Missä voisi tehdä yötyötä Helsingissä?

aikuisen iässä jo

Onko ainoat mahdollisuudet lehdenjako, yögrillillä päivystäminen ja yöhoitajan työt? Olisiko mitään muuta sellaista mihin jo keski-ikäinen ihminen soveltuisi?

20

2923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1970

      Varastoalan työtä löytyy myös jos olet halukas yötyöhön. Itse teen 2 vuorotyötä maantieteellisesti katsottuna todella lähellä Helsinki-Vantaata eli lentoasemaa.. Keräilytrukkia, lavansiirtovaunua ja korkeakeräilijää oppii ajamaan suht helposti, sensijaan työntömastotrukin ajaminen on oikeasti melkoisen haastavaa, mutta noita edellisiä käytetään pääasiassa keräilyduunissa ja rahdin lastaamisessa..

      • aikuisen iässä jo

        Kiitos vastauksesta. En ole koskaan ollut varastossa töissä, joskus vuosien varrella hain varastotyötä välitysfirman kautta mutta en saanut työtä sitä kautta. Oletko käynyt mitään kurssia varastoalalta vai oletko oppinut työtä tehden?

        Onko kovin raskasta ja kiireistä? Millaiset työajat - eli onnistuuko töissä käyminen julkisilla kulkuneuvoilla vai ovatko varastot jossakin hevonkuusessa mihin tarvitsee kulkea autolla - itselläni ei ole edes ajokorttia enkä tässä elämänvaiheessa sitä varmaan hankikaan. Mahtaako se olla miinusta jos hakee varastoalan työhön? - Aika moniin töihin hakevilta edellytetään ajokorttia... Olen huomannut että työhakemuksissa painotetaan joskus aika erikoisiakin asioita - varmaan siksi että hakijoista karsiutuu vain parhaimmisto.

        Edelleen saa ehdottaa jos on muitakin yötyö-mahdollisuuksia Helsingissä.


    • 1970

      Olen itse töissä Cityworkillä, eli vuokratyöläisenä. Olen nähnyt todella huonoja vuokrafirmojakin joissa mm. tilinauhat ovat lähinnä naurattaneet tai itkettäneet mutta nykyisellä työnantajallani pelaa kaikki todella hyvin, mutta vielä nopeasti takaisin työhön. Ei ole raskasta kuin ainoastaan silloin, kun lähtevällä rahdilla on kiire. Yleisesti ottaen aika leppoisaa työtä, ehdin soittaa vaimolleni samalla kun teen töitäni. Itse kuljen julkisilla töissä, eli menen lähijunalla pasilasta puistolaan ja puistolasta bussilla työpaikalle ihan vaivatonta ja nopeaa.

      En tiedä muuta kuin sen, että eräs extyönantajani oli kehunut ahkeruutta ja joustavuutta omalla kohdallani, joten muista mainita ne työnantajat hakemuksessasi joille on jäänyt positiivinen mielikuva sinusta työntekijänä.

      Oma palkkani noudattaa kaupan varastoalan tessiä ja lähtöpalkka on 10,41 E/h plus lisät joista iltatyölisä oli positiivinen yllätys yli 3 euroa tunti, lisäksi ylitöitä olen saanut tehdä joka päivä tunnin tai kaksi ja ylityökorvaukset ovat motivoineet ahkeroimaan, joten en keksi asiaa josta voisin valittaa, kun työkaveritkin ovat mukavia..

      • 1970

        Unohdin laittaa, etten omaa varastoalan koulutusta, vaan työ on opettanut oma-aloitteisuuden lisäksi. Monet työkaverini, jotka ovat olleet alalla jo pitkään yli 10 vuotta sanovat suoraan, ettei koulun opeilla pärjää tässä työssä, vaan kaiken joutuu kuitenkin ikäänkuin opettelemaan alusta, koska rahtiasiakirjoja et välttämättä ole tehnyt joka päivä samalla tahdilla, kun töissä niitä joudut tekemään.

        Mutta ole huoleti kaikki neuvotaan ja näytetään niin moneen kertaan, että hitaasti oppivat kuten minä (hidas hämäläinen) tietävät mitä tekevät.

        Ja tsemppiä oikeasti


    • aikuisen iässä jo

      Kiitos perusteellisista vastauksistasi. Millaisia työvuoroja teet? Kävin vähän katselemassa Cityworkin tarjontaa ja huomasin että myös osa-aikaisia työntekijöitä haetaan varastotöihin.

      Olen tehnyt monenlaisia töitä elämäni aikana, mutta viime vuosina en erityisen raskaita töitä fyysisesti. Sanoitkin tuolla aiemmin, että työ ei ole erityisen raskasta ainakaan yleensä. Tietysti noissa varastotöissäkin on varmaan vaihtelua eri työpaikoissa työn raskauden suhteen.

      Pitikö Cityworkissa työtä hakiessa mainita suosittelijoita? Tuli vaan mieleen että kun olen varsin toisenlaisissa töissä ollut lähivuosina, niin vaikeaa saada kovin vakuuttavia suosituksia. Lisäksi on eräs työnantaja aivan lähimenneisyydestä jolta en tule pyytämään mitään suosituksia koska epäilen että hän puhuisi minusta valheita vahingoittamistarkoituksessa. Pitäisikö minun mainita tämä asia vuokrafirmassa siinä tapauksessa jos siellä halutaan suosittelijoita. Voin kyllä kertoa koko ikävän stoorin koska en ole tehnyt mitään sellaista että minua olisi pitänyt noin pahoin kohdella kuin ex-työnantaja minua kohteli. Toisin sanoen omatuntoni on puhdas mutta mielipaha on suuri. Itse olen kyllä sitä mieltä että vanhojen asioiden repostelu ei ole kovin rakentavaa mutta työtä hakiessa ei oikein tiedä miten asiat muotoilisi... Minulle paras tilanne olisi jos työtä hakiessa suosittelijoita ei pyydettäisi eikä kysyttäisi miksi olen jostakin tietystä työpaikasta lähtenyt pois? :)

      Olen tosi kiitollinen kaikista tiedoista joita olen vastauksistasi saanut. Varmasti on myös monia muita varastotöistä kiinnostuneita jotka ovat saaneet apua antamistasi vastauksista.

    • 1970

      Vuoden loppu on aina hieman hiljaista siis työrintamalla. Firmat ymmärrettävää sinänsä haluavat vähentää kulujaan viimeisellä vuosineljäksennellä ja siksi luulisin, ettei Joulukuuni eroa paljoakaan muista vuosista, mutta kun säästää joka tilistä sen 15 - 20 % nettopalkasta, niin jaksaa kitkutella marraskuun lopun ja joulukuun. Eli työttömänä olen noin 1 - 2 kk vuodesta.

      Itse mainitsin suosittelijani, mutta mitään tietoa siitä miten muut ovat menetelleet haastattelussa minulla ei ole. Älä kuitenkaan hauku entisiä työnantajiasi olivat nämä sitten millaisia kusipäitä tahansa. Voit vaikka todeta, ettei minulla ole oikeastaan minkäänlaista mielipidettä tai ihan neutraali tuntemus ex-työnantajastani. Diplomatialla pääsee tänäkin päivänä aika pitkälle.

      Onko sinulla muuten hygieniapassi tai EA 1 suoritettuna EA=ensiapukurssi, kysyn vain siksi, että joskus työn saaminen voi olla kiinni aika pienestäkin ja erilaisilla kursseilla voi olla painoarvoa koulutuksen lisäksi.

      Hyvää Joulukuuta toivottaen

      • aikuisen iässä jo

        Olen joskus suorittanut hygieniapassin, kauankohan se lienee voimassa? EA 1 kurssini varmaankin on vanhentunut jo. Tarkemmin ajateltuna hiukan arveluttaa nuo varastohommat koska olen suurimmaksi osaksi tehnyt hyvin kevyitä töitä viime vuosina enkä muutenkaan ole huippukunnossa. Mitä olen lueskellut ihmisten keskusteluja liittyen varastotöihin niin sen kuvan olen saanut että aika raskasta työ on. Tietysti ihmiset on toiset paremmassa kunnossa ja silloin raskaskin työ menee helpommin. Mutta tosi hyvää tietoa olen saanut tästä keskustelusta.

        Yksi tuttavani on vuosia sitten tehnyt varastotöitä mutta nykyisin hän tekee kaikenlaisia aputöitä rakennuksilla mitä milloinkin sattuu saamaan. Voisin vaikka neuvoa häntä hakemaan töihin johonkin näistä varastoista joita täällä on mainittu. Olen hänelle joskus täyttänyt työnhakulomakkeen nettiin kun hän on puhelimessa sanonut mitä sinne laitetaan. Hänellä ei ole itsellä tietokonetta.

        Se on kyllä aika selvää että ei niitä entisiä pomoja kannata mennä haukkumaan työpaikkahaastattelussa. Sellainen kysymys että minkä takia lähdit pois työpaikasta - on mielestäni aika turha kysymys. Siihen joutuu keksimään jonkun ympäripyöreän vastauksen. Toisaalta se kielii siitä että haastattelija ei ole kovin innokas kyseistä työnhakijaa töihin ottamaan jos tuollaisen kysymyksen heittää. Tai kyllähän ne joskus kyselee ihan hölmöjä kysymyksiä vain nähdäkseen miten niihin reagoidaan.

        Jätän tämän varastotyöajatuksen omalta osaltani mietintämyssyyn hautumaan. Kaverille voin tästä vihjaista jos hän innostuisi alasta joka on jo ennestään tuttua.

        Hyvää joulukuuta ja joulun odotusta!


    • ex-keskoYÖmies_

      www.kesko.fi ja sieltä rekrytointi ja avoimet työpaikat -> varasto -> hakkilan varastoon (tikkurilan/hakunilan vieressä) hakemus.

      www.inex.fi sama juttu netistä hakemus varastotyöntekijän tehtävään. Inexin varasto Kilossa Espoossa julkisilla pääsee.

      Molemmissa alkuun 2-vuorotyötä ja kun teet hommat tehokkaasti niin yövuoroon pääsee yleensä helposti. Varastolla yölisät muistaakseni 4,3-4,5€/h. Yöhommista brutot 3300-5000€/kk riippuen mihin tahtiin teet hommia ja onko ylitöitä yms, Keskolla paremmat palkat. Liukuhihnaduunia, mutta yövuoro (paras ihmiselle) ja helppoa rahaa isossa talossa loistavilla eduilla. Helsingissä ei ole isoja varastoja missä pääsee näin hyvin tienaamaan, koska näissä maksetaan tehokkuuslisää (nopeus, virheettömyys) ja kaikki lepotyökorvaukset yms ja ylitöitä saat painaa, vkloppuja yms. 2-vuorohommista alottelemaan vaan. Niissäkin pääsee 2300-2500€ ylityöt bruttona kk, näin siis Keskolla. Vain hullu tekee tolla 10,43€/h perus liksalla hommia. Isoon varastoon töihin. Tuko Logistics löytyy vielä Keravalta, siellä sama systeemi, mutta pitää tehdä enemmän duunia että pääsee suoritteille. Yötöihin ei missään pääse helposti suoraan, kun se vaatii erilaista kanttia ja sinne otetaan ne tehokkaimmat tyypit yleensä.

    • 44445

      Yli neljän tonnin bruttopalkkaa ei missään makseta, ei edes Inexillä se on fakta ja jos luulet, etten tiedä ex-keskoyömies, niin sattumoisin tiedän tasan yhden lafkan manttaalitiellä Vantaalla, jossa överiä tehdään niin paljon, että on ihme jo ettei kukaan ole käräyttänyt ko.puljua jatkuvasta ylityörajojen ylityksistä..

      • AsianloverX

        Jaa.Kyllä mun tilinauha näyttää 5300 viime vuodelta ja tänä vuonna hiukan enemmän. Ylitöitä vajaa 300h.


      • eilensmanni
        AsianloverX kirjoitti:

        Jaa.Kyllä mun tilinauha näyttää 5300 viime vuodelta ja tänä vuonna hiukan enemmän. Ylitöitä vajaa 300h.

        Eipä näytä jokaisella varastojampalla olevan noin korkeaa palkkaa. Tein pari kuukautta omaehtoista tutkimusta asiasta ja kyselin kuinka paljon kaverit saavat tehdä ylitöitä. Vastaus oli 2-4 h/vko vain yksi varastopäälikön luotto "tönärikuski" teki joka päivä extraa 3-4 h, joten ei noi ansiot ole jokaisen ulottuvilla, vaikka näitä viestejä lukemalla voisi ehkä tehdä sen johtopäätöksen.


      • näin on
        eilensmanni kirjoitti:

        Eipä näytä jokaisella varastojampalla olevan noin korkeaa palkkaa. Tein pari kuukautta omaehtoista tutkimusta asiasta ja kyselin kuinka paljon kaverit saavat tehdä ylitöitä. Vastaus oli 2-4 h/vko vain yksi varastopäälikön luotto "tönärikuski" teki joka päivä extraa 3-4 h, joten ei noi ansiot ole jokaisen ulottuvilla, vaikka näitä viestejä lukemalla voisi ehkä tehdä sen johtopäätöksen.

        Suomi24:sen varastojampat tienaa kaikki viistonnia kuussa suoritepalkkiot... Tosielämä ehkä on muuta.. paitti se, että kun tili tulee niin ollaan ensimmäinen viikko kuin miljonääri. Sitten jäädään odottamaan taas tilipäivää. Se on asia, joka ei varastojampilla muutu, ei edes tulojen muuttuessa.


    • 1970

      Leipomoissa voi myös tehdä pelkkää yötyötä ja leipurit ovat ammattitaidosta riippumatta hyvin ansaitsevia. Yövuorossa leipomossa tienaa kutakuinkin kaksikymppiä tunti ja tämän voit lupea leipomoalan tessistä. Tuttuni vaihtoi juuri varastoduunista leipomoon.

      Myös aikuisena oppisopimuksella suoritettava meijeristin tutkinto toisi ulottuvillesi niin makeisalan kuin Arla-Ingmannin ja Helsingin jäätelötehtaan.. Meijeristitutkinnon voi suorittaa aikuisena suurimmaksi osaksi etäopiskeluna, lähijaksoja hämeenlinnassa on vain noin 9 viikkoa vuodesta.. Aikuisena koulutus kestäisi vain 2 vuotta ja alan palkkataso pesee kevyesti monet muut duunariammatit ja työ on suurimmaksi osaksi kevyttä näyttöpäätetyöskentelyä tänäpäivänä.

      • kemia oli yök muute

        voisitko vastata vielä..kerroit:"suurimmaksi osaksi kevyttä näyttöpäätetyöskentelyä tänäpäivänä. " siis yölläkin? eikös nyt meijeristi puuhaa kemian litkujen kans?


      • aikuisen iässä jo

        Kiitos tiedoista taas. Ihan kiinnostavia ja houkutteleviakin vaihtoehtoja. Arveluttaa vaan enää pariksi vuodeksikaan lähteä opiskelemaan kun ikää on jo nyt. Ja nuo ovat ihan eri alojen töitä kuin mitä aiemmin olen tehnyt, mitä jos kouluttautuisin väärälle alalle? Kun sellaista on ennenkin tapahtunut.

        Aiotko muuten itse mennä opiskelemaan vielä?


    • etsi niitä

      paljo parempi palkkasia ovat akt tessin kaupan tessin elintarvikealan tessin ja ties minkä varasto1työpaikat.

    • hytisemäänVaan!

      Pakkasvarastolla tienaa kyllä yli 4000e/kk bruttona helposti. ;) Eikä tarvitse kitkutella. On uusi auto, omistuskämppä ja vaimo. No siitä ei tarvitse onneksi maksaa.

      Terveisin, Finnfrost varasto(yö)mies vuositulot 50k€

    • 1970

      Lähden opiskelemaan markkinointi-instituuttiin, tavoitteena tilinpäätöstaitoinen kirjanpitäjä tulevaisuudessa. Itselleni palkkaakin tärkeämpää on olla onnellinen töissä ja yksityiselämässä. Ensi vuoden alusta siirryn pelkkään aamuvuoroon noiden opintojeni tähden. Olen jo 41v, joten henkilökohtaisesti mietin jo työnkuvaa tulevaisuudessa, jotta jaksaisin tehdä töitä 65 - 68 vuotiaaksi.

      Mutta tsemppiä uuden oppimiseen oikeasti.. Kun on halua oppia uutta oli sitten kyseessä vaikkapa kieli tai ammattiopinnot, niin torjuu sitä henkistä tylsistymistä johon väistämättä monet elämässään valuvat. Vaimoni oli vuosina 1997 - 2005 töissä Britanniassa, Lontoossa ja yhtenä vaihtoehtona on käynytkin mielessä kartoittaa mm. kanaalisaarten työnäkymiä..

      Mitä ikinä päätätkin, niin uskon jokaiselle löytyvän sen oman paikan..

      • aikuisen iässä jo

        Onnea ja menestystä opiskelullesi, toivottavasti oma ala löytyy ja sen myötä sopiva työpaikka. Olen sinua jonkin verran vanhempi enkä pidä ihan mahdottomana itsekin jotakin vielä opiskella tässä ennen kuin 100 vuotta tulee mittariin... :) - Jos ei muuten niin ainakin elämänkoulussa opiskelen taatusti!

        Mukavaa joulun odotusta!


    • Alennusmyyntiä

      Luettuani näitä palkkatietoja niin kyllä pienillä ihmisillä teetetään työtä ihan naurettavalla palkalla. Mitkä liitot sopivat tällaisia tuntipalkkoja. Vai eikö näillä henkilöillä ole mitään alan koulutusta. Kymmenen €uroa tunnissa. Mikä on nykyään minimipalkka?

      Tässä taas yksi hyvä esimerkki siitä, että herrat rikastuvat ja tavallinen duunari tekee työtä lähes ilmaiseksi. Onko kaupan alan sopimukset neuvoteltu ikäänkuin kauppiaille. Maksetaan erittäin huonoa palkkaa. Pitkät työpäivät alaisilla ja palkka mitä on.

      Arvatkaa vaan kuka kerää koko potin ja voiton. Kyllä se on työnantaja, joka rikastuu. Mitä nämä rekry firmat oikein ovat. Vetävät välistä ja maksavat mahdollisimman pientä palkkaa ja työ tuntimäärät aina lyhennettyjä.

      Olemme tulleet ihan oikeasti siihen, että herrat vievät kaiken voiton. Saavat kaikki edut itselleen; on rekryrahaa, eläke-etuja, bonuksia, optioita, asunto, auto yms lisäbonuksia vielä ison palkan lisäksi.

      MItä kerryttää tällaisella kympin tuntipalkalla eläkettä? Aivan naurettavan summan vuodessa. Laske ei varmaan naurata kun olet tehnyt sen laskutoimituksen.

      Miettikää ihan oikeasti jos saa tunnilta kumpin ja siitä verot pois niin mitä jää oikeasti elämiseen? Aivan naurettavaa?

      Eikö kukaan puutu näihin alennusmyynti palkkoihin; missä ovat liitot ja niiden voima? Mitähän maksetaan maahnmuuttajille kun suomalaisillekkin maksetaan näin alakanttiin kunnon työstä.

      Olen ollut siinä uskossa, että maahanmuuttajille jne maksetaan 6-10€ tunnissa mutta, että ihan suomalisillekkin palkat oavt näin alakanttiin. Jo on menty ihan alennusmyyntiin työmaailmassa ja ihmisten arvostamisessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe