Ylöstempaus 7. päivän adventismissa

totuus esiin

Mitä sapattia oman tuntonsa mukaan silloin tällöin viettäville adventisteille opetaan ns. ylöstempauksesta ja koskeeko se heitä?

37

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyh

Sapatti on sinetti.

• pyh!

Niin? ja taas varastit mun nikin! Hankin oma!

• sälisäli

Pyh taitaa olla ainut tällä palstalla olevista adventisteistä joka ei pidä sapattia pedon merkkinä. Mikä se pedon merkki on?

• pysytään asiassa

Mitä adventisteille opetetaan ylöstempauksesta ja miten se koskee heitä?

• joutavaa jaaritusta.

Jokainen tallaaja tietää asian, joka on täällä ollut vaikka kuukauden, mutta sinä se sopertelet joutavia.

Vaihda aihetta, mutta älä kertaa itseäsi näillä muutamilla aloituksilla jatkuvasti.

Dementikon kanssa keskustellaan vanhainkodilla, mutta ei täällä.

• ### Mitä adventisteille opetetaan ylöstempauksesta ja miten se koskee heitä? ###

Adventisteille ja ei-adventisteille opetetaan adventtiseurakunnissa, että valvovat kristityt temmataan ylös näkyvästi ja samalla hetkellä (tunti vai sekunti vai vrk?) kaikki jumalattomat tuhotaan olemattomiksi. Sitten aikanaan nuo jumalattomat herätetään Jumalan muistista viimeiselle tuomiolle ja hävitetään lopullisesti helvetissä eli tulikivijärvessä, sekunnin murto-osassa tai jotkut suurrikolliset kai jopa kärsivät hetken siellä. Näin olen ymmärtänyt adventistien käsitykseksi. Tosin yhtenäistä kattavaa selkeää tietoa el liene olemassakaan.

Jos kaikkii asiaan liittyväadventistioppi esitetään yhdellä kertaa, syntyy teologista ongelmaa, ristiriitaisuuksia. Esimerkiksi kaksi kertaa olemattomaksi tuleminen.

• osta silmävoidetta

Ylöstempaus = adventisteillle ymmärtämätön asia?

• joutavuus jatkuu.

ts. sinä jatkat jankkaamista, eli sinut on luettu niin monin kerroin, että voitele vain omat silmäsi, sinulla ei ole muuta sanottavaa.

Parannuskin olisi sinulle poikaa, niin oppisit olemaan opetuslapsi.

• asiallinen kysymys

Ylöstempaus adventismiopetuksen/uskomuksen mukaan?

• varo näitä!

Harhaoppiset kiemurtelevat kuin kyykäärmeen sikiöt!

• voi pojat.

Etkö tajuu, olet kysynyt tuota tänävuonna riittävästi, etkö osaa lukea, vai ei muisti pelaa.
        Eli tuo sinun esitys ei ole asiallinen kysymys, ei millään muotoa, koska kuka tahansa meistä voi katsoa sen asianosaisen kirkon sivuilta, eikä näiltä sivuilta.
        Nämä sivut on juuri kaltaistesi dementikkojen hiekkalaatikko, jossa vain kulutatte aikaanne, ettekä uskosta halua keskutella ollenkaan.

ts. provosi on provo ja kyllästyttää tässä lukea aina kirjoituskertauksiasi.

• oletko pihalla?
        voi pojat. kirjoitti:

Etkö tajuu, olet kysynyt tuota tänävuonna riittävästi, etkö osaa lukea, vai ei muisti pelaa.
        Eli tuo sinun esitys ei ole asiallinen kysymys, ei millään muotoa, koska kuka tahansa meistä voi katsoa sen asianosaisen kirkon sivuilta, eikä näiltä sivuilta.
        Nämä sivut on juuri kaltaistesi dementikkojen hiekkalaatikko, jossa vain kulutatte aikaanne, ettekä uskosta halua keskutella ollenkaan.

ts. provosi on provo ja kyllästyttää tässä lukea aina kirjoituskertauksiasi.

Ylostempaus liittyy uskon asioihin mutta mitä adventistit ymmmärtävät sillä?

• kyllä tietävät.
        oletko pihalla? kirjoitti:

Ylostempaus liittyy uskon asioihin mutta mitä adventistit ymmmärtävät sillä?

Minä tiedän, että adventistit opettavat autuaiden ylösotosta ja ainutkertaisesta tapahtumasta. Sinä et taida sitä tietää, mutta minä senkin tiedän.
        Sanon, että adventistit on raamatullisia tässä asiassa.
        Kannattaa ottaa selvää paikan päältä.

• sapattiruokaa

Ainoastaanko kuolleet uskovat Jumala tempaa ylös mutta miten käy eläville adventisteille kun Jeesus saapuu?

Adventus liittyy myös ylöstempaukseen mutta sehän ei koske väärään profeettaan uskovia.

• Mikäli tarkoitat vapaissa suunnissa yleisesti suosittua salaisen tempauksen ideaa, niin siihen emme usko lainkaan.

Mikäli taas tarkoitat Paavalin ensimmäisen tessalonikalaiskirjeen neljännen luvun tekstiä, niin se on osa opetustamme historian viimeisestä päivästä ja Jeesuksen paluusta.

• Mutta Timo, tiedäthän itsekin, ettei vapaissa suunnissa opetta mitään salaista tempausta, vaan että kaikki havaitsevat Jeesuksen tulemuksen ja siihen liittyvät merkit. Mutta ilmeisesti joku koulukunta adventismin sisällä on keksinyt ei-adventistien ylöstempausnäkemykselle nimityksen "salainen tempaus".
        Sitä ei kuitenkaan voi mitenkään luonnehtia salaiseksi, sillä korostamme sitä, että se huomataan välittömästi, tänne jäävät eivät voi olla huomaamatta, ketkä häipyivät.

JOS on pakko puhua salaisesta, niin teidän käsityksenne voisi olla sellainen. Jos näet kaikki jumalattomat tuhotaan sillä hetkellä, kun Jeesus tulee, elikkä se josta sanotaan "toinen jätetään", niin tempaus jää hänelle salaiseksi. Eihän tämä ehdi koskaan havaita ja tietää tempauksesta.

Kirjoitin tuolla ylempänä:
        ### Mitä adventisteille opetetaan ylöstempauksesta ja miten se koskee heitä? ###

Adventisteille ja ei-adventisteille opetetaan adventtiseurakunnissa, että valvovat kristityt temmataan ylös näkyvästi ja samalla hetkellä (tunti vai sekunti vai vrk?) kaikki jumalattomat tuhotaan olemattomiksi. Sitten aikanaan nuo jumalattomat herätetään Jumalan muistista viimeiselle tuomiolle ja hävitetään lopullisesti helvetissä eli tulikivijärvessä, sekunnin murto-osassa tai jotkut suurrikolliset kai jopa kärsivät hetken siellä. Näin olen ymmärtänyt adventistien käsitykseksi. Tosin yhtenäistä kattavaa selkeää tietoa el liene olemassakaan.

Jos kaikkii asiaan liittyväadventistioppi esitetään yhdellä kertaa, syntyy teologista ongelmaa, ristiriitaisuuksia. Esimerkiksi kaksi kertaa olemattomaksi tuleminen.

antti

• lutkulainen

Mikäli tarkoitat vapaissa suunnissa yleisesti suosittua salaisen tempauksen ideaa, niin siihen emme usko lainkaan.
      Jos tarkoitat hellareita puhut potaskaa.
      Flinkitä tietosi!

• hellareissa opittu.

Etkö tunne helluntalaisten opetusta?
        Siihen on puuttunut Suomen Raamattuopiston opettajia, jopa mainiten, että erään Aika Oy.n kirjasarjan kirjoittaja, rapakontakaa, siitä tehdyt elokuvat ja kirjat
        ohittavat raamatun. ts. uskovat eivät tunne sanaa, mutta romanikirjallisuus on opettanut väärän salaisten tempaamisien rytmiin.
        Noin vapaasti muistista raaputtaen tähän.

Se on totta. Jeesuksen paluun uskovien ylöstempaamisetkin on monisäikeisiä, kuin vain yksi ja ainutkertainen tapahtuma, kuten raamattu opettaa.

Myös marttyyripelastusoppi helluntaissa menee ohi raamatun.
        ts. jos vaikka suomentaisi nimimerkkiin bushmann.

Hän ei usko tänään pelastukseen Kristuksessa ja sitten tapahtuu tämä salainen tempaaminen, että esim. osa lentokoneista jää ilman lentäjää, tahi bussi ilman kuskia, kun läksi ... on tätä salaisen tempaamisen oppia.
        Ja tämän salaisen tempaamisen jälkeen tulee se vaivan aika.

Nyt sitten tänne jääneet voivat tuon opin mukaan pelastuakin, ei Jeesuksen avulla, vaan oman marttyyriyden kautta.
        Bushmannille tulisi hätä, ja kas, alkaisi lihassaan uskovaiseksi ja vastusajavoimat ottaisi, eli he, jota hän nyt kumartaa, häneltä nirrin pois.
        ja kas, hän pelastuisi tuon valinnan kautta, lihan käsivarrella.

Tämä on sitä selkokapulakielellä salaisen tempaamisen opin yksi puoli ja on monivaiheinen.

Raamattu tuntee vain vanhurskaiden joka on autuaiden ylösotto ja
        sen jälkeen tulee määrätyn ajan jälkeen tuomion ylösotto, josta ei ole pelastusta.

Muuta ei ole raamattuun kirjoitettu, vaan salainen on mielikuvituksen tulos.

• lutkulainen

Kysyt etkö tunne helluntailaisten opetusta ?Kyllä tunnen siksipä vastasin Flinkille .
      Siksi vastan sinullekkin koska tietosi on vain omasi vapaan muistisi varassa .
      Kirjoitat nimimerkillä hellareissa opittu ,niinkuin sinulla olisi parempaakin tietoa,mutta ei näytä olevan, sinunkin tietosi näyttää olevan tietoa olen kuullut ,niinkuin Flinkinkin tieto oli.
      Kirjoitat siihen on puuttunut Suomen Raamattuopiston opettajia .Kysynkin sinulta mitä tekemistä Raamattuopiston opettajilla on tekemistä Isonkirjan opetuksen kanssa?Sillä eikö Isonkirjan Raamattukoulu opeta opiskelijoilleen ,niin kuin he uskovat .ja voin vakuuttaa sinulle ,että tuo sinun väittämäsi on valhetta .Sillä olen itse ollut heidän opettajainsa luennolla, jossa käsiteltiin" SALAISTA"tempausta.
      Valitettavasti joudun tuottamaan sinulle ,tässä asiassa pettymyksen, että salaista tempausta ei hellareilla ole.Vaan niinkuin :Matt.24.:27.sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen ,niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
      Nuo mitä sepustelet muuta en edes vitsi vastata sillä ne ovat yksittäisten ihmisten omia näkemyksiä joilla ei ole tämän päivän Suomen Helluntaikirkon tai Helluntaiseurakunnan kanssa mitään tekemistä. Se on kyllä totta ,että täläistakin opetusta on annettu yksittäisissä seurakunnissa joskus muinoon sillä opettaja tiedusteli opiskelijoilta kuka on kuullut tällaista opetusta, muutama opiskelijoista oli kuullut.
      Minusta on ikävää että mustamaalataan seurakuntia ja vääristellään heidän opetuksiaan oli kysymyksessä vääristelijänä pastori, opettaja tai maalikko ,ja oli kysymyksessä sitten helluntaiseurakuntalaiset vääristelijät , adventistiseurakuntalaiset vääristelijät ,luterilaiset vääristelijät tai jostain muusta Kristillisestä seurakunnasta olevat vääristelijät, vallankin silloin kun on yksittäisen henkilön näkemyksestä kysymys.Miksei ei vitsitä ottaa itse asioista selvää?, Sieltä missä on oikeaa tietoa. Sillä onhan meillä Kristityillä , sama maaperä eli Golgatan maaperä. Siunausta elämääsi.

• lutkulaiselle.

Ei sinun tarvii lukea kuin Kokkosen Ilmestyskirjan selitysteoksen, niin huomaat, että puhun asiaa.
        Kirja on hyllyssäni oikein nimellä puukattuna. Kysyn vain, että et itse taida tietää salaisen tempaamisen opeista mitään. Myös Syvännön kokouksissa olen ollut matkassa ja siinä mies omin sanoin kertoi, että hänen tyttärensä joka on kouluttautunut pitkälle, ei usko, mutta aikoo jos salainen tempaus tapahtuu, niin marttyyriyden kautta pelastautua. Eli tunnen asiat, olen omin korvin kuullut ja stiä vapaasti muististani taas toistan, ... että turhaa puukkaat muuta riville, ettei näin ole.

ts. minulla on mustaa valkoisella paksussa Olavi K. kirjassa, mutta kun on kirjoja vinopino, yläkerrasta kellariin, kirjahyllyt täysi, kahtariviä peräkkäin, sekä tilanahtauden takia pahvilaatikoissa vuosikymmenten saatosta, ... niin tähän hätään en sitä kaivanut hyllystä/laatikosta, ... mutta jos epäilet, laitan sivunumerot, että pääset tutkimaan sitä väittämääni, mitä ulkomuistista tuosta kirjasta vaikka muisto otteena toistin.
        nm. hellareista opittu.

• no johan pomppas!!!!

Mitä sää nyt räyhäät? Lue Timon viesti. Ei hän eritellyt jotenkin erityisesit hellareita! Vapaita suuntia ovat vapaakirkko, helluntailaiset, baptistit, pelastusarmeija, adventistit, metodistit. Kyllä Timo on oikeassa. Se salaisen tempauksen idea on suosittu monissa paikoissa. Eihän Timo väittänyt, että se olisi noiden kirkkojen virallinen oppi. LUE viestit äläkä jäkätä!

• Tiedoksi vain, että minulla on helluntailaisia sukulaisia, joten tiedän aika tarkkaan mitä heidän keskuudessaan monet uskovat. Kommenttini ei mitenkään erityisesti nostanut helluntailaisia esiin, vaan puhuin yleisesti. Ehkä sinä et ole törmännyt salaisen tempauksen opetukseen, mutta minä olen.

• lutkulainen
        TimoFlink kirjoitti:

Tiedoksi vain, että minulla on helluntailaisia sukulaisia, joten tiedän aika tarkkaan mitä heidän keskuudessaan monet uskovat. Kommenttini ei mitenkään erityisesti nostanut helluntailaisia esiin, vaan puhuin yleisesti. Ehkä sinä et ole törmännyt salaisen tempauksen opetukseen, mutta minä olen.

"Tiedoksi vain, että minulla on helluntailaisia sukulaisia, joten tiedän aika tarkkaan mitä heidän keskuudessaan monet uskovat. Kommenttini ei mitenkään erityisesti nostanut helluntailaisia esiin, vaan puhuin yleisesti. Ehkä sinä et ole törmännyt salaisen tempauksen opetukseen, mutta minä olen.
        Enhän minä kielläkkään etteikö tällaista salassa tempaus näkemystä olisi ollut käyhän se ilmi minun aikasemmassa vastauksessakin ,mutta se ei ole tämänpäivän opetusta Isossakirjassa."
        Aivan samaten minulla on adventtisti sukulaisia ja ystäviä ja heilläkin on adventisteina eri näkemyksiä oppinsa joistaan asioista .
        Kysymys kuuluu kenenkä näkemys on oikea? Sillä jos minä en tiedä .kumpiko on oikeassa ?Eikö silloin oteta tietoa sieltä missä tietoa on ja opetetaan .Siksi itsekkin menin helluntailaisten omaan kouluun kuuntelemaan miten siellä tänäpäivänä opetetaan .Koska olin tietonen ,että tälaista salassatempausta on opetettu,ja sain luvan tulla kuuntelemaan heidän opetustaan.
        Samanlailla sinäkin olet oikonut tämän päivän vääriä adventistien opetuksiin kohdistuneita virheellisiä käsityksiä ,jotka aikaisemmin ovat olleet osittain ainakin oikeita vaikkei ne tänään ole sitä.
        Esim.Kun luen E.G.Waitin kirjasta mitä siellä opetetaan ja kun vertan hänen opetusta sukulaisten ja ystävien ja myöskin täällä käytäviin keskusteluihin ,niin eipä täälläkään kirjoittajista tulkkaa Ellenin opetuksia niin ,kun hän on kirjoittanut muut kuin enkeli 3.
        Tiedustelenkin sinulta mistä saa oikeata tietoa Adventismista Suomessa ?

• tyttönen..
        lutkulainen kirjoitti:

"Tiedoksi vain, että minulla on helluntailaisia sukulaisia, joten tiedän aika tarkkaan mitä heidän keskuudessaan monet uskovat. Kommenttini ei mitenkään erityisesti nostanut helluntailaisia esiin, vaan puhuin yleisesti. Ehkä sinä et ole törmännyt salaisen tempauksen opetukseen, mutta minä olen.
        Enhän minä kielläkkään etteikö tällaista salassa tempaus näkemystä olisi ollut käyhän se ilmi minun aikasemmassa vastauksessakin ,mutta se ei ole tämänpäivän opetusta Isossakirjassa."
        Aivan samaten minulla on adventtisti sukulaisia ja ystäviä ja heilläkin on adventisteina eri näkemyksiä oppinsa joistaan asioista .
        Kysymys kuuluu kenenkä näkemys on oikea? Sillä jos minä en tiedä .kumpiko on oikeassa ?Eikö silloin oteta tietoa sieltä missä tietoa on ja opetetaan .Siksi itsekkin menin helluntailaisten omaan kouluun kuuntelemaan miten siellä tänäpäivänä opetetaan .Koska olin tietonen ,että tälaista salassatempausta on opetettu,ja sain luvan tulla kuuntelemaan heidän opetustaan.
        Samanlailla sinäkin olet oikonut tämän päivän vääriä adventistien opetuksiin kohdistuneita virheellisiä käsityksiä ,jotka aikaisemmin ovat olleet osittain ainakin oikeita vaikkei ne tänään ole sitä.
        Esim.Kun luen E.G.Waitin kirjasta mitä siellä opetetaan ja kun vertan hänen opetusta sukulaisten ja ystävien ja myöskin täällä käytäviin keskusteluihin ,niin eipä täälläkään kirjoittajista tulkkaa Ellenin opetuksia niin ,kun hän on kirjoittanut muut kuin enkeli 3.

Lutkulainen.
        Kyllä helluntailaisilla on salaisen tempauksen oppi. Salaisessa tempauksessa uskovat temmataan salaa, ja jäljelle jääneet ovat hämillään mitäs nyt on tapahtunut.
        Kotonani oli ennenvanhaan muutaman kerran helluntailaisten kotikokouksia, jotka Luterilainen isäni salli.
        Sapatin pyhittäjien kokouksia ei saanut pitää kotonani, sapatin pyhittäjät isäni katsoi juutalaisiksi ja väärä uskoiseksi.
        Muutama vuosi ennen kuolemaansa vanhalla iällä kaikkien koettelemusten kautta isäni tuli uskoon ja sapatin ymmärrykseen, ja siitä lähtien piti sapatin pyhänäpäivänä ja kastettiin.
        Tämä oli ihme vanhankansan mieheltä.

• lutkulainen..
        lutkulainen kirjoitti:

Ihailet Isoakirjaa.. sen opetusta ja myös sitä, että nyt siellä ei ole sitä opetusta.
        Jaahas, mihikäs se olisi kadonnut se opetuksen kulmakivi?
        Jos ei ole, millainen se opetus on nyt Jeesuksen paluusta?

..
        Otin tuossa työnalle Jyrki Isohellan Seurakuntavirat, Aikamedian kirjan.
        Siinä heti maistui Isonkirjan opetus kielilläpuhumisesta, eli helluntalaisopetus.
        Tottakai, se Isokirjahan on helluntaikirkollisten koulutuspaikka.
        Ilmeisesti pikkasen taloudellisessa pakkasessa, kun helluntaiherätys on jakaantunut ja Helluntaikansa ei niin taloudellisesti tue Isoakirjaa.

Se siittä.

Mutta, mitä mieltä lutkulainen on kielilläpuhumisesta, kysytään näinpäin, kun tässä on tuo mustaa valkoisella esissäni.

Mitä tuolla helluntaissa on puhetta?

Puhutaan nyt tästä adventistien palstalla asiat, sanoen vielä, että ei rasiteta adventiteja syyttämällä heitä kysymysteni ja viestieni sisällöstä.

Tasapainotan hieman keskusteluja, kun heitä "adventisteja" moititaan opista, sekä heitellään kaikenlaisia kysymyksiä opeista ja näkemyksistä kysymyksiä,

... niin katsellaan sitä, mihin ehkä muutoksessa pitäisi sitoutua, että tulisi sitä oletettavasti oikeaa näkemystä!.

En ottanut mukaan Vapaakirkkoa tahi muuta, hehän aikapitkälle kulkevat vanavedessä samoille kalavesille. Pyydykset ovat samalta kauppiaalta.
        Sentähden ehkä on mielenkiintoista pitää tätä suurinta jakaantunutta troolaria silmällä, eli kalastusvälineitä, sekä loistelamppuja, millä he katselevat vesiä.

Niin, lutkulainen, kovasti tunnet helluntaita, tunnet sitten kielilläpuhumisen opetusta, ennen ja nyt hetkessä.
        Kerropa siitä, sekä oma näkemyksesi.

Helluntaissahan ennen taisi Sopanen kirjoitella tuosta kielilläpuhumis armolahjasta, ehkäpä niinkin, että ei ole Pyhällä Hengellä täytetty, ellei

puhu tätä glossolalia kieliä, ts. tehdä ääntä ! "oudolla kielellä!"

Sen piti olla merkki Hengentäyteydestä.. Lähdetään siitä liikkeelle, se oli se aikaisempi näkemys, sehän on muuttumassa, tahi muuttunut oppi verrattuna tähänpäivään.

Eli Henki? henki? elää, toista silloin, kun toista tänään!

Jumala on eri eilen, kuin tänään, tahi huomenna, "sananmukaan"!

• jatko...a.
        lutkulainen.. kirjoitti:

Ihailet Isoakirjaa.. sen opetusta ja myös sitä, että nyt siellä ei ole sitä opetusta.

..
        Siinä heti maistui Isonkirjan opetus kielilläpuhumisesta, eli helluntalaisopetus.
        Ilmeisesti pikkasen taloudellisessa pakkasessa, kun helluntaiherätys on jakaantunut ja Helluntaikansa ei niin taloudellisesti tue Isoakirjaa.

Se siittä.

Mutta, mitä mieltä lutkulainen on kielilläpuhumisesta, kysytään näinpäin, kun tässä on tuo mustaa valkoisella esissäni.

Puhutaan nyt tästä adventistien palstalla asiat, sanoen vielä, että ei rasiteta adventiteja syyttämällä heitä kysymysteni ja viestieni sisällöstä.

Tasapainotan hieman keskusteluja, kun heitä "adventisteja" moititaan opista, sekä heitellään kaikenlaisia kysymyksiä opeista ja näkemyksistä kysymyksiä,

... niin katsellaan sitä, mihin ehkä muutoksessa pitäisi sitoutua, että tulisi sitä oletettavasti oikeaa näkemystä!.

En ottanut mukaan Vapaakirkkoa tahi muuta, hehän aikapitkälle kulkevat vanavedessä samoille kalavesille. Pyydykset ovat samalta kauppiaalta.
        Sentähden ehkä on mielenkiintoista pitää tätä suurinta jakaantunutta troolaria silmällä, eli kalastusvälineitä, sekä loistelamppuja, millä he katselevat vesiä.

Niin, lutkulainen, kovasti tunnet helluntaita, tunnet sitten kielilläpuhumisen opetusta, ennen ja nyt hetkessä.

Helluntaissahan ennen taisi Sopanen kirjoitella tuosta kielilläpuhumis armolahjasta, ehkäpä niinkin, että ei ole Pyhällä Hengellä täytetty, ellei

Sen piti olla merkki Hengentäyteydestä.. Lähdetään siitä liikkeelle, se oli se aikaisempi näkemys, sehän on muuttumassa, tahi muuttunut oppi verrattuna tähänpäivään.

Niin, onko Jumala eri eilen,, kuin tänää, tahi huomenna,...

Tätä astianmakuisuutta löydän asian tiimoilta, kun vertaan sitä sanaan.

Vai onko Jumala sama, eilen tänään ja huomenna..

Jos on, niin paljon eri kirkkokuntien opetukseta pitää ojentautua, varskinkin Luterilaisessa kirkossa, missä kansa vaatii opetuksen sisällön mukauttamista ihmismielien mukaiseksi.

ts. ihminen aadam, pitäisi olla jumala, jumalana kirkossa, ts. evl. kirkosta puhutaan kansa.. vertauksen vuoksi.

• Uusi Aadam
        jatko...a. kirjoitti:

Niin, onko Jumala eri eilen,, kuin tänää, tahi huomenna,...

Tätä astianmakuisuutta löydän asian tiimoilta, kun vertaan sitä sanaan.

Vai onko Jumala sama, eilen tänään ja huomenna..

Jos on, niin paljon eri kirkkokuntien opetukseta pitää ojentautua, varskinkin Luterilaisessa kirkossa, missä kansa vaatii opetuksen sisällön mukauttamista ihmismielien mukaiseksi.

ts. ihminen aadam, pitäisi olla jumala, jumalana kirkossa, ts. evl. kirkosta puhutaan kansa.. vertauksen vuoksi.

Vai pitäisikö aadam tehdä parannuksen Sanaa lukien ja syntyä uudesti Ylhäältä, Uuden Aadamin siemenstä

ja elää Sanan mukaan ja Jumala olla kirkossa Jumalana.

• lutkulainen
        tyttönen.. kirjoitti:

Lutkulainen.
        Kyllä helluntailaisilla on salaisen tempauksen oppi. Salaisessa tempauksessa uskovat temmataan salaa, ja jäljelle jääneet ovat hämillään mitäs nyt on tapahtunut.
        Kotonani oli ennenvanhaan muutaman kerran helluntailaisten kotikokouksia, jotka Luterilainen isäni salli.
        Sapatin pyhittäjien kokouksia ei saanut pitää kotonani, sapatin pyhittäjät isäni katsoi juutalaisiksi ja väärä uskoiseksi.
        Muutama vuosi ennen kuolemaansa vanhalla iällä kaikkien koettelemusten kautta isäni tuli uskoon ja sapatin ymmärrykseen, ja siitä lähtien piti sapatin pyhänäpäivänä ja kastettiin.
        Tämä oli ihme vanhankansan mieheltä.

Tyttönen et sitten lukennut kirjoitustani kunnolla.!
        Sanoit että kyllä helluntailaisilla on salainen tempaus ,enhän sitä ole kieltänykkään etteikö näin olisi ollut.
        Mutta tänäpäivänä heidänkin oppikäsityksensä on muuttunut Isonkirjan ansiosta ja heidän opettajiensa opetuksesta.Vaikka oli ennenkin niitä seurakuntia joissa oppi oli erilaista riippuen heidän pastorista .Miksi näin?Koska jokainen seurakunta oli oma ,joka ei ollut sillai riippuvainen toisen seurakunnan näkemyksestä Esim.: Jos sinut erotettiin seurakunnasta jonkin syyn takia sinä saatoit mennä toiseen seurakuntaan ,koska ei heillä ollut tietoa että sinut oli erotettu .,mutta tänäpäivänä on jo eri juttu",ja siksi kehoitankin päivittämään tietonsa helluntailaisuudesta ettei puhu väärä tietoa koska hekin elävät tätä päivää .
        Mutta kun nyt on tullut Helluntaikirkko se on mielestäni selkeyttänyt heidän opetustaan heidän opetuksensa tulee tässäkin asiassa yhteneväksi.Ei minulla ole mitään tarvetta valehdella heidän tämänpäivän opetuksestaan ,enkä väitä etteikö näin olisi ollut ennen,niin kuin sanot mutta minä puhun tästä päivässtä. Pst .Ihana kuulla että isäsi sai kohdata Vapahtajan eläessään ,sehän se on ihmisen elämässä kaikkein tärkein asia.
        Siunausta elämääsi.

• lutkulainen
        lutkulainen.. kirjoitti:

..

Se siittä.

Niin kuin aikaisemmin mainitsin lähtöpohjana on Matt.24:2

"Niin, lutkulainen, kovasti tunnet helluntaita, tunnet sitten kielilläpuhumisen opetusta, ennen ja nyt hetkessä.
        Kerropa siitä, sekä oma näkemyksesi."
        Oma näkemykseni on kielilläpuhuminen on armolahja 1Kor.12:10 ...toinen eri kielillä puhumisen lahjan,eli ei kaikki puhu kielillä.

Tuo on totta että joskus on ollut tällaista käsitystä ,mutta tässäkin asiassa on oneksi ymmärys heillä lisääntynyt ,eli Jumala täyttää Pyhällä-Hengellä ja on täyttynytkin ilman kieliäkin.Tosin usein Pyhällä-Hengellä täytymisen yhteydessä saa kielet mutta se ei ole mikään korostan Pyhän-Hegen täyttymisen ehto näin he näkevät asat nyt.

Ei suinkaan vaan tieto ja viisaus kartuu ,kun sitä pyydetään Jumalalta .
        Valitettavasti joudun lähtemään miesten rukouspiiriin se on yhteiskristillinen piiriin.Vastaan loppu osaan kun tulen ja kerkiän

• lutkulainen kirjoitti:

Sanoit että kyllä helluntailaisilla on salainen tempaus ,enhän sitä ole kieltänykkään etteikö näin olisi ollut.
        Mutta tänäpäivänä heidänkin oppikäsityksensä on muuttunut Isonkirjan ansiosta ja heidän opettajiensa opetuksesta.Vaikka oli ennenkin niitä seurakuntia joissa oppi oli erilaista riippuen heidän pastorista .Miksi näin?Koska jokainen seurakunta oli oma ,joka ei ollut sillai riippuvainen toisen seurakunnan näkemyksestä Esim.: Jos sinut erotettiin seurakunnasta jonkin syyn takia sinä saatoit mennä toiseen seurakuntaan ,koska ei heillä ollut tietoa että sinut oli erotettu .,mutta tänäpäivänä on jo eri juttu",ja siksi kehoitankin päivittämään tietonsa helluntailaisuudesta ettei puhu väärä tietoa koska hekin elävät tätä päivää .
        Mutta kun nyt on tullut Helluntaikirkko se on mielestäni selkeyttänyt heidän opetustaan heidän opetuksensa tulee tässäkin asiassa yhteneväksi.Ei minulla ole mitään tarvetta valehdella heidän tämänpäivän opetuksestaan ,enkä väitä etteikö näin olisi ollut ennen,niin kuin sanot mutta minä puhun tästä päivässtä. Pst .Ihana kuulla että isäsi sai kohdata Vapahtajan eläessään ,sehän se on ihmisen elämässä kaikkein tärkein asia.
        Siunausta elämääsi.

Ainakin täällä Mikkelissä paikallisen helluntaiseurakunnan vanhimmistoon kuuluva saarnaaja edelleen opettaa salaisen tempauksen ajatusta. Olin itse paikalla, kun hän sen noin puolitoista kuukautta sitten julkisessa tlaisuudessa sanoi helluntailaisten viralliseksi kannaksi (josta voidaan olla monta mieltä, onko vai ei).

• lutkulainen kirjoitti:

Siunausta elämääsi.

Tulipa muuten mieleeni sekin, että läheskään kaikki helluntaiseurakunnat eivät kuulu helluntaikirkkoon. Vain osa kuuluu.

• lutkulainen
        TimoFlink kirjoitti:

Ainakin täällä Mikkelissä paikallisen helluntaiseurakunnan vanhimmistoon kuuluva saarnaaja edelleen opettaa salaisen tempauksen ajatusta. Olin itse paikalla, kun hän sen noin puolitoista kuukautta sitten julkisessa tlaisuudessa sanoi helluntailaisten viralliseksi kannaksi (josta voidaan olla monta mieltä, onko vai ei).

Sanot Mikkelissä on salaisen tempauksen ajatusta .Varmaan pitää paikkansa niinkuin sanot siellä varmaan on vanhempaa kuppikuntaa.Mutta opetus on muuttumassa niinkuin sanoin .
        Et vastaut kysymykseen mistä saa oikeaa tietoa Adventismistä Suomessa ?Täältä en usko ,että saa oikeaa tietoa ainakin mitä olen seurannut keskusteluita ,Aika erilaista mieltä ollaan esim.sapatista.

• lutkulaiselle.
        lutkulainen kirjoitti:

Niin kuin aikaisemmin mainitsin lähtöpohjana on Matt.24:2

"Niin, lutkulainen, kovasti tunnet helluntaita, tunnet sitten kielilläpuhumisen opetusta, ennen ja nyt hetkessä.
        Kerropa siitä, sekä oma näkemyksesi."
        Oma näkemykseni on kielilläpuhuminen on armolahja 1Kor.12:10 ...toinen eri kielillä puhumisen lahjan,eli ei kaikki puhu kielillä.

Tuo on totta että joskus on ollut tällaista käsitystä ,mutta tässäkin asiassa on oneksi ymmärys heillä lisääntynyt ,eli Jumala täyttää Pyhällä-Hengellä ja on täyttynytkin ilman kieliäkin.Tosin usein Pyhällä-Hengellä täytymisen yhteydessä saa kielet mutta se ei ole mikään korostan Pyhän-Hegen täyttymisen ehto näin he näkevät asat nyt.

Ei suinkaan vaan tieto ja viisaus kartuu ,kun sitä pyydetään Jumalalta .
        Valitettavasti joudun lähtemään miesten rukouspiiriin se on yhteiskristillinen piiriin.Vastaan loppu osaan kun tulen ja kerkiän

Mietin tässä tuota lutkulaisuutta, että mitä nimimerkki tarkoittaa!

Ennen luulin tarkoittavan tätä kansankirkkomme rivimiestä, mutta ei...
        vaan takaa paljastuukin helluntailaisuus, joka kirjoittaa lutkulainen puuntakaa
        sanalla, vaikka "ymmärrys HEILLÄ lisääntynyt!"

Lutkulaisen pitäisikin kirjoittaa, "ymmärrys meillä lisääntynyt"!
        Lutkulainen on helluntaiherätyksellinen kameliontti kirjoittaja, ei helluntaikirkollinen.
        Niin, tahi jos on kirkollinen, ei voisi pitää ajatusta lutkulainen, koska helluntaikirkollinen ja Luterilainen ei lainmukaan voi olla kahdessa kirkossa sisällä, tosin, jos on tämä helluntailaisperinteinen seurakuntalainen, heissä on kahden kirkon kulkijaa.

Mutta itse kirjoitukseen.

Helluntaissa (kirkolliset) on kelkka kääntynyt tämän kielilläpuhumisen suhteen, kuten lutkulainen kirjoittaa. Aletaan vierastaa yksi- yhteen ajatusta, että kielet on merkki ja ainut merkki Hengen täyteydestä.
        Miksi se on muuttumassa ja vierastetaan tätä vanhaa opetusta on se, …. että se on kestämätön vilpittömän raamatuntutkijan edessä.

Mutta vielä on sakkaa kupissa, tässä opissa. Mikä tämä sakka on?

Se on se, että kielet opetetaan tämän glossolalia- otsakkeen alle ja se on sitä ja siihen piste.
        Törmäsin heti tähän opetuksen Jyrki Isohellan kirjassa, Seurakuntavirat.
        Eli helluntailaisittain pysähdytään kielien suhteen käsitteessä tähän gossolalia kieliopin oppiin ja pannaan heti piste, ettei ihminen lue raamattua eteenpäin.
        ts. ISO PISTE.

Mutta mitä se raamattu puhuu, on mielenkiintoinen ja ehkä helluntaissakin, kun se oikein [kirkottuu], päästään raamatussa löytämään valoa seurakunnan eteenpäin edetessä.

Raamattu siis puhuu tuossa siitä, että kyse on ymmärrettävästä kielestä, eikös vain?
        ts. siinä raamatussa ei ole sitä helluntalaispistettä lauseessa ja se heidän raamattunsa pysähtymispaikka jonka jälkeen ei olekaan tekstiä vaan jää kirkkonsaopin silmäpeitteen alle.

Kun helluntalaissilmäpeite asian ympäriltä otetaan pois, tulee raamatun oppi esiin, he puhuivat ymmärrettävää kieltä, jota ihmeteltiin, olivathan nämä oppimattomia ihmisiä. (Ap.t. 2:1-12

ts. se kieli ihme on aina Kristuksen ruumiin rakentamisen suhteen Pyhän Hengen työ.
        Parempi seurakunnassa puhua ymmärrettävästi!
        Voisin kirjoittaa asiasta eteenpäinkin, mutta laitan oman pisteeni lutkulaiselle tähän.
        lutkulaisella on vielä se perinnehellutalaisen silmälasit, jotka on opin suuntaamassa kohteessa, ei raamatussa.

helluntailais- Sopanen on oiva esimerkki, isien opista. Taas tämä vanha kirja, mitä taas muististani siteeraan.

Tämä kirjoitus ei käy moitteena itse helluntailaisia vastaan, ei, vaan tarkastelee sitä,

että kuinka opetus ja oppi voi olla seurakunnissa kohdistettu näkemään asia, että seurakunnan identiteetti pysyisi opinpuhtaudessa, joka rakentuu isien perusnäkemyksiin.

Sitä myös Isohellan kirjan kirjoitus on painottanut, isien oppia, mutta ehkä ymmärrettävästä syystä, isoa paattia ohjataan luovien. (kirja jota juuri luen Aikamedian painama.)…

Aika voi muuttaa näkemykset, ja jos Aikamedia löytää (kirjoitettu on) lähteen ja kunhan se mennyt helluntai sukupolvi on kuollut erämaahan, odottamaan perillepääsyä, muutoksia voi odottaa.

• TimoFlink kirjoitti:

TF:
        ### Ainakin täällä Mikkelissä paikallisen helluntaiseurakunnan vanhimmistoon kuuluva saarnaaja edelleen opettaa salaisen tempauksen ajatusta. ###

Mutta kukaan ei edes Mikkelissä sano, että tempaus olisi salainen. Se on vain sanonta, jolla tahdotaan mustamaalata vapaiden suuntien ja luterilaisten opetusta.

"Kaikkien silmät saavat nähdä hänet", me opetamme. Mutta jos jumalattomat tuhotaan Jeesuksen tullessa, vain uskovaisten silmät saavatnähdä Hänet.
        Vai meinaatko, että Jumala kiduttaa jumalattomia jonkin aikaa ensin sillä, että saavat nähdä Jeesuksen?

• totuus
      Sapatti on lepopävä,kehoitetaan muistamaan,en ole advetisti en ole tutustunut heidä uskontoonsa.
      Ylös nouseminen on jeesusen opetuslapsilla,uudesti syntyneillä,muut eivät vielä nouse silloin.

• totta kuulija1

Tarkoitit varmaan 1. Tess. 4: luvun jakeita, uudestisyntyneiden herätyksestä.
        13. Kun Herra tulee
        Tahdomme, veljet, teidän olevan selvillä siitä, mitä tapahtuu kuoleman uneen nukkuville, jotta ette surisi niin kuin nuo toiset, joilla ei ole toivoa. 14. Jos kerran Jeesus on kuollut ja noussut kuolleista, niin kuin me uskomme, silloin Jumala myös on Jeesuksen tullessa tuova poisnukkuneet elämään yhdessä hänen kanssaan. 15. Ilmoitamme teille, mitä Herra on sanonut: Me elossa olevat, jotka saamme jäädä tänne siihen asti kun Herra tulee, emme ehdi poisnukkuneiden edelle. 16. Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina. 17. Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa. 18. Rohkaiskaa siis toisianne näillä sanoilla.

Uskovat rohkaisevat toisiaan tuon lupauksen täyttymisestä.

joka on tuleva hetki, joka ei vielä ole ollut.

Jeesus todistaa samaa Johanneksen evankeliumin 6 luvussa.

39. Ja lähettäjäni tahto on, etten minä anna yhdenkään niistä, jotka hän on uskonut haltuuni, joutua hukkaan, vaan viimeisenä päivänä herätän heidät kaikki. 40. Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on ikuinen elämä. Viimeisenä päivänä minä herätän hänet."

ts. viimeinen päivä, on se tuleva hetki, joka toteuttaa Paavalin sanan, jolla lohdutamme toisiamme, vaikka uskovan kuoleman hetkellä.

sama Joh 6:

52. Tästä sukeutui kiivas väittely juutalaisten kesken. He kysyivät toisiltaan: "Kuinka tuo mies voisi antaa ruumiinsa meidän syötäväksemme?" 53. Jeesus sanoi heille:

"Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää.

54. Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä,

ja

viimeisenä päivänä minä herätän hänet.

55. Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma. 56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä. 57. Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja niin kuin minä saan elämäni Isältä, niin saa minulta elämän se, joka minua syö. 58. Tämä on se leipä, joka on tullut alas taivaasta. Se on toisenlaista kuin se ruoka, jota teidän isänne söivät: he ovat kuolleet, mutta se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti."

ymmärrykseen, muistoaterialla, saadaan lupaus iankaikkisesata elämästä, eli joka syö... elää ... ikuisesti ..... toteutuu .... Jeesuksen paluussa.... kuolleet herätetään .... ts. on unessa .... iankaikkiseen osaan ..... armolahjaan .... joka on se toteumisen aika ,..... elämä ikuisesti...

siinäpä sitä yhtälöä .... raamatullista matematiikkaa.... jossa on uskovaisen osa..

ja vieläpä silloin alkaa ikuinen sapattilepo...

• totta kuulija1 kirjoitti:

Tarkoitit varmaan 1. Tess. 4: luvun jakeita, uudestisyntyneiden herätyksestä.
        13. Kun Herra tulee
        Tahdomme, veljet, teidän olevan selvillä siitä, mitä tapahtuu kuoleman uneen nukkuville, jotta ette surisi niin kuin nuo toiset, joilla ei ole toivoa. 14. Jos kerran Jeesus on kuollut ja noussut kuolleista, niin kuin me uskomme, silloin Jumala myös on Jeesuksen tullessa tuova poisnukkuneet elämään yhdessä hänen kanssaan. 15. Ilmoitamme teille, mitä Herra on sanonut: Me elossa olevat, jotka saamme jäädä tänne siihen asti kun Herra tulee, emme ehdi poisnukkuneiden edelle. 16. Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina. 17. Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa. 18. Rohkaiskaa siis toisianne näillä sanoilla.

Uskovat rohkaisevat toisiaan tuon lupauksen täyttymisestä.

joka on tuleva hetki, joka ei vielä ole ollut.

Jeesus todistaa samaa Johanneksen evankeliumin 6 luvussa.

39. Ja lähettäjäni tahto on, etten minä anna yhdenkään niistä, jotka hän on uskonut haltuuni, joutua hukkaan, vaan viimeisenä päivänä herätän heidät kaikki. 40. Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on ikuinen elämä. Viimeisenä päivänä minä herätän hänet."

ts. viimeinen päivä, on se tuleva hetki, joka toteuttaa Paavalin sanan, jolla lohdutamme toisiamme, vaikka uskovan kuoleman hetkellä.

sama Joh 6:

52. Tästä sukeutui kiivas väittely juutalaisten kesken. He kysyivät toisiltaan: "Kuinka tuo mies voisi antaa ruumiinsa meidän syötäväksemme?" 53. Jeesus sanoi heille:

"Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää.

54. Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä,

ja

viimeisenä päivänä minä herätän hänet.

55. Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma. 56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä. 57. Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja niin kuin minä saan elämäni Isältä, niin saa minulta elämän se, joka minua syö. 58. Tämä on se leipä, joka on tullut alas taivaasta. Se on toisenlaista kuin se ruoka, jota teidän isänne söivät: he ovat kuolleet, mutta se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti."

ymmärrykseen, muistoaterialla, saadaan lupaus iankaikkisesata elämästä, eli joka syö... elää ... ikuisesti ..... toteutuu .... Jeesuksen paluussa.... kuolleet herätetään .... ts. on unessa .... iankaikkiseen osaan ..... armolahjaan .... joka on se toteumisen aika ,..... elämä ikuisesti...

siinäpä sitä yhtälöä .... raamatullista matematiikkaa.... jossa on uskovaisen osa..

ja vieläpä silloin alkaa ikuinen sapattilepo...

Niihin aikoihin Jeesus kerran kulki sapattina viljapellon laitaa. Hänen opetuslastensa tuli nälkä, ja he alkoivat katkoa tähkäpäitä ja syödä Matt12:1
        Tarkoitta lepopäivää kuten seuraavassa jakeessa,sunnutaita
        Fariseukset näkivät sen ja sanoivat Jeesukselle: "Katso nyt, opetuslapsesi tekevät sellaista, mitä sapattina ei ole lupa tehdä .jae 2
        Jeesus vastasi heille: "Jos jollakulla teistä on lammas ja se putoaa sapattina kuoppaan, niin kai hän tarttuu siihen ja nostaa sen sieltä ylös matt12:11
        Näitä asioita tarkoitin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      465
      1351
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1126
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      852
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      61
      815
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      757
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      100
      723
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      72
      704
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      681
    9. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      30
      677
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      62