Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

canoncanon

Elikkä onko kellään kokemusta tästä linssistä? Onko hintansa väärti vai kannattaisko samantien satsata L-sarjalaiseen?

10

776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1122

      On hyvä. Osta Saksasta, Foto-Erhardt. Säästät lähes 300€ kuin Suomesta ostettaessa

      • pertttti

        kalliimpi saksassa kuin suomessa


      • vtt´
        pertttti kirjoitti:

        kalliimpi saksassa kuin suomessa

        Ja eroa on vain 11 kk, vttu, tongit ylöspäin vanhoja pskajuttujasi.


      • per5
        vtt´ kirjoitti:

        Ja eroa on vain 11 kk, vttu, tongit ylöspäin vanhoja pskajuttujasi.

        tuleppas niin pestään suu saippualla poika poika


    • Canonisti minäkin

      Miksi? F/2.0 35mm on halvempi eikä f/1.4:kään ole paljoa kalliimpi normaaliksi.

      • 17-55

        Onhan tuo 17-55 paljon monipuolisempi objektiivi kuin pelkkä 35 joka on croppirungossa normaaliobjektiivi ei laajakulma kuten 17 -55. 35 mm:llä voi sisätiloissa tulla seinä vastaan aika nopeasti jos haluaa kuvaan laajempaa kuvakulmaa. Lisäksi tuon zoomin kuvanlaatu esim 17mm:ssä on parempi F4:ssä (esim ) kuin tuolla 35mm:llä phozone.de:n mittausten perusteella.


      • sama laulu...

        Miksikö. Syitä voi keksiä itsekkin, mutta jos ei halua tehdä kompromisseja niin ostaa molemmat ja vaihtaa lasia tarpeen mukaan. Eikö tuo ole se järkkärin idea, että laseja voi vaihdella?


    • canoncanon

      35mm f/1.4 L ei tarjoa läheskään samaa monipuolisuutta kuin 17-55mm, vaikka se valovoimaltaan kyllä kutkuttaisikin hankkia. Jos 35:sen hankkisin, haluisin siihen rinnalle varmaanki jonku toisen, ja kun hyvä telezoomi jo löytyypi niin 17-55mm polttoväli on paras valinta minulle, joka kuvaan kaikkea sekalaisesti, enkä ole erikoistunu pelkästään esim. potretteihin.

      Kyselin tästä linssistä ihan nyt vaan siksi, että onko joku huomannut jotain suuria vikoja tai onko kenkkuillut teidän käytössä? Itse tähän mennessä kaikki lukemani palaute k.o. objektiivista on hyvää, mutta halusin vielä täällä kysellä.
      Suosittelisiko joku mieluummin Canon EF 17-40mm f/4L USM tämän sijasta? On kuitenkin L-sarjalainen, ja yleensä ne nyt vaan on parempia...
      Harmi kun ei pääse kokeilemaan ennen ostoa....

      • 1122

        No, mulla on ollut ja tulee kauaun eteenkinpäin 17-55 f:2.8. olen tosiaan tykänny, nytkin kolmen vk:n reissun mukana vain tämä mukana. Toisena on 70-200 f:2.8 mutta painava, n 1,4 kg.

        Hyvä lasi, Saksasta tilattu ja sinne netissä maksettu, takuut mukana.


    • Canon 7D

      Olen käyttänyt parisen vuotta 17-55 f2.8:aa ja kokemukset ovat erittäin hyviä. Laatulasi, kuten joku reviewaajakin sanoi - voisi olla L-sarjaa jos ei olisi APS-C kennoa varten. Huomaathan että 17-40 f4 L:ssä ei ole kuvanvakainta, mikä ainakin minulla oli ratkaiseva tekijä. Tosin lasi on sen verran iso murkale, että reissukäyttöön olen ostamassa rinnalle Tamronin 18-270 mm:stä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe