paras vatsa/selkä penkki?

voimaamieheen

hei, olen aloittamassa treenauksen ja olen miettinyt tuollaisen vatsa/selkäpenkin hankintaa.
millainen olis paras molempiin treeneihin?

tässä on kodin ykkösen malli
http://www.kodin1.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=3444&productId=616424&shopId=3090000&compartmentId=3090300&categoryId=3090302&catalogId=3444&ddkey=ProductDisplay

(kodinykkönen->vapaaaika->kuntoilu->laitteet->atlas vatsalauta)

ja tässä intersportin malli
http://www.intersport.fi/groups/kuntoilufitness/kuntolaitteet/56385743.html

12

5563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vinkkejä!

      Älä osta tuollaista penkkiä. Täysin turha penkki ja täysin toisarvoiset liikkeet molemmat sekä selän ojennus että istumaannousu.

      Selälle kannattaa suosia maastanostoja ja vaikkapa kahvakuulaa (heilautus,tempaus,rinnalleveto) ja vatsalle voimapyörä rullauksia, staattisia pitoja, jalannostoja.

      Täytyy mainita että yleisluontoisinta ja tehokkainta vatsa ja alaselkätreeniä on nimenomaan perusliikkeet kuten maastaveto,rinnalleveto, erilaiset kyykyt ja vedot kuten leuanveto jne. Kuin myös etunojapunnerruksissa torso kehittyy kuin huomaamatta ainakin alkuun. Kahvakuula on sitten asia aivan erikseen ja avaa aivan uudenlaiset portit koko kehon harjoittelulle.

      • vcxvcxvvvcx

        Ei ole kyllä mielestäni missään määrin toisarvoiset liikkeet. Erittäin hyvät liikkeet vatsalihasten ja selkälihasten ylläpitoon.

        Ei niiden liikkeiden tekemiseen kuitenkaan tuollaista penkkiä tarvita, joten siinä mielessä kyllä kohtalaisen turha hankinta.


    • mun mielipiteeni

      Kodin ykkösen mallissa näyttää alaselän tekeminen lähinnä teoreettiselta.
      Intersportin mallissa näyttää olevan alaselän treenausmahdollisuus parempi.

      Kummallakin varmaan pystyy varmaan tekemään vatsalihaksia melko hyvin, mutta kodin ykkösen mallissa vatsojen teko voi olla helpompaa. Toisaalta Intersportin malli voi olla monipuolisempi, jos suunnittelee esim. pienten käsipainojen ostoa ja niillä treeniliikkeitten tekoa laudan päällä( riippuu vähän miten pitkä tuo lauta on)
      Toisaalta Intersportin malli voi olla hutera. Kodin ykkösen mallissa lautaa ei saa taas vaakatasoon.

      • mun mielipiteeni

        Ehkä itse ostaisin halvan vatsapenkin ja "säästetyillä rahoilla" ostaisin painoja alaselän ym. treenaamiseen.


    • Treenaaja82

      Hei oikeesti, vatsan treenaaminen sata kertaa tehokkaampaa vaikka lankkupidoilla ja jalannostoilla. Istumaannousuja ei todellakaan tarvita vatsalihastreeniin. Samoin näiden selän-ojennus liikkeiden kanssa. Ihan turhaa!

      • Jep Jep

        Kummasti nuo ainakin minun ristiselkäkivut talttuivat, kun aloin tehdä säännöllisesti pari kertaa viikossa selänojennuksia tuollaisessa halvassa, simppelissä penkissä. Yksinkertaista, nopeaa ja ennenkaikkea tehokasta. No, kukin tyylillään.


      • Treenari82
        Jep Jep kirjoitti:

        Kummasti nuo ainakin minun ristiselkäkivut talttuivat, kun aloin tehdä säännöllisesti pari kertaa viikossa selänojennuksia tuollaisessa halvassa, simppelissä penkissä. Yksinkertaista, nopeaa ja ennenkaikkea tehokasta. No, kukin tyylillään.

        Ei siitä haittaa ole mutta esim maastavetoja tai kahvakuulatempauksis tekemällä vahvistuu koko selkäpuoli niskasta kantapäihin asti. Monta kärpästä yhdellä iskulla ;-)


      • 69-v
        Treenari82 kirjoitti:

        Ei siitä haittaa ole mutta esim maastavetoja tai kahvakuulatempauksis tekemällä vahvistuu koko selkäpuoli niskasta kantapäihin asti. Monta kärpästä yhdellä iskulla ;-)

        Vanhan ukon huullutuksia. Tänään mave-päivä. Pyramidina maksimi-10kg ja alas tullessa 75%:lla 4 x 5 ykkösinä ilman vetojen välin huilia mutta ennen jokaista vetoa jännitykset löysäten.
        Lopuksi 30%:lla korkeita vetoja leveällä otteella 2 x 8.

        Päälle yhden käden tempauksia käsipainolla seisoen vastakaisen puolen jalalla.
        Leikkausten jälkeisten makuukuukausien aikana katosi kehon hallinta.

        Selän avuksi muutaman kerran viikossa pitkän lankun pitoja jalkaterät suorina, varpaiden kynsipuolilla.
        Rekillä riipuksissa jalkojen nostoa suorina nilkat ranteisiin, ilman heijausta.
        Istuen sivukiertoja levy käsissä.
        Putkilinkuttimessa jytkytyksiä.
        Istumaan nousuja jalkaterät lattiassa, vapain nilkoin. Revityn mahan kanssa en vielä voi ottaa levyä niskan taakse mutta toiveessa on.
        Yms.

        Nuo litaniat yhdessa taannevat vanhukselle oireettoman selän!


      • vcxvcxvvcxvcxcxv

        Aika paljon tehokkaampi mielestäsi. Minusta vanha ja perinteinen istumaannousu on edelleen hyvä vatsalihasliike kunhan sen tekee rauhallisesti ja käyttää oikeasti niitä vatsalihaksia eikä revi koko kropalla miten sattuu.


    • kulipuli

      vitun tsättiväittelijä urpot! Jos reenaisitte elämänne aikana tarpeeksi niin ymmärtäisitte että tuollaine selänojennus penkki on selän koko liikeradan liikkuvuutta parantava eikä mikään saatanan maastaveto pidä selän liikkuvuutta hyvänä vaan pahimmassa tapauksessa jumittaa sen kunnolla..

      • vm43

        En katsonut penkkejä mutta maastaveto on pitänyt selkäni oireettomana ainakin tähän saakka.
        Syvät etukyykyt ja tangolla tehdyt hack-kyykyt kuormittavat myös jossakin määrin vatsaa.

        Ainoastaan pitempi treenitauko yhdessä liian pehmeän patjan kanssa saattaa antaa ensimakua mistä voisi olla kyse.
        Alku- ja loppuverryttelyt yhdessä muiden liikkuvuutta ylläpitävien harkkojen kanssa säilyttää liikkuvuuden.

        Masulipuolen hoitavat pitkät lankut, rocky-nostot (dragon flag ), rutistukset ja rekistä tai puolapuita riippuen tehdyt suorien jalkojen nostot nilkkapainoilla tai ilman. Poikki penkin pitkänä tehdyt vatsat sopivien lisäpainojen kanssa (levy niskan takana) on hyvä lisä masulivalikoimassa. Leukojen vedot kulmariipunnassa ( jalat kohtuullisen suorina ) on hyvä yhdistelmä.

        En ole tarvinnut penkkejä.


    • naiiikkonen

      On monenlaisia ihmisiä ja monenlaisia tilanteita, ette voi suoraan tuomita vatsa- ja/tai selkäpenkkejä. Erään firman sivulla sanottiin, että jos haluat vain yhden laitteen, niin hanki selkäpenkki. Niin olen itse tekemässä, ja olen heiveröinen keski-ikäinen nainen.

      Ihmisillä voi olla monenlaisia sairauksia, fyysisiä ja psyykkisiä, joten sama ei käy kaikille. Voi olla hajonneita polvia, lonkkia, olkapäitä jne. Vatsa- ja suolistosairaudetkin vaikuttavat yllättävän paljon. Jos ei voi syödä yli energiankulutuksensa, ei voi lihaksiakaan kasvattaa. Tietämättä kokonaistilannetta, teidän on huono neuvoa. Parhaassa tapauksessa ihmiseltä menee koko motivaatio vuoksenne, kun hän ei mahdu teidän muottiin.

      Olen sillä kannalla, että parempi vähän kuin ei ollenkaan. Useimmat teistä lienee kaikki tai ei mitään -tyyppejä. Elikkä on ihan luvallista omistaa kuntolaite, vaikka ei olisi bodari tai edes hyväkuntoinen. Ihan siksi, että kuntouttaa vaikka mäsänä olevaa selkäänsä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8791
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe