Onko haitallista hakea viimeisenä hakupäivänä?

khalle

Onko sillä väliä milloin hakemuksen lähettää? Jos viim.hakupäivä on esim. sunnuntaina, ja hakemuksen lähettää su iltana, niin onko jotenkin haitallista? Jättääkö työnantaja hakemuksen lukematta, jos vaikka ei huvita enää?

20

7404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmm..

Riippuu minkälaista työtä olet hakemassa ja paljon hakijoita. Itse sain kerran työpaikan johon hakupaikka oli jo mennyt umpeen ja viimeisen paikan minkä sain keväällää oltuani vuoden työttömänä niin laitoin haun vasta viimeisenä paivänä kun oli menossa ohi vaikka oli menossa ohi se ilmotus ja nettissä surffailin joka päivä..

• Ole ajoissa

Suosittelen laittamaan ajoissa, jos suinkin mahdollista. Ei kannata ottaa riskejä, jos työ todella kiinnostaa. Voihan se olla, että hakemuksia ruvetaan käymään läpi alkupäästä tai niitä katsellaan jo ennen viimeistä hakupäivää. Ehkä se antaa myös negatiivista kuvaa sinusta, jos olet ihminen joka jättää asia viimetippaan.

• 118118

Jos ilmoituksessa lukee "käsittelemme hakemuksia jo hakuajalla", niin sitten kannattaa tietysti toimia niin pikaisesti kuin vain suinkin.

Ei sillä muuten ole niin väliä meneekö hakemus eka vai vika päivä perille. Kukaan ei välttämättä vilkaisekaan niitä hakemuksia ennen kuin hakuaika on päättynyt.

Varmasti kaikki hakemukset käydään läpi, ainakin jollain tasolla.

• 28

Ei ainakaan haitannut kun itse laitoin hakemuksen viimeisenä päivänä. Sain paikan.

Jos tätä lähtee spekulimaan, niin on todennäköisempää, että hyvät kanditaatit hakevat viimetipassa. Aluksi hakevat epätoivoiset, jotka hakevat kaikkia paikkoja. Myöhemmin hakevat ne jotka ovat harkinneet, varsinkin jos joutuvat irtisanoutumaan nykyisestä työstään.

• työkkärin täti

Koskaan ei kannata jättää viime tippaan, mutta usein hakemukset käsitellään joka tapauksessa vasta hakuajan päätyttyä eikä sillä silloin ole merkitystä, milloin hakemus on jätetty.

• Yualle

Ei mulla ainaskaan ollut.

Oli viimeistä edellinen hakupäivä vuoden 2000 kesällä. Hakuilmoituksen olin toki hokannut jo aikoja sitten ja päättänytkin, että haen. No sitten tuon päivän aamuna heräsin klo 5, kun piti puol 7 ehtiä bussiin mökille lähtemiseksi. Kämpillä finalisoin hakemuksen ja HP:n mustesuihkarilla sen tulostin paperille. Sitten aamupala naamaan ja kohti bussia. Matkalla tiputin hakemusbreivin postilaatikkoon... ehti visiin seuraavaksi päiväksi eli viimeisenä päivänä perille, kun sain kutsun haastatteluun ja tulin valituksi. Edelleen samoissa hommissa =)

Jälkeenpäin miettinyt olen, että missä olisin nyt, jos esim. tuo HP olisi tehnyt temput totiset ja lakannut hakemuksen ulostushetkellä toimimasta..., pienestä asiat on joskus kiinni ja elämän kannalta isojen asoiden kanssa ei kannata leikkiä, vaikka tuossa hyvin kävi. Eli lähetä ihmeessä se hakemus vaikka jo pari päivää ennen, ettei tule fiaskoa työnhaun kanssa.

• 1+7

Aika sama. Varmaan 75% hakemuksista ei edes lueta laitto sen ekana tai vikana päivänä. Ja ilman jotain 10 vuoden työkokemusta ja seittemää eri tutkintoa haastatteluun pääseminen on jo melkeen lottovoitto nyky työmarkkinoilla..

• kjlkjlkj

Siinä on semmonenkin puoli, että työnantaja voi esim. MOLlista poistaa työpaikkailmoituksen milloin tahansa, vaikka haku olisikin vielä käynnissä. Mäkin olen tämmönen laiska ja saamaton ja siksi kaikki jää viime tippaan. Sitten kun jäin työttömäksi, kertoivat työkkärissä tämän jutun ilmoituksista ja sittemmin olen aina lähetellyt heti kun mahdollista.

• apeks

suurissa osassa ilmoituksista lukee, että "Paikat voidaan täyttää jo aikaisemmin"

• joitain edellytyksiä

Ei kai jos meinaa saada ekana päivänä palkkaa.

• Näinkin voi käydä

Mä olin se kenen hakemus oli ekana perillä. Mut valittiin jo ennen varsinaisen hakuajan päättymistä.

• Olipa hätähousu

rekrytoimassa, sinun jälkeen saattoi tulla parempaa tarjokasta halvemmalla. Vai olitko samalla ainoa..?

• Ei ole merkitystä

Kun viimeinen hakemispäivä on ilmoitettu niin piisaa vallan hyvin kun jättää annetussa ajassa. Ei siellä kukaan niiden saapumisjärjestyksiä katsele, sisältöjä siellä katsotaan. Hieman olen skeptinen senkin suhteen missä määrin ns. aktiivisuus eli perään soitteleminen auttaa, voi toimia jopa päinvastoin. Puhun omasta kokemuksesta rekrytoijana.

• ............

No ei oo millään tavalla haitallista. Sen takia siinä se hakuaika on että sen puitteissa voi hakea. Joku voi vasta viimesenä hakupäivänä huomata kyseisen avoimen paikan.

• dfgdgfd

Oon kans joskus miettinyt kun sanotaan että soittakaa ja menkää käymään. Mua ainakin rassais jos paikalla ravais koko ajan porukkaa ja puhelimet pirisis vaikka nimen omaan on pyydetty kirjallista hakemusta. Koita siinä sitten keskittyä töihin.

• Itsekin viime tingas

Ei sillä yleensä ole väliä, joku niuho pienyrittäjä korkeintaan katsoo että mikäs viimetingan heppu tai eukko tuo on. Mutta siinä mielessä kannattaa laittaa ajoissa, että esim. jos valtiolla sanotaan, että HAKEMUKSEN TULEE OLLA PERILLÄ xx.xx.xxxx niin silloin sen on tosiaan oltava perillä, seuraavana päivän tulleita ei oteta käsittelyyn ollenkaan, otettu ainakaan missä itse olin. Sähköpostihakemuksista katsotaan saapumisajankohta.

• Kaikki huomiodaan

Ei, hakupä'ä'ttyy vasta silloin.

• baalin profeetta

Ei konsertti tai elokuvaesityskään ala "jo vähän ennakkoon", vaan juuri ilmoitettuna aikana.

Epäselvyyttä aiheuttaa välillä,kun on ilmoitettu, että haku xx.x.xxx mennessä tai haun deadline xx.x.xxxx. Onko tuo annettu päivä vielä aikaa hakea ja jos on niin onko se klo 23.59 asti? Kaikkein selvintä on jos sanotaan, että haku xx.x.xxxx klo xx.xx mennessä silloin ei tarvitse ihmetellä.

Kannattaa tosiaan huomioida, että kaikki eivät "vain laiskuuttaan" hae viimetipassa. He eivät ole ehkä saaneet tietoonsa että ko paikka on auki tms. on voinut tulla äkillisä muutoksia.

Tuo tuntuu kyllä väärältä, että jo hakuajalla valittaisiin joku. Onko se ihan laillista, jos hakuaika on kuitenkin ilmoitettu?

• been there

On ja ei.

Joissakin paikoissa saatetaan aloittaa haastattelut heti kun hakemuksi alkaa tulla. Toisaalta onpa käynyt niinkin, että sain haastattelukutsun vielä hakuajan ollessa auki, ja loppupelissä sitten mukaan tuli vielä muutama muuten vastaavantasoinen tekjä, mutta jotka tunsivat sijaintipaikan ja sen yritykset paremmin, joten haastattelureissu turhaan. Tuota paikallistuntemusta pidettiin vahvana meriittinä, samoin kuin muuten esim. sitä, että harrasti tiettyä urheilulajia (ihan totta, sekin selvisi myöhemmin!).

Jotkut arvostavat nopesita hakijoita, toisille sillä ei ole niin väliä. Joissakin haastattelija on mieltynyt tietynikäisiin -kokoisin jne. Joidenkin persoonaan haastattelija ihastuu, toisia inhoaa alkuhetkestä saakka. Saatat kompastua juuri kun olet ottamassa askelta eteenpäin kätelläksesi ja konseptit sekoavat lopullisesti. Työpaikkailmoitukseen ei voi eikä edes huomaa laittaa kaikkia haluttuja asioita. Pienet asiat ratkaisevat, kun peli on muuten tasavahvaa.

Pointti on, että et voi koskaan tietää ennakolta. Tänä päivänä, etenkin koulutettujen ammateissa, osaamiseltaan tasavahvaa sakkia löytyy pataljoonittain oven takaa, etkä voi vastapuolen korvien välin mieltymyksistä tietää yhtään mitään.

Joten laita hakemuksesi hakuajan puitteissa. Homma on arpapeliä joka tapauksessa.

• Nimetön merkillinen

Olen ollut valtiolla postia käsittelemässä. Hakemuksen tulee olla perillä tarkoittaa että hakemus on oltava sisällä annettuun aikaan mennessä, ei postileiman päivää. Eli jos tuot tai posti tuo hakemuksen 16.8 ja hakuaika on päättynyt 15.8 klo 15.45, niin kirje leimataan ja arkistoidaan, mutta hakemusta ei oteta käsittelyyn. Joten uskokaa todella, että näin se on! Hakemuksen tulee olla perillä tarkoittaa sitä mitä sanotaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      147
      8120
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      423
      7151
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      69
      3663
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      142
      3311
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2824
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      44
      2358
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      1936
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1793
    9. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      26
      1576
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1457
    Aihe