Huonoin piirteesi parisuhdetta ajatellen?

sillitrooli

Niin, kerro jostain piirteestäsi, jonka tiedät/ veikkaat olevan huono parisuhteiden onnistumisen kannalta.

(ei siis niinkään parisuhteisiin pääsemisen kannalta, sitä aihettahan on ATM-henkisesti käsitelty palstalla jo kauan)

------------------------------------------------------------------

Laitan oman vastaukseni, kun muutama muu vastaus on tullut. Tällä varmistetaan, ettei palstan nyrpeät anonyyminaiset käännä ketjua pelkästään minun vioistani keskustelemiseksi.

92

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekästä miehiltä

      Lapsettomuus. Ei muita ongelmia. Olen erittäin haluttu parisuhteeseen - ja yhtä nopeasti epähaluttu, kun asia käy ilmi.

      • sillitrooli

        En nyt ihan ymmärtänyt kuka on itsekäs. Oletko itse mies, vai oletko nainen joka soimaa miehiä itsekkääksi?


      • itsekästä miehltä
        sillitrooli kirjoitti:

        En nyt ihan ymmärtänyt kuka on itsekäs. Oletko itse mies, vai oletko nainen joka soimaa miehiä itsekkääksi?

        Nainen. Miehiä näyttää pääasiassa kiinnostavan omien geeniensä jatkaminen. Adoptiolapset eivät käy juuri kenellekään. Parisuhde itsessään ei ole niin tärkeä kuin se perillisen saaminen. Eikö se ole itsekästä?


      • sillitrooli
        itsekästä miehltä kirjoitti:

        Nainen. Miehiä näyttää pääasiassa kiinnostavan omien geeniensä jatkaminen. Adoptiolapset eivät käy juuri kenellekään. Parisuhde itsessään ei ole niin tärkeä kuin se perillisen saaminen. Eikö se ole itsekästä?

        Eikö se ole itsekästä, että naiset etsivät miehistä pakettiratkaisua, joka korjaisi kaikki naisesta itsestään johtuvat puutteet, ja tuottaisi naiselle ihanan elämän ja mahtavia lapsia?


      • itsekästä miehiltä
        sillitrooli kirjoitti:

        Eikö se ole itsekästä, että naiset etsivät miehistä pakettiratkaisua, joka korjaisi kaikki naisesta itsestään johtuvat puutteet, ja tuottaisi naiselle ihanan elämän ja mahtavia lapsia?

        Miten tämä minuun liittyy? Ei mitenkään.

        Pieni vinkki elämään: Ei kannata väheksyä ihmisten vaikeuksia tuomalla rinnasteiseksi asiaksi jotain itseäsi harmittavia asioita. Se ei auta ketään. Ei se minun ongelmaani poista, eikä edes vähennä. Annat vain ymmärtää, ettei minulla olisi oikeutta kokea harmitusta ongelmani johdosta (miksi ei, muuten?).

        Minulle kelpaisi mies ilman lapsia, enkä odota miehen korjaavan itseni mahdollisista puutteista mitään. Haluan vain, että mies hyväksyy, etten voi lapsia saada. Se on ilmeisesti liikaa pyydetty.

        Vain idiootit jättävät onnellisuutensa toisten ihmisten vastuulle. Jos sellaisiin törmäät ja otat onnellisuuden itsesi vastuulle, voit katsoa peiliin.


      • sillitrooli
        itsekästä miehiltä kirjoitti:

        Miten tämä minuun liittyy? Ei mitenkään.

        Pieni vinkki elämään: Ei kannata väheksyä ihmisten vaikeuksia tuomalla rinnasteiseksi asiaksi jotain itseäsi harmittavia asioita. Se ei auta ketään. Ei se minun ongelmaani poista, eikä edes vähennä. Annat vain ymmärtää, ettei minulla olisi oikeutta kokea harmitusta ongelmani johdosta (miksi ei, muuten?).

        Minulle kelpaisi mies ilman lapsia, enkä odota miehen korjaavan itseni mahdollisista puutteista mitään. Haluan vain, että mies hyväksyy, etten voi lapsia saada. Se on ilmeisesti liikaa pyydetty.

        Vain idiootit jättävät onnellisuutensa toisten ihmisten vastuulle. Jos sellaisiin törmäät ja otat onnellisuuden itsesi vastuulle, voit katsoa peiliin.

        Itsehän esitit asian niin, että miehet ovat tässä jutussa itsekkäämpiä kuin naiset. Kun minä taas näkisin asian niin, että miehet voivat monissa asioissa olla itsekkäämpiä kuin naiset, mutta tässä nimenomaisessa seikassa, parinvalintakysymyksissä, naiset ovat itsekkäämpiä kuin miehet, jos asiaa yrittää objektiivisesti tarkastella.

        Huom! En viitannut naisilla sinuun, vaan naisiin yleensä. Enkä ottanut mainintaasi "miehistä" viittauksena minuun, vaan miehiin yleisesti.


      • itsekästä miehiltä
        sillitrooli kirjoitti:

        Itsehän esitit asian niin, että miehet ovat tässä jutussa itsekkäämpiä kuin naiset. Kun minä taas näkisin asian niin, että miehet voivat monissa asioissa olla itsekkäämpiä kuin naiset, mutta tässä nimenomaisessa seikassa, parinvalintakysymyksissä, naiset ovat itsekkäämpiä kuin miehet, jos asiaa yrittää objektiivisesti tarkastella.

        Huom! En viitannut naisilla sinuun, vaan naisiin yleensä. Enkä ottanut mainintaasi "miehistä" viittauksena minuun, vaan miehiin yleisesti.

        Osaan lukea, joten ilman alleviivaustakin oli jo tiedossa, ettet tarkoittanut minua henkilökohtaisesti. Yleistys ei poista aikaisempaa mainintaani, ettei rinnasteisten asioiden pöytään tuominen paranna asiaa.

        Jos sinä osaisit lukea, ymmärtäisit, etten väittänyt miesten olevan itsekkäämpiä kuin naiset. Väitin vain miesten olevan itsekkäitä, kun adoptiolapset tai totaalinen lapsettomuus eivät kelpaa. Eivät, vaikka nainen olisi kuinka ihana. Samalla tavalla naiset, jotka jättäisivät miehen biologisen lapsettomuuden takia, olisivat itsekkäitä ja laskelmoivia. Et kuitenkaan vedonnut tähän, jolloin olisit ollut edes jotenkin oikeilla jäljillä puolustelevassa argumentoinnissa, vaan heitit ilmaan väitteen naisten olevan ylipäätään parisuhteissa itsekkäämpiä.

        Kun kerran tälle linjalle lähdit, niin millä perusteella naiset ovat itsekkäämpiä kuin miehet? Väitän, että molemmat sukupuolet ovat aivan yhtä itsekkäitä. Miehet jopa voivat olla hieman itsekkäämpiä, sillä heitä on kasvatettu pienestä pitäen ajamaan omia etujaan, toisin kuin naisia.


      • sivusta kommentoin
        sillitrooli kirjoitti:

        Itsehän esitit asian niin, että miehet ovat tässä jutussa itsekkäämpiä kuin naiset. Kun minä taas näkisin asian niin, että miehet voivat monissa asioissa olla itsekkäämpiä kuin naiset, mutta tässä nimenomaisessa seikassa, parinvalintakysymyksissä, naiset ovat itsekkäämpiä kuin miehet, jos asiaa yrittää objektiivisesti tarkastella.

        Huom! En viitannut naisilla sinuun, vaan naisiin yleensä. Enkä ottanut mainintaasi "miehistä" viittauksena minuun, vaan miehiin yleisesti.

        No nyt itse väännät väkisin tästä jotain yleistä sukupuolikysymystä, vaikka kysyit aloituksessa yksilöiden ongelmia ja ylläoleva nainen vastasi OMAAN ongelmaansa viitaten. Vähän huvittavaa.


      • sillitrooli
        itsekästä miehiltä kirjoitti:

        Osaan lukea, joten ilman alleviivaustakin oli jo tiedossa, ettet tarkoittanut minua henkilökohtaisesti. Yleistys ei poista aikaisempaa mainintaani, ettei rinnasteisten asioiden pöytään tuominen paranna asiaa.

        Jos sinä osaisit lukea, ymmärtäisit, etten väittänyt miesten olevan itsekkäämpiä kuin naiset. Väitin vain miesten olevan itsekkäitä, kun adoptiolapset tai totaalinen lapsettomuus eivät kelpaa. Eivät, vaikka nainen olisi kuinka ihana. Samalla tavalla naiset, jotka jättäisivät miehen biologisen lapsettomuuden takia, olisivat itsekkäitä ja laskelmoivia. Et kuitenkaan vedonnut tähän, jolloin olisit ollut edes jotenkin oikeilla jäljillä puolustelevassa argumentoinnissa, vaan heitit ilmaan väitteen naisten olevan ylipäätään parisuhteissa itsekkäämpiä.

        Kun kerran tälle linjalle lähdit, niin millä perusteella naiset ovat itsekkäämpiä kuin miehet? Väitän, että molemmat sukupuolet ovat aivan yhtä itsekkäitä. Miehet jopa voivat olla hieman itsekkäämpiä, sillä heitä on kasvatettu pienestä pitäen ajamaan omia etujaan, toisin kuin naisia.

        Miehet ovat monissa asioissa itsekkäämpiä kuin naiset. Parinvalintakysymyksissä näin ei kuitenkaan ole. Miehet antavat naiselle niin paljon anteeksi, niin ulkonäössä, luonteessa, sosiaalisessa statuksessa, kuin vaikkapa elämänarvoissakin. Jos naisen kanssa synkkaa, niin mies on valmis ottamaan todella paljon itsestään poikkeavan naisen vaimokseen. Samoin mies on valmis ottamaan naisen, jota hänen täytyy jatkuvasti tukea ja elää vähän kuin puolentoista ihmisen elämää. Eikä useimpia miehiä haittaa sekään, vaikka miehen ystäväpiirit ja sukulaiset eivät arvostaisi naista ollenkaan, ja kyseisen naisen kanssa yhdessäolo eräällä tavalla laskisi miehen sosiaalista statusta.

        Sen sijaan monet naiset eivät anna mitään anteeksi miehille, vaan ovat todella vaativia, ja lähtevät vain ja ainoastaan omasta onnellisuudestaan. Nainen ei neuvottele parinvalintatilanteessa; parinvalinnassa se on mies, joka neuvottelee ja tekee myönnytyksiä.


      • sillitrooli
        sivusta kommentoin kirjoitti:

        No nyt itse väännät väkisin tästä jotain yleistä sukupuolikysymystä, vaikka kysyit aloituksessa yksilöiden ongelmia ja ylläoleva nainen vastasi OMAAN ongelmaansa viitaten. Vähän huvittavaa.

        Käsitin ylläolevan naisen 20:24 kommentin niin, että hän kysyi minulta, että eikö miehet olekin todella itsekkäitä. Vastasin sitten kysymykseen.


      • itsekästä miehiltä
        sillitrooli kirjoitti:

        Miehet ovat monissa asioissa itsekkäämpiä kuin naiset. Parinvalintakysymyksissä näin ei kuitenkaan ole. Miehet antavat naiselle niin paljon anteeksi, niin ulkonäössä, luonteessa, sosiaalisessa statuksessa, kuin vaikkapa elämänarvoissakin. Jos naisen kanssa synkkaa, niin mies on valmis ottamaan todella paljon itsestään poikkeavan naisen vaimokseen. Samoin mies on valmis ottamaan naisen, jota hänen täytyy jatkuvasti tukea ja elää vähän kuin puolentoista ihmisen elämää. Eikä useimpia miehiä haittaa sekään, vaikka miehen ystäväpiirit ja sukulaiset eivät arvostaisi naista ollenkaan, ja kyseisen naisen kanssa yhdessäolo eräällä tavalla laskisi miehen sosiaalista statusta.

        Sen sijaan monet naiset eivät anna mitään anteeksi miehille, vaan ovat todella vaativia, ja lähtevät vain ja ainoastaan omasta onnellisuudestaan. Nainen ei neuvottele parinvalintatilanteessa; parinvalinnassa se on mies, joka neuvottelee ja tekee myönnytyksiä.

        Nyt heitit kehiin vain omia kuvitelmiasi - ja samalla unohdit, miksi miehet saattavat antaa jotain anteeksi.

        Miestä ei haittaa, jos naista ei arvosteta hänen lähipiirissään, mutta vain siinä tapuaksessa, että nainen on pelkkä panopuu. Sellainen, jonka kanssa voidaan hengailla, mutta joka heitetään yli laidan, kunhan se oikeampi saapuu näkyville.

        Väitän lisäksi, että jos mies antaa anteeksi paljon inhoamiaan asioita, se voi tarkoittaa myös, että hän kokee saaneensa omaa arvoaan korkeammalla olevan naisen. Samoin komea mies saa anteeksi normaalia enemmän henkisiä puutteitta, mikä on naisen puolelta neuvottelua. Laskelmointia tämäkin kummaltakin sukupuolelta.

        Jos taas ajatellaan yhteiskunnallista statusta (esim. yritysjohtaja nai lähihoitajan), sekin on laskelmointia. Tällöin mies arvottaa naisen lastenhoidon/ulkonäön/tms valintakriteereissään korkeammalle kuin henkiset avut ja tekee valintansa sen perusteella. Kukaan ei ota itselleen puolisoa, joka ei tyydytä tärkeimpiä valintakriteerejä.

        Mistäs lähtökohdista mies lähtee sitten liikkelle, jos ei omasta onnellisuudestaan? Jos mies luopuu jostain, hän kokee saavansa jotain arvokkaampaa tilalle. Muutoin hän ei tee myönnytystä.

        Haluaisinpa muuten nähdä YTM:n, joka tekee mainitsemiasi myönnytyksiä. Esimerkkiesi perusteella taidat kuvitella neuvotteluasemiin KTN/ATM-asetelman, vai?


      • sillitrooli
        itsekästä miehiltä kirjoitti:

        Nyt heitit kehiin vain omia kuvitelmiasi - ja samalla unohdit, miksi miehet saattavat antaa jotain anteeksi.

        Miestä ei haittaa, jos naista ei arvosteta hänen lähipiirissään, mutta vain siinä tapuaksessa, että nainen on pelkkä panopuu. Sellainen, jonka kanssa voidaan hengailla, mutta joka heitetään yli laidan, kunhan se oikeampi saapuu näkyville.

        Väitän lisäksi, että jos mies antaa anteeksi paljon inhoamiaan asioita, se voi tarkoittaa myös, että hän kokee saaneensa omaa arvoaan korkeammalla olevan naisen. Samoin komea mies saa anteeksi normaalia enemmän henkisiä puutteitta, mikä on naisen puolelta neuvottelua. Laskelmointia tämäkin kummaltakin sukupuolelta.

        Jos taas ajatellaan yhteiskunnallista statusta (esim. yritysjohtaja nai lähihoitajan), sekin on laskelmointia. Tällöin mies arvottaa naisen lastenhoidon/ulkonäön/tms valintakriteereissään korkeammalle kuin henkiset avut ja tekee valintansa sen perusteella. Kukaan ei ota itselleen puolisoa, joka ei tyydytä tärkeimpiä valintakriteerejä.

        Mistäs lähtökohdista mies lähtee sitten liikkelle, jos ei omasta onnellisuudestaan? Jos mies luopuu jostain, hän kokee saavansa jotain arvokkaampaa tilalle. Muutoin hän ei tee myönnytystä.

        Haluaisinpa muuten nähdä YTM:n, joka tekee mainitsemiasi myönnytyksiä. Esimerkkiesi perusteella taidat kuvitella neuvotteluasemiin KTN/ATM-asetelman, vai?

        Kuvittelemassani neuvotteluasetelmassa mies on KTM tai ATM, ja nainen on ihan kuka tahansa nainen, oli sitten A-, K- tai YTN.


      • itsekästä miehiltä
        sillitrooli kirjoitti:

        Käsitin ylläolevan naisen 20:24 kommentin niin, että hän kysyi minulta, että eikö miehet olekin todella itsekkäitä. Vastasin sitten kysymykseen.

        Opettele sisäistämään lukemasi oikein. Kirjoitin "Parisuhde itsessään ei ole niin tärkeä kuin se perillisen saaminen. Eikö se ole itsekästä?"

        Lukiko jossain kysymys, ovatko miehet itsekkäitä? Ei.

        Yllä olevassa vain todettiin, että jos perillisten saaminen on tärkeämpää kuin ihana kumppani, se on itsekästä. Tällöin kumppania ei arvosteta, ellei hän pysty tyydyttämään tarvetta lisääntyä ja hänet laitetaan vaihtoon. Minusta se on aika julmaa sukupuolesta riippumatta.


      • sillitrooli
        itsekästä miehiltä kirjoitti:

        Opettele sisäistämään lukemasi oikein. Kirjoitin "Parisuhde itsessään ei ole niin tärkeä kuin se perillisen saaminen. Eikö se ole itsekästä?"

        Lukiko jossain kysymys, ovatko miehet itsekkäitä? Ei.

        Yllä olevassa vain todettiin, että jos perillisten saaminen on tärkeämpää kuin ihana kumppani, se on itsekästä. Tällöin kumppania ei arvosteta, ellei hän pysty tyydyttämään tarvetta lisääntyä ja hänet laitetaan vaihtoon. Minusta se on aika julmaa sukupuolesta riippumatta.

        Et voi irrottaa kysymystäsi muusta kirjoittamastasi tekstistä tuolla tavalla.


      • itsekästä miehiltä
        sillitrooli kirjoitti:

        Kuvittelemassani neuvotteluasetelmassa mies on KTM tai ATM, ja nainen on ihan kuka tahansa nainen, oli sitten A-, K- tai YTN.

        Kannattaa jättää ainakin YTN pois kuvitelmista, sillä ihminen tekee (edelleenkin sukupuolesta riippumatta) jopa muiden silmissä epäreilultakin tuntuvia myönnytyksiä, jos kokee saavansa itseään paremman puolison. Niin tekisi myös ATN saadessaan KTM:n/YTM:n.

        Kuten aiempi kirjoittaja mainitsi, älä turhaan yritä tehdä tästä sukupuolikysymystä, sillä sitä tämä ei ole.

        Kun pariskunta kokee toisensa samanarvoiseksi, ei kohtuuttomia myönnytyksiä tehdä.


      • Ei se hedelmättömyys kyllä ole mikään vaikea asia korjata; MP knowledge basessa lukee että esimerkkitapauksia kyllä löytyy sen parantumisesta.

        Olettaen tietysti että kaikki lisäntymiseen liittyvät elimesi ovat tallessa.

        http://mpkb.org/home/special/pregnancy

        "One of the MP cohort had been infertile for 15 years, but became pregnant at age 45, 6 months after starting the MP. She stopped to deliver and wean the baby and is now back on the MP. "

        Trevor Marshall, PhD

        Itse asiassa ikäkään ei ole este terveen lasten saamiselle, kunhan tekee asioita oikein. Terveydellä on taipumusta korjaantua, kunhan lopettaa lääketieteeseen uskomisen, ja antaa tilaa vaihtoehtohoidoille, joilla on tieteellinen perusta. Itse asiassa luulen että paljon yksinkertaisimmatkin menetelmät kuin yhdistelmäantibioottihoito (MP on yhdistelmäantibioottihoito) voisi ratkaista ongelman.


      • 3971

        Rakkauden kohdetta on kenties vaikea valita, mutta tilanteessasi voisin helposti kuvitella etsiväni sopivaa kumppania yh-iskästä ;)


      • itsekästä miehiltä
        sillitrooli kirjoitti:

        Et voi irrottaa kysymystäsi muusta kirjoittamastasi tekstistä tuolla tavalla.

        "Nainen. Miehiä näyttää pääasiassa kiinnostavan omien geeniensä jatkaminen. Adoptiolapset eivät käy juuri kenellekään. Parisuhde itsessään ei ole niin tärkeä kuin se perillisen saaminen. Eikö se ole itsekästä?"

        Yllä olevassa ei kysytä, ovatko miehet itsekkäitä. "Se" lauseessa "eikö se ole itsekästä" viittaa lauseeseen "parisuhde itsessään ei ole niin tärkeä kuin perillisen saaminen". Näin myös kysymys koskee vain ajattelutapaa, että perillisten saaminen on tärkeämpää kuin parisuhde. Asettelu on suoritettu aivan äidinkielen oppien mukaisesti.

        Sinä itse kuvittelit loput. Jos olisin halunnut kysyä, ovatko miehet itsekkäitä, olisin muotoillut lauseen seuraavasti: "Eikö miesten tapa käsitellä naisten lapsettomuutta olekin itsekäs?"

        Nimimerkkiä en luonnollisesti vaihtanut, jotta kirjoittajat erottuvat toisistaan.


      • sillitrooli
        itsekästä miehiltä kirjoitti:

        "Nainen. Miehiä näyttää pääasiassa kiinnostavan omien geeniensä jatkaminen. Adoptiolapset eivät käy juuri kenellekään. Parisuhde itsessään ei ole niin tärkeä kuin se perillisen saaminen. Eikö se ole itsekästä?"

        Yllä olevassa ei kysytä, ovatko miehet itsekkäitä. "Se" lauseessa "eikö se ole itsekästä" viittaa lauseeseen "parisuhde itsessään ei ole niin tärkeä kuin perillisen saaminen". Näin myös kysymys koskee vain ajattelutapaa, että perillisten saaminen on tärkeämpää kuin parisuhde. Asettelu on suoritettu aivan äidinkielen oppien mukaisesti.

        Sinä itse kuvittelit loput. Jos olisin halunnut kysyä, ovatko miehet itsekkäitä, olisin muotoillut lauseen seuraavasti: "Eikö miesten tapa käsitellä naisten lapsettomuutta olekin itsekäs?"

        Nimimerkkiä en luonnollisesti vaihtanut, jotta kirjoittajat erottuvat toisistaan.

        Et voi irrottaa kysymystäsi kirjoituksesi yleisestä teemasta. Joko leikit tarkoituksella, ettet tajua, tai sitten olet vain hämmästyttävän pinnallinen ihminen.


      • sillitrooli
        itsekästä miehiltä kirjoitti:

        Kannattaa jättää ainakin YTN pois kuvitelmista, sillä ihminen tekee (edelleenkin sukupuolesta riippumatta) jopa muiden silmissä epäreilultakin tuntuvia myönnytyksiä, jos kokee saavansa itseään paremman puolison. Niin tekisi myös ATN saadessaan KTM:n/YTM:n.

        Kuten aiempi kirjoittaja mainitsi, älä turhaan yritä tehdä tästä sukupuolikysymystä, sillä sitä tämä ei ole.

        Kun pariskunta kokee toisensa samanarvoiseksi, ei kohtuuttomia myönnytyksiä tehdä.

        Joka kerta, kun lähden mihinkään ihmisten ilmoille, näen lukuisia pariskuntia, joissa jompikumpi on tehty suuria myönnytyksiä. Yleensä se on miesosapuoli, joka niitä on tehnyt.


      • itsekästä miehiltä
        m36-intj kirjoitti:

        Ei se hedelmättömyys kyllä ole mikään vaikea asia korjata; MP knowledge basessa lukee että esimerkkitapauksia kyllä löytyy sen parantumisesta.

        Olettaen tietysti että kaikki lisäntymiseen liittyvät elimesi ovat tallessa.

        http://mpkb.org/home/special/pregnancy

        "One of the MP cohort had been infertile for 15 years, but became pregnant at age 45, 6 months after starting the MP. She stopped to deliver and wean the baby and is now back on the MP. "

        Trevor Marshall, PhD

        Itse asiassa ikäkään ei ole este terveen lasten saamiselle, kunhan tekee asioita oikein. Terveydellä on taipumusta korjaantua, kunhan lopettaa lääketieteeseen uskomisen, ja antaa tilaa vaihtoehtohoidoille, joilla on tieteellinen perusta. Itse asiassa luulen että paljon yksinkertaisimmatkin menetelmät kuin yhdistelmäantibioottihoito (MP on yhdistelmäantibioottihoito) voisi ratkaista ongelman.

        Miksi ihmiset aina kuvittelevat, että lapsettomuudesta kärsivä nainen ei olisi tietoinen kaikista nykyteknologian mahdollisuuksia korjata asiaa? Jos asian esittää, että on mahdotonta saada lapsia, aina löytyy joku besserwisser, joka tulee viisastelemaan.

        m36, voin taata, että tahattomasti lapseton nainen tietää lapsettomuuden hoitomuodoista enemmän kuin sinä. On idioottimaista ajatella, että näin ei olisi. Ihmisillä kun on tendenssiä hakea ongelmaansa koskevaa tietoa niin paljon kuin mahdollista. Erityisesti lapsiasiassa.

        Saitko kerrottua minulle (tai kenellekään muulle tahattomasti lapsettomalle naiselle) mitään uutta? Et.


      • suomi-silli-suomi
        sillitrooli kirjoitti:

        Miehet ovat monissa asioissa itsekkäämpiä kuin naiset. Parinvalintakysymyksissä näin ei kuitenkaan ole. Miehet antavat naiselle niin paljon anteeksi, niin ulkonäössä, luonteessa, sosiaalisessa statuksessa, kuin vaikkapa elämänarvoissakin. Jos naisen kanssa synkkaa, niin mies on valmis ottamaan todella paljon itsestään poikkeavan naisen vaimokseen. Samoin mies on valmis ottamaan naisen, jota hänen täytyy jatkuvasti tukea ja elää vähän kuin puolentoista ihmisen elämää. Eikä useimpia miehiä haittaa sekään, vaikka miehen ystäväpiirit ja sukulaiset eivät arvostaisi naista ollenkaan, ja kyseisen naisen kanssa yhdessäolo eräällä tavalla laskisi miehen sosiaalista statusta.

        Sen sijaan monet naiset eivät anna mitään anteeksi miehille, vaan ovat todella vaativia, ja lähtevät vain ja ainoastaan omasta onnellisuudestaan. Nainen ei neuvottele parinvalintatilanteessa; parinvalinnassa se on mies, joka neuvottelee ja tekee myönnytyksiä.

        Käännöstyötä tarvitaan:

        "SILLITROOLI ANTAA naiselle niin paljon anteeksi, niin ulkonäössä, luonteessa, sosiaalisessa statuksessa, kuin vaikkapa elämänarvoissakin. Jos naisen kanssa synkkaa, niin SILLITROOLI on valmis ottamaan todella paljon itsestään poikkeavan naisen vaimokseen. Samoin SILLITROOLI on valmis ottamaan naisen, jota hänen täytyy jatkuvasti tukea ja elää vähän kuin puolentoista ihmisen elämää. Eikä AINAKAAN SILLITROOLIA haittaa sekään, vaikka miehen ystäväpiirit ja sukulaiset eivät arvostaisi naista ollenkaan, ja kyseisen naisen kanssa yhdessäolo eräällä tavalla laskisi SILLITROOLIN sosiaalista statusta."


      • sorry mutta
        itsekästä miehiltä kirjoitti:

        Miksi ihmiset aina kuvittelevat, että lapsettomuudesta kärsivä nainen ei olisi tietoinen kaikista nykyteknologian mahdollisuuksia korjata asiaa? Jos asian esittää, että on mahdotonta saada lapsia, aina löytyy joku besserwisser, joka tulee viisastelemaan.

        m36, voin taata, että tahattomasti lapseton nainen tietää lapsettomuuden hoitomuodoista enemmän kuin sinä. On idioottimaista ajatella, että näin ei olisi. Ihmisillä kun on tendenssiä hakea ongelmaansa koskevaa tietoa niin paljon kuin mahdollista. Erityisesti lapsiasiassa.

        Saitko kerrottua minulle (tai kenellekään muulle tahattomasti lapsettomalle naiselle) mitään uutta? Et.

        Keskiverto nainen ei tiedä hevonvittua mistään.


      • 18+4
        3971 kirjoitti:

        Rakkauden kohdetta on kenties vaikea valita, mutta tilanteessasi voisin helposti kuvitella etsiväni sopivaa kumppania yh-iskästä ;)

        Kyllä minä olen tuttavapiirissäni huomannut, että yh-iskätkin haluavat tehdä LISÄÄ lapsia uuden kumppanin kanssa.


      • itsekästä miehiltä?
        3971 kirjoitti:

        Rakkauden kohdetta on kenties vaikea valita, mutta tilanteessasi voisin helposti kuvitella etsiväni sopivaa kumppania yh-iskästä ;)

        Miksi? Millä perusteella sinun mielestäsi?


      • itsekästä miehiltä kirjoitti:

        Miksi ihmiset aina kuvittelevat, että lapsettomuudesta kärsivä nainen ei olisi tietoinen kaikista nykyteknologian mahdollisuuksia korjata asiaa? Jos asian esittää, että on mahdotonta saada lapsia, aina löytyy joku besserwisser, joka tulee viisastelemaan.

        m36, voin taata, että tahattomasti lapseton nainen tietää lapsettomuuden hoitomuodoista enemmän kuin sinä. On idioottimaista ajatella, että näin ei olisi. Ihmisillä kun on tendenssiä hakea ongelmaansa koskevaa tietoa niin paljon kuin mahdollista. Erityisesti lapsiasiassa.

        Saitko kerrottua minulle (tai kenellekään muulle tahattomasti lapsettomalle naiselle) mitään uutta? Et.

        "m36, voin taata, että tahattomasti lapseton nainen tietää lapsettomuuden hoitomuodoista enemmän kuin sinä. On idioottimaista ajatella, että näin ei olisi. Ihmisillä kun on tendenssiä hakea ongelmaansa koskevaa tietoa niin paljon kuin mahdollista. Erityisesti lapsiasiassa."

        Jos et tiedä Marshallin protokollasta mitään, niin et tiedä mitään oleellista lapsettomuushoidoistakaan. Joka tapauksessa lääketiede ei ole kuitenkaan nähtävästi onnistunut parantamaan sinua vaivastasi. Se pitäisi jotenkin tiedostaa myös. Sinä hetkenä kun lopetat lääketieteeseen uskomisen, mahdollisuutesi parantua mistään nousevat dramaattisesti. Usein ihmiset kuolevat mieluummin kuin luottavat vaihtoehtoiseen lääketieteeseen, minä taas olen liian arvokas kuolemaan :)

        Sinulla on selvästi huono asenne, ja tuolla menolla sinun käy yhtä huonosti kuin kaikkien muidenkin, jotka sokeasti luottavat lääketieteeseen. Oma on kuitenkin valintasi.


      • itsekästä miehiltä
        sillitrooli kirjoitti:

        Joka kerta, kun lähden mihinkään ihmisten ilmoille, näen lukuisia pariskuntia, joissa jompikumpi on tehty suuria myönnytyksiä. Yleensä se on miesosapuoli, joka niitä on tehnyt.

        Mistä tiedät, että ovatko he tehneet myönnytyksiä? Pääsääntöisesti näet tuntemattomista ihmisistä ulkonäön, et muuta. Et voi tietää ihmisten ulkonäöllisiä preferenssejä, etkä siten päätellä, kuka on tyytynyt mihinkin. Sinun mielestäsi ruma nainen voi olla toisen silmissä kaunis.

        Edellisen lisäksi arvostat miehenä miehessä ulkonäöllisesti erilaisia avuja kuin naiset. Miehet (tietääkseni) arvostavat esimerkiksi lihaksia enemmän kuin naiset, joten saatat kuvitella lihaksikkaan miehen reilusti tasoaan korkeammalle aivan syyttä.

        Itse en koe tekeväni myönnytyksiä esimerkiksi ulkonäön suhteen vähääkään, jos jonkun kanssa alan seurustella, vaikka voin tiedostaakin, ettei mies aina ole sellainen, joka kääntää naisten päitä kaupungilla. Persoona kun kuitenkin on se, joka ratkaisee, kunhan näkymätön, ennalta määrittelemätön ulkonäköraja on ylitetty. Tavallisen söpö - überkomea; aivan sama, kunhan käytöstavat ovat kunnossa ja viihdyn ko. ihmisen kanssa. Ulkonäkö ei ole niin tärkeää (minulle).


      • elä höpötä
        sillitrooli kirjoitti:

        Miehet ovat monissa asioissa itsekkäämpiä kuin naiset. Parinvalintakysymyksissä näin ei kuitenkaan ole. Miehet antavat naiselle niin paljon anteeksi, niin ulkonäössä, luonteessa, sosiaalisessa statuksessa, kuin vaikkapa elämänarvoissakin. Jos naisen kanssa synkkaa, niin mies on valmis ottamaan todella paljon itsestään poikkeavan naisen vaimokseen. Samoin mies on valmis ottamaan naisen, jota hänen täytyy jatkuvasti tukea ja elää vähän kuin puolentoista ihmisen elämää. Eikä useimpia miehiä haittaa sekään, vaikka miehen ystäväpiirit ja sukulaiset eivät arvostaisi naista ollenkaan, ja kyseisen naisen kanssa yhdessäolo eräällä tavalla laskisi miehen sosiaalista statusta.

        Sen sijaan monet naiset eivät anna mitään anteeksi miehille, vaan ovat todella vaativia, ja lähtevät vain ja ainoastaan omasta onnellisuudestaan. Nainen ei neuvottele parinvalintatilanteessa; parinvalinnassa se on mies, joka neuvottelee ja tekee myönnytyksiä.

        ANTEEKS VAAN MUTTA KYLLÄ NE RUUKKAA OLLA NAISIA; JOTKA JOPA HUOLEHTIVAT ALKOHOLISTI-MIEHISTÄ JA MUISTA:
        HARVEMMIN ON TOISIN PÄIN!!!
        Naisilla kun on enemmän tuota hoivaviettiä.


      • itsekästä miehiltä
        m36-intj kirjoitti:

        "m36, voin taata, että tahattomasti lapseton nainen tietää lapsettomuuden hoitomuodoista enemmän kuin sinä. On idioottimaista ajatella, että näin ei olisi. Ihmisillä kun on tendenssiä hakea ongelmaansa koskevaa tietoa niin paljon kuin mahdollista. Erityisesti lapsiasiassa."

        Jos et tiedä Marshallin protokollasta mitään, niin et tiedä mitään oleellista lapsettomuushoidoistakaan. Joka tapauksessa lääketiede ei ole kuitenkaan nähtävästi onnistunut parantamaan sinua vaivastasi. Se pitäisi jotenkin tiedostaa myös. Sinä hetkenä kun lopetat lääketieteeseen uskomisen, mahdollisuutesi parantua mistään nousevat dramaattisesti. Usein ihmiset kuolevat mieluummin kuin luottavat vaihtoehtoiseen lääketieteeseen, minä taas olen liian arvokas kuolemaan :)

        Sinulla on selvästi huono asenne, ja tuolla menolla sinun käy yhtä huonosti kuin kaikkien muidenkin, jotka sokeasti luottavat lääketieteeseen. Oma on kuitenkin valintasi.

        Kuten sanottu, aina jostain nousee jokin besserwisser, joka kuvittelee tietävänsä paremmin ja tyrkyttää hyödyttömiä neuvojaan.

        Haluaisinpa nähdä, miten vaihtoehtolääketieteesi (johon muuten lähtökohtaisesti on syytä suhtautua suurella varauksella heiveröisen todistuspohjan vuoksi) kasvattaa minulle kohdun ja munasarjat.

        Ai, mutta eihän vaihtoehtolääketiede ole siihen(kään) pystynyt. Ensimmäinen kohdunsiirto on tosin koululääketieteessä jo tehty.

        Pidän mielelläni tämän huonon asenteen. Koululääketiede on jo pelastanut henkeni, huomattavasti parantanut elämäni laatua ja sen turvin säilyn hengissä ja terveempänä kuin ilman sitä. Jos lakkaisin uskomasta koululääketieteeseen, minä kuolisin ennenaikaisesti ja kokisin aika pitkittyneen ja tuskallisen kuoleman. Sen sijaan popsin lääkkeitä viidellä eurolla kuukaudessa (liki) loppuelämäni ja voin oikein hyvin.


      • 0987657
        elä höpötä kirjoitti:

        ANTEEKS VAAN MUTTA KYLLÄ NE RUUKKAA OLLA NAISIA; JOTKA JOPA HUOLEHTIVAT ALKOHOLISTI-MIEHISTÄ JA MUISTA:
        HARVEMMIN ON TOISIN PÄIN!!!
        Naisilla kun on enemmän tuota hoivaviettiä.

        Ei pidä paikkaansa. Asunnottomista alkoholisteista valtaosa on miehiä, alkoholistinaiset löytävät lähes aina jonkun huolehtivan miehen joka majoittaa puliämmänkin.


      • oobbo
        18+4 kirjoitti:

        Kyllä minä olen tuttavapiirissäni huomannut, että yh-iskätkin haluavat tehdä LISÄÄ lapsia uuden kumppanin kanssa.

        Juuri niin, näinhän siinä käy.


      • tää on fakta
        0987657 kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Asunnottomista alkoholisteista valtaosa on miehiä, alkoholistinaiset löytävät lähes aina jonkun huolehtivan miehen joka majoittaa puliämmänkin.

        Mutta raittiit naiset huolehtii alkkis- miehistä, tosi harvoin raitis mies huolehtii alkkis-naisesta.
        Se jos juopot on keskenään ei kuulu tähän.


      • itsekästä miehiltä
        sorry mutta kirjoitti:

        Keskiverto nainen ei tiedä hevonvittua mistään.

        Mielipiteen esittäjänä luonnollisesti keskiverto mies, eli keskiverto naista kouluttamattomampi ja sivistymättömämpi tapaus.

        Ai hitsi! Nythän mä vasta tajusin: juuri koulutuksellahan sitä tietämystä hankitaan! Jos keskiverto nainen ei siis tiedä hevonvittua mistään, niin keskiverto mies tietää vielä vähemmän. Aijaijai...


      • jabadapaduu
        itsekästä miehiltä kirjoitti:

        Mielipiteen esittäjänä luonnollisesti keskiverto mies, eli keskiverto naista kouluttamattomampi ja sivistymättömämpi tapaus.

        Ai hitsi! Nythän mä vasta tajusin: juuri koulutuksellahan sitä tietämystä hankitaan! Jos keskiverto nainen ei siis tiedä hevonvittua mistään, niin keskiverto mies tietää vielä vähemmän. Aijaijai...

        Keskiverto nainen tietää omasta koulutusalastaan, mutta ei juuri muusta monimutkaisesta.


      • Uskomusten teho
        itsekästä miehiltä kirjoitti:

        Kuten sanottu, aina jostain nousee jokin besserwisser, joka kuvittelee tietävänsä paremmin ja tyrkyttää hyödyttömiä neuvojaan.

        Haluaisinpa nähdä, miten vaihtoehtolääketieteesi (johon muuten lähtökohtaisesti on syytä suhtautua suurella varauksella heiveröisen todistuspohjan vuoksi) kasvattaa minulle kohdun ja munasarjat.

        Ai, mutta eihän vaihtoehtolääketiede ole siihen(kään) pystynyt. Ensimmäinen kohdunsiirto on tosin koululääketieteessä jo tehty.

        Pidän mielelläni tämän huonon asenteen. Koululääketiede on jo pelastanut henkeni, huomattavasti parantanut elämäni laatua ja sen turvin säilyn hengissä ja terveempänä kuin ilman sitä. Jos lakkaisin uskomasta koululääketieteeseen, minä kuolisin ennenaikaisesti ja kokisin aika pitkittyneen ja tuskallisen kuoleman. Sen sijaan popsin lääkkeitä viidellä eurolla kuukaudessa (liki) loppuelämäni ja voin oikein hyvin.

        Odotapas vain. Tuo keskustelukumppanisi on pystynyt kasvattamaan hampaita hampaattomille ihan vaihtoehtojensa avulla, joten kyllä kohtu ja munasarjatkin pystytään kasvattamaan, kunhan vain hivenaineita ja antibiootteja riittää. Hänen hoitonsa ovat kyllä vielä täysin teorian tasolla (ne kasvatetut hampaat ovat oikeasti yksi ikenen alla piilotellut ja sieltä esiin kaivettu viisaudenhammas), mutta eihän se uskomushoidoissa haittaa.


      • DI-nainen
        jabadapaduu kirjoitti:

        Keskiverto nainen tietää omasta koulutusalastaan, mutta ei juuri muusta monimutkaisesta.

        On helppo huomata, milloin kommentin kirjoittaa alhaisesti koulutettu mies. Olet korkeintaan AMK-koulutettu, mutta veikkaan vahvasti perinteiselle miehiselle alalle ammattikoulutettua miestä. Yksinkertaisuus ja typeryys paistaa niin helposti lyheystäkin kirjoituksesta läpi.

        Valitettavasti kaltaisiasi on lähes mahdotonta kouluttaa fiksuksi ja ymmärtämään laajempia kokonaisuuksia kuin (yksinkertaisen) auton moottorin toimintaa. Se henkinen kapasiteetti kun ei riitä. Katsos, kun sitä talon pikkuremppaa en laske vaikeaksi työksi, joka vaatisi älyä, koska sitä se ei ole. Sinä kuvittelet sen olevan osoitus kyvystä moniulotteiseen ajatteluun ja ymmärrykseen. Me älykkäämmät tiedämme sen olevan apinan tasolle sopivaa puuhaa, jossa apina kuitenkin toimii kyvykkyyksiensä äärirajoilla.


      • jabadapaduu
        DI-nainen kirjoitti:

        On helppo huomata, milloin kommentin kirjoittaa alhaisesti koulutettu mies. Olet korkeintaan AMK-koulutettu, mutta veikkaan vahvasti perinteiselle miehiselle alalle ammattikoulutettua miestä. Yksinkertaisuus ja typeryys paistaa niin helposti lyheystäkin kirjoituksesta läpi.

        Valitettavasti kaltaisiasi on lähes mahdotonta kouluttaa fiksuksi ja ymmärtämään laajempia kokonaisuuksia kuin (yksinkertaisen) auton moottorin toimintaa. Se henkinen kapasiteetti kun ei riitä. Katsos, kun sitä talon pikkuremppaa en laske vaikeaksi työksi, joka vaatisi älyä, koska sitä se ei ole. Sinä kuvittelet sen olevan osoitus kyvystä moniulotteiseen ajatteluun ja ymmärrykseen. Me älykkäämmät tiedämme sen olevan apinan tasolle sopivaa puuhaa, jossa apina kuitenkin toimii kyvykkyyksiensä äärirajoilla.

        :D Äo:ni on 2 keskihajontaa keskiarvon yläpuolella, ja mulla on korkeakoulututkinto alalta, johon on vaikea päästä sisään. Hyvin tulkitsit.
        Toki provoilin aika reippaasti tuossa edellisessä, mutta sitä tarvitaan joskus.


      • DI-nainen
        jabadapaduu kirjoitti:

        :D Äo:ni on 2 keskihajontaa keskiarvon yläpuolella, ja mulla on korkeakoulututkinto alalta, johon on vaikea päästä sisään. Hyvin tulkitsit.
        Toki provoilin aika reippaasti tuossa edellisessä, mutta sitä tarvitaan joskus.

        Mihin provoilua tässä tapauksessa tarvitaan? Joskin on myönnettävä, että itsekin sorruin siihen edellisessä viestissäni.

        Hmm... haistankohan tässä 'vuorineuvoslinjalaisen'? Jos, niin samasta pesästä olemme ehkä kotoisin, jos olit myös polilla.


      • 21+12
        0987657 kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Asunnottomista alkoholisteista valtaosa on miehiä, alkoholistinaiset löytävät lähes aina jonkun huolehtivan miehen joka majoittaa puliämmänkin.

        Yksittäistapauksissa mielenterveysongelmainen ja ylipainoinen pitkäaikaistyötön nainen saattaa "päästä" miehen "hoiviin". Nämä pojat eivät ole kuitenkaan menestyksen perikuvia itsekään ja yleensä huomattavasti naista vanhempia. Lisäksi he teettävät naisella kaikki mahdolliset kotityöt sängynlämmityksen lisäksi. He ovat miehiä, joilla toinen vaihtoehto olisi kotiorja-vaimon hakeminen itäisiltä mailta. Keskiverto suomalaisnainen ei lähtisi heille piikomaan. Tätä vastoin näkee useinkin, että työssäkäyvä, ok-näköinen nainen palvoo alkkismiestä lemmikkinään tuhlaten häneen rakkautensa sekä rahansa.


      • Pulla123
        itsekästä miehiltä kirjoitti:

        Kuten sanottu, aina jostain nousee jokin besserwisser, joka kuvittelee tietävänsä paremmin ja tyrkyttää hyödyttömiä neuvojaan.

        Haluaisinpa nähdä, miten vaihtoehtolääketieteesi (johon muuten lähtökohtaisesti on syytä suhtautua suurella varauksella heiveröisen todistuspohjan vuoksi) kasvattaa minulle kohdun ja munasarjat.

        Ai, mutta eihän vaihtoehtolääketiede ole siihen(kään) pystynyt. Ensimmäinen kohdunsiirto on tosin koululääketieteessä jo tehty.

        Pidän mielelläni tämän huonon asenteen. Koululääketiede on jo pelastanut henkeni, huomattavasti parantanut elämäni laatua ja sen turvin säilyn hengissä ja terveempänä kuin ilman sitä. Jos lakkaisin uskomasta koululääketieteeseen, minä kuolisin ennenaikaisesti ja kokisin aika pitkittyneen ja tuskallisen kuoleman. Sen sijaan popsin lääkkeitä viidellä eurolla kuukaudessa (liki) loppuelämäni ja voin oikein hyvin.

        Ottamatta kantaa mihinkään hoitoihin huomauttaisin että m36-intj sanoi jo ensimmäisessä viestissään että "Olettaen tietysti että kaikki lisäntymiseen liittyvät elimesi ovat tallessa.". Turhaan siis kimpaannut.


      • werwerwer
        Pulla123 kirjoitti:

        Ottamatta kantaa mihinkään hoitoihin huomauttaisin että m36-intj sanoi jo ensimmäisessä viestissään että "Olettaen tietysti että kaikki lisäntymiseen liittyvät elimesi ovat tallessa.". Turhaan siis kimpaannut.

        Fiksu ihminen kysyisi, mistä lapsettomuus johtuu ennen kuin alkaa besserwisseröidä. Tai no... korjataan vähän. Tässä aiheessa bessewisseröinti ei ole koskaan hyvien tapojen mukaista.


      • Uskomusten teho kirjoitti:

        Odotapas vain. Tuo keskustelukumppanisi on pystynyt kasvattamaan hampaita hampaattomille ihan vaihtoehtojensa avulla, joten kyllä kohtu ja munasarjatkin pystytään kasvattamaan, kunhan vain hivenaineita ja antibiootteja riittää. Hänen hoitonsa ovat kyllä vielä täysin teorian tasolla (ne kasvatetut hampaat ovat oikeasti yksi ikenen alla piilotellut ja sieltä esiin kaivettu viisaudenhammas), mutta eihän se uskomushoidoissa haittaa.

        "Odotapas vain. Tuo keskustelukumppanisi on pystynyt kasvattamaan hampaita hampaattomille ihan vaihtoehtojensa avulla, joten kyllä kohtu ja munasarjatkin pystytään kasvattamaan, kunhan vain hivenaineita ja antibiootteja riittää. Hänen hoitonsa ovat kyllä vielä täysin teorian tasolla (ne kasvatetut hampaat ovat oikeasti yksi ikenen alla piilotellut ja sieltä esiin kaivettu viisaudenhammas), mutta eihän se uskomushoidoissa haittaa."

        Tämä hammasasia sitten hiertää vieläkin. Taitaa täällä olla paljon risahampaisia ihmisiä, joille paremmat hoidot jo kelpaisivat. Mutta ensinnäkin tuossa sinun kommentissasi on havaittavissa ad hominem, eli looginen argumentaatiovirhe. Toisekseen et edes lukenut mitä kirjoitin - en ole tässä väittänyt että pystyisin kasvattamaan ihan mitä tahansa uusia elimiä. Plussia silti kirjoitukselle on tullut. Joko tämän palstan lukijat ovat ääliöitä, tai sitten eivät edes osaa lukea. Veikkaan molempia. Ainakin tuo kommenttisi antibiooteissa ja hivenaineista viittaa siihen että olet ihan pihalla.

        Kolmanneksi, täytyy olla käsi, ellei saa itselleen kasvatettua uutta hammasta halutessaan. Tarkistin tämän asian vielä, ja monet asiantuntijat ovat sitä mieltä, että kantasolujen ottaminen pois hampaan pulpasta on yksinkertaista, samoin niiden kasvattaminen jossakin mediassa, missä viljellään soluja.

        Toimenpide menee seuraavasti: vedä haluamasi hammas irti vaikka pihdillä, irroita hampaasta pulpakerros pinsetillä, puristele ulos kudosta missä kantasolut ovat. Laita ne kasvamaan johonkin ravinnemediaan, missä viljellään soluja. Mikroskooppi olisi hyvä olla että näkee vähän mitä tekee, mutta ilman sitäkin pärjää. Muutamien päivien päästä pieni hampaan alkio pitäisi ilmestyä, jonka laitat takaisin hampaankoloon. Ympäröivä luu ohjaa hampaan kehityksen oikeaan kokoon ja muotoon. Ligamentit kasvavat myös hampaan mukana. Hampaan täytyy olla tietysti niin terve, että kantasolut ovat hengissä vielä hampassa joka irroitettiin. Juurihoidon jälkeen voi kuitenkin sanoa varmat hyvästit hampaalle, sillä kaikki kantasolut tapetaan.

        Tänä vuonna pitäisi tulla yksi yritys (ehkä Saksaan), joka näitä hoitoja rupeaa soveltamaan käytäntöön, mutta tuntien lääketieteen ja kaikenlaiset eettiset toimikunnat, niin voi olla ettei lupaa hankkeelle tule kuitenkaan. Suomessa ette ainakaan tule näkemään näitä hoitoja kymmeneen vuoteen, sen verran taantumukselliseksi ja korruptoituneeksi lääketiede on mennyt varsinkin Suomessa. Te tietenkin rahoitatte tätä toimintaa iloisin mielin, koska ette tiedä paremmasta. Olen itse joutunut lähettämään ihmisiä Saksaan asti yksinkertaisten yhdistelmäantibioottihoitojen saamiseksi, joten tiedän suunnilleen missä mennään Suomessa. En itse lähtisi suomalaiselle lääkärille minkään vaivan vuoksi (en edes syöpähoitoon), koska se ei ole sen arvoista, ja lopputulokset ovat kauheita.

        http://www.healthymagination.com/blog/reattaching-knocked-out-teeth-with-adult-stem-cells/


      • Jaha, saarnamies!
        m36-intj kirjoitti:

        "Odotapas vain. Tuo keskustelukumppanisi on pystynyt kasvattamaan hampaita hampaattomille ihan vaihtoehtojensa avulla, joten kyllä kohtu ja munasarjatkin pystytään kasvattamaan, kunhan vain hivenaineita ja antibiootteja riittää. Hänen hoitonsa ovat kyllä vielä täysin teorian tasolla (ne kasvatetut hampaat ovat oikeasti yksi ikenen alla piilotellut ja sieltä esiin kaivettu viisaudenhammas), mutta eihän se uskomushoidoissa haittaa."

        Tämä hammasasia sitten hiertää vieläkin. Taitaa täällä olla paljon risahampaisia ihmisiä, joille paremmat hoidot jo kelpaisivat. Mutta ensinnäkin tuossa sinun kommentissasi on havaittavissa ad hominem, eli looginen argumentaatiovirhe. Toisekseen et edes lukenut mitä kirjoitin - en ole tässä väittänyt että pystyisin kasvattamaan ihan mitä tahansa uusia elimiä. Plussia silti kirjoitukselle on tullut. Joko tämän palstan lukijat ovat ääliöitä, tai sitten eivät edes osaa lukea. Veikkaan molempia. Ainakin tuo kommenttisi antibiooteissa ja hivenaineista viittaa siihen että olet ihan pihalla.

        Kolmanneksi, täytyy olla käsi, ellei saa itselleen kasvatettua uutta hammasta halutessaan. Tarkistin tämän asian vielä, ja monet asiantuntijat ovat sitä mieltä, että kantasolujen ottaminen pois hampaan pulpasta on yksinkertaista, samoin niiden kasvattaminen jossakin mediassa, missä viljellään soluja.

        Toimenpide menee seuraavasti: vedä haluamasi hammas irti vaikka pihdillä, irroita hampaasta pulpakerros pinsetillä, puristele ulos kudosta missä kantasolut ovat. Laita ne kasvamaan johonkin ravinnemediaan, missä viljellään soluja. Mikroskooppi olisi hyvä olla että näkee vähän mitä tekee, mutta ilman sitäkin pärjää. Muutamien päivien päästä pieni hampaan alkio pitäisi ilmestyä, jonka laitat takaisin hampaankoloon. Ympäröivä luu ohjaa hampaan kehityksen oikeaan kokoon ja muotoon. Ligamentit kasvavat myös hampaan mukana. Hampaan täytyy olla tietysti niin terve, että kantasolut ovat hengissä vielä hampassa joka irroitettiin. Juurihoidon jälkeen voi kuitenkin sanoa varmat hyvästit hampaalle, sillä kaikki kantasolut tapetaan.

        Tänä vuonna pitäisi tulla yksi yritys (ehkä Saksaan), joka näitä hoitoja rupeaa soveltamaan käytäntöön, mutta tuntien lääketieteen ja kaikenlaiset eettiset toimikunnat, niin voi olla ettei lupaa hankkeelle tule kuitenkaan. Suomessa ette ainakaan tule näkemään näitä hoitoja kymmeneen vuoteen, sen verran taantumukselliseksi ja korruptoituneeksi lääketiede on mennyt varsinkin Suomessa. Te tietenkin rahoitatte tätä toimintaa iloisin mielin, koska ette tiedä paremmasta. Olen itse joutunut lähettämään ihmisiä Saksaan asti yksinkertaisten yhdistelmäantibioottihoitojen saamiseksi, joten tiedän suunnilleen missä mennään Suomessa. En itse lähtisi suomalaiselle lääkärille minkään vaivan vuoksi (en edes syöpähoitoon), koska se ei ole sen arvoista, ja lopputulokset ovat kauheita.

        http://www.healthymagination.com/blog/reattaching-knocked-out-teeth-with-adult-stem-cells/

        Aika moni on sinun laillasi hurahtanut tuohonkin uskontoon. Surkuhupaisaa saarnaamista, kuule. Äläkä vaivaudu inttämään minulle vastaan - en minäkään vaivaudu tuhlaamaan sinuun tämän enempää aikaa.


      • itsekästä miehiltä kirjoitti:

        Kuten sanottu, aina jostain nousee jokin besserwisser, joka kuvittelee tietävänsä paremmin ja tyrkyttää hyödyttömiä neuvojaan.

        Haluaisinpa nähdä, miten vaihtoehtolääketieteesi (johon muuten lähtökohtaisesti on syytä suhtautua suurella varauksella heiveröisen todistuspohjan vuoksi) kasvattaa minulle kohdun ja munasarjat.

        Ai, mutta eihän vaihtoehtolääketiede ole siihen(kään) pystynyt. Ensimmäinen kohdunsiirto on tosin koululääketieteessä jo tehty.

        Pidän mielelläni tämän huonon asenteen. Koululääketiede on jo pelastanut henkeni, huomattavasti parantanut elämäni laatua ja sen turvin säilyn hengissä ja terveempänä kuin ilman sitä. Jos lakkaisin uskomasta koululääketieteeseen, minä kuolisin ennenaikaisesti ja kokisin aika pitkittyneen ja tuskallisen kuoleman. Sen sijaan popsin lääkkeitä viidellä eurolla kuukaudessa (liki) loppuelämäni ja voin oikein hyvin.

        "Haluaisinpa nähdä, miten vaihtoehtolääketieteesi (johon muuten lähtökohtaisesti on syytä suhtautua suurella varauksella heiveröisen todistuspohjan vuoksi) kasvattaa minulle kohdun ja munasarjat."

        Et siis ymmärtänyt lukemaasi. Sinulle ilmeisesti tuli sitten syöpä, ja elimet jouduttiin poistamaan. Vahinko on jo tehty, ei sinua voi enää helposti pelastaa. Syöpää ei pidä hoitaa leikkaamalla, sädehoidolla tai kemoterapialla, sillä ne harvoin parantavat syövän lopullisesti, ja aiheuttavat mittavaa tuhoa elimistölle. Muistaakseni yksinkertaisilla ravintolisilläkin, saadaan syöpä pysymään kurissa, tässä esim. tutkimus haimasyövän hoidosta, jonka tulokset ovat huomattavan paljon parempia kuin lääketieteen antamat nykyiset hoidot haimasyöpään (eikä mitään leikkauksia tarvittu).

        Revisiting the ALA/N (alpha-lipoic acid/low-dose naltrexone) protocol for people with metastatic and nonmetastatic pancreatic cancer: a report of 3 new cases.
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20042414

        Ei ole mikään paras hoito kuitenkaan, muitakin parempia löytyy.

        Kaikenlaisten elinten silpominen on suosittua lääketieteessä, mutta vinkkinä sanoisin että sitä kannattaa välttää. Esim. BCG-rokote aiheutti muuten luutuberkuloosia ihmisillä Suomesssa, ja niille joille se tapahtui, jouduttiin esim. kylkiluita poistamaan. Myöhemmin rokote todettiin sen verran hyödyttömäksi, että rokotukset onneksi lopetettiin. Nielurisojakin poistetaan, jos ne menevät, niin infektioherkkyys esim. keuhkokuumeelle kasvaa, sillä nielurisat ovat oleellisia immuunipuolustuksen kannalta. Kuka tahansa nyt ymmärtää että kroonisessa nielurisatulehduksessa on kyseessä infektio, mutta sitä ei yritetäkään hoitaa infektiona. Samaten kitarisaleikkaukset todettiin käytännössä hyödyttömiksi. Muitakin esimerkkejä löytyy.


      • Jaha, saarnamies! kirjoitti:

        Aika moni on sinun laillasi hurahtanut tuohonkin uskontoon. Surkuhupaisaa saarnaamista, kuule. Äläkä vaivaudu inttämään minulle vastaan - en minäkään vaivaudu tuhlaamaan sinuun tämän enempää aikaa.

        "Aika moni on sinun laillasi hurahtanut tuohonkin uskontoon. "

        Olet siis lukinnut itsesi johonkin tiettyyn uskoon. Lääketiedeusko on kovaa monilla jostakin syystä. En oikein koskaan ole ymmärtänyt tätä. Veikkaan ettet tajua yhtään mitään mitä olen kirjoittanut. Tiedän että vain pienen osan ihmisistä voi pelastaa lääketieteeltä, mutta sellaista se elämä on. Parhaat kuitenkin oppivat aina.


    • Varmaan puheliaisuus ja tilannetajun puute. Laiskuus kotihommissa.

    • Ajoittain saattaa tulla tilanteita jolloin puhun aika huonosti... siis saatan loukata naista sanomalla jotain sopimatonta. Tää muuten liittyy aika vahvasti persoonallisuuteen, joka on myers-briggs testin mukaan ESTJ.

      Tunteitani en näytä kans kovin helposti et senkin puolesta voi tulla ongelmia.

    • 34+43

      Ujous estää tapaamasta ihmisiä ja tutustumasta heihin. Minulle ei siis juurikaan tarjoudu mahdollisuuksia edes yrittää parisuhsetta.

    • Aika pahat, eikö?

      Pieni muna, en halua lapsia eikä ole "kunnianhimoa ja tavoitteita elämässä."

    • sillitrooli

      Oma huonoin piirteeni, tai ainakin yksi huonoimmista on se, että olen huomaavainen ja kohtelias toista kohtaan, ja kun toinen ei ole minua kohtaan, niin alan kerätä v-tutusta sisälleni. Sitten, jossain vaiheessa, kun saan tarpeekseni, niin räjähdän.

      Riippuu vähän kontekstista, mitä räjähdyksessä tapahtuu. Voi olla, että vain huudan, voi myös olla, että lataan pahimmat ilkeydet mitä mieleen tulee. Tai voi olla, että lähden ovet paukkuen. Tätä siis tapahtuu muissakin yhteyksissä kuin parisuhteissa. Virallisemmissa yhteyksissä pystyn tietty hillitsemään itseni jotenkin, ja pyrin usein ulkoisten, persoonattomien faktojen avulla nöyryyttämään sen, kuka on minua väärin kohdellut.

      Niin ja ihmistyypeistä, joiden kanssa tätä käy, niin useimmiten tätä käy sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat joka paikassa suuna päänä ja lähtevät aina siitä lähtökohdasta että ovat oikeassa ja muut väärässä. En tiedä, onko itmies sellainen livenä, koska vaikka netissä hän ei vaikuta sellaiselta, mutta tuo hänen live-elämän kuvaus kuulosti vähän sen tyyppiseltä ihmiseltä. Joka tapauksessa, tietyn tyyppisten ihmisten kanssa mulla menee 100% varmuudella sukset ristiin, ennemmin tai myöhemmin. Toisaalta, vaikka tämä on huono piirre, niin pakko myöntää, että usein myös nautin niistä tilanteista, kun saan ladata takaisin. Kun joku on ottanut minun hyvät tekoni itsestäänselvyytenä, ja sitten pääsen kostamaan ja lyön tarkoituksella sen henkilön arimpaan paikkaan, jos sellaisen löydän.

      P.S. niille palstan nyrpeille naisanonyymeille: en ole irl ollenkaan niin kriittinen kuin netissä, PAITSI sitten, kun olen saanut tarpeekseni toisen ihmisen ilkeydestä, ja räjähdän

      • oiuytrfghjklhy

        Turhaan kaunistelet. Olet kiero paska, joka saa sadistista nautintoa loukatessaan muita olipa siihen sitten annettu aihetta tai ei.


      • nainennnnnnnnnn

        kuule, sulla siili on koteloituneita traumoja paljon. mees terapiaan (oikeasti, ei ole mikään ilkeä heitto). voisi auttaa enempi kuin keljuilu täällä.


      • sillitrooli
        nainennnnnnnnnn kirjoitti:

        kuule, sulla siili on koteloituneita traumoja paljon. mees terapiaan (oikeasti, ei ole mikään ilkeä heitto). voisi auttaa enempi kuin keljuilu täällä.

        Vaikka en kyseistä kirjaa olekaan lukenut, niin lainaan tähän vastaukseksi sen nimeä:
        "Älkää säätäkö päätänne - häiriö on todellisuudessa"

        Ehkäpä sinun kannattaisi lukea tuo kirja http://www.hs.fi/kirjat/artikkeli/Jäähyväiset psykokulttuurille/HS20070225SI1KU02z45


      • nainennnnnnnn
        sillitrooli kirjoitti:

        Vaikka en kyseistä kirjaa olekaan lukenut, niin lainaan tähän vastaukseksi sen nimeä:
        "Älkää säätäkö päätänne - häiriö on todellisuudessa"

        Ehkäpä sinun kannattaisi lukea tuo kirja http://www.hs.fi/kirjat/artikkeli/Jäähyväiset psykokulttuurille/HS20070225SI1KU02z45

        voisin lukeekin, ton kivivuoren kirjan psykokulttuurista oonkin lukenu. anyway, se ei muuta kantaani sun mielenterveydestäsi.


      • 3+2

        Hei, sillitrooli. Olen 30v mies ja mulla on IHAN SAMA juttu kuin sinulla.

        Mutta (ilmeisesti sillä erolla että?) tajuan tämän toimintamallin olevan ihan hiton epäoikeudenmukainen, varsinkin kun se tapahtuu parisuhteessa. Minun täytyi paskoa viisi vuotta omaa elämääni (ja jättää yksi tuonmittainen parisuhde taakse) ennenkuin tajusin tämän, joten haluan kirjoittaa asiaa vähän auki jotta muut voisivat korjata toimintaansa, ehkä jopa ilman kantapään kautta oppimista.

        Se on kuule sillä tavalla, että jos et itse saa suutasi auki silloin kun joku käyttäytyy sinua kohtaan huonosti (tai koet niin) niin on ihan oma vika jos alkaa patoamaan paskaa. Vai oletko sitä mieltä että naisystävän on oltava äiti joka lukee ajatuksiasi? Sinähän tietysti luet sen naisystävän ajatuksia aina oikein ja kuin avointa kirjaa ja teet aina just oikeat teot piristääksesi päivää?

        Marttyyrin leikkiminen on tietysti ihan kivaa johonkin rajaan asti, mutta onnellisuutta sillä ei saa elämään. Äläkä nyt ala sanoa etten tajua hevon genitaalia enempää asiasta, koska tajuan tästä hyvin paljon omakohtaisesta kokemuksesta. Ja toivon sydämestäni että olen saanut oppia läksyni tämän toimintamallin huonouden niin hyvin etten enää toista sitä.

        Ja joo, tiedän (jälleen kerran erittäin omakohtaisesta kokemuksesta) että on naisia jotka käyttäytyvät huonosti ja ottavat kiltteyden itsestäänselvyytenä, mutta edes huono käytös ei ole syy ryhtyä marttyyrileikkiin. Ja palstan naisanonyymeille, kyllä marttyyrin leikkiminen onnistuu mieheltä ihan yhtä lailla. Olen itse elävä esimerkki aiheesta, ja lukemani perusteella myös sillitrooli.

        PS: sillitrooli, jos tuntuu siltä että tekstini on vihamielinen, se johtuu vain siitä että vihaan tätä ominaisuutta itsessäni enemmän kuin mitään muuta. Ei siis mitään henkilökohtaista, toivon sinullekin kaikkea hyvää ja parempaa jatkoelämää ilman marttyyrileikkejä.


    • quulapää

      En ole puhelias, elämäni on suht tylsää ja joskus on itsetunto-ongelmia.

    • Turn-off

      Nuorempana huonoin piirteeni tuossa mielessä taisi olla se, etten missään tapauksessa halunnut lapsia (enkä haluaisi nytkään). Minua on yritetty houkutella, huijata ja painostaa, mutta ei se onnistu.

      Nykyisin olen niin tottunut elämään yksin, että en taitaisi enää edes sopeutua parisuhteeseen. En tarvitse vastakkaista sukupuolta oikeastaan mihinkään muuhun kuin seksiin, mikä tuntuu olevan aikamoinen turn-off.

    • -TSS-

      Itsekin sanoisin, että ehdottomuus siitä, että minä en geenejäni eteenpäin ala laittamaan eli lapsettomuus. Samalla tavalla ajattelevaa naista on vaikeata löytää.

      • jaaNN

        Sama ongelma se on näin naisenakin. Lapsia haluamatonta miestä on todella vaikea löytää. Kaikki ns. kunnon miehet haluavat lapsia.


      • sillitrooli
        jaaNN kirjoitti:

        Sama ongelma se on näin naisenakin. Lapsia haluamatonta miestä on todella vaikea löytää. Kaikki ns. kunnon miehet haluavat lapsia.

        Kun tällä palstalla on aika paljon teitä, jotka ette missään nimessä halua lapsia, niin miksi ette deittaa toisianne?


      • Siksi.
        sillitrooli kirjoitti:

        Kun tällä palstalla on aika paljon teitä, jotka ette missään nimessä halua lapsia, niin miksi ette deittaa toisianne?

        Koska lapsia haluamatonkaan nainen ei huoli ATM:ää.


      • sillitrooli
        Siksi. kirjoitti:

        Koska lapsia haluamatonkaan nainen ei huoli ATM:ää.

        Mistä tiedät, että kaikki lapsia haluamattomat miehet palstalla ovat ATM:iä?


      • -TSS-
        jaaNN kirjoitti:

        Sama ongelma se on näin naisenakin. Lapsia haluamatonta miestä on todella vaikea löytää. Kaikki ns. kunnon miehet haluavat lapsia.

        Pötypuhetta! Se on biologisesti sisäänrakennettu juttu, että naiset ylipäätään haluavat lapsia enemmän kuin miehet. Tai siis lapsia ehdottomasti haluamattomia miehiä on enemmän kuin samanlaisia naisia. Monet miehet suostuvat lasten hankkimiseen siksi että voivat pitää naisen ja suhteensa, mikä nyt ei tietenkään ole mikään tae moisesta kuten avioerotilastot kertovatkin.

        Kuitenkin, tuo on ihan täyttä hölynpölyä että lapsia haluamaton nainen ei miestä löytäisi. Ei kenties miestä joka itselle kelpaisi mutta varmasti löytäisi miehen jos kuka tahansa kelpaisi. Toisin päin, siis mies etsimässä naista joka ei lapsia halua niin tasan tarkkaan on sata kertaa vaikeampaa.


      • YTN, no kids
        sillitrooli kirjoitti:

        Mistä tiedät, että kaikki lapsia haluamattomat miehet palstalla ovat ATM:iä?

        Jos tällä palstalla on lapsia haluamaton YTM, niin saa ilmoittautua. :P

        (joskin karsastan YTM/ATM-kategorisointia, mutta ehkä se tässä tapauksessa on nopea tapa ilmaista hakevansa itseään vastaavaa seuraa. Vielä huom! Naisia tunteettomasti pyörittelevät ovat minun näkökulmastani ATM:iä. Eivät kelpaa.)


      • YTN, no kids
        -TSS- kirjoitti:

        Pötypuhetta! Se on biologisesti sisäänrakennettu juttu, että naiset ylipäätään haluavat lapsia enemmän kuin miehet. Tai siis lapsia ehdottomasti haluamattomia miehiä on enemmän kuin samanlaisia naisia. Monet miehet suostuvat lasten hankkimiseen siksi että voivat pitää naisen ja suhteensa, mikä nyt ei tietenkään ole mikään tae moisesta kuten avioerotilastot kertovatkin.

        Kuitenkin, tuo on ihan täyttä hölynpölyä että lapsia haluamaton nainen ei miestä löytäisi. Ei kenties miestä joka itselle kelpaisi mutta varmasti löytäisi miehen jos kuka tahansa kelpaisi. Toisin päin, siis mies etsimässä naista joka ei lapsia halua niin tasan tarkkaan on sata kertaa vaikeampaa.

        "Kuitenkin, tuo on ihan täyttä hölynpölyä että lapsia haluamaton nainen ei miestä löytäisi. Ei kenties miestä joka itselle kelpaisi mutta varmasti löytäisi miehen jos kuka tahansa kelpaisi.."

        Eihän se lopputulos ole siis yhtään kummempi. Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi ryhtyä suhteeseen ihmisen kanssa, joka ei ole itselleen sopiva? Eli pitäisikö minun ottaa itselleni mies, jota pidän sekä henkisesti ja fyysisesti luotaantyöntävänä vain, koska en halua lapsia? WTF?

        Samalla logiikalla KAIKILLE ATM:lle pitäisi kelvata se kaikkein rumin nainen, vaikka itseään muutaman vuosikymmenen vanhempi ryhävalas, sillä... "on ihan hölynpölyä, että ATM ei naista löytäisi. Ei kenties naista, joka itselle kelpaisi, mutta varmasti löytäisi naisen, jos kuka tahansa kelpaisi.." Eikö vain?

        Älkää viitsikö vääntää legendaa, että monet miehet tekevät lapsia vain naisen mieliksi. Ei pidä paikkaansa. He kenties voivat vitsailla näin, mutta tähän mennessä on vastaani tullut vain pari seurustelutarjokasta, jotka lapsettoman elämän voivat omalla kohdallaan sulattaa.


      • En tiedäkään....
        YTN, no kids kirjoitti:

        Jos tällä palstalla on lapsia haluamaton YTM, niin saa ilmoittautua. :P

        (joskin karsastan YTM/ATM-kategorisointia, mutta ehkä se tässä tapauksessa on nopea tapa ilmaista hakevansa itseään vastaavaa seuraa. Vielä huom! Naisia tunteettomasti pyörittelevät ovat minun näkökulmastani ATM:iä. Eivät kelpaa.)

        Kyllä täällä välillä seikkailee joku YTM ja KTM:kin mutta palstan ahkerimmin kirjoittava kova ydin on ATM:iä.


      • BMW diesel
        YTN, no kids kirjoitti:

        "Kuitenkin, tuo on ihan täyttä hölynpölyä että lapsia haluamaton nainen ei miestä löytäisi. Ei kenties miestä joka itselle kelpaisi mutta varmasti löytäisi miehen jos kuka tahansa kelpaisi.."

        Eihän se lopputulos ole siis yhtään kummempi. Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi ryhtyä suhteeseen ihmisen kanssa, joka ei ole itselleen sopiva? Eli pitäisikö minun ottaa itselleni mies, jota pidän sekä henkisesti ja fyysisesti luotaantyöntävänä vain, koska en halua lapsia? WTF?

        Samalla logiikalla KAIKILLE ATM:lle pitäisi kelvata se kaikkein rumin nainen, vaikka itseään muutaman vuosikymmenen vanhempi ryhävalas, sillä... "on ihan hölynpölyä, että ATM ei naista löytäisi. Ei kenties naista, joka itselle kelpaisi, mutta varmasti löytäisi naisen, jos kuka tahansa kelpaisi.." Eikö vain?

        Älkää viitsikö vääntää legendaa, että monet miehet tekevät lapsia vain naisen mieliksi. Ei pidä paikkaansa. He kenties voivat vitsailla näin, mutta tähän mennessä on vastaani tullut vain pari seurustelutarjokasta, jotka lapsettoman elämän voivat omalla kohdallaan sulattaa.

        Moni nainen huijaa miehen isäksi tai siittämään toisen, kolmannen jne. lapsen. Eivät pillerit oikeasti petä vaan vauvakuumeinen nainen jättää ne syömättä.


      • hgcnvhdnfy
        YTN, no kids kirjoitti:

        Jos tällä palstalla on lapsia haluamaton YTM, niin saa ilmoittautua. :P

        (joskin karsastan YTM/ATM-kategorisointia, mutta ehkä se tässä tapauksessa on nopea tapa ilmaista hakevansa itseään vastaavaa seuraa. Vielä huom! Naisia tunteettomasti pyörittelevät ovat minun näkökulmastani ATM:iä. Eivät kelpaa.)

        Määritelmän mukaan se menee kyllä niin, että naisia tunteettomasti (ja menestyksellä) pyörittävä on YTM.


      • YTN, no kids
        hgcnvhdnfy kirjoitti:

        Määritelmän mukaan se menee kyllä niin, että naisia tunteettomasti (ja menestyksellä) pyörittävä on YTM.

        Jaa, minkä määritelmän?

        Kuka tahansa mies, joka on
        - kivan näköinen
        - älykäs
        - hyväluontoinen
        - supliikki
        - hauska
        - menestyvä

        ja jolla on mahdollisuus halutessaan saada naisia on YTM, mutta se ei velvoita miestä niitä naisia ottamaan.

        YTM-status ei vaadi kusipäisyyttä tai ammattipanijaa. Ovat harvinaisuuksia, mutta näitäkin on.


      • hgfdkdhn
        YTN, no kids kirjoitti:

        Jaa, minkä määritelmän?

        Kuka tahansa mies, joka on
        - kivan näköinen
        - älykäs
        - hyväluontoinen
        - supliikki
        - hauska
        - menestyvä

        ja jolla on mahdollisuus halutessaan saada naisia on YTM, mutta se ei velvoita miestä niitä naisia ottamaan.

        YTM-status ei vaadi kusipäisyyttä tai ammattipanijaa. Ovat harvinaisuuksia, mutta näitäkin on.

        Kirjoitin ehkä vähän epäselvästi, mutta YTM:n mihinkään määritelmään ei kuulu, että naisia pitäisi kohdella moraalisesti. muutenhan se on tietysti arvostettavaa.


      • YTN, no kids
        hgfdkdhn kirjoitti:

        Kirjoitin ehkä vähän epäselvästi, mutta YTM:n mihinkään määritelmään ei kuulu, että naisia pitäisi kohdella moraalisesti. muutenhan se on tietysti arvostettavaa.

        Sori, ehdin jo muualla surffailun jälkeen unohtaa aiemmin kirjoittamani. Siksi kommenttiini olikin kirjoitettu 'minun näkökulmastani mies on ATM', jos mies kohtelee naisia huonosti. Painon sanoilla minun näkökulmastani. Muille häntäheikki saattaa hyvinkin kelvata, mutta minulle sellainen mies on pohjasakkaa.


    • En halua lapsia, olen laiska ja saamaton, olen tottunut olemaan yksin.

    • sinkku1978

      Minä en halua lapsia enään, niitä on jo kaks entisestä liitosta. Haluan naisen joka ei halua lapsia :)

      • YTN, no kids

        ...ja mä haluan miehen, jolla ei ole lapsia.


    • -TSS-

      Ylipäätään, toisten ihmisten lapsettomuudesta vinkuvat ovat epäloogisia. Jos he itse ovat aivan erinomaisen vakuuttuneita omien geeniensä erinomaisuudesta niin eikö silloin ole sen parempi mitä suurempi osuus tulevassa populaatiossa on niitä omien geenien edustajia?

    • Tässä ne

      Haluan helliä, hellyyttä ja seksiä, mutten halua sitoutua, muuttaa yhteen, naimisiin, lapsia...

    • ghjghjghjghj

      En halua elää velaksi. Toisaalta ei ole paljoa rahaakaan. Moni nainen on materialisti, ja pitäisi ostaa talot ja autot pankkilainalla, mutta ei käy...

      • Osin totta

        Jos ostat talon, et elä velaksi. Kasvatat pesämunaasi, jonka voit myöhemmin myydä. Asunnon arvo voi kasvaakin, jos asiansa osaa hoitaa hyvin.

        Auton ja vastaavien arvonsa nopeasti ja väistämättömästi menettävien ostosten kanssa asia on toinen. Lomareissujen ja vaatteiden ostaminen velaksi on silkkaa hulluutta.


      • ghjghjghjghj
        Osin totta kirjoitti:

        Jos ostat talon, et elä velaksi. Kasvatat pesämunaasi, jonka voit myöhemmin myydä. Asunnon arvo voi kasvaakin, jos asiansa osaa hoitaa hyvin.

        Auton ja vastaavien arvonsa nopeasti ja väistämättömästi menettävien ostosten kanssa asia on toinen. Lomareissujen ja vaatteiden ostaminen velaksi on silkkaa hulluutta.

        Yhtä hyvin voi asua vuokralla ja säästää 500 euroa kuukaudessa ei 6000 euroa vuodessa, eli 60000 euroa 10 vuodessa.

        No pankithan noista koroista hyötyy...

        Asuntovelkainen elää koko ajan pelko persiissä työpaikan menettämisen pelossa. Orjatyötä kun on pakko saada asuntolaina maksettua...


      • Osin totta (ei)
        ghjghjghjghj kirjoitti:

        Yhtä hyvin voi asua vuokralla ja säästää 500 euroa kuukaudessa ei 6000 euroa vuodessa, eli 60000 euroa 10 vuodessa.

        No pankithan noista koroista hyötyy...

        Asuntovelkainen elää koko ajan pelko persiissä työpaikan menettämisen pelossa. Orjatyötä kun on pakko saada asuntolaina maksettua...

        Ei asuntolainan maksaminen eroa vuokran maksamisesta muuten kuin siten, että omaisuus karttuu. Tottahan toki pankit koroista hyötyvät, mutta liiketoimintaahan pankkitoimintakin on, ja aika harvasta paikasta saa suurempia summia lainaksi korotta. Eikä sitä asuntolainaa tarvitse mitoittaa niin massiiviseksi, ettei pysty pikkuhiljaa keräämään säästöjä pahan päivän varalle tai että joutuu jatkuvasti kituuttamaan toimeentulon rajamailla.

        Tunnetko montakin eläkkeelle jäävää vuokralla asujaa, jolla on säästössä parisataatuhatta euroa?


      • ghjghjghjghj kirjoitti:

        Yhtä hyvin voi asua vuokralla ja säästää 500 euroa kuukaudessa ei 6000 euroa vuodessa, eli 60000 euroa 10 vuodessa.

        No pankithan noista koroista hyötyy...

        Asuntovelkainen elää koko ajan pelko persiissä työpaikan menettämisen pelossa. Orjatyötä kun on pakko saada asuntolaina maksettua...

        Jaa, ei minulla mene juurikaan enempää lainanlyhennyksiin ja yhtiövastikkeeseen kuin vuokran maksamiseen. Jos olisin säästänyt vaikka vuoden tai pari kauemmin (tai käyttänyt asuntosäästöni kokonaan asuntoon), niin kuukausittaiset asumismenot olisivat varmaan vielä paljon pienemmät kuin vuokrat. Yksittäistapaus ehkä, mutta olen kuullut että aika monella on ollut täsmälleen vastaava tilanne.

        Kateellisten vuokralaisten eli Taloussanomien lukijoiden marinoita tuommoiset.


    • Vaikea sanoa - sanoisin että tottuneisuus yksinelämiseen ja introverttiys - ihmisten kanssa olemisen jälkeen tunnen tarvitsevani aikaa olla yksin, mitä pyrkimystä parisuhde (ja avoliitto) haittaisi.

      Muita huonoja piirteitä on vähäpuheisuus, laiskuus (kotitöihin tms). Mutta tämä kaikki on nyt taas teoriapohjalta, vaikea sanoa miten se riittävän oikea nainen toisi minussa esiin jotain uutta, tai ainakin sellaista joka ei normaaliolosuhteissa pääse näkymään edes itselleni.

      • gokku jokku man

        lisää vielä depistely ja itsesääli. :P


      • gokku jokku man kirjoitti:

        lisää vielä depistely ja itsesääli. :P

        Depistelyn tietysti voisi, mutta itsesääli on varmaan pitkälti peräisin parisuhteettomuudesta. Ei voi tosin kieltää, ettenkö mahdollisesti syyllistyisi kumpaankin parisuhteessa.


    • Joulu-Jukka80

      Kyllähän noita huonoja piirteitä itsestänikin löytyy parisuhteen kannalta ajateltuna.

      Minulla on muutamia asioita elämässä mistä en ole valmis luopumaan. Yksi on se että haluan vaimon, lapsia ja elää heidän kanssaan yhdessä tietyllä alueelle Suomessa. Tämä on kuitenkin tuntunut olevan vähän liikaa niille naisille joita olen viimeisen 5 vuoden aikana tapaillut, eikä parisuhteista ole sitten tullut mitään kun nuo tavoitteeni ovat olleet ristiriidassa naisen omien tavoitteiden kanssa.

      Vuosien aikana olen myös huomannut sen etten myöskään osaa riidellä tarpeeksi hyvin/voimakkaasti naisten kanssa. Annan joissakin asioissa liian helposti periksi naiselle ja sivuutan omat haluni asian suhteen. En pidä riitelystä lainkaan ja siitä tulee minulle hyvin paha mieli, vaikka useimmat naiset ovat olleet sitä mieltä että riitely kuuluu olennaisena osana parisuhteeseen, niin minä en vain suostu siihen. Neuvottelen ja suunnittelen asioita yhdessä naisen kanssa todella mielläni ja tarpeen vaatiessa osaan myös keskustella niistä oman mielipiteeni perustellen, mutta tämä ei vain aina ole tuntunut riittävän kaikille naisille.

      Parisuhteessa kaipaan myös sitä omaa aikaani. Enkä tarkoita tällä nyt jotain ryyppyiltaa vanhojen kavereiden kesken, vaan ihan vain sitä että saa olla aina välillä yksin ja tehdä niitä omia juttuja. Joillekin naisile tämä ei ole ollut mikään ognelma, mutta osalle se taas on ollut ollut osoitus siitä etten välitä heistä tarpeeksi.

      En osaa myöskään ilmaista tunteitani 24/7, vaan yleensä vain tiettyinä hetkinä ja silloinkin lyhyesti joko teoin tai sanoin. Ei minusta varmaan tekemälläkään saa sellaista miestä joka joka päivä sanoo vaimolleen "minä rakastan sinua", mutta olen pyrkinyt kuitenkin kehittymään tämän asian suhteen viimeisen vuosikymmenen aikana ja uskon että tästä ei enää kovin paljoa ongelmia parisuhteen kanssa muodostu.

    • Kaikki parisuhteeni ovat onnistuneet, vaikka ovatkin olleet määräaikaisia.
      Pahin ongelnani on se, että itselleni sopivan kumppanin löytäminen on vaikeaa.

    • ss

      Seksi ei kiinnosta, eikä lapset. Jokin yhteyskin noilla taisi olla.

    • Ite luulen, että vaikeinta on löytää oikeanlainen nainen. Enkä edes halua "löytää" liian helpolla ihansamakuka-naista. Eli siis baarista tai joku jostain joka saattaa olla vaikka pahin painajaiseni. Olen monimutkainen ja vaadin joko soveltuvan luonteen tai kohtuu älykkään naisen, jolla on kyky ymmärtää tietty määrä asioita.

      En tiedä miten siinä arjessa. Saattais toki ollakki, etten sais aikaseks saada itteeni liikkeelle. Siis ei kyse ole liikunnasta, vaan muuten ryhtymään muutokseen asioiden suhteen. En tiedä.

    • hjhffdd

      Ikä.

    • Mr Right

      Olen perfektionisti ja aina oikeassa.

    • Miäss

      Mieheys.

    • - Tilannetajun puute. En ole älyllisesti tyhmä tai edes keskiverto, mutta valitettavasti älykkyys on sitä hidasta lajia. Improvisointi ei tästä syystä ole omaa alaani. En ole varsinaisesti edes epäsosiaalinen, tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa ja kaveripiirini on varsin laaja, mutta naisten kanssa se ensivaikutelma tuntuu olevan niin tärkeä, että sen epäonnistuttua jatkomahdollisuuksia ei vain ole.

      - Lyhyys, pienikokoisuus. Tämä on etenkin nettipalstoilla suuri ongelma, kun karsiutuu lähes välittömästi pituus- ja painorajoituksiin.

      Myöskin ympäristö tuottaa ongelmia, kun vapaita naisia on opiskelupaikassani hyvin vähän, enkä ole baari-ihmisiä (en juo).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      171
      3002
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      60
      1308
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      40
      979
    4. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      50
      946
    5. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      94
      863
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      52
      813
    7. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      69
      797
    8. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      64
      775
    9. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      75
      754
    10. Olet mulle koko maailma

      Voisin vaikka luopua ihan kaikesta, jos sinut saisin.
      Ikävä
      39
      750
    Aihe