Inkiväärin näköinen kivi

Kiven löytäjä

Löysin kasvimaalta kesällä erikoisen kiven, jonka otin talteen. Kivi on aivan inkiväärin näköinen. En voi laittaa kuvaa, kun en tiedä, missä sen julkaisisi, mutta jonkun käsityksen kivestä saa, kun kirjoittaa kuvahakuun "ginger root". Kivi näyttää menneen halki, koska pohjasta se on sileä ja musta. Näyttää siltä kuin kivi olisi muuten musta mutta pinnasta beige.

Se beige pinta on aika karhea, mutta pohja aivan sileä. Yritin rapsuttaa kiveä, mutta siitä ei irtoa mitään.

7

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tee tuonne tili
    • Jänkäkoira

      yksi mahdollisuus voisi olla maahan iskeneen salaman sulattama ja lasimaiseksi kovettunut hiekka. Katseleppsa kuvia hakusanoilla ukonvaaja, fulguriitti tai fulgurite class.

      Muita mahdoolsia selityksiä ovat eroosiotuotteet (vesi ja/tai ilma)tai vaikkapa ihmissen aikaansaannokset (kuona tai joku sementtimäinen jähmettymä).

    • Kiven löytäjä

      Kiitos vastauksistanne. Unohdin tulla katsomaan vastauksia myöhemmin, koska luulin, että kukaan ei tiedä kiveni mysteeriä.

      Se ei ehkä näytä aivan fulguriitilta, mutta sitä en tiedä, onko siitä minulla vain osa. Ehkä se on jokin eroosiotuote taikka ihmisen aikaansaannos.

      Vaikka vastaankin puoli vuotta myöhässä, niin siellä se kivi koristaa kirjahyllyä edelleen.

    • kivi kengässä hiersi

      Pienistä irtokivistä on yleensä aika vaikea sanoa mitään varmaa. Ne voivat olla mitä erilaisimpia rapautumistuotteita. Alkuperää voi olla vaikea tietää.

      Ymmärtääkseni geologikin haluaa käteensä ainakin litran maitopurkin kokoisen näytteen kemiallisesti neitseellisen muuttumatonta kalliosta irti hakattua kiveä ennenkuin yrittää määrittää mitä se on.

    • Pienemmästäkin näytteestä tunnistaa ainakin mineraalin, kivilaji voi olla sitten vaikeampi, varsinkin jos on kyseessä suuri-rakeinen kivilaji.

    • Kiven löytäjä

      Tämä minun kivi on aika pieni, ehkä noin 10 cm pitkä. On tämä erikoinen tämä kiveni mysteeri.

      Olen aina tykännyt kerätä kiviä, mutta en kuitenkaan tiedä niistä juuri mitään.

    • Kerääjä

      Sivustolle imgur.com voit tallettaa kuvia ilmaiseksi,, kuten minun teksteistäni näkyy. Talleta kuva koneellesi ja ota esiin, kun ohjelmaan tulee näyttö load vaihtoehto computer. Kopioi saamasi kuvan osoite keskutalun tekstiin, kuten olen tehnyt. Onnea kokeilulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe