Itsensä tärkeäksi tekeminen, Työnteon esittäminen

ohjeet.

Virastoissa on paljon luppoaikaa. Jokaisen on kuitenkin tehtävä itsensä tärkeäksi. Tekemällä itsesi tärkeäksi suojaat työpaikkasi ja palkkatulosi.

- Näyttele että teet työtä, vaikka ei olisi oikeastaa mitään tekemistä
- Esitä että sinulla on kiire
- Järjestä tekoistuja palevereja

http://blogivirta.fi/blogit/351716-tehokasta-peliaikaa

Michael Perukangas: Tehokasta peliaikaa

kaksi tuntia päivässä on minulla kaikkein tehokkainta peliaikaa, jolloin saan aikaan leijonanosan siitä, mitä minun päivässä kuuluukin saada. .. onko lopultakin kyse ihan puhtaasta kollektiivisesta näytelmästä, jossa me esitämme toisillemme tekevämme jotakin, joka näyttää työnteolta, ja kaikki tietävät, että toisetkin esittävät? Työnteon esittäminen on hyvin helppoa. Sitä ei opeteta kouluissa, mutta työpaikoilla sen oppii hyvin nopeasti, ja se on yksi työelämän tärkeimpiä taitoja. Jos joku ei vielä tietäisi, miten se menee, niin ainakin näyttöpäätetyöskentelyssä olennaista on pitää useampaa Windows-ikkunaa samanaikaisesti auki, jotta voi napsauttaa sen Excel-taulukon, työsähköpostit tai muuta sellaista hyödyllistä auki.

3

420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kävele nopeasti

Yksi hyvä konsti on kävellä aina hyvin nopeasti ja hiukan stressaantuneen ja vakavan näköisenä työpaikan käytävillä, ja vilkuilla rannekelloa. Työpaikkaruokailu kannattaa näön vuoksi suorittaa hyvin nopeasti, sitten voi mennä nettiin omassa työpisteessään vaikka tunniksi pariksi.

Kuten edellinen kirjoitti paljon ikkunoita auki koneella, jotta näyttää tehokkaalta.

• 1 + 5

kannattaa myös kiroilla välillä kovasti ja valitaa miten mikään ei toimi kunnolla ja taas joutuu ohjelman tuhoamat tiedot tekemään uusiksi. Jatkuva huokailu ja tuhina kuuluu myös teatterin luonteeseen. Sekä työterveydessä voi käydä joskus valittamassa selkää. Päänsärkyäkin tuntuu olevan, ja yöllä kannattaa laittaa s-postia työtovereille jostain aiheesta. Mieluiten niin että projektipäällikkö/pomo on listoilla mukana. Myös viikonloppuisin kannattaa s-posteja lähetellä.

• 17+6

Minulla oli juuri tääläine työkaveri muutaman vuoden! Juuri sellaista "ohjelmien toimimattomuuden valittelua" jatkuvasti. Joskus teki miele´ni kysyä, että etkö sinä oikein osaa? Minä aina ihmettelin, että eikö jo pomokin ihmettele, miksi aina sen yhden kone reistasi, eikä muiden.

Ja hirvee kiire sillä oli aina, vaikkei olisi edes ollut hommia. Ja vatsavaivoja "stressistä".

Kolmen tunnin hommin se sai kulumaan kaksi päivää... Minä aina ihmettelin, kuinka pomo aina sitä jaksoi. Minä se taisinkin olla tyhmä siinä yhtälössä, kun en siihen teatteriin lähtenyt mukaan. Vaikka sainhan minä pienempää palkkaakin.

Onneksi se teatteri on menneisyyttä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe