syökää

kylpiintynty

Syökää niitä rehujanne, mutta älkää leijuko sen kanssa esim. työmaan kuppilassa, kahvitauoilla yms. Pitäkää pienempää suuta siitä mitä syötte, niin saatte olla ihan rauhassa vaikka kaalinpään kaluajia.
Ärsyttää kun suureen ääneen kailotetaan..voi voi, en voi ottaa tuota kun MINÄ SATUN olemaan kasvissyöjä, skarppaaja tms. ruuan kanssa leikkijä.

22

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ääniä päässä

      Sulle on kailotettu?
      Kummallista, kun mulle ei ole kukaan kailottanut pitkän elämäni aikana tästä asiata.
      Ottaisin mielenkiinnolla kokemuksia ja mielipiteitä vastaan.
      Voisitko nimetä paikkoja, missä kuulisin tätä mainitsemaasi kailotusta?

      • kylpiintynny

        Akkavaltainen työpaikka missä tahansa, esim. kirjasto, hoitsujen kopit, ja paikoissa missä on paljon naisopettajia, päivärahakurssien tauoilla, kauppojen hyllyjen välissä....loputon lista.
        (Myös porkkanan purija sukulaislikkoja kotonani, kauhea haloo kasvisruuasta, ja sitten kuitenkin vahdataan vieressä monta pihviä se tätsy paistaa per lihaa syövä lärvi, ja haukataan nieleskellen sitä porkkanaa).

        Ai mistä tiedän noita paikkoja..no kun satun olemaan sellaisissa hommissa että toimitan tavaraa kyseisiin paikkoihin, ja silloin tällöin pidän tauon kyseisten ammattiryhmien kanssa. Ja sinä itse tietenkin kuulet ääniä päässäsi, jos olet neljän seinän sisällä vaan. Suosiottelen menemään ulos, niin kuluu muutakin. Vaikka sitä kasvinpurijoinen mäkätystä:) Parempi tietty se, kuin oman pään äänet:)


      • gble
        kylpiintynny kirjoitti:

        Akkavaltainen työpaikka missä tahansa, esim. kirjasto, hoitsujen kopit, ja paikoissa missä on paljon naisopettajia, päivärahakurssien tauoilla, kauppojen hyllyjen välissä....loputon lista.
        (Myös porkkanan purija sukulaislikkoja kotonani, kauhea haloo kasvisruuasta, ja sitten kuitenkin vahdataan vieressä monta pihviä se tätsy paistaa per lihaa syövä lärvi, ja haukataan nieleskellen sitä porkkanaa).

        Ai mistä tiedän noita paikkoja..no kun satun olemaan sellaisissa hommissa että toimitan tavaraa kyseisiin paikkoihin, ja silloin tällöin pidän tauon kyseisten ammattiryhmien kanssa. Ja sinä itse tietenkin kuulet ääniä päässäsi, jos olet neljän seinän sisällä vaan. Suosiottelen menemään ulos, niin kuluu muutakin. Vaikka sitä kasvinpurijoinen mäkätystä:) Parempi tietty se, kuin oman pään äänet:)

        en itse kailota sitä että olen kasvissyöjä mutta jotkut sitä tekevät miksi se häiritsee sinua..?tekeekö joku näistä henkilöistä sinulle pahaa..=)??se ei kyllä luultavasti lopu vaikka sinua kituttaakin asia joten sinun on vaan pakko niellä katkeruutesi:(ja hakata vaikka päätä seinään....


    • Mielummin sekasyöjä

      Anteeksi vain mutta minä en kuulu noihin kailottaja akkoihin,kun olen sekasyöjä ja hiljainen,pieniääninen.Syön sekä lihaa että kasviksia,diabeteksen ja keliakian vuoksi minun pitää syödä kasviksiakin edes vähän,tosin ne ei aina maistu ja en tykkää kaikista kasviksista.Mielummin olen sekasyöjä,koska en suostu luopumaan esim.kebablihasta,kanasta,pihveistä,makkarasta ja lihapullista jotka ovat herkkuani ja tykkään muutenkin että pitää olla lihaa ja kasviksia,eli molempia.En minäkään ymmärrä näitä kasvissyöjävouhkaajia,mikä siinä on niin hienoa ja erikoista,no en välitä enkä halua ymmärtääkään,jokainen syö mitä voi ja tykkää syödä.

      • sinua ei

        sitten liikuta yhtään kärsivien possujen/kanojen kuvat. Pääasia että saat herkutella.


      • Mielummin sekasyöjä
        sinua ei kirjoitti:

        sitten liikuta yhtään kärsivien possujen/kanojen kuvat. Pääasia että saat herkutella.

        Nimimerkille sinua ei napakka kommentini on että ne possut ja kanat,sekä muut eivät kärsi ja minä en suinkaan herkuttele liikoja koska diabetes ruokavalioni ei salli sitä jatkuvasti,muutoin verensokeri ja paino nousee liikaa.Sinä taidatkin ollakin niitä ihmisiä jotka haluavat vain haastaa riitaa ja tyrkyttää syömistottumuksiaan ja tapojaan muille,pääsiasia on että saat riidellä ja tyrkyttää,vaikka kaikki ei sovi kaikille ja näin se menee.


      • gble

        se on totta kaikki syövät mitä haluavat!olen itse kasvissyöjäja päätin sen jo 10 vuotiaana eettisistä syistä.suurin osa kavereistani on lihan syöjiä koska he eivät ajattele samalla tavalla kuin minä joka on ihan normaalia että on eri mielipiteitä,olen aina ihmetellyt miksi ihmiset kritisoivat muiden syömisiä en itse tee sitä joten oletan ettei muutkaan tee sitä minulle jokainen katsoo vain omaan lautaseensa=)


    • sokruttaja

      Minäkin diabeetikko. Ja hullukksissani kokeilin laihduttamista jollakin hullun kuurilla, Lihaa, kananmunia ym. ja myös salaattia. Mutta ei hiilareita.
      Kolesterolit nousivat muutamassa viikossa kolme pykälää, muuten ovat olleet hyvät arvot.
      Diab. hoitaja sanoi, että jos hän saisi päättää, niin noita vähähiilihydraattisia kuureja ei saisi olla ollenkaan. Ja lihaa pitää syödä kohtuudella proteiinien takia. Mikään ei korvaa lihasta saatavia hyviä ruokaaineita. Ihminen kun tarvii kaikkea tasapuolisesti.
      Nyt olen laihduttanut 10 kiloa laskemalla kaloreita, en hiilihydraatteja. Ja arvot ovat taas kohdallaan.

      • Mielummin sekasyöjä

        Minäkin olen diabeetikko ja minulla myös nousi kolesterolit ja paino,liekö syynä kun käytin voita ja oivariinia leivälle,mutta saattoi nousta ehkä myös liian rasvaisista ja annoskooltaan liian suurista ruokaannoksista ja liikunnan vähyydestä.Nyt en enää käytä voita ja oivariinia tai ainakin olen vähentänyt niiden käyttöä.Kolesteroliin sain lääkityksen ja kehoituksen olla tarkempi syömisten kanssa ja liikkua enemmän.Olen samaa mieltä että noita vähähiilihydraattisia kuureja ei saisi olla ollenkaan ja lihaa pitää syödä kohtuudella proteiinien takia,todellakin mikään ei korvaa lihasta saatavia hyviä ruokaaineita,ihminen tarvitsee kaikkea tasapuolisesti.


    • kailotusta

      Eikö tasapuolisuuden nimissä voisi sitten vaatia kaikki makkara-, maito- ja lihamainokset pois televisiosta, jossa niistä "kailotetaan" joka välissä.

      • Mielummin sekasyöjä

        Miksei myös voi vaatia sekä kasvis,vihannes että juuresmainokset pois,niistäkin kailotetaan liikaa joka välissä.


    • Naminaminaminami

      Ihanaa olla vegaani, ei ole pelkoa diabeteksestä eikä kolesterolista, eikä muistakaan sairauksista eikä tarvitse rääkätä yhtään eläintä ruoan vuoksi! Saa syödä herkullista ruokaa joka on huippuravitsevaa!

      p.s. vai että "ruokaaineita", on teilläkin/sinulla opit hallussa. Kasvissyönti ei tarkoita että syödään pelkkää porkkanaa tai kaalia, ne ovat lisukkeita ihan niin kuin sekaaneillakin. Proteiinia on muuallakin kuin lihassa. Tää on taas tätä tasoa tää tietämys että kalori ja kolesteroli on sama asia, joopa joo.

      Olen ollut kasvissyöjä yli 20 vuotta. Lihansyönti on turhaa itsekkyyttä.

    • Nami nami lihaa

      Minustapa on ihanaa olla sekasyöjä.Kyllä se diabetes ja kolesteroli,muut sairaudet voi tulla kelle tahansa oli ruokavalio mikä hyvänsä niin että ei kannattaisi liikoja kehuskella.Eläimet voivat hyvin ja niitä hoidetaan kuten kuuluukin!Sekaruoka on herkullisempaa,huippuravitsevampaa ja monipuolisempaa!Ei taida sinullakaan mokoma nirsoilija olla ne opit hallussa,nyt kehtaat tänne tulla haukkumaan ja arvostelemaan!Mielestäni pelkkä kasvisten syönti on turhaa itsekyyttä ja nirsoilua.

      • hetkinen...

        Tämä on vegaanipalsta ja kyllä se olet Sinä, jolle voi sanoa, että kehtaatkin tulla tänne löpisemään sekasyönnistäsi. Et varmaankaan usko, että jotkut ihmiset ihan oikeasti kärsivät sen takia, kun eläimet kärsivät. Jos tietäisit kaikesta niin häpeäisit, ellet täysi psykopaatti olisi.


      • Nami nami lihaa
        hetkinen... kirjoitti:

        Tämä on vegaanipalsta ja kyllä se olet Sinä, jolle voi sanoa, että kehtaatkin tulla tänne löpisemään sekasyönnistäsi. Et varmaankaan usko, että jotkut ihmiset ihan oikeasti kärsivät sen takia, kun eläimet kärsivät. Jos tietäisit kaikesta niin häpeäisit, ellet täysi psykopaatti olisi.

        Nimimerkki hetkinen haista sinä v*tun vegaani p*ska!.Kyllä jokainen saa kirjoittaa minne haluaa,olkoon palsta mikä hyvänsä!myös sinulle voi sanoa napakasti päin naamaa suoraan että kehtaatkin tulla löpisemään kasvissyönnistäsi!eläimet eivät suinkaan kärsi,se on vaan joidenkin hullujen(hihhuleiden) huomionkerjääjien vaahtoamista ja asioiden liioittelua ja paisuttelua,vaikka todellisuudessa olisi mitään,eläimet hyvin hoidettu,kuten kuuluukin hoitaa.Minulla ei pitäisi olla mitään hävettävää,sitä vastoin sinulla taitaa olla ja jos joku on täysi psykopaatti niin se olet sinä.Empä minä sinun sanoistasi loukkaannu,jätänkin ne omaan arvoonsa ja totean että olet todella säälittävä ihminen.


      • hetkinen...
        Nami nami lihaa kirjoitti:

        Nimimerkki hetkinen haista sinä v*tun vegaani p*ska!.Kyllä jokainen saa kirjoittaa minne haluaa,olkoon palsta mikä hyvänsä!myös sinulle voi sanoa napakasti päin naamaa suoraan että kehtaatkin tulla löpisemään kasvissyönnistäsi!eläimet eivät suinkaan kärsi,se on vaan joidenkin hullujen(hihhuleiden) huomionkerjääjien vaahtoamista ja asioiden liioittelua ja paisuttelua,vaikka todellisuudessa olisi mitään,eläimet hyvin hoidettu,kuten kuuluukin hoitaa.Minulla ei pitäisi olla mitään hävettävää,sitä vastoin sinulla taitaa olla ja jos joku on täysi psykopaatti niin se olet sinä.Empä minä sinun sanoistasi loukkaannu,jätänkin ne omaan arvoonsa ja totean että olet todella säälittävä ihminen.

        No se on hyvä, että sulta löytyy sääliä edes mua kohtaan, vaikkakin ilmeisesti tarkoitit ilmaisulla jotain loukkaavaa. Muuten kirjoituksesi oli täynnä vihaa, eikä voi kuin toivoa, että joskus pääset peloistasi eroon ja voisit suhtautua asioihin ja elämään positiivisemmin.
        Jos kokisit kaiken, minkä jotkut eläimet joutuvat kokemaan lyhyen elämänsä aikana ja sen jäkeen tulisit sanomaan, ettei tuntunut missään niin sitten voitaisi keskustella uudestaan. Mikäli et tiedä, niin eläinten hermoradat, kivun aistiminen ja jopa tunne-elämä on paljolti samanlainen kuin ihmisellä. Jos et eläimistä välitä niin välittäisit edes ihmisistä, kas kun vegaanitkin ovat ihan oikeita ihmisiä, eivätkä ansaitse vihakirjoituksiasi.


    • Nami nami lihaa

      Kuulehan nimimerkki hetkinen...se on kylläkin niin että sinä tarkoitit kirjoituksellasi jotain loukkaavaa ja tarkoitat edelleen.Muuten myös sinun kirjoituksesi on täynnä ylimielisyyttä,vihaa ja agressiivisuutta erittäin paljon ja voi toivoa vaan että sinäkin pääset joskus peloistasi eroon ja voisit suhtautua asioihin ja elämään positiivisemmin.Ilmeisesti sinulla on mielenterveydellisiä ongelmia,kenties psyyken tasapainottomuutta tai kaksisuuntainen mielialahäiriö,masentuneisuutta,ahdistuneisuutta,sekä tunne-elämän kanssa ongelmia yms.vastaavaa ja se saa sinut kirjoittamaan mitä sattuu.Empä usko että minulla ja sinulla on mitään keskusteltavaa,tuskin minä pystyisin sinua auttamaan.Oikeita henkiöitä siihen on psykologit,psykiatrit,lääkärit ja hoitajat,joten kehoittaisin sinua varaamaan ajan jollekin heistä,eikä tulla tänne vihaansa ja pahaa oloaan purkamaan muiden niskaan,tämä on ihan väärä paikka sellaiselle.Minä välitän kyllä eläimistä ja myös ihmisistä,enkä ole ansainnut vihankirjoituksiasi.

      • nami nami tofua

        Niin tarkentaisitko minkä koet nimimerkki hetkisen kommenteissa loukkaavaksi? Sen, että hän perustellusti sanoo eläinten kärsivän tuotannossa? Sen, että hän kertoo miten päin asiat nyt ovatkaan, kun ihan itse olet tullut sekasyöjänä vegaanipalstalle riehumaan ja solvaamaan? Sen, että hän kertoo sen minkä sokeakin näkee, eli sinulla todellakin tuntuu olevan jotain ongelmia?

        Ainoa joka täällä on ylimielinen, vihainen ja agressiivinen on edelleenkin sinä itse. Vaikka kuinka haluaisit nähdä asian olevan päinvastoin. Taidat olla niitä ihmisiä jotka jatkuvasti kokevat vääryyksiä ilman omaa syytään...


      • Keliaakikko
        nami nami tofua kirjoitti:

        Niin tarkentaisitko minkä koet nimimerkki hetkisen kommenteissa loukkaavaksi? Sen, että hän perustellusti sanoo eläinten kärsivän tuotannossa? Sen, että hän kertoo miten päin asiat nyt ovatkaan, kun ihan itse olet tullut sekasyöjänä vegaanipalstalle riehumaan ja solvaamaan? Sen, että hän kertoo sen minkä sokeakin näkee, eli sinulla todellakin tuntuu olevan jotain ongelmia?

        Ainoa joka täällä on ylimielinen, vihainen ja agressiivinen on edelleenkin sinä itse. Vaikka kuinka haluaisit nähdä asian olevan päinvastoin. Taidat olla niitä ihmisiä jotka jatkuvasti kokevat vääryyksiä ilman omaa syytään...

        Nimimerkille nami nami tofua tiedoksi vaan että minä puolustan tuota nimimerkki nami nami lihaa,koska mielestäni hän on oikeassa ja kertoo miten asiat on,eikä hän suinkaan ole ylimielimielinen,vihainen ja agressiivinen kuten sinä ja nimimerkki hetkinen olette.Jos joku on tullut riehumaan ja solvaamaan niin sinä ja nimimerkki hetkinen ja jos jollakulla on ongelmia niin sinulla ja hänellä.Tiedän ja huomaan kyllä sellaiset asiat,ei minua niin vain pysty hämäämään.Taidatte myöskin olla niitä ihmisiä jotka jatkuvasti kokevat vääryyksiä ilman omaa syytä,mutta eipä se ole minun ongelma.


    • gble

      viestisi perusteella olet jostain ihme syystä erittäin katkera tai kateellinen näiden ihmisten elämäntavalle..?olen itse aina ihmetellyt että miksi?ja miksi joitakin kaltaisiasi Kituttaa että jotkin ihmiset haluavat elää terveellisesti ja omaavat itsekurin..?kuulostat samoilta ihmisiltä kuin koulu aikoinani oli kaksi tyttöä joita kitutti elämäntapani ja sain kuulla siitä monta vuotta ja viimesenä vuonna he olivatkin yhtäkkiä kasvissyöjiä ja haukkuminen loppu...=)aika hassua vai mitä..?

      • gble

        edellinen viestini oli siis tarkoitettu kylpiintyneelle=)


      • Keliaakikko
        gble kirjoitti:

        edellinen viestini oli siis tarkoitettu kylpiintyneelle=)

        Ei minun ainakaan tarvi olla katkera,eikä liioin kateellinen kenenkään elämäntavalle tai ruokavaliolle,eikä myöskään haukkua tai loukata ketään.Mielestäni jokainen taaplaa omalla tyylillään,mikä sopii ja tuntuu hyvältä,näinhän se menee.Tykkään ja haluan myös elää terveellisesti ja omata tiukan itsekurin diabeeteksen vuoksi,ettei verensokeri ja paino nouse liikoja,muuten voi tulla muita lisäsairauksia jos niin käy.Diabeeteksen lisäksi mulla on myös keliakia ja laktoosi-intoleranssi ja nekin vaatii tiukkaa itsekuria,erityisesti tuo keliakia sen kanssa on oltava todella tarkka.Tykkään silloin tällöin,toisinaan syödä kasvisruokiakin ainakin pinaattikeittoa,pinaattilettuja,kasvissosekeittoa,kasvispihvejä,kasvispyöryköitä,sienikeittoa ja montaa muutakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7779
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4462
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      27
      2178
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2089
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1905
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1746
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1669
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe