"Sokeri tappaa varmemmin"

uusajattelija

Tuossa joku on "onnistunut tappammaan itsensä karpaamalla" mutta helpompi ja varmempi tapa on syödä sokeria ja hiilihyrdaatteja liikojen kanssa, niin saat ylipainoa, diabeteksen ja lisänä vielä ongelmia verisuonistoon. Lääkärit sitten alkavat syöttämään lisää insuliinia ym. niin saat nopeammin hiilihydraatit sokeriksi ja sitten rasvana lisämakkaroiksi mahasi ympäristöön. Perässä tulevat sitten verenpainelääkkeet ja lisäsuositukset terveyshoitajilta "mallilautsen" muodossa, eli syö lisää hiilihydraatteja. Sitten vielä "suomalaisten kansallishuvi turhakkeet" kolestrolilääkkeet ovat kunnon jytky sotkemaan koko lääkityksen keskenään. Paksuntuneelle verelle vielä monille syötetään vielä noita "marevaaneja" ja sanotaan perään, että "älä syö liikaa vihanneksia".
Moni on joutunut nällä lääkityksillä tehohoitoon ja takuuvarmasti ennen aikaiseen hautaan, itselläni äiti ja serkkupoika ja nyt pari tuttavaani heiluu siinä kahden vaiheilla.
Mikäli tässä pitäisi löytää joku "alan viikatemies" niin nimeäisin sellaiseksi Professori Matti Uusituvan joka pitää profesuuriaan ruoka- ja lääketeollisuuden rahoittamalla vakansilla Kuopiossa ja istuu Sokeritehdas Daniscon johtoelimissä jakamassa rahaa "makean elämän" suosijoille. Uskallan esittää tämän mielipiteen koska Professori itse esiintyy julkisuudessa "skarppajia" vastaan ja edustamansa teollisuuden puolstapuhujana.

Helpompi tapa "säästää henkensä" on ryhtyä soveltamaan Antti Heikkilän suosituksia terveemmän ruokavalion puolesta ja vähentää lääkityksensä minimiin, tietyst omalääkärin kanssa neuvotellen ja kokeilemalla mitä mikäkin syömätapa vaikuttaa. Itse päädyin tälle linjalla ja näyttää siihen lähteneet tuhannet muutkin. Heikkilä tukeutuu maailmanlaajuiseen tietoon ja kokemukseen terveellisemmän ruokavalion vaikutuksista eri sairauksiin ja oamkohtaiseen kokemukseen lääkärinä.

23

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puurosuu mesto

Minkähän takia tuo Antti Heikkilä näyttää todella sairaalta?
      Ulkonäön perusteella voisi veikata, että mies vetelee viimeisiään.
      Toivottavasti olen väärässä.

• Snoopy Sulinko

Itse käytän sokeria kohtuudella. Aspartaami taas on sellainen myrkky,
      että sitä en suostu käyttämään missään tapauksessa.

Ennemmin käytän luonnontuotetta, kuin kemiallista myrkkyä.

• Hiilarit kunniaan

Sinä uusajattelija et todellakaan tiedä asioista yhtään mitään,luulet vaan tietäväsi.Sinun ja tuon Antti Heikkilän neuvot ovat täyttä p*skaa,moni ihminen niillä vain sairastuu diabeetekseen ja muihin ikäviin juttuihin.Sokeri ja hiilihydraatit on h*lvetin tärkeitä,diabeetikolle ne on erityisen tärkeitä ja ne on ensiapulääke silloin jos verensokeri on oikein matalalla.Insuliinia ei syödä vaan sitä pistetään ja lääkkeet niin insuliini kuin verenpaine,kolesteroli,marevan ja muut lääkkeet ovat myöskin h*lvetin tärkeitä,ei suinkaan mitään myrkkyjä.Lääkärit eivät huvikseen määrää mitään lääkkeitä,he määrää vain jos tilanne vaatii niin,eikä myöskään huvikseen lisäile tai vähentele lääkeannostuksia vaan kokeilemalla nähdään parhaiten mikä annostus on oikea ja mikä ei ole oikea.Eikä niitä saa ominpäin vähennellä,eikä lisäillä,eikä myöskään jättää pois.

• Ei "uusajatelija" tosissaan lääketieteellisesti mitään tiedäkkään, mutta osaan päätellä joidenkin alan kansaivälisesti pätevoityneiden diabetes asiantuntijoiden kokemuksista jotakin.
        Tiedetään joidenkin tietäjien päätyneen johtopäätöksiin, että jopa molempien 1 ja 2 tyypin diabetesta pystytään hoitamaan ilman lääkitystä oikealla ruokavaliolla. Myös hiilihydraattien määrä ostaan arvioida päivätasolla lähes grammojen tarkkudella. Samoja kokemuksia löytyy Suomalaisessa sairaanhoidossa ko sairauden suhteen.
        Kun joku ylipainoinen diabeetikko pystyy ruokavaliolla ja liiknnalla pudottamaan painoaan 60 kg ja luopuu samalla insuliinilääkityksestään niin ei voi olla sattuman kauppaa tämäkään tieto.
        Ystäväpiirissäni on kaksi reilusti ylipainoista diabettikkoa jotka käyttävät insuliinia ja syövät riittäväst pullamössoä, makkaraa ja mitä ikänsä ovat syöneetkin, vaikka kaappi keskellä yötä munkeista tyhjäksi. Pitää vain odottaa koska kuolinilmoitus tulee "liikojen hiilihydraattien syömisestä".
        Itse painon "hyvinä aikoina" reippaat 120 kg tuloksen diabetes verenpaineet ja sydänongelmat 8 vuotta sitten. Sitten kahden koiran ulkoilutuksella paino putosi 90 kg tasoon, mutta kun koirat poistuivat, palauduin 100 kg tasoon. Nyt muuttamalla ruokavaliota olen päässyt alle 95 kg tasoon ja pyrin 80 kg sarjaan, siihen pääsen helposti lisäämäällä sauvakävely lenkkeilyä. Kolestrolilääkityksen heitin roskakoriin ja diabetes lääkkeet olen puolittanu ja pyrin pois niistä kokonaan.
        Tässä myös uskallan väittää, että on helpompi tappaa itsensä hiilihydraateilla, kuin noudattamalla asiantuntijan määrittämää ruokavaliota.
        Jos joku väittää Ylöjärvellä kuolleen jonkun "karppaamiseen" niin lopettiko tämä henkilö syömisen kokonaan, oliko kyseessä keuhkosyöpä vai joku muu aiemmin saatu tauti, mitä lienee ja oliko jotakin asiantuntijan suosittamaa sorttia ruokavalio. Pääsi kuitenkin lööppeihin ennen kuolemaansa, hieno suoritus.

• lööpin lukija

Se jäi auton alle.

• Hiilarit kunniaan

Insuliineja ei saa jättää pois tai muutoin on vainaja jos sen tekee.Tästä asiasta voidaan kyllä kiistellä loputtomiin,mutta minäpäs tiedän mikä on oikeaa diabeteksen hoitoa.Muutenkin on typerää ja holtitonta että jättää mitään lääkkeitä pois,saati alkaa vähentämään tai lisäämään ominpäin ilman lääkärin lupaa.Mielestäni tälläiset ihmiset kuuluu laitoshoitoon,hoitajan valvonnan alaiseksi,jos ei osaa itsenäisesti huolehtia lääkityksestään ja sairaudestaan.Sinäkin uusajattelija mikä luulet olevasi?kehoitat ja provosoit ihmisiä leikkimään omalla sairaudellaan,kehoitat jättämään lääkkeet pois heittämään ne roskakoriin.Taidat olla itsekin jonkin sortin sekopää ja joutaisit sinne laitoshoitoon.Minä ainakin tiedän miten toimia,hoitaa diabetestani ja toimin lääkärini ohjeiden mukaan,enkä aio välittää sinun typeristä viesteistäsi.Olen yli kolmekymmentä vuotta sairastanut 1 tyypin diabetesta ja hyvin voin edelleekin,paremmalla ja järkevällä ruokavaliolla.Tiedän kyllä nämä asiat,joten ihan turha tulla minulle selittelemään yhtään mitään insuliinin pois jättämisestä ja muusta.Makkaraa,pullamössöä ja muita herkkuja minä syön harvoin,painoni on kohtuu lukemissa ja liikuntaa harrastan säännöllisesti ainakin lenkkeilyä ja kuntosalia jos ei muuta.Oikeanlainen painonpudotus diabeetikoilla on kohtuu annos ruokaa,pullat,karkit,limskat ja muut herkut vähemmälle ja enemmän liikuntaa,niin kyllä se painokin alkaa putoamaan.Niin että seli seli vaan,minä tiedän paremmin diabeetekseen liittyvät asiat.

• kati

sinä et taida omilla aivoilla edes ajatella, jos väität että laitoshoitoon kuuluu ihmiset jotka itte päättää mitä myrkkyjä eli lääkkeitä elimistöön tunkee tai ei tunge.

• Hiilarit kunniaan
        kati kirjoitti:

sinä et taida omilla aivoilla edes ajatella, jos väität että laitoshoitoon kuuluu ihmiset jotka itte päättää mitä myrkkyjä eli lääkkeitä elimistöön tunkee tai ei tunge.

Kuuleppas nimimerkki kati et taida sinäkään omilla aivoillasi liiemmin ajatella.Enkä ole väittänyt mitään,vaan sitä että ihan tulla turha minulle tyrkyttää omia hoito-ohjeitaan,koska kaikki ei sovi kaikille muuten voi käydä hullusti.Minä otan niitä hoito-ohjeita vastaan vain ja ainoastaan omalta diabeteshoitajalta ja lääkäriltä.Kyllä jokainen itse tietää miten toimia.Tuliko selväksi?

• Hiilarit kunniaan kirjoitti:

Kuuleppas nimimerkki kati et taida sinäkään omilla aivoillasi liiemmin ajatella.Enkä ole väittänyt mitään,vaan sitä että ihan tulla turha minulle tyrkyttää omia hoito-ohjeitaan,koska kaikki ei sovi kaikille muuten voi käydä hullusti.Minä otan niitä hoito-ohjeita vastaan vain ja ainoastaan omalta diabeteshoitajalta ja lääkäriltä.Kyllä jokainen itse tietää miten toimia.Tuliko selväksi?

Tässä nyt toisilla menevät "puurot ja vellit sekaisin" kun kuvitellaan keskustelun kohdistuvan henkilökohtaisesti johonkin. Itse kertoilen vain omia ajatuksiani ns diabeetikon näkökulmasta, enkä yllytä ketään mihinkää.

Voin kuitenkin kertoa, että kun ryhdyin käyttämään itse parempaa ruokavaliota, vähensin sokerilääkkeet puoleen ja heitin turhat kolestrolilääkkeet roskakoppaan, kun lääkäri alkoi ehdottelemmaan lääkkeiden lisäämistä. Viime viikolla laboratorin mittaukset osoittiva sokeriarvojeni pudonneen lähelle normaalia vaikka liikkumiseni oli melkein minimissään. Jatkan samaa linjaa ja aion päästä lääkkeistä kokonaan eroon, mutta teitysti aion keskustella asiasta myös jonkun pätevän lääkärin ja vaikka jonkun diabeteshoitajankin kanssa.

Nyt minua kuitenkin alkoi epäilyttämään nuo lääkärikunnan ohjeetkin, eli millä tasolla kulloinkin lääkkeitä suositellaan ja millä perustein. Yhdet suositusarvot löysin jonkun sokerimittarin lisätiedostona ja aloin epäilemään syötetäänkö lääkkeitä turhan herkäsi, vai eikö haluta sanoa suoraan, että korjaa ruokatapasi. On täysin selvää, että minulla on ongelmana sokeritasojen vaihtelut enemmä kuin "terveillä ihmisillä" mutta suurimpana syynä pidän kuitenkin värää ruokavaliotani jota ole käyttänyt.

Tälläistä tällä kertaa, mutta Antti Heikkilä kyllä tämän puolen tietää.

• Hiilarit on tärkeitä
        uusajattelija kirjoitti:

Tässä nyt toisilla menevät "puurot ja vellit sekaisin" kun kuvitellaan keskustelun kohdistuvan henkilökohtaisesti johonkin. Itse kertoilen vain omia ajatuksiani ns diabeetikon näkökulmasta, enkä yllytä ketään mihinkää.

Voin kuitenkin kertoa, että kun ryhdyin käyttämään itse parempaa ruokavaliota, vähensin sokerilääkkeet puoleen ja heitin turhat kolestrolilääkkeet roskakoppaan, kun lääkäri alkoi ehdottelemmaan lääkkeiden lisäämistä. Viime viikolla laboratorin mittaukset osoittiva sokeriarvojeni pudonneen lähelle normaalia vaikka liikkumiseni oli melkein minimissään. Jatkan samaa linjaa ja aion päästä lääkkeistä kokonaan eroon, mutta teitysti aion keskustella asiasta myös jonkun pätevän lääkärin ja vaikka jonkun diabeteshoitajankin kanssa.

Nyt minua kuitenkin alkoi epäilyttämään nuo lääkärikunnan ohjeetkin, eli millä tasolla kulloinkin lääkkeitä suositellaan ja millä perustein. Yhdet suositusarvot löysin jonkun sokerimittarin lisätiedostona ja aloin epäilemään syötetäänkö lääkkeitä turhan herkäsi, vai eikö haluta sanoa suoraan, että korjaa ruokatapasi. On täysin selvää, että minulla on ongelmana sokeritasojen vaihtelut enemmä kuin "terveillä ihmisillä" mutta suurimpana syynä pidän kuitenkin värää ruokavaliotani jota ole käyttänyt.

Tälläistä tällä kertaa, mutta Antti Heikkilä kyllä tämän puolen tietää.

uusajattelija se jaksaa vaan sönköttää ja tuo antti heikkilä ei tiedä mitään,hänen ohjeillaan voi pyyhkiä persettä

• Keskustelun käynnist

"Hiilarit kunniaan" vetää nyt suotta herneitä neniinsä, sillä en ole yllyttämässä ketään mihinkää, lue vaikka uudeleen kirjoitukseni. Tosin järjen käyttö lienee sallittua diabetikolle jotumatta silti jollekin suljetulle osastolle, ei ainakaan meidän kaupungissa.
      Tuossa vain kerron omia tietojani ja mitä tuttavapiirissä tapahtuu, mutta en suinkaan ota kantaa Sinun tilanteeseesi, joka lienee täysin kohdallaan. Toisaalta kerron myös mitä jotkun alan huippuasiantuntija ovat lausuneet, yllyttämättä edelleenkään yhtään mitää. Jokainen saa syödä omat pullansa ja mössönsä kaikessa rauhassa ja tulla mielipiteillään onnelliseksi.
      Toistan kuitenkin, että jotkut ovat pääseet oikealla liikunnalla ja ruokavalolla irti kokonaan mm benisiliinestään ja ovat vieläkin hengissä. Itse voin myös päättää kokeilusta pienemmällä pillerimäärällä ja selvittää lääkärin kanssa vaikutuksiata veriarvoihin. Minä itse päätän mitä suuhuni laitan eikä suinkaa joku minulle tuntematon lääkäri, mutta aion kunnella hänenkin mielipiteitään.

• Hiilarit kunniaan

En suinkaan vetänyt herneitä nenään.Aloittaja voi höpötellä mitä höpöttää,järjen käyttö olisi myös hänelle sallittua,ettei höpöttele mitä sattuu kun hän ei näytä osaavan ja ymmärtävän asioita,lienee älykapasiteetissa jotain vikaa.Todellakin minun tilanteeni on täysin kohdallaan ja olen erittäin onnellinen ja tyytyväinen omaan olotilaani,enkä aio luopua insuliineistani.Toistan myöskin että tuo aloittaja ei tiedä mitään,kuinka kehtaa sanoa noin jos ei tiedä asioista.1 tyypin diabeetikon ei todellakaan ole luvallista,suositeltavaa jättää insuliinipistoksiaan pois muutoin on vainaja.2 tyypin diabetes on eri juttu,se toimii joko tablettihoidolla ja ruokavaliolla tai sitten joillekin riittää oikeanlainen ruokavalio ettei tablettihoitoa tarvita.Toistan myös senkin että insuliini ei ole mitään benisiliiniä,insuliini on insuliini ja benisiliini on benisiliini,molemmat ihan eri käyttötarkoitukseen.Insuliini on diabeteslääke ja benisiliini antibioottilääke.Insuliineistaan ei voi valitettavasti päästä eroon,määriä voi tietenkin muunnella ruokavalion ja liikunnan mukaan.2 tyypin diabeteksessa voi tetenkin jättää tabletit pois,jos näyttää siltä että pärjää oikealla ruokavaliolla ja liikunnalla.1 ja 2 tyypin diabetekset eroavat paljonkin toisistaan ja minä yli 30 vuotta sairastaneena 1 tyypin diabetesta tiedän paremmin asioista,tuo aloittaja tuskin on kunnolla perehtynyt ja haluaa vaan olla joku päälle päsmäri,kaikki tietävä ja kinata.

• Nyt alkaa "hiilarit kunniaan" keskustelemaan diabeteksesta oikeilla linjoilla sillä tietysti sairaustilanne on jokaisella erilainen. Toiset syö omat makkaransa ja pullansa itse oppimallaan tavalla, ei siihen juurikaan kukkaan ulkopuolinen voi paljoakaan vaikuttaa. Jokainen osaa selittää "syömisensä aina oikein perin" vaikka olisi halkeamaisillaan ylensyönnin painolisäyksestä, useankin sairaalakäynnin jälkeen. Näissä usein kannattaa olla vain hiljaa ja toivoa parempaa, etenkin mulle perheelle.
        Tuo 1 tyypin diabetes on vieläkin vaikeampaa, erityisesti niille jotka eivät tiedä ruokavalioista paljoakaan ja asenteet siihen päälle. Edesmenneellä nuorella tuttavallani "vihannekset oli kanin ruokaa" perunat ja jauhotuotteet kelpasivat ja oltiin muutoinkin maalaisia. Suremaan jäi nuori vaimo ja kaksi pientä lasta.
        Serkullani puolestaan 60-70 luvun vaihteessa maaseudulla eväinä lienee ollut viljatuotteet, perunat ja sianfläski ja apuna sillon hirmukallis insuliini, mitä lienee muuta sitten ollut, mutta hautaan meni kuten myöhemmin nuori velikin.

Jos nyt taas saan höpötellä jotakin, niin kyllä maailman johtavat asiantuntijat, lääkärit vai olisiko tohtorit, ovat myös hoitaneet 1 tyypin diabetikkoja. Useammalla taholla on todettu noin 70 gramman hiilihytraattimäärän olevan sopivan määrä jolla monet tulevat toimeen ilman insuliinejakin. Tämä ei ole minun keksintöni mutta muualla todettu kokemusperäinen tosiasia.

Joulun jälkeen tilaan ajan laboratorioon verikokeiden näyttöä varten ja sitten lääkäriin. Painoa pudotettu ruokavaliolla n 7 kg, kolestrolilääkkeet kokonaan pois, sokeripillereitä vähennetty puoleen, arvot lähes kohdallaan ja yleiskunto hyvä.
        Pitäisi vain osata muistaa, että ei liikaa hiilihyrdaatteja, mutta kun ruoka on niin hyvää joskus ja varsinkin jouluna.

• Hiilarit kunniaan

Niin myös sinun uusajattelija kannattaisi alkaa keskustelemaan diabeteksesta oikeilla linjoilla,eikä höpötellä turhia ja joutavia.1 tyypin diabetes ei suinkaan ole vaikeampaa,se riippuu enemmänkin asenteista ja sopeutuvaisuudesta.Ilman insuliineja ei todellakaan tule toimeen ja hiilihydraatteja mielummin liikaa kuin liian vähän,koska 1 tyypin diabeetikolle hiilihydraatit on todella tärkeitä,erityisesti silloin kun verensokeri todella matalalla,muulloin hiilihydraatteja kohtuullisesti.Minulla on oikeus olla eri mieltä,kun tiedän olevani oikeassa ja perehtynyt kunnolla asioihin,sekä diabetekseni on hyvällä mallilla.

• Kaikki kunnia Sinulle "Hiilarit kunniaan" ja onneksi jokainen tietää parhaiten maailmassa oman tilanteensa ja sairauden hoitotoimenpiteet. Silti en kuitenkaan vähättele joidenkin johtavien diabetesasiantuntijoiden kokoemusperäistä tietoa jossa kerrotaan jopa joidenkin 1 -tyypin diabetikkojen tulevan toimeen ilman insuliineja ja vielä aiantuntujan omakohtaisellakin kokemuksella. Myös heidän tutkimustuloksesnsa ja kymmenettuhannet potilaansa saavat minun puolestani olla täysin oikeassa ja tuloksilla elossakin.

Tämä keskustelu lähti käyntiin kun toinen alustaja kertoi Ylöjärvellä jonkun onnistuneen tappamaan itsensä "karpaamalla" mutta tähän ei ole esitetty mitään muuta näyttöä kuin juttu ja kuva jossakin iltalehdessä ja perään jotakin mielipiteitä. Niin kävi mustalaisen hevosellekkin "kun juuri oppi elämään ilman syömistä, niin otti ja kuoli kesken kaiken".

Itsen käynnistin tämän kesksutelun mielipiteellä "Sokeri tapaa varmemmin", eli syömällä ns. roskaruokaa, paljon hiilihyrdatteja ja noita makeutusaineita sokerin lisäksi jne. Tästä oli sitten seurauksena liikalihavuus, diebetekset ja sydänsairaudet ja varsin moni kuolee ennen aikojaan. Tästä ehkä olemme "hiilarit kunniaan" nimimerkin kanssa samaa mieltä. Toiset lääkärikunnasta keskityyy enemmän surauksien hoitamiseen, eikä niinkään ongelmien lähtökohtaan, kuten ruokavalioden käyttöön oikealla tavalla.

• Hiilarit kunniaan

En ole kanssasi samaa mieltä yhtään mistään ja pysyn mielummin kiinni omassa mielipiteessäni,koska tiedän olevani oikeassa.1 tyypin diabeetikot ei todellakaan tule toimeen ilman insuliinia,he kuolevat ilman insuliinia,tiedän tapauksia joissa 1 tyypin diabeetikko oli kuollut kun insuliini oli jätetty pois.1 tyypin haima ei enää tuota riittävästi insuliinia tai sitten haima ei tuota enää ollenkaan insuliinia,niin että siksi ne insuliinipistokset on todellakin tärkeitä ja pakollisia 1 tyypin diabeetikolle.Hiilihydraatit ovat erityisen tärkeitä 1 tyypin diabeetikolle.Liikalihavuus,diabetes ja sydänsairaudet voivat johtua monesta muustakin asiasta,ei välttämättä roskaruoasta,paljosta hiilihydraatista,maketusaineista,saati sokerista.Sinä taidatkin itsekin olla jokin pahemman sorttinen valelääkäri tai valehoitaja ja nyt kehtaat täällä jaella,tyrkyttää vääriä hoito-ohjeita,kuinkahan moni on niin typerä että uskoo sinun viesteihisi?

• samaa sönkötystä kai

Voisit nyt edes kerrankin olla itsesi kanssa samaa mieltä kun olet koko ketjun yksin kirjoittanutkin.

• höpinää

Nimimerkki samaa sönkötystä kai kenelle tarkoitit viestisi?tuo nimimerkki uusajattelija kirjoitteleepi mitä sattuu,eikä ole tietoinen asioista.

• Sönkötelkää ja höpötelkää te vain keskenään kun ette näytä edes tietävän mihin vastaatte, mitä tarkoitatte ja kenelle vastaatte. Kirjoitelkaa te mieluimmin Pulmu sokerista, Keiju margariinista, muista "Kukka ja mehiläinen" tuotteista, sekä kenties Kymppi mämmistä hyvinä ja terveellisinä tuotteina niin pääsette nopeasti terveempään kuntoon, sekä parempaan hyvän olon tunteeseen.

Tuota hunajata kannattaa kuitenkin varoa koska siitä joku oli "alkanut pörräämään" ja vielä joku pöljä lääkäri oli mennyt suosittelemaan mieskunnon parantamiseen, tällaista se on taas lääkärikuntakin kun ei nekään mitään tiedä.

Itse olen ajatellut perustaa kysymyspalstan "moniongelmaisille" joka ei kuitenkaan ole tarkoitettu tosikoille, lehti on vielä avoinna mutta neivottelut on käynnissä.

• hulluja monenlaisia

Joo ja nimimerkki uusajattelija voi myös sönkötellä ja höpötellä itsekseen mielisairaita juttujaan,kun et näytä edes ymmärtävän ja tietävän mitä kirjoitat.

• Viittaan arvostamaani Salvador Daliin joka totesi aikoinaan, että "minut erottaa hullusta vain sillä, että minä en ole hullu". Ja onneksi toteat minut mieluimmin hulluksi mutta suuttuisin jos väittäisit minua tyhmäksi, kiitos tästä.
      Hulluja löytyy jonkun laskutavan mukaan 99 sorttia, mutta onneksi minä en ole niistä yksikään ja toisaalta "nauru pidentää ikää" joka on myös tutkittu asia todellisuudessa.

• Hulluja monenlaisia

Just joo nimimerkki uusajattelija se jaksaa jatkaa sekopäisiä juttujaan,joissa ei ole järjen hiventäkään.

• Hyvä myös että porukoissa löytyy yksi viisas vastaaja joka tietää kaikki ja kukaan muu maailmalla ei yhtään mitään. Viittaan myös Pohjois-Koreaan jossa yksi samanlainen ja kaikkien pitää itkeä yhdessä kun käsketään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      42
      4696
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      57
      2376
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      260
      1693
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      269
      1684
    5. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      115
      1649
    6. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      92
      1166
    7. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      50
      1157
    8. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      133
      1107
    9. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      67
      1093
    10. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      269
      1087
    Aihe