Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

canoncanon

Elikkä onko kellään kokemusta tästä linssistä? Onko hintansa väärti vai kannattaisko samantien satsata L-sarjalaiseen?

10

848

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1122

On hyvä. Osta Saksasta, Foto-Erhardt. Säästät lähes 300€ kuin Suomesta ostettaessa

• pertttti

kalliimpi saksassa kuin suomessa

• vtt´
        pertttti kirjoitti:

kalliimpi saksassa kuin suomessa

Ja eroa on vain 11 kk, vttu, tongit ylöspäin vanhoja pskajuttujasi.

• per5
        vtt´ kirjoitti:

Ja eroa on vain 11 kk, vttu, tongit ylöspäin vanhoja pskajuttujasi.

tuleppas niin pestään suu saippualla poika poika

• Canonisti minäkin

Miksi? F/2.0 35mm on halvempi eikä f/1.4:kään ole paljoa kalliimpi normaaliksi.

• 17-55

Onhan tuo 17-55 paljon monipuolisempi objektiivi kuin pelkkä 35 joka on croppirungossa normaaliobjektiivi ei laajakulma kuten 17 -55. 35 mm:llä voi sisätiloissa tulla seinä vastaan aika nopeasti jos haluaa kuvaan laajempaa kuvakulmaa. Lisäksi tuon zoomin kuvanlaatu esim 17mm:ssä on parempi F4:ssä (esim ) kuin tuolla 35mm:llä phozone.de:n mittausten perusteella.

• sama laulu...

Miksikö. Syitä voi keksiä itsekkin, mutta jos ei halua tehdä kompromisseja niin ostaa molemmat ja vaihtaa lasia tarpeen mukaan. Eikö tuo ole se järkkärin idea, että laseja voi vaihdella?

• canoncanon

35mm f/1.4 L ei tarjoa läheskään samaa monipuolisuutta kuin 17-55mm, vaikka se valovoimaltaan kyllä kutkuttaisikin hankkia. Jos 35:sen hankkisin, haluisin siihen rinnalle varmaanki jonku toisen, ja kun hyvä telezoomi jo löytyypi niin 17-55mm polttoväli on paras valinta minulle, joka kuvaan kaikkea sekalaisesti, enkä ole erikoistunu pelkästään esim. potretteihin.

Kyselin tästä linssistä ihan nyt vaan siksi, että onko joku huomannut jotain suuria vikoja tai onko kenkkuillut teidän käytössä? Itse tähän mennessä kaikki lukemani palaute k.o. objektiivista on hyvää, mutta halusin vielä täällä kysellä.
      Suosittelisiko joku mieluummin Canon EF 17-40mm f/4L USM tämän sijasta? On kuitenkin L-sarjalainen, ja yleensä ne nyt vaan on parempia...
      Harmi kun ei pääse kokeilemaan ennen ostoa....

• 1122

No, mulla on ollut ja tulee kauaun eteenkinpäin 17-55 f:2.8. olen tosiaan tykänny, nytkin kolmen vk:n reissun mukana vain tämä mukana. Toisena on 70-200 f:2.8 mutta painava, n 1,4 kg.

Hyvä lasi, Saksasta tilattu ja sinne netissä maksettu, takuut mukana.

• Canon 7D

Olen käyttänyt parisen vuotta 17-55 f2.8:aa ja kokemukset ovat erittäin hyviä. Laatulasi, kuten joku reviewaajakin sanoi - voisi olla L-sarjaa jos ei olisi APS-C kennoa varten. Huomaathan että 17-40 f4 L:ssä ei ole kuvanvakainta, mikä ainakin minulla oli ratkaiseva tekijä. Tosin lasi on sen verran iso murkale, että reissukäyttöön olen ostamassa rinnalle Tamronin 18-270 mm:stä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      177
      3691
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1638
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      27
      1395
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1272
    5. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      19
      1068
    6. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      194
      1053
    7. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      1021
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      92
      1018
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      121
      952
    10. Se olisi ihan

Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      785
    Aihe