KARPPAUS

lol

Mitä ihmettä karppaajat syö jos ne ei kerran syö PERUNAA, PASTAA tai RIISIÄ? Perus suomalaisen ruuassa on AINA yks noista, vaikka kuinka mietin niin mun aivot ei pysty tuottamaan vastausta että minkä kanssa se herkullinen kanankyljys tai nakkisoosi syödään?????
Voisko joku kertoa että mitä te syötte parunan, pastan tai riisin tilalla?

ja samalla myös kunka te kestätte............

17

316

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perunaaaaaa

..sitä minäkin olen ihmetellyt...

• Vanha Jojo

Karppaajathan eivät syö jauhokastikkeita (nakkisoosi). Kanankyljys ja muut liharuuat, samoin kuin kala, syödään runsaan kasvismäärän kera. En ole itse karppaaja, mutta kuulostaa siltä, että aika usein perunan, pastan ja riisin korvaa kukkakaali. Sehän onkin mitä mainioin kasvis, mietin vain minäkin, missä vaiheessa siihen kyllästyy.

Olen itse huomannut, että esimerkiksi keitoista voi hyvin jättää perunan pois ja lisätä muita kasviksia.

• Entinen syömäri

Saksalaisetkin syö perunaa siten että syöttää perunan ensin sialle ja syö sitten sen sian. Ja kuten huomaatte sika lihotetaan perunoilla sekä viljalla ja katsokaa miltä sika sitten näyttää.
        Vanha Jojo kertoi hyvin miten kannattaa syödä ja minä pudottelin painoa ennen näitä pyhäkausia 5 kg ja nytkin olen pystynyt pitämää sen ennallaan pienellä lipsumisella.
        En ole karpaaja enkä enempää skarppaajakaan mutta pyrin syömään vähän järkevämmin Antti Heikkilän suosittelemalla tavalla.

• LowCarb

Kukkakaalin lisäksi lämpimänä lisukkeena voi käyttää muitakin kaaleja sekä vaikkapa kesäkurpitsaa. Vaihtoehtoja riittää niin paljon, ettei kyllästymään pääse sen enempää kuin tavallisessa ruokavaliossakaan. Esimerkiksi valkokaalista saa hyvää muusia, kuin perunamuusia, mutta maukkaampaa.

• sancta simplicitas

Oliko siis liian vaikeaa laittaa hakukoneeseen sanoja karppaus tai vähähiilihydraattinen ruokavalio?

• yllättynyt

Hei karppaajat,
      onko kenelläkään 1 diabeteskarppaajalla ollut samaa ongelmaa kuin minulla?
      Olen ollut nyt kymmenen päivää Antti Heikkilän karppauskuurilla ja seurannut
      pilkulleen mitä tehdä, mutta nyt sokeriarvoni ovat nousseet hyvin korkeisiin
      lukemiin, mitä ne eivät ennen karppausta olleet! Olen pudottanut kymmenen vuotta
      sitten yli komekymmentä kiloa VHH systeemillä, mutta vähällä rasvalla eli Low
      Carb systeelmillä. Kaikki meni hyvin ja mitään korkeita sokeriarvoja ei ilmaantunut ja nyt olen todella hädissäni! Onko tämä vain aluksi näin? Minulla ei ole mitään
      sokeritaudin sivuvaikutuksia ja kaikki veriarvoni ovat olleet hyviä.
      terveisin
      yllättynyt

• turbs.

syöt liikaa! pienennä annoksia!

• Karppaus kieltoon

Ei sulla ole mitään oikeaa diabetesta.Verensokerit ja paino ei korjaannu millään karppausdieteillä,vaan diabetes menee huonompaan suuntaan noilla dieteillä.Diabeetikoille kuuluu hiilihydraattien saanti ja liian korkeat sokerit selittyy sillä että käytät liikaa sokeria ja rasvaa,sekä saat liian vähän insuliinia.Liika paino myöskin selittyy tuolla liialla sokerin ja rasvan käytöllä,sekä liian vähäisellä liikunnalla.

• En tiedä mitä syövät, mut mieti mitä ihmisen ns pitäisi syödä? Jos asuisit karrikoiden sanottuna metsässä, mitä söisit? Luulisin, että lihan kanssa olis luonnollista syödä esim juureksia tai keitettyjä vihanneksia.

Ei pasta, riisi ja peruna ole mitään perusvitamiinia. Me ollaan ehdä kasvettu niillä, mutta ihminen voi hyvin ilmankin. Ja jokaisen aineenvaihdunta tykkää eri jutuista. Varsinkin jos opiskelet tai harrastat liikuntaa, olis hyvä tarkistaa ruokavaliota. Vaihtelu virkistää.

ps. en karppaa, enkä suosittele sitä ihan kaikille. Enkä varsinkaan ole tehnyt kenellekkään karppaus ohjelmaa. Kokeilin sitä kuurina, eikä ollut mun juttu. Rasva ja liha tuo niin paljon polttoainetta, eli energiaa, että pidän sen vain osana. Ja ilman punaistakin lihaa ihminen elää ihan hyvin.

• naamanen

Just samaa mieltä olen tuosta että ei kaikki sovi kaikille. Jokainen ihminen on yksilö.
      Eniten minun mieltäni karppausta vastaan on kääntänyt se yksisilmäisyys ja vihamielisyys mikä tulee heti vastaan VHH - ja karppauskeskusteluissa. Kuten tuossa vähän ylempänä tuo tokaisu että oilis voinut itse etsiä tiedot eikä kysellä täällä. Mitä haittaa siitä on jo täällä eri palstoilla viritellään keskusteua aiheesta?
      Olen aikoinaan käynyt läpi 12 viikon VLC-dieetin joka perustuu samaan kuin VHH. eli mahdollisimman vähän hiilihydraattia sisältävä ruokavalio.
      Minulle se oli hyvin kaukana normaalista olotilasta eikä kuaan sen kuurin läpikäyneistä saanut mitään pysyvää tulosta painonpudotuksessa.
      Aivot tarvitsevat hiilaria! Se kannattaa opiskelijoiden ainakin muistaa. Karppaajien kiukkuisuus voi juuri johtua aivojen hiilarivajeesta tai sitten silkasta nälästä. Minä ainakin syön perunaa, riisiä, leipää ja pastaa!

• mitä sulle kuuluu

Jo on köyhä elämä jos pitää miettiä mitä MUUT syövät. Keskity omaan elämääsi.

• en karppaa

Totta, ei mun ainakaan ole tarvinnut käydä naapurin mummolta kysymässä että mitäs sinä syöt.
        Tännään onkiin - tiedoksi kaikille- pottumuusia ja nakkikastiketta, ruisleipää, juustoa makkaraa, kurkkua ja tomaattia. Jos se nyt ketä kiinnostaa niin oonpahan sanonut.

• 2 tyypin diabetikko
        en karppaa kirjoitti:

Totta, ei mun ainakaan ole tarvinnut käydä naapurin mummolta kysymässä että mitäs sinä syöt.
        Tännään onkiin - tiedoksi kaikille- pottumuusia ja nakkikastiketta, ruisleipää, juustoa makkaraa, kurkkua ja tomaattia. Jos se nyt ketä kiinnostaa niin oonpahan sanonut.

Minä puolestani nodatin "kohtuudella" Antti Heikkilän kirjan "Diabeteksen hoito ruokavaliolla" neuvoja enempää karpaamatta, kosta Heikkilkään ei puhu tästa nimityksestä. Tuossa kirjassa on ohjeita myös 1 tyypin diabetikoille jos oikein osaa lukea. Kerrotaan mm Itävaltalaisestä lääkäristä joka on tullut oikealla ruokavalolla toimeen 98 vuotiaaksi ilman lääkitystä ja hoitanut lisäksi kymmenkunta tuhatta diabetespotilastaan.
        Vähensin perunoita, leipää minimiin, kaljaakin lopettelin ja vielä sokerilääkkeetkin puoleen 2 tyypin diabetikkona. Kolestrolilääkkeet heitin heti nemmettiin koska ne ovat turhia ja kumoavat muita lääkkeiden vaikutusta.
        Parin kuukauden aikana pudotin painoani 5 kg, sokeriarvoni laskivat kaikilta osin lähelle normaalimpaa tasoa. Testi tehtiin terveyskeskuksessa.
        Tätä ennen lääkäri ehdotti pientä lääkelisäystä, mutta kerroin, että kokeilen terveempää ruokavaliota pari kuukautta ja tämä kokeilu tehosi minulla.
        Tyypin 1 diabetikolle on tärkeää tuo leivän syönnin määrä ja muukin väärät aineet pitää jättää kokonaan sivuun. Tosin kaikilla diabetikoilla pitää edetä kohtuudella aluksi ruokavalioita korjaamalla ja sitten vähitellen tulosten mukaan vähentää lääkitystä mieluimmin lääkärin kanssa neuvotellen.

• turbs.
        2 tyypin diabetikko kirjoitti:

Minä puolestani nodatin "kohtuudella" Antti Heikkilän kirjan "Diabeteksen hoito ruokavaliolla" neuvoja enempää karpaamatta, kosta Heikkilkään ei puhu tästa nimityksestä. Tuossa kirjassa on ohjeita myös 1 tyypin diabetikoille jos oikein osaa lukea. Kerrotaan mm Itävaltalaisestä lääkäristä joka on tullut oikealla ruokavalolla toimeen 98 vuotiaaksi ilman lääkitystä ja hoitanut lisäksi kymmenkunta tuhatta diabetespotilastaan.
        Vähensin perunoita, leipää minimiin, kaljaakin lopettelin ja vielä sokerilääkkeetkin puoleen 2 tyypin diabetikkona. Kolestrolilääkkeet heitin heti nemmettiin koska ne ovat turhia ja kumoavat muita lääkkeiden vaikutusta.
        Parin kuukauden aikana pudotin painoani 5 kg, sokeriarvoni laskivat kaikilta osin lähelle normaalimpaa tasoa. Testi tehtiin terveyskeskuksessa.
        Tätä ennen lääkäri ehdotti pientä lääkelisäystä, mutta kerroin, että kokeilen terveempää ruokavaliota pari kuukautta ja tämä kokeilu tehosi minulla.
        Tyypin 1 diabetikolle on tärkeää tuo leivän syönnin määrä ja muukin väärät aineet pitää jättää kokonaan sivuun. Tosin kaikilla diabetikoilla pitää edetä kohtuudella aluksi ruokavalioita korjaamalla ja sitten vähitellen tulosten mukaan vähentää lääkitystä mieluimmin lääkärin kanssa neuvotellen.

joo-o...kun pienentää annoksia, ja syö tarpeeksi monta kertaa päivässä, ei tule päänsärkyä tms...ja lisäksi kannattaa katsoa ettei proteiinimääräkään ole liian suuri.
        Hyviä hiilareita saa just täysjyväleivästä ja puuroista ja pastasta, eik'ä niitä tarvii hehtokaupalla lappaa lautaselle.
        Ite en syö perunaa koska se on pahaa, sen sijaan otan salaattia.
        Juu ja valkosta jauhoa vältän...en kai mikään karppaaja ole, en vaan syö roskaruokaa.

• prpop

Lisään salaatin määrää.Jos otan pastaa yms niin en ota kuin desin...siis vähän!

• harppaaja

En kutsu itseäni varsinaisesti karppaajaksi, koska ruokavaliooni ei kuulu munat ja pekoni tai muu rasvainen liha.
      Ruokavaliossani on kuitenkin hiilarit täysin minimissä, en käytä jauhoja, en perunaa, en pastaa, en sokeria en edes leipää.
      Löydän aina korvaavan ruoan kun muu perhe syö perusruokaa. Mieleni ei edes tee nakkikastiketta ja pottumuusia.
      Kana, kala, vähä rasvainen liha, raejuustoa, kohtuudella kasviksia (liiasta saan mahani sekaisin), pähkinöitä, maustamatonta jogurttia jne jne...
      Olen nyt pitkään käyttänyt tätä ruokavaliota, jo ennenkö karppaus keskustelut alkoivat.
      Siksi että suolistoni ei vaan kestä hiilareita, pitkällisten mahavaivojen ja tutkimusten jälkeen kokeilin tätä ruokavalioo, ja mahavaivat ovat siitä asti olleet pois.

• hollantilainen

Jos haluat tieträä ravinnosta ja karppauksesta uutta, lue kirja Simon Flint: "Villit vaihtoehdot.Uskomushoitokritiikkiä viisaille", Nordbooks 2014

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      45
      2929
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2701
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      36
      2419
    4. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      32
      2014
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1529
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      105
      1225
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1193
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1050
    Aihe