uskis sinkkuja?

zxcasd

Oon alkanut miettimään viimeaikoina, että onko helsingissä uskovaisia miehiä, 20-25 vuotiaita noin olemassa? missä te luuraatte? Tällä en siis tarkoita kaikkia elämäntapahippejä, vaan ihan perusmukavia itsestään huolta pitäviä tyyppejä.
Kohtuullisen uutena helsinkiläisenä ( alle 3 vuotta) oon alkanut miettimään, että jos ikinä haluaisin löytää itselle sopivan miehen/kumppanin/miten asian haluaa ilmaista/, onko mulla edes mahdollisuutta törmätä missään uskispoikiin?? Surullisena oon myöskin huomannut sen, että koti- tai vakiseurakunnan lisäksi , jos käyn muualla seurakunnissa visiitillä helsingissä, jään kyllä reissulla lähes 100% todennäköisyydellä ilman minkäänlaista uutta kontaktia.

Haluaisinki kuulla teidän näkemyksiä ja mielipiteitä asiasta, mietittekö tätä koskaan?

16

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18+4

      Ainakin tuossa itiksen moskeijan edessä on usein todella paljon mukavia miehiä. Joten sinne siis. Et varmasti jää yksin.

    • En mieti.

    • Joo itte kuulun kans kirkkoon, mutta en ole mitenkään uskovainen sen sanan merkityksessä. Tosin mulla on kyllä se pienenä ehtona et nainenkin kuuluis kirkkoon, jotta on mahdollista tulevaisuudessa niin sen salliessa vaikka pitää kirkkohäät.

      Mutta niin enpä juuri muuten mieti asiaa.

      • vcxvxcvx

        Kirkkohäihin riittää kun toinen kuuluu kirkkoon.


      • vcxvxcvx kirjoitti:

        Kirkkohäihin riittää kun toinen kuuluu kirkkoon.

        Niinkö? Mä kun oon lukenut sellaista että sitä oikeaa suoraa vihkimistä ei saa jos toinen ei kuulu mihinkään kristilliseen kirkkoon vaan joutuu käymään maistraatissa:
        http://www.oulunseurakunnat.fi/nyt/prime101/prime101.aspx


      • ?
        itmies kirjoitti:

        Niinkö? Mä kun oon lukenut sellaista että sitä oikeaa suoraa vihkimistä ei saa jos toinen ei kuulu mihinkään kristilliseen kirkkoon vaan joutuu käymään maistraatissa:
        http://www.oulunseurakunnat.fi/nyt/prime101/prime101.aspx

        Olet ihan oikeassa, molemmilta vihittäviltä edellytetään jonkun kristillisen seurakunnan jäsenyyttä. Mutta kun kerran et ole uskovainen, miksei se riitä, että pappi siunaa avioliiton kirkossa? Toimitus näyttää melkein samalta kuin avioliittoon vihkiminen ja siihen riittää, että toinen kuuluu kirkkoon.


      • ? kirjoitti:

        Olet ihan oikeassa, molemmilta vihittäviltä edellytetään jonkun kristillisen seurakunnan jäsenyyttä. Mutta kun kerran et ole uskovainen, miksei se riitä, että pappi siunaa avioliiton kirkossa? Toimitus näyttää melkein samalta kuin avioliittoon vihkiminen ja siihen riittää, että toinen kuuluu kirkkoon.

        No kun ei haluais käydä maistraatissa... se ois niin hyvä juttu kun se vihkiminen tapahtuisi siinä samalla kertaa ja saman henkilön eli papin toimesta, perinteitä noudattaen.


      • vcxvxvx
        itmies kirjoitti:

        No kun ei haluais käydä maistraatissa... se ois niin hyvä juttu kun se vihkiminen tapahtuisi siinä samalla kertaa ja saman henkilön eli papin toimesta, perinteitä noudattaen.

        Ainahan sitä voi liittyä kirkkoon jos haluaa. Eipä tuo maistraatissa käyminen mikään kovin iso homma ole.


    • åpoiuäölkj

      vastausten perusteella ei ole :D

    • ........

      Tämä palsta lienee erittäin huono paikka kysyä, jutut varmaan ajaneet lähes kaikki uskovaiset pois. Mitä jos kysyisit jollain uskontopalstalla?

    • hgmsr

      Miten olis kaikin puolin mukava 27-vuotias uskovainen mies Helsingistä? Täytin 27 siis lokakuussa. Oon aina toivonu että löytäisin jonkun uskovaisen kumppanin. Toisaalta en oo ikinä oikein osannu pyöriä seurakunnissa, joten sellaisen löytäminen ei ihan helppoa ole.
      Mielelläni kyllä tutustuisin suhun.
      Voit halutessas pistää vaikka jonkun pikku viestin tähän osoitteeseen: [email protected]

    • aito Jt

      Tulee mieleen Jehoavn todistajat, mutta hehän eivät vietä aikaa järjestön ulkopuolisten kanssa, vaikka kuinka uskovainen olisit...

      • cxzczxcz

        Kyllä viettävät ja saattavat kumppaninkin ottaa muusta uskontokunnasta. Yksi kaverini on jehovantodistaja ja hänen isänsä ei ole jehovantodistaja. Kaverini tosin mennyt naimisiin toisen jehovantodistajan kanssa, joten kyllähän seuraa jehovantodistajien joukosta ensisijaisesti haetaan.


    • vxvxvcx

      Taitaa löytyä Suomesta kohta enemmän muiden uskontokuntien uskovia kuin luterilaisia. Usein nämä tosiuskovat ovat jossain herätysliikkeessä. Uskonto löyhtyy jatkuvasti Suomessa ja hyvä niin, koska järkevä ihminen ei usko jumalaan tai varsinkaan elä raamatun oppien mukaisesti.

      • god is love?

        ainakin joillain herätysliike-uskovaisilla, kuten vaikkapa lestadiolaisilla, ei sallita muun uskon uskovaisia kumppaniksi. Vaikka lestadiolaiset kuuluvat evlut kirkkoon, on evlut-uskovainen heille "epäuskoinen". Jos lestadiolaisnuori alkaa seurustelemaan ei-lestadiolaisen kanssa, tulee hänestä muiden lastojen joukossa ei-lestadiolainen. Ellei sitten kumppani käänny tuohon uskoon myös.

        Varmaan noilla uuskarismaattisilla on melkein yhtä tiukka linja asian suhteen?


    • -

      Nyrkkisääntönä voi pitää, että mitä konservatiivisempi seurakunta ja mitä "kuivempi" meno, sitä enemmän siellä on miehiä (myös sinkkumiehiä). Liberaalius ja sellainen "tunteiden varassa hallelujaaminen" puolestaan vetää selvästi enemmän naisia puoleensa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      169
      2861
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      60
      1288
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      40
      949
    4. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      50
      936
    5. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      90
      830
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      52
      803
    7. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      68
      770
    8. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      60
      744
    9. Olet mulle koko maailma

      Voisin vaikka luopua ihan kaikesta, jos sinut saisin.
      Ikävä
      39
      740
    10. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      74
      733
    Aihe