Onko 25-v. eronneella yh-äidillä mitään mahiksia miesten suhteen, vaikka oliskin kaunis ja hoikka koulutettu nainen? Jääkö sellaiselle muuta kuin alkoholistit ja mt-ongelmaiset?
t. eromassa oleva yhden lapsen äiti
Miesmarkkinat
32
436
Vastaukset
- m 30v
on luultavasti mutta varmaan vähän suppeammat kuin lapsettomalla
- silverfire
On erinomaiset, olet niin nuori vielä...tiedän parikin samanikäistä tapausta, ei mitään ongelmia löytää uusia miehiä... varsinkin samassa tilanteessa olevat eronneet miehet ovat varmin valtti!
- sarsaparilla
Varmaan vakipanona on tulevaisuutta, ja yh-iskien kanssa muutenkin.
- ENFP-nainen
Olet nuori. Joskus elämä ei mene niin kuin on suunnitellut. Joskus eroa on ainoa vaihtoehto. Joskus se on myös lapsille paras vaihtoehto.
Itse eronneena yh:na voisin neuvoa pari asiaa. Korjaa itsesi ennen kuin lähdet etsimään uutta miestä. Juttele läheistesi kanssa, prosessoi kirjoittamalla tai lukemalla, mene eroryhmään. Aika moni ottaa kenen vaan miehen erotuskissaan (usein vielä huonomman kuin edellinen) tai jakaa itseään holtittomasti itsetunnon paikkaamiseksi. Prosessi lisää tuskaa, tekee elämästä epätasapainoista ja lapsen ei ole hyvä elää mukana sellaisessa elämässä. Itse näytin pahaa silmää jokaiselle "sillälailla" lähestyvälle miehelle ekat 1v. Kannatti. Nyt olen ehjä, minun ei tarvitse löytää ketään täyttääkseni mustaa aukkoa sisälläni. Olen valmiimpi tasapainoiseen parisuhteeseen kuin koskaan aiemmin. Olen kasvanut paljon.
Kun sinulla on lapsi, tuskin haluaisitkaan miestä joka ei olisi valmis perhe-elämään. Siis ei kannata olla huolissaan, jos et kelpaa kaikille. Mihin tarvitset haaremia? Veikkaan, että ikäisissäsi miehissä aika harva on valmis tulemaan elämääsi mukaan, mutta 30-40v tilanne on jo toinen. Tavallaan se, että mies pystyy tulemaan perheesesi jäseneksi ja perustaisitte yhdessä uuden yhteisen perheen, kertoo henkisestä kypsyydestä ja laaja-alaisesta elämänkatsomuksesta. Itse ainakin arvostan piirrettä myös elämänkumppanissa. Siis se, että joukosta karsiutuu osa pois ei ole välttämättä huono asia.- xdfxcvx
tämä kuulosti asiasta mitään tietämättömälle hyvältä neuvolta.
- .............
Kyllä tuollainen nainen kelpaa seksiin, jos hän on kaunis.
- pelkkä sex ei riitä
Nainen vaan tuskin huolii pelkästään seksin kautta koska haluaa pelata elämäänsä avoimesti suhteestaan lapsille.
Ei salailua eikä suunnitelmia. - ...........
pelkkä sex ei riitä kirjoitti:
Nainen vaan tuskin huolii pelkästään seksin kautta koska haluaa pelata elämäänsä avoimesti suhteestaan lapsille.
Ei salailua eikä suunnitelmia.No sitten pitää etsiä joku toinen horo, joka antaa.
- eronnut yh
Eipä se oo mahdotonta. Itekii nuori yh (eronnut pakon edessä) mut eipä miehiä (fiksuja, siis niitä jotka arvostaa muutakin kuin seksiä) haittaa ne lapset. Eli ainakaan minua oo näköjään tuomittu yksinäisyyteen..
- suoli24=vitsi
Tämän palstan mukaan ei toivoakaan, tosielämää katsomalla kunnollisia miehiä on yh:ille runsaasti tarjolla.
- Niinpä !
No jaa, kaikkia miehiä nyt vain eivät yh.t kiinnosta. Piste !
Yh on valintansa tehnyt, ja vastaa exsänsä kanssa myös lasten kasvatuksesta eron jälkeen. Tätä tehtävää kun ei voi ulkoistaa muille.
Toisekseen, miksi yh:t eivät valitse kaltaistaan seuraa, vaan aina pitää olla lapseton mies tai nainen ? Miksi yh:t luulevat, että lapseton sitoutuisi HEIDÄN perheeseensä, kun kerran edes YH:t itse eivät ole siihen pystyneet tai pysty ?
Kolmanneksi, erotkaa vähemmän, niin ei tarvitse päätyä yh-statukselle valittamaan. - ENFP-nainen
Niinpä ! kirjoitti:
No jaa, kaikkia miehiä nyt vain eivät yh.t kiinnosta. Piste !
Yh on valintansa tehnyt, ja vastaa exsänsä kanssa myös lasten kasvatuksesta eron jälkeen. Tätä tehtävää kun ei voi ulkoistaa muille.
Toisekseen, miksi yh:t eivät valitse kaltaistaan seuraa, vaan aina pitää olla lapseton mies tai nainen ? Miksi yh:t luulevat, että lapseton sitoutuisi HEIDÄN perheeseensä, kun kerran edes YH:t itse eivät ole siihen pystyneet tai pysty ?
Kolmanneksi, erotkaa vähemmän, niin ei tarvitse päätyä yh-statukselle valittamaan.Näkökulmasi on mustavalkoinen, valitettavasti elämä ei sitä suurimmaksi ole. Kaikkien ex:t eivät kykene tai halua osallistumaan lastenkasvatukseen ja myös osa eroista on ihan oikeutettuja. Monella on taustalla päihteiden käyttöä, väkivaltaa, vakavia mt-ongelmia, toistuvaa uskottomuutta, vakavia elämänhallinan ongelmia. Ja monella ongelmat kärjistyvät vasta lapsien synnyttyä. Ei tulevaisuutta voi ennustaa, ei etukäteen voi tietää kenelle tulee henkilökohtaisi ongelmia.
On varmaan totta, että turhistakin syistä erotaan ja että samat syyt jotka johtaa eroon toistuvat seuraavassa suhteessa. Silti on myös eroja, jotka ovat kaikille osapuolille paras ratkaisu. Myös se ongelmainen puolisko, joutuu ottamaan omasta elämästään vastuun, kun kukaan ei enään tee sitä hänen puolestaan.
Kenenkään lapsettoman ei tarvitse sitoutua toisen perheeseen. Toisaalta osa on siihen valmis, ja heillä on myös oikeus niin tehdä. Ihmisiä on erilaisia. Ei oleellista, että kaikki kelpaavat kaikille vaan se, että toisilleen sopivat löytävät toisensa. Ihmiset arvottavat kumppanissa eri asioita.
Yh-status ei tarkoita valittamista tai tyytymättömyyttä elämäänsä. Yh voi olla tyytyväinen elämäänsä, hyvin toimeentuleva, koulutettu jne. Aika moni löytää uuden kumppanin helposti. Osa ei. Ihan sama juttu kuin lapsettomilla. - Niinpä !
ENFP-nainen kirjoitti:
Näkökulmasi on mustavalkoinen, valitettavasti elämä ei sitä suurimmaksi ole. Kaikkien ex:t eivät kykene tai halua osallistumaan lastenkasvatukseen ja myös osa eroista on ihan oikeutettuja. Monella on taustalla päihteiden käyttöä, väkivaltaa, vakavia mt-ongelmia, toistuvaa uskottomuutta, vakavia elämänhallinan ongelmia. Ja monella ongelmat kärjistyvät vasta lapsien synnyttyä. Ei tulevaisuutta voi ennustaa, ei etukäteen voi tietää kenelle tulee henkilökohtaisi ongelmia.
On varmaan totta, että turhistakin syistä erotaan ja että samat syyt jotka johtaa eroon toistuvat seuraavassa suhteessa. Silti on myös eroja, jotka ovat kaikille osapuolille paras ratkaisu. Myös se ongelmainen puolisko, joutuu ottamaan omasta elämästään vastuun, kun kukaan ei enään tee sitä hänen puolestaan.
Kenenkään lapsettoman ei tarvitse sitoutua toisen perheeseen. Toisaalta osa on siihen valmis, ja heillä on myös oikeus niin tehdä. Ihmisiä on erilaisia. Ei oleellista, että kaikki kelpaavat kaikille vaan se, että toisilleen sopivat löytävät toisensa. Ihmiset arvottavat kumppanissa eri asioita.
Yh-status ei tarkoita valittamista tai tyytymättömyyttä elämäänsä. Yh voi olla tyytyväinen elämäänsä, hyvin toimeentuleva, koulutettu jne. Aika moni löytää uuden kumppanin helposti. Osa ei. Ihan sama juttu kuin lapsettomilla."Näkökulmasi on mustavalkoinen, valitettavasti elämä ei sitä suurimmaksi ole. Kaikkien ex:t eivät kykene tai halua osallistumaan lastenkasvatukseen ja myös osa eroista on ihan oikeutettuja. Monella on taustalla päihteiden käyttöä, väkivaltaa, vakavia mt-ongelmia, toistuvaa uskottomuutta, vakavia elämänhallinan ongelmia. Ja monella ongelmat kärjistyvät vasta lapsien synnyttyä. Ei tulevaisuutta voi ennustaa, ei etukäteen voi tietää kenelle tulee henkilökohtaisi ongelmia."
Turha lässyttää elämästä, kun jokainen ihminen elää omaa elämäänsä joka päivä. Mitä tulee edellä mainitemiisi "syihin", useimmissa tapauksissa nämä "ominaisuudet" ovat olleet nähtävissä jo ennen suhteeseen menemistä. Jälkikäteen on turha surra läikkynyttä maitoa, jos on valinnut itselleen esimerkiksi lkoholille person ja väkivaltaisen kumppanin. Vakka kantensa valitsee...
Tulevaisuutta ei voi todellakaan ennustaa, mutta aina voi ottaa vastuutaa omasta elämästään ja valinnoista, eikä sysätä ongelmia milloin yhteiskunnan, milloin uuden kumppanin harteille.
Minäkin olen tehnyt elämässäni valintoja, niin hyviä kuin huonoja. Tosin en mitään peruuttamatonta. Siitä huolimatta olen aina ollut valintojeni takana, enkä syyttämässä heti ensiksi yhteiskuntaa, maailman pahuutta tai vastakkaista sukupuolta. - ENFP-nainen
Niinpä ! kirjoitti:
"Näkökulmasi on mustavalkoinen, valitettavasti elämä ei sitä suurimmaksi ole. Kaikkien ex:t eivät kykene tai halua osallistumaan lastenkasvatukseen ja myös osa eroista on ihan oikeutettuja. Monella on taustalla päihteiden käyttöä, väkivaltaa, vakavia mt-ongelmia, toistuvaa uskottomuutta, vakavia elämänhallinan ongelmia. Ja monella ongelmat kärjistyvät vasta lapsien synnyttyä. Ei tulevaisuutta voi ennustaa, ei etukäteen voi tietää kenelle tulee henkilökohtaisi ongelmia."
Turha lässyttää elämästä, kun jokainen ihminen elää omaa elämäänsä joka päivä. Mitä tulee edellä mainitemiisi "syihin", useimmissa tapauksissa nämä "ominaisuudet" ovat olleet nähtävissä jo ennen suhteeseen menemistä. Jälkikäteen on turha surra läikkynyttä maitoa, jos on valinnut itselleen esimerkiksi lkoholille person ja väkivaltaisen kumppanin. Vakka kantensa valitsee...
Tulevaisuutta ei voi todellakaan ennustaa, mutta aina voi ottaa vastuutaa omasta elämästään ja valinnoista, eikä sysätä ongelmia milloin yhteiskunnan, milloin uuden kumppanin harteille.
Minäkin olen tehnyt elämässäni valintoja, niin hyviä kuin huonoja. Tosin en mitään peruuttamatonta. Siitä huolimatta olen aina ollut valintojeni takana, enkä syyttämässä heti ensiksi yhteiskuntaa, maailman pahuutta tai vastakkaista sukupuolta.En ole syyttänyt yhteiskuntaa tai edes ex-kumpaniani. En täällä enkä muualla. En ole katkera ja olen onnellinen. Minulla on ihanat lapset. Tulen taloudellisesti keskivertoa paremmin toimeen (en saa tukia), minulla on hyvä työpaikka, minulla on hyvät ihmisuhteet ja sitä kautta hyvät turvaverkot. Olen tasapainossa itseni kanssa. Mitä muuta voisin toivoa? No tietysti parisuhdetta, mutta sen aika tulee sitten kun tulee. Mihin minulla on kiire?
Kun alan seurustelemaan en todellakaan syytä uutta kumppania tai odota hänen olevan olevan uusi isä. Hän on minun kumppanini ja tulee itse määrittelemään millä tasolla on mukana.
Ei kaikkea voi ennustaa. Ex-suhteeni taustallani ei ollut väkivaltaa tai päihteitä vaan lievää masennusta, joka oli poissa pari vuotta ennen lapsien syntymistä. Suhde oli pitkä ja mies peruskunnollinen (ei ollut mikään panoeino, vaan enemmänkin nörttiälykkö). Oma moraalini ja sitoutumiseni aste ei anna periksi lähteä suhteesta lievän masennuksen takia kun rakkautta kuitenkin oli. Kumppania tuetaan ja autetaan. Olin sitoutunut jaksamaan hänen lievän masennuksensa kanssa. Valitettavasti lasten jälkeen mt-ongelmat menivät rajuiksi ja aiheuttivat useampia lieveilmiöitä, joita ei voinut hyväksyä. Ja valitettavasti uusi mt-sairaus oli laatua, joka ei parannu koskaan eli sama hullunmylly olisi toistunut varmasti jossain vaiheessa elämää ja ollut myös haitallinen lasten kehitykselle.
Toinen vaihtoehto olisi ollut jättää ex kun lievät ongelmat alkoivat ja etsiä uusi kumppani. Itseäni ei kaduta ratkaisuni, elin arvomaailmani mukaan. Jos se jonkun mielestä syntini, se on hänen näkökulmansa. Eikä elämäni ole huonoa, vaikka olenkin yh.
Suuri osa ihmisistä osaa ajatella vain sterotypioden kautta. Se minusta kertoo ihmisen ajattelukyvyn suppeudesta. Sinänsä kukin on vapaa olemaan ja ajattelemaan ihan mitä haluaa. Itse kuitenkin etsin älykästä ja ajattelukykyistä miestä, ja tosiaan minulla ei ole tarvetta kelvata kaikille. Se yksi oikea riittää ;-)
- Yks ATM
Miksi ei olisi?
- ATMaster
Mielestäni sinulla on varsin hyvät mahikset. Ainoa juttu on tosiaan vain siinä, että sinulla on valikoima hieman suppeampi kuin lapsettomilla suurimmaksi osaksi siksi, koska miehiä jotka viitsivät muiden tekemiä ipanoita katella ei ole paljon, mutta alkoholisteihin tai mt-ongelmaisiin ei kannata missään nimessä tyytyä. Ei tee hyvää lapsellekkaan katella tälläisiä tyyppejä.
- kertoo tarinoita
Alkkiksia täällä kylillä riittää.
Tavallisia perhe-elämää nauttivia ilman alkoa taas tuntuu olevan pulaa tai sitten he ovat vanhempia tyyppejä. - Niinpä...
"Ainoa juttu on tosiaan vain siinä, että sinulla on valikoima hieman suppeampi kuin lapsettomilla suurimmaksi osaksi siksi, koska miehiä jotka viitsivät muiden tekemiä ipanoita katella ei ole paljon"
Se nyt vain on aika luonnollista, että jokainen tekee itse lapsensa, eikä ala suhteeseen vain pelkästä velvollisuuden tunnosta, tai kun yh haluaa itselleen uuden kumppanin. Ai niin, mutta eihän yh osaa ajatella muuta kuin itseään, lastaan ja itseään.
- ainakin panoseuraa
Kyllä ainakin nussittavaksi miehille kelpaat jos olet oikeasti hyvän näköinen. Liian vanha et 25 vuotiaana ole vielä moneen vuoteenkaan.
- kyl sä munaa saat
luultavasti löydät jonkun miehen joka esittää rakastunutta ja parin seksi k erran jättää sut koska ei halua alkaa lapsesi isäksi
- kyllä jaksaa odottaa
En edes antaisi ennen kuin mies tutustuisi itseeni ja lapseeni niin että rakastuisi meihin. Silloin seksikin maistuu paremmalle kun suhde on vakavammalla pohjalla.
- hdgdjff
On aika epätodennäköistä, että mies rakastuu myös toisen miehen lapseen.
- Mies1985
Luultavasti 35 miesten keskuudessa aika paljon menekkiä.
- ekm.s
Kiitos kaikille fiksusti vastanneille! Kiitos nimimerkille ENFP-nainen hyvistä neuvoista. Ajattelinkin, että tässä ensin rauhassa toivun erosta ja sitten vasta mahd. etsisin uutta ihmissuhdetta. Pohdin vain usein, oliko ihan älytön päätös erota lapsen isästä tässä vaiheessa elämää... Tarkoittaako se loppuelämää yksin lapsen kanssa. Ei ehkä pitäisi liikaa miettiä tulevaa.
- ENFP-nainen
Useimmiten elämä kantaa, kun vaan uskaltaa luottaa siihen. Ero on pelottava asia, mutta joskus muuta vaihtoehtoa ei ole. Ja valitettavasti monella, jolla on ongelmia, ne tahtovat kärjistyä lapsen syntymän jälkeen. Kaikkea ei tarvitse kestää, siitä tuskin kukaan on erimieltä!
Kävimme ex kanssa perheterapiassa, 8 kk ennen eroa. Sitäkin vaihtoehtoa kannattaa harkita, jos tuntuu että toivoa vielä löytyy edes hitunen. Hyvä päätös, tiesi ainakin että on yrittänyt sen mitä voi katsoa kohtuulliseksi ja sen enempään ei pysty. Prosessissa oppi paljon myös itsestään, joka auttoi selviämisessä.
Itse, vajaa 2v eron jälkeen, olen paljon onnellisempi kuin pitkään-pitkään aikaan. Jäin erossa yksin kahden alle 3v kanssa, ja silti elämä oli samantien paljon vähemmän kuormittavaa. Päätös oli oikea. Elämä kantaa.
- Kyselyikä
Miksi erosit?
- ekm.s
Mies ei pysty huolehtimaan itsestään, täysin holtiton on raha-asioiden suhteen, ei ole kypsä vielä perhe-elämään, eikä liioin älykäs. Menimme naimisiin liian löyhin perustein, ei rakkauskaan kaikkea kestä. En aio elättää sellaista miestä.
- Niinpä...
No, pitäisikö jonkun muun miehen korjata sinun tekemät virheet ? Miksi et tyydy toiseen yksinhuoltajaan ? Niitä luulisi olevan markkinoilla pilvin pimein, kun holtittomien ihmisten erot ovat niin yleisiä.
- ekm.s
Niinpä... kirjoitti:
No, pitäisikö jonkun muun miehen korjata sinun tekemät virheet ? Miksi et tyydy toiseen yksinhuoltajaan ? Niitä luulisi olevan markkinoilla pilvin pimein, kun holtittomien ihmisten erot ovat niin yleisiä.
"No, pitäisikö jonkun muun miehen korjata sinun tekemät virheet ?" En ymmärrä kysymystäsi. Ainoa virhe oli ottaa nykyinen mieheni aviopuolisoksi. Lapseni on minulle tärkeintä maailmassa, enkä ole koskaan katunut sitä, että hänet sain.
Yksinhuoltajamiehen voisin ottaa hyvinkin, en missään vaiheessa ole sanonut, etten yh-miestä huolisi. Kummallista olettaa, että yh-äiti ei huolisi yh-isää kumppanikseen.
- YH Alert!
YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYHHHHHHHHHHHHHHOOOOOOOOOOO!!
Varokaa, äpärävaara!
YYYYYYYYYYYYYYYYYHHHHHHHHHHHHHHHHHHOOOOOOOOOOOOOO!!!
YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYHHHHHHHHHHHHHHOOOOOOOOOOOOO!!!!!!! Toisin kuin tällä palstalla väitetään, niin YH-naisille löytyy varmasti paljon kysyntää. Tapasin yhden, joka oli vähän yli 30 vuotta, ja viime kesällä muutama kuukausi eron jälkeen hän jo ajoi ympäriinsä uuden miesystävänsä kanssa autolla. Risteilyllä ollessaan, hän sanoi että jopa varatut miehet olivat kiinnostuneita hänestä.
Oma arvioni: alemman tason nainen, yh, lukiokoulutus, ei ollut mitenkään erikoisen näköinen. Rahaa ei myöskään juuri ollut, asui vuokralla. Hän myös tupakoi, ja kalja maistui.
Ei siinä mitään. Laadukkaille yh-naisille löytyy varmasti yhtä paljon kysyntää kuin ylemmän tason miehille. Itse taidan olla oikea YH-magneetti, koska tähän mennessä vain YH-naiset ovat olleet enemmän kiinnostuneita minusta (useita).On
Jää
Haiset palstapaskalta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575970
- 1145555
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465247Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323255- 552789
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252601- 432290
- 232090
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131900On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151821