Mikä vaivaa

HK sinistä

Tänään iski kaupassa aivan vastustamaton hinku tehdä kunnollinen makkarasoppa kun sattui Hk blöö vielä olevan tarjouksessa. Tuumasta toimeen, sipulit , perunat, porkkanat muhittelemaan lihaliemeen laakerinlehden ja pippureiden kera.
Lopuksi sekaan pilkottu lenkki.
Maistelin sitä jo raakana.. hmm. mietin että edellisestä sopasta on jo sen verran aikaa etten vaan muista miltä sen piti maistua. Noh ei muuta kun makkaroiden kypsyttyä syömään.
Eihän se ole enään ollenkaan entisensä !
Semmonen pehmeä mauton jauhopala tuli mieleen.
HÖH !
Onko vika suussa vai makkarassa.. juuresten maku oli ihan jees..

20

391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juonikko-eukko

      No minä ainakin paistan pilkotut makkarat pannulla että saavat vähän väriä ja pinta rapsakoituu. Sitten vasta lähes kypsän keiton sekaan ne heitän.

      • Jarzew

        Nyt puhut asiaa. Juuri oikea tapa tehdä lihakeitto HK:n sinisestä.


    • maku on muuttunut

      Niin niin se pitää tehdäkin että vähä paistaa niitä makkaroita mutta hk sininen on todellakin mennyt tiensä päähän ja lähtenyt takaisin makukombinaation suhteen, ei se ole enään yhtään hyvää.

    • Erämies55

      HK:n sininen on todella muuttunut syömäkelvottoman makuiseksi kamaramössöksi. Suolalla saattaaisi olla makuun jotain parantavaa vaikutusta, mutta se ei poista sitä tosiasiaa että se on tehty eläinten nahkoista suurimmaksi osin. Kamara-jauhomössö sopisi paremminkin sen uudeksi nimeksi. Sillä ei ole nykyisellään mielestäni edes oikeutta käyttää HK:n sininen tuotenimeä. Täyttä rienausta ja asiakkaan pettämistä tuollainen salakavaluus.

    • Heksi X

      Sama juttu Atrian perinteisen grillimakkaran kanssa...jauhoiseksi ja mauttomaksi meni viime kesänä...sitten myytiin "tarjouksessa"!

      • Jarzew

        Älä hyvä mies sekaannu noihin Atrian "makkaroihin". Pysy HK:n sinisessä mistä voi valmistaa kylmät alkupalat, alkukeitot, pääruoat, jälkiruoat ja snackit dpillä (Aura sinappi.)

        Mistä muusta materiaalista pystyt hoitamaan koko pitkän päivällismenyyn?


    • makkaratietoinen

      Kyllä. Olen harrastanut HK:n sinistä ja Atrian punaista uunimakkarana. Kummankin maussa paistaa nykyään broileri ja joku elukoille syötettävä rehu.

      Ei kuulu uunimakkara enää meillä ruokalistalle ainakaan kyseisten valmistajien tuotteista valmistettuna.

      • Jarzew

        Niin miltäköhän se eläimille tarkoitettu rehu maistuu? Kerroppa tarkemmin.


    • oikeassa olet, huomasin jo muutama vuosi sitten ettei ole saman makuista kuin ennen, nykyään sitä ei voi vikisemäti syödä edes kylmiltään. miksiköhän muuttivat sen makua, ei ainakaan asiakkaiden pyynnöstä sellaista on turha väittää?

      • Jarzew

        Sun kieli on varmaan turtunut jos olet syöny välillä jotain moskaa, esim sieniä, Atrian punaista, teeskentelyrapuja tms tavaraa. HK blöö on ja pysyy edelleen maukkaana täyslihamultiravinteena.


    • Vaimo tietää

      Sehän on perinteistä jauhomakkaraa se!!!!!!!!!!!!!

      • Jarzew

        Ovvai? 47% lihaa (mukana ei ole koneellisesti erotettua osuutta jolloin se on 52%)ja loputkin vilja ja maitotuotteita. Jauhojahan pitää multiravinteessa toki olla.


    • suhmmu

      Kaveri kaupan alalta sanoi, kun päivittelin miksi jotkut ennen niin hyvät tuotteet ovat menettäneet makunsa, että valmistajat säätelevät kalliita raaka-aineita tuotteiden teossa ja jos myynti esimerkiksi taas alkaa laskea niin lisätään taas sitä makua. Uskon kyllä tuohon täysin. Välillä esimerkiksi juuri tuo HK ei maistu millekkään.

    • Tsiakura

      Hoh.Hoh.Hoo Ettekö tajua että HK:n sinisessä on nykyään enemmän vehnäjauhoa kun ranskanleivässä. Ostakaa kunnon makkaraa .Hinta on korkeampi mutta niin on makukin.

    • braat wursti

      "Lihaa lisäämättä, jauhoja säästämättä"

      HK:n tuotteet ovat jo muutaman vuoden olleet täysin ala-arvoisia ja syötäväksi kelpaamattomia.

      • varma nakki

        Kerranpa kävi silleen että tehtiin tilausta asiakkaille, "ulkoruokinnassa" ja HK sinistä pannuun tirisemään. Tulipas muuten palautteet !!!
        Lähetin ylijääneet makkarat takasin HK:lle labraan ja vastauksena tuli että niistä
        puuttui kokonaan suola. Korvaus kyllä saatiin, mut enää emme osta HK sinistä vaan kabanossia.


      • Jarzew
        varma nakki kirjoitti:

        Kerranpa kävi silleen että tehtiin tilausta asiakkaille, "ulkoruokinnassa" ja HK sinistä pannuun tirisemään. Tulipas muuten palautteet !!!
        Lähetin ylijääneet makkarat takasin HK:lle labraan ja vastauksena tuli että niistä
        puuttui kokonaan suola. Korvaus kyllä saatiin, mut enää emme osta HK sinistä vaan kabanossia.

        Paljon tehdään niin joskus sattuu virheitä. Itse suurkuluttajana en tuommoiseen ole törmännyt. Kerran tarjosin blöötä ransjakaisille vieraille, jotka itseään jonkin asteisiksi gulinaristeiksi mainostavat. Takassa paistatin varttipötköt itse kullakin. Kyllä oli suut messingillä kun vielä ainoaa ja oikeaa Aura sinappia pyyhkäs pari palkoa kylkeen. Kehuivat todella maukkaaksi makkaraksi.

        Luulen että se on kateellisten teeskentelijöiden mohellusta se että HK on mauton jauhomakkara. Teeskentelevä ihminenhän haluaa näyttää ulospäin niin kovin trendikkäältä ihmiseltä joka nauttii vain harvinaisimpia sieni yms haista paskan teeskentelymössöjä.


      • varma nakki
        Jarzew kirjoitti:

        Paljon tehdään niin joskus sattuu virheitä. Itse suurkuluttajana en tuommoiseen ole törmännyt. Kerran tarjosin blöötä ransjakaisille vieraille, jotka itseään jonkin asteisiksi gulinaristeiksi mainostavat. Takassa paistatin varttipötköt itse kullakin. Kyllä oli suut messingillä kun vielä ainoaa ja oikeaa Aura sinappia pyyhkäs pari palkoa kylkeen. Kehuivat todella maukkaaksi makkaraksi.

        Luulen että se on kateellisten teeskentelijöiden mohellusta se että HK on mauton jauhomakkara. Teeskentelevä ihminenhän haluaa näyttää ulospäin niin kovin trendikkäältä ihmiseltä joka nauttii vain harvinaisimpia sieni yms haista paskan teeskentelymössöjä.

        Totta totta mutta kun sinne metsään ei saa mitään korvaavaa tuotetta sormia napsauttamalla. Siellä oli tosiaan joku erä missä ei ollut suolaa ollenkaan. Onneks oli lettutaikinaa reilusti niin kellekkään ei jäänyt nälkä.
        Tuommosen isomman satsin kun ostaa niin vissiin pitäsi puukolla vuolasta jo kaupassa maistiaiset ettei käy vastaavaa vahinkoa toista kertaa.
        Onneksi porukat ymmärsi että vika ei ollut meissä, koska se omastakin mielestä maistui
        ei millekkään.


    • Jarzew

      Turhaa on pelkosi HK:n täyslihamultiravinteen muuttumisesta. Olen itse varmistanut asian HK:n makkaratalon tuotekehitysjohtajalta. Hän kertoi HK:n sinisen reseptin olleen alusta asti sama eikä muutoksia tulla koskaan tekemään. Minä blöön suurkuluttajana voin vagvistaa tuon tiedon, koska olen syönyt ko. loistotuotetta sen syntymästä asti suunnattomia määriä. Ja ilmeisesti siitä syystä olenkin pysynyt hoikkana ja hyväkuntoisena vouhottamatta mitään ihme dieettejä yms kuntokuureja välillä.

      Tämä tarina on tosi.

    • MakkaraaJees!

      *koska olen syönyt ko. loistotuotetta sen syntymästä asti suunnattomia määriä. Ja ilmeisesti siitä syystä olenkin pysynyt hoikkana ja hyväkuntoisena vouhottamatta mitään ihme dieettejä yms kuntokuureja välillä.*

      Hehee! Hauska juttu. Kannattaisi lanseerata sellainen blöö- dietti suomeen. Varma hitti! Heh!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1959
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1887
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1865
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1370
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe