Sähkögrilli voitti testin!

hk blöö

MUTTA olen kuullut käyttäjiltä, että se on per....tä!

Eli ostanko kaasugrillin ja heitän nykyisen Opa-hiiligrillini kierrätykseen?

Hiiligrillaus on liian vaivalloista ja asutusalueella ei ole suotavaa polttaa klapeja... mikä olisi tietysti paras vaihtoehto.

17

14641

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soppamies

      Siinä tulee parhaimmat kyljykset ja vartaat. Osta sellainen. Grillaus on siitä hetkestä alkaen helppoa ja maukasta.

    • J_K

      Sähkögrilleissä on eroja, on ns. parilatyyppisiä, joissa vastus parilan sisällä piilossa ja grillityyppisiä, joissa vastus normaalin grilliritilän alla. Itselläni jälkimmäistä tyyppiä oleva tefal, vastuksen alla vesiastia, johon rasva tippuu, ei käryä. Vastukset punahehkuisina niin kuumat, että rasva ei pala niihin kiinni vaan päätyy aina veteen. Makkarat onnistuvat mainiosti, samoin possu. Sisäfile tulee erinomainen. Teho riittää tuulisellakin ilmalla possun sisäfileen kypsentämiseen, tuli viikolla testattua taas.

      Kaasugrillit ovat uuneja, ei grillejä. Jussina kaasugrillilla "grillausta", tulos surkea kunnon sähkögrilliin tai hiiligrilliin verrattuna.

      • Jasse

        Moro!
        Kerrotko vähän tarkemmin mistä ostit, paljon maksoi ja jos vaikka onnistuis kuvakin siitä ni olis hyvä.
        Ja tietysti merkki/tehot yms..
        Itse pitäs vaan joku parvekkeelle ostaa, joten tuulisuojus olis aika turha itselle, mut muuten pitäs olla hyvä.
        Yleensä kaikki, mitä hankin, on pelkkää paskaa, joten olisin kiitollinen tiedoista.


      • J_K
        Jasse kirjoitti:

        Moro!
        Kerrotko vähän tarkemmin mistä ostit, paljon maksoi ja jos vaikka onnistuis kuvakin siitä ni olis hyvä.
        Ja tietysti merkki/tehot yms..
        Itse pitäs vaan joku parvekkeelle ostaa, joten tuulisuojus olis aika turha itselle, mut muuten pitäs olla hyvä.
        Yleensä kaikki, mitä hankin, on pelkkää paskaa, joten olisin kiitollinen tiedoista.

        noin 4-5 vuotta sitten ostin prismasta, hinta oli noin 40 e verran. Tehoa ilmoitettu 2100 wattia, paistoala n. 25*35 senttiä (vastus). Termostaattia kaipaisi välillä, jos kasviksia laittaa, lihalla toimii hyvin. 3 korkeutta ritilälle, jolla saa vaikutettua ruskistusasteeseen.

        Verrattuna tänä päivänä oleviin sähkögrilleihin, katselin viikko sitten toista prismasta, löytyi saman tyyppinen. Teho suunnilleen sama, mutta grillausala isompi paljon, en ostanut, luulen että teho ei riittäisi. Tefalia, samanlaista tai vastaavaa ei näkynyt ainakaan Treen prismassa.

        Löytyi tefalin sivuilta, eli mulla on tuollainen:

        http://www.tefal.com/tefal/products/product/index.asp?category_id=200&dept_id=240&sku=U00035&mscssid=2QQULXM3TM029HNRXH17J4GHJVH0A9B6

        Tuollaista olen testannut, ei hyvä:

        http://www.tefal.com/tefal/products/product/index.asp?category_id=200&dept_id=240&sku=U00034&mscssid=2QQULXM3TM029HNRXH17J4GHJVH0A9B6


      • Jasse
        J_K kirjoitti:

        noin 4-5 vuotta sitten ostin prismasta, hinta oli noin 40 e verran. Tehoa ilmoitettu 2100 wattia, paistoala n. 25*35 senttiä (vastus). Termostaattia kaipaisi välillä, jos kasviksia laittaa, lihalla toimii hyvin. 3 korkeutta ritilälle, jolla saa vaikutettua ruskistusasteeseen.

        Verrattuna tänä päivänä oleviin sähkögrilleihin, katselin viikko sitten toista prismasta, löytyi saman tyyppinen. Teho suunnilleen sama, mutta grillausala isompi paljon, en ostanut, luulen että teho ei riittäisi. Tefalia, samanlaista tai vastaavaa ei näkynyt ainakaan Treen prismassa.

        Löytyi tefalin sivuilta, eli mulla on tuollainen:

        http://www.tefal.com/tefal/products/product/index.asp?category_id=200&dept_id=240&sku=U00035&mscssid=2QQULXM3TM029HNRXH17J4GHJVH0A9B6

        Tuollaista olen testannut, ei hyvä:

        http://www.tefal.com/tefal/products/product/index.asp?category_id=200&dept_id=240&sku=U00034&mscssid=2QQULXM3TM029HNRXH17J4GHJVH0A9B6

        Siistin näköinenhän tuo on, eikä sellaine huteran näköinen härveli mitä useimmat..
        Mut kiitos sulle, meikä lähtee etsimään tuon kaltaista jostain, ni pääsee grillaamaan.


      • Tuula

        Heippati. Mekin saatiin Tefal-sähkögrilli. Ohjeessa kielletään folion tai astioiden käyttö. Miksiköhän? Itse pidän perunasta, sipulista, jne grillattuna folionyytissä. Onko tietoa, vai uskallanko vain kokeilla?


      • Veera
        Tuula kirjoitti:

        Heippati. Mekin saatiin Tefal-sähkögrilli. Ohjeessa kielletään folion tai astioiden käyttö. Miksiköhän? Itse pidän perunasta, sipulista, jne grillattuna folionyytissä. Onko tietoa, vai uskallanko vain kokeilla?

        ...tuon johtuvan siitä että folio tai metalliastia heijastaa lämpöä alaspäin jolloin vastukset/koko grilli voivat ylikuumeta.


      • Don Mega
        Tuula kirjoitti:

        Heippati. Mekin saatiin Tefal-sähkögrilli. Ohjeessa kielletään folion tai astioiden käyttö. Miksiköhän? Itse pidän perunasta, sipulista, jne grillattuna folionyytissä. Onko tietoa, vai uskallanko vain kokeilla?

        itsekin ihmettelin mutta sitten pirkka alumiinifolion pakettia lukiessa huomasin että siinä sanotaan että jos folio on kosketuksissa teräkseen se alkaa sulaa mikroskooppisella tasolla! eli suositeltavaa on käyttää esim. lasiastiaa alusena, koska muuten saa varmasti myrkytettyä itsensä pitemmän päälle, vaikka ei heti kuoliskaan.


    • Antti

      Ei ruoka tiedä millä sitä kypsennetään kuten saunan kiuaskaan ei tiedä mikä sitä lämmittää.

      • Hola

        Ja jos sähkögrillien käyttäjät vertaa kaasugrillejä "uuneiksi", niin voitte miettiä mihinkä niiden sähköuunien lämmitys perustuu? No vastuksiinpa tietenkin, mitä löytyy myös sähkögrilleistä!

        Tätä (jo jonkun keksimää) nokkelaa ajatuslogiikkaa käyttäen voidaan todeta, että sähkögrillit on sähköuuneja ja kaasugrillit on puu-uuneja! Ja grillejä on sitte nuotiot/avotulet ja hiiligrlillit!

        Itse suosisin hiiligillejä jos nitä saisi yhtä isokokoisina kuin nykyinen kaasugrillini. Tai jos niiden käyttö ei savustaisi naapureita niin paljon. Seuraavaksi paras on siis kaasu!

        Tässä nyt hieman kärjistetysti mielipidettä ilmoille.

        Tuskimpa makueroa huomaa jos pihvi on tehty sähköllä tai kaasulla. Tulella tehtynä makueroa voi jo havaita!

        Grillien monikäyttöisyys on sitten asia erikseen...

        -valurautaparilla&ritilä, kaasua kiitos-


      • Toinen puoli
        Hola kirjoitti:

        Ja jos sähkögrillien käyttäjät vertaa kaasugrillejä "uuneiksi", niin voitte miettiä mihinkä niiden sähköuunien lämmitys perustuu? No vastuksiinpa tietenkin, mitä löytyy myös sähkögrilleistä!

        Tätä (jo jonkun keksimää) nokkelaa ajatuslogiikkaa käyttäen voidaan todeta, että sähkögrillit on sähköuuneja ja kaasugrillit on puu-uuneja! Ja grillejä on sitte nuotiot/avotulet ja hiiligrlillit!

        Itse suosisin hiiligillejä jos nitä saisi yhtä isokokoisina kuin nykyinen kaasugrillini. Tai jos niiden käyttö ei savustaisi naapureita niin paljon. Seuraavaksi paras on siis kaasu!

        Tässä nyt hieman kärjistetysti mielipidettä ilmoille.

        Tuskimpa makueroa huomaa jos pihvi on tehty sähköllä tai kaasulla. Tulella tehtynä makueroa voi jo havaita!

        Grillien monikäyttöisyys on sitten asia erikseen...

        -valurautaparilla&ritilä, kaasua kiitos-

        Riippuu mita ruokaa tekee. Tama nyt on grillaus-osasto, mutta joitain kiianlaisia safkoja ei pysty tekemaan sahkolla, vaan on oltava kaasu. tama siksi, etta oikaan kohtaan on saatava paljon lampoa, jota sahkovimpaimilla ei saa.


      • Don Mega
        Hola kirjoitti:

        Ja jos sähkögrillien käyttäjät vertaa kaasugrillejä "uuneiksi", niin voitte miettiä mihinkä niiden sähköuunien lämmitys perustuu? No vastuksiinpa tietenkin, mitä löytyy myös sähkögrilleistä!

        Tätä (jo jonkun keksimää) nokkelaa ajatuslogiikkaa käyttäen voidaan todeta, että sähkögrillit on sähköuuneja ja kaasugrillit on puu-uuneja! Ja grillejä on sitte nuotiot/avotulet ja hiiligrlillit!

        Itse suosisin hiiligillejä jos nitä saisi yhtä isokokoisina kuin nykyinen kaasugrillini. Tai jos niiden käyttö ei savustaisi naapureita niin paljon. Seuraavaksi paras on siis kaasu!

        Tässä nyt hieman kärjistetysti mielipidettä ilmoille.

        Tuskimpa makueroa huomaa jos pihvi on tehty sähköllä tai kaasulla. Tulella tehtynä makueroa voi jo havaita!

        Grillien monikäyttöisyys on sitten asia erikseen...

        -valurautaparilla&ritilä, kaasua kiitos-

        kaasugrillillä saa lämpöä säädettyä samantien. sähkögrilleissä termostaatti toimii useimmiten hyvin laiskasti ja tuloksena on välillä polttavan kuuma ja sit taas viilee. kyllä sähkögrillilläkin lopulta oppii tekniikan, mutta se on jatkuvaa säätämistä.

        todennäköisesti uuni vertaus oli siitä kun kaasugrilleissä pidetään yleensä kantta kiinni joten sehän toimii hyvin samanlailla kuin uuni, varsinkin jos parilalla tekee. perus sähkögrilleissä (ei parila) ei yleensä ole kantta joten uuni vertaus pätisi vain jos uunin luukku olis auki. mutta voihan näitä laitteita käyttää monenkin lailla


    • matson

      Sähkögrillihän on melkein kun menis jo sisälle laittamaan ruokaa , rehellinen tuli ruan alla kivasti antaa oikean grillaus tunnelman. Ja olen kuullut että se ylhäältä päin "tohottava" kaasugrilli olis parempi....ei rasva tipu tulelle..joten ei kärytä.

    • hiiltä olla pitää

      ihan sama onko sähkö vai kaasu. kumpikin on niitä mukagrillaajien laitteita.
      oikea grilli on hiiligrilli. näin se on.nitse aina naureskelen naapurin sähkögrillille. aika luuseri se on kyllä muutenkin.

    • hiiligilli on

      hyvä makkaran gillatessa,kalanhalstrauksessa ja savustuksessa.Sähkögrillillä pihvit ja broilesi ensin ja lopuksi hiiligrilliin makua antamaan.

    • Sähköiita

      Sähkögrilli on pop. Ne on helppoja ja huolettomia.

      • sori, mut näin se on

        mun mielestä mikroaaltouuni on vielä parempi kapistus helppoon grillaamiseen. ei tule katkua ja on todella nopea. tämä siis heille jotka miettivät kaasugrillin ja sähkögrillin väliltä.
        me oikeat grillajaat grillataan hiilloksella, piste.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4823
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      33
      1490
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1141
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1106
    Aihe