Jouluntaika

Birgitta775

No hei vaan kaikille ja mukavaa joulua sinne kotisohville. Birgitalla on teille taas uusi mukava herkku, vaikka sitten joulupöytää koristamaan. Olen nimennyt sen aivan itse "Jouluntaiaksi" näin joulun kunniaksi.
Tarvitset:
-Kermaa 4dl (kulho)
-Kermaa 2dl (vatkataan)
-Voita 300g
-Maitosuklaata 400g
-Sokeria 10g
-6 Kananmunaa

Koristeeksi tomusokeria, mintunlehtiä ja siirappia tai hunajaa.

Laita kerma kulhoon vatkaa sokeri ja 6 valkuaista sekä voi ja 6 keltuaista ja laita soossit sen jälkeen yhteiseen kulhoon. Sulata suklaa ja sekoita se soossin samalla sekoittaen. Vaahdota kerma kevyesti ja lisää se joukkoon. Tässä vaihessa jos joskus innostun niin saatan lisätä ylimääräisen desin kermaa sekä suklaata tarpeeksi, koska se nimittäin maistuu ja antaa pikantin säväyksen vaikka vähän enempikin jos laittaa. Kun soossi on siis tasaista niin kaada se tasaisesti kippoihin (saadaan noin sopivaa 2 annosta) ja pistä pakastimeen puoleksi tunniksi jonka jälkeen jääkaappiin tarjoilua odottamaan. Koristele reilulla tomusokeripilvellä (lunta) ja truuttaile siirappia tai hunajaa päälle (laavaa). Silppua mintunlehti taideteoksen päälle (jotkut tykkää laittaa kokonaisena mutta minusta karumman näköinen jos silputtuna )
Tämän keksin aivan itse ja on kyllä osoittautunut perheen suosikiksi, nimittäin tulee tehtyä lähes päivittäin.

0

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
        Ikävä
        175
        1962
      2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
        Ikävä
        157
        1388
      3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
        Ikävä
        223
        1020
      4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
        Ikävä
        71
        897
      5. 58
        878
      6. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
        Ikävä
        70
        800
      7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
        Ikävä
        47
        793
      8. 93
        767
      9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
        Kotimaiset julkkisjuorut
        200
        687
      10. Martinan alamäki jatkuu

Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”
        Kotimaiset julkkisjuorut
        151
        656
      Aihe