Laihdutuksesta

melkeinvegaani

Hei!

Tahtoisin vinkkejä yms. kasvisruokailijan laihduttamiseen.

- Lihooko siitä, jos saa proteiineja yli suosituksen, mutta rasvat jäävän vähemmälle? Hiilareitakin tulee kai pikkuisen yli laskurin suosituksen. :( Kokonaisenergiamäärä on kuitenkin tasapainossa.

- En itse syö ollenkaan lihaa, kanaa, kananmunaa tai kalaa ja maitotuotteista käytän vain rasvatonta maitoa (soijamaidot on niin makeita eikä niitä saa rasvattomina)

Pitäisikö minun kuitenkin siirtyä soijamaitoihin, koska laskurin mukaan saan rasvoja liian vähän? Ajatus ei todellakaan houkuttele...

- Onko ruisleipä hapankorppu laihduttajalle ok? Olen taas palannut leivän syöntiin, syön 1-2 ruisleipäsiivua (esim reissumies) päivässä ja sen lisäksi hapankorppua.

- Miten pääsisi allergiatesteihin testaamaan, onko soijalle allerginen? :P

- Halutessaan saa listata esimerkki -aterioita päivälle

Kiitos etukäteen!

2

225

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laihavegaani

Ei siitä välttämättä liho, jos saa proteiineja yli suosituksen. Niistä osa voi poistua sulamatta. Sen sijaan rasvan yletön välttäminen ei ole hyväksi. Etenkin kannattaa nauttia hyviä rasvoja etenkin raakoina, ei paistettuina esim. kylmäpuristettu oliiviöljy salaatinkastikkeena tai vaikkapa ruisleivän päälle siveltynä.

Älä pelkää soijamaitoja ja muita kasvismaitoja. Siirry vain niihin, sillä lehmänmaito ei monien tutkimusten mukaan ole lainkaan terveellistä, ja sehän on eläinkunnan tuote, johon liittyy monia eettisiä ongelmia. Soijamaidon lisäksi voit kokeilla riisi- manteli- ja muita kasvismaitoja. Niitä ei ole kovin vaikea tehdä itsekään, jolloin saa makeuttamatonta jos ei lisää sokeria, tai voi lisätä esim. steviaa, jos makeutta kaipaa.

Kyllä pari siivua leipää ja hapankorppuja on ihan ok, mutta eihän niitä tarvitse joka päivä syödä. Välillä voit kokeilla muitakin täys- ja kokojyväviljoja, esim. tummaa riisiä, tattaria, hirssiä.

Allergiatesteihin saattaa päästä terveyskeskuksen tai koulun terveydenhoitajan kautta, tai sitten jopa yksityisen lääkäriaseman lääkärin jos niin haluaa.

Lue lisää jutustelua vegaanin laihdutuksesta esim. eläinoikeusfoorumilta
      http://www.oikeuttaelaimille.net/foorumi/index.php?showtopic=1011

• ... ja viel ...

Niin, muista liikunta, se on hyvin tärkeä asia laihduttamisessa!

Ja minusta on myös kokkaustaitojen opettelu ja harjoittaminen, niin ei ole ihan riippuvainen siitä mitä kaupoista ja rafloista saa, vaan voi itse kehittää tarvitsemiaan ruokia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      86
      902
    2. 53
      839
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      67
      664
    4. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      40
      610
    5. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      58
      598
    6. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      22
      542
    7. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      32
      529
    8. Toimittajat ulkomailta saapuivat eilen vaskiviikoille

Toimittajat lähtivät tutustumaan Lieksan yöelämään ja kultturitarjontaan. Kaikki yllättyivät kuinka aktiivista ja innoka
      Lieksa
      24
      512
    9. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      37
      468
    10. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      39
      453
    Aihe