Vieläkö

karppaa ??

joku ääliö

31

255

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toki...

      Suurin osa suomalaisista karppaa ja voi hyvin:D

      • 94 %

        Mistä lähtien 6% on ollut suurin osa suomalaisista ?


      • AXAX
        94 % kirjoitti:

        Mistä lähtien 6% on ollut suurin osa suomalaisista ?

        jos voi loppuu kaupasta, niin silloin on kyse enemmästä kuin 6% kansasta


      • Hyvä karppi
        AXAX kirjoitti:

        jos voi loppuu kaupasta, niin silloin on kyse enemmästä kuin 6% kansasta

        Lukevat vain otsikot! Karppaaja ei syö voita, pekonia, rasvaa, lihaa,kermaa kilo-tai litrakaupalla. Kasviksia kuuluu erittäin pajon ruokavalion, sekä myös pähkinöitä ja erilaisia siemeniä( mm. auringonkukan, kurpitsan), sekä tiettyjä hedelmiä. Karppaamiseen täytyy perehtyä, sillä karppaamisen muotoja on monia.


    • Ei suinkaan

      Ei välttämättä suurin osa ja toivottavasti ei.Diabeetikoille se on erityisesti vaarallista ja terveydellä leikkimistä,kun he nimenomaan tarvitsee hiilihydraatteja ja muutenkin se on mielestäni typerää,kun syö hyvin ja monipuolisesti niin voi vielä paremmin.

    • kyllä vain

      Hiilihydraatit ovat diabeetikoille D2 myrkkyä, niitä tarvitaan hyvin vähän, insuliinin annostus on vain sovitettava oikein. D2 tyypit myös pääsevät oireettomiksi eivätkä tarvitse lääkitystä karppaamalla siitä on paljon näyttöä..

    • Ei suinkaan

      Nimimerkki kyllä vain sinä olet täysin väärässä.Hiilihydraatit ovat tärkeitä,ei suinkaan mitään myrkkyä.Mielestäni karppaaminen on perseestä,aivan naurettavaa.

    • kyllä vain

      Helppo puhua jos ei ole vielä sairastunut, mutta D2 joka ei halua tykittää suoniinsa inskaa valitsee ravinteikkaan ja monipuolisen ruokavalion eli VHHn. Lääkkeistä vapaana ja hoikkana on helppo taivaltaa. :D

      • Ei suinkaan

        Nimerkille kyllä vain tiedoksi että on helppo puhua vaikka on sairastunut.Sairastuin yli 30 vuotta sitten ja tykitän ihan mielelläni insuliinia ja oikealla lääkeannostuksella ja ravinteikkaan runsas hiilihydraattisella,monipuolisella ruokavaliolla on vapaa ja hoikan helppo taivaltaa :) Karppaaminen ja VHH on syvältä,bimbojen ruoalla leikkijöiden ja nirsoilijoiden ruokavalioita.


    • karppaaja vhhlainen

      SIis, kuka on sanonut ettei karppaaja syö hiilareita ?? Kai siinä ennemminkin kyse määrästä ja laadusta. VHH tasapainottaa verensokerin parissa päivässä, virallinen ruokavalio saa verensokerin hyppimään, vaikka käyttäisi insuliinia. En tiedä onko se terveellisempää syödä pitkälle prosessoitua ruokaa vai aitoa ruokaa jonka valmistaa itse. Karppauksessa aika pitkälle kyse siitä, valintoja kaupassa ja halua tehdä oma ruokansa itse, nauttia maukkaasta ruoasta. Ei sitä voi pakettia syödä kerralla, valmistetaan vaan ruoka siinä. Yrittämättä kuormittaa elimistöä turhalla kalorilla hiilareilla. Kuituja tarvii sitä enemmän mitä enemmän käyttää hiilareita, elimistö joutuu tekemään töitä muuttaessaan sitä rasvaksi. Toki se on valintaa syökö esim kukkakaalia vai perunaa, haluaako ottaa insuliinia vai olla ilman, käyttää verenpainelääkkeitä tai olla ilman.. kärsiä kivuista ja väsymyksestä, vai olla energinen ja jaksaa. VHH, karppaus tai millä nyt sanoisikaan, pohjimmiltaan se on halua tehdä itselleen hyvää. Ei ole dieetti, elämäntapa..välittämistä itsestään. Voiko oikeasti joku väittää että teollisesti valmistettu margariini, soija on terveellisempää kuin tinkimaito tai voi ? Täytyykö oikeasti ruuan säilyä hyllyssä 6kk ?? ei kai siinä elä enää mitään. Teollisuus ja lääkefirmatko tietää paremmin mikä sopii ihmiselle ?? tuskin, ne tietää mistä saa rahaa, ei niitä kiinnosta voiko joko huonosti tai paremmin. Elämä on valintoja ja valitsen vhh:n, koska voin paremmin.

      • Ei suinkaan

        Kuulehan karppaaja vhhlainen anteeksi vain mutta mä olen eri mieltä ja väitän vastaan,koska mulla on oikeus siihen ja toivon että vhh-dietti koituu yhdelle jos sun toiselle kohtalokkaaksi tuoden sairauksia ja muita ikäviä juttuja mukanaan enemmin tai myöhemmin.Etkä sä todellakaan voi paremmin,luulet ja uskottelet vaan niin.Voidakseen hyvin ja paremmin,niin kannattaa hylätä tuollaiset karppaus ja vhh-dietit,jotka on vaan nirsoilua ja ruualla leikkimistä.


      • Jo on markkinat
        Ei suinkaan kirjoitti:

        Kuulehan karppaaja vhhlainen anteeksi vain mutta mä olen eri mieltä ja väitän vastaan,koska mulla on oikeus siihen ja toivon että vhh-dietti koituu yhdelle jos sun toiselle kohtalokkaaksi tuoden sairauksia ja muita ikäviä juttuja mukanaan enemmin tai myöhemmin.Etkä sä todellakaan voi paremmin,luulet ja uskottelet vaan niin.Voidakseen hyvin ja paremmin,niin kannattaa hylätä tuollaiset karppaus ja vhh-dietit,jotka on vaan nirsoilua ja ruualla leikkimistä.

        Oliko edellinen kommentti tarkoitettu sarkasmiksi?? Kukaan ei voi olla noin ääriään myöten itsekäs. Toivot toisten sairastumista ja kuolemaa?!

        Ole vaan eri mieltä, mutta miten voit tulla sanomaan, että tiedät toisen voinnin paremmin kuin tämä itse?

        Eikö rasva-arvot kerro mitään? Hb? Kipujen poistuminen? Ihon paraneminen? Hammaslääkärin kehut ikenien kunnosta? Hilseen lähtö? Sammaksen lähtö? Hyvä ulkonäkö? Terve olemus? Reippaus? Pirteys?

        Niin, yksi ja toinen epäilijä on alkanut arvella, että siinä VHH:ssa on sittenkin jotain, kun vuosi toisensa jälkeen minä näytän vain nuoremmalta ja paremmalta!

        Ei tarvitse uskoa, mutta ei tarvitse tulla minulle sanomaan, että peili valehtelee ja lääkärit valehtelevat. Sinulla on oikeus mielipiteeseen, mutta minulla ei?


    • joulu on taas

      No tiiättekös mitä koin tässä viime viikonloppuna.
      Meillä oli myyjäiset, joihin tein lanttu / perunakukkoja ja riisipyörösiä myyntiin.
      Siinä yks sun toinenkin kiersi kun kissa kuumaa puuroa ja mömisi jotain karppaamisesta.
      No enhän sitä mie väkisellä kellekkään myö ja selitin kyllä mitä aineita oon käyttänyt. Ruis-vehnäjauhoa, lanttua, rasvaista possua, riisiä.
      Kaikki meni kun kuumille kiville, eikä sitten riittänytkään. Niin sanotut karppaajat koitti vaan vaivihkaa ostaa ja äkkiä pussiin ja nurkan taakse mussuttammaan.
      Jotta se siitä karppaamisesta...
      Ens kerralle pitää vielä varata kylmää voita, sitä kyseltiin !!!

      • Jo on markkinat

        Elämästä ei saa tehdä vaikeaa, minä ainakin syön jouluna laatikoita kinkun kanssa, ehdin olla tarkemmalla karppilinjalla koko vuoden. Eikä niitä tarvitse ahmia, riittää vähempikin, kinkkua kyllä riittää! Syön kyllä aina kakkuakin, jos minun tekee synttäreillä mieli eikä muuta ole tarjolla, varsinkin, jos meitä varten on kakku tehty. Ei se elämää kaada, voin niin hyvin, että kestän ajoittaiset liikahiilihydraatitkin. Voi ja rasvainen liha on karppiruokaa, eihän tuossa laatikossa ole kuin ruis- ja vehnäjauhot, jotka ovat ei-sallittuja. Riisi on kielletyistä kaikkein paras.

        On turha olla liian tiukkapipoinen!


      • s.karppi
        Jo on markkinat kirjoitti:

        Elämästä ei saa tehdä vaikeaa, minä ainakin syön jouluna laatikoita kinkun kanssa, ehdin olla tarkemmalla karppilinjalla koko vuoden. Eikä niitä tarvitse ahmia, riittää vähempikin, kinkkua kyllä riittää! Syön kyllä aina kakkuakin, jos minun tekee synttäreillä mieli eikä muuta ole tarjolla, varsinkin, jos meitä varten on kakku tehty. Ei se elämää kaada, voin niin hyvin, että kestän ajoittaiset liikahiilihydraatitkin. Voi ja rasvainen liha on karppiruokaa, eihän tuossa laatikossa ole kuin ruis- ja vehnäjauhot, jotka ovat ei-sallittuja. Riisi on kielletyistä kaikkein paras.

        On turha olla liian tiukkapipoinen!

        Mitenkähän sitä Suomen kansa selvisi sodistakin karppamatta. Eiköhän se reki liiku paljon paremmin kun ei nirsoile ruan suhteen ja karppaus on ihan pelkkä trendi-ilmiö.
        Hyi olkoon.
        Nykyään kuapassa käydessäkin huomaa miten kaikki nää karppitutotteet
        on positomyynnissä, varsinkin leivät.
        Ihan yhtä huuhaata kun tsumba.


    • HuomattuOn

      Kukin tyylillään hiilarihotkot lyllertää ja puuskuttaa apteekin ja leipomon välillä, aidot karppaajat astelevat hoikkina ja hyväntuulisina luomukauppaan vihannesostoksille ;D

      • S.karppi

        No ikinä en oon ollut läski enkä myöskään karpannut, olkoon miten muodikasta tahansa. Hiilihydraattia syön vissiin enempi kun tarpeen. enkäs muuten nähnyt vielä yhtään lappu kaulassa kulkijaa-- olen karppaaja. Kumartakaa minua siis itään ja länteen.
        Älytöntä vouhotusta.
        Mennyt jo ihan naurettavuuden puolelle.
        Ja mitähän tekemistä karppauksella ja luomulla on keskenään, ei yhtään mitään. Vai antako ne peräti mitalin siitä jos on molempia yhtäaikaa ?
        Yhtäaikainen kahden tähden trendipelle.


      • Hiilarit kunniaan

        Karppaajahotkot ne lyllertää ja puuskuttaa,voi ja rasvainen liha lihottaa teitä.Me hiilarihotkot astellaan hoikkina ja hyväntuulisina luomukauppaan ja vihannesostoksille :)


    • MuodonVuoksi....

      Kannattaa perehtyä VHH ruokavalioon, lisäaineettomuus ja sen myötä luomu ovat perus asioita. Muodin vuoksi ei kannata karpata, mutta hoikkuuden ja terveellisyyden kylläkin... linkissä naapuripalstalta karppauksesta juttua....
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10298397

      • Mielummin hiilareita

        Ei kannata mikään vhh ruokavalio,koska se lihottaa liiallisen rasvan vuoksi ja liika rasva on pahasta.


      • Mieluumminravinteita
        Mielummin hiilareita kirjoitti:

        Ei kannata mikään vhh ruokavalio,koska se lihottaa liiallisen rasvan vuoksi ja liika rasva on pahasta.

        Hiilihydraatit lihottaa joitakin ihmisiä, ei kaikkia. Tästä aiheesta tappelee vain hölmöt, jotka eivät ole asiaan perehtyneet.


    • Mielummin hiilareita

      Hiilihydraatit eivät lihota vaan se on liika rasva ja makea mitkä lihottaa,sekä liian vähäinen liikunta,jos painoaan haluaa pois niin normiruokaa ja ne herkut vähemmmälle,sekä enemmän liikuntaa.Minä todellakin tiedän asioista,oikeanlaisesta syömisestä enemmän.Olen ollut ravitsemussuunnittelijan,ravintoterapeutin juttusilla ja olen myös itsekin perehtynyt asioihin,joten tiedän kyllä.Tapelkaa ja olkaa vaan hölmöt siinä uskossa että hiilihydraatit mukamas lihottaa.

      • Terveellinen?

        Tiesitkö muuten, että karppaajat eivät syö makeaa eli siis karamelleja, keksejä, pullia ja kakkuja?

        Eivätkä rasvaisia kuten sipsit?

        Karppaajat eivät juo sokerilimuja kuten Cocis.

        Karppaajat syövät kotiruokaa, itse tehtyä ruokaa hyvistä, tuoreista raaka-aineista. Mieluusti kotimaisista.

        Karppaajat syövät 80% enemmän kasviksia kuin keskiverto suomalainen.

        Kuulostaako sinustakin hyvältä? Niin minustakin.

        Kannattaa perehtyä vähän enemmän myös karppauksen perusteisiin, eikä ainoastaan Iltapäivälehtien antamaan kuvaan.

        Minä ainakin olen voinut hyvin jo 9 vuotta enemmän ja vähemmän karppaamalla. Aluksi en tiennyt karppaavani, vaan olin vain terveellisellä ruokavaliolla. Minunkin tietoni ovat samasta lähteestä kuin ravintoterapeutin. Minä vain jatkoin niiden tutkimusten lukemista siinä vaiheessa, kun ravitsemusterapeuttisi ilmeisesti meni töihin.


    • terveellisempi

      Kuuleppas nimimerkki Terveellinen? minulla ei todellakaan mitään tarvetta ryhtyä mihkään typerälle karppaus dietille,koska minäkin olen voinut hyvin yli 30 vuotta omalla diabetes dietillä ja siihen yhdistettynä keliakia ja laktoositon ruokavalio.Eikä minulla ole mitään tarvetta perehtyä mihkään typeriin karppaus dietteihin,koska oma diettini on parempi koostumukseltaan ja siinäkin kuuluu syödä enemmän,runsaasti kasviksia.Minun ja ravitsemusterapeuttini tietolähteeni ovat paremmat ja terveellisemmät kuin sinun ja ravitsemusterapeuttisi.Taitaa olla niinpäin että sinun ravitsemusterauttisi ilmeisesti meni töihin ja minä vain jatkoin siinä vaiheessa perehtymistä ja tutkimusten lukemista omaan diettiini,niin että äläppä viitsi inttää vastaan että karppaaja ei mukamas syö makeaa,rasvaisia ja juo sokerilimuja.Äläkä ala minulle viisastelemaan ja naljailemaan,koska se on aivan turhaa.

    • TosiTerveellinen

      Oikeat karppaajat eivät syö mitään sokeria tai viljoja sisältäviä elinturhakkeita (sopii myös keliakikolle), maito on luonnollisesti luomua ja suoraan tilalta josta itse valmistetaan kefiiriä, viiliä sekä jogurttia ( sopii myös laktoosi-intolerantikoille) Hyvät rasvat ovat ellintärkeitä noin kolme ruokalusikkallista niitäkin riittää päivän tarpeisiin (sopii myös diabetikoille).. Ravintoterapeutit ovat myös turhakkeita fixuille ihmisille (tosin tyhmemmät turvautuvat heihin)

      • Hiilarit kunniaan

        Vastaan näin että karppaaminen on täysin p*rseestä ja tappakaa vaan itsenne sillä dietillä,eipä se ole minun ongelma.Minä ainakin hyvin syön ja hyvin voin omalla terveellisemmällä ja järkevämmällä ruokavaliolla.Keliakikolle sopii kaikki gluteeniton,laktoosi-intolerantikolle kaikki laktoositon ja diabeetikolle on tärkeää hiilihydraatit,sokeri on sallittu etenkin silloin jos on oikein matala verensokeri,silloin se on tavallaan lääke,korjaa matalan verensokerin niinkuin kaikki hiilihydraattipitoinenkin.Diabeetikolle sokeri ja kaikki vilja,hiilihydraattipitoinen on erityisen tärkeitä,eikä suinkaan mitään elinturhakkeita.Ravintoterapeutit ovat tarpeellisia fiksuille omasta terveydestään ja kunnostaan huolehtiville ihmisille,tyhmät eivät osaa turvautua heihin pyytää neuvoa oikeaan ja järkevään syömiseen.


      • Hiilarit kunniaan
        Hiilarit kunniaan kirjoitti:

        Vastaan näin että karppaaminen on täysin p*rseestä ja tappakaa vaan itsenne sillä dietillä,eipä se ole minun ongelma.Minä ainakin hyvin syön ja hyvin voin omalla terveellisemmällä ja järkevämmällä ruokavaliolla.Keliakikolle sopii kaikki gluteeniton,laktoosi-intolerantikolle kaikki laktoositon ja diabeetikolle on tärkeää hiilihydraatit,sokeri on sallittu etenkin silloin jos on oikein matala verensokeri,silloin se on tavallaan lääke,korjaa matalan verensokerin niinkuin kaikki hiilihydraattipitoinenkin.Diabeetikolle sokeri ja kaikki vilja,hiilihydraattipitoinen on erityisen tärkeitä,eikä suinkaan mitään elinturhakkeita.Ravintoterapeutit ovat tarpeellisia fiksuille omasta terveydestään ja kunnostaan huolehtiville ihmisille,tyhmät eivät osaa turvautua heihin pyytää neuvoa oikeaan ja järkevään syömiseen.

        Diabeetikkojen ainakin kuuluu rasvaa käyttää rajoitetusti,kolme ruokalusikkaa taitanee olla liikaa,mielestäni se riittänee ainakin minulle neljä pientä teelusikallista päivässä ja jotain kevytlevitettä,kasvirasvaa esim.keiju.Voit,oivariinit ja muut eläinrasvat ovat erittäin haitallisia,eikä ne ole edes suositeltavia diabeetikoille,tukkii verisuonet ja tulee muita ikäviä juttuja.


      • RavintoTietoa
        Hiilarit kunniaan kirjoitti:

        Diabeetikkojen ainakin kuuluu rasvaa käyttää rajoitetusti,kolme ruokalusikkaa taitanee olla liikaa,mielestäni se riittänee ainakin minulle neljä pientä teelusikallista päivässä ja jotain kevytlevitettä,kasvirasvaa esim.keiju.Voit,oivariinit ja muut eläinrasvat ovat erittäin haitallisia,eikä ne ole edes suositeltavia diabeetikoille,tukkii verisuonet ja tulee muita ikäviä juttuja.

        Mikäli keinotekoisia rasvoja käyttää kuten kevytkeijut ja muut kemikaalikoktailit niin siitä vaan elimistöä epätasapainoon. Terveelliseen ruokavalioon ei kuulu mitkään keinotekoiset lisäaine pommit. Voita ja kylmäpuristettuja öljyjä rasvaisenkalan ohella niin verisuonet tykkää... Se on totta että ainakin D1 tarvitsee hiilareita jos ottaa inskaa liikaa ja tarvitseehan kaikki hiilareita, mutta niitäkin riittää maksimissaan100g/vrk kaikki sen yli on turhaa lihotusmössä paitsi tietty huippu-urheilijat kulutuksen mukaan..


      • Myös Ravintotietoa
        RavintoTietoa kirjoitti:

        Mikäli keinotekoisia rasvoja käyttää kuten kevytkeijut ja muut kemikaalikoktailit niin siitä vaan elimistöä epätasapainoon. Terveelliseen ruokavalioon ei kuulu mitkään keinotekoiset lisäaine pommit. Voita ja kylmäpuristettuja öljyjä rasvaisenkalan ohella niin verisuonet tykkää... Se on totta että ainakin D1 tarvitsee hiilareita jos ottaa inskaa liikaa ja tarvitseehan kaikki hiilareita, mutta niitäkin riittää maksimissaan100g/vrk kaikki sen yli on turhaa lihotusmössä paitsi tietty huippu-urheilijat kulutuksen mukaan..

        Voi ei kuulu diabeetikolle ja mulle on annettu suositus ettei minun pidä käyttää sitä,vaan keijua ja muita kevytlevitteitä,kasvirasvoja.Terveelliseen ruokavalioon eivät kuulu mitkään voit,oivariinit ja muut eläinrasvat,verisuonet menee tukkoon vaan semmoisista,samoten kolesterolit ja paino vaan nousee.Suositeltavampia ovat keiju,becel ja muut kasvirasvalevitteet,jotka ei suinkaan ole mitään kemikaliokoktaileja,saati myöskään mitään keinotekoisia lisäaine pommeja vaan ihan hyödyllisiä ja tarpeellisia rasvoja.Mielestäni voi on ällöttävää,mulle riittää kun olen maistanut sitä ja joutuisin taas syömään niin melko pian tulisi etova ja paha olo niin että voi saa jäädä minun osalta sinne kaupan hyllylle,minä valitsen mieluiten jonkun kasvirasvalevitteen ja jatkan terveellisempää linjaa.Se on voi mikä laittaa elimistön epätasapainoon ainakin minun.Hiilarit eivät ole turhaa lihotusmössöä ja se yksilöllistä miten paljon kukakin tarvii hiilareita,diabeetikko ei suinkaan ota liikaa insuliini vaan sen määrän mitä kuuluukin ottaa,ellei sitten ole jokin vahinko käynyt ja hiilihydraattimäärä vaihtelee eri henkilöiden tarpeen mukaan,joillekin riittää maksimissaan se 100g/vrk,joillekin riittää vähemmän ja joillekin pitää olla enemmän.


      • RasvaTietoa
        Myös Ravintotietoa kirjoitti:

        Voi ei kuulu diabeetikolle ja mulle on annettu suositus ettei minun pidä käyttää sitä,vaan keijua ja muita kevytlevitteitä,kasvirasvoja.Terveelliseen ruokavalioon eivät kuulu mitkään voit,oivariinit ja muut eläinrasvat,verisuonet menee tukkoon vaan semmoisista,samoten kolesterolit ja paino vaan nousee.Suositeltavampia ovat keiju,becel ja muut kasvirasvalevitteet,jotka ei suinkaan ole mitään kemikaliokoktaileja,saati myöskään mitään keinotekoisia lisäaine pommeja vaan ihan hyödyllisiä ja tarpeellisia rasvoja.Mielestäni voi on ällöttävää,mulle riittää kun olen maistanut sitä ja joutuisin taas syömään niin melko pian tulisi etova ja paha olo niin että voi saa jäädä minun osalta sinne kaupan hyllylle,minä valitsen mieluiten jonkun kasvirasvalevitteen ja jatkan terveellisempää linjaa.Se on voi mikä laittaa elimistön epätasapainoon ainakin minun.Hiilarit eivät ole turhaa lihotusmössöä ja se yksilöllistä miten paljon kukakin tarvii hiilareita,diabeetikko ei suinkaan ota liikaa insuliini vaan sen määrän mitä kuuluukin ottaa,ellei sitten ole jokin vahinko käynyt ja hiilihydraattimäärä vaihtelee eri henkilöiden tarpeen mukaan,joillekin riittää maksimissaan se 100g/vrk,joillekin riittää vähemmän ja joillekin pitää olla enemmän.

        Alla Kevyt Keijun ja siinä käytetyn öljyn tuoteselostus sekä voin, jokainen voi ihan itse päätellä kumpi on se lisäaine pommi;D

        Keiju Keveämpi Kasvirasvalevite 30 % Vesi, rypsiöljy (14%), kasvirasvat, muunnettu perunatärkkelys, piimä, camelinaöljy (6%), suola (1,25%), emulgointiaineet (E471 ja E476 kasvirasvasta, soijalesitiini), säilöntäaine (kaliumsorbaatti), happamuudensäätöaine (sitruunahappo), aromit, A- ja D-vitamiini, väri (beta-karoteeni)..... Tavalliset öljyt, esim. rypsi- tai oliiviöljy valmistetaan monimutkaisen prosessin avulla, jota kutsutaan raffinoinniksi. Prosessin aikana öljynsiemenet puhdistetaan, rouhitaan, käsitellään kuumalla höyryllä, uutetaan öljy teolllisella liuottimella rouheista, hajotetaan lima-aineita hapolla, neutralisoidaan vahvalla emäksellä, poistetaan lesitiini ja väri jne. kunnes tuloksena on raffinoitu öljy. Tämän jälkeen öljy on vasta osana margariinin valmistusta tai siirretään sellaisenaan kaupan hyllylle.....

        Valio Luom voi on valmistettu perinteisesti kirnuamalla puhtaasta suomalaisesta luomukermasta. Luomuvoi on 100 % lisäaineetonta, sen valmistuksessa on käytetty ainoastaan luomukermaa ja suolaa. Luomuvoissa on sama hieno ja aromikas maku kuin perinteisessä Valio voissa ja se sopii Valio voin tavoin erinomaisesti ruoanlaittoon ja leivontaan.


    • Non-Karpenteri

      Kyllähän niitä näyttää riittävän. Ei ole vielä kehitetty niin älytöntä väitettä, etteikö joku uskoisi siihen ja karppaus on malliesimerkki.

      Ameriikan ihmemaassa tämä karpenterihumpuuki alkaa jo menettää suosiotaan, mutta Suomi menee aina muutaman vuoden jälkijunassa. Odottele vielä muutama vuosi niin karpenterius on aika lailla varmaan vähentynyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe