Pelkäävätkö miehet menestynyttä naista?

yksinkö loppuelämän?

...

31

247

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      ....

    • tosimiesss

      Hui apua!

    • Anonyymi

      Kyllähän sitä menestykseen tyypillisesti kytkeytyvän ja sen mahdollistavan vittumaisen ja egoistisen luonteen kohtaamaa karsastusta voi kognitiivisen dissonanssin periaatteen mukaisesti peloksikin kutsua. Ainakin menestyjä itse.

    • En minä ainakaan. Riippuu myös siitä mistä menestyksensä on saanut. Yleensä jotakin tylsiä juttuja, johon liittyy huijausta. Rahoista en kuitenkaan jaksa olla kiinnostunut, kun rahaa on tullut perintönä sen verran. Keksin mieluummin näitä omia juttujani, joista on oikeasti hyötyä sekä itselleni että muillekin.

    • yjh

      Tosi mies ei pelkää mitään. Kulttuuri shokki jos hmm.. Alku jännitystä

    • ..............

      En pelkää, mutta sellaisesta nyt vaan ei saa hyvää vaimoa ja äitiä.

    • No ei. Nuo naiset, jotka itseään menestyneeksi tituleeraa, ei minua vilkuile, joten paskat minä niistä noin muuten.

    • Lando Calrissian

      en pelkää. päinvastoin diggaan siitä että mahollinen eukko tulee toimeen omillaan, tällöin ollaan yhessä oikeista syistä

    • Rajat'on

      Kyllä ne vain taitavat pelätä menestynyttä vähän samalla tavalla kuin ekstroverttiakin. Mutta kun poikkeukset vahvistavat säännön joka aiheessa, niin kyllä se ainutkertainen vielä astelee - tai tipahtaa taivaalta - sua vastahan, ole huoletta.

    • Onpas hankalaa

      Naurettavaa.

      Miksi mies "PELKÄISI" naista?

      Ainut syy miksi moista termiä kuin "pelätä" voisit käyttää on se miehen HUOLI siitä että ei kelpaa naiselle (mikä ei sitten liity mihinkään MIEHEN itsetuntoon tai itsevarmuuteen vaan siihen että naisilla on niin kovat kriteerit ettei jaksa alkaa itseään kilpailuttamaan ja esille nostamaan että muka nainen kiinnostuis => naiset arvioivat itseään vielä yläkanttiin mm. pelkän koulutuksen perusteella)
      tai vaikka kelpaisi niin nainen on "high maintenance" eli sitten on jatkuva nalkutus ja kiire miten pärjätä elämässä.

      Itse olen huomannut että mitä korkeammin koulutetumpi ja "menestyneempi" nainen niin sitä kiireisempi, kireämpi ja stressaavampi ylipäätään sekä siinä suhteessa.

      Ehkä sinun kannattaisi ottaa vähän rennommin jaunohtaa se oma menestyksesi?

      Mies ei jaksa kilpailal parisuhteessa naisen menestyksen eikä muiden miesten menestyksen kanssa.

      • Arvovalta alentuu

        Pelko tarkoittaa sitä, että mieäs ei kestä, että nainen on omansa lainen eikä hänestä voi leipoa tahdotonta aasia, joka toimii mieähen käskyjen mukaan.

        Se, että nainen päättää itse, on kyseessä työ, harrastukset, menot, menestykset tai vain yleinen käyttäytyminen, on miehenpuolille liikaa. Se, että mielipidettä asiassa / -oissa ei huomioida tarkoittaa miehille arvovallan menetystä ja sitähän ei kukaan kestä, jollei ole vieläkään siirtynyt tälle vuosituhannelle ajatusten juoksutuksessaan.


      • Erkki Nimi
        Arvovalta alentuu kirjoitti:

        Pelko tarkoittaa sitä, että mieäs ei kestä, että nainen on omansa lainen eikä hänestä voi leipoa tahdotonta aasia, joka toimii mieähen käskyjen mukaan.

        Se, että nainen päättää itse, on kyseessä työ, harrastukset, menot, menestykset tai vain yleinen käyttäytyminen, on miehenpuolille liikaa. Se, että mielipidettä asiassa / -oissa ei huomioida tarkoittaa miehille arvovallan menetystä ja sitähän ei kukaan kestä, jollei ole vieläkään siirtynyt tälle vuosituhannelle ajatusten juoksutuksessaan.

        Joopa joo. Kukaan fiksu mies tuskin haluaa naista jolla ei ole omia mielipiteitä, mutta harva fiksu mies myös haluaa naista joka yrittää päteä ja dominoida ja kinastella jatkuvasti.

        Koko tuo menestyvän naisen käsite on niin epämääräinen ettei tuosta nyt voi sanoa oikein juuta taikka jaata. Joku itsekeskeinen uraohjus ei kiinnosta, eikä sellainen "menestyjä" jolle riittää oma koira ja dildo ja korkeintaan mies panokaveriksi.


      • Periaatteen vuoksi
        Erkki Nimi kirjoitti:

        Joopa joo. Kukaan fiksu mies tuskin haluaa naista jolla ei ole omia mielipiteitä, mutta harva fiksu mies myös haluaa naista joka yrittää päteä ja dominoida ja kinastella jatkuvasti.

        Koko tuo menestyvän naisen käsite on niin epämääräinen ettei tuosta nyt voi sanoa oikein juuta taikka jaata. Joku itsekeskeinen uraohjus ei kiinnosta, eikä sellainen "menestyjä" jolle riittää oma koira ja dildo ja korkeintaan mies panokaveriksi.

        http://www.iskelma.fi/files/picture_460/2011_11_23_4ecd0510e857c.jpg


      • Onpas hankalaa
        Arvovalta alentuu kirjoitti:

        Pelko tarkoittaa sitä, että mieäs ei kestä, että nainen on omansa lainen eikä hänestä voi leipoa tahdotonta aasia, joka toimii mieähen käskyjen mukaan.

        Se, että nainen päättää itse, on kyseessä työ, harrastukset, menot, menestykset tai vain yleinen käyttäytyminen, on miehenpuolille liikaa. Se, että mielipidettä asiassa / -oissa ei huomioida tarkoittaa miehille arvovallan menetystä ja sitähän ei kukaan kestä, jollei ole vieläkään siirtynyt tälle vuosituhannelle ajatusten juoksutuksessaan.

        Päinvastoin.

        Mutta kukaan mies ei tahdo naista jolle pitää joka päivä todistaa olevansa tarpeeksi menestynyt, pätevä, "miesmäinen", itsevarma ja kaikkea muuta jotta kävisi naiselle.

        Jos nainen on vielä sitä "kuvittelen itsestäni liikoja ja olen niin helvetin itsevarma kun olen näin menestynyt elämässäni joten pompotan miestä ja jos hän ei jaksa pomppia niin hän ei ole sitten se oikea minulle"-tyyppiä niin kuka oikeasti fiksu mies sellaista jaksaa?

        Valitettavasti useimpien naisten "oma päätös" on hänen sosiaaisensa verkostonsa mukaan tehty päätös eli kavereiden päätös. Trendien tai yleisen mielipiteen päätös toisin sanoen.

        Jos naisella olisikin oikeasti omia ajatuksia ja mielipiteitä niin sehän olisi hienoa. Harvemmin tulee vastaan nimittäin. Kaikki on kopioitu muilta tai mallina imetty kuinka tulisi olla ja tulle ja mennä että ollaan miehiä ja naisia.

        "Pelko tarkoittaa sitä, että mieäs ei kestä, että nainen on omansa lainen eikä hänestä voi leipoa tahdotonta aasia, joka toimii mieähen käskyjen mukaan. "

        XD


    • Mies nimeltä hän

      En huoli uranaista mutta ei se kuiteskaan sitä tarkoita, että pelkäisin heitä.

      • Pelko kuin pelko

        Et sinä tietenkään pelkää sanan varsinaisessa merkityksessä. Mutta sitä et kestä, että uranainen tms. 'omapäinen' tyyppi ei kysy sinulta mielipidettä vaan tietää sen itse paremmin.


      • jhkjkhkjh
        Pelko kuin pelko kirjoitti:

        Et sinä tietenkään pelkää sanan varsinaisessa merkityksessä. Mutta sitä et kestä, että uranainen tms. 'omapäinen' tyyppi ei kysy sinulta mielipidettä vaan tietää sen itse paremmin.

        Minä pelkään menestyvää naista. Hui! Värisen kuin haavan lehti kun menestyvä nainen kävelee vastaan.

        Oliko tämä oikea vastaus?


      • kaada itselles vaan
        Pelko kuin pelko kirjoitti:

        Et sinä tietenkään pelkää sanan varsinaisessa merkityksessä. Mutta sitä et kestä, että uranainen tms. 'omapäinen' tyyppi ei kysy sinulta mielipidettä vaan tietää sen itse paremmin.

        Kyllä tuon kestää monikin mies. Niitä muita persoonan piirteitä ei välttämättä kestä.


      • Hah !
        jhkjkhkjh kirjoitti:

        Minä pelkään menestyvää naista. Hui! Värisen kuin haavan lehti kun menestyvä nainen kävelee vastaan.

        Oliko tämä oikea vastaus?

        Ei ole. Ymmärryksesi ei ilmeisesti yllä.


      • kaikkia pelottaa
        kaada itselles vaan kirjoitti:

        Kyllä tuon kestää monikin mies. Niitä muita persoonan piirteitä ei välttämättä kestä.

        Omapäiset "menestyjät" eivät tiedä ainoastaan omia mielipiteitään, vaan kaikkien muidenkin mielipiteet heitä itseään paremmin, kuten tämäkin keskustelu osoittaa.


      • kjhhjkhjkhjk
        Hah ! kirjoitti:

        Ei ole. Ymmärryksesi ei ilmeisesti yllä.

        15 cm ?


    • No ei tosiaan

      Mutta pelkäävätkö naiset hiljaista ja rauhallista miestä?

      • ....

        Ei pelkää, mutta halveksuu.


      • Onpas hankalaa
        .... kirjoitti:

        Ei pelkää, mutta halveksuu.

        Nimenomaan.
        Tosin en ole itse hiljainen, rauhallinen kylläkin useimmiten.

        Naiset halveksuvat kaikkea sellaista miehessä joka voi saada vaikuttamaan miehen "heikolta".

        Menestyneen naisen tapauksessa se tarkoittaa häntä "heikommin" menestynyttä (yhteiskunnallisella mittarilla mitattua eli koulutus palkkaus vaikka työ olisi todella vaativamp).

        Jos nainen ei kunnioita ja arvosta miestä joka usein on se case kun nainen on menestynyt niin suhde on ihan täyttä kamppailua.
        Sen takia miehet laskeskelevat että miksi tuhlata aikaa suhteeseen jossa todennäköisesti kylmä ylpeä uraohjus nainen mittailee ja arvostelee häntä?

        Miksi minulla on tunne että nämä menestyneet naiset ja ne naiset jotka kuvittelevat olevansa itsevarmoja HALUAISIVAT että miehet pelkäävät heitä eikä niin että vika olisi ehkä heissä itsessään jos joku mies ei heistä tykkääkään?


      • mitro international
        Onpas hankalaa kirjoitti:

        Nimenomaan.
        Tosin en ole itse hiljainen, rauhallinen kylläkin useimmiten.

        Naiset halveksuvat kaikkea sellaista miehessä joka voi saada vaikuttamaan miehen "heikolta".

        Menestyneen naisen tapauksessa se tarkoittaa häntä "heikommin" menestynyttä (yhteiskunnallisella mittarilla mitattua eli koulutus palkkaus vaikka työ olisi todella vaativamp).

        Jos nainen ei kunnioita ja arvosta miestä joka usein on se case kun nainen on menestynyt niin suhde on ihan täyttä kamppailua.
        Sen takia miehet laskeskelevat että miksi tuhlata aikaa suhteeseen jossa todennäköisesti kylmä ylpeä uraohjus nainen mittailee ja arvostelee häntä?

        Miksi minulla on tunne että nämä menestyneet naiset ja ne naiset jotka kuvittelevat olevansa itsevarmoja HALUAISIVAT että miehet pelkäävät heitä eikä niin että vika olisi ehkä heissä itsessään jos joku mies ei heistä tykkääkään?

        aika lailla noin. Miksi naiset kääntävät kaiken omalta kannalta positiiviseksi, kuten "miehet pelkää", eikä niin että miehet eivät vain pidä tietynlaisista naisista? Se on varmaan "hyvää itsetuntoa"?


      • käännä positiiviseks
        mitro international kirjoitti:

        aika lailla noin. Miksi naiset kääntävät kaiken omalta kannalta positiiviseksi, kuten "miehet pelkää", eikä niin että miehet eivät vain pidä tietynlaisista naisista? Se on varmaan "hyvää itsetuntoa"?

        Kyllä mies voi olla kiinnostunut menestyvästä naisesta mutta oikeasti pelkää häntä. Eri asia on se että on kiinnostunut tietynlaisista tai tietyistä naisista. Toki naisen täytyy tukea sitä jäljellä olevaa tai kasattua itsetuntoa niin kuin vain pystyy sitä muitten yrittäessä romuttaa.


      • vilunki-ville
        käännä positiiviseks kirjoitti:

        Kyllä mies voi olla kiinnostunut menestyvästä naisesta mutta oikeasti pelkää häntä. Eri asia on se että on kiinnostunut tietynlaisista tai tietyistä naisista. Toki naisen täytyy tukea sitä jäljellä olevaa tai kasattua itsetuntoa niin kuin vain pystyy sitä muitten yrittäessä romuttaa.

        Nytkö menestyvän naisen itsetunto onkin kasattu? Mistä se puolivälin krouvi löytyy?


    • yks plus yks

      Eivät pelkää. Menestyksessä ei ole mitään vikaa vaan pikemminkin päinvastoin. Mutta naisen pitää olla muutenkin kiinnostava, pelkkä menestys ei riitä mihinkään.

    • En pelkää... mutta tahtoo vaan olla niin ettei menestynyt nainen edes kattele tällaista ei niin menestynyttä miestä, kuten mä oon.

    • kkekkekke

      On yksilöllistä pelko joka miehessä aiheuttaa menestynyt nainen. Loppuelämää ei voi kukaan ennustaa varsinkin kun saa henkilökohtaiset estot/kehitykset pois elämästään. Menestystä sekin. Vaikka ulkonäköön panostamista.

    • .................

      Millä tasolla menestynyt? Itselle menestys tarkoittaa sitä, että on onnellinen ja jos ei tyytyväinen, niin vähintäänkin sinut niiden vaikeidenkin ratkaisujen suhteen, mitä väistämättä elämässä joutuu joskus tekemään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      162
      2610
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      60
      1218
    3. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      50
      906
    4. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      32
      801
    5. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      85
      755
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      48
      745
    7. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      67
      742
    8. Olet mulle koko maailma

      Voisin vaikka luopua ihan kaikesta, jos sinut saisin.
      Ikävä
      39
      690
    9. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      57
      687
    10. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      68
      686
    Aihe