Koska tulit uskoon?Miten tulit uskoon?

Mohikaani_27

* Otsikon aiheesta on palstalla monenlaista käsitystä ja uskomusta.

* Mutta miksi emme vaan usko Raamattua, siellä on lukuisia esimerkkejä kun ihmisiä pelastuu ja tuli , jopa 3000 yhtenä päivänä?

* Otetaan malli vaikka Korneliukswn kotoa, missä Pietari piti voimakkaan kotikokouksen.
* Pietari puhui ja saarnasi Jeesuksesta, Apt.10: 34 - 43. 44. jatkuu,

* "< Kun pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka olivat sanaa kuulemassa.
45. Kaikki ne, jotka USKOIVAT, jotka olivat ympärileikattuja ja olivat tulleet pietarin mukana, hämmästyivät sitä, ett' Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoiden päälle,
46. sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari sanoi;
47. Ei kai kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?
48. Ja hän käski kastaa heidät Jeesusken Kristuksen nimessä. Sitten he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä. >"

* Kaikki joka uskoivat, tulivat uskoon siinä sinä iltana, eikä suinkaan alkaneet kasvaa pelastukseen, kenties vuosia pitkään prosessiin. Ei, vaan he uudestisyntyivät SANAN saarnan kuultuaan, ja USKOIVAT.

* Aivan samaoin tulin itsekkin uskoon aikoinaan. Tarkalleen niin kuin nämä silloin Korneliuksen kotona tulivat uskoon. Minulle tapahtui sanan tarkasti juuri noin. Ja siitä on Jumala Pyhän Henkensä antanut vakuudeksi, joka on vielä tänäkin päivänä sinettinä rinnassani.

* Sitten on monia muita tilaisuuksia, joissa apostolit saarnasivat Sanaa, ja ne jotka kuulivat ja ottivat Sanan vastaan tulivat uskoon. (Vauvat ei, koska he eivät voineet "kuulla" ja että olisivat voineet ottaa vastaan uskossa saarnatun Sanan.)

* Filippos luki Sanaa, ja hoviherra uskoi, kun Filippos selitti hänelle kuka Jeesus oli, ja mitä Hän oli tehnyt. Jes.53. Hän uskoi, tuli uskoon ja otti kasteen jatkoi matkaa iloisena ja onnellisena. Ei siis mitään kasvamisia pelastukseen tarvita. Uskon kautta ja suun tunnustuksella pelastutaan, hoviherrakin tunnusti, " Minä uskon, että Jeesus on Jumalan Poika"!

* Uskossa kasvaminen on sitten jo toinen asia, siinä kasvetaan, Sanan kautta kastellaan ja ruokitaan ja opetetaan, ja silloinkin Jumala antaa kasvun, jokainen uskovainen on omassa uskon määrässään kasvanut siihen missä nyt on. Ja en oikein tiedä, tietääkö sitä edes itse, missä kohtaa kasvussa ollaan?

* Paavali oli kasvanut " Kristuksen mitan täydeniän määrään"! Mutta Paavalia olikin "venytetty" monissa piinan penkeissä, siksi kaiketi oli saavuttanut uskon täyden iän Kristuksen mitan mukaan.

* "Usko tulee kuulemisesta, kuuleminen Kristuksen sanan kautta."

* "Joka uskoo ja kastekaan se pelastuu.."

* " Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi, suun tunnustuksella pelastutaan."

* Joka uskoo, Jumala antaa voiman tulla Jumalan lapseksi.

* Uskoon synnytään Hengen kasteessa. 1Kor. 12:13. Ja uudetisyntyneet kastetaan vesikasteella, uskovien upotuskasteessa hautaamalla. Room.6:3,4.
* Vai onko joku ollut hautajaisissa, jossa haudattava jätetään edes osaksikaan näkyviin mullan alta? Kasteessa vaan on vesi, mullan sijasta.

* Kaste kuuluu Raamatun ja Jumalan sana sekä hengen mukaan ainoastaan uskoon tuleville, uudestisyntyneille Sanan uskossa ymmärtäville. " Jolla korvat, kuulkoon, mitä Henki seurakunalle sanoo."? Korvilla täytyy kuulla sitten täytyy ymmärtää mitä kuulee, ja sitten kuulemisen kautta syntyy usko, ja sydämen uskolla vanhurskautuu, suun tunnustus pelastaa.

83

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • * Usko kantaa pinnalla, kalliin veren hinnalla, ei vesi pysy veden pinnalla, vesi liukee veteen!

• eenokki 12

Minun rakkaassa lapsikasteessa Kristuksen veri on punannut kasteveteni ja siinä armossa ja voimassa olen uuden liiton lapsena kasteessa otettu Jumalan kanssa, armoliittoon.

Mohikaanilla taitaa olla usko liuennut siihen upotusveteen ja taitaa olla Mohikaanin aivotkin jo vähän liuenneet ...kaljaan??? En tiedä?

• eenokki 12 kirjoitti:

Minun rakkaassa lapsikasteessa Kristuksen veri on punannut kasteveteni ja siinä armossa ja voimassa olen uuden liiton lapsena kasteessa otettu Jumalan kanssa, armoliittoon.

Mohikaanilla taitaa olla usko liuennut siihen upotusveteen ja taitaa olla Mohikaanin aivotkin jo vähän liuenneet ...kaljaan??? En tiedä?

* eenokki, miten niin punnannut kasteveden? Perusteleppa Raamatulla? Ei sinun mielihuvituksesi ole Raamattua, kyllä veri pesee synnit, ei liraus kraanavettä, eikä se ole punaista, einakaan meidän kraanasta tuleva vesi, ja jos olisi, niin olis asiaa taloyhtiölle kiireesti !

* Muuten, miksi sinä eenokki et usko Raamattua tässä kaste opissa? Olen ennenkin pyytänyt, näytä mulle se Raamatun kohta missä sinun vauvakasteesi mainitaan uskovien kasteeksi, tai vauvvojen valeluun!

• Ketä palvelet
        eenokki 12 kirjoitti:

> aivotkin jo vähän liuenneet

Mietipä, kuka on herrasi, joka saa näin kirjoittamaan!

• eenokki 12
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* eenokki, miten niin punnannut kasteveden? Perusteleppa Raamatulla? Ei sinun mielihuvituksesi ole Raamattua, kyllä veri pesee synnit, ei liraus kraanavettä, eikä se ole punaista, einakaan meidän kraanasta tuleva vesi, ja jos olisi, niin olis asiaa taloyhtiölle kiireesti !

* Muuten, miksi sinä eenokki et usko Raamattua tässä kaste opissa? Olen ennenkin pyytänyt, näytä mulle se Raamatun kohta missä sinun vauvakasteesi mainitaan uskovien kasteeksi, tai vauvvojen valeluun!

Kunhan sinä Mohikaani näytät uskovien kasteessa käytetyn beetonialtaan sekä sinne johtavat rappuset ja pelkän keittiöveden jota kehtaat kasteeksi sanoakaan.
        Kunhan näytät etteivät lapset kuulu kansaan ovathan he kansan suurin osa.
        Jos lapsenkaste olisi väärä ei Jumala antaisi Pyhää Henkeä kenellekään lapsenakastetulle ja sitäpaitsi se helluntailaisten henki ei ole muu kuin paha henki(lahkohenki)

• eenokki 12
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Niin Mohikaani. Kyllähän se kasteveden punaamisen sanan käytön olen saanut lutherilta niin muistan ja se merkitsee että kasteessa on ristiinnaulittu Kristus verensä voimalla.Ja sekin että Kristuksen kaste on minun kasteeni ja minun kasteeni on Kristuksen kaste.
        Tätä pitäisi miettiä.
        Uskon asiat vaativat aikaa ja kärsivällisyyttä kun yhdessä hetkessä ei niitä omaksuta.Ei varsinkaan kasteasiaa.

Pääoppi on van.-oppi yksin uskosta yksin armosta ilman lain tekoja.
        Kyllä kasteoppia olen tutkinut jo kauan aikaa.
        En ole kirjoittanut perusteellista käsitystäni kasteesta ja siksi saattaa olla vaikea käsittää, miten minä käsitän kasteen.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Sinä eenokki puhut ilkeitä, ja sanot olevasi uskossa Jeesukseen Kristukseen, onko Hänen mielenlaadun mukaista syyllistää " kaljan kittaajaksi", vastoin kaikkea tietoa, puhut valhetellen ja annat väärän todistuksen Mohikaanista. Voitko perustella , että " aivoni ovat liuenneet kaljaan" ? Tuosta voisi jo tehdä kunnianloukkaus kantelun, vähemmästäkin nykyään on saatu tuomio. osoittaa suurta avuttomuutta keskutella, kun ei ole millä todistaist kirjoitekseni vääriksi, niin alat valehetellen puhmaan kaikkinaista pahaa, mutta sehän onkin Raamattuun kirjoitettu, eenokin tapaiset harhaoppiset rienaajat, kun eivät voi millään itseään puollustaa, totiitta vastaan.

• eenokki 12
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Sinä eenokki puhut ilkeitä, ja sanot olevasi uskossa Jeesukseen Kristukseen, onko Hänen mielenlaadun mukaista syyllistää " kaljan kittaajaksi", vastoin kaikkea tietoa, puhut valhetellen ja annat väärän todistuksen Mohikaanista. Voitko perustella , että " aivoni ovat liuenneet kaljaan" ? Tuosta voisi jo tehdä kunnianloukkaus kantelun, vähemmästäkin nykyään on saatu tuomio. osoittaa suurta avuttomuutta keskutella, kun ei ole millä todistaist kirjoitekseni vääriksi, niin alat valehetellen puhmaan kaikkinaista pahaa, mutta sehän onkin Raamattuun kirjoitettu, eenokin tapaiset harhaoppiset rienaajat, kun eivät voi millään itseään puollustaa, totiitta vastaan.

Profeetta henri on maininnut baarikaapista ja henri on tasapainoinen todistaja.
        Entä muut.
        Aivojen liuenneisuus näkyy harhoistasi joista olet palstalaisille puhunut.
        Siitä lääkärit voisivat kiikuttaa sinut hoitoon ja kun esivalta huomaa laiminlyöntinsä on Mohikaani ensimmäinen ensimmäisessä vaunussa siperiaan lähtevien lahkolaisten joukossa.

• Eenokki mitä vastasit Jeesukselle kun sinut lapsena kastettiin, vastasitko näin;
      ÄÄ, ÄÄÄ vai minä uskon sinuun Jeesus ja tahdon antaa elämäni sinun
      hallintaasi ja tunnustan sinulle syntini.
      PS; kuinka voi pieni synnitön vauva tunnustaa syntejään kun niitä ei ole, HÄ!

• eenokki 12

Ei minun tarvinnut tunnustaa mitään koska kaste ottaa perisynnin voiman pois ei niin ettei sitä olisi ja tekosyntejä minulla ei vielä ollut.

Miksi sinä tyhmä pässi alat kiusaamaan viisaampiasi?

• xm, ev.lut.

Kysymys kuuluu: "Koska tulit uskoon?Miten tulit uskoon?"
        Jos eenokki vastaa, että hän on tullut uskoon lapsikasteessaan, se on hänen uskonsa.
        Tää hellareiden täydellinen suvaitsemattomuus muun uskoisia kohtaan on niin alle yleissivistyksen kuin voi olla. Määkäistään heti, että sä oot väärässä uskossa!

Kyse on proselytismistä, eli kalastelusta kristinuskon sisällä.
        Tätä ei UT opettanut. Apostolit kehoittivat kunnioittamaan kaikkia ja kristittyjä pysymään yhdessä hengessä, kasteessa ja uskossa, ei rikkomaan muita seurakuntia.

Koko helluntailaisuus ja heidän harjoittamansa proselytismi on vastoin sanaa.

Raamattu ja apostolit kehoittavat viemään evankeliumia niille, jotka eivät Jeesusta tunne, eikä niille jotka tuntevat Jeesuksen ja väärällä opilla myrkyttämään kristinuskoa sisältä.

En viitsikään vastata itse otsikon kysymykseen.

• uskonkaste 2011

Hmmm ,Stefanus kysyi hoviherralta jos todella uskot,ei mikään estä kastamasta sinua.Jos siis oikein ymmärsin ensiksi pitää uskoa ja tahtoa seurata Jeesusta.Sitten voi ottaa kasteen,näin ollen vauvakaste tuntuisi oudolta.Mutta ei se kadotukseen vie koska eihän vauvalla ole mahdollisuutta valita.Tämä luterilainen Nikolaittainoppi ja sen markkinointi onkin sitten suurempi kysymys?Itse en ainakaan uskaltaisi markkinoida ihmisten tekemiä oppeja Jumalan nimissä.Vai missä kohtaan raamatussa on vauvakaste oppi selvästi sanottu?

Eli ei vauva kaste lasta kadotukseen vie,mutta entäpä ne jotka harhaoppia opettaa?Eikös raamatussa sanota,että ne jotka opettaa punnitaan tarkemmin.Tehkäämme siis niinkuin Herramme Jeesus,otetaan kaste Jumalan tahdon mukaan,kuuliaisuuden osoittmiseksi Herralle,ei kirkolle,sillä ei kirkko ketään pelasta,ei kaste ketään pelasta,vaan yksin Jeesus Kristus.Miksi me ehdoin tahdon haluisimme tehdä vastoin Jumalan tahtoa.

• xm
        uskonkaste 2011 kirjoitti:

Hmmm ,Stefanus kysyi hoviherralta jos todella uskot,ei mikään estä kastamasta sinua.Jos siis oikein ymmärsin ensiksi pitää uskoa ja tahtoa seurata Jeesusta.Sitten voi ottaa kasteen,näin ollen vauvakaste tuntuisi oudolta.Mutta ei se kadotukseen vie koska eihän vauvalla ole mahdollisuutta valita.Tämä luterilainen Nikolaittainoppi ja sen markkinointi onkin sitten suurempi kysymys?Itse en ainakaan uskaltaisi markkinoida ihmisten tekemiä oppeja Jumalan nimissä.Vai missä kohtaan raamatussa on vauvakaste oppi selvästi sanottu?

Eli ei vauva kaste lasta kadotukseen vie,mutta entäpä ne jotka harhaoppia opettaa?Eikös raamatussa sanota,että ne jotka opettaa punnitaan tarkemmin.Tehkäämme siis niinkuin Herramme Jeesus,otetaan kaste Jumalan tahdon mukaan,kuuliaisuuden osoittmiseksi Herralle,ei kirkolle,sillä ei kirkko ketään pelasta,ei kaste ketään pelasta,vaan yksin Jeesus Kristus.Miksi me ehdoin tahdon haluisimme tehdä vastoin Jumalan tahtoa.

Sinäpä viisas olet. Osaat oikein nimetä luterilaisen opin (ja kun puhutaan luterilaisesta opista, puhutaan alkuperäisestä M. Lutherin & kumpp. määrittelemästä uskonopista) olevan "nikolaiittain oppeja", joita mm. Ilmestyskirjassa Herra sanoo vihaavansa.

Wikipedia: Nikolaiitoista ei tiedetä muuta kuin maininnat Ilmestyskirjassa (Ilm. II:6,15), jossa heidän sanotaan seuraavan "Bileamin oppia, tuon miehen, joka opetti Balakille (Moabin kuninkaalle), miten vietellä israelilaiset harjoittamaan siveettömyyttä". Eusebiuksen mukaan lahko oli lyhytikäinen; siitä ei löydy jälkeäkään vuoden 200 jälkeen. On epävarmaa onko heillä mitään tekemistä Nikolauksen kanssa, joka mainitaan Apostolien teoissa (Ap.t. VI:5).

Muilla ei heistä tietoa ole, mutta sinä vastaat: se on luterilainen oppi.

Sinäkin kuulut eksyttäjiin.
        *

• eenokki 12 kirjoitti:

Ei minun tarvinnut tunnustaa mitään koska kaste ottaa perisynnin voiman pois ei niin ettei sitä olisi ja tekosyntejä minulla ei vielä ollut.

eenokki 12 kirjoituksestasi huomaa että et sinä ole uskossa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• eenokki 12 kirjoitti:

* "< Miksi sinä tyhmä pässi alat kiusaamaan viisaampiasi? >" ?

* Nyt kun mainistsit olevasi viisas, sinun tulisi Raamatun mukaan tulla tyhmäksi, että viisaaksi tulisit, viisaaksi nimenomaan Raamatuissa.
        * Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että kun vauvan valelee vedellä, perisynti poistuu? Olen lukenut Raamatun, noin äkkiä arviolta 50 kertaa, mutta en ole vielä tuollaista oppia sieltä löytänyt missään muodossa, ei Vahsta eikä Uudestaliitosta? Kerroppa meille kaikille nyt tuo Raamatun kohta, edes yksi?

* Jeesus kyllä ylistää Isää siitä, että Isä on ilmoittanut nämä asiat lapsenmielisille, ei viisaille, eikä ymmärtäväisille. ( Matt,11: 25,26.)
        * Miksi sinä eenokki et usko Raamattua, kun jatkuvasti puhut sitä vastaan ja ihan omiasi, helluntailais vihakirjoittelun säestyksellä !

• xm, ev.lut. kirjoitti:

Jos eenokki vastaa, että hän on tullut uskoon lapsikasteessaan, se on hänen uskonsa.
        Tää hellareiden täydellinen suvaitsemattomuus muun uskoisia kohtaan on niin alle yleissivistyksen kuin voi olla. Määkäistään heti, että sä oot väärässä uskossa!

Tätä ei UT opettanut. Apostolit kehoittivat kunnioittamaan kaikkia ja kristittyjä pysymään yhdessä hengessä, kasteessa ja uskossa, ei rikkomaan muita seurakuntia.

Raamattu ja apostolit kehoittavat viemään evankeliumia niille, jotka eivät Jeesusta tunne, eikä niille jotka tuntevat Jeesuksen ja väärällä opilla myrkyttämään kristinuskoa sisältä.

* No voi hyvänen aika, ei se ole meidän vallassa päättää, mikä usko pelastaa? eenokki ei pelastu valheellisella omalla uskollaan, se vain ja ainostaan harhauttaa eenokin yhä kauemmas Jumalasta ja pelastuksen mahdollisuudesta.

* Usko tulee olla uudestisyntymisen kautta veren kautta tunto puhdistettu, ja sitten kun sydän on puhdas veren ja PH:n osallisuuden ja peson kautta, sitten voi ottaa kasteen Raamatun mukaan upottamalla, tai niin kuin Raamattu sen ilmoittaa " hautaataamalla".

* Oletkos joskus ollut hautajjaisissa, missä vainaja jätettään mullan alta näkyviin? Ja uskovien kastetta Raamattu vertaa hautaamiiseen, siis upottamalla pinnan alle, kokonaan, niin vainajakin haudataan. Ja jeesus puhuu vanhan kuolemasta ja uuden nousemisesta, ei siis sitä vanhaa haisevaa ruumista voi jättää mullan päälle, vaan mullan alle, samoin kastevesi peittää uskovien kasteessa upotettun veden alle, joka on mullan sijasta, mutta kokonaan pinnan alle, pois näkyvistä, ei haudattavaa voi jättää näkyviin!

* Mikä ihmeen jurritauti se on, joka estää näkemästä ja uskomasta Raamatun sanaa? Kun kukaan ei ole vielä osannut vastata ja näyttää Raamatusta, että sieltä olisi luettavissa vauvakasteen armo? Hirvittävän pitkiä litanioita on postilloja ja mietelmiä ja vaikka mitä ns. teologisia selityksiä, mutta yksikään noista turhista jaarituksista ei voi perustella Raamatulla sitä kierouttamatta ?

* Jeesus sanoo; " Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun!" Miksi TE ette tee niin kuin Jeesus käskee? Vaan viisastelette järjen päätelmin liperaalisen tavalla, Raamatun sanan mitätöimällä ?

• uskonkaste 2011 kirjoitti:

* Jaahas, minun Raamatussa hän oli Filppos, joka kastoi hoviherran ?

* "< Eli ei vauva kaste lasta kadotukseen vie,mutta entäpä ne jotka harhaoppia opettaa?Eikös raamatussa sanota,että ne jotka opettaa punnitaan tarkemmin.Tehkäämme siis niinkuin Herramme Jeesus,otetaan kaste Jumalan tahdon mukaan,kuuliaisuuden osoittmiseksi Herralle,ei kirkolle,sillä ei kirkko ketään pelasta,ei kaste ketään pelasta,vaan yksin Jeesus Kristus.Miksi me ehdoin tahdon haluisimme tehdä vastoin Jumalan tahtoa. >" ?

* No ei taatusti vie, pestäänhän vauvan pää muutenkin , lähes päivittääjn, äidit jotka rakastaa lastaan, pesee päänkin päittäjn! Ja onhan se juhlallinen kultti antaa vauvalle nimi, eli ristiä. Ekä siinä ole mitään sanomista, siitä vaan !

Ä Mutta, että siihen sisältyisi joku hengellinen tapahtuma, kuten uudestisyntyminen, sehän on jo mahdoton oppi? Ensinnäkin se, joka kastetaan, pitää uskoa ihan itse , että Jeesus on Jumalan poika. Itsehän otit hoviherran esimerkkinä. Ja sitten vauvan pitäis suullaan tunusta tämä uskonsa?

* Että kukahan tekee vastoin Jumalan tahtoa, ei suinkaan se vauva parka, vaan tyhmät papit on siihen syyllisiä, ja vanhemmat ei ota selvää mitä Raamattu sanoo asiaista, vaan uskovat sokeasti kirkon valheen !

• Ketä palvelet
        eenokki 12 kirjoitti:

> Miksi sinä tyhmä pässi

Huomaatko, mitä sinun sydämesi on täynnä.

• eenokki 12
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Nyt kun mainistsit olevasi viisas, sinun tulisi Raamatun mukaan tulla tyhmäksi, että viisaaksi tulisit, viisaaksi nimenomaan Raamatuissa.
        * Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että kun vauvan valelee vedellä, perisynti poistuu? Olen lukenut Raamatun, noin äkkiä arviolta 50 kertaa, mutta en ole vielä tuollaista oppia sieltä löytänyt missään muodossa, ei Vahsta eikä Uudestaliitosta? Kerroppa meille kaikille nyt tuo Raamatun kohta, edes yksi?

* Jeesus kyllä ylistää Isää siitä, että Isä on ilmoittanut nämä asiat lapsenmielisille, ei viisaille, eikä ymmärtäväisille. ( Matt,11: 25,26.)
        * Miksi sinä eenokki et usko Raamattua, kun jatkuvasti puhut sitä vastaan ja ihan omiasi, helluntailais vihakirjoittelun säestyksellä !

"< Miksi sinä tyhmä pässi alat kiusaamaan viisaampiasi? >" ?

En minä itseäni viisaaksi ole sanonut vaan lappalaisetjukka,jota olen pitänyt melkein yhtä tyhmänä kuin mr. Mohikaania.
        Olisi pitänyt sanoa: lahkopässi niin se olisi paremmin kuvannut harhaoppista.

• eenokki 12
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Jaahas, minun Raamatussa hän oli Filppos, joka kastoi hoviherran ?

* "< Eli ei vauva kaste lasta kadotukseen vie,mutta entäpä ne jotka harhaoppia opettaa?Eikös raamatussa sanota,että ne jotka opettaa punnitaan tarkemmin.Tehkäämme siis niinkuin Herramme Jeesus,otetaan kaste Jumalan tahdon mukaan,kuuliaisuuden osoittmiseksi Herralle,ei kirkolle,sillä ei kirkko ketään pelasta,ei kaste ketään pelasta,vaan yksin Jeesus Kristus.Miksi me ehdoin tahdon haluisimme tehdä vastoin Jumalan tahtoa. >" ?

* No ei taatusti vie, pestäänhän vauvan pää muutenkin , lähes päivittääjn, äidit jotka rakastaa lastaan, pesee päänkin päittäjn! Ja onhan se juhlallinen kultti antaa vauvalle nimi, eli ristiä. Ekä siinä ole mitään sanomista, siitä vaan !

Ä Mutta, että siihen sisältyisi joku hengellinen tapahtuma, kuten uudestisyntyminen, sehän on jo mahdoton oppi? Ensinnäkin se, joka kastetaan, pitää uskoa ihan itse , että Jeesus on Jumalan poika. Itsehän otit hoviherran esimerkkinä. Ja sitten vauvan pitäis suullaan tunusta tämä uskonsa?

* Että kukahan tekee vastoin Jumalan tahtoa, ei suinkaan se vauva parka, vaan tyhmät papit on siihen syyllisiä, ja vanhemmat ei ota selvää mitä Raamattu sanoo asiaista, vaan uskovat sokeasti kirkon valheen !

Jos minulta kysytään asuuko sakramenttien halveksijassa ja Kristuksta kiroavassa Mohikaanissa riivaaja tai riivaajia niin minun on rehellisesti vastattava että näin olen sen havainnut, muiden ohella.
        Ne pitäisi viedä sinne kastepaljuun takaisin, missä ne viihtyvät.

• eenokki 12 kirjoitti:

Jos minulta kysytään asuuko sakramenttien halveksijassa ja Kristuksta kiroavassa Mohikaanissa riivaaja tai riivaajia niin minun on rehellisesti vastattava että näin olen sen havainnut, muiden ohella.
        Ne pitäisi viedä sinne kastepaljuun takaisin, missä ne viihtyvät.

* Kiitos eenokki, nyt vain uskoni taas vahvisttu, kun itse per-ke-le noin kauttasi riehuu, Säälin sua, koska olet antanut helluntaivihasi saastuttaa uskosi pahanpäiväisesti. Raamattu sanoo, että katkeruuden juuretkin saastuttaa ihmisen ja sen kautta, nyt sinun kautta koko palstaa. Pyri pääsemän tuosta sinua kurittavasta katkeruuden hengestä, niin sulla voi ola vielä mahdollisuus päästä Herran kanssa sovintoon ! Sanon tämän Jeesuksen nimessä ja veressä,

• eenokki 12 kirjoitti:

"< Miksi sinä tyhmä pässi alat kiusaamaan viisaampiasi? >" ?

En minä itseäni viisaaksi ole sanonut vaan lappalaisetjukka,jota olen pitänyt melkein yhtä tyhmänä kuin mr. Mohikaania.
        Olisi pitänyt sanoa: lahkopässi niin se olisi paremmin kuvannut harhaoppista.

Tule eenokki 12 kylään, niin koetellaan rukouksin Henget ja mikä "henki"
        sinussa vaikuttaa.

Olet niin rohkea solvaaja, niin kai sinulla on rohkeutta myös tulla???

Soita kun tulet; 0401742805

• eenokki 12
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Kiitos eenokki, nyt vain uskoni taas vahvisttu, kun itse per-ke-le noin kauttasi riehuu, Säälin sua, koska olet antanut helluntaivihasi saastuttaa uskosi pahanpäiväisesti. Raamattu sanoo, että katkeruuden juuretkin saastuttaa ihmisen ja sen kautta, nyt sinun kautta koko palstaa. Pyri pääsemän tuosta sinua kurittavasta katkeruuden hengestä, niin sulla voi ola vielä mahdollisuus päästä Herran kanssa sovintoon ! Sanon tämän Jeesuksen nimessä ja veressä,

Miksi sinä Mohikaani syytät minua valheellisesti?
        Minähän hymyilen leveästi koko suullani kun pääsen kirjoittamaan jotain todellista kuten esim seksistä h-liikkeen sisällä.
        En vihaa helluntailaisia eiväthän he ole minua kiusanneet, vuosiin.
        Eikä tee mieli vetää turpiin jos joku koikkelehtiva helluntailainen pysähtyy juttelemaan kanssani.
        On hyvä että Pe.ku auttaa totuuden asioissa.
        Lahkot ja niiden jäsenistön teot pitää varoittavina esimerkkeinä ottaa esille ettei vain kukaan menisi kuulemaan valheen saarnaajia.

• eenokki 12
        Mohikaani_27 kirjoitti:

No en minä sinua Mohikaania uskalla sanoa tyhmäksi pässiksi ikäsi tähden koska sillä on oma arvonsa.Ei perisynti poistu vaan se kasteessa annetaan anteeksi, kuten Augustinus sanoi.
        Alkuseurakunnassa kastettiin myös vähällä vedellä valelemalla.
        Minä haluan antaa parasta helluntailaisille mutta esim. russelin pi´rut, mormoonit ja adventistit saavat äkkilähdon jos niitä perkkeleitä ilmestyy kotipiiriin.Ihmisenä yleensä hellarit ovat ok. parempia kuin minä.
        Pelkkä nyrkin näyttä riitti viimeiksi niille kahdelle pas´kaläjälle.
        Kumma kyllä muslimien kanssa tulen toimeen vaikka ne kiihkeimmät uhkaavat tappaa.
        Eivät edes usko että en ole muslimi tau arabi.

• Ketä palvelet
        eenokki 12 kirjoitti:

No en minä sinua Mohikaania uskalla sanoa tyhmäksi pässiksi ikäsi tähden koska sillä on oma arvonsa.Ei perisynti poistu vaan se kasteessa annetaan anteeksi, kuten Augustinus sanoi.
        Alkuseurakunnassa kastettiin myös vähällä vedellä valelemalla.
        Minä haluan antaa parasta helluntailaisille mutta esim. russelin pi´rut, mormoonit ja adventistit saavat äkkilähdon jos niitä perkkeleitä ilmestyy kotipiiriin.Ihmisenä yleensä hellarit ovat ok. parempia kuin minä.
        Kumma kyllä muslimien kanssa tulen toimeen vaikka ne kiihkeimmät uhkaavat tappaa.
        Eivät edes usko että en ole muslimi tau arabi.

> russelin pi´rut, mormoonit ja adventistit saavat äkkilähdon jos niitä perkkeleitä ilmestyy kotipiiriin.Ihmisenä yleensä hellarit ovat ok. parempia kuin minä.

Minun Herrani ei näin toiminut

• eenokki 12
        Ketä palvelet kirjoitti:

> russelin pi´rut, mormoonit ja adventistit saavat äkkilähdon jos niitä perkkeleitä ilmestyy kotipiiriin.Ihmisenä yleensä hellarit ovat ok. parempia kuin minä.

Minun Herrani ei näin toiminut

Eihän per´kkele omillensa nyrkkiä näytä.ei sinullekaan.
        Mikähän herra se sinuakin kuljettaa vitjoissaan?

• hellari83
        xm, ev.lut. kirjoitti:

Totta! Tämä on se asia joka minua palstalla ärsyttää. Eivät helluntailaiset ole ainoita uskovia ei helluntailaisilla ole yksinoikeutta uskomiseen.

Tämä paistaa täällä palstalla niin paljon, etten ole täällä viihtynyt. Miksi ihmisen pitää olla susi toiselle ihmiselle, joka on yhtälailla yhtä rakas ihminen Jumalan silmissä. Tällainen käytös masentaa ja ahdistaa minua ja saa minut voimaan pahoin. Eikö uskovaisissa ihmisissä pitäisi olla lähimmäisen rakkautta? No, palstalla sitä ei tunnu olevan, varsinkaan uskovaisissa. Siis jos edes sanojensa mukaan uskossa ovat.

• hellari83
        hellari83 kirjoitti:

Totta! Tämä on se asia joka minua palstalla ärsyttää. Eivät helluntailaiset ole ainoita uskovia ei helluntailaisilla ole yksinoikeutta uskomiseen.

Tämä paistaa täällä palstalla niin paljon, etten ole täällä viihtynyt. Miksi ihmisen pitää olla susi toiselle ihmiselle, joka on yhtälailla yhtä rakas ihminen Jumalan silmissä. Tällainen käytös masentaa ja ahdistaa minua ja saa minut voimaan pahoin. Eikö uskovaisissa ihmisissä pitäisi olla lähimmäisen rakkautta? No, palstalla sitä ei tunnu olevan, varsinkaan uskovaisissa. Siis jos edes sanojensa mukaan uskossa ovat.

Onhan tietenkin minussa yhtälailla vikaa kuin heissäkin, sitä en sano. Itsekritiikkini on melkoinen, ja tohdin kritisoida omaa seurakuntaani, kuin myös sen edustajia. Enkä kritisoi kuin tosiasioista.

• eenokki 12
        lappalainenjukka kirjoitti:

Tule eenokki 12 kylään, niin koetellaan rukouksin Henget ja mikä "henki"
        sinussa vaikuttaa.

Olet niin rohkea solvaaja, niin kai sinulla on rohkeutta myös tulla???

Soita kun tulet; 0401742805

En ole oikein kyläilijä tyyppiä.Lappalaisen pojalla on vielä korvantaustat märät näemmä ja taitavat olla vielä housutkin märät?
        Menehän nyt laskemaan täsmääkö lapsiluku.
        Itse pilkkasit minua ja kastettani.

• eenokki 12 kirjoitti:

En ole oikein kyläilijä tyyppiä.Lappalaisen pojalla on vielä korvantaustat märät näemmä ja taitavat olla vielä housutkin märät?
        Menehän nyt laskemaan täsmääkö lapsiluku.
        Itse pilkkasit minua ja kastettani.

Lapsi kaste ei ketään pelasta, sinähän voit tulla toteamaan kummalla meistä
        on korvantaustat ja housut märät.
        Sinä olet vain nimimerkin takaa huuteleva nimimerkki, tee pannus ja anna elämäsi
        hallinta Herralle Jeesukselle Kristukselle Jumalan Pojalle, että perisit
        iankaikkisen elämän.
        Lapsiluku täsmää ja Herrani Jeesus on siunannut vielä yhden lisää, mitä sinä olet saanut???
        Mitä ARMOLAHJOJA sinulla eenokki 12 on?? EI MITÄÄN KUN TOTTA
        PUHUTAAN.
        OLET KATKERAN TUNTUINEN UKKO, ONko ELÄMÄ SINUA NIIN KOLHINUT.
        OLETKO ANTANUT ELÄMÄSI LUTERILAISEN KIRKON HALLINTAAN VAI????
        Kuinka saat tehtyä 57 vuotiaasta POJAN, HÄ???

• eenokki 12

Sinä olet vain nimimerkin takaa huuteleva nimimerkki, tee pannus ja anna elämäsi
        iankaikkisen elämän.
        Lapsiluku täsmää ja Herrani Jeesus on siunannut vielä yhden lisää, mitä sinä olet saanut???
        PUHUTAAN.

Ikäeroa muillä on vaikka olen suuri ja kaunis lutherilainen en kirkon mies
        En puhu armolahjoista joita kyllä on myös ihmeitä ja sen sellaisia on tapahtunut elämäni varrella..
        Olen samanlainen paskiainen kuin sinäkin enkä tutki ketään onko rakkautta onko nöyryyttä ja jos jotain huomaan heti kimppuun.
        Lapsiluku on ok. arvostan jos on paljon lapsia se oli sellaista sala ivaa vain joten unohda se.
        Onhan minulle noita naisenkaltaisia ollut harmiksi asti ja nykyinen joka on hän on vaimoni kaikesta huolimatta.
        Saamisista en ala puhumaan koska lappalaisenjukka voi villiintyä ja vuoden päästä numero yhdeksän tissiä lutkuttaa?
        No jukkis. Ehkä hieman kun paremmin olen sinua tuntenut, niin lievennän sanojani ja mietin hieman paremmin etten loukkaisi sinua.
        Kyllä elämä on kovin kolhinut enkä ole vielä saanut rakkautta ja puolustusta yhdeltäkään uskovaiselta, mutta 3 vuotias lapsi ,tyttäreni sanoi jotain sellaista minkä heti havaitsin että ne tulivat Jumalalta lapsen suulla.

ps. ovatko lapsesi kastettuja?

• eenokki 12 kirjoitti:

En puhu armolahjoista joita kyllä on myös ihmeitä ja sen sellaisia on tapahtunut elämäni varrella..
        Olen samanlainen paskiainen kuin sinäkin enkä tutki ketään onko rakkautta onko nöyryyttä ja jos jotain huomaan heti kimppuun.
        Lapsiluku on ok. arvostan jos on paljon lapsia se oli sellaista sala ivaa vain joten unohda se.
        Onhan minulle noita naisenkaltaisia ollut harmiksi asti ja nykyinen joka on hän on vaimoni kaikesta huolimatta.
        Saamisista en ala puhumaan koska lappalaisenjukka voi villiintyä ja vuoden päästä numero yhdeksän tissiä lutkuttaa?
        No jukkis. Ehkä hieman kun paremmin olen sinua tuntenut, niin lievennän sanojani ja mietin hieman paremmin etten loukkaisi sinua.
        Kyllä elämä on kovin kolhinut enkä ole vielä saanut rakkautta ja puolustusta yhdeltäkään uskovaiselta, mutta 3 vuotias lapsi ,tyttäreni sanoi jotain sellaista minkä heti havaitsin että ne tulivat Jumalalta lapsen suulla.

Lapseni ei ole lapsikasteella kastettuja, mutta kun tulee aika jolloin he antat elänsä Herralle Jeesukselle Kristukselle Jumalan Pojalle, niin silloin heidät
        kastetaan. Heidän elämässsään toteutuu Jumalan sana; JOKA USKOO JA
        KASTETAAN PELASTUU.

Kun sinun tyttäresi kasvaa ja tulee aika jolloin hän kysyy sinulta:
        Isä mihin me mennään kun kuollaan.
        Minkä vastauksen annat hänelle?

Rukoilet ja opetat lastasi rukoilemaan, niin suuntaa rukouksesi Herralle Jeesukselle Kristukselle Jumalan Pojalle, ja kun hän RAKKAUDELLA
        PYHÄN HENkENSÄ VOIMASSA TÄYTTÄÄ SINUT NIIN SAAT KOKEA
        SELLAISTA MITÄ ET KOSKAAN OLE KOKEA SAANUT.

Lapsesi kautta tulevat sanat antaa Herra Jeesus Kristus Jumalan Poika,
        valta jonka Isä Jumala Herra SEbaot on hänelle, maan päällä ja taivaassa
        on täydellinen valta.

Ihmeet ja merkit ovat seuranneet meidän perhettä ja tulevat myös sinun perheesi osaksi kun rukoilet niinkuin sinua neuvoin.

Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan Armo, Siunakset ja Rakkaus
        täyttää myös sinun kotisi kun totuutta etsit, AAMEN!

• uskonkaste 2011
        xm kirjoitti:

Sinäpä viisas olet. Osaat oikein nimetä luterilaisen opin (ja kun puhutaan luterilaisesta opista, puhutaan alkuperäisestä M. Lutherin & kumpp. määrittelemästä uskonopista) olevan "nikolaiittain oppeja", joita mm. Ilmestyskirjassa Herra sanoo vihaavansa.

Wikipedia: Nikolaiitoista ei tiedetä muuta kuin maininnat Ilmestyskirjassa (Ilm. II:6,15), jossa heidän sanotaan seuraavan "Bileamin oppia, tuon miehen, joka opetti Balakille (Moabin kuninkaalle), miten vietellä israelilaiset harjoittamaan siveettömyyttä". Eusebiuksen mukaan lahko oli lyhytikäinen; siitä ei löydy jälkeäkään vuoden 200 jälkeen. On epävarmaa onko heillä mitään tekemistä Nikolauksen kanssa, joka mainitaan Apostolien teoissa (Ap.t. VI:5).

Muilla ei heistä tietoa ole, mutta sinä vastaat: se on luterilainen oppi.

Sinäkin kuulut eksyttäjiin.
        *

Minäkö viisas.Poisse minusta mitä on ihmisen viisaus Jumalan rinnalla,ei mitään.Salomon oli viisain kaikista ihmisistä ja miten kävi.Tahdon vain olla kuuliainen Jeesukselle ja hänen opetukselle,pois kaikki muu olkoon minusta.Tapahtukoon tahtosi Herra Jeesus

• xm, ev.lut. kirjoitti:

Kirjoituksistasi tulee mieleen eräs henkilö Raamatusta.
        Onko tuttua:

"Menkää vain uhraamaan Jumalallenne mutta älkää menkö kovin kauas." Kukahan se näin sanoi ja keille?

• eenokki 12 kirjoitti:

Miksi sinä Mohikaani syytät minua valheellisesti?
        Minähän hymyilen leveästi koko suullani kun pääsen kirjoittamaan jotain todellista kuten esim seksistä h-liikkeen sisällä.
        En vihaa helluntailaisia eiväthän he ole minua kiusanneet, vuosiin.
        Eikä tee mieli vetää turpiin jos joku koikkelehtiva helluntailainen pysähtyy juttelemaan kanssani.
        On hyvä että Pe.ku auttaa totuuden asioissa.
        Lahkot ja niiden jäsenistön teot pitää varoittavina esimerkkeinä ottaa esille ettei vain kukaan menisi kuulemaan valheen saarnaajia.

* Sanot, että et vihaa! Miksi sitten joka viestissäsi parjaat helluntailalsia, mitä ihneen pahaa me olemme sinulle tehneet, vihaat meitä kuin ruttoa, sen kyllä jokainen tajua kommenteistasi. Vai onko jotain ymm... pielessä ?

• Vastakysymys

Lapseni ei ole lapsikasteella kastettuja, mutta kun tulee aika jolloin he antat elänsä Herralle Jeesukselle Kristukselle Jumalan Pojalle, niin silloin heidät
        kastetaan. Heidän elämässsään toteutuu Jumalan sana; JOKA USKOO JA
        KASTETAAN PELASTUU.

Rukoilet ja opetat lastasi rukoilemaan, niin suuntaa rukouksesi Herralle Jeesukselle Kristukselle Jumalan Pojalle, ja kun hän RAKKAUDELLA
        PYHÄN HENkENSÄ VOIMASSA TÄYTTÄÄ SINUT NIIN SAAT KOKEA
        SELLAISTA MITÄ ET KOSKAAN OLE KOKEA SAANUT.

Lapsesi kautta tulevat sanat antaa Herra Jeesus Kristus Jumalan Poika,
        valta jonka Isä Jumala Herra SEbaot on hänelle, maan päällä ja taivaassa
        on täydellinen valta.

Ihmeet ja merkit ovat seuranneet meidän perhettä ja tulevat myös sinun perheesi osaksi kun rukoilet niinkuin sinua neuvoin.

Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan Armo, Siunakset ja Rakkaus
        täyttää myös sinun kotisi kun totuutta etsit, AAMEN!

Jumala antaa, Jumala ottaa. Mitä Jukka itselleen vastaa jos Jumalan
        laina otetaan ennen kastetta pois?

• Vastakysymys kirjoitti:

Jumala antaa, Jumala ottaa. Mitä Jukka itselleen vastaa jos Jumalan
        laina otetaan ennen kastetta pois?

Nimimerkille vastakysymys!!!!!!!!

Minun lapseni tietävät sen, että ainoastaan usko Herraan Jeesukseen Kristukseen
        Jumalan Poikaan pelastaa, ja saa iankaikkisen elämän.

Tämä jae on lapsille tärkeä opettaa ja tulkita, kun Jeesus ne sanoo;
        5. Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.

• Vastakysymys

5. Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.

Tarkoitin kysymykselläni tuota maallista vesikastetta. En Pyhää Henkeä.
        Jos tuo ihmisteko laitetaan autuuden ehdoksi ja lapsi kuolee ennen tätä.
        Vai ollaanko samoissa, että vain usko pelastaa?

• Taitaapi olla niin
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Sanot, että et vihaa! Miksi sitten joka viestissäsi parjaat helluntailalsia, mitä ihneen pahaa me olemme sinulle tehneet, vihaat meitä kuin ruttoa, sen kyllä jokainen tajua kommenteistasi. Vai onko jotain ymm... pielessä ?

että tämä eenokki 12 onkin ateisti, joka on luopunut uskostaan
        ja nauttii vikoiluista ja väittelyistä tällä palstalla.

• eenokki 12

Tuskin kolminaisuuden kieltäjän lapsikatras tulee tietämään mitään, kuinka pelastua kun kolminaisuudem kieltäjät ovat perkkeleen työkavereita.
        Eikä heitä auta puhuminen saati ennusteleminen.

• eenokki 12
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* No voi hyvänen aika, ei se ole meidän vallassa päättää, mikä usko pelastaa? eenokki ei pelastu valheellisella omalla uskollaan, se vain ja ainostaan harhauttaa eenokin yhä kauemmas Jumalasta ja pelastuksen mahdollisuudesta.

* Usko tulee olla uudestisyntymisen kautta veren kautta tunto puhdistettu, ja sitten kun sydän on puhdas veren ja PH:n osallisuuden ja peson kautta, sitten voi ottaa kasteen Raamatun mukaan upottamalla, tai niin kuin Raamattu sen ilmoittaa " hautaataamalla".

* Oletkos joskus ollut hautajjaisissa, missä vainaja jätettään mullan alta näkyviin? Ja uskovien kastetta Raamattu vertaa hautaamiiseen, siis upottamalla pinnan alle, kokonaan, niin vainajakin haudataan. Ja jeesus puhuu vanhan kuolemasta ja uuden nousemisesta, ei siis sitä vanhaa haisevaa ruumista voi jättää mullan päälle, vaan mullan alle, samoin kastevesi peittää uskovien kasteessa upotettun veden alle, joka on mullan sijasta, mutta kokonaan pinnan alle, pois näkyvistä, ei haudattavaa voi jättää näkyviin!

* Mikä ihmeen jurritauti se on, joka estää näkemästä ja uskomasta Raamatun sanaa? Kun kukaan ei ole vielä osannut vastata ja näyttää Raamatusta, että sieltä olisi luettavissa vauvakasteen armo? Hirvittävän pitkiä litanioita on postilloja ja mietelmiä ja vaikka mitä ns. teologisia selityksiä, mutta yksikään noista turhista jaarituksista ei voi perustella Raamatulla sitä kierouttamatta ?

* Jeesus sanoo; " Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun!" Miksi TE ette tee niin kuin Jeesus käskee? Vaan viisastelette järjen päätelmin liperaalisen tavalla, Raamatun sanan mitätöimällä ?

Mohikaanin pseudotodistus:
        Aivan samaoin tulin itsekkin uskoon aikoinaan. Tarkalleen niin kuin nämä silloin Korneliuksen kotona tulivat uskoon. Minulle tapahtui sanan tarkasti juuri noin. Ja siitä on Jumala Pyhän Henkensä antanut vakuudeksi, joka on vielä tänäkin päivänä sinettinä rinnassani.

Kornelius oli vanhan liiton uskovainen hurskan Jumalaapelkääväinen mies.
        Mohikaani ei edes osaa kertoa mitä on tarkalleen tapahtunut hänelle vaan vetää Korneliuksen tapahtuman itsensä uskon puolustukseksi, mutta ei mene läpi.
        Pahaa pelkään että sarvellinen on korviin kuiskutellut ja pahojaan puhunut Mohikaanille?

Mohikaani sanoi että uskoon tullaan koska vain milloin tahansa Tällainen sanonta osoittaa Mohikaanin uskon olevan ei Raamatullista uskoa, joka minusta muistuttaa lähinnä jos mielisairaalapotilas sanoo olevan uskossa.

• eenokki 12 kirjoitti:

Mohikaanin pseudotodistus:
        Aivan samaoin tulin itsekkin uskoon aikoinaan. Tarkalleen niin kuin nämä silloin Korneliuksen kotona tulivat uskoon. Minulle tapahtui sanan tarkasti juuri noin. Ja siitä on Jumala Pyhän Henkensä antanut vakuudeksi, joka on vielä tänäkin päivänä sinettinä rinnassani.

Kornelius oli vanhan liiton uskovainen hurskan Jumalaapelkääväinen mies.
        Mohikaani ei edes osaa kertoa mitä on tarkalleen tapahtunut hänelle vaan vetää Korneliuksen tapahtuman itsensä uskon puolustukseksi, mutta ei mene läpi.
        Pahaa pelkään että sarvellinen on korviin kuiskutellut ja pahojaan puhunut Mohikaanille?

Mohikaani sanoi että uskoon tullaan koska vain milloin tahansa Tällainen sanonta osoittaa Mohikaanin uskon olevan ei Raamatullista uskoa, joka minusta muistuttaa lähinnä jos mielisairaalapotilas sanoo olevan uskossa.

* Olen jo ennenkin sanonut, että eenokki ei tunne kirjoituksia. Opellaan hieman Raamattua, luvallasi eenokki !

* Otetaan Joh. 3: 7. "< Älä ihmettele, että minä [Jeesus] sanoin sinulle, teidän täytyy syntyä uudesti YLHÄÄLTÄ.
        8. Tuuli puhaltaa , missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Näin on JOKAISEN NENGESTÄ syntyneen laita.>"

* Tämähän osoittaa sen, että Jumalan Henki on kuin tuuli, emme tiedä koska se tulee mistä ja minne menee? Kun Jumala kutsuu ihmisen, ja hän tajuaa Jumalan kutsun, sydämessään. Hän voi periaatteessa polvistua juuri siihen missä on, ja Jaakobin tavalla pyhittää paikka , jossa Jumala ilmestyy, eli Jeesus tulee siinä , tässä ja nyt ja silloin jos ihminen avaa sydämensä Jeesukselle, Hän antaa uskon joka uudesti synnyttää, koska vaan ja missä vaan, paikka ja aika ei ratkaise mitään, ainoastaan, jos sinä tahdot, se tapahtuu, Jeesuksen kautta ja Hänessä, sinä synnyt uudesti Hengestä, ja elämän vedestä, joka on Jumalan sana.

* Ja Jeesus sanoo asian vakuudeksi vielä, "Näin on jokaisen joka on Hengestä syntynyt, ja Yähäältä, ei alhaalta, itsekkin olet sanonut, että se on Jumalan teko, ja ainoastaan ja vain yksin Jumalan. Siinä ei ole ihmisellä mitään tekemistä, kun uudestisynnytään, koska se on sisäinen uudistus, niin ulkoisilla toimilla ei siihen voi olla mitään osaa. Jumala ei tarvitse luotunsa apua, kun Hän Pyhän Henkensä kautta luo uutta, ja myös uudestisyntyminen on uuden luomista. " Katso, minä luon uutta, te olette UUSI luomus, vanha on kadonnut, katso uusi on sijaan tullut.

* Kun Aadam luotiin, hänet otattiin maasta, Kristus on toinen Aadam, ja Hän tuli taivaasta, ei maasta, samoin on, kun me uudestisynnymme, mitään ei olemaasta, vaan Hengestä, jota saamme juoda syntyessämme Pyhän Hengen peson ja uudistuksen katta. 1Kor.12:13. Tässä Raamatun kohdassa on kirjoitettu, miten ihminen syntyy uudesti Ylhäältä Hengessä. Ei siis mistään kastevedestä, ei vauva, eikä uskovien kasteessa Vaan YLHÄÄLTÄ HENGESSÄ, siinä saadaan PH:n sinetti Herran ilmestymisen päivään saakka.

* Miten siis voisikaan syntyä jonkin kasteen kautta. Sehän ihmisestä alusta loppuun asti. Mennään, tai soitetaan pappilaan, sovitaan aika milloin vauva "kastetaan", kutsutaan suku vähintäänkin paikalle, kummeineen. pappi tulee tarkalleen sovittuun aikaan, lukee kirjasta loitsut, ja valelee vauvan pään, ja lukee kirjasta siunauksen, ja teologi kun on, vaikkakin todennäköisesti vailla sisäistä Kristuksen tuntemista,, tohtii siunta Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Mutta nimellisesti ja vailla Jumalan Henkeä ei kirjaimellinen loitsuaminen ole Jumalasta. Eikä, jos pappi on itse vielä pelastumaton, hänen siunauksensa on yhtä tyhjän kanssa. Josko ne nyt ei vanhingoitakkaan ketään, mutta ei hyödytäkkään.

• näinköon
        eenokki 12 kirjoitti:

"koska kaste ottaa perisynnin voiman pois" niinpä voimmekin todeta ettei Suomemme kaupunkien kaduilla edes yöaikaan ole synnin vallassa kulkevia luterialaisia vaan kaikki ovat he täynnä vanhurskauden hedelmää eikä mummojenkaan tarvitse yhtään peljätä kävellä siellä jos siihenkin aikaan sinne joutuisi menemään. Ainoat pelättävät ovatkin helluntaiuskovaiset ja maahan muuttaneet islamilaiset. Luterialaiset vain naureskelevat iloisesti yöllä ravintelista tullessaan onhan perisynnin voima heiltä otettu pois.

• eenokki 12
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Olen jo ennenkin sanonut, että eenokki ei tunne kirjoituksia. Opellaan hieman Raamattua, luvallasi eenokki !

* Otetaan Joh. 3: 7. "< Älä ihmettele, että minä [Jeesus] sanoin sinulle, teidän täytyy syntyä uudesti YLHÄÄLTÄ.
        8. Tuuli puhaltaa , missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Näin on JOKAISEN NENGESTÄ syntyneen laita.>"

* Tämähän osoittaa sen, että Jumalan Henki on kuin tuuli, emme tiedä koska se tulee mistä ja minne menee? Kun Jumala kutsuu ihmisen, ja hän tajuaa Jumalan kutsun, sydämessään. Hän voi periaatteessa polvistua juuri siihen missä on, ja Jaakobin tavalla pyhittää paikka , jossa Jumala ilmestyy, eli Jeesus tulee siinä , tässä ja nyt ja silloin jos ihminen avaa sydämensä Jeesukselle, Hän antaa uskon joka uudesti synnyttää, koska vaan ja missä vaan, paikka ja aika ei ratkaise mitään, ainoastaan, jos sinä tahdot, se tapahtuu, Jeesuksen kautta ja Hänessä, sinä synnyt uudesti Hengestä, ja elämän vedestä, joka on Jumalan sana.

* Ja Jeesus sanoo asian vakuudeksi vielä, "Näin on jokaisen joka on Hengestä syntynyt, ja Yähäältä, ei alhaalta, itsekkin olet sanonut, että se on Jumalan teko, ja ainoastaan ja vain yksin Jumalan. Siinä ei ole ihmisellä mitään tekemistä, kun uudestisynnytään, koska se on sisäinen uudistus, niin ulkoisilla toimilla ei siihen voi olla mitään osaa. Jumala ei tarvitse luotunsa apua, kun Hän Pyhän Henkensä kautta luo uutta, ja myös uudestisyntyminen on uuden luomista. " Katso, minä luon uutta, te olette UUSI luomus, vanha on kadonnut, katso uusi on sijaan tullut.

* Kun Aadam luotiin, hänet otattiin maasta, Kristus on toinen Aadam, ja Hän tuli taivaasta, ei maasta, samoin on, kun me uudestisynnymme, mitään ei olemaasta, vaan Hengestä, jota saamme juoda syntyessämme Pyhän Hengen peson ja uudistuksen katta. 1Kor.12:13. Tässä Raamatun kohdassa on kirjoitettu, miten ihminen syntyy uudesti Ylhäältä Hengessä. Ei siis mistään kastevedestä, ei vauva, eikä uskovien kasteessa Vaan YLHÄÄLTÄ HENGESSÄ, siinä saadaan PH:n sinetti Herran ilmestymisen päivään saakka.

* Miten siis voisikaan syntyä jonkin kasteen kautta. Sehän ihmisestä alusta loppuun asti. Mennään, tai soitetaan pappilaan, sovitaan aika milloin vauva "kastetaan", kutsutaan suku vähintäänkin paikalle, kummeineen. pappi tulee tarkalleen sovittuun aikaan, lukee kirjasta loitsut, ja valelee vauvan pään, ja lukee kirjasta siunauksen, ja teologi kun on, vaikkakin todennäköisesti vailla sisäistä Kristuksen tuntemista,, tohtii siunta Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Mutta nimellisesti ja vailla Jumalan Henkeä ei kirjaimellinen loitsuaminen ole Jumalasta. Eikä, jos pappi on itse vielä pelastumaton, hänen siunauksensa on yhtä tyhjän kanssa. Josko ne nyt ei vanhingoitakkaan ketään, mutta ei hyödytäkkään.

Mohikaanin usko on tuulesta temmattu, siinä paikassa pyhitetty ja lopuksi tuo jumalaton sanoo että jos pappi on pelastumaton hänen siunauksensa on yhtä tyhjän kanssa.Tulihan yksi lisä uuteen avaukseen ja taisi tulla muuan toinenkin.

• eenokki 12 kirjoitti:

* Miten ihmeessä luterilaiset voi pitää sinua veljenään? Eivät taida pitääkään, koska täällä uskovien palstalla harhailet, miksi sinä olet täällä vihollistesi leirissä? Varmaan siksi, ehkäpä sinäkin, vaikka tunnut paatuneelta, haluat kuitenkin kuulla Sanaa, niin kuin se on kirjoitettu, eikä muunnetteua ja vääristettyä, kuten vauvakaste esm.

• arvoittajako

iankaikkisen elämän.
        PUHUTAAN.

Ei varmaan mikään lapsikaste pelasta, vaan Jeesus Kristus armosta ja anteeksi annosta syntistä kohtaan.

• Itse en ole uskossa, mutta perusasiathan ovat uskomiselle on aika yksinkertaisia.

Ehkä tärkein vaikuttaja on se että ei haluta uskoa että omalta kohdalta kaikki loppuu kuollessa ja menetetään se kaikki minkä on saanut rakennettua elämän aikana, elämykset mukaan lukien.

Joillain vaikuttimena on, kuten esim. sinulla (viesteistä päätellen) halu hallita toisia ja kostaakin heille maanpäälliset asiat, kun Raamattu antaa siihen lupauksia.
      Olethan usein kertonut hallitsevasi kahdestaan Jeesuksen kanssa tuhat vuotta ja hekumoinut toisille pahoja asioita ym.

Kasvatus, ympäristö ja terveydelliset asiatkin vaikuttavat uskoon tuloon.

• tiedän usean

ateistin pitävän siitä ajatuksesta että elämä on ainutlaatuista ja kerran päättyvää, joten elämä tässä ja nyt on oltava mielekästä. Kaiken loppu on ihanne. Olen joskus kuullut ateistin sanovan että tyhmät uskovat ja ateistit ovat tämän yläpuolella.
        Uskova heidän mukaansa ei näe tässä ja nyt ainutlaatuisuutta - mikä joidenkin kohdalla pitää paikkansa, myönnän - vaan odotetaan jotain parempaa, ja tämä "tuomitaan" huuhaahommaksi.
        Kumpi on rohkeutta... hallita itse itseään, vai antaa uskonsa mukaan itsestä riippumattoman tahon hallita itseään? siitähän tässä loppuviimein on kysyms.

• * "< Joillain vaikuttimena on, kuten esim. sinulla (viesteistä päätellen) halu hallita toisia ja kostaakin heille maanpäälliset asiat, kun Raamattu antaa siihen lupauksia.
        Olethan usein kertonut hallitsevasi kahdestaan Jeesuksen kanssa tuhat vuotta ja hekumoinut toisille pahoja asioita ym. >" ?

* Miksi ihmeessä Pe.ku sinun pitää aina puhua epätotuutta, varsinkin Mohikaanista ? Kuten esm. että hallitsen Jeesusken kanssa " kahdestaan", näytäppä nyt palstalaisille missä olen moisen väitteesi kirjoittanut? Puhut pahasti muunnettua totuutta. Sinulla on jonkin asteen "mohisfobia", ei tuota sinun logiikkaasi voi muuten enää käsittää.

* Tai sitten itse per-ke-le sekoittaa pääsi ja ajatuksesi, ja hyökkää kauttasi Mohikaanin mieleen, yrittäen sitä kautta hallita ajatusmaailmaani, olet demonien ohjauksessa . Se on ainoastaan tosi surullista, sen se tekee , vain "hullu sanoo sydämessään, ei ole Jumalaa," Sinussa tuo Raamatun totuus tulee lihaksi !
        * Vastustan sinussa asuvaa demoni koukkoa Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Golgatalla vuotaneen veren kautta, vaikene saa-ta-na ja ole hiljaa !

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* "< Joillain vaikuttimena on, kuten esim. sinulla (viesteistä päätellen) halu hallita toisia ja kostaakin heille maanpäälliset asiat, kun Raamattu antaa siihen lupauksia.
        Olethan usein kertonut hallitsevasi kahdestaan Jeesuksen kanssa tuhat vuotta ja hekumoinut toisille pahoja asioita ym. >" ?

* Miksi ihmeessä Pe.ku sinun pitää aina puhua epätotuutta, varsinkin Mohikaanista ? Kuten esm. että hallitsen Jeesusken kanssa " kahdestaan", näytäppä nyt palstalaisille missä olen moisen väitteesi kirjoittanut? Puhut pahasti muunnettua totuutta. Sinulla on jonkin asteen "mohisfobia", ei tuota sinun logiikkaasi voi muuten enää käsittää.

* Tai sitten itse per-ke-le sekoittaa pääsi ja ajatuksesi, ja hyökkää kauttasi Mohikaanin mieleen, yrittäen sitä kautta hallita ajatusmaailmaani, olet demonien ohjauksessa . Se on ainoastaan tosi surullista, sen se tekee , vain "hullu sanoo sydämessään, ei ole Jumalaa," Sinussa tuo Raamatun totuus tulee lihaksi !
        * Vastustan sinussa asuvaa demoni koukkoa Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Golgatalla vuotaneen veren kautta, vaikene saa-ta-na ja ole hiljaa !

"Kuten esm. että hallitsen Jeesusken kanssa " kahdestaan", näytäppä nyt palstalaisille missä olen moisen väitteesi kirjoittanut? Puhut pahasti muunnettua totuutta."

Tuossa on suora kopionti siitä viestistäsi.

"en odota tuhatvuotista valtakuntaa, vaan Jeesusta , joka tulee ihan koska tahansa, ja sitten Hänen kanssaan saan hallita ne tuhannen vuotta"
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/5995324#comment-31444864

Ihan sulla on viestissäsi sellaset sanamuodot että olette "kahdestaan" hallitsemassa.

• leahimn(ei kirj.)
        Pe.ku kirjoitti:

"Kuten esm. että hallitsen Jeesusken kanssa " kahdestaan", näytäppä nyt palstalaisille missä olen moisen väitteesi kirjoittanut? Puhut pahasti muunnettua totuutta."

"en odota tuhatvuotista valtakuntaa, vaan Jeesusta , joka tulee ihan koska tahansa, ja sitten Hänen kanssaan saan hallita ne tuhannen vuotta"

Ihan sulla on viestissäsi sellaset sanamuodot että olette "kahdestaan" hallitsemassa.

Mohiksella on noussut omahyväinen usko päähän!
        Tai lääkkeet on unohtunut...........
        Siinäpä sitten hallitsee,heko!!!!
        Toivottavasti ei sitten kun taivaaseen nouset,
        kukaan ole rusikoinut ensimmäistä askelmaa,
        että putoat.
        Niinhän sen kastealtaankin rikkoja oli tehnyt.

• Pe.ku kirjoitti:

* * "en odota tuhatvuotista valtakuntaa, vaan Jeesusta , joka tulee ihan koska tahansa, ja sitten Hänen kanssaan saan hallita ne tuhannen vuotta, ja senjälkeen pääsen uuteen Jerusalemiin, jossa saan olla Herran kanssa aina ja iankaikkisesti."
        * Eipä tässäkään ole mainintaani, että KAHDESTAAN"olisin, tai hallitsisin Jeesuksen kanssa, mutta kylläkin JEESUKSEN kanssa, ja miljoonien muiden kanssa. Että lopeta jo, väkisin vääräksi vääntösi!

Tässä on jo aikaisemmin vastaus väitteseesi. En sano tuossa, että KAHDESTAAN, vaan puhun omasta tilastani kun tuo aika koittaa, tietenkin siellä on miljoonia muita, mutta omasta sosastani kerron omalta kohdaltani. Mutta sinun päättely taitosi tunyien ethän muuta voisikaan ymäärtää ? Varsinkaan, koska jumalaton ateisti ei voi ymmärtää hengellisä, sinä vaan uhmaat Jumalan sanaa ja luulet ymmärtäväsi, mutta se on vain ja ainoastaan omaa luulop''ttelyäsi !

* Ehdotan, että menet kielipedagogin juttusille, tämän lausuntosi perusteella;

* Pe.ku sanoo, "< Ihan sulla on viestissäsi sellaset sanamuodot että olette "kahdestaan" hallitsemassa >"

• eenokki 12
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* "< Joillain vaikuttimena on, kuten esim. sinulla (viesteistä päätellen) halu hallita toisia ja kostaakin heille maanpäälliset asiat, kun Raamattu antaa siihen lupauksia.

Oletko varma Mohikaani Pe.kua syyttäessäsi että saattaa hyvinkin olla asialla Jumala joka tahtoo Pe.kunkin..(.tuon jumalattoman...)kautta saada sinut Mohikaani luopumaan turhasta uskostasi ja tunnustamaan paljot syntisi.
        Kun kerran palajat...(lapsikasteeseesi) muistat Pe.kunkin hyvän tekijänä joka ei keksi tarinoita kuten sinä Mohikaani ja vielä valehtelet meille tosiuskoisille.
        Mutta meillä on suuri sydän täynnä laupeutta ja rakkautta harhautuneita itseuskoisia lahkolaisiakin kohtaan.
        Heitä ja heidän tulevaa tuomiota me muistamme surullisina niinkuin vainajia muistetaan kun he vielä olivat keskuudessamme.
        Jokaisessa viestissä jonka luen katson ensiksi onko siellä jotain minulle minua varten.

• Jo vain, leahim
        leahimn(ei kirj.) kirjoitti:

Mohiksella on noussut omahyväinen usko päähän!
        Tai lääkkeet on unohtunut...........
        Siinäpä sitten hallitsee,heko!!!!
        Toivottavasti ei sitten kun taivaaseen nouset,
        kukaan ole rusikoinut ensimmäistä askelmaa,
        että putoat.
        Niinhän sen kastealtaankin rikkoja oli tehnyt.

ottaa jälleen palstalla kantaa Mohikaanin vikoiluun.

On se kummallista, ettei sinulla, aikuisella naisella
        ole mitään asiallista kirjoitettavaa täällä koskaan ?!

• Rauhoituhan mohis.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

""Vastustan sinussa asuvaa demoni koukkoa [joukkoa, vast.korj.] Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Golgatalla vuotaneen veren kautta, vaikene saa-ta-na ja ole hiljaa""

Mohikaani, tämä on keskustelupalsta, ei hellarien kokous jossa pahoja henkiä ajetaan ulos.

• leahimn(ei kirj.)

Demoni koukko....??????????
      Sinussa se demoni asuu.Kiivauden ja pahan hengen ,valhettelun demoni!
      Valehtelet suut ja korvat täyteen!
      Muka olisit nähnyt kun kultapaikat ilmestyivät jonkun suuhun!
      Siinä valehtelit.

Oisko se pe.ku sitten,joka koneellasi riehui..?????
      Vai tyhmät kissasi.?

• eenokki 12

Olen samaa mieltä kanssasi leahim että Mohikaanissa asuu pahuus onhan hän uudestisyntymätön joka ei kykene antamaan vastauksia esittyihin kysymyksiin.
        Eikä voi olla hiljaa kun totuutta puhutaan jopa Pe.kun suulla.
        Mohikaanilla on suuri vastuu kun joutuu hallitsemaan uskovia lutherilaisia 1000 vuotisessa valtakunnassa.

• eenokki 12 kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi leahim että Mohikaanissa asuu pahuus onhan hän uudestisyntymätön joka ei kykene antamaan vastauksia esittyihin kysymyksiin.
        Eikä voi olla hiljaa kun totuutta puhutaan jopa Pe.kun suulla.
        Mohikaanilla on suuri vastuu kun joutuu hallitsemaan uskovia lutherilaisia 1000 vuotisessa valtakunnassa.

* poistin viestin, koska siinä mainittiin henkilö nimeltä, ja se, kelle se oli tarkoitettu, on varmaan sen jo saanut. Hyvää yötä, Jeesus myötä !

• itse hellari

Olen pahoillani tästä aloituksestasi. Tämä aiheuttaa lisää juopaa ja eripuraisuutta keskustelijoissa. Tätäkö tällä aloituksellasi haluat?!

Oletko seurannut ollenkaan miltä kaste-palsta näyttää?? Oletko huomannut sen eripuraisuuden ja vihollisuuden uskovien välillä? Yhtälailla on luterilaisissa ja muissa kristinuskon piiriin kuuluvilla uskovaisia kuin helluntailaisissakin. Ei helluntailaisilla ole yksinoikeutta Jeesukseen.

Oletko lukenut kertomuksen Sauluksesta josta myöhemmin tuli Jeesuksen armon kautta Paavali. Tämä aloitus voi aiheuttaa samanlaisen ketjureaktion ja ajojahdin uskovien välillä, kuin mitä tuossa kertomuksessa tapahtui.

Tässä aloituksessa syntyvät mielikuvat ja ennakkokäsitykset tulevat vaikuttamaan lukijoissa muissa keskusteluissa. Ja sen sinä varmasti jo tiesitkin tätä aloitusta tehdessäsi. Minusta tämä aloitus on turha, keskustelijat tulevat henkilöitymään liikaa, mikä ei ole hyväksi kenellekään. Eikä varsinkaan tämän palstan keskusteluille tuo mitään hyvää.

• * Ei sinun tarvitse ollal huolissasi, mun aloituksista. Miksi otat turhaa huolta, näistä asioistahan täällä puhutaan käännetään ja väännetään, sehän keskustelupalstan luonne.

* Oletkos lukenut Raamattua, siellä voi lukea miten Jeesus sai tunteet kuohumaan, ja niin käy aina, kun täyttä evankeliumia julistetaan. Eikö Jeesus sanonutkin, " Että en minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan." mm:ssa ! Evankeliumi jakaa aina ihmisiä puolesta tai vastaan, niin se on ollut evankeliumin alkuajoista alkaen!

• Et Mohikaani_27 ymmärtänyt mitä "itse hellari" tarkoitti.

Omaa evankeliumiasi viet vihaten ja syyttäen, ihan kuin kirves kädessä heiluen, kun pitäisi viedä ystävyydellä ja rakkaudella.
        Paavalikin mainitsi hengen hedelmistä.

Väärin toimimisellasi on vielä päinvastainen vaikutus kuulijoihin, kuin haluaisit.
        Ei kukaan ota vastaan asioita jotka tuodaan väkisin syyttäen ja syyllistäen.

• eenokki 12
        Pe.ku kirjoitti:

Et Mohikaani_27 ymmärtänyt mitä "itse hellari" tarkoitti.

Omaa evankeliumiasi viet vihaten ja syyttäen, ihan kuin kirves kädessä heiluen, kun pitäisi viedä ystävyydellä ja rakkaudella.
        Paavalikin mainitsi hengen hedelmistä.

Väärin toimimisellasi on vielä päinvastainen vaikutus kuulijoihin, kuin haluaisit.
        Ei kukaan ota vastaan asioita jotka tuodaan väkisin syyttäen ja syyllistäen.

Aivan oikein sanottu että Mohikaani kohdistaa vihansa persoonaan eikä oppiin jota pitää vääränä.
        Koska Mohikaani ei kykene perustelemaan väitteitään on se syy miksi kohdistaa vihansa, syyttää ja syyllistää sen sijaan että perustelisi Raamatulla väitteensä todenperäisyyden ennen kuin tuomitsee.
        Jos en kykene perustelemaan väitteitä niin otan asioista selvää palaan takaisin ja kerron kuulumiseni. Mutta jos huomaan rajoittuneisuuteni, olen hiljaa, myönnän itselleni tietämättömyyteni enkä ala heilua palstalla nyrkit pystyssä.
        Kyllä ateistikin voi nähdä mitä ihmisessä on mutta tuskin ateisti rukoilee että Mohikaani uudestisyntyisi ylhäältä .

• Mohiksen harhoja

Sinun mukaasi siis uskoon tullaan Henkikasten kautta. Näin ei opeta kuitenkaan Raamattu, vaan ensin pitää tulla uskoon ja sitten seuraa Pyhän Hengen kaste, tiuset täyttyvät PH:llä miltei heti uskoon tultuaan ja toiset saavat odottaa kauankin sitä kokemusta. Mutta Henkikaste ja uskoon tuleminen ovat kaksi aivan eri asiaa. Mohikaani opettaqa harthaa, mutta eihän hän saakaan olla opettaja Raamatun sanan mukaan, koska on aiemmin tehnyt aviorikloksen. Se sulkee mohikaanilta mahdollisuuden olla opettajana ja toisaalta ei armo riitä synnin yli, ellei tee kaikista synneistä parannusta, myöskin viha, huuto, herjaus, nimittely, valehtelu, ja pahan puhuminen kuuluvat tuomittaviin synteihin. Usko se jo mohikaani vihdoinkin ja lakkaa opettamasta, kosska sinulla ei siihen lupaa Raamtun mukaan ole!

• * En ole niin sanounut, että uskoon tullaan Henki kasteen kautta! Luit väärin, tai et ymmärrä lukemasi.

Lue nyt uudestaan aloitukseni, niinhän minä sanoinkin, että usko on ainut kriteeri ,että voi saada Pyhän Hengen kasteen, Toistat minun kirjoitustani.

* Jos sinulla on noita syntejä mitä luettelit, tee hyvämies parannus, et sinä niistä muuten selviä, mutta jos tunnustat syntisi, Jeesus on armollinen, sinullekkin.

* Enkä ole sinun luvan tarpeessa, voinko kirjoittaa täällä vaiko en? Nimenomaan minulla on RAAMATUN, eli Jumalan lupa! Huolehdi vaan omana nuttusi siisteydestä, niin Sanakin sanoo. Me teemme tilin Jumalalle ainoastaan ITSESTÄMME, että tilitä vaan omia tekemisisäsi. Kateellinen fariseus paistaa kirjoituksestasi selvään !

* Tyypillinen Mohjkaanifobia taas päässyt valloilleen.

• Sairasta sakkia !
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* En ole niin sanounut, että uskoon tullaan Henki kasteen kautta! Luit väärin, tai et ymmärrä lukemasi.

Lue nyt uudestaan aloitukseni, niinhän minä sanoinkin, että usko on ainut kriteeri ,että voi saada Pyhän Hengen kasteen, Toistat minun kirjoitustani.

* Jos sinulla on noita syntejä mitä luettelit, tee hyvämies parannus, et sinä niistä muuten selviä, mutta jos tunnustat syntisi, Jeesus on armollinen, sinullekkin.

* Enkä ole sinun luvan tarpeessa, voinko kirjoittaa täällä vaiko en? Nimenomaan minulla on RAAMATUN, eli Jumalan lupa! Huolehdi vaan omana nuttusi siisteydestä, niin Sanakin sanoo. Me teemme tilin Jumalalle ainoastaan ITSESTÄMME, että tilitä vaan omia tekemisisäsi. Kateellinen fariseus paistaa kirjoituksestasi selvään !

Mohikaanin aloitus veti jälleen puoleensa nämä ongelmaiset,
        jotka eivät pysty mitenkään itseään hillitsemään senvertaa,
        etteivät ottaisi kantaa siihen. Pe.kun perässä näkyy tulevan
        leahim ja eenokki12 on toinen, jolla on ongelmia uskossaan.

• Mohiksen harhoja
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* En ole niin sanounut, että uskoon tullaan Henki kasteen kautta! Luit väärin, tai et ymmärrä lukemasi.

Kyllä sinun kirjoituksesi mohikaani on sen laatuista sekavaa, että sellaisen käsityksen sinun kirjoituksistasi saa kuten mainitsinkin.

Ei minulla ole noita syntejä, vaan sinä niissä ellät hja hekumoitset niillä. Luepa kirjoituksiasi itse kuin vieras. Siellä vilahtelee milloin tyhmä päässinpää ja milloin mitäkin muuta haukkomasanoja. Sinä niitä viljelet kosolti ja kuvittelet sitten olevasi uskovainen. Olet kaikkea muuta. Olet malli siitä millainen si uksovaisen tule missään tapauksessa olla. Kyllä sinun olisi joskuskin syytä pysähtyä ja kuunnella sitä mitä toiset sanoo.

Sionulla ei ole Raamtun mukaan oikeutta toimia opettajana. Olert tehnyt aikanaan aviorikoksen, joka Raamatun mukaan on todellakin este, ettet voi topimia julkisena opettajana ja sielunhoitajana. Kyllä sinä henkilökohtaisissa keskusteluissa voit opettaa ja olla sielunhoitaja, muutta et Raamtun selvän Sanan mukaan julkisesti!

Kyllä minä omasta itsestäni huolen pidän, mutta kyllä meidän on varoitettava toista kun näkee tämän elävän synnissä ja kuitenkin luulee olevansa uskossa. Synti ei taivasta peri, joten se olis sinunkin vihdoin alettava uskoa. En todellakaan ole kateellinen sinulle, enkä kemnellekkään toisellekaan. Eikä mitään mohikaanifopiaa ole missään muualla kuin sinun sairaalloisessa mielikuvituksessasi!

• eenokki 12
        Mohiksen harhoja kirjoitti:

Kyllä sinun kirjoituksesi mohikaani on sen laatuista sekavaa, että sellaisen käsityksen sinun kirjoituksistasi saa kuten mainitsinkin.

Ei minulla ole noita syntejä, vaan sinä niissä ellät hja hekumoitset niillä. Luepa kirjoituksiasi itse kuin vieras. Siellä vilahtelee milloin tyhmä päässinpää ja milloin mitäkin muuta haukkomasanoja. Sinä niitä viljelet kosolti ja kuvittelet sitten olevasi uskovainen. Olet kaikkea muuta. Olet malli siitä millainen si uksovaisen tule missään tapauksessa olla. Kyllä sinun olisi joskuskin syytä pysähtyä ja kuunnella sitä mitä toiset sanoo.

Sionulla ei ole Raamtun mukaan oikeutta toimia opettajana. Olert tehnyt aikanaan aviorikoksen, joka Raamatun mukaan on todellakin este, ettet voi topimia julkisena opettajana ja sielunhoitajana. Kyllä sinä henkilökohtaisissa keskusteluissa voit opettaa ja olla sielunhoitaja, muutta et Raamtun selvän Sanan mukaan julkisesti!

Kyllä minä omasta itsestäni huolen pidän, mutta kyllä meidän on varoitettava toista kun näkee tämän elävän synnissä ja kuitenkin luulee olevansa uskossa. Synti ei taivasta peri, joten se olis sinunkin vihdoin alettava uskoa. En todellakaan ole kateellinen sinulle, enkä kemnellekkään toisellekaan. Eikä mitään mohikaanifopiaa ole missään muualla kuin sinun sairaalloisessa mielikuvituksessasi!

On täällä muitakin ohellani jotka uskaltavat sanoa sellaisille valheenpuhujille kuin mitä Mohikaani on että menisivät itseensä ja tunnustaisivat pahat tekonsa eivätkä syyttäisi muita oikean opin julistamisen vuoksi.
        Jos kerran Mohikaani on asetettu seurakuntansa ulkopuolelle saaatanan haltuun ei Mohikaanilla ole täten koirankaan arvoa ja mitä Mohikaanin käyttäytymiseen tulee on ikäänkuin diablos hänessä raivoaisi?
        Mohikaani uskosta ja uudestisyntymisestä puhumalla koettaa rauhoittaa itseänsä, mutta ei onnistu ilman parannusta.
        Liekö äijänkäppänän omatunto jo kuin piikiveä?

• eenokki 12 kirjoitti:

On täällä muitakin ohellani jotka uskaltavat sanoa sellaisille valheenpuhujille kuin mitä Mohikaani on että menisivät itseensä ja tunnustaisivat pahat tekonsa eivätkä syyttäisi muita oikean opin julistamisen vuoksi.
        Jos kerran Mohikaani on asetettu seurakuntansa ulkopuolelle saaatanan haltuun ei Mohikaanilla ole täten koirankaan arvoa ja mitä Mohikaanin käyttäytymiseen tulee on ikäänkuin diablos hänessä raivoaisi?
        Mohikaani uskosta ja uudestisyntymisestä puhumalla koettaa rauhoittaa itseänsä, mutta ei onnistu ilman parannusta.
        Liekö äijänkäppänän omatunto jo kuin piikiveä?

* No johan vitsin murjaisit, vai on Mohikaani astettu oikein saa.tana.haltuun? Kukaan muu ei tätäennen ei ole sellaista tehnyt, ja sinulla nyt ei ole ollenkaan siihen minkään valtakunnan valtuuksia, saa.nakin nauraa sulle, uskovien rienaajalle. Olet itse tainnut joutua mainitsemaasi asemaan seurakunassasi. Ja jos et vielä le, niin kohta olet, jos ja kun lukevat näitä sinunn vihakirjoituksia jotka oikein käryää sun katkeruuttasi ja sapekasta henkeä tälle palstalle. Tee nyt jo hyvä ukkeli parannusta kun vielä voit, ellet sitten ole jo paatumusken tilassa, viestisi kertoo kyllä jo sellisesta. eenokki parka !

* Sinussa on sama riivaaja, joka oli siinä miehessä josta Jeesus ajoi ne, legion, ja ne meni sikoihin ja juoksivat järveen ja hukkuivat. Jos et hae apua, niin tämä legio voi viedä sinut ihan mihin vaan, ja tuhotakseen.

* Minä vastustan Perk-elettä joka sinussa asuu, Jeesuksen Kristksen Jumalan Pojan nimessä ja veressä. Sama se missä arvossa mua pidät, millä tuomitset, sillä sinutkin tuomitaan.

* Sinä olet joutunut Jumalan sanan kanssa vastasusten vauvakasteesi ja Sanan mukaisen uskovien upotuskasteen totuuden kanssa, et voi rimpuilla Sanaa ja totuutta vastaan, siksi hyökkäät kuin raivo sonni ja yrität piirittää vihallasi, olet surkimus, kun et kykene keskustelemaan, vaan alat rienaamaan ja vaheellista vihaasi purkamaan Mohikaaniin, tuskissasi, kun et voi totuudelle mitään vauvakastetta ei ole eikä tule Raamattuun, vaikka eenokki raivoaisi lopunelämänsä, parannus se vaan on eenokin tehtävä, että sitten vosi mennä Raamatulliselle kasteelle!

• eenokki 12
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* No johan vitsin murjaisit, vai on Mohikaani astettu oikein saa.tana.haltuun? Kukaan muu ei tätäennen ei ole sellaista tehnyt, ja sinulla nyt ei ole ollenkaan siihen minkään valtakunnan valtuuksia, saa.nakin nauraa sulle, uskovien rienaajalle. Olet itse tainnut joutua mainitsemaasi asemaan seurakunassasi. Ja jos et vielä le, niin kohta olet, jos ja kun lukevat näitä sinunn vihakirjoituksia jotka oikein käryää sun katkeruuttasi ja sapekasta henkeä tälle palstalle. Tee nyt jo hyvä ukkeli parannusta kun vielä voit, ellet sitten ole jo paatumusken tilassa, viestisi kertoo kyllä jo sellisesta. eenokki parka !

* Sinussa on sama riivaaja, joka oli siinä miehessä josta Jeesus ajoi ne, legion, ja ne meni sikoihin ja juoksivat järveen ja hukkuivat. Jos et hae apua, niin tämä legio voi viedä sinut ihan mihin vaan, ja tuhotakseen.

* Minä vastustan Perk-elettä joka sinussa asuu, Jeesuksen Kristksen Jumalan Pojan nimessä ja veressä. Sama se missä arvossa mua pidät, millä tuomitset, sillä sinutkin tuomitaan.

* Sinä olet joutunut Jumalan sanan kanssa vastasusten vauvakasteesi ja Sanan mukaisen uskovien upotuskasteen totuuden kanssa, et voi rimpuilla Sanaa ja totuutta vastaan, siksi hyökkäät kuin raivo sonni ja yrität piirittää vihallasi, olet surkimus, kun et kykene keskustelemaan, vaan alat rienaamaan ja vaheellista vihaasi purkamaan Mohikaaniin, tuskissasi, kun et voi totuudelle mitään vauvakastetta ei ole eikä tule Raamattuun, vaikka eenokki raivoaisi lopunelämänsä, parannus se vaan on eenokin tehtävä, että sitten vosi mennä Raamatulliselle kasteelle!

Johan änkyrä hermostui pahan kerran kun vähänkin kepillä kopistelen, torun sanoin mahtavin,teeskentelevän Mohikaanin olematonta uskoa.
        Minähän teen koko ajan parannusta minä etsin muiden kirjoituksista parannuksen aihioita. Niitä saan ja sitten julistan hengessä ja totuudessa Mohikaanille ja muille uudestisyntymättömille änkyröille kuolleista teoista ja tietysti julistan armoa, nimittäin kastees armoa.kuinka lapsikaste pelastaa.

Lapsikin ymmärtää 2 vuotiaana heti kun alkaa jokeltamaan, paljon paremmin uskon asioista kuin Mohikaani jolla ei ole mitään puolusteltavaa viimeisellä tuomiolla
        Voisit ottaa kasteesi(lahkokaste huom) todisteeksi hautaan kanssasi sen irrotetun rappusen jonka syy oli että se kaste ei ollut oikea.
        Henki irroitti sen ehkä?
        Toinen huvittavuutta aiheuttava maninita sinulta oli kun sanoit hallitsevasi Jeesuksen kanssa kahdestaan 1000 vuotisessa valtakunnassa.

• * No en ole huolissani, tulkoot vaan, se on oikeasataan vaan merkki siitä, että Sana ei tyhjänä palaja, se muuttaa tai siihen suututaan. Ja nämä vakituiset vanatikot ei kärsi tervettä oppia uskoon tulosta. Aloitukseni on täysin Raamatullinen, se on suorastaan kopiointia Raamatusta. Ja nämä vanatikot ei voi muuta, kuin ärsyttää ja provosida. Heidän omatuntonsa on turtunut uskonnollisuuteen, ja Pe.ke on itsensä kanssa uskossa.

• Mohiksen harhoja

Kyllä oli taas pöyrityttävää tekstiä muka uskovalta. Olet kyllä mohikaani mitä parahin esimerkki siitä millainen ei uskovaisen sovi olla. Sinä paassat täällä jatkuvasti ja lietsot vihaasi ja katkeruuttasi ymäpärillesi. nimittelet muita ja herjaat muita. Eikä nämä sinun mielestäsi ole syntiä, vaikka Raamatun mukaan ovat! Koetapas jo lopultakin kääntyä Ristin Herran puoleen ja pyytää nöyrästi anteeksi tekemiäsi syntejä. Hylkää ne ja sinun on myös syytä pyytää anteeksi kaikilta täälläkin joita olet loukannut ja nimitellyt! Sitten vasta sanomasi alkaa olla jota kuinkin uskottava kun itse olet tehnyt täyden parannuksen elämässäsi!

• Voi äitienpäivät!

On se kummallista, miten muut saavat kyllä herjata ja vikoilla,
      mutta kun Mohikaani antaa palautetta, niin se vasta syntiä on !

Miksi te kierrätte jatkuvasti Mohikaanin kirjoitusten perässä ?

Tehkää oma aloituksenne ja viisastelkaa keskenänne
      tarpeeksenne asti-tuskin siihen Mohikaania tarvitaan,
      että voitte loistaa palstalla, vai - ?!

• Tässä selite

No kun mohikaani paasaa olevansa niin uskovainen että sormen päistäkin sen näkee ja samalla kielenkäyttö on jumalattoman julmaa ja jumalatonta. Kyllä uskovaiseksi itsensä nimittävän pitää olla sen verran fiksu käytökseltään , ettei ala haukkua ja nimitellä muita ja visko sanan säilää kuin tulikiveä ympärilleen. kaukana tuollaisesta usko on! En ota esimerkkiä tuollaisesta muka uskovasta!

Tunnen paljon sellaisa, jotka eivät tunnustaudu uskoviksi ja heidän puheensa on aina mieluista kuulla. ei koskaan mitään rumaa tai vihassa huudettua! Kuten mohikaanilla aina ja jatkuvasti menee sille linjalle!

• mietinpä vain
        Tässä selite kirjoitti:

No kun mohikaani paasaa olevansa niin uskovainen että sormen päistäkin sen näkee ja samalla kielenkäyttö on jumalattoman julmaa ja jumalatonta. Kyllä uskovaiseksi itsensä nimittävän pitää olla sen verran fiksu käytökseltään , ettei ala haukkua ja nimitellä muita ja visko sanan säilää kuin tulikiveä ympärilleen. kaukana tuollaisesta usko on! En ota esimerkkiä tuollaisesta muka uskovasta!

Tunnen paljon sellaisa, jotka eivät tunnustaudu uskoviksi ja heidän puheensa on aina mieluista kuulla. ei koskaan mitään rumaa tai vihassa huudettua! Kuten mohikaanilla aina ja jatkuvasti menee sille linjalle!

hellari83 sanoo ettei ole uskovainen. Miten voi kuulua helluntaiseurakuntaan jos ei ole uskossa?

• * Olet lutherilainen, eikös ? Siksikö haluat muut kirjoittajat pois ketjusta, että kumoan Kirjoituksilla vauvakasteen epäraamatulliseksi, joka kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Et sinä kieroilemalla ja esm. Mohikaanin tuomitsemalla voi päästä pakoon, ellet välitä tuosta niin suuresta, pelastuksesta. Jota ei todellakaan saada ei-raamatullisella vauvaksateen armolla.

• Mohiksen harhoja

Jos minua tarkoitat mohikaani tuolla kysymykselläs,i että olenko luterrilainen, niin vastaan suoraan, että en ole enkä ole kosskaan ollutkaan. Enkä tule kuulumaankaan koskaan. En myöskään ole helluntailainen enkä minkään kirkkokunnan jäsen, mutta Jeesuksen oma minä olen ja tuomitsen synnin ja varoitan jokaista ihmistä siitä, jos näen elävän synnissä, kuten sinä elät. Vaikkaa olisit kymmenen kirkkokunnan jäsen ja olisit joskus tullut uskoon, niin se ei riitä. Tulee myöskin vaeltaa valkeudessa ja hyljätä ja tuomita synti itsessään. Pyydettävä Jeesukselta veren pesoa ja jos/kun on loukannut kanssamatkaajiaan sanoin tai teon on myöskin nöyrryttävä pyytämään heiltä anteksi. Sillä sen minkä valo paljasta sen veri puhdistaa, mutta itsellä pitää olla tahto ja halu luopua kaikesta synnistä, myöskin vihasta, katkeruudesta, herjaamisesta, huudosta ja kaikesta mielen ja kielen alueen synneistä. Ne on yhtä hukuttavia, kuin nk. näkyvät tekosynnit. Muista, että pieni kivi painuu pohjaan ihan yhtä lailla kuin suurikin kivi! Tee siis lopultakin parannus teoistasi. Pyydä asnteeksi kanssamatkaajiltasi ja Jeesukselta ja elä niin kuin uskovaisen tulee elää!

• Palstaa seuratessa

ei voi kuin ihmetellä, miten vihamielisiä luterilaiset ovat !

Itselle tuollainen tuli yllätyksenä, kun on tottunut siihen,
      että luterilaiset ovat hillittyjä ja sivistyneitä..!

• itse hellari

on helluntailaisissakin vihamielisiä ja sivistymättömiä. Taitaa pakostakin jyvien seasta akanoita löytyä.

Minä olen tottunut joiden helluntailaisten sivistymättömyyteen ja vihamielisyyteen. Tai ehkä se ei olekaan vihamielisyyttä vaan tuomitsevaisuutta. Tuomitaan toiset esim. seurakunnan perusteella ilman että itse henkilöä ei tunneta tai itse asiaan ei kunnolla perehdytä.

Itsehillintää täytyy peräänkuuluttaa, itsehillintää.

• kyllästynyt vihaan
        itse hellari kirjoitti:

on helluntailaisissakin vihamielisiä ja sivistymättömiä. Taitaa pakostakin jyvien seasta akanoita löytyä.

Minä olen tottunut joiden helluntailaisten sivistymättömyyteen ja vihamielisyyteen. Tai ehkä se ei olekaan vihamielisyyttä vaan tuomitsevaisuutta. Tuomitaan toiset esim. seurakunnan perusteella ilman että itse henkilöä ei tunneta tai itse asiaan ei kunnolla perehdytä.

Itsehillintää täytyy peräänkuuluttaa, itsehillintää.

Miksi sinäkin kirjoitat noin vihamielisesti? VIHA, VIHA, VIHA. Eikö muuta sanottavaa ole?

• Iltaa Mohikaani, ja hyvät joulut.

• * Kitos aksu521, oikein hyvää ja rauhallista joulua kinkkujen ja puuron kera sinullekkin :))

• keveakuorma

Olen varmaan ainoa joka vastaa listassa esitettyyn kysymykseen :P

Kasvoin uskovaisessa perheessä (hellari) ja oon lähestulkoon aina pyörinyt helluntaiseurakunnassa.
      14-vuotiaana sain Pyhän Hengen kasteen ja puhuin kielillä ekaa kertaa.
      17-vuotiaana menin kasteelle, koska oli aika päättää sitoutuakko kunnolla vaiko ei. Siellä sitten oon kikkaillu kaikkea ja ollu mukana vähän kaikessa.

Tänään opiskelen teologiaa Isossa Kirjassa, tähtäimessä Maisterin paperit.

Jumala on ainut mikä pysyy, ku kaikki muu otetaan pois.

• * Siunausta sinne IsonKirjaan opiskeluun, ja toivon, että saat sen maisterin tittelin, ja kyllä sinä sen saat, ole vaan ahkera ja lue paljon Raamattua, sieltä se viisaus ammennetaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      76
      6775
    2. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      134
      6503
    3. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      380
      6292
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      364
      4092
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      153
      2492
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2399
    7. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      46
      2138
    8. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      138
      1501
    9. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      14
      1462
    10. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      196
      1212
    Aihe