Kirjoitan tämän tosissani, toivon että ns vittuilijat eivät vaivaudu.
Olen 176/126 nainen, haluan painoni alas, mutta se ei putoa vaikka liikun miten ja syön terveellisesti. Kiinteytynyt olen. Mulla on aiemmin ollut PT keneltä TOIVOIN että ottaa huomioon että painoni putoaa eikä vain kiinteytystä tapahdu, mutta ei, sinne meni 700 € :(
Osaisiko joku oikeesti suositella TSEMPPAAVAA, OTTAA SEN ASIAKKAAN TOIVEET HUOMIOON, PITÄÄ SIITÄ NS HUOLTA. Saa sille asiakkaalle hymyn huulille :) Olen katsonut PT Tampereelta, mutta jotenkin ei ole iskenyt. Kai mulla on itsetuntokin jo niin huono että jo sen PT ulkonäön perusteella ajattelen että kai toikin nauraa mulle selän takana.
Moikka. Personal Trainer asiaa Tampereelta.
17
654
Vastaukset
- Tunnelirotta
Eli haluat että sulle suositellaan traineria?
Sopiiko kysyä kuinka hyvin olet perillä ravintoasioista? Tunnetko keskeiset makroravintoaineet ja osaat valita ruokia oikein ruokavalioosi?
Ruokavalio on se avain laihtumiseen. Liikunta on vain pieni tukitoimi jolla herätellään aineenvaihduntaa, työllistetään lihaksia etteivät ne pala olemattomiin laihdutuksen aikana ja saadaan toki myös pientä ylimääräistä energiankulutusta aikaan.
Pysyvän hoikistumisen saa aikaan vain itse niin että on tarpeeksi valaistunut ravinto ja liikunta-asioista. Kukaan muu ei pysty puolestasi laihtumaan ja tekemään elämänmuutosta. Elämänmuutoksen on oltava pysyvä eli et voi enää palata siihen entiseen elämääsi joilla olet mittoihisi joutunut. - joo.suu
Moi Tinttiii :))
Tunnelirotta tuossa puhui ihan asiaa :) Itse entisenä ylipainoisena vannon nykyään myös nimenomaan elämäntapojen muuttamisen nimeen. Kokeilin kaikki keinot ja kuurit, painonvartijoista pt:eihin, mutta pysyvää tulosta alkoi tulla vasta kun opettelin itse kalorilaskuri.fi:n avulla ruokavalion perusasioita. Kokoisellesi naiselle esim. 2500kcal päivässä, suhteilla hiilarit 50, proteiinit 30 ja rasvat 20%, niin saat aivan varmasti painon laskusuuntaan! Liikkumista voi ottaa mukaan hiljalleen, alkuun vaikka vaan hyötyliikuntana. Kiinteytystä saa kuntosalilta - minkä varmaan jo tiedätkin :)
Oletko jäsenenä jollain salilla, vai etsitkö ns. villiä pt:ä? - Tinttiii
Empäs enää ole muistanut tulla lukemaan tätä :D
Mielestäni olen aika hyvin perillä mitä söisin. Oon laskenut kiloklubiin syömisiäni, ne on antanut 1700-2000 kcl päivä, liian vähänkö? Liikun myös 4 pv vk salia ja aerobista mutta se into on lopahtanut kokonaan kun paino ei putoo. Laitan vaikka esim mitä syön. Lähen aamupalasta iltapalaan, 5 ateriaa päivässä.
Puuro, marjat, vitamiinit, hedelmä.
Marinoimaton kanan rintafile, 1 peruna, salaattia paljon , raejuusto, maitoa.
Maitorahka vadelmilla, hedelmä.
Paistijauhelihaa pelkästään itse maustettu, salaattia paljon, raejuusto, maito, peruna tai sitten ei.
Maitorahka vadelmilla tai munakas.
Voi olla että söisin liian vähän siihen nähden kun liikun ja ylipainoo on paljon vai? Liikaa en usko syöväni. Työssäni liikun myös aika paljon.
Vettä menee 2-3 l päivä, öljyä lorauttelen salaattiin päivittäin.- Nainen 30+
Tietämättä ikääsi voi olla mahdollista, että kulutat n. 1500 kcl per päivä. En tajua, mistä tuo nimim. joo.suu on vetänyt tuon luvun 2500kcl (vitsi?). Tuskin edes kenenkään miehenkään päiväkulutus on tuota luokkaa..
Itse sain selville, mitä kulutan, kun kävin kehonkoostumusmittauksessa. Veikkaan, että löydät netistä jonkun karkean arvion, kuinka paljon kulutuksesi on per päivä, kun huomioidaan ikäsi, jos et halua käydä tuossa mittauksessa.
Olen itse 33-vuotias ja kulutan n. 1300 kcl per päivä. Tämän tiedon sain siis kehonkoostumusmittauksesta. Eli en saisi syödä juuri mitään, jos ei halua lihoa.:)
Kuulostaa siis tosiaan siltä, että syöt edelleen liikaa.
- Tintiii
Olen jäsenenä salilla mutta ei jotenkaan se PT mikä siellä on ni innosta :D Vähän sellasta rempseetä, mutta pitää kovaa kuriakin. Tottakai se musta lähtee että tapahtuu tuloksia, syntyhän edellisen kanssa kiinteytystä mutta miksi paino ei putoo vaikka toitotin sitä. Enemmän tehtiin lihaskuntoo kun hiki liikuntaa.
- minimyy
http://www.bennowellness.fi/
Hanna laittoi minut kuntoon, itse en olisi ikinä päässyt samaan. Ja on juuri sellainen, että pitää huolta. Ja vaikka hiki lensi ja treenit oli välillä tosi kovia, ei niitä tehty liian tosikkomaisesti, vaan kyllä me naurettiinkin =) - Tinttiii
Edellinen PT sanoi että mun on syötävä vähintään se 2000 kcl päivä koska ylipainoa on paljon ja kulutan myös paljon. Mutta en enään stressaa, himmaan liikuntaa, aion nyt aluksi ruokavaliolla koittaa josko paino putoaisi.
- Tinttiii
Mulle on tehty siis se kehonkoostumusmittaus, siinä oli yli 2000 kcl.
- 180/100_M
"En tajua, mistä tuo nimim. joo.suu on vetänyt tuon luvun 2500kcl (vitsi?). Tuskin edes kenenkään miehenkään päiväkulutus on tuota luokkaa.."
Miksi ihmeessä näin ajattelet? Luuletko että kaikki miehet on samanlaisia? Tiedät todella vähän. Moni kuluttaa paljon enemmänkin, jos on a) fyysinen työ b) nopea aineenvaihdunta c) tekee treenit vuorosarjoina lyhyillä palautuksilla sykkeet korkealla= kulutus lisääntyy ja kaloreiden jälkipoltto on useita tunteja kova. Tunnen monta mies treenaajaa, jotka pudottelevat painoa 3000kcal/pvä ja korkeammillakin. Ei mitään järkeä laskea kaloreita heti liian alas. Lihasmassaa palaa ja aineenvaihdunta tökkää ja rasvanpoltto stoppaa. Moni mies syö 4000-5000kcal, että paino nousee vähän (jos haetaan lihasmassaa). Nyt ei puhuta normi sohvaperunoista vaan aktiivisista miehistä. Ihmisiä on todella paljon erilaisia, kaikki jutut ei toimi kaikilla. Pitää oppia tuntemaan kroppansa.
Mitä alkuperäisen kysyjän diettiin tulee, niin todellakin kalorit pitäisi olla suht korkealla alkuun, muuten ei tapahdu mitään kun kroppa pistää stopin. Sitten onkin tärkeää katsoa mitä syö ja suunnitella tarkkaan. Ei kannata ottaa mitään personal traineria mikä on käynyt kirjekurssin, vaan jos haluat Tampereelta parhaimmat niin ota yhteys Jutta Gustafbergiin olet varmaan lukenut lehdistä hänestä. MM kisoissaa käynyt body fitness kilpailija, personal trainer yms. Yhdessä Jari Mentulan(Suomen menestyneimpiä kehonrakentajia) kanssa suunnitellaan treeni ja ruokavalio mikä toimii. He ovat suunnitelleet asiakkaille ohjelmia vuosikymmeniä. GoFatGo kamppanja varmaan kertoo kuinka moni Suomalainen on onnistunut dietissä. Kohta alkaa ilmainen kampanja diettaajille, jossa Jutta ja Jari kertovat ILMAISEKSI treenit ja ruokavalion. Mutta sinuna ottaisin yhteyttä joko Juttaan tai Jariin www.fitfarm.fi ja tekisin ihan oman ruokavalion/treeniohjelman lihaskuntoineen. Salitreenistä saa todella tehokkaan ja rasva tirisee silmissä ja se on hauskempaa kuin aerobinen. Tästä voit kattoa mitä viime vuonna tuo naisten ruokavalio sisälsi. Kaloreita siinä on luultavasti liian vähän sinulle painoosi nähden. Rasvaa tulee myös liian vähän omaan makuuni. Hiilareista voi tinkiä, mutta hyvistä rasvoista ei. Ilman hyviä rasvoja (kylmäpuristettu oliiviöljy, rypsiöljy, kalaöljy, pellavaöljy) ei rasva "pala".
http://parempimina.wordpress.com/2010/08/25/go-fat-gon-naisten-ruokavalio/- Nainen 30+
Ottaen huomioon, että aloittaja on nainen, joka lähtökohtaisesti kuluttaa vähemmän kuin mies ja ylipaino esteenä, että voisi edes liikunnan avulla kuluttaa paljon, pidin kummallisena ehdotusta, että aloituksen naisen normaalikulutus olisi yli 2000 kcl vuorokaudessa. Miehien kulutuksesta en puhunut sanaakaan. Toki ymmärrän sen, että esim. 190cm ja 100kg mies voi hyvin kuluttaa tuon verran.
- -Ihmettelevä-
180/100_M sanoo, ettei kannata ottaa personal traineria joka on käynyt kirjekurssin. Olen aivan samaa mieltä, valmentajan koulutustausta ja osaaminen ovat tosi tärkeitä, onhan valmentamisessa kyse muiden ihmisten terveydestä ja hyvinvoinnista - asioista joihin ei pidä mennä puuttumaan ellei todella tiedä mitä tekee. Ihmetyttääkin, että seuraavaksi 180/100 suosittelee firmaa, jonka useimmat valmentajat ovat joko alalleen kouluttamattomia tai todella vähäisen koulutuksen omaavia (ainakin valmentajaesittelyiden mukaan kyseisen firman omilla sivuilla). Menestyminen fitness- tai kehonrakennuskisoissa ei todellakaan tarkoita, että olisi riittävästi osaamista valmentaa muita.
- MNA-testaaja
Hei!
Ota ravintoasioissa yhteyttä kotipaikan terveysasemalle - pyydä lääkäriltä lähete ravitsemusterapeutille. Ravitsemusterapeutilla on oikeaa tietoa eikä hän tee päätelmiä miten sattuu.
Laihduttaessa on tärkeää saada riittävästi energiaa mm. lihasten turvaamiseksi.
Lääkärinkäynnin yhteydessä olisi hyvä tarkistaa perusterveytesi mm. sokeritp.
Ravitsemusterapeuttipalvelut ovat muuten ilmaisia. - Tinttiii
No en mä nyt usko että mun kokosella naisella ois vaan kulutus 1500 kcl. Jos liikun ja työssä kävelyt viellä päälle ja illalla lenkki tai joku, ja 1500 kcl söisin niin voin sanoo että nälkä ois ja todella kova illalla.
- Tintiiii
Sanokaas nyt onko tuossa mun ruokavaliossa paranneltavaa? No ehkä sitä hyvää rasvaa mitä 180/100 sanoi. Musta kyllä tuntuu että kulutan niin paljon tolla liikunnalla kun on paljon ylipainookin että syön liian vähän, meinaan pitin tässä nyt viikon stopin liikunassa, söin normi kotiruokaa ni paino on pudonnut 4 kg, no nesteihähän ne on mut kuitenkin.
On vaan jäänyt tuo salilla treenaminen mieleen ja itseensä peiliin katsominen kuinka on muuttunut vaikka kg näyttää hirveiltä lukemilta. - Tintiiii
Kävin tossa syksyllä lääkärissa ihan painon takia, lääkäri oli mies, sanoi että en usko että painat noin paljon vaikka puntari näytti, sanoi että laittaa lähetteen ravitsemusterapeutille, mutta siksi en mee sinne ku tiedän mitä se siellä sanoo et syö sen ja sen mukaan, uskon että nytkään en syä epäterveellisesti.
Kommentoikaa oikeesti joku ota mun ateriaa, mun mielestä siinä ei ole liikaa tämän kokoiselle naiselle ja kun ottaa huomioon kuinka paljon liikun viikossa työt päälle.- Ravitsemusneuvonta
Mene nyt ihmeessä, kun lähetteenkin sait.
Siellä ravitsemusneuvonnassa rakennetaan kyllä ihan sinun mieliruoka-aineidesi varaan se suunnitelma (jos siis ne ei ihan pielessä ole, ja sullahan ei näyttäisi olevan)
Ihan itse saa siis toivoa, mitä ruokia paljon jne.
Tuli mieleen, laitatko kuinka paljon salaatinkastiketta tai öljyjä? Varmaan tiedätkin, että niistä tulee helposti lorauteltua satoja kcaloreita päivässä, jos syö useamman salaattisetin kunnon kastikekuorrutuksella (minun kompastuskiveni)
Vaikket nyt jumpissa ja salilla kävisikään, ainakin kävely ja ulkoilu kannattaa kuitenkin aina. Se piristää ja tuulettaa mieltä. Lainaa vaikka naapurin tai sukulaisn koiraa kaveriksi! - ex lihava
Sen enempää leikkimättä asiantuntijaa, vastaan kuitenkin omakohtaisen kokemukseni perusteella. Syöt mielestäni suht säännöllisesti, eli ainakaan siitä ei pitäisi olla kiinni että aineenvaihdunta lyö tyhjää.
Ehkä lisäisin tuohon vielä sen kuudennen ruoan, riippuen tietysti heräämisestä ja nukkumaan meno ajoista.
Sen verran, että voisit tuohon aamupuuron ja seuraavan ruoan väliin lisätä salaatin.
Pidät nyrkkisääntönä noin kolmen tunnin ruokailuvälejä.
Perunan voisit toisella aterialla jättää pois ja maitoa nautit ehkä minun makuuni liikaa, että ehkä sitäkin vois ruoan kanssa kokeilla että juo välillä vettä tai parempi vielä kivennäisvettä.
Muistathan ettet aamulla juo maitoa jos otat silloin vitamiinit, maidon ja vitamiinien välillä pitäisi pitää aina taukoa..
Itse olen pudottanut reilusti painoa vajaassa vuodessa, nykyään tuppaa menemään jopa liian alas paino.
Sinä ainakin liikut paljon ja syöt sopivasti, että kyllä se laskuun siitä lähtee:)
Mutta muistathan myös sen, että jos käyt salilla ja teet lihaskuntoharjoituksia lihaksesi kasvavat ja painon lasku saattaa välillä pysähtyä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1203805Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä5823327- 1001991
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa221524Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501406Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä821404- 1151243
- 471169
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal1291156- 911143