Sinkkujen tv-maksu putoaa vähintään puoleen

50 - 140 euroa

http://www.hs.fi/politiikka/Tv-maksun tilalle Yle-vero monelle lisälasku/a1305551397712

"Veron suuruudeksi kaavaillaan 50–140 euroa vuodessa tulonsaajaa kohden.

Kahden työssäkäyvän aikuisen perhe maksaisi 280 euroa. Tämä on selvästi enemmän kuin ensi vuonna 252 euroon nouseva kotitalouskohtainen tv-maksu.

Yksin asuville uusi vero merkitsisi säästöä ja täysin tuloton ei maksaisi mitään.

Yle-veroa ei voisi jättää maksamatta samaan tapaan kuin nykyistä tv-maksua."

9

120

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tttazv

Minä en pysty vastaanottamaan tv-lähetyksiä. Kiitos tästä ylimääräisestä kuluerästä.

• hälpätihämmä

Lisää veroja vain. En omista televisiota, enkä käytä mitään ylen palveluita. Ei mitään yleisiä veroja, maksu käytön perusteella. Pitäisi olla et ne maksaa, jotka käyttää. Sinkut elämä on muutenki jo tarpeeksi kallista tässä sossulandiassa. En ymmärrä logikkaa, että sen joka makaa kotona pitäisi saada kaikki sama kuin työssä käyvän, vain siksi et on olemassa ja löhöää kotona.

• tavis

Mitenköhän maksu sitten kohdistuu jos on muksuja muttei puolisoa... Pitäiskö olla luukkuasukki, jottei tulot sotke laskuoppia. Tuommoisia veroja ei taatusti löydy kun suloisesta Suomestamme.

• Hankin itselleni hienon tauluTV:n viime vuonna. Sitä ennen oli pelkkä CRT-laite, eli kuvaputkella. En ole katsonut TV:tä yli puoleen vuoteen kertaakaan. Viimeksi katsoin kai jääkiekkoa muutaman kerran keväällä. Johtopäätös on että TV taitaa olla ihan turha.

"Yksin asuville uusi vero merkitsisi säästöä ja täysin tuloton ei maksaisi mitään."

Sopii minulle. Pätäkkää löytyy, vaan tuloja ei ole. On monesti ideaalitilanne tällainen.

• ..."

"Tuloton ei maisaisi mitään"

Lasketaanko työttömyyskorvaukset tuloiksi? Entäs jos on niin rikas, että ei tarvitse tuloja?

• tornipöllö?

Minulle sopisi ihan mainiosti tuo tilanne. Nyt maksan täyden tv-lupamaksun vuosittain ja tämä muutos tarkoittaisi maksun pienentymistä noin satasella.

Toisaalta nykyinen tv-lupamaksu (252 e) ei ole sekään ihan mahdottoman hintainen, sillä se tekee kuitenkin kuukautta kohti vain 21 e. Kyllä sitä kuitenkin tulee seurattua urheilukisoja, linnanjuhlia, luontodokumentteja, brittidekkareita jne. Samoin radiota tulee kuunneltua päivittäin.

• Miksi pitää maksaa

kun ei kato YLE:n ohjelmia. Mä katson vaan Maikkaria, Nelosta ja Subia. Niiltä tulee hyvää ohjelmaa kuten Salkkarit

• Ny rillataan!

hyvä hyvä

• .......

Oma TV-maksuni/Yle-veroni nousee nykyisestä 0 eurosta 140 euroon. Eikä minulla ole edes televisiota, enkä käytä Ylen tuottamia palveluita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2416
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      113
      2031
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1657
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1523
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1457
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1065
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      996
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      955
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      947
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      939
    Aihe