Hei sellainen kysymys vähän kokeneemmilta jakohihnan vaihtajilta =)
Elikkä käytössäni on
Opel Vectra
2008 vuosi malli
1.9 CDI
Jako hihna on pakko vaihtaa lähi aikoina. Mikä olisi paras paikka vaihtaa, ja paljonko se suunnilleen maksaisi?
Kiitokset, etu käteen!
Jakohihnan vaihto
9
381
Vastaukset
Minulla paras paikka on ollut oma piha. Itse vaihtotyö ei ole maksanut mitään kun olen itse sen aina tehnyt vuodesta -93 lähtien.
Hihna maksoi viimeksi 13,50 € Motonetissä. Eikä autokaan ole Opel.- markkuthaman
vanhoissa autoissa se on pikkusen yksinkertaisempaa vaihtaa itse uusissa on sen verran ahtaammat tilat ettei ihan äkkiä kannata itse ryhtyä noihin toimenpiteisiin.
- lavee kysymys
Paras paikka on Saksassa valtuutetussa merkkihuollossa. Hintoja saat kun soitat ja kysyt jostain huoltokorjaamosta joka tekee kyseisiä töitä.
- markkutheman
Kyllä se on jokin autokorjaamo, katso googlesta lähiseutusi autokorjaamot ja tiedustele hinnat/aikataulut.
- puavo123
jospa käyttäisit järkeäsi ja miettisit missä niitä nyt yleensä vaihdetaan,tuskinpa siwan tiskillä
- Opel kuntoon
Kysäisepä tuolta [email protected]
- asentaja..
Maallikot puhuvat jakohihnan vaihdosta. Työ on aina ammattimiehen suoritettava.
Mihinkään autoon ei vaihdeta pelkkää jakohihnaa.
Aina vaihdetaan myös kiristin ja mahdolliset ohjainrullat.
Hihnan kireys jää maalikoita usein väärin.
Usein myös vesipumppu vaihdetaan.
Myös moniurahihnan kunto kiristimineen tulee tarkistaa. Usein jakopäävaurio johtuu katkenneesta moniurahihnasta joka särkee muovikopan ja tuhoaa jakohihnan.
Järkevintä on ostaa auto missä ei ole jakohihnaa. - junioriasentaja
Jos autossasi on Fiatin kone, jakosarja työt n.450e Jos renaultin kone n.500e.
- autohuoltovirossa
otapa yhteyttä niin teen sulle tarjouksen josta et voi kieltäytyä ;)
[email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel109752- 58751
- 43626
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla205546- 40516
- 50504
- 22496
- 70496
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k82463Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai36450