Seurakunntien loputon YT-kierre.
http://yle.fi/alueet/tampere/2011/12/nokian_seurakunta_aloitaa_ytt_3087413.html
!!! Nyt se alkoi !!!
23
110
Vastaukset
Siitä se kurjuus alkoi :)...
- polovilleen
Voi voi kun on siunaukset männy tältä libulaarilaitokselta. Sen siitä saa kun pyllistelee väärään suuntaan. Nyt eikun nöyrtymään ja korkehimman etehen kyselemän, että miten se pomo opikein kirkkoaan haluis luotsata.
polovilleen sanoi :
Nyt eikun nöyrtymään ja korkehimman etehen kyselemän, että miten se pomo opikein kirkkoaan haluis luotsata.
Jäsenkato ja korkeat kiinteistökulut.
Se on uskomatonta miten monet pahat asiat saadaan sen takia tuhottua, että rahallisesti menee jotain pieleen. Samalla tavallan Al Capone saatiin kiinni. Ihan sama kuinka monta ihmistä se oli tappanut jne. mutta kun kiersi veroja niin sälli jäi kiinni. Kirkolle käy nyt talouden kanssa samalla tavalla. Se jos mikä on tervettä kehitystä. - Minun ehdotukseni
Samalla se on mielenkiintoista. Se voisi olla jopa parempi, että ei jätetä enää sitä kansankirkkoa, koska tuntuu että se vain sitten hiljalleen muuttuu ketään vetämättömäksi, jos halutaan vain jääräpäisesti pitää kiinni kansankirkosta. Voi kunpa ne henkilöseurakunnat jo tulisivat. Saati, että olisi esim. 2-3 eri kirkkoa.
Sen lisäksi kirkko ei pysty toimimaan, eikä saada mitään dynaamisuutta siihen, koska eri suuntiin vetäminen halvauttaa toiminnan.- Minun ehdotukseni
Toki mikäpä minä olen sanomaan, kun olen ruvennut epäilemään koko luterilaisuutta. Kaikenlaista rukoilua pidetään vain ansion hakemisena Jumalan edessä. Ei ole juolahtanut mieleen, että joku voisi olla ihan oikeasti kiinnostunut Jumalasta ja toisinaan rukoilee ihan sydämensä halusta.
- Minun ehdotukseni
Minun ehdotukseni kirjoitti:
Toki mikäpä minä olen sanomaan, kun olen ruvennut epäilemään koko luterilaisuutta. Kaikenlaista rukoilua pidetään vain ansion hakemisena Jumalan edessä. Ei ole juolahtanut mieleen, että joku voisi olla ihan oikeasti kiinnostunut Jumalasta ja toisinaan rukoilee ihan sydämensä halusta.
Luterilainen kirkko on kyllä onnistunut kaikkein parhaiten siinä, että se on osannut tehdä Jumalasta kaikkein tylsimmän.
Lutherin ahaa-elämyksistä en allekirjoita enää muuta kuin:
Kristus täytti lain puolestamme.
Puhumattakaan tässä viimeaikaisesta hölmöilystä, jossa Jumalasta tulee pelkkä hengetön humanisti, kristinuskosta filosofiaa. - Minun ehdotukseni
Luterilainen kirkko on kyllä onnistunut kaikkein parhaiten siinä, että se on osannut tehdä Jumalasta kaikkein tylsimmän.
Lutherin ahaa-elämyksistä en allekirjoita enää muuta kuin:
Kristus täytti lain puolestamme.
Puhumattakaan tässä viimeaikaisesta hölmöilystä, jossa Jumalasta tulee pelkkä hengetön humanisti, kristinuskosta filosofiaa.Samantien pyydän anteeksi viiltäviä sanojani, kirkkonsa kanssa saa vain välillä raivarin, vaikka uskoisikin.
En anna auringon laskea närkästymiseni ylle. - Minun ehdotukseni
Toisaalta henkilöseurakunnat tai 2-3 kirkkoa voisi kyllä aktivoida ihmiset. Kysymyshän on ylipäätään alkanut suuren yleisön passiivisuuden johdosta. Ihmisten pitäisi ottaa ikään kuin kantaa tähän asiaan ja mihin he kuuluvat, mitä he haluavat tulevaisuudessa lapsille opetettavan tai edes millä tavalla haluavat tulla haudatuksi.
III kirkko: filosofikirkko = esim. Nietzchea hautajaisissa, mitäpä sitä Jumalaa sielläkään tarvitaan. Kaikki uusi on kivaa. Syökäämme ja juokaamme, huomenna kuolemme. - KolmeJumistaJokaSu
Toisaalta henkilöseurakunnat tai 2-3 kirkkoa voisi kyllä aktivoida ihmiset. Kysymyshän on ylipäätään alkanut suuren yleisön passiivisuuden johdosta. Ihmisten pitäisi ottaa ikään kuin kantaa tähän asiaan ja mihin he kuuluvat, mitä he haluavat tulevaisuudessa lapsille opetettavan tai edes millä tavalla haluavat tulla haudatuksi.
III kirkko: filosofikirkko = esim. Nietzchea hautajaisissa, mitäpä sitä Jumalaa sielläkään tarvitaan. Kaikki uusi on kivaa. Syökäämme ja juokaamme, huomenna kuolemme.Kuka saa rakennukset ja verotusoikeuden? Paras olisi, jos kirkollisvero poistettaisiin kokonaan ja kirkkoja saisivat käyttää vuorotellen. Mitattaisiin kannatus.
Ei paluuta entiseen sanoi :
!!! Nyt se alkoi !!!
Kyllähän ne on pientä hommoo vailla..
mave sanoi :
Kyllähän ne on pientä hommoo vailla..
_________
Aivan niin.
Kun suosii hommoo niin ei oo ennää hommoo :-)
- Sanahauskaa
No jopas vitsin murjaisit! Taitaa olla enemmän kuin vitsi.
Sanahauskaa sanoi :
No jopas vitsin murjaisit! Taitaa olla enemmän kuin vitsi.
- Kiitos Herralle !
Oy Jesen Liha ja Veri Ab, lähestyy selvitystilaa, ja lopulista konkurssia.
- öw
Onko jokin ilon aihe ilkkua kirkon rahapulaa?
- häh ???
Mitä? Onko kirkolla nyt jo rahapula?
Omaisuutta vaikka kuinka. öw sanoi :
Onko jokin ilon aihe ilkkua kirkon rahapulaa?
________
Tuo rahapula tarkoittaa varmasti myös sitä , että moni uskovakin on päässyt irti
tuon setahtavan porton otteesta - siitähän on syytä olla iloinen.
- Mieti sitä
On suuri ilo ilkkua, sitä että portto on rahapulassa.
Päivi Räsäsen homovastaiset lausunnot tulkittiin KIRKON HOMOVASTAISUUDEKSI, ja kirkosta erottiin laajasti.
En osaa yhdistää kirkosta eroamisia siten, että kirkko olisi ollut homomyönteinen.
Eikö nyt kaikkien niiden tulisi olla iloisia, jotka toivovat luterilaisen kirkon tuhoa?
En voi olla huomaamatta että totuus ei kiinnosta ketään. Eikö ole selvää että on rikkaita seurakuntia ja on köyhempiä seurakuntia? Ei siis ole mitään yhteistä kirkkoa samoin, kuin esim. valtion virastot ovat. Jokaisella seurakunnalla on oma tilanteensa.
Se on todellinen kirkon ongelma, että siellä on seurakuntia joilla on omaisuutta yllin kyllin. Ne perustuvat niihin vahoihin rakenteisiin, joita on vaikeaa purkaa. Kirkko on harjoittanut sijoitustoimintaa, jota minä en pidä hyvänä. Noiden osakesalkkujen ja muiden sijoitusten tekeminen ei ole hyvää eikä mitenkään perusteltua kristillisesti.
Sen minkä tähän ikään olen oppinut, on että todelliset muutokset ovat hitaita. Ei kannata olla kärsimätön. Ehkä nyt muutokset ovat parempaan suuntaan. Toivon että eri seurakunat todella luopuvat tuosta rahna palvonnasta ja miettivät sitä, mihin rahat todella laitetaan. Tämä hyvinvointi ei enää kovin kauaa jatku.- HelsinkiEspooTurkuVa
Suuret seurakuntayhtymät voivat nostaa kirkollisveroposenttiaan ja jakaa omastaan köyhemmille. Se olisi kristillistä.
Vaan eipä taida niin tapahtua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1407899Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.303097Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole3652145Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422841744Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1471553Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh211371- 1001229
- 151168
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1371142Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa
Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com191096