Tuplapistosuojaus

ripax

Ajoin eilen pyörälläni, jossa on tuplapistosuojatut renkaat. Huomasin eturenkaassa nastan, jonka poistin välittömästi. Ihme ja kumma - rengas ei vuotanut! Nastoja laittava huligaani sai kokea suuren pettymyksen! Tosin tuplapistosuojattu rengas on paksumpi ja raskaampi ajettava, mutta viehän sisärenkaan vaihto tai paikkauskin aina aikaa, mikä myös pidentää matka-aikaa. Tuplapistosuojatut renkaat ovat syönneet keskinopeutta vain yhden kilometrin verran. Vaikutus on siis päivän pyöräretkellä vain noin puoli tuntia.

7

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis renkaat laskee keskinopeutta vain 1km/h ja se vaikuttaa päivän ajossa puolituntia.

      Näköjään tulee paljon ajettua, että se puolituntia tulee, kun
      20km/h ja 10h tekee 200km.
      Nyt se ajetaan 19km/h nopeudella ja aikaa kuluu 10h ja 32min.

      Jos ajaa 20km/päivä, niin muutos olisi 3min, mutta alkuperäinen kirjoittaja ei niin lyhyttä lenkkkiä aja...

    • Isi ajaa hiljaa

      Parin tunnin lenkki 5 km/h. Pistosuojatut renkaat alle ja aikaa kuluu 2,5 tuntia, nopeus 4 km/h.

      • ripax

        Kyllä ajan päivän aikana jopa yli 200km kesäaikaan pyörälenkillä en kuitenkaan päivittäin. Paljonkohan käytätte aikaa rengasrikkojen korjaukseen vuodessa? Itse olen käyttänyt yksinkertaisella pistosuojauksella noin 30min kahdessa vuodessa. Kaksinkertainen pistosuojaus on ollut minulla käytössä vasta 1 000km:n verran ja ajallisesti pari kuukautta. Ehkä rengasrikot jäävät joksikin aikaa historiaan?


      • Eiköhän ne kilometrit "aja" kiven murut renkaisiin eikä tunnit. Noin hitaalla ajolla saattaisi mennä pelkässä hiekoitussepelissäkin pitkiä matkoja, kun hiertäminen on vaatimatonta = pienet voimat viemässä kiven muruja renkaasta läpi.


    • aasinsilta

      No kerron sitten oman kokemukseni tässä.Koskien pistosuojattua sisäkumia,( Biltema myy, saksalaisvalmisteinen).
      Asensin sähköpyörääni tällaisen.Mutta vaikeus tuli kun piti laittaa ilmaa renkaaseen.Ventteltappi on niin lyhyt ettei ilmaa saa laitettua.Vanne on kaksoisseinämäinen alumiini.Venttiili tavallinen auton venttiili.
      Aikani käsipumppua sorvattuani,sain ilmaa renkaaseen.Siinä sitten pyörä väärinpäin ollessa, kokeilin renkaan tasapainoa polkimista pyöräytellen.Rengas oli niin epätasapinoinen että jo pienessä nopeudessa pyörä alkoi hppiä.Sisääkumin litku oli ilmeisesti kiinteytynyt yhteen paikkaan.
      Mutta enkö vaan hankkinutkin .....pistosuojatun sisäkummin.

    • putkikamelikuski

      Mulla ollut kulkuvälineessä jo 5 v. pistosuojatut ulkokumit. aluksi 4½ samat kumit kesät talvet, ei yhtään rengasrikkoa. Renkaat menivät kyljistä paskaksi vuotavien venttiilien vuoksi (kun en aina viitsinyt pumpata uutta ilmaa renkaisiin). Hommasin uudet kumit eikä sit edelleenkään ollut mitään ongelmia, paitsi hissukseen vuotava venttiili. Talveksi hankin ja vaihdoin saman valmistajan nastakumit alle, joissa pistosuojaus -> ei edelleenkään rengasrikkoja.

      Nyt pari viikkoa olin pyöräilemässä ja ajoin vahingossa hämärissä rikotun kaljapullon yli, ei mitään vaikutusta ilmanpitävyyteen. Kyllähän nuo tietysti ajan mittaan hapristuu ja saattaa mennä rojut läpi, mutta olen todella tyytyväinen hankintaani. Ei turhia renkaanpaikkaamisia tms., tietysti hankintahinta on hieman korkeampi ja vähän enemmän joutuu puuroa syömään....

    • Börje 321

      Paras vaihtoehto rullaavuuden suhteen on kuitenkin litkut :)

      Nimim. 2 kesää maastossa litkuilla ja paluuta sisureihin ei ole

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe