Monet veget on ylipainoisia?

vehetyttpi.

Miksi aika moni mun kavereista mikä on vegei niin on ylipainoisii. Älkää nyt ottako hernettä nenään älkääkä hajotko pähkinöiksi. Mutta kyllä vegekin on usein ylipainoinen näköjään.

69

4488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MariTiittak

Mun yksi kaveri on vege ja se syö karkkeja tosi paljon.

• Possua poskeen

Liivatteenahmija ei ole mikään vege vaan siansyöjä...

• Possua poskeen kirjoitti:

Liivatteenahmija ei ole mikään vege vaan siansyöjä...

Läheskään kaikissa karkeissa ei ole liivatetta.

• uirhfvtiuynfi

Hiilihydraattipitoinen ruokavalio?
      Kilpirauhasongelmat?

• ytry

Eiköhän ylipainoisia vegejä ole siinä missä ylipainoisia sekasyöjiäkin. Riippuu ihan miten ateriansa koostaa, liikkuuko ym.

• huijarit

Asiaa... ne teeskentelee olevansa vegejä että joku luulisi niiden olevan laihoja. Todellisuudessa ja salaa vetävät sitten läskiä kermalla !!!

• Olet väärässä

Niin, mutta jos ne söisi läskiä kermalla (karpaten) niin nehän olisikin laihoja. :D

• näin mulla

Itse en ole koskaan tavannut ylipainoista vegaania. Ylipainoisia kasvissyöjiä olen kyllä tavannut useammankin.

• Hiilarit kontrolliin

Tapaamani pullukat ainakin väittävät olevansa vegaaneja.

• Kursma.

En halua olla ilkeä tai ilonpilaaja mitenkään, mutta enpä ole tavannut koskaan vegaaniakaan, joka todella ymmärtäisi kulinarismin päälle. Monta kovasti yrittäjää kyllä tiedän, mutta eivät hekään pääse edes puolitiehen.

Tätä en toki ikinä heille sanoisi, olkoot onnellisia uskossaan :)

• monia syitä

Nk. kasvissyöjä eli lakto-ovo-vegetaristi saa hyvinkin helpolla liikakiloja, jos korvaa lihan esim. juustoilla, jotka ovat varsinkin hiilihydraattien kanssa nautittuna tosi lihottavia. Myös monet muut "peinteiset" lakto-ovo-kasvisruuat ovat liioitellun energiapitoisia Sitä joskus sortuu kasvissyöjä palkinnoksi "pidättäytymisestä" palkitsemaan itseään liian helpolla epäterveelisillä kaloripommeilla.

Ja lisäksi pitää muistaa se, että jotkut lihavat ryhtyvät kasvissyöjiksi kuvitellen, että kasvisruoka on joku laihduttava ruokavalio. Sitähän se ei tosiaankaan välttämättä ole. On virhekäsitys se, että liha lihottaisi. Ei, ei liha lihota eivätkä kasvikunnan tuotteet välttämättä laihduta. Ja siten kun kasvissyöjäksi tunnustautuva ei lahidukaan, hän jää lihavaksi kasvissyöjäksi.

Vegaaneista tosiaankin hyvin harvat ovat ylipainoisia. Ei sillä, etteikö vegaaniruuallakin pystyisi läskiä hankkimaan ja ylläpitämään, mutta taitaa olla niin, että ihminen, joka ryhtyy vegaaniksi on syömisen ja myöskin ruuan terveysvaikutusten suhteen niin tiedostava ja myöskin omaa ison annoksen itsekuria, että pitäytyy suht terveellisessä ruuassa ja syö kohtuudella. Tottahan myös se vaikuttaa, että esim. ulkona ollessa impulsiivinen syöminen tyyliin "käväisempä aikani kuluksi mäkkärillä" on hieman vaikeampaa, koska lihottavaa vegaaniruokaa ei ole saatavana joka kadunkulmassa, vaan sitä pitää etsiä. Sen sijaan esim. omena tai muu hedelmä on vegaaninen ja se on helppo käydä ostamassa matkan varrelle sattuvasta kaupasta.

Mutta onko näin tosiaankin, että kasvisruokailijat ovat muita lihavempia vai ovatko keskimäärin peräti muita laihempia. Jos kerrot olevasi vege, usein myös sinun ulkonäköäsi ja terveyttäsi syynätään paremmin ja lihavuuden tai huonovointisuuden havaitseminen usein aiheuttaa jopa mielihyvää vastustajissa: "katsokaa vaikka ei ole vegeruokavalio muita parempi kun tuokin on noin lihava!".

• Itse olen laiha

Kaikki tuntemani veget ovat sitten huijareita, koska ovat pullukoita?

• sdfghjxv

Mun kaveri on vege ja ollut herkkulakossa jtn 7-8 vuotta, selkeästi ylipaioinen silti

• nähty on...

Vitsi koko juttu. Moni vege luulee suklaata vihanneksi.

• näin täällä...

Itse olen kasvissyöjä ja ylipainoinen.
      Ruokani koostuu lähinnä nuudeleista ananaksesta/persikasta lisukesalaatista. Aamu-/iltapalat ovat usein leipää voilla,juustolla,salaatilla,tomaatilla. Syön usein karkkia/pullaa josta lihavuuteni mielestäni johtuu,ei niinkään arkiruuasta. Itse olen todella mukavuudenhaluinen ja syönkin siis lähes kaikkea herkkua viikonloppuisin..katselematta kaloreita tms taulukoita.
      Jätän lehmän ja possun lautaseltani ihan vain sen takia,että ne vaikuttavat aika symppiksiltä eläimiltä ja hyvin sitä muutakin ruokaa on tarjolla..en kyllä syö lammasta,kalaa tai muutakaan...Kanaa joskus salaatissa tai lämpösenä...

Olen huomannut että lihavuuteni haittaa yleensä tuntemattomia enemmän..heidän katseensa uimahallissa,rannalla tms ovat lähinnä miks-toi-on-tollanen,mutta ei minua haittaa tai läheisiäni..jos minulla tulee terveydellisiä syitä laihduttaa,niin uskoisin siihen pystyväni..

Jokainen me kuollaan,siitä ei pääse yli eikä ympäri,mielestäni ihmisen pitää saada elää juuri haluamallaan tavalla,kunhan ei vahingoita kanssakulkijoitaan..ja voisihan sitä ihmiset vähän tarkemmin tutustua kuinka ne söpösilmäiset lehmät tapetaan,(jotta sinä voisit tehdä sitä tavis-jauhelihakastiketta,joka ei edes ole mitenkään erikoisen hyvää) ja kuinka söpöjä pikkupossut oikeastaan on...elävänä,ei vartaassa..

Mutta nämä ajatukset ovat tulleet vasta aikuisena..jokaisella ottaa oman ajan ymmärtää elämää ja jokainen tekee kuten tykkää...

Mutta pointti siis oli että suklaa,karkki,jäätelö muut herkut lihottaa.
      Rasvaiset vegepizzat,hampurilaiset ja rasvassa uppopaistetut ranskalaiset lihottaa....ei sillä paljoa ole merkitystä onko siinä pala possua vieressä vai ei..valmistustapa ja määrä ratkaisee.

• vagaani66

Onko kana kasvis?

• niinh!

Monissa karkeissa on usein liivatetta! Liivate valmistetaan usein sian tai naudan nahasta, suolista, luista tai jänteistä.

• Kana ei ole kasvis

Jos syöt kanaa niin et ole kasvissyöjä.

• Aika hiilhydraattiselta vaikutti,tuo sun ruokavalios ilman herkkujakin anteeks nyt vaan..

• Ihan perusjuttu

Ihmisen elimistön insuliitasapaino menee helposti sekaisin sokerilla ja valkoisilla jauhoilla. Sitten nälän tunne ei enää kerro ravinnon tarpeesta.

• eikasvisdietille

jaa-a varmaan syövät karkkia,,itselleni kävi kerran niinkin hassusti, että kuvittelin kasvisruoan olevan vähä kalorista ja intoilin niitä syöden,kunnes tajusin että miheni joka syö pyttipannua,syö vähä kalorisempaa ruokaa,kuin minun "diettiruokani" :D kai noissa kasvisruoissa käytetään kaikkea "makua antavaa" ..

• kaikkiruokainen

En tunne yhtään oikeasti kasvissyöjää, käyttävät tosin maitotuotteita jne. ylipainoisia eivät ole.

• Pikku nälkä

Kyllähän sitä lihoo jos kasviksiakin mättää tolkuttomasti naamaan, luonnon hyvä esimerkki tästä on norsu tai virtahepo :DDD

• weisss

Oliko tää vitsi? :D Ei ne norsut ja virtahevot oo ylipainosia, ne on vaan sen mallisia. Itse asiassa on melkein mahdotonta löytää luonnosta lihavaa villieläintä. Ainoastaan ihmisasutuksen läheltä löydetään joskus lihavia ruokavarkaita.
        Ihmisen on melkein mahdotonta syödä niin paljon kasviksia, että ne lihottaisivat.

• ffffffffffffffffffff

Monestihan näillä vihanneksia puputtavilla on se aivojen toiminta surkastunut olemattomiin,elikkäs:
      Sitä olet mitä syöt----------VIHANNES
      Ne ovat useimmiten myös,eläimiä vihaavia itsekeskeisiä paskiaisia!!!!!
      Syövät pupuraukkojen ruoat ja tappavat nämä nälkään!!!!!!!!!

• xcvb

Onko norsut ylipainoisia? Nehän on kasvissyöjiä! Mieti sitä.

• JN

EVÄT OLE YLIPAINOISIA

• pullahiiri

Olen ollut ns. kasvissyöjä about 20 v. En syö lihaa enkä kanaa, vähän kalaa enkä ees niitä karkkeja ainakaan ku joskus suklaata. Syön hitosti ruisleipää kera juuston ja pullaa kera kahvin, olen ylipainoinen... tosin kilpirauhasessakin kiikunkaakun häikkää.. eli laihduttaminen hiton vaikeaa..

• 10+19

ET OLE KASVISSYÖJÄ, jos syöt kalaa (edes vähän).

• asdölfas-dfölksmd-

Väkisinkin tässä lukiessa tuli mieleen, että mikäli omaa jonkinmoisen ruokavalion, esim kasvisruokavalion niin moniko näistä ihmisistä oikeasti miettii mitä kaikkea elimistö tarvitsee ja saako sitä kaikkea omasta ruokavaliostaan. Koska jos olet vaikka tuo kasvis ja olet ylipainoinen, on ruokavaliossasi jokin pielessä. Aika todennäköisesti et ole miettinyt kokonaisuutta koska et pysty myöskään ymmärtämään energiamäärää jonka vuoksi olet lihava. Sama pätee kaikkiin ruokavalio-ihmisiin mutta uskoakseni eniten tämä joiden aineiden puute on juuri noilla kasvisruokailijoilla. Vegaanit on yleensä tosi tarkkoja kaikesta ja sekasyöjät saa lähes kaiken jos syövät ns. normiruokaa mutta kasvikset ovat ehkä vähän muoti-ilmiömäistynyt. En halua yleistää mutta jos asiaa tarkemmin ajattelee niin ainakin minun lähipiirissäni menee näin.

Ja mikäli oikeasti miettii ruokavalion koostumusta siltä pohjalta että saako kaiken mitä elimistö tarvitsee, niin väkisinkin tulee miettineeksi mitä "ylimääräistä" tulee syötyä eli ei edes pysty lihomaan.

• 11+1

Paskan marjat sanon minä. Senkun vetää joka päivä ateriaksi rasvassa uppopaistettuja falafelejä ja ranskiksia, illalla sipsiä ja sitten kans vähän väliä jotain soijajäätelöä ja aamupalalla vaaleeta leipää ja sit vielä säännöllinen viikonloppukänni kaljalla ja lenkkitossut jätetään hämähäkkien pesänrakennustelineeksi niin kyllä sitä vegaaninakin on ihan helppoa kiskoa vararengas tuohon vyötärölle.

Nimimerkki "kokemusta todellakin on".

• sillalailla just joo

Olisiko kyse siitä että ensin on lihottu palloksi ja sitten vasta aloitettu heinillä pärjäilemään?

• Olrkkki

Itse olen ollut kasvissyöjä yli 20 vuotta ja siitä puolet vegaani. Silloin kun vielä söin juustoa ja maitosuklaata, niin paino pyrki nousemaan herkästi. Nyt kun olen vegaani niin olen normaalipainoinen. Olen myöskin nykyisin henkisesti tasapainoisempi, eikä tarvetta esim. lohtusyömiseen ole. Myös se vaikuttaa että kaupasta ei vaan voi napata suklaapatukkaa mukaan hetken mielijohteesta. Oikeastaan makeanhimo on vähentynyt kun on tottunut olemaan ilman.

Ylipaino ei johdu kasvissyönnista tai lihansyönnistä, vaan siitä että syö liikaa kaloreita. Siihen miksi niitä kaloreita syö liikaa, on vaikea löytää syytä ja apua. Voi olla ahmimishäiriö, niin kuin eräällä ystävälläni joka on myös kasvissyöjä. Hän oli ylipainoinen jo ennen kuin ryhtyi kasvissyöjäksi. Hän ei vain pysty lopettamaan herkkujen ahmimista.

Ahmimisen taustalla voi olla että halutaan tukahduttaa tunteita ja esim. lapsuus alkoholistiperheessä voi aiheuttaa tällaisia ruokariippuvuuksia, kuten muitakin riippuvuuksia.

Terveellinen ruokavalio on monipuolinen. Lihansyöjien on turha tuudittautua ajatukseen että kun pihviä vetää niin saa kaiken tarvitsemansa. Myös lihaanien pitää huolehtia että saavat kaikki ravintoaineet kuten D-vitamiini ja kalsium.

• 8ur7jur0w7

Ei millään pahalla mutta "lihaanien" ei ole kyllä suomenkieltä ;-)
        Sano mielummin lihansyöjä

Ja sorry tämä aiheesta sivussa oleva kommenttini.

• Ei-vegaani
        8ur7jur0w7 kirjoitti:

Ei millään pahalla mutta "lihaanien" ei ole kyllä suomenkieltä ;-)
        Sano mielummin lihansyöjä

Ja sorry tämä aiheesta sivussa oleva kommenttini.

Huomiosi oli aivan oikea. Kirjoittaja on puolisivistynyt itsensä ylentäjä, joka on omalla indeksillään painoltaan normaali, mutta muiden indeksillä ylipainoinen. Syyllisyys paistaa läpi koko tekstin.

• jfoijudfoadf

Helposti voi ns. vege olla ylipainoinen, ihan samalla tavalla vege voi syödä enemmän kuin kuluttaa ja tietäähän sen minne ylimääräinen energia kerääntyy.

Toisaalta osa näistä ns. vege-ihmisistä on ei-vegejä kun mm. syövät karkkia (joissa käytetään eläinrasvojakin).

Joo mutta helposti eli syömällä enemmän kuin kuluttaa voi helposti tulla liikakiloja.

• Jippo49

Ne hiilarit tässäkin asiassa piilee eli syömällä esim lautasellisen perunamuusia tai pastaa juuston kera kyllä lihoo!

• Nainen21

Harvemmin sekasyöjätkään sillä perus ruualla lihoo.. Yleensä siihen on syypäänä karkit, limsat, pullat jne jne.. Sekä tottakai roskaruoka. Ja näitähän kasvissyöjä voi syödä siinä missä sekasyöjätkin. :)

T: Yksi vegetaristi

• Ei-vegaani

Kasvissyöjä ei voi syödä liivatetta, kananmunaa ja maitotuotteita! Kun syöt vähänkin eläinkunnan tuotteita, niin olet sekasyöjä.

• hgjlhgjg
        Ei-vegaani kirjoitti:

Kasvissyöjä ei voi syödä liivatetta, kananmunaa ja maitotuotteita! Kun syöt vähänkin eläinkunnan tuotteita, niin olet sekasyöjä.

Karkkeja, sipsejä, limsoja, pullia ja roskaruokaa löytyy vegaanisenakin. Mikä ihmeen sekopää olet?

• k9l##

Vegaani = ihminen, joka ei käytä mitään eläimestä peräisin olevaa tuotetta olipa kyse ruoasta tai vaatteista. Vegaani ei syö edes maitotuotteita, kananmunia tms.

Vegetaristi = ihminen, joka syö jossain määrin eläinkunnan tuotteita. Vegetaristi voi olla lakto-ovo, jolloin hän syö maitotuotteita ja kananmunaa. Myös muita vegetaristimuotoja on olemassa.

Karkea esimerkki on se, että vegetaristin voit nähdä McDonaldsissa syömässä kasvishampurilaista ja pirtelöä, mutta vegaania et.

• jaaha?

no kerroppas mikä mä sitten olen ku en mitään eläinkunnantuotteita SYÖ mutta omistan nahkatakin? olen aatellu olevani vegetaristi, mutta nyt kun sanoit että vegetaristi syö jossain määrin, ni olenko mä nyt sitten vegaani? hämmennyin.

• täti

Olin 17vuotta, lakto-ovo vege. aineen vaihdunta alkoi mennä sekaisin 9 vuotta sitten. muitakin ongelmia alkoi tulla. lopulta viime kesänä aloin syödä lihaa ja vaatekoko pieneni vyötäröltä, turvotukset ja nesteen keräytyminen elimistöön loppui.

energiaa tuli roimasti enemmän. En suosittele kenellekkään koko vege hommaa.

• vegetaristi

"Kasvissyönti eli vegetarismi on ruokavalio, joka ei sisällä eläinkunnan tuotteita".
        -Wikipedia-
        Juustoa syövät eivät siis ole vegetaristeja eli kasvissyöjiä. Juusto sisältää niin paljon eläinrasvoja, että niiden syönti taatusti edistää painonnousua lihomaan muutenkin taipuvaiselle.

• tällälailla

Ei se lihavuus tai laihuus johdu kasviksista tai mistään mitä syö!
      Vaan siitä mikä on energian kulutus suhteessa saatuun energia määrään!

Sama vaikka söisit suklaata, rasvaa ja sokeria niin voit olla laiha jos vain kulutat saadun energian. Pelkästään noitten syöntihän ei olisi terveellistä mutta se onkin toinen juttu.

ELI EI SE MITÄ SYÖT VAAN KUINKA PALJON.

Jos joku sairaus asiaan oikeasti jotain vaikuttaa, niin se on sitten eri juttu.

• Aimo Vesuri

Miten kissan ruhosta saisi maukasta ruokaa?

• b01e

Sitäpä voit miettiä leijonahäkissä mihin sut huomenna heitetään.

• Kuituja

Tärkeintä on ,että vatsa ja suolet toimii kunnolla , se on tärkeä edellytys hyvinvoinnille. Lievästä ylipainosta ei ole juuri haittaa

• Lodistikko

Eihän tuo ole ihme että vegaani lihoo; katsokaapa norsua tai virtahepoa...kasvissyöjiä nekin!

• _Hohhoijaa_
        Lodistikko kirjoitti:

Eihän tuo ole ihme että vegaani lihoo; katsokaapa norsua tai virtahepoa...kasvissyöjiä nekin!

Erittäin "järkevää" verrata ihmistä ja eläintä keskenään, varsinkin tällaisessa asiassa.

• Rose's street
        Lodistikko kirjoitti:

Mutta ne harvemmin on omissa mitoissaan läskejä. Sama kuin vertaisi hiirtä ihmiseen.

• Hurskastelut pois!
        _Hohhoijaa_ kirjoitti:

Erittäin "järkevää" verrata ihmistä ja eläintä keskenään, varsinkin tällaisessa asiassa.

Ihminen on fysiologialtaan eläin, jonka lähimmät lajitoverit ovat apinoita.

• Niin...
        Rose's street kirjoitti:

Mutta ne harvemmin on omissa mitoissaan läskejä. Sama kuin vertaisi hiirtä ihmiseen.

Hiiriä on käytetty tieteen apuna myös lihavuuden tutkimisessa. Sano tutkijoille etteivät hiiri ja ihminen ole vertailukelpoisia...

• pronutrition

Se on ihan sama mitä syö niin se on kaloreista kiinni, syöt enemmän kuin kulutat = lihot ja toisinpäin.

• jhkhkkjhjk

Ruokavalion koostumuksella on vaikutusta rasvankerääntymiseen ja aineenvaihduntaan. Paljon "tyhjiä"kaloreita sisältävät ruuat saattavat laittaa elimistön säästöliekille--->lihoo.

• mirror

Luulisin että kun kuitenkaan vihreällä ei voi korvata kaikkia ravinteita mitä on lihassa ym ruuissa mitä jätetään pois, ja sitä voidaan alkaa syödä kahta hullummin kun energiaa ei saakaan tarpeeksi. kasvis ei aina tarkoita terveellisempää tai ravintopitoisempaa..

näin tosin kasvissyöjillä enemmän, en tiedä paljoa vegaaneja

• tämä on sinulle mirror!lihan pystyy korvaamaan esim.soijalla,pavuilla,siemenillä,pähkinöillä jne..soijassa on paljon enemmän proteiinia kuin lihassa;) parsakaalissa on enemmän kalsiumia kuin maidossa;)

• &%(&%/#&"!"!#%%/&)/(

Sen siittä saa, kun rupee lehemäksi lehemän evväille. Kasvaa pötsi ja se on todella iso. Ei vihreesä heinäsä kaloria oo. Kun raato vaatii koria, on oltava iso pötsi, että raato saa sen, minkä se tarttee. heheheheheheheheheheheheheheheheheheheheh

• viljapossu

Mitenkö kasvissyöjä voi olla ylipainoinen? No jos on lihava.

• yks sekasyöjä

Kyllä niitä ylipainoisia on sekasyöjissäkin,kaikissa oli ruokavalio mikä hyvänsä esim.minä joka tosin olen lievästi ylipainoinen ehkä muutama kilo liikaa,jonka pystyy helposti pudottaa ja sekasyöjä.Rasvaiset juustot,voissa paistetut kasvikset ja makeiset,sekä liian vähäinen liikunta lihottavat kyllä.

• Avokaat

On aivan mahdollista, että vegaanina saa itsensä ylipainoiseksi. Kuitenkin vegaanit yleensä ovat laihempia kuin eläintuotteita syövät "normaalit" ihmiset.

Päätapoja, jolla vegaani voi saada reilusti ylipainoa:

1. Liiallinen raakaruokien syönti

Joudut karsimaan monet ruoat (pavut, riisin jne) ruokalistalta. Tilalle tulevat energiapitoiset oliivit, pähkinät jne.

2. Liiallinen öljyn ja rasvan käyttö

Ruokaöljyjen käyttö lihottaa uskomattoman äkkiä. Sillä ei ole kovasti väliä onko öljy kasvisperäistä. E-koodein pakattu margariini joutaa myös pois ruokalistalta.

3. Vegaaniset tekolihat

Nämä sisältävät usein paljon rasvaa. Miksi vegaanin tarvitsisi yleensä syödä lihan näköisiä ruokia?

4. Liiallinen sokerin ja valkoisten jauhojen käyttö

Sokerissa on paljon hukkakaloreita. Valkoiset jauhot leivissä ja makaroneissa yms ovat vajaita kuidun suhteen.

5. Unelias elämäntyyli

Jos syöt kohtien 1-4 mukaan ja istut päivät toimistossa tietokonetta naputellen ja illat sohvalla telkkua vahdaten, liikuntanasi silloin tällöin kävely jääkaapille ja takaisin, niin johan rupeaa kiloja kertymään, olet vegaani tai et.

• he eivät luultavasti syö kovin terveellisesti siis tarkoitan ovo-vegetaristit syövät kananmunaa ja maitoa eli jos kaverisi vetelevät esim.leivoksia,sipsejä yms shittiä naamaan;)

• muotiveganismi

Ikävä kyllä, on monia näitä "muotivegejä". Väittävät kiveen kovaan olevansa aitoja vegejä, vaikka ovat niistä kaukana.

Myös, älä sekoita kasvissyöjää vegaaniin. Vegaani ei syö mitään eläinperäisiä tuotteita.

Yleisemmin nämä lihavat kasvissyöjät syövät kuitenkin maitoa, kananmunia ja joissain tilanteissa jopa kalaa ja kanaa, koska jostain syystä kala ja kana ei siis ole lihaa (jep, olen tätä kuullut)

Mitä nämä ihmiset siis syövät? He voivat ihan helposti vielä mässätä lähes kaikkia epäterveellisiä ruokia. Sipsit, kermaviilit, jäätelöt, keksit, kermaperunat ja pitsat kuuluvat vieläkin ruokavalioon. Mikään ei siis ole muuttunut, ainoastaan et laita sitä lihaa enää ruokaasi. Välillä kiusaus on suuri ja saattavat käydä syömässä hampurilaisia ilman omantunnon tuskia "no kun en ole syönyt moneen kuukauteen".

Oikea vegaani ei ole lihava pitkään. Se on täysin mahdotonta. Kun on täysin vegaani, syö oikein, niin et yksinkertaisesti voi olla lihava. Tottakai jos syöt kilon pähkinöitä, pussin avokadoja ja pari kiloa banaania päivässä niin et ehkä laihdu, mutta kyse onkin siitä että vegaanina tuo syöminen pitää olla tasapainossa. Jo ihan sen takia, että kehosi tuntee olonsa hyväksi.

Kannattaa siis ensiksi kysyä mitä he syövät ja ihan katsoa, mitä syövät, kun kohtaat tälläisen vegaanin, koska todennäköisesti he eivät ole "oikeita vegaaneja" vaan näitä muotitonttuja.

• Tunnen kaksi ylipainoista vegaania. Kyllä tälläkin ruokavaliolla voi syödä enemmän kaloreita kuin kuluttaa. Sokeri on vegaanista, sugar....paitsi että jotkut niistä valmistetaan epävegaanisilla valmistusmenetelmillä.
        Vegaanit voivat myös syödä useita sipsejä, tofu ja kaura jäätelöä, ranskalaisia ja pitsaa....haloo hei!

Olet oikeasti idiootti, joka ei edes tiedä mitä sana vegaani tarkoittaa.

Oikeasti vituttaa tuollaiset. Olet ihan samaa porukkaa kuin ne jotka väittävät että minun on pakko valehdella olevani vegaani, kun olen onnistunut kasvattamaan lihasmassaa.

• 76y5tg3
        gloriana_demeter kirjoitti:

Tunnen kaksi ylipainoista vegaania. Kyllä tälläkin ruokavaliolla voi syödä enemmän kaloreita kuin kuluttaa. Sokeri on vegaanista, sugar....paitsi että jotkut niistä valmistetaan epävegaanisilla valmistusmenetelmillä.
        Vegaanit voivat myös syödä useita sipsejä, tofu ja kaura jäätelöä, ranskalaisia ja pitsaa....haloo hei!

Olet oikeasti idiootti, joka ei edes tiedä mitä sana vegaani tarkoittaa.

Oikeasti vituttaa tuollaiset. Olet ihan samaa porukkaa kuin ne jotka väittävät että minun on pakko valehdella olevani vegaani, kun olen onnistunut kasvattamaan lihasmassaa.

Voi herran jumala, enkö postauksessani sanonut että vegaani joka syö oikein ei ole lihava? Ehkä nämä tuntemasi vegaanit ovat sitten niitä, jotka mättävät naamaan perunamuussi pakastevihannes sekotusta syömättä mitään muuta. Se ei ole terveellistä.

Minun piirissäni ei jostain syystä ole yhtään vegaania ja tunnen aika monia. Ja aika harva syö muuten pitsaa, ihan siitä syystä, ettei se soijajuusto kauheen houkuttelevaa ole.

• 6545trfgr2f4
        76y5tg3 kirjoitti:

Voi herran jumala, enkö postauksessani sanonut että vegaani joka syö oikein ei ole lihava? Ehkä nämä tuntemasi vegaanit ovat sitten niitä, jotka mättävät naamaan perunamuussi pakastevihannes sekotusta syömättä mitään muuta. Se ei ole terveellistä.

Minun piirissäni ei jostain syystä ole yhtään vegaania ja tunnen aika monia. Ja aika harva syö muuten pitsaa, ihan siitä syystä, ettei se soijajuusto kauheen houkuttelevaa ole.

yhtään vegaania joka olisi siis lihava.

• jaa a

No tottakai kasvissyöjä tai vegaani voi olla ylipainoinen siinä missä sekasyöjäkin, kyllähän kaikilla ruokavalioilla voi syödä enemmän kuin kuluttaa. Vegaanisella ruokavaliolla hankittu ylipaino tosin tuskin on terveydelle yhtä haitallista kuin sekaruokavaliolla hankittu - ei lisänne sydän- ja verisuonitautien ja diabeteksen todennäköisyyttä samallalailla, jos ylipaino on hankittu pehmeillä kasvisrasvoilla ym.

Tilastollisesti kasvissyöjät kyllä ovat harvemmin ylipainoisia, mutta tilastothan eivät kerro yksittäistapauksista.

• GuiJJJ

>Vegaanisella ruokavaliolla hankittu ylipaino tosin
      >tuskin on terveydelle yhtä haitallista

No mitä satuilet? Eiköhän se ylipaino ole aina sitä kehoon kertynyttä rasvaa. Eli ihan sama millä sen sinne kroppaasi saat.

• hjjkhjkhjk

Tarkoitti varmasti, että jopa epäterveellisestä vegaaniruokavaliosta puuttuvat(tai lähes puuttuvat) tietyt terveydelle haitalliset ainekset. Esim. Huono kolesteroli ja eläinproteiini.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      111
      2862
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2395
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      22
      2344
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1966
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1640
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      170
      1355
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      287
      1181
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1034
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      80
      1034
    10. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      1003
    Aihe