Karttuvat sen syöjätkin..
Mitä iloa on omaisuudesta sen omistajalle ? Paitsi, että se kuluu, sitä haluaa lisää, ja kun mikään ei riitä.. !
Oletko saanut koskaan bussissa istuessasi ylinopeus sakkoja ? No et tietenkään..
http://video.google.com/videoplay?docid=3280485373219262725
Omaisuuden karttuessa
10
62
Vastaukset
- 1+1
Evankeliumi Luukkaan mukaan 12
Ja hän sanoi heille: "Katsokaa eteenne ja kavahtakaa kaikkea ahneutta, sillä ei ihmisen elämä riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä ylenpalttisesti olisi". . ...
Sinänsä mielenkiintoista, kun ajattelee vanhan testamentin patriarkkoja, eivät he köyhiä olleet, päinvastoin, he olivat rikkaita ! - kuka on jumalasi ?
Ompa tällä saitilla "köyhää " porukkaa, kun ei kiinosta keskustelu aiheesta.
- vastaaja666
juu rikkaus vie sinulta yö unet ja joudut kadotukseen, ohjaa äkkiä kaikki omaisuutesi MINULLE, niin pelastut
- FUCKIFUU
se riippuu oletko aidosti köyhä vai ainoastaan henkisesti vajaa.
- eikö ?
mirka puhut varmaan itsestäsi.
"Oletko saanut koskaan bussissa istuessasi ylinopeus sakkoja ? No et tietenkään.."
Olen.- so bäd
" bussissa istuessasi " et ole, jos olet ollut kuskina silloin olet.
Meille uskotellaan että omaisuus tuo turvallisuutta.
Kukaan vai ei kerro, että tuo turvallisuus on hämäystä. Kun sinulla on jotain, sinun tulee olla huolissaan siitä. Että ei vain kukaan vie tai tuhoa sitä omaisuutta. Ettei se rapistu tai muutoin huononen, sillä se on sijoituskohde. Koti on sijoitus, siitä tulee saada aina enemmän rahaa kuin mitä siitä on maksanut. Ellei näin ole, koti on arvoton. Kaikki mikä laskee tuon kodin arvoa, on pahaa – kuten väärät naapurit tai väärä kaavoitus.
Et voi tehdä ihan mitä vain kotona, sillä aina on ajateltava sitä, nostaako vai laskeeko se kodin myyntiarvoa. Lapsille tulee jo pienenä opettaa kaikki se, mitä ei saa tehdä, että arvo säilyy.
Kuten kodin suhteen, näin on toimittava auton suhteen. On aina oltava huolissaan siitä, että auto säilyttää jälleenmyynti arvonsa. Sitä ei pidä käyttää ihan miten vain eikä ajella missä vain. Jokainen kolhu ja naarmu on paha asia.
Tämä sääntö koskee oikeastaan ihan kaikkea, mikä on ollut ostaessa kallista. On huolestuttava siitä, että kuinka hirvittävästi arvo laskee kaikessa, eikä siitä enää saa sitä hintaa, minkä siitä maksoi. Ällistyttävintä on että samaa kaavaa sovelletaan ihmisiin. Kamalaa on jos aviopuolison arvo laskee niin, että hän ei pysy ihan sinä samana investointikohteena, kun mentiin yhteen. Toki silloin saa vaihtaa siihen parempaan, sillä tässä omaisuuden kohde on vain ja ainoastaan vastuussa itse siitä, että arvo laskee.
Lapset, no joo, onneksi on mahdollista heittää heidät pihalle, jos niin kamalasti alkavat laskea ”perheen” arvoa, ja on joku instanssi joka niistä sitten huolehtii. Lapset ovat riskisijoituksia, joita tulee jokaisen itse kärsiä ja maksaa, elleivät ole ”priimaa”.
Omaisuus on iloa sille, jonka identiteetti on sitä, mitä omistaa….- ap.
" Omaisuus on iloa sille, jonka identiteetti on sitä, mitä omistaa…."
Aivan oikein, jos on vain pinnallinen kaiken rahassa mittaava ihminen. Mutta eikö ollut "hauska " tuo linkki ja niin todenperäinen ?
Mutta onneksi kaikkea ei voi eikä PIDÄ mitata rahassa ja kaikki se on arvokasta, mitä rahalla ei saa. - kop kop
Kyllä minun "rikkauteni" on vienyt joskus yöunia siten, että on tullut huono omatunto, kun ei ole viitsinyt huolehtia siitä. Esmes huushollia pitäisi korjata ja remontoida silloin tällöin, että se pysyisi asumiskelpoisena. Ääh, tylsää ajatella sellaisia. Sitten omatunto alkaa kolkuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 888149
- 896238
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon556178Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344731- 503235
- 363234
- 442779
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per432724- 442676
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo562572