Amen.
Kirjoitin tuonne loppuun en kuitenkaan voinut olla tähän perään laittamatta tätä, koska tunsin, että mun pitää laittaa.
Siunausta jokaiselle totuuden tiellä kulkijalle. - Jumalan lapsi myös
Jumalan lapsi kirjoitti:
Sinä joka mun nimimerkillä kirjoitat. Miksi et voi uskoa Jeesusta Jumalaksi. Koska Jeesus on täydellinen ihminen ja Totinen Jumala. Amen.
Kirjoitin tuonne loppuun en kuitenkaan voinut olla tähän perään laittamatta tätä, koska tunsin, että mun pitää laittaa.
Siunausta jokaiselle totuuden tiellä kulkijalle.Tämäkö on sinun nimimerkkisi. Miksi et ole rekisteröitynyt tällä nikillä? Jos haluat että tämä on sinun nikkisi niin silloin sinun täytyy rekisteröityä.
- sama mies
Hhyvät raamatunkohdat. mutta pian jo asemissaan olevat ekivaarihäiriköt hyökkäävät.
- Jumalan lapsi
Tämä on keskustelupalsta ja jokaisella on oikeus sanoa mielipiteensä. Tämä on minun mielipiteeni. Ymmärrän kyllä että saa.ta.n.an ansaan astuneet vapisee sillä sen (saa.ta.n.an) ote on tiukassa, mutta siitä on mahdollista irtautua luottamalla yksin Jumalaan ja antamalla itsensä Hänen käyttöönsä kokonaan.
Jos Jumala ei ilmoita itseään ihmiselle, ihminen ei voi ymmärtää Häntä. Niin se vain on. Kirjoitustasi lukiessani tuli mieleeen tämä;
Matteus 16:17 "Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa."
Matteus 11:27 "Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."
Ja tämä;
Joh 14:18-26 En minä jätä teitä orvoiksi; MINÄ TULEN TEIDÄN TYKÖNNE. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta TE NÄETTE MINUT; koska minä elän, niin tekin saatte elää. SINÄ PÄIVÄNÄ TE YMMÄRRÄTTE, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja MINÄ TEISSÄ. Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ILMOITAN ITSENI HÄNELLE." Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja ME TULEMME hänen tykönsä ja JÄÄMME HÄNEN TYKÖNSÄ ASUMAAN. Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt. Tämän MINÄ OLEN TEILLE PUHUNUT ollessani teidän tykönänne. Mutta Puolustaja, PYHÄ HENKI, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, HÄN OPETTAA TEILLE KAIKKI ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Joh 6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki JUMALAN OPETTAMIKSI. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
Johannes 13:13 Te puhuttelette minua OPETTAJAKSI ja HERRAKSI, ja oikein te sanotte, sillä SE MINÄ OLEN.
Luuk 24:32 "Ja he sanoivat toisillensa: "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset?""
Luuk 24:45 "Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset."- Jumalan lapsi
Niin, Poika ei ilmoita Isäänsä kaikille. Mutta keille Hän ilmoittaa, heillä on velvollisuus kertoa siitä muille jotta kaikki tulisivat tuntemaan Jumalan.
Jumalan lapsi kirjoitti:
Niin, Poika ei ilmoita Isäänsä kaikille. Mutta keille Hän ilmoittaa, heillä on velvollisuus kertoa siitä muille jotta kaikki tulisivat tuntemaan Jumalan.
>>>Niin, Poika ei ilmoita Isäänsä kaikille. Mutta keille Hän ilmoittaa, heillä on velvollisuus kertoa siitä muille jotta kaikki tulisivat tuntemaan Jumalan.
- Jumalan lapsi myös
jaikal kirjoitti:
>>>Niin, Poika ei ilmoita Isäänsä kaikille. Mutta keille Hän ilmoittaa, heillä on velvollisuus kertoa siitä muille jotta kaikki tulisivat tuntemaan Jumalan.
Näin se on. Minä olen saanut tuon kallisarvoisen lahjan, mutta en omilla teoillani enkä ansioillani. Kiitos ja kunnia siitä kuuluu yksin Jumalalle että saan olla yksi valituista.
Jatkakaa te väittelyänne kaikessa rauhassa. Minulle on täysin selvää, kuka Jeesus on. Hän on Jumalan Poika ja Herra, ja minä uskon kuten Hän itse todisti.
Vilkasta keskustelua toivottaen
Lappix, Jeesuksen opetuslapsi
Joh. 8:31
Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;- Niko.
Jeesus sanoi: "Siitä teidät tunnetaan minun opetuslapsikseni, että teillä on keskinäinen rakkaus"
- to..
Ihmettelen vain miksi monijumalainen uskonto lainaa Vanhaa testamenttia yrittäesään todistaa että jumalia on monta? Sellaisia uskontoja jotka uskovat inkarnaatioon, jumalperheeseen ja moniin jumaliin yleensäkin, on enemmistö maailman uskonnoista. Niistä, jollei UT riitä, löytyy riittämiin tukea, kun taas Vt sanoo "Näin sanoo Jahve, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Jahve Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa. "
Jes. 44:8
Nimestä herra, se kuuluu kelle vain myös VT:ssä, sehän on käännösten termi jolla nimi Jahve on niissä KORVATTU.>>>"Näin sanoo Jahve, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Jahve Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa. "
Noin on. Katsotaan millaisia herroja VT:stä löytyy :
1. Moos. 18:12
Sentähden Saara naurahti itseksensä ja ajatteli: "Heräisikö minussa, näin kuihduttuani, vielä halu? Ja myös minun herrani on vanha."
1. Moos. 24:65
ja kysyi palvelijalta: "Kuka on tuo mies, joka tulee kedolla meitä vastaan?" Palvelija vastasi: "Hän on minun herrani". Niin hän otti hunnun ja verhoutui siihen.
4. Moos. 11:28
Mutta Joosua, Nuunin poika, joka oli ollut Mooseksen palvelija nuoruudestaan asti, puuttui puheeseen sanoen: "Oi, herrani Mooses, kiellä heitä!"
4. Moos. 36:2
ja sanoivat: "Herra käski herrani jakaa sen maan arvalla israelilaisille perintöosaksi, ja herrani sai käskyn Herralta antaa Selofhadin, meidän veljemme, perintöosan hänen tyttärillensä.
..onhan niitä herroja vaikka millä mitalla, mutta yksi on Jumala JHWH.- muutama...
kysymys sinulle ja muille!
Apostolien teoista
Luku 7:55 ja 56
55. Mutta pyhää henkeä täynnä Stefanus nosti katseensa taivasta kohti ja näki
Jumlan kirkkauden ja Jeesuksen seisomassa Jumalan oikealla puolella.
56. Hän sanoi: Minä näen taivaat auenneina ja ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella.
miten jos Jeesus olisi Jumala ja itse Isä niin miten Jumala seisoisi itsensä oikealla puolellla? ja kuka on tämä kuka seisoo Jumalalan oikealla puolella?
Kirjeestä Hebrealaisille
Luku 1:8,9
8. POJASTA TAAS: JUMALA, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iäti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
9. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit vääryyttä.
Sen tähden JUMALA SINUN JUMALASI, on voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin osaveljiäsi.
kuka on tämä joka sanoo poikaansa Jumalaksi?
ja kuka on pojan Jumala?
Sanan laskuista
Luku 8:22-31
22. MINÄ olin Herran omana, hänen tiensä alussa, ennen hänen tekojaan, ennen aikojen alkua.
23. Iäisyydestä MINUT on asetettu olemaan alusta asti, ennen kuin maata olikaan.
24. Ennen kuin syvyyksiä oli, MINÄ synnyin, ennen kuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
25. Ennen kuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, MINÄ synnyin,
26. Kun HÄN ei ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkujakaan.
27. Kun HÄN valmisti valmisi taivaat, MINÄ olin siinä, kun hän veti rajan syvyyden pinnalle,
28. Kun HÄN vahvisti pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman.
29. Kun HÄN asetti merelle sen rajat, että vedet eivät ylittäisi hänen säätämiään [rajoja], kun HÄN vahvisti maan perustukset
30. silloin MINÄ olin HÄNEN RINNALLAAN TYÖMESTARINA, ihastuneena riemuitsin päivästä päivään.
HÄNEN EDESSÄÄN minä iloitsin kaiken aikaa,
31. Ihaillen HÄNEN maanpiiriään, ja ihastukseni olivat ihmislapset.
keistä tässä puhutaan?
kula on tämä joka on luonut kaiken?
kuka on tämä kuka on hänen rinnaallaan ja edessään työmestarina?- Niko.
kirjoitit: "...ja itse Isä "
Kuka näin on väittänyt? - vastatkaapa noihin
Niko. kirjoitti:
kirjoitit: "...ja itse Isä "
Kuka näin on väittänyt?kysymyksiini, vai ettekö osaa?
miksi aina väistät/väistätte kysymykseni? - Niko.
vastatkaapa noihin kirjoitti:
kysymyksiini, vai ettekö osaa?
miksi aina väistät/väistätte kysymykseni?Vaikea vastata jos jo kysymyksen asettelussa on virheelinen oletus.
Kun se on korjattu niin alkaa loputkin selviämään... vastatkaapa noihin kirjoitti:
miksi aina väistät/väistätte kysymykseni?Usko nyt jo että kukaan ihminen ei kykene selittämään Jumalaa sinulle niin että sinä ymmärrät Jumalan MIKÄLI PYHÄ HENKI EI SINULLE SELITÄ JUMALAA.
Ei kukaan meistä uskovista ole ymmärtänyt Jumalaa ja näitä asioita omalla järjellään järkeilemällä. Pyhä Henki on ne selittänyt meillekin. Siksi me ymmärrämme.
Emme me osaa selittää näitä asioita sinulle emmekä kenellekään muullekaan henkilölle jolle Pyhä Henki ei selitä näitä asioita. Sinä olet riippuvainen Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen Hengestään jota Raamattu kutsuu Pojan, Kristuksen, Jeesuksen ja Jumalan Hengeksi. Käänny Jeesuksen puoleen tässä asiassa. Vain Hän voi avata ihmisen ymmärryksen käsittämään Kirjoituksia.vastatkaapa noihin kirjoitti:
miksi aina väistät/väistätte kysymykseni?* Miksi Jeesus ei voisi seista Isän oikealla puolella? Poika sai Isän valmistaman ruumiin, Hänstä tuli täydellinen ihminen, ja tässä tosiessa Persoonassaan Hän seisoo Isän oikealla puolella, Poikana Hän on Isässä ja Isä Pojassa, he ovat yksi tkseys, siihen liittyen Pyhä Henki, Jumalan kolmas Persoona. Täydellinen rikkumaton ykseys, johon kukaan ei voi kajota eikä sisään mennä, jo yksistään se kirkkaus, joak kolmiyhteisellä Jumalalla on, estää kettä luotua pääsemästä Häntä lähellekkään, Vain Isä Poika ja Pyhä henki, ovat tämä Jumala, eikä Häntä kukaan voi selittää, niin, että me luodut käsiittäisimme Hänen ominaisuutensa täysin. Sen mitä meidän tarvitsee tietää Jumalsta, saamme tietää kun tunnemme Jeesuksen Kristuksen sisäisesti. Muuta emme koskaan voi saada tietää, emmekä voi käsittää, mutta se riittää, että osaamme ja ymmärrämme ottaa pelastuksen vastaan uskomalla ainutsyntyiseen Poikaan.
* "Sillä niin Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainutsytyisen POIKANSA, ETTEI YKSIKÄÄN, JOKA HÄNEEN USKOO, HUKKUISI, VAAN HÄNELLÄ OLISI IANKAIKKINEN ELÄMÄ.>" Iankaikkinen elämä on armolahjoista suurin !- to..
Työmestarina? Sellaista sanaa ei ole koko vanhassa heprean kielessä. ja luomisesta "Näin sanoo Jahve, sinun lunastajasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta: Minä olen Jahve, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? "jes.44:24
On melko järjetöntä yleensäkin väittää että toinen jumala luo ja toinen jumala leikkii ympärillä 'työmestarina",
- kolminaisuus oppi
Lainaan tässä yhtä kolminaisuuden puolustajaa ja kolminaisuuteen uskovaa!
"Jumalan kolmiyhteydessä on kysymys kolmiykseydestä eli siitä, että Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat lukumääräisesti yksi Jumala. Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä käytetään kustakin erikseen nimitystä "persoona", jolla tarkoitetaan itsenäisesti olemassa olevaa (VRT.PERSOONAPRONOMINIT). Isä on siis eri persoona. Poika on eri persoona. Pyhä Henki on eri persoona. Kuitenkaan ei ole olemassa kolmea erillistä Jumalaa, vaan yksi ainoa.
Asian voisi yrittää ilmaista matemaattisesti miniyhtälöllä 1 = 3. JO PERUSKOULUN ENSILUOKKALAINEN OSAISI SANOA, ETTÄ TUOLLAINEN YHTÄLÖ EI OLE TOSI. EMME YMMÄRRÄ, KUINKA KOLME VOI OLLA YKSI JA KUINKA YKSI VOI OLLA KOLME. Ihminen on rajoittunut. Jumala on ääretön. Jumala on puhuteltavissa, ei selitettävissä. Sen tähden mitkään tästä ajasta otetut esimerkit tai vertaukset eivät pysty Kolminaisuutta kattavasti havainnollistamaan. Pyhää Kolminaisuutta voidaan tuntea vain siinä määrin kuin Raamattu siitä ilmoittaa.
Kolminaisuusoppia emme löydä valmiina Raamatusta. Mutta asiana se on läpi koko Raamatun kulkeva totuus. Ainekset sille ovat olemassa jo Vanhan testamentin ilmoituksen alussa. On selvää, että Raamatun opetus Kolminaisuudesta on täydellisempänä Uudessa testamentissa.
Klassinen kolminaisuusoppi on suurenmoinen ja ytimekäs OPILLINEN RATKAISU, joka pyrkii olemaan uskollinen koko Raamatulle. Se sisältää paradoksin ja mysteerin, jota ihmisjärki ei yrityksistään huolimatta voi ymmärtää.
Oppia Jumalan kolmiykseydestä on sanottu kristillisen kirkon keskeisimmäksi DOGMIKSI. Siitä kiinnipitäminen tai sen hylkääminen vaikuttaa ratkaisevasti pelastusoppiin, käsitykseen Kristuksesta ja ihmisestä, samoin kuin arkivaellukseen.
KRISTINUSKO LEPÄÄ JUMALAN KOLMIYKSEYDEN VARASSA. Jos hylkäämme kolminaisuusopin, joko ajaudumme polyteismiin (kolme Jumalaa) tai kiellämme Kristuksen jumaluuden ja teemme Pyhästä Hengestä persoonattoman voiman."
Tämä on YHTEINEN KRISTILLINEN OPPI, "Jumalan kolminaisuus on eräs keskeinen Kristinuskon PERIAATE. Ilman sen ymmärtämistä et ymmärrä koko sovituksen ideaa. "Sovitti maailman itsensä kanssa"
Kolminaisuusoppi on kristillinen OPETUS Jumalan olemuksesta. Sen mukaan on vain yksi Jumala, joka kuitenkin on ilmoittanut itsensä kolmessa persoonassa: Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.
Se joka ei usko sitä/tätä vakaasti ja vahvasti, ei voi pelastua!?- Jumalan lapsi
Voi ei kuka käyttää mun nimimerkkiä, en kirjoita edes tuollatavalla. En käytä kirjoituksissani muuta paholaisesta kuin paholainen tai paha.
Enkä koskaan ole kieltänyt Jeesuksen jumaluutta.
Jeesus on täydellinen ihminen ja totinen Jumala.
En ole käyny täällä pariin kolmeen päivään nyt vaan tuli vilkaistua mitä tänne kuuluu.
Päätin lopettaa täällä kirjoittamisen koska hyökätään väellä ja voimalla toisten kimppuun, etenkin niiden jotka kirjoittavat ja uskovat totuuden ja kirjoittavat sanan mukaisesti.
Ei meidän sovi kiistellä uskon asioista se ei ole Jumalan tahto meihin nähden.
Jäin rukoilemaan enemmän tämän palstan puolesta.
Sinä joka käytät mun merkkiä en todellakaan voi tietää missä muualla olet käytänyt.
Mutta minä se en ainakaan ole.
Joka käytät mun merkkiä älä häpäise Jumalan nimeä.
3Joh.kirje.11. Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvin tekee, se on Jumalasta; joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt. Amen.
Jeesus teitä rakkaat siskot ja veljet siunatkoon. Jumalan lapsi kirjoitti:
Voi ei kuka käyttää mun nimimerkkiä, en kirjoita edes tuollatavalla. En käytä kirjoituksissani muuta paholaisesta kuin paholainen tai paha.
Enkä koskaan ole kieltänyt Jeesuksen jumaluutta.
Jeesus on täydellinen ihminen ja totinen Jumala.
En ole käyny täällä pariin kolmeen päivään nyt vaan tuli vilkaistua mitä tänne kuuluu.
Päätin lopettaa täällä kirjoittamisen koska hyökätään väellä ja voimalla toisten kimppuun, etenkin niiden jotka kirjoittavat ja uskovat totuuden ja kirjoittavat sanan mukaisesti.
Ei meidän sovi kiistellä uskon asioista se ei ole Jumalan tahto meihin nähden.
Jäin rukoilemaan enemmän tämän palstan puolesta.
Sinä joka käytät mun merkkiä en todellakaan voi tietää missä muualla olet käytänyt.
Mutta minä se en ainakaan ole.
Joka käytät mun merkkiä älä häpäise Jumalan nimeä.
3Joh.kirje.11. Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvin tekee, se on Jumalasta; joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt. Amen.
Jeesus teitä rakkaat siskot ja veljet siunatkoon.Sinulle Nm. Jumalan lapsi.
Yksinkertainen ohje: rekisteröidy. Silloin ei kukaan käytä nimimerkkiäsi.
Jos on ongelmia rekisteröitymisessä, niin kysy. Neuvon mielelläni.
Jumalan siunausta sinulle.
Isällä ei ole muuta Jumalaa kuin Isä itse, eikä Isä tarvitse ketään rukoilla, mutta Jeesuksella Kristuksella on Isä Jumalana ja Herrana, jota Kristus rukoilee: [Room.8:34; Hepr.7:25]
2.Korinttolaiskirje 1
3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen
K r i s t u k s e n - J u m a l a - j a - I s ä, - laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,
Efesolaiskirje 1
3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen
K r i s t u k s e n - J u m a l a - j a - I s ä, - joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
Efesolaiskirje 1
17 "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen
K r i s t u k s e n - J u m a l a - kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"
1.Pietarin kirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen
K r i s t u k s e n - J u m a l a - j a - I s ä, - joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,"
Mikä se semmoinen jumala on, jonka pitää rukoilla toista Jumalaa?
[Se on niitä "niin sanottuja jumalia", Joh.10:34,35; 1.Kor.8:5,6]- fvxc
heprealainen Jeesus eli Herra muuttui nimenomaan kidutuksen takia Golgatan ristillä
homosta heteroksi,minkä ansiosta hänestä tuli Rooman ensimmäinen paavi
Pietarikin.Sillä perusteella kristityt ja sionistit ovat harhaoppisia. Kolminaisuus oppi kirjoitti 15.11.2011 klo 12:44 mm. näin:
>"Asian voisi yrittää ilmaista matemaattisesti miniyhtälöllä 1 = 3. JO PERUSKOULUN ENSILUOKKALAINEN OSAISI SANOA, ETTÄ TUOLLAINEN YHTÄLÖ EI OLE TOSI. EMME YMMÄRRÄ, KUINKA KOLME VOI OLLA YKSI JA KUINKA YKSI VOI OLLA KOLME."<
7 "tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät."
1.Korinttolaiskirje 4
6 - - - "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan."
Erimielisyydet tälläkin palstalla johtuvat juuri noista opeista, kuten kolminaisuusopista, josta Raamattu ei puhu mitään, vaan siitä että
"Jumala on yksi, Isä Josta kaikki on, ja yksi Herra Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on", ja josta Isä teki Kristuksen ja herran, sekä korotti hänet pojakseen ja ylipapiksi, [Hepr.5:5,6]Kolminaisuusoppi on eksyttäjien eksytysoppi, johon on sortunut itseään "kristikunnaksi" nimittävä kirjava uskonnollisten ihmisten massa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2181481- 961296
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan41138Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle171126Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9948Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86920Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66885- 32860
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest38806Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii54805